راه های افزایش اعتبار سایت و بهبود رتبه بندی

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

افزایش اعتبار سایت برای رتبه بندی سایت شما عالی است. چطور این را می دانیم؟

ساده است: گوگل محتوای در سطح کارشناسی را بیش از هر چیز دیگری ارزش گذاری می کند. این محتوا از کجا می آید؟ از منابع معتبر. منابع معتبر کجاست؟ جایی که متخصصان برجسته و سایت های تحت مدیریت آن ها قرار دارند. دانش و تخصص کارشناسان سئو سایت، برای تقویت سئو و اعتبار سایت بسیار اهمیت دارد. اعتبارسازی برای سایت، اعتماد کاربران و موتورهای جستجو را جلب می نماید.

آیا سایت شما معتبر است؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا رتبه بندی های خود را بررسی کنید.

اعتبار موضوعی سایت چیست؟

اعتبار موضوعی نشان می دهد که یک موجودیت (شخص یا سایت) تا چه حد یک منبع معتبر در حوزه خود می باشد. یک فرد یا سایت تنها در مقایسه با دیگران می تواند معتبر یا متخصص باشد.

برای بهبود اعتبار سایت، باید محتوای باکیفیت و مفید ایجاد کنید و شهرت خوبی در فضای آنلاین کسب کنید. برای افزایش اعتبار سایت، نیاز به زمان و تلاش مستمر دارید. به عبارت دیگر، اعتبار سایت نتیجه کار و تعهد طولانی مدت است و این فرآیند به سرعت اتفاق نمی افتد. شما باید به طور مداوم محتوای عالی تولید کنید تا بتوانید اعتبار سایت خود را در نزد کاربران و موتورهای جستجو افزایش دهید.

بیایید به برخی از سوالات درباره اعتبار سایت پاسخ دهیم تا درک اولیه را جهت تقویت اعتبار سایت شکل دهیم:

آیا افزایش اعتبار سایت، قابل اندازه گیری است؟

خیر. هیچ ابزاری برای اندازه گیری ارتقا اعتبار سایت وجود ندارد (حداقل هنوز). در حال حاضر، برای درک مقدار اعتبار سایت می توانید تنها به نشانه هایی مانند رتبه بندی های بالا، اعتبار دامنه بالا، نتایج موقعیت صفر و موارد دیگر توجه کنید.

آیا هر سایتی می تواند اعتبار خود را افزایش دهد؟

بله امکان افزایش اعتبار سایت وجود دارد، اما باید فردی متعهد پشت آن باشد. مثلا فروم ها که جنبه سرگرمی دارند و به محتوای تولیدشده توسط کاربران متکی هستند، توانایی تبدیل شدن به یک منبع معتبر را ندارند.

آیا ساخت اعتبار برای سایت لازم است؟

الزاماً نیازی به اعتبارسازی برای سایت نیست. با این حال، محتوای کارشناسی شده بیشترین پاداش های سئو را به همراه دارد: رتبه بندی، درآمد و شهرت. 

آیا انگیزه دارید که برای افزایش اعتبار سایت با دیگر متخصصان رقابت کنید؟ پس این مسیر 10 مرحله ای تقویت اعتبار سایت برای شما مناسب است.

1- اجرای E-E-A-T بهترین راه افزایش اعتبار سایت

اولین قدم: چطور می توانید خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاریتان معرفی کنید؟ بله درست است به کمک E-E-A-T.

اگر با مفهوم E-E-A-T آشنا باشید، تعجب نمی کنید که این مفهوم به شدت با اعتبار سایت مرتبط است. E-E-A-T به شما کمک می کند دقیقاً بفهمید چه کاری باید انجام دهید.

E-E-A-T به چه معناست و چگونه آن را نشان دهید؟

  • تجربه (Experience): یعنی، آنچه به عنوان یک فرد و یک حرفه ای به طور شخصی با آن روبه رو شده اید. شما می توانید تجربه هایتان را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. (مثال: یک بررسی محصول دقیق که در آن توضیح می دهید چگونه از آن محصول استفاده کرده اید)
  • تخصص (Expertise): سطح بالای مهارت و دانش در حوزه کاری تان. (مثال: یک پنل دانش (Knowledge Panel) با نام، عکس، مدارک و اطلاعات تماس یک متخصص)
  • اعتبار (Authoritativeness): کسب عنوان متخصص از طریق ایجاد محتوا و دستیابی به رتبه بندی ها و بک لینک ها در طول زمان. (مثال: ارجاع شدن به عنوان منبع معتبر اطلاعات توسط یک سایت دیگر)
  • قابلیت اعتماد (Trustworthiness): داشتن شهرت خوب در نظر مخاطبان هدف. (مثال: نقدهای مثبت کاربران در مورد سایت و خدمات شما)

هر یک از این عناصر E-E-A-T به گوگل نشان می دهد که سایت شما توسط یک حرفه ای واقعی اداره می شود. کارشناس و متخصصی که نیازهای کاربران را می شناسد و به آن ها می پردازد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص EE-A-T می توانید به بخش نشان داده شده در تصویر زیر مراجعه نمایید.

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

2- پایبندی موضوع سایت به یک حوزه تخصصی

آیا می توانید سایت خود را به چندین حوزه مختلف اختصاص دهید؟ البته. اما همان طور که می گویند: کسی که به دنبال دو خرگوش می رود، هیچ کدام را نمی گیرد.

اگر حوزه های انتخابی شما به هم مرتبط نباشند، گوگل شما را به عنوان یک متخصص نمی بیند. اما اگر این حوزه ها به یکدیگر نزدیک باشند، نشان دادن شما به عنوان متخصص کاملاً امکان پذیر است.

به عنوان مثال، نیوسئو یک مرجع شناخته شده در همه چیزهای مرتبط با سئو سایت است: آموزش سئو، آموزش تولید محتوا و سئو سایت و فعالیت های محبوب در این زمینه و موارد دیگر.

اگر می خواهید به عنوان یک متخصص شناخته شوید، بهترین گزینه این است که یک حوزه تخصصی انتخاب کرده و به آن کاملاً متعهد باشید. اما اگر جاه طلب هستید، چند موضوع مرتبط را انتخاب کنید و شروع به تولید محتوا کنید.

3- کسب تجربه و نقش آن در ارتقا اعتبار سایت

چطور می توان در کاری مهارت پیدا کرد؟ طبیعتاً با انجام مکرر آن کار!

هر چقدر تجربه و دانش بیشتری داشته باشید، محتوای بیشتری برای ارائه به مخاطبان و گوگل خواهید داشت. هرچه اطلاعات بیشتری برای نشان دادن داشته باشید، در چشم همه معتبرتر به نظر می آیید.

فراموش نکنید در انجام هر کاری از اشتباهات نترسید. یک تجربه بد هم می تواند یک تجربه ارزشمند باشد.

4- تولید محتوای یونیک با دانش تخصصی و گسترده

بدیهی است که هیچ متخصصی کار دیگران را نمی دزدد. ستاره های واقعی محتوای خود را خلق می کنند و آن را تا جایی که می توانند عالی می کنند.

اصل باشید، شگفت انگیز باشید، مولد باشید؛ برای افزایش اعتبار سایت این کاملاً واضح است.

چه کار دیگری باید انجام دهید تا بیشترین بهره را از محتوایتان ببرید؟

  • محتوای قدیمی خود را به روزرسانی کنید. این کار آسان تر و سریع تر از نوشتن یک مقاله کاملاً جدید است. از نظر سئو هم صحیح تر است، زیرا صفحات قدیمی اعتبار بیشتری نسبت به صفحات جدید دارند.
  • لینک هایی به منابع دیگر اضافه کنید. هر چه این منابع معتبرتر باشند، بهتر است. این کار محتوای شما را نیز معتبرتر نشان می دهد، زیرا نشان می دهید که بهترین منابع را می شناسید.
  • محتوای خود را با کلمات کلیدی و عبارات مرتبط پر کنید. به کمک تجربه خودتان و ابزارهای مناسب می توانید بهترین عبارات کلیدی را شناسایی کنید.
  • محتوای خود را ترویج کنید. شبکه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی بهترین گزینه ها برای ترویج محتوا هستند.
  • کمیت محتوا به اندازه کیفیت آن اهمیت دارد. اگر می خواهید یک مرجع واقعی شوید، یک یا دو مقاله کافی نخواهد بود، هر چقدر هم که عالی باشند. شما نیاز به مقالات بیشتری دارید تا حوزه خود را به طور کامل پوشش دهید.

5- افزایش اعتبار سایت با ساخت انواع مختلف محتوا

شاید شما به یک حوزه تخصصی پایبند باشید، اما هر حوزه ای می تواند در قالب های مختلفی ارائه شود. بنابراین نباید تنها به نوشتن پست های وبلاگ محدود شوید. پس چه قالب های دیگری وجود دارد؟

  • پادکست ها
  • نمودارها و دیاگرام ها
  • مطالعات موردی و گزارش های تحقیقاتی
  • تصاویر (عکس ها، اینفوگرافیک ها)
  • ویدیوها (شامل ویدیوهای کوتاه، استریم ها، وبینارها)

افزایش اعتبار سایت,بهبود اعتبار سایت,تقویت سئو و اعتبار سایت

هر چه بیشتر می توانید محتوا تولید کنید، بهتر است. با این حال، اشکالی ندارد که فقط روی چند نوع محتوا تمرکز کنید، به شرطی که بتوانید آن ها را به بهترین شکل ممکن بسازید.

6- تقویت اعتبار سایت با لینک دهی داخلی موثر

وقتی یک صفحه به صفحه دیگری لینک می دهد، بخشی از اعتبار خود را با آن به اشتراک می گذارد.

صفحات سایت خود را به طور مؤثر لینک دهی کنید تا دو این هدف مهم را به دست آورید:

  • بازدیدکنندگان شما به راحتی هر محتوایی که می خواهند پیدا می کنند.
  • صفحات مهم شما بیشترین اعتبار ممکن را دریافت می کنند.

توجه داشته باشید که اعتبار صفحه با اعتبار موضوعی سایت متفاوت است. اما اعتبار صفحه و سایت به هم مرتبط هستند و افزایش یکی، دیگری را نیز افزایش می دهد.

چطور یک ساختار پیوند داخلی مؤثر بسازم؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، شما نیاز به تولید محتوای زیاد دارید تا بتوانید یک حوزه تخصصی را به طور کامل پوشش دهید.

برخی از صفحاتی که ایجاد می کنید، با بررسی جنبه های مختلف یک موضوع، به هم مرتبط خواهند شد. این صفحات می توانند به شکلی منسجم در قالب یک خوشه موضوعی سازماندهی شوند.

خوشه موضوعی چیست؟

یک خوشه موضوعی معمولاً شامل یک صفحه با موضوع اصلی و چندین صفحه دیگر با موضوعات مرتبط است. به عنوان مثال: 

ساخت اعتبار برای سایت

صفحه مرکزی (Hub) بیشترین اعتبار را در خوشه دارد و آن را با بقیه صفحات به اشتراک می گذارد، که باعث می شود آن ها نیز در جستجو بیشتر دیده شوند.

پس چطور می توانید اعتبار صفحات خود را به حداکثر برسانید و به همراه آن، اعتبار موضوعی خود را نیز افزایش دهید؟ برای این کار، شما باید دقیقاً بدانید که صفحات شما چه مقدار اعتبار دارند. برای این کار، می توانید از ابزار پیوندهای داخلی سایت هایی مانند Ahrefs یا SEMrush استفاده کنید.

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

سپس خوشه های موضوعی را حول صفحات با بیشترین اعتبار خود بسازید.

یادتان هست که درباره اعتبار صحبت کردیم؟ این همان “A” در E-E-A-T است و یکی از زمان برترین قسمت ها در سئو سایت به شمار می رود. این بخش به دریافت بک لینک نیاز دارد که یکی از چالش برانگیزترین مراحل سئو سایت است و برای انجام درست آن، نیاز به آموزش سئو جامع دارید.

اما قبل از هر چیزی، باید سایت های معتبر را پیدا کنید که بک لینک های آن ها اعتبار شما را افزایش می دهند. بهترین راه برای این کار، بررسی این است که رقبای شما از کجا بک لینک دریافت می کنند.

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

ایده آل این است که بک لینک های خود را از سایت های معتبرتر بسازید. بله، رقبای شما هم می توانند هدف خوبی باشند! در اینجا چند روش مؤثر برای ساخت بک لینک آورده شده است:

  • محتوایی ایجاد کنید که احتمال دریافت بک لینک را داشته باشد. بهترین مثال ها شامل مطالعات موردی، مقالات تحقیقاتی و آمارها هستند. کاربران عاشق داده های جالب هستند.
  • اشاره های بدون لینک به برند خود را پیدا کنید و آن ها را به بک لینک تبدیل کنید.
  • مقالاتی با اطلاعات قدیمی در سایر سایت ها پیدا کنید. اگر آن ها لینک به منابع قدیمی دارند، پیشنهاد دهید که آن ها را با لینک به منبع به روز خود جایگزین کنید.
  • لینک های شکسته در سایر سایت ها را پیدا کنید و پیشنهاد دهید که آن ها را با لینک از سایت خودتان جایگزین کنید.
  • با سایر متخصصان در حوزه خود همکاری کنید (مثلاً از طریق پادکست ها).

8- افزایش شهرت آنلاین و شفاف سازی

به دست آوردن اعتبار نیاز به شفافیت دارد. افراد و شرکت ها نمی توانند به مرجع تبدیل شوند در حالی که در سایه پنهان بمانند. حداقل باید یک نام و چهره به محتوای خود اختصاص دهید برای مثال، در یک بیوگرافی نویسنده. هر چه حرفه ای تر به نظر برسید، برای افزایش اعتبار سایت بهتر است.

راهکارهای افزایش شهرت سایت

  • از کاربران خود نظرات مثبت دریافت کنید. اغلب، آن ها فقط با درخواست شما نظر می دهند. از نظرات منفی ناامید نشوید داشتن چند نظر منفی، سایت شما را طبیعی تر نشان می دهد.
  • صفحه “درباره ما” ایجاد کنید. شرکت و کارشناسان خود را معرفی کنید و در مورد موفقیت های خود صحبت کنید.
  • صفحات اجتماعی ایجاد کنید. ایده آل این است که برای شرکت خود صفحه ای ایجاد کنید. برای هر یک از کارشناسان خود صفحه ای در هر شبکه اجتماعی که حضور شما مفید است، داشته باشید. اگر به تنهایی کار می کنید، تنها به یک صفحه اختصاصی برای خود نیاز دارید. فراموش نکنید که از سایت خود به صفحات اجتماعی تان لینک بدهید.
  • با دنبال کنندگان خود در شبکه های اجتماعی تعامل کنید. پست های آن ها را لایک کنید. زمانی که مناسب است، آن ها را فالو کنید و مهم تر از همه، به سرعت به پیام هایشان پاسخ دهید. تنظیم یک ربات چت می تواند در این مورد به شما کمک زیادی کند.
  • با رقبای خود در شبکه های اجتماعی تعامل داشته باشید. فعالانه در صفحات آن ها مشارکت کنید و ممکن است در نهایت یک یا دو مشتری (یا بیشتر) از آن ها جذب کنید.

9- ایجاد صفحه ای در ویکی پدیا برای تقویت اعتبار سایت

ویکی پدیا یک منبع بسیار شناخته شده و معتبر است. داشتن یک صفحه در آن می تواند تصویر هر فرد یا برند را به شدت تقویت کند.

البته، شما تنها در صورتی می توانید صفحه ای در ویکی پدیا برای خودتان به عنوان یک فرد ایجاد کنید که قبلاً معروف باشید. در صورت عدم معروفیت شخصی، بهترین گزینه شما، ایجاد صفحه ای برای شرکتتان است.

در هر صورت، شما به یک حساب ویکی پدیای خودکار تأیید شده نیاز دارید. حسابی که حداقل 4 روز از ساخت آن گذشته باشد و حداقل 10 ویرایش انجام داده باشید. بعد از آن، می توانید صفحه خود را شروع کنید. می توانید از صفحات مشابه به عنوان مبنا استفاده کنید. فراموش نکنید که ارجاعات و منابعی از سایت های غیر از سایت خودتان را هم در مقاله بگنجانید.

10- ارائه تجربه کاربری عالی جهت اعتبار سازی

البته، از یک سایت تخصصی واقعی انتظار می رود که بدون نقص عمل کند. حرفه ای ها استانداردهایی دارند و کاربران.

چه کارهایی می توانید انجام دهید تا سایت شما به مکانی خوشایند تبدیل شود؟

  • سرعت بارگذاری سایت خود را افزایش دهید: با استفاده از ابزار بهینه سازی سرعت، صفحات با بارگذاری کند خود را پیدا کنید و توصیه های آن برای بهبود آن ها را دنبال کنید.

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

  • اطمینان از سازگاری با موبایل: سایت شما باید واکنش گرا باشد و به خوبی بر روی تمام دستگاه ها کار کند. در همان ابزار بهینه سازی سرعت، روی تب “موبایل” کلیک کنید و ببینید سایت شما در کجا ضعف دارد.
  • رفع مشکلات فنی: با استفاده از ابزار “بازرسی فنی” تمامی خطاهای سایت خود را پیدا کنید و سریعاً آن ها را رفع کنید.

ارتقا اعتبار سایت,اعتبار موضوعی سایت,اعتبارسازی برای سایت

  • محتوای خود را به چندین زبان ترجمه کنید. اگر به دنبال جذب مخاطبان چندزبانه هستید، این یک ضرورت است.
  • دسترسی کاربران را تضمین کنید. اطمینان حاصل کنید که همه نوع بازدیدکنندگان می توانند از سایت شما استفاده کنند، نه فقط افراد سالم. از ابزاری مانند ARIA استفاده کنید تا ببینید سایت شما به چه نوع افزودنی هایی نیاز دارد.

جمع بندی

اگر هدف شما این است که در زمینه خود به یک متخصص تبدیل شوید، این کار به سال ها تلاش سخت و پرثمر نیاز دارد. انتخاب با شماست که آیا آماده اید به مسیر اعتبار سازی برای سایت پایبند باشید یا نه. اما پاداش این انتخاب، به رسمیت شناخته شدن و افزایش اعتبار سایت شما، در جامعه خود و در موتورهای جستجو است.

اولین قدم را در مسیر طولانی بهبود اعتبار سایت بردارید. خود را با ابزارهای سئو و آموزش سئو مجهز کنید که به محتوای شما کمک می کنند تا سریع تر به رتبه های بالای جستجو برسد.