هر هفته در دنیای سئو، همه چیز تغییر می کند و انگار با یک صنعت جدید روبرو هستیم. چون سئو همیشه در حال بروزرسانی و تغییر است. این حوزه پیچیدگی های خودش را دارد و دنبال کردن این تغییرات برای خیلی ها ممکن است سخت باشد. اما اگر بخواهید سایت شما همیشه به روز و همگام با تغییرات سئو باشد، به یک تیم قوی نیاز دارید. مهارت های تیم سئو با آموزش های مداوم و اصولی به دست می آید و به آنها کمک می کند که همیشه آماده باشند.
سئو سایت ابزار بسیار قدرتمندی است که اگر به درستی اجرا شود می تواند برند شما را در میان رقبای مطرح هم حوزه کاری خودتان در شرایط برتر قرار دهد.
در نقطه مقابل، اجرای نادرست سئو سایت می تواند به برند شما آسیب برساند و در نهایت باعث شکست کسب و کار شما شود. تفاوت بین این دو عملکرد سئو سایت در تخصص و مهارت های تیم سئو نهفته است.
بنابراین، برای پیاده سازی یک برنامه موفق سئو، عاقلانه است که با شرکت یا مشاوری که دارای تجربه، دانش و مهارت های سئو کافی می باشد همکاری کنید.
یک شرکت به کمک توانایی های تیم سئو خود می داند چگونه استراتژی های خوبی را برای بهبود دیده شدن آنلاین شما اجرا کند. مهارت های تیم سئو که با آن ها همکاری می کنید منجر به تثبیت شرکت شما به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه کاریتان می شود. جذب ترافیک ارگانیک بیشتر به وبسایت شما و افزایش درآمد شما از سایت به قابلیت ها و مهارت های تیم سئو شما بستگی دارد.
همه شرکت های سئو یکسان نیستند برخی از مهارت های کلیدی سئو بهره مند هستند، برخی نه. اگر اطلاعات سئو شما بیشتر از اطلاعات شرکت سئویی که استخدام کرده اید باشد، نباید انتظار نتایج مطلوبی از سئو سایت خود داشته باشید. باید در انتخاب شرکت سئویی که قصد همکاری با آن ها دارید دقت کنید و برای کسب نتایج مطلوب از کمپین سئو خود، به همکاری با شرکتی فکر کنید که پیشرفته ترین مهارت های سئو را ارائه دهد.
عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در مورد استخدام کارشناس سئو یا همکاری با یک شرکت سئو در نظر بگیرید. ۱۰ مورد از مهارت ها و ویژگی های تیم سئو که باید از یک شرکت سئو انتظار داشته باشید، عبارتند از:
- تحقیق کلمات کلیدی از برترین مهارت های سئو
- تحلیل رقبا از مهارت های کلیدی سئو
- On-Page seo
- Off-Page seo
- سئو فنی از مهارت های ضروری سئو
- بازاریابی محتوا از مهمترین مهارت های تیم سئو
- سئو محلی یکی از مهارت های حرفه ای سئو
- تحلیل و گزارش دهی از ویژگی های تیم سئو
- ابزارهای سئو
- آموزش سئو از مهارت های ضروری سئو
1- تحقیق کلمات کلیدی از برترین مهارت های سئو
تحقیق کلمات کلیدی یک بخش حیاتی برای سئو سایت می باشد و از مهمترین مهارت های هر تیم سئو محسوب می شود. تحقیق کلمات کلیدی کمک می کند تا مخاطبان هدف و رفتارهای جستجوی آن ها را بهتر درک کنید.
یک شرکت سئو خوب که دارای مهارت های حرفه ای سئو می باشد از تحقیق کلمات کلیدی برای ایجاد مزیت رقابتی و برتری نسبت به رقبا استفاده خواهد کرد. همچنین، آن ها به کمک مهارت های تیم سئو خود، تحلیل های مربوط به گپ های محتوا را انجام می دهند تا نقاط ضعف را شناسایی و استراتژی محتوای رقابتی کلی را بهبود بخشند.
برای یک پرسش کاربران، سه سایت برتر در نتایج جستجو، بیشترین کلیک ها را دریافت می کنند. یک شرکت سئو ماهر به شما کمک می کند تا تولید محتوا و بهینه سازی خود را با کلمات کلیدی و پرسش هایی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند، همسو کنید تا شانس بیشتری برای ظاهر شدن در سه سایت برتر را داشته باشید.
2- تحلیل رقبا از مهارت های کلیدی سئو
هدف سئو، شکست رقبا است، نه الگوریتم های موتور جستجو.
مهارت های تیم سئو یک شرکت باعث می شود که بدانند چگونه تحلیل رقبا را به طور کامل انجام دهند. شرکت های سئو خوب می دانند چگونه استراتژی های سئو رقبا را بررسی کنند. بدست آوردن اطلاعات کافی از رقبای هم حوزه کاری، برای چگونگی پیشی گرفتن از رقبا کمک می کند.
تحلیل رقبا توسط یک تیم سئو حرفه ای شامل بررسی دقیق استراتژی های سئو رقبا، شناسایی نقاط قوت و ضعف آن ها، و یافتن فرصت هایی برای بهبود رتبه وب سایت در مقایسه با رقبا است. تحلیل رقبا به تیم سئو سایت کمک می کند تا با اتخاذ استراتژی های مؤثرتر، جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب کنند.
On- Page SEO -3
یکی از مهمترین مهارت های تیم سئو بهینه سازی داخلی صفحه است. اجرای On-Page SEO باعث افزایش مرتبط بودن و تجربه کاربری بهتر در یک وبسایت می شود. بهینه سازی داخلی صفحه منجر به دیده شدن بیشتر آن در موتورهای جستجو می گردد.
برخی از تکنیک های On-Page SEO شامل موارد زیر است:
- بهینه سازی محتوای وبسایت به کمک کلمات کلیدی.
- استفاده از فرمت بندی صحیح در سایت.
- افزودن اسکیما مارک آپ ها
- اطمینان از اینکه یک صفحه وب، موبایل دوست، کاربرپسند و سریع باشد.
- تمرکز بر سازماندهی محتوا در سراسر سایت، از جمله استراتژی لینک دهی داخلی.
با داشتن اطلاعات کافی و دانش عمیق در HTML، CSS و JavaScript، یک شرکت سئو حرفه ای می تواند ساختار، محتوا و طراحی یک وب سایت را بهینه کند تا اطمینان حاصل کند که نیازهای فنی موتورهای جستجو و کاربران برآورده می شود.
4- Off-Page SEO
بهینه سازی خارجی صفحه (Off-Page SEO) شامل فعالیت هایی مانند بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات با کمک اینفلوئنسرها، انتشار اخبار و به دست آوردن لینک های باکیفیت برای وب سایت است. انجام بهینه سازی خارجی نیاز به آموزش سئو اصولی دارد زیرا یکی از پیچیده ترین مهارت های تیم سئو می باشد.
بک لینک ها یک عامل رتبه بندی هستند، هرچند که تعداد لینک ها دیگر مثل گذشته اهمیت ندارد. تعداد کمی بک لینک با کیفیت می تواند به بهبود اعتبار و اعتماد یک وب سایت بیشتر کمک کند تا تعداد زیادی از بک لینک های بی کیفیت.
به عبارت دیگر: زمان «لینک سازی» گذشته است. امروزه، به دست آوردن لینک های مرتبط و با کیفیت، به ایجاد محتوای عالی بستگی دارد. محتوایی که دیگران به آن لینک دهند و آن را به اشتراک بگذارند یک محتوای عالی و با کیفیت است و منجر به لینک های با کیفیت می شود.
5- سئو فنی از مهارت های ضروری سئو
سئو فنی یکی از مهارت های ضروری سئو می باشد که شامل بهینه سازی عملکرد وب سایت است. بهینه کردن عملکرد یک سایت باعث برآورده شدن نیازهای فنی موتورهای جستجو و ارائه یک تجربه کاربری عالی می شود.
برای مثال، سرعت بارگذاری صفحات، یک سیگنال رتبه بندی تأیید شده توسط گوگل است. گوگل می خواهد صفحات سایت ها در کمتر از ۲.۵ ثانیه بارگذاری شوند. افزایش سرعت بارگذاری صفحات یکی از مهارت های تیم سئو می باشد و در نهایت منجر به ایجاد تجربه کاربری خوب می شود.
خطاهای فنی یکی از دلایل رایج کاهش رتبه و کاهش ترافیک هستند. امروزه به دلیل پیچیدگی وب سایت ها، نیاز به تخصص های یک کارشناس یا تیم سئو می باشد تا مشکلاتی که ممکن است منجر به کاهش ترافیک شوند را شناسایی و برطرف کنند.
یک شرکت سئو حرفه ای با کمک تخصص های تیم سئو خود در زمینه های مختلف فنی مانند معماری وب سایت، پیکربندی سرور و تجربه کاربری، می تواند سایت شما را به گونه ای بهینه سازی کند که از نظر فنی مشکلی نداشته باشد. به این ترتیب، موتورهای جستجو به راحتی می توانند به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند و آن را در نتایج جستجو به نمایش بگذارند.
6- بازاریابی محتوا از مهمترین مهارت های تیم سئو
بازاریابی محتوا که یکی از مهمترین مهارت های تیم سئو می باشد؛ به معنای ایجاد و اشتراک گذاری محتوا به گونه ای است که به شما کمک کند تا به اهداف تجاری و بازاریابی خود دست یابید.
بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است:
- برقراری ارتباط موثر.
- ایجاد ارتباطات.
- اشتراک گذاری محتوای مناسب.
- درگیر کردن مخاطبان خود.
- حضور در مکان و زمان مناسب.
- بهره برداری از فرصت ها.
- دعوت به اقدام.
- برآورده کردن نیازهای مشتریان.
- نمایش شخصیت و فرهنگ شرکت شما به گونه ای که با برند شما هماهنگ باشد.
یک شرکت سئو متخصص می داند که چگونه تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد را در محتوای با کیفیت لحاظ کند. شرکت های سئو حرفه ای، مهارت توسعه استراتژی محتوا، بهینه سازی محتوا برای کلمات کلیدی هدف و اجرای تکنیک های تبلیغ محتوا را دارند. بازاریابی مناسب محتوا به موتورهای جستجو و مخاطبان هدف شما نشان می دهد که شما مرجع معتبری در حوزه کاری خودتان هستید.
7- سئو محلی یکی از مهارت های حرفه ای سئو
سئو محلی برای کسب و کارهایی که به مشتریان محلی وابسته هستند، بسیار حیاتی است. تحقیقات BrightLocal نشان می دهد که ۹۸٪ مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات در مورد یک کسب وکار محلی استفاده می کنند.
برخی از تکنیک های سئو که در سئو محلی استفاده می شود با تکنیک های سنتی برای نتایج جستجوی ارگانیک (۱۰ لینک آبی) متفاوت است. پیچیدگی سئو محلی زمانی افزایش می یابد که با کسب وکارهای محلی چند مکانی، از جمله شعبات یا نمایندگی ها، سروکار داریم.
از ویژگی های تیم سئو با تجربه این است که می داند چگونه از تحقیق کلمات کلیدی محلی، بهینه سازی داخلی صفحه و لینک سازی محلی استفاده کند تا سایت یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی برای پرسش های ارزشمند ظاهر می شود.
8- تحلیل و گزارش دهی از ویژگی های تیم سئو
تحلیل و گزارش دهی تیم سئو برای اندازه گیری موفقیت یک کمپین سئو و شناسایی زمینه های بهبود ضروری می باشد. یک تیم سئو حرفه ای باید بتواند تحلیل جامعی از عملکرد یک سایت داشته باشد و نقاط قوت و ضعف را شناسایی و راهکار های بهبود را ارائه دهد.
شرکت سئویی که با آن همکاری می کنید باید به طور مداوم با شما در ارتباط باشد و گزارش های دقیق از عملکرد وبسایت، رتبه ها و ترافیک سایت ارائه دهد. شرکت های سئو در استفاده از ابزارهای تحلیل داده مانند Google Analytics،Google SearchConsole و سایر ابزارهای سئو تخصص کافی دارند. با وجود Google Analytics 4 (GA4)، یک شرکت سئو ابزار قوی تری برای ردیابی و تحلیل رفتار کاربران سایت شما در اختیار خواهد داشت.
9- ابزارهای سئو
ابزارهای سئو می توانند یک مزیت رقابتی فراهم کنند و کارایی و اثربخشی خدمات هر شرکت سئویی را بهبود بخشند. درک و توانایی استفاده از ابزارهای سئو یکی از حیاتی ترین مهارت های تیم سئو می باشد که نقش بسیار مهمی در تحلیل و ایجاد استراتژی های سئو دارد.
ابزارهای سئو می توانند اطلاعات ارزشمندی درباره تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل بک لینک ها و بهینه سازی وبسایت ارائه دهند.
برخی از شرکت های سئو مانند شرکت نیوسئو ابزارهای اختصاصی سئو خود را دارند. با دسترسی به ابزارهای مناسب، یک شرکت سئو می تواند استراتژی منحصربه فرد و موثری ارائه دهد که رقبای آن ها را پشت سر بگذارد.
ابزارهای سئو می توانند حجم زیادی از داده ها را فراهم کنند، اما چیزی که یک شرکت سئو را واقعاً متمایز می کند، توانایی آن در تحلیل و تفسیر صحیح داده هاست. به عبارت دیگر، صرفا داشتن داده ها کافی نیست؛ بلکه شرکت سئو باید بتواند از آن ها به شکل هوشمندانه استفاده کند تا تصمیمات استراتژیک و مؤثرتری بگیرد.
یک تیم سئو حرفه ای، ابتدا باید بتواند داده ها و اطلاعاتی خاص برای سایت شما ارائه دهد و سپس توصیه های عملی برای کمک به تصمیم گیری های صحیح برای کسب و کار شما ارائه نماید.
10- آموزش سئو از مهارت های ضروری سئو
آموزش سئو مناسب نیز مانند ابزارها، می تواند یک مزیت رقابتی فراهم کند و کارایی و اثربخشی خدمات هر شرکت سئویی را بهبود ببخشد.
با آموزش سئو مداوم و یادگیری سئو و بهبود مهارت های سئویی که دارید، می توانید گفتگوهای تخصصی تری با ارائه دهنده سئو خود داشته باشید.
همان طور که صنعت سئو به رشد خود ادامه می دهد، تقاضا برای دوره های آموزش سئو نیز به طور مداوم افزایش می یابد. داده های Google Trends نشان می دهد که در اواخر سال ۲۰۲۱، علاقه به آموزش سئو به طرز چشمگیری افزایش یافته است.
رشد روزافزون سئو بر اهمیت حیاتی سرمایه گذاری در آموزش سئو تأکید دارد و نشان می دهد که آموزش سئو برای بقای کسب و کارها در یک فضای دیجیتال همواره در حال تغییر، بسیار مهم است.
برخی از شرکت های سئو، خدمات آموزش سئو ارائه می دهند؛ تیم نیوسئو نیز یکی از آن هاست. ما در طی سال های اخیر، ده ها هزار دانشجو را در زمینه اصول سئو و بهترین روش های در حال تحول، آموزش داده ایم.
در چند سال اخیر، تیم نیوسئو آموزش سئو خود را به شیوه های مختلف حضوری و آنلاین با آپدیت های مکرر تقویت کرده است.
به دلیل تغییرات مداوم الگوریتم های موتورهای جستجو، به روز ماندن در بهترین روش ها و استراتژی های سئو از طریق آموزش سئو با کیفیت، برای رقابتی ماندن در بازار آنلاین امروزی ضروری است.
آموزش سئو حضوری و آنلاین بسیاری وجود دارد شما باید برای انتخاب بهترین خدمات، تحقیقات خود را انجام داده و با دقت انتخاب کنید. اگر به دنبال یک آموزش سئو مناسب هستید می توانید از دوره جامع آموزش سئو نیوسئو نهایت استفاده را ببرید و بهترین نتایج را کسب نمایید.
مشارکت های اصلی یک شرکت سئو در برنامه سئو شما
بسیاری از کسب وکارها زمان، منابع یا دانش کافی و لازم را برای اجرای یک برنامه سئو موفق ندارند. همکاری با یک شرکت سئو با تجربه می تواند به طور قابل توجهی سئو سایت شما را تقویت کند. در اینجا به مهارت های تیم سئو که باید هنگام استخدام شرکت های سئو در نظر بگیرید، اشاره می کنیم.
تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی که یکی از مهمترین مهارت های تیم سئو می باشد؛ در هسته هر استراتژی سئو موفق قرار دارد. آژانس های سئو باتجربه می توانند کلمات کلیدی مرتبط با صنعت، محصول یا خدمات شما را شناسایی کنند. آن ها همچنین سایت ها را بهینه سازی می کنند تا بتوانند رتبه بالاتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کسب کنند. شرکت های سئو حرفه ای با درک مخاطبان هدف و رفتار جستجوی آن ها، می توانند سایت ها را به گونه ای بهینه سازی کنند که در SERP در رتبه های بالاتر ظاهر شوند و افزایش ترافیک ارگانیک و تبدیل داشته باشند.
تحلیل رقبا
برای بهترین بودن در سئو، باید از رقبای هم حوزه کاری خودتان پیشی بگیرید. شرکت های سئو با تحلیل رقبا می توانند اطلاعات ارزشمندی از استراتژی های آن ها کسب کنند و به شما در ایجاد یک برنامه سئو بهتر کمک کنند. با تحقیق در خصوص کاری که رقبا انجام می دهند، می توان فرصت هایی پیشی گرفتن از رقبا را شناسایی کرد و ترافیک هدفمند بیشتری به سایت جذب کرد.
تخصص در سئو داخلی (On-Page)
بهینه سازی سایت برای افزایش ارتباط و بهبود تجربه کاربری، برای موفقیت وب سایت شما ضروری است. شرکت های سئو با استفاده از دانش گسترده خود در HTML، CSS، ساختار، طراحی و تولید محتوا، وبسایت شما را مطابق با الزامات فنی موتورهای جستجو بهینه سازی می کنند. یک شرکت سئو متخصص می تواند با استفاده از استراتژی هایی مانند بهینه سازی کلمات کلیدی، فرمت بندی، نشانه گذاری های اسکیما و ایجاد ناوبری کاربرپسند، رتبه ها و ترافیک هدفمند را افزایش دهد.
سئو خارجی(Off-page SEO)
سئوی خارج از صفحه به فعالیت هایی اشاره دارد که خارج از وب سایت شما انجام می شود و به موفقیت کلی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک می کند. یک شرکت سئو خوب می تواند یک استراتژی مؤثر برای Off-page SEO وبسایت شما ایجاد نماید، از جمله بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات توسط اینفلوئنسرها، استراتژی های کسب لینک یا ایجاد لینک های با کیفیت. کارشناسان سئو اهمیت یک استراتژی خوب برای لینک سازی را درک می کنند. تولید محتوای باکیفیت توسط کارشناسان سئو باعث کسب بک لینک های معتبر می شود و در نتیجه، اعتبار، اعتبار و دیده شدن برند شما افزایش می یابد.
بینش های تحلیلی و گزارش دهی
گزارش دهی و تحلیل ها برای ارزیابی موفقیت هر کمپین سئو و شناسایی زمینه های بهبود ضروری هستند. شرکت های سئو معمولاً گزارش های منظم از ترافیک وبسایت، رتبه بندی ها و معیارهای کلیدی ارائه می دهند. با استفاده از اطلاعاتی که توسط ابزارهایی مانند Google Analytics و Search Console جمع آوری شده، استراتژی خود را تعیین می کنند . این گزارش ها کمک می کنند تا در یک چشم انداز دیجیتال همیشه در حال تغییر، از رقبا جلوتر بمانید.
همکاری مناسب با یک شرکت سئو می تواند کلید موفقیت کسب و کار آنلاین شما باشد.برای انتخاب بهترین شرکت سئو زمان بگذارید تا آن ها را بشناسید، آنچه که ارائه می دهند و سابقه آن ها را بررسی کنید. از تجربه و مهارت های تیم سئو استفاده کنید تا نتایج بهتری در بیشتر شدن ترافیک، دیده شدن سایت، افزایش سرنخ ها، تبدیل ها، فروش و مشتریان کسب کنید.