8 تکنیک سئو محتوا به صورت کاملا عملی

آموزش تکنیک محتوا نویسی,انواع تکنیک های تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا

چگونه می توان با استفاده از تکنیک های سئو محتوا، از یک ایده کوچک به محتوای تاثیرگذاری رسید، که بتواند برای نیازهای مختلف بازاریابی استفاده شود؟ 

تولیدکنندگان محتوا از روش ها و تکنیک های مختلفی برای توسعه ایده های اولیه خود استفاده می کنند. آن ها با استفاده از انواع تکنیک های تولید محتوا، محتواهایی تولید می کنند که نه تنها تاثیرگذار باشد بلکه قابلیت استفاده مجدد در بخش های مختلف بازاریابی را نیز داشته باشد، مانند مقالات وبلاگ، پست های شبکه های اجتماعی، ایمیل های تبلیغاتی و غیره.

تولیدکنندگان محتوا با استفاده از تکنیک های محتوا نویسی، مثل تبدیل یک ایده اولیه و ساده به محتوای چند منظوره و کاربردی، محتواهایی تولید می کنند که بتواند در جنبه های مختلف استراتژی بازاریابی به کار گرفته شود.

در این مقاله از آموزش های سئو سایت، تکنیک های لازم برای ایجاد یک محتوا سئو شده را با شما اشتراک می گذاریم. تکنیک های اصولی سئو محتوا بدین شرح می باشد:

  1. ایده های ناب برای تولید محتوا
  2. کلمات کلیدی مناسب در تولید محتوا
  3. سازماندهی تکنیک های سئو محتوا
  4. تحلیل رقبا و گرفتن ایده برای تولید محتوا
  5. ایجاد محتوای با کیفیت
  6. بررسی محتوا سئو شده توسط متخصص
  7. بهینه سازی محتوا 
  8. بازنویسی محتواهای سئو شده قبلی

مرحله 1: ایده های ناب برای تولید محتوا

ایده برای تولید محتوا جدید معمولاً از مشکلات، نیازها، دردها و علایقی که مخاطب هدف شما با آن مواجه است یا موضوعی که می خواهید در مورد آن به مخاطبانتان آموزش دهید، نشئت می گیرد.

ایده های محتوایی می توانند از هر جایی بوجود بیایند. از تیم بازاریابی که در حال تلاش برای افزایش نرخ تبدیل هاست، از نماینده خدمات مشتری که با رفتار مشتریان آشناست، از افکاری که در حین زندگی و انجام کسب و کار روزمره به ذهنتان می رسد، به وجود می آیند.

بنابراین هنگام جستجو برای پیدا کردن موضوعات محتوا، یک جلسه کاری ترتیب دهید، از انواع گروه های کاری در شرکت خود دعوت کنید تا در این ایده پردازی مشارکت کنند. 

مرحله 2: کلمات کلیدی مناسب در تولید محتوا

از نتایج حاصل شده در مرحله اول و ادغام آن با انواع تکنیک های تولید محتوا می توانید به عنوان پایه ای برای تشکیل یک لیست اولیه از کلمات کلیدی جدید استفاده کنید. “لیست اولیه” اساساً یک لیست از موضوعات و کلمات کلیدی خامی است که می خواهید در مورد آن ها محتوا بنویسید.

وقتی این لیست را تهیه کردید، از ابزارهای موجود برای تحقیق کلمات کلیدی، تصحیح و مشخص کردن کلمات کلیدی برای موضوع مورد نظر استفاده کنید. این ها کلمات، عبارات و سوالاتی هستند که باید محتوای صفحه وب را برای آن ها بهینه سازی نمایید.

مرحله 3: سازماندهی تکنیک های سئو محتوا

در این مرحله، باید برنامه ریزی کنید که محتوای جدید شما در کدام قسمت از وب سایت قرار بگیرد. این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا جایگاه محتوا در سایت می تواند تأثیر زیادی بر نحوه نگارش و هدف آن داشته باشد.

برای این منظور ابتدا باید مشخص کنید که این محتوا به کدام دسته بندی یا بخش موضوعی سایت تعلق دارد. به عنوان مثال، آیا این محتوا بخشی از یک سری مقالات آموزشی است یا به توضیح محصولات یا خدمات شما مرتبط است؟

سپس باید تصمیم بگیرید که این صفحه در کدام بخش از سایت قرار بگیرد. مثلا محتوای آموزشی بهتر است در وبلاگ قرار گیرد، در حالی که توضیحات محصول بهتر است در بخش محصولات باشد.

هنگامی که جایگاه دقیق محتوای جدید در ساختار سایت مشخص شد، می توانید نحوه نگارش محتوا را بهتر درک کنید. به عنوان مثال، اگر قرار است محتوا در بخش فروش قرار گیرد، باید متنی که نوشته می شود تبلیغاتی باشد. اما محتوای بخش آموزشی، باید رویکرد آموزشی داشته باشد.

همچنین باید بررسی کنید که چه صفحات مرتبطی در سایت وجود دارند که می توانند در متن محتوای جدید لینک داده شوند.

 این تکنیک های سئو محتوا به بهبود تجربه کاربری و همچنین بهینه سازی سئو کمک می کند. به طوری که هم خوانندگان و هم موتورهای جستجو می توانند به بهترین شکل ممکن از محتوا بهره مند شوند.

مرحله 4: تحلیل رقبا و گرفتن ایده برای تولید محتوا

تا این بخش از آموزش سئو سایت در خصوص تکنیک های محتوا نویسی ما در نیمه راه تولید محتوا هستیم و هنوز نوشتن را شروع نکرده ایم! اما یک مرحله آمادگی دیگر وجود دارد که قبل از شروع به نوشتن یک محتوای جدید توصیه می کنیم انجام دهید و آن تحلیل رقبا می باشد.

پس از انتخاب کلمات کلیدی هدف، می توانید از آن ها برای تحلیل رقبا در نتایج جستجو استفاده کنید. حتما می پرسید علت انجام این کار چیست؟ برای اینکه بدانید موتورهای جستجویی مانند گوگل، برای یک کلمه کلیدی چه نوع محتوایی را مرتبط و با کیفیت میدانند، باید از بررسی سایت های رقبا آغاز کنید. یعنی سایت هایی که در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی هدف رتبه بندی شده اند را مورد بررسی قرار دهید.

با استفاده از ابزارهای مناسب سئو، می توانید عمیق تر و دقیق تر به بررسی عوامل تاثیرگذار در صفحات با رتبه برتر بپردازید.

با تجزیه و تحلیل رقبا دیگر وقت خود را برای نوشتن یک محتوای 3000 کلمه ای هدر نمی دهید وقتی متوجه می شوید برای این محتوا 800 کلمه کافی است. همچنین متوجه خواهید شد اگر صفحات با رتبه برتر، محتوای طولانی تری دارند، لازم است وقت بیشتری برای نوشتن محتوای خود صرف کنید.

علاوه بر این می توانید تعداد کلمات هدف، برای اطلاعات متا صفحه و خوانایی را از تحلیل رقبا بدست آورید. از طریق تحلیل سایت های رقیب می توانید مطمئن شوید محتوای شما در سطح مشابه با آن ها نوشته شده است یا نه؟

آموزش تکنیک محتوا نویسی,انواع تکنیک های تولید محتوا,ایده برای تولید محتوا

مرحله 5: ایجاد محتوا با کیفیت

بعد از مشخص شدن هدف های مناسب برای تولید محتوا از جمله زاویه دید، کلمات کلیدی و سطح پیچیده گی، حالا می توانید نوشتن محتوا را طبق تکنیک های اصولی تولید محتوا شروع کنید.

بعضی از افراد دوست دارند با طراحی یک چارچوب شروع کنند و تمام افکاری که در مراحل اولیه تحقیقات کسب کرده اند و در مراحل قبلی به ذهنشان رسیده را سازماندهی کنند. برخی دیگر فقط دوست دارند سریعا به سراغ نوشتن بروند و کار را شروع کنند.

هر تولیدکننده محتوا روش خاص خودش را دارد، بنابراین اجرای این مرحله به طور عمده بر اساس سلیقه تولیدکنندگان محتوا یا روش های خاص هر شرکت است.

به عنوان مثال، یک تیم ممکن است ابتدا چارچوب محتوا را ایجاد کند، آن را تأیید کند، و سپس آن را به نویسنده ارسال کند تا شروع به کار نماید. تیم دیگر ممکن است فقط کلمات کلیدی و تعداد کلمات را به نویسنده بدهد و پایان کار را اعلام کند.

از هر روشی که کار تولید محتوا را شروع می کنید ابتدا مطمئن شوید که الگوریتم هایی مانند E-E-A-T گوگل و راهنمایی های آن در مورد تولید محتوا را در نظر گرفته باشید. برای تولید محتوای با کیفیت نیاز به آموزش تولید محتوا دارید زیرا این آموزش ها کمک می کند تا بتوانید محتوای جذاب و کاربرپسند ایجاد کنید و ربته بندی خودتان را در موتورهای جستجو بهبود بخشید.

مرحله 6: بررسی محتوا سئو شده توسط متخصص

در این مرحله از تکنیک های سئو محتوا، پس از اینکه کارشناس تولید محتوا یک پیش نویس اولیه از صفحه مورد نظر را تهیه کرد باید حداقل یکبار ویرایش شود. ایده آل است که همان فرد یا افرادی که متن های شرکت را بازبینی می کنند، به عنوان ویرایشگر این مرحله را بر عهده بگیرند تا تمامی محتوا یکنواخت و از لحاظ نگارشی متقارن باشد.

ممکن است قبل از اینکه ویرایشگر محتوا نوشته شده را مشاهده کند، محتوا یک بار توسط یک متخصص در زمینه مورد نظر بررسی شود. این امر به ویژه در مواردی که محتوای شما از نظر گوگل “پول شما یا زندگی شما” باشد (محتوای YMYL) اهمیت دارد.

این مرحله یکی از مراحل مهم است و اگر فراموش شود، ممکن است نتوانید رتبه مطلوبی در گوگل کسب کنید. تخصص و تجربه در محتوا یکی از معیارهایی است که گوگل برای اندازه گیری کیفیت استفاده می کند.

در مجموع می توان گفت این فرآیند بررسی و ویرایش می تواند توسط یک یا چند نفر انجام شود و یا ممکن است فقط ایجادکننده محتوا و ویرایشگر در آن شرکت کنند. به هر حال فرآیند ویرایش به صورت دوره ای ادامه خواهد یافت، تا محتوای “نهایی” تأیید شود.

مرحله 7: بهینه سازی محتوا

ممکن است کارشناس تولید محتوا قبلاً کلمات کلیدی هدف را بصورت مناسب در سراسر محتوا درج کرده باشد، در این صورت بهینه سازی محتوا برای سئو انجام شده است.اما در برخی موارد بهینه سازی تا زمانی که محتوا نهایی نشده باشد اتفاق نمی افتد.

استفاده از یک سئو کار حرفه ای در این قسمت می تواند بسیار مفید باشد مگر اینکه تولید کننده محتوا با بهترین روش های سئو برای بهینه سازی محتوا آشنا باشد یا از طرف شرکت دستورالعمل مشخصی برای بهینه سازی محتوا دریافت کرده باشد.

چیزی که باید از آن خودداری کنید استفاده از بهینه سازی بیش از حد یا بکار بردن تعداد زیاد کلمات کلیدی به شکل غیرطبیعی در محتوا می باشد.

در صورت عدم وجود یک سئو کار حرفه ای برای انجام بهینه سازی نهایی، استفاده از ابزارهای سئو مانند افزونه سئو وردپرس می تواند کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به درستی محتوا را بهینه سازی کنید. بعد از این مرحله، محتوا آماده انتشار است.

مرحله بعدی این است که چگونه می توانید از محتواهای سابق استفاده کنید و از کاری که قبلاً انجام داده اید به بهترین شکل ممکن بهره برداری کنید.

مرحله ۸: بازنویسی محتواهای سئو شده قبلی

پس از انتشار یک صفحه وب، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را به محتوای دیگر برای اهداف بازاریابی تبدیل کنید. تلاش می کنید تا از تمام زحماتی که قبلا برای انتشار این صفحه کشیده اید بهره برداری کنید. تبدیل صفحات منتشر شده به یک نوع محتوای دیگر بسیار ساده تر است، چون بخش اعظم کارها را قبلا انجام داده اید. با استفاده از انواع تکنیک های تولید محتوا که در این مقاله به آن ها اشاره شده است می توانید بازنویسی محتوای خود را شروع کنید.

در این مقاله از آموزش های سئو سایت نیوسئو، سناریویی از نحوه بازآفرینی یک صفحه وب برای شما قرار داده ایم:

فرض کنید شما به تازگی مقاله ای را در وبلاگ خود منتشر کرده اید. چهار مقاله دیگر نیز در مورد همان موضوع قبلا در وبلاگ شما منتشر شده است. شما تصمیم می گیرید که آن پنج پست را به یک کتاب الکترونیکی آموزنده در مورد یک موضوع مشترک تبدیل کنید.

سپس فکر می کنید که چگونه می توان از آن کتاب الکترونیک برای اهداف مختلف بازاریابی یا فروش استفاده کرد. بنابراین یک صفحه فرود ایجاد می کنید که در آن کتاب الکترونیکی قابل دانلود باشد. در مرحله بعدی از طریق وبلاگ و شبکه های اجتماعی به آن صفحه ترافیک جذب می کنید.

وقتی افراد به صفحه فرود می رسند در ازای دانلود کتاب، آدرس ایمیل خود را به شما می دهند. شما لیست ایمیل خود را گسترش می دهید. سپس شروع به ایده پردازی در مورد تمام راه های دیگری که می توانید از آن 5 محتوا بهره برداری نمایید، می کنید.

مثلا آن را به مشتریان احتمالی پس از یک تماس تلفنی می دهید، از آن به عنوان مبنای یک ارائه وبینار استفاده می کنید، یک سری ویدیو در کانال یوتیوب خود از آن ایجاد می کنید و در آینده از آن برای ایجاد یک دوره آنلاین استفاده می کنید.

با کمی خلاقیت، دیگر محدودیتی برای نحوه استفاده از یک صفحه وب بهینه سازی شده به روش های مختلف وجود ندارد.

تکنیک های اصولی تولید محتوا,تکنیک های سئو محتوا,تکنیک های محتوا نویسی

تولید محتوا یک فرآیند است

ایجاد محتوای باکیفیتی که عملکرد خوبی داشته باشد نیاز به زمان و فرآیندهای مناسب دارد. با استفاده از مراحلی که در این مقاله از تکنیک های سئو محتوا توضیح داده شد می توانید فرآیند تولید محتوا را از ایده تا انتشار و حتی بعد از آن، به خوبی درک کنید و محتوای باکیفتی تولید نمایید.

سوالات متداول: چگونه می توانیم یک ایده را به محتوای تاثیرگذار و قابل بازنویسی تبدیل کنیم؟

خلق محتوا سئو تاثیرگذار یک مهارت ضروری برای موفقیت در تکنیک های سئو محتوا می باشد. برای آغاز این مسیر، لازم است جزئیات مرتبط با تبدیل یک ایده به محتوای تاثیرگذار و قابل بازنویسی را درک کنید.

 ایده برای تولید محتوا:

تولید محتوای تاثیرگذار با درک رنج ها، نیازها و علایق مخاطبان شما آغاز می شود. با تیم خدمات مشتریان خود گفتگو کنید، با روندهای بازار همراه شوید و فوروم های مختلف را بررسی کنید تا ایده های متنوع بدست آورید. ساده ترین تکنیک های تولید محتوا را می توان با درک نیاز و علائق مخاطب برنامه ریزی کرد.

استراتژی کلمات کلیدی:

پس از ایده پردازی، به تحقیق کلمات کلیدی بپردازید. عبارت های جستجوی مرتبط با هدف کاربران را بررسی کنید. از ابزارهایی برای تصحیح کلمات کلیدی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که با سئو محتوای شما همسو هستند.

سازماندهی محتوا:

برای ساختار محتوای وبسایت خود برنامه ریزی کنید.دقت داشته باشید که، موضوع محتواها در بخش های مختلف سایت، مرتبط باشد. یک سایت با سازماندهی مناسب بر تاثیر محتوا و ناوبری کاربران کمک شایانی می کند.

تحلیل رقبا در تولید محتوا:

قبل از نوشتن محتوا، رفتار رقبای خود را تحلیل کنید. رویکرد آنها را در محتواهای مشابه بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف رقیبان خود را ارزیابی کرده تا بتوانید شرایط منحصر به فرد برای نوشتن محتوای خود ایجاد کنید.

ایجاد محتوا مناسب:

محتوای خود را با در نظر گرفتن اصول E-E-A-T گوگل ایجاد کنید یعنی محتوای جامع، آموزنده و جذاب ایجاد کنید تا نیازهای کاربران را برآورده سازد. با بکارگیری ساده ترین تکنیک های تولید محتوا مثل نوشتن مطالب کوتاه، مفید و استفاده از تصاویر جذاب و عنواین گیرا می توانید یک محتوای جذاب و کاربرپسند ایجاد کنید.

بررسی محتوا توسط کارشناسان:

از کارشناسان حرفه ای برای بررسی محتوای خود استفاده کنید. دیدگاه های آنها دقت، اعتبار و اطمینان محتوای شما را تضمین می کند و برای محتواهای YMYL حیاتی است.

تکنیک های بهینه سازی محتوا:

کلمات کلیدی هدف را به طور یکپارچه در محتوای خود قرار دهید. توازنی بین بهینه سازی و شرایط طبیعی در محتوا برقرار کنید.

استراتژی های بازآفرینی محتوا:

پس از انتشار محتوا، گزینه های بازآفرینی را بررسی کنید. محتوای خود را به فرمت هایی مانند کتاب های الکترونیکی، وبینارها یا سری های ویدیویی تبدیل کنید.

مرحله به مرحله با تکنیک های سئو محتوا:

  1. درک نیاز مخاطبان از طریق ارتباط با تیم خدمات مشتریان و ارتباط با انجمن های صنفی.
  2. تحقیقات جامع کلمات کلیدی با تمرکز بر هدف جستجوی خریدار.
  3. برنامه ریزی ساختار محتوا وبسایت خود برای ناوبری آسان و مرتبط.
  4. ایجاد شرایط منحصر به فرد برای تولید محتوا با تجزیه و تحلیل رفتار رقبا.
  5. ایجاد محتوای اطلاعاتی با رعایت اصول E-E-A-T گوگل.
  6. استفاده از کارشناسان موضوعی برای بررسی محتوا و تضمین دقت و اعتبار آن.
  7. ادغام یکپارچه کلمات کلیدی بهینه سازی شده در محتوای خود.
  8. بررسی استراتژی های بازنویسی جهت بیشینه کردن کاربرد محتوا، پس از انتشار.
17 نظر در مورد مقاله “ 8 تکنیک سئو محتوا به صورت کاملا عملی ” ثبت شده است
  1. hassan pakdel

    سلام یکی از نکات و تکنیک های سئو محتوا که بعضا توسط کارشناسان رعایت نمیشه لینک سازی داخلیه که به گسترش لینک به صفحات مهم و مرتبط دیگر کمک می‌کنه


  2. negar asgari

    سلام وقت بخیر یکی از مهم ترین فاکتورها و تکنیک های سئو محتوا نگارش صحیح متا عنوان است که تاثیر زیادی بر میزان ورودی و سئو سایت ما دارد


  3. خانم احمدی

    سلام روز خوش به نظر بنده تولید محتوا با کیفیت و همراه کردن اون با اصول و تکنیک های سئو محتوا به صورت اصولی موجب بهبود وضعیت سئو سایت خواهد شد اما کیفیت از همه چی مهمتره


  4. saeed

    وقت بخیر زمانی که جایگاه دقیق محتوای جدید در ساختار سایت مشخص بشه می توانید نحوه نگارش محتوا را بهتر درک کنید، اگر قرار است محتوا در بخش فروش قرار گیرد، باید متنی که نوشته می شود تبلیغاتی باشد


  5. حمید رشیدزاده

    سلام تکنیک های سئو محتوا به بهبود تجربه کاربری و همچنین بهینه سازی سئو سایت کمک می کند.به طوری که هم کاربران و هم موتورهای جستجو می توانند به بهترین شکل ممکن از بهترین محتوا استفاده کنند


  6. حسینی زاده

    خسته نباشید به عقیده من باید بررسی بشه که چه صفحات مرتبطی در سایت وجود دارند که می توانند در متن محتوای جدید لینک داده شوند.این تکنیک های سئو محتوا به بهبود سئوی سایت کمک میکنن


  7. reza aramfar

    سلام و عرض خسته نباشید به استاد قمصری و تیمشون ، ممنون از نکات بی نظیر تکنیک های سئو محتوا اگر تمامی موارد ذکر شده به درستی رعایت بشه نتایج عالی ای در بر خواهد داشت برای هر سایتی


  8. بهرام صادقی

    وقت بخیر پس از ایده پردازی، باید تحقیق کلمات کلیدی انجام بشه. عبارت های جستجوی مرتبط با هدف کاربران را بررسی کنید. از ابزارهایی برای تصحیح کلمات کلیدی استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که با سئو محتوا سایت شما یکسان هستند


  9. قاسمی نیا

    از سری نکات و تکنیک های سئو محتوا موضوع بهینه سازی محتوا است استفاده از سئو کار حرفه ای و ابزارهای سئو مانند افزونه سئو وردپرس می تواند کمک کند تا محتوا به درستی بهینه سازی بشه


  10. صادق سروری

    سلام روز بخیر یکی از موارد مهم از تکنیک های سئو محتوا بررسی و ویرایش محتوا آماده شده است که از لحاظ ساختار و قواعد به درستی آماده شده باشه و بهتره توسط یک متخصص خبره این مورد بررسی بشه


  11. حسینی نیا

    سلام یکی از تکنیک های سئو محتوا، قبل از نوشتن محتوا تحلیل رقباست رویکرد آنها را در محتواهای مشابه بررسی کنید. نقاط قوت و ضعف رقیبان خود را ارزیابی کرده تا بتوانید شرایط منحصر به فرد برای نوشتن محتوای خود ایجاد کنید.


  12. reza akbari

    سلام استاد قمصری ممنون بابت نکات کامل تکنیک های سئو محتوا که در دوره جامع آموزش سئو آموزش دادید برای پیاده کردن کلمات کلیدی جهت تولید محتوا ، سایت نایت واچ رو توصیه میکنید ؟


    • امیر قمصری

      درود عزیزم. با توجه به اینکه با این سایت کار نکردم و چیز قابل توجهی هم در موردش نشنیدم، نظر خاصی ندارم و نمی تونم توصیه کنم


  13. علی ابراهیمی

    وقت بخیر سازماندهی تکنیک های سئو محتوا اهمیت مهمی دارد برای این منظور ابتدا باید مشخص کنیم که این محتوا به کدام دسته بندی یا بخش از موضوعات سایت تعلق دارد


  14. صمدی

    سلام استاد خسته نباشید نکات کلیدی ای در موضوع سئو محتوا ارائه کردین آیا بازنویسی محتواهای سئو شده قبلی جزو تکنیک های سئو محتوا به شمار میاد ؟؟


    • امیر قمصری

      درود. طبیعتا بله


  15. آرمان کاتب نیا

    سلام وقت بخیر کارشناسان تولید محتوا با استفاده از تکنیک های محتوا نویسی، مثل تبدیل یک ایده اولیه و ساده به محتوای کاربردی محتواهایی تولید میکنند که بتوان در جنبه‌ های مختلف بازاریابی محتوا استفاده شود


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود