9 روش کارآمد برای بهبود سئو محلی در سال 2022

100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

سئو محلی یکی از شاخه های بسیار مهمی است که در سئو سایت وجود دارد. جستجوی محلی می تواند باعث بهبود وضع کلی یک کسب و کار شود. طبق آمارهای به دست آمده، اگر شما دارای یک فروشگاه اینترنتی باشید، حدود 50 درصد از جستجوی محلی که انجام می شود در حوزه کسب و کار شما، در نهایت منجر به بازدید از وب سایت فروشگاهی شما شده و تقریبا 18 درصد از این افراد خرید خود را از سایت شما انجام می دهند. به عبارت دیگر، آن دسته از کسب و کارهایی که استراتژی های قوی تری در زمینه سئو محلی دارند، می توانند عملکرد بسیار قدرتمندتری نسبت به رقبای خود داشته باشند.

سئو محلی چیست؟

سئو محلی یا سئوی لوکال چیست سوال بسیاری از شماست که به تازگی وارد حوزه سئو شده اید. طبیعتا برای شما نیز پیش آمده است که در مورد یک موضوعی در گوگل جستجو می کنید که این موتور جستجو به شما نشانی و اطلاعات مربوط به شرکت هایی که در زمینه موضوع جستجویی شما هستند را در بالاترین نقطه نتایج جستجو، نشان می دهد. در نتیجه به مجموعه فعالیت هایی که کسب و کارهای مختلف برای جای گرفتن در بین این اسامی شرکت ها انجام می دهند، سئو محلی گفته می شود.

6 راهکار اساسی برای بهبود سئو محلی سایت

هنگامی که صحبت از بهینه سازی محتوا برای سئو محلی می شود، بخش بیشتر آن شامل استراتژی های اولیه برای تنظیم پروفایل در پلتفرم های مختلف است. شما باید مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن (NAP)، در دایرکتوری هایی که بصورت آنلاین ظاهر می شوند، مطابقت داشته باشند.همچنین شما باید صفحه Google My Business خود را به خوبی تنظیم کنید تا این صفحه مورد نظر شما به وب سایت شما لینک شود. در این صورت به راحتی می توانید کاربرانی که می خواهند اطلاعاتی در زمینه بهبود سئو محلی داشته باشند را نیز جذب اطلاعات سایت خود کنید.

 علاوه بر راه هایی که در بالا برای بهبود سئو محلی گفته شد، هنوز هم ممکن است که شما به استراتژی هایی نیاز داشته باشید تا برای درخواست جستجوهای محلی آن ها را مورد استفاده قرار دهید. برای داشتن یک استراتژی سئو محلی بسیار قدرتمند، بهتر است که از 6 روش کاربردی که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت استفاده کنید.

حالا وقتشه! اینو بخون: تاثیرگذارترین راهکارهای سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

1- پروفایل Google My Business خود را از سئو محلی متمایز کنید

اگر شما قبلا شروع به فعالیت در مورد سئو محلی کرده اید، طبیعتا باید پروفایل Google My business داشته باشید. این نمایه به شما امکان می دهد تا رتبه های خود را بر روی SERP ها و همچنین بر روی نقشه ای که گوگل هنگام مرور فهرست های محلی خود نشان می دهد، قرار دهید. البته دقت داشته باشید که پس از ایجاد پروفایل و حساب کاربری خود در این پلتفرم و تنظیم آن برای لینک دادن به وب سایت شما، کار سئو محلی به اتمام نرسیده است؛ بلکه هنوز فعالیت هایی وجود دارد که باید آن ها را انجام دهید نت نتیجه خوبی کسب کنید.

اگر می خواهید مطمئن شوید که کسب و کار شما کاربران هدفمندی برای آینده خود به دست خواهد آورد، باید به طور مرتب مطلب های مفید ارسال کنید. بهترین تصاویری که می توانید را جمع آوری کرده و آن ها را بارگذاری کنید. شما باید به طور منظم این تصاویر را بروز کنید تا توجه کاربران آینده نگر، به سمت کسب و کار شما جذب شود. همچنین می توانید از پروفایل Google My Business خود برای ارسال مطلب های کوتاه و اطلاعیه های استفاده کنید.

2- ساخت بک لینک های محلی

بعد از اینکه متوجه شدیم سئوی لوکال چیست باید بدانیم که گوگل کسب و کارهای محلی را به چه شکل در نتایج خود نشان می دهد. برای اینکار باید فاکتورها و متغیرهای زیادی را مورد بررسی قرار دهیم. بک لینک های تاثیر بسیار زیادی در این زمینه از خود نشان داده اند. اگر شما دارای یک کسب و کار محلی هستید، در زمینه لینک سازی سایت خود باید از بک لینک های محلی نیز استفاده کنید.

برای کسب بک لینک های محلی راهکارهای زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها در روند لینک سازی سایت خود استفاده کنید. بنابراین اینکه بتوانید عملکرد خوبی در مورد بهبود سئو محلی داشته باشید، نیاز است تا نکات لینک سازی آموزش سئو محلی را به خوبی پیاده سازی کنید.

3- بهینه سازی ساختار کلی سایت

گوگل زمانی می تواند کسب و کار شما را در یک نقطه جغرافیایی ثبت کند که ساختار کلی سایت شما مورد تایید گوگل و مطابق با بروزترین فاکتورهای رتبه بندی آن باشد. برای بهبود سئو محلی باید نام برند، آدرس محل کسب و کار و شماره های ارتباطی خود را در سایتتان وارد کنید. این اطلاعات باید در قسمت هایی که برای ارتباط با کاربران قرار می دهید، باشند. در این صورت کاربران می توانند راحتی به شما دسترسی داشته باشند.

4- ثبت سایت خود در دایرکتوری ها

بعد از اینکه کسب و کار خود را در پلتفرم Google My Business ثبت کردید، نکات آموزش سئو محلی زیادی وجود دارد که باید آن ها را به کار ببرید. بسیاری از افراد تصور می کنند که تنها با ثبت سایت خود در Google My Business می توانند سئو محلی مناسبی داشته باشند.

شما باید سایت خود را در دایرکتوری های محلی ثبت کنید. دقت داشته باشید که برای انتخاب دایرکتوری های مناسب باید نیازهای اساسی کسب و کارتان را در نظر بگیرید. البته دقت داشته باشید که برای این کار سایت هایی وجود دارند که می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را به صورت خودکار در دایرکتوری های متفاوت ثبت کنید. این کار می تواند مقدار بسیار زیادی به شما در صرفه جویی زمان کمک کند.

5- تولید محتوای جذاب بر اساس اصول سئو سایت

یکی از بخش های مهمی که تاثیر زیادی در بهبود سئو محلی دارد، تولید محتوا است. شما باید با یادگیری اصول آموزش تولید محتوا و به کارگیری تمام آن ها در روند کاری خود، محتواهایی جذاب تولید کنید که بتواند کاربران هدف زیادی را به وب سایت شما وارد کند.

نکته مهمی که در این زمینه باید آن را رعایت کنید این است که محتوای تولیدی شما باید کاملا مطابق با سلیقه ها و علایق کاربرانی باشد که می خواهید آن ها را با استفاده از سئو محلی جذب برند خود کنید.

شما همیشه باید با مطالعه بروز ترین مطالب، جدیدترین موضوعاتی که ذهن کاربران محل شما را درگیر کرده است را شناسایی کنید و این مطالب را در تولید محتوای سایت خود پیاده سازی کنید. به این صورت می توانید کاربران زیادی را جذب کرده و با استفاده نکات آموزش سئو محلی، آن ها را تبدیل به مشتریان دائمی کسب و کار خود کنید.

6- از شبکه های اجتماعی برای ارتباط با موقعیت مکانی خود استفاده کنید

شبکه های اجتماعی می توانند نقش مهمی در ایجاد ارتباطات جغرافیایی داشته باشند. دقت داشته باشید که اگر بتوانید از کسب و کارهایی محلی خود که در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته و محبوبیت زیادی نیز به دست آورده اند، درخواست کنید که مطلبی در مورد سایت شما در صفحه خود قرار دهند، می توانید کمک بزرگی به سئو محلی سایت خود بکنید. مطمئنا کاربران پیشنهاد برند محبوب خود را نادیده نخواهند گرفت و به سایت و مطالب شما نیز سر خواهند زد.

راه دیگری که در این مورد وجود دارد این است که خود شما در شبکه های اجتماعی صفحه ای ایجاد کنید و مدتی بر روی آن متمرکز شوید تا ارتقا پیدا کند. بعد از آن می توانید به تبلیغ کسب و کار خود پرداخته و سئو محلی سایتتان را شدیدا بهبود بخشید.

7- دریافت نظرسنجی برای بهبود Google My Business

قطعا زمانی که به دنبال یک کسب و کار برای رفع مشکل خود هستید، با نظرات کاربران در بخش گوگل مپ روبرو شده اید. وادار کردن مشتریان به نوشتن نظرات درخشان برای کسب و کار شما، فقط سئو محلی را بهینه نمی‌کند. همچنین مشتریان محلی بیشتری را تشویق می کند که از شما خرید کنند. با بررسی های انجام گرفته در دنیای وب و آمارهای بدست آمده 85 درصد از مشتریان، نظرات آنلاین را به اندازه توصیه‌های شخصی باور دارند.

8- تولید محتوا براساس موضوعات محلی

هیچ چیزی مانند نوشتن محتوایی که مستقیماً به یک موضوع محلی اشاره دارد یا مربوط می شود تا توجه مشتریان محلی شما را جلب کند، اثرگذار نیست. به عنوان مثال بهینه سازی یک محتوا جذاب با عنوان “بهترین تعمیرکار کولر گازی در مشهد کیست؟” به شما کمک می کند کاربرانی که به دنبال تعمیرکار کولر گازی هستند، راحت تر شما را پیدا کنند.

9- بهینه سازی وب سایت برای موبایل

مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که تغییر به سمت تلفن همراه و استفاده از این پلت فرم برای جستجو در نتایج گوگل، سریعتر از آنچه انتظار می رود، رخ می دهد. بازدیدهای موبایلی از وب‌سایت‌ها از 75 درصد در سال 2021 به 84 درصد در سال 2022 افزایش یافت و بازدید کلی از وب‌سایت‌ها از طریق دسکتاپ از 37 درصد در سال 2021 به تنها 25 درصد در سال 2022 کاهش یافته است.

مطالعه دیگری در سال 2021 نشان داد که ترافیک جستجوهای محلی می تواند بسیار سودآورتر و هدفمندتر باشد، به طوری که 75 درصد از تمام جستجوهای تلفن همراه که هدف محلی را نشان می دهند در واقع مستقیم برای خرید و استفاده از خدمات، در گوگل جستجو می کنند. این تأیید می کند که شما باید وب سایت خود را برای موبایل بهینه کنید تا در سئو لوکال نقش داشته باشید.

این مقاله ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود