آموزش سئو برای مبتدیان – مفاهیم سئو

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش سئو برای افراد مبتدی,آموزش سئو مقدماتی

در این سری از مقالات آموزش سئو سایت، به مفاهیم سئو برای مبتدیان پرداخته و راهنمایی جامع برای سئوکاران مبتدی فراهم نموده ایم.

در میانه نوامبر، کمپینی برای بازنویسی بزرگترین بخش محتوا آغاز شد: آموزش سئو مقدماتی. دوستان بسیاری پیشنهادات و دیدگاه های مفید فراوانی در زمینه طرح اصلی ما ارائه کردند و امروز در اینجا پیش نویس اولین فصل خود را به اشتراک می گذاریم.

درک مفاهیم سئو مخصوص مبتدیان از بسیاری جهات به هر عضو جامعه ما تعلق دارد؛ مهم است که مفهومش را به درستی درک کنیم. بنابراین بدون مشغله بیشتر، اولین فصل را شروع می کنیم!

آموزش سئو از صفر تا صد برای افراد مبتدی

به بخش آموزش سئو مبتدی سایت نیوسئو خوش آمدید! خوشحالیم که اینجا هستید!

اگر درک منسجمی از سئو و دلیل اهمیت آن دارید، می توانید به فصل 2 بروید (اگرچه هنوز پیشنهاد می کنیم بهترین روش های گوگل و بینگ که در پایان این فصل آمده را بررسی کنید؛ باعث تازه شدن ذهن شما می شوند).

این فصل جهت آشنایی با مفاهیم سئو، به شما عزیزان کمک می کند.

سئو چیست و اهمیت سئو سایت

سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو” است. روشی برای افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است و همچنین برند شما را از طریق نتایج موتور جستجو که رایگان هستند (به عنوان نتایج “ارگانیک” نیز خوانده می شوند) به نمایش می گذارد.

سئو برخلاف نامش، همانطور که با موتورهای جستجو سروکار دارد، با خود افراد هم ارتباط دارد. در واقع سئو برای درک آن چیزی است که افراد به صورت آنلاین در جستجوی آن هستند، پاسخ هایی که جستجو می کنند، کلماتی که به کار می بردند و نوع محتوایی که می خواهند مصرف کنند. بکارگیری این داده ها به شما اجازه می دهد محتوای با کیفیتی که برای بازدیدکنندگان شما واقعا ارزشمند باشد را تهیه کنید.

شما با شرکت در بخش مقدماتی دوره آموزش سئو تمامی نکات و تکنیک های آموزش سئو مبتدی را فرا خواهید گرفت.

در اینجا یک مثال ارائه می کنیم. Frankie & Jo’s (فروشگاه بستنی گلوتن وگان در سیاتل) درباره سئو سایت، مطالبی شنیده و می خواهد به بهبود چگونگی نمایش آن ها در نتایج جستجوی ارگانیک و فراوانی آن ها کمک کند. برای این که به آنها کمک کنید، باید ابتدا مشتریان بالقوه آن ها را بشناسید:

  • افراد در جستجوی چه نوع بستنی، دسر، اسنک و غیره هستند؟
  • چه کسی درباره این عبارات جستجو می کند؟
  • افراد چه زمانی دنبال بستنی، اسنک، دسر و غیره می گردند؟
  • آیا روندهای فصلی در طی سال وجود دارد؟
  • افراد چطور به دنبال بستنی می گردند؟
  • چه کلماتی را به کار می برند؟
  • چه سوالاتی می پرسند؟
  • آیا بیشتر جستجوها در موبایل انجام می شود؟
  • چرا افراد در جستجوی بستنی هستند؟
  • آیا افراد در جستجوی بستنی ویژه مفید برای سلامت هستند یا فقط می خواهند هوس شیرینی خود را برآورده کنند؟
  • مشتریان بالقوه کجا هستند؛ از لحاظ محلی، کشوری یا بین المللی؟

و در نهایت، سوال اصلی، چطور می توانید به ارائه بهترین محتوا درباره بستنی کمک کنید تا یک جامعه اطلاعاتی ایجاد کنید و آنچه همه آن افراد در جستجویش هستند را برآورده کنید؟

موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجو ماشین های پاسخ هستند. میلیاردها محتوا را جستجو می کنند و هزاران فاکتور را ارزشیابی می کنند تا تعیین نمایند کدام محتوا بیشتر از همه به پرس و جوی شما پاسخ می دهند.

موتورهای جستجو همه این کار ها را با کشف و تهیه فهرست همه محتوای در دسترس داخل اینترنت (صفحات وب، PDF ها، تصاویر، ویدئوها و غیره) از طریق فرایندی که “کراول وب و ایندکس” خوانده می شود، انجام می دهند.

صفحه نتایج موتور جستجوی ارگانیک چیست؟

نتایج جستجوی ارگانیک همان نتایج جستجویی هستند که هزینه ای برای آنها پرداخت نشده است (یعنی تبلیغات). این ها نتایجی هستند که می توانید از طریق سئوی کارآمد بر آن ها تاثیر بگذارید. این موارد به صورت سنتی “10 لینک آبی” آشنا بودند.

امروزه صفحات نتایج موتور جستجو، اغلب به عنوان SERP خوانده می شوند و با فرمت های بیشتر تبلیغات و نتایج ارگانیک پویاتری نسبت به قبل پر شده اند که با عنوان “SERP features” خوانده می شوند. برخی نمونه های آن، featured snippet ها یا answer box ها هستند پدیدار می شوند که تا حد زیادی با آنچه افراد جستجو می کنند هدایت می شوند.

برای مثال، اگر درباره “آب و هوای دنور” جستجو کنید، پیش بینی وضع هوای شهر دنور را مستقیما در SERP می بینید به جای این که لینک سایتی را مشاهده کنید که ممکن است آن پیش بینی را داشته باشد. همچنین اگر “پیتزای دنور” را جستجو کنید، نتیجه “بسته محلی” را می بینید که از مکان های پیتزای دنور تشکیل شده است. راحت است، مگر نه؟

مهم است به یاد داشته باشید موتورهای جستجو از طریق تبلیغات، پول در می آورند. هدف آن ها حل بهتر پرس و جوهای کاربران (در SERP ها) است تا آنها باز هم بازگردند و مدت طولانی در SERP ها نگه داشته شوند.

برخی مشخصه های SERP در گوگل، ارگانیک هستند و می توانند تحت تاثیر سئو قرار گیرند. این موارد شامل اسنیپت های خاص (نتیجه ارگانیکی که پاسخ را داخل کادر نشان می دهد) و سوالات مربوطه (مثلا کادرهای “افراد این سوالات را نیز پرسیده اند”) است.

ارزشمند است ذکر کنیم مشخصه های جستجوی متعدد دیگری وجود دارد که اگرچه تبلیغات با صرف هزینه نیستند، نمی توانند تحت تاثیر سئو قرار گیرند. این مشخصه ها اغلب داده هایی دارند که از منابع داده خاص مثل ویکی پدیا، WebMD و IMDb حاصل شده اند.

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش سئو برای افراد مبتدی,آموزش سئو مقدماتی

چرا سئو مهم است؟

در حالی که تبلیغات پولی، رسانه اجتماعی و سایر پایگاه های آنلاین می توانند برای وب سایت ها ترافیک ایجاد کنند، اکثر ترافیک آنلاین از موتورهای جستجو می آید.

نتایج جستجوی ارگانیک، بنگاه های دیجیتالی بیشتری را پوشش می دهد، برای جستجوگران باهوش، معتبرتر به نظر می آید و کلیک های بسیار بیشتری از تبلیغات پولی، دریافت می کند.

برای مثال، همه جستجوهای ایالات متحده را در نظر بگیرید که تنها 2.8 درصد افراد روی تبلیغات پولی کلیک می کنند.

به بیان بسیار ساده می توان گفت که سئو حدود 20 برابر موقعیت ترافیک بیشتری از PPC در موبایل و دسکتاپ دارد.

سئو وب سایت، یکی از تنها کانال های بازاریابی آنلاین است که وقتی به درستی به کار گرفته شود، می تواند به پرداخت سود طی زمان ادامه دهد. اگر محتوای منسجمی تهیه کنید که استحقاق رده بندی از نظر کلمات کلیدی صحیح را داشته باشید، ترافیک شما می تواند در طی زمان مثل یک گلوله برفی بزرگ شود در حالی که تبلیغات، نیازمند سرمایه پیوسته است تا ترافیک را به سایت شما بفرستد.

موتورهای جستجو در حال هوشمندتر شدن هستند اما هنوز نیازمند کمک ما هستند.

بهینه سازی سایت به شما کمک می کند اطلاعات بهتری را به موتورهای جستجو بدهید تا محتوای شما به درستی ایندکس شود و در نتایج جستجو نمایش داده شود.

باید متخصص، مشاور یا آژانس سئو را به کار بگیرم؟

براساس پهنای باند، تمایل به یادگیری و پیچیدگی که وب سایت (وب سایت های) شما دارند، می توانید برخی اصول و قوانین سئو را خودتان انجام دهید. یا ممکن است متوجه شوید ترجیح می دهید کمک متخصص را داشته باشید. در هر صورت کار شما پیش می رود!

اگر در نهایت برای کمک به سراغ متخصص رفتید، باید بدانید آژانس ها و مشاورین زیادی “خدمات سئو” ارائه می دهند اما ممکن است از نظر کیفیت تفاوت داشته باشند. این که بدانید شرکت خدمات سئو مناسب را چطور انتخاب کنید می تواند در زمان و پول شما صرفه جویی زیادی کند در حالی که تکنیک های سئوی غلط می تواند بیشتر به سایت شما ضربه بزند به جای این که کمکی بکند.

سئو کلاه سفید در برابر سئو کلاه سیاه

“سئو کلاه سفید” به تکنیک های سئو، بهترین روش ها و راهبردهایی اشاره می کند که مطابق با قانون موتور جستجو هستند و تمرکز اصلی آن ارزش دادن بیشتر به افراد است.

“سئو کلاه سیاه” به تکنیک ها و راهبردهایی اشاره دارد که تلاش می کنند موتورهای جستجو را اسپم کرده یا فریب دهند. در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند کار کند، وب سایت ها را در ریسک جریمه و یا حذف ایندکس (حذف از نتایج جستجو) قرار می دهد و پیامدهای اخلاقی دارد.

وب سایت های جریمه شده یا متخلف، متعلق به کسب و کارهای ورشکسته هستند. این دلیل دیگری است باید هنگام انتخاب متخصص یا آژانس سئو خیلی دقت کنید.

موتورهای جستجو اهدافی مشابه با صنعت سئو را به اشتراک می گذارند.

موتورهای جستجو می خواهند به شما کمک کنند موفق شوید. در واقع حامی تلاش های جامعه سئو هستند. کنفرانس های بازاریابی دیجیتال مثل Unbounce ،MNsearch ،SearchLove و MozCon شرکت Moz، مرتبا مهندسین و نمایندگان را از موتورهای جستجوی اصلی جذب می کنند.

گوگل از طریق انجمن Webmaster Central Help Forum، به مدیران وب و سئو کار ها کمک می کند (متاسفانه بینگ، انجمن های مدیر وب خود را در سال 2014 بست).

در حالی که راهنماهای وب مستر از یک موتور جستجو به دیگری تفاوت دارد، اصول اولیه سئو زیربنایی یکسان دارد؛ تلاش نکنید موتورهای جستجو را گول بزنید. در عوض، برای بازدیدکنندگان خود تجربه آنلاین عالی فراهم کنید.

ادامه…

آموزش مبتدی سئو,اصول اولیه سئو,اصول و قوانین سئو

راهنمای وبمستر گوگل

اصول بنیادی:

  • صفحات را اساسا برای کاربران و نه موتورهای جستجو، تهیه کنید.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از حقه هایی که با هدف بهبود رده بندی های موتور جستجو است پرهیز کنید. قانون سرانگشتی خوب این است که وقتی حس می کنید راحت هستید، آنچه در وب سایت انجام می دهید را برای کارمند گوگل توضیح دهید. آزمون مفید دیگر این است که بپرسید، «آیا این کار به کاربرانم کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند هم این کار را می کردم؟»
  • درباره آنچه وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا برجسته می کند فکر کنید. 

چیزهایی که باید از آنها اجتناب کنید:

  • محتوای ایجاد شده خودکار
  • شرکت در برنامه های لینک
  • ایجاد صفحاتی با محتوای اصیل کم یا بدون این نوع محتوا (یعنی کپی شده از جای دیگر)
  • پنهان کاری: این که به خزنده های موتور جستجو محتوایی متفاوت نسبت به آنچه بازدیدکنندگان می بینند، نشان دهید.
  • متن و لینک های پنهانی
  • صفحات پرشی: صفحاتی که برای رده بندی خوب جستجوهای ویژه ایجاد شده اند تا ترافیک را به وب سایت شما بفرستند.

آموزش وبمستر بینگ

چرا سئو مهم است؟,سئو چیست؟,مفاهیم سئو چیست

اصول ابتدایی:

  • محتوای روشن، عمیق، جالب و با دسترسی ساده در سایت خود مهیا کنید.
  • عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.
  • لینک ها به عنوان سیگنال محبوبیت هستند و بینگ به لینک هایی که به صورت ارگانیک پرورش یافته اند پاداش می دهد.
  • نفوذ و سهم شبکه های اجتماعی سیگنال های مثبتی هستند و می توانند روی چگونگی رده بندی ارگانیک شما در بلندمدت نیز اثر داشته باشند.
  • سرعت صفحه همراه با تجربه مثبت و مفید کاربر، اهمیت دارد.
  • از مشخصه های alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند درک بهتری از محتوا داشته باشد.

مواردی که باید از آنها پرهیز کنید:

  • محتوای سبک، صفحاتی که اکثرا تبلیغات یا لینک های وابسته را نشان می دهند یا بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می کنند رده بندی خوبی نخواهند داشت.
  • تاکتیک های لینک توهین آمیز که هدف آن ها بالا بردن تعداد و ماهیت لینک های داخلی مثل خریدن لینک، شرکت در طرح های لینک است می توانند منجر به حذف از ایندکس شوند.
  • مطمئن شوید ساختار URL واضح، مختصر و با کلیدواژه جامع دارید. پارامترهای دینامیک می توانند URL های شما را آشفه کنند و باعث duplicate content شوند.
  • URL های خود را توصیفی، کوتاه و هرجا ممکن است همراه با کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر حرفی خودداری کنید.
  • لینک ها را در جاوا اسکریپت، فلش و Silerlight دفن نکنید؛ محتوا را نیز خارج از این ها نگه دارید.
  • محتوای تکراری یا Duplicate content
  • استفاده بیش از حد از کلید واژه یا Keyword stuffing
  • پنهان کاری: این که به خزنده های موتور جستجو محتوایی متفاوت نسبت به آنچه بازدیدکنندگان می بینند، نشان دهید.

راهنمای کسب و کار محلی در گوگل

این راهنماها بایدها و نبایدهای تهیه و مدیریت فهرست های Google My Business را ارائه می کنند.

اصول ابتدایی:

  • مطمئن شوید برای ثبت شدن در Google My Business، واجد شرایط هستید؛ باید آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آدرس خانه شما باشد و باید رو در رو به مشتریان سرویس بدهید؛ حتی اگر در مکان شما (مثل فروشگاه خرده فروشی) یا در مکان آن ها (مثل لوله کش) باشد.
  • همه جنبه های داده های کسب و کار محلی خود از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، گروه های کسب و کار، ساعات عملیات و سایر مشخصه ها را صادقانه و به درستی ارائه کنید.

چیزهایی که باید از آن‌ ها اجتناب کنید

  • ایجاد فهرست Google My Business برای نهادهایی که واجد شرایط نیستند
  • ارائه نادرست اطلاعات اساسی کسب و کار خود از جمله “پر کردن” نام کسب و کار خود با کلیدواژه های جغرافیایی یا خدماتی یا تهیه فهرست هایی برای آدرس های جعلی
  • استفاده از صندوق های پستی یا دفاتر مجازی به جای آدرس خیابان معتبر
  • سوء استفاده از بخش بررسی فهرست Google My Business از طریق نظرات مثبت جعلی درباره کسب و کار خودتان یا نظرات منفی جعلی درباره رقبای شما.
  • اشتباهات هزینه بر بواسطه عدم مطالعه دقیق جزئیات راهنماهای گوگل.

برآورده کردن قصد کاربر

آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش سئو برای افراد مبتدی,آموزش سئو مقدماتی

درک و برآورده سازی قصد و هدف کاربر ضروری است. وقتی فرد چیزی را جستجو می کند، نتیجه مطلوبی را در نظر دارد. حتی اگر این یک نتیجه برای یک پاسخ، بلیط کنسرت یا عکس گربه باشد، آن محتوای مطلوب در واقع “قصد کاربر” است.

اگر فرد جستجویی برای “باندها” انجام دهد، هدف وی یافتن باندهای موسیقی، باندهای عروسی یا چیز دیگری است؟

کار شما به عنوان سئو این است که سریعا محتوایی که کاربر می خواهد را با فرمتی که مطلوب آن است تهیه کنید.

انواع رایج قصد کاربر:

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “IssaRae چند ساله است؟”

هدایتی: جستجوی وب سایت خاص. مثلا: “HBOGO Insecure”

تراکنشی: جستجوی خرید چیزی. مثال: “از کجا تیشرت بخرم؟”

می توانید با جستجوی کلمات کلیدی مطلوب خود و ارزشیابی SERP جاری، به دیدی از قصد کاربر برسید. برای مثال، اگر عکس چرخ فلک می بینید، خیلی احتمال دارد که افراد جستجو کننده آن کلمه کلیدی، در جستجوی عکس باشند.

همچنین ارزشیابی کنید رقبای رده بالای شما چه محتوایی تهیه می کنند که شما در حال حاضر فاقد آن هستید. چطور می توانید ارزش 10 برابر بیشتر در وب سایت خود مهیا کنید؟

تهیه محتوای مرتبط با کیفیت بالا در وب سایت شما به رده بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند و مهم تر از آن، در مخاطب آنلاین شما اعتبار و اعتماد ایجاد می کند.

پیش از این که هر کدام از این کارها را انجام دهید، باید ابتدا اهداف وب سایت خود را بدانید تا بتوانید طرح استراتژی سئو خود را اجرا کنید.

اهداف وب سایت و مشتریان 

هر وب سایت متفاوت است، بنابراین زمان بگذارید تا اهداف ویژه کسب و کار وب سایت خود را درک کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند تعیین کنید باید روی کدام زمینه های سئو تمرکز کنید، کجا در جستجوی تبدیل مشتری بالقوه به واقعی باشید و چطور معیارها را تعیین کنید، بلکه به شما کمک می کند نقاط گفتگویی برای مذاکره پروژه های سئو با مشتریان، روسا و غیره داشته باشید.

باید KPI های شما (شاخص های عملکرد کلیدی) کدام موارد باشند تا بازدهی سرمایه گذاری سئو شما سنجیده شود؟ به بیان ساده، دستگاه اندازه گیری شما برای سنجش موفقیت تلاش های جستجوی ارگانیک شما کدام است؟ باید آن را مستند کند، حتی اگر به شیوه ساده زیر باشد:

برای وب سایت………….، KPI سئوی اصلی من………………… است.

چند KPI رایج را برای شروع ارائه می کنیم:

  • فروش
  • دانلود
  • ثبت ایمیل
  • پیشنهاد فرم تماس
  • تماس تلفنی

و اگر کسب و کار شما مولفه محلی دارد، باید KPI هایی برای فهرست Google My Business نیز ارائه دهید. ممکن است موارد شامل:

  • کلیک برای تماس
  • کلیک برای رفتن به وب سایت
  • کلیک برای هدایت در مسیر

باشد.

توجه کردید که “ترافیک” و “رده بندی” در فهرست های بالا نبودند؟ چرا که رده بندی خوب کلمات کلیدی و افزایش ترافیک برای اکثر وب سایت ها در صورتی که ترافیک جدید باعث تبدیل کاربر نشود، اهمیت چندانی ندارد. برای کمک به این که به اهداف KPI سایت خود برسید.

نمی خواهید ماهی 1000 نفر را به وب سایت خود بفرستید و تنها 3 نفر به کاربر واقعی (مشتری) تبدیل شوند. می خواهید 300 نفر را ماهانه به سایت خود بفرستید و 40 نفر به کاربر واقعی تبدیل شوند.

با این راهنما می توانید در تلاش های سئوی خود داده محور شوید. به جای اینکه اغلب موارد شانسی عمل کنید و هرچند وقت یکبار شانس بیاورید بهتر است با جای پای محکم تری عمل کنید.

آماده باشید تا سایر مقالات بخش آموزش سئو مبتدی نیوسئو را نیز مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود