آموزش سئو برای مبتدیان – مفاهیم سئو 2

Google My Business,آموزش سئو از صفر تا صد,آموزش سئو برای مبتدیان

آموزش سئو از صفر تا صد، در قسمت قبل به مفاهیم اولیه سئو پرداختیم و مباحثی مانند تعریف دقیق سئو، اهمیت موتورهای جستجو و سئو سایت و همچنین مباحثی چون سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را مطرح کردیم. برای مطالعه قسمت قبل، مقاله آموزش سئو برای مبتدیان را مطالعه نمایید. در اینجا به ادامه این مبحث پرداخته و بخش مفاهیم سئو را کامل می کنیم:

راهنمای وبمستر گوگل

اصول بنیادی:

  • صفحات را اساسا برای کاربران و نه موتورهای جستجو، تهیه کنید.
  • کاربران خود را فریب ندهید.
  • از حقه هایی که با هدف بهبود رده بندی های موتور جستجو است پرهیز کنید. قانون سرانگشتی خوب این است که وقتی حس می کنید راحت هستید، آنچه در وب سایت انجام می دهید را برای کارمند گوگل توضیح دهید. آزمون مفید دیگر این است که بپرسید، «آیا این کار به کاربرانم کمک می کند؟ اگر موتورهای جستجو وجود نداشتند هم این کار را می کردم؟»
  • درباره آنچه وب سایت شما را منحصر به فرد، ارزشمند یا برجسته می کند فکر کنید. 

چیزهایی که باید از آنها اجتناب کنید:

  • محتوای ایجاد شده خودکار
  • شرکت در برنامه های لینک
  • ایجاد صفحاتی با محتوای اصیل کم یا بدون این نوع محتوا (یعنی کپی شده از جای دیگر)
  • پنهان کاری: این که به خزنده های موتور جستجو محتوایی متفاوت نسبت به آنچه بازدیدکنندگان می بینند، نشان دهید.
  • متن و لینک های پنهانی
  • صفحات پرشی: صفحاتی که برای رده بندی خوب جستجوهای ویژه ایجاد شده اند تا ترافیک را به وب سایت شما بفرستند.

آموزش وبمستر بینگ

Google My Business,آموزش سئو از صفر تا صد,آموزش سئو برای مبتدیان

اصول ابتدایی:

  • محتوای روشن، عمیق، جالب و با دسترسی ساده در سایت خود مهیا کنید.
  • عناوین صفحه را واضح و مرتبط نگه دارید.
  • لینک ها به عنوان سیگنال محبوبیت هستند و بینگ به لینک هایی که به صورت ارگانیک پرورش یافته اند پاداش می دهد.
  • نفوذ و سهم شبکه های اجتماعی سیگنال های مثبتی هستند و می توانند روی چگونگی رده بندی ارگانیک شما در بلندمدت نیز اثر داشته باشند.
  • سرعت صفحه همراه با تجربه مثبت و مفید کاربر، اهمیت دارد.
  • از مشخصه های alt برای توصیف تصاویر استفاده کنید تا بینگ بتواند درک بهتری از محتوا داشته باشد.

مواردی که باید از آنها پرهیز کنید:

  • محتوای سبک، صفحاتی که اکثرا تبلیغات یا لینک های وابسته را نشان می دهند یا بازدیدکنندگان را به سایت های دیگر هدایت می کنند رده بندی خوبی نخواهند داشت.
  • تاکتیک های لینک توهین آمیز که هدف آن ها بالا بردن تعداد و ماهیت لینک های داخلی مثل خریدن لینک، شرکت در طرح های لینک است می توانند منجر به حذف از ایندکس شوند.
  • مطمئن شوید ساختار URL واضح، مختصر و با کلیدواژه جامع دارید. پارامترهای دینامیک می توانند URL های شما را آشفه کنند و باعث duplicate content شوند.
  • URL های خود را توصیفی، کوتاه و هرجا ممکن است همراه با کلمات کلیدی غنی کنید و از کاراکترهای غیر حرفی خودداری کنید.
  • لینک ها را در جاوا اسکریپت، فلش و Silerlight دفن نکنید؛ محتوا را نیز خارج از این ها نگه دارید.
  • محتوای تکراری یا Duplicate content
  • استفاده بیش از حد از کلید واژه یا Keyword stuffing
  • پنهان کاری: این که به خزنده های موتور جستجو محتوایی متفاوت نسبت به آنچه بازدیدکنندگان می بینند، نشان دهید.

راهنمای کسب و کار محلی در گوگل

این راهنماها بایدها و نبایدهای تهیه و مدیریت فهرست های Google My Business را ارائه می کنند.

اصول ابتدایی:

  • مطمئن شوید برای ثبت شدن در Google My Business، واجد شرایط هستید؛ باید آدرس فیزیکی داشته باشید، حتی اگر آدرس خانه شما باشد و باید رو در رو به مشتریان سرویس بدهید؛ حتی اگر در مکان شما (مثل فروشگاه خرده فروشی) یا در مکان آن ها (مثل لوله کش) باشد.
  • همه جنبه های داده های کسب و کار محلی خود از جمله نام، آدرس، شماره تلفن، آدرس وب سایت، گروه های کسب و کار، ساعات عملیات و سایر مشخصه ها را صادقانه و به درستی ارائه کنید.

چیزهایی که باید از آن‌ ها اجتناب کنید

  • ایجاد فهرست Google My Business برای نهادهایی که واجد شرایط نیستند
  • ارائه نادرست اطلاعات اساسی کسب و کار خود از جمله “پر کردن” نام کسب و کار خود با کلیدواژه های جغرافیایی یا خدماتی یا تهیه فهرست هایی برای آدرس های جعلی
  • استفاده از صندوق های پستی یا دفاتر مجازی به جای آدرس خیابان معتبر
  • سوء استفاده از بخش بررسی فهرست Google My Business از طریق نظرات مثبت جعلی درباره کسب و کار خودتان یا نظرات منفی جعلی درباره رقبای شما.
  • اشتباهات هزینه بر بواسطه عدم مطالعه دقیق جزئیات راهنماهای گوگل.

برآورده کردن قصد کاربر

آموزش وبمستر بینگ,استراتژی سئو,راهنمای وبمستر گوگل

درک و برآورده سازی قصد و هدف کاربر ضروری است. وقتی فرد چیزی را جستجو می کند، نتیجه مطلوبی را در نظر دارد. حتی اگر این یک نتیجه برای یک پاسخ، بلیط کنسرت یا عکس گربه باشد، آن محتوای مطلوب در واقع “قصد کاربر” است.

اگر فرد جستجویی برای “باندها” انجام دهد، هدف وی یافتن باندهای موسیقی، باندهای عروسی یا چیز دیگری است؟

کار شما به عنوان سئو این است که سریعا محتوایی که کاربر می خواهد را با فرمتی که مطلوب آن است تهیه کنید.

انواع رایج قصد کاربر:

اطلاعاتی: جستجوی اطلاعات. مثال: “IssaRae چند ساله است؟”

هدایتی: جستجوی وب سایت خاص. مثلا: “HBOGO Insecure”

تراکنشی: جستجوی خرید چیزی. مثال: “از کجا تیشرت بخرم؟”

می توانید با جستجوی کلمات کلیدی مطلوب خود و ارزشیابی SERP جاری، به دیدی از قصد کاربر برسید. برای مثال، اگر عکس چرخ فلک می بینید، خیلی احتمال دارد که افراد جستجو کننده آن کلمه کلیدی، در جستجوی عکس باشند.

همچنین ارزشیابی کنید رقبای رده بالای شما چه محتوایی تهیه می کنند که شما در حال حاضر فاقد آن هستید. چطور می توانید ارزش 10 برابر بیشتر در وب سایت خود مهیا کنید؟

تهیه محتوای مرتبط با کیفیت بالا در وب سایت شما به رده بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک می کند و مهم تر از آن، در مخاطب آنلاین شما اعتبار و اعتماد ایجاد می کند.

پیش از این که هر کدام از این کارها را انجام دهید، باید ابتدا اهداف وب سایت خود را بدانید تا بتوانید طرح استراتژی سئو خود را اجرا کنید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: استراتژی سئو سایت فوق العاده در سال جدیدپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اهداف وب سایت و مشتریان 

هر وب سایت متفاوت است، بنابراین زمان بگذارید تا اهداف ویژه کسب و کار وب سایت خود را درک کنید. این کار نه تنها به شما کمک می کند تعیین کنید باید روی کدام زمینه های سئو تمرکز کنید، کجا در جستجوی تبدیل مشتری بالقوه به واقعی باشید و چطور معیارها را تعیین کنید، بلکه به شما کمک می کند نقاط گفتگویی برای مذاکره پروژه های سئو با مشتریان، روسا و غیره داشته باشید.

باید KPI های شما (شاخص های عملکرد کلیدی) کدام موارد باشند تا بازدهی سرمایه گذاری سئو شما سنجیده شود؟ به بیان ساده، دستگاه اندازه گیری شما برای سنجش موفقیت تلاش های جستجوی ارگانیک شما کدام است؟ باید آن را مستند کند، حتی اگر به شیوه ساده زیر باشد:

برای وب سایت………….، KPI سئوی اصلی من………………… است.

چند KPI رایج را برای شروع ارائه می کنیم:

  • فروش
  • دانلود
  • ثبت ایمیل
  • پیشنهاد فرم تماس
  • تماس تلفنی

و اگر کسب و کار شما مولفه محلی دارد، باید KPI هایی برای فهرست Google My Business نیز ارائه دهید. ممکن است موارد شامل:

  • کلیک برای تماس
  • کلیک برای رفتن به وب سایت
  • کلیک برای هدایت در مسیر

باشد.

توجه کردید که “ترافیک” و “رده بندی” در فهرست های بالا نبودند؟ چرا که رده بندی خوب کلمات کلیدی و افزایش ترافیک برای اکثر وب سایت ها در صورتی که ترافیک جدید باعث تبدیل کاربر نشود، اهمیت چندانی ندارد. برای کمک به این که به اهداف KPI سایت خود برسید.

نمی خواهید ماهی 1000 نفر را به وب سایت خود بفرستید و تنها 3 نفر به کاربر واقعی (مشتری) تبدیل شوند. می خواهید 300 نفر را ماهانه به سایت خود بفرستید و 40 نفر به کاربر واقعی تبدیل شوند.

با این راهنما می توانید در تلاش های سئوی خود داده محور شوید. به جای اینکه اغلب موارد شانسی عمل کنید و هرچند وقت یکبار شانس بیاورید بهتر است با جای پای محکم تری عمل کنید.

آماده باشید تا سایر مقالات بخش آموزش سئو مبتدی نیوسئو را نیز مطالعه نمایید.

منتظر شنیدن نظرات شما درباره این پیش نویس فصل 1 هستیم. چه نظراتی موثر است؟ هر چیزی که حس می کنید می تواند به شیوه ای متفاوت، اضافه شده یا توضیح داده شود؟ ما را از پیشنهادات، سوالات و افکار خود در قسمت نظرات بی نصیب نگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود