اصول تولید محتوا

content

دانستن اصول تولید محتوا می تواند کمک بسیار زیادی به شما در زمینه سئو سایت کند. اگر شما در گذشته، محتوای زیادی برای وب سایت خود یا افراد دیگر، تولید نکرده اید، ممکن است که نوشتن مقاله یا همان تولید محتوا، یک عمل دلهره آور برایتان باشد. در نتیجه برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشید، می توانید از این مقاله نیوسئو که در آن به اصول اولیه تولید محتوا پرداخته ایم، استفاده کرده و مقاله های بسیار با کیفیتی برای سایت و کسب و کار اینترنتی خود بنویسید.

تولید محتوا که یکی از اصلی ترین بخش های سئو سایت به شما می رود، مانند تمامی حرفه های دیگر، دارای یکسری اصول اولیه است که باید به خوبی رعایت شوند تا نتیجه مطلوبی را برای سایت به ارمغان بیاورند. در ادامه اساسی ترین اصول تولید محتوا را مورد بررسی قرار می دهیم.

انجام تحقیقات مناسب برای تولید محتوای سایت

انجام دادن تحقیقات، اولین چیزی است که هر فرد برای آشنایی با تولید محتوا، باید آن را انجام دهد. شما نباید به صورت کورکورانه مقاله ها و مطالب متفاوتی برای وب سایت خود نوشته و آن ها را منتشر کنید. اگر محتوایی که تولید می کنید مخصوص مخاطبین اصلی برند و کسب و کارتان نیست، در نتیجه باید به خوبی اطمینان حاصل کنید که این محتوا برای چه کسانی نوشته می شود. فهمیدن این موضوع تنها در صورتی اتفاق می افتد که شما تحقیقات مفید و کاربردی در این زمینه انجام دهید. تحقیق شما باید شامل موارد زیر شود:

  • درک مفهوم عنوان، محصول و یا خدمات پیشنهادی که شما دارید برای آن تولید محتوا می کنید؛ اگر شما نیاز به تحقیق در این زمینه داشتید، مطمئن شوید از منابعی استفاده می کنید که اعتبار بالایی داشته و به خوبی قابل اعتماد باشند.
  • شما باید هدف اصلی محتوای مورد نظر را بدانید؛ در واقع باید به خوبی متوجه شوید که این محتوا برای چه کاری نوشته می شود. آیا قرار است که میزان فروش محصولی را افزایش دهد و یا اینکه تنها می خواهد ترافیک و رتبه صفحه سایت مورد نظر را به مقدار زیادی بالا ببرد.
  • دانستن لحن نوشتاری خود؛ باید اطلاعاتی راجع به اینکه برای چه نوع افرادی قرار است تولید محتوا کنید، داشته باشید. چراکه ممکن است مخاطبین هدف این محتوا، افرادی باشند که از لحن رسمی خوششان نیاید و یا برعکس. همچنین ممکن است که شما نیاز داشته باشید که از لحن های کتابی، جدی، دوستانه و …، در متن نوشتاری خود استفاده کنید. این نکته ای است که در بیشتر کلاس های آموزش سئو در سرفصل اصول اولیه تولید محتوا، به آن پرداخته می شود.
  • شما باید ویژگی های اصلی مخاطبین خود را بدانید؛ اعم از سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی. این یکی از مهمترین اصول تولید محتوا به شمار می رود.
  • انجام تحقیقات لازم در مورد ساختار کلی محتوا.
  • زمان و مکان انتشار محتوا نیز آخرین موضوعی است که باید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید.

کاربرد صحیح دستور زبان

دانستن دستور زبان نیز از مهمترین اصول تولید محتوا به شمار می رود. در واقع اگر شما دستور زبان را به خوبی نیاموخته باشید، احتمال اینکه بتوانید یک محتوای اصولی و با ارزش از دیدگاه کاربران و موتورهای جستجو تولید کنید، بسیار کاهش پیدا می کند.

املای صحیح عبارات می تواند تاثیر خوبی در ذهن کاربران بگذارد. البته ابزارهایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید غلط ها و اشتباهات املایی که در متن محتوای شما وجود دارد را به خوبی مرتفع کنید. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه شروع به تولید محتوا کنید، تمامی نکات مربوط به دستور و قواعد زبان را با استفاده از مقاله های علمی مناسب، بیاموزید.

برنامه ریزی مناسب برای نوشتن محتوا

اگر واقعا نمی دانید که در مورد چه موضوعی تولید محتوا می کنید، برنامه ریزی و تقطیع متن محتوا به چندین قسمت می تواند کمک زیادی به شما در این زمینه کند. شما می توانید مطلب اصلی را به طور کلی تشریح کنید و به این صورت عیب ها و نواقص کار خود را متوجه شوید. بعد از اینکه متوجه شدید که در مورد کدام قسمت ها اطلاعات بیشتری دارید، بهتر است که بیشتر در همان قسمت ها مانور داده و اطلاعات خود را پیاده سازی کنید. در نتیجه با این کار می توانید بقیه قسمت های ضعیف محتوای خود را پوشش دهید.

اصول اولیه تولید محتوا

از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی مرتبط که با استفاده از تحقیقات مناسب به دست آمده اند، می تواند مخاطبین شما را به شدت افزایش دهد. البته دقت داشته باشید که کاربرد صحیح کلمات کلیدی در استراتژی تولید محتوا باید بر اساس اصول کلی سئو سایت انجام شود. در غیر این صورت می تواند اثرات مخربی بر روی عملکرد وب سایت شما داشته باشد.

با به کار بردن درست کلمات کلیدی در محتوای خود، موتورهای جستجو محتوای شما را برای جستجوهایی که با استفاده از آن کلمات کلیدی انجام شده است، به نمایش در می آورد. البته باید دقت داشته باشید که به کارگیری این عبارات کلیدی در محتوا نباید به شکلی باید که مخاطب را اذیت کند.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش تولید محتواپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

به کار بردن تصاویر مناسب در محتوا

تصاویر نقش بسیار موثری در ایجاد یک مقاله بر اساس اصول تولید محتوا دارند. بر اساس آمارهای به دست آمده، اگر مخاطبینی که وارد یک صفحه وب سایت شده اند، هیچ تصویری را در متن محتوا مشاهده نکنند، سریعا از سایت خارج می شوند.

به کار بردن تصاویری که جذاب بوده و ارتباط کافی با متن را دارند، می تواند کاربر را ترغیب کند که در سایت بماند و به مطالعه مطلب مورد نظر بپردازد. این نکته اصول تولید محتوا به شما کمک می کند تا در کاهش نرخ پرش سایت خود عملکرد خوبی داشته باشید.

اهمیت ویرایش در تولید محتوا برای سایت

نکته آخری که در زمینه اصول تولید محتوا برای سایت باید رعایت کنید این است که همیشه متنی که نوشته اید را چندین مرتبه ویرایش کنید. هنگامی که مطلب و محتوای مورد نظر خود را بر اساس قواعد اصول تولید محتوا ایجاد کردید، به هیچ وجه سریعا اقدام به انتشار آن نکنید. پیشنهاد نیوسئو به شما این است که حداقل 2 مرتبه کل متن را از ابتدا مطالعه کنید.

در این صورت می توانید اشکالات خود را به خوبی متوجه شوید. منظور از مشکلات تنها اشتباهات املایی و مربوط به قواعد دستور زبان نیست؛ بلکه با خواندن دوباره مطلب می توانید به اصلاح آن قسمت هایی که منظور شما درست به مخاطب نرسیده بپردازید.

اصول تولید محتوا چیست؟

جمع بندی:

بازاریابی محتوا همان طور که می تواند شما را به اوج موفقیت برساند، در صورت نداشتن برنامه و استراتژی خاص، می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند. پس برای کسب موفقیت، این اصول و مبانی تولید محتوا را به خاطر بسپارید.

  •  هدف و استراتژی خود را از تولید یک محتوای خاص مشخص کنید. محتوای تولیدی شما باید هدف و خواسته شما را تامین کند. تولید و انتشار یک محتوای بدون هدف می تواند کسب و کار شما را به سیاه چاله خاطرات مخاطبان بفرستد و عملا کسب و کارتان را نابود کند.
  • در تولید محتوا دقت کنید. بعد از مشخص کردن هدف، خود را به جای مخاطب بگذارید تا متوجه شوید که مخاطب چه درخواستی از شما دارد. همچنین از جذابیت و خلاقیت در تولید محتوا غافل نشوید. فقط از متن برای تولید محتوا استفاده نکنید و از تصویر، صوت و ویدئو نیز بهره ببرید. به عنوان مثال می توانید از تصاویر اینفوگرافیک برای توضیح یک فرآیند استفاده کنید، چراکه ممکن است مخاطب زمان و یا حوصله خواندن یک مطلب را نداشته باشد. علاوه بر آن بسیار مهم است که با مخاطب خود صادق باشید. در محتوای خود از اغراق در مورد خدمات و محصولات خود خودداری کنید و هرگز درباره آنها بزرگنمایی نکنید. این کار باعث می شود مخاطب به شما اعتماد کند و عملا مشتری دائم شما شود. نکته آخر اینکه از پیچیدگی نیز خودداری کنید و خیلی ساده پیام خود را به مخاطب انتقال دهید. پیشنهاد من به شما این است که از نویسنده متخصص و مجرب برای تولید محتوای باکیفیت استفاده کنید.
  • برای انتشار و به روز رسانی محتوا برنامه داشته باشید. به صورت منظم برای انتشار محتوای جدید و یا به روز رسانی آن اقدام کنید. محتوای خود را بر اساس آخرین تغییرات به وجود آمده، سوالات و ابهاماتی که مخاطبان مطرح می کنند کامل و به روز کنید تا کاربرپسند شود.
  • از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. محتوای خوب و باکیفیت بدون داشتن مخاطب هیچ ارزشی نخواهد داشت. پس برای جذب مخاطب بیشتر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. علاوه بر آن اجازه انتشار محتوای خود را به مخاطبان بدهید. این کار باعث می شود محتوای شما مانند یک بیماری واگیردار منتشر شود.
  • به طراحی و زیبایی اهمیت دهید. ظاهر زیبا و کاربرپسند البته در کنار محتوای باکیفیت و جذاب می تواند به جذب مخاطب کمک کند.

امیدواریم که با استفاده از این مقاله توانسته باشید به خوبی درک کنید که اصول تولید محتوا چیست و چه اهمیتی برای شروع به کار در زمینه نوشتن مقاله های یک وب سایت دارد. مطمئن باشید که با وجود کمی علاقه و پشتکار در این زمینه، می توانید بهترین و با ارزش ترین محتواهای ممکن را تولید کرده و بازخورد مناسبی که آن ها خواهند داشت، نهایت لذت را ببرید.

6 نظر در مورد مقاله “ اصول تولید محتوا ” ثبت شده است
  1. ابراهیم اشتیانی

    سلام
    امروزه رسانه های اجتماعی حرف اول و اخر میزنن.
    ولی هنوز به نظرم خیلی نمیشه از شبکه های اجتماعی به عنوان یک مولد پول ساز یاد کنیم.
    مرسی


  2. Hosy

    تاثیر شبکه ها اجتماعی واقعا زیاد شده این روزا حتی اونایی که فیلت.رن
    به نظرم مقاله ای مخصوص برای اولویت بندی شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی تهیه کنید
    ممنون


  3. حسینی

    سلام عنوان مطلب رو که دیدم باخودم گفتم حتما کقاله طولانی ای رو باید بخونم. ولی وقتی دیدم شما در این حجم کم اینقدر خوب توضیح دادین واسم تعجب برانگیز بود.
    دستتون درد نکنه


  4. احمدی

    به نظرم رعایت قوانین نگارش ، بسیار در جذب کاربر برای استفاده از محتوا تاثیر میزاره متاسفانه بسیاری از مدیران سایت هایی که برای محتوا به دیگر سایت ها وابسته هستند حتی در کپی و پیست محتوای خود دقت نمی کنند.
    متشکرم


  5. اشکان شکوهی

    با سلام
    من از سایت شما بازدید کردم
    مقالات بسیار ارزشمند و مفیدی ارائه کردید
    متشکرم
    موفق باشید


  6. رضا مجتهدی فرد

    ساده بودن نوشتار همیشه بهترین بازاریابی محتوا بوده و هست . چون خودش باعث انتشار مطالب میشه . دقیقا مثل همین مقاله تون که من مایل ام تو سایت خودم بزارم تا کاربران سایتم ازش استفاده کنن .
    بسیار عالی
    سپاسگزارم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود