مقایسه بک لینک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

استراتژی های تبلیغاتی,اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی,اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

ساخت بک لینک در مقایسه با اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟ چطور می توانید کاری کنید که محتوای شما برای معیار های مختلف سئو سایت، رتبه خوبی کسب کنند؟

یک مطالعه جدید که توسط Kaizen انجام شده است، نشان داد محتوایی که برای بک لینک ها عملکرد خوبی دارد، الزاما برای اشتراک گذاری های اجتماعی عملکرد خوبی ندارد و بالعکس.

با تحلیل بیش از 2300 محتوای اطلاعات مالی، Kaizen نشان داد که چه محتوایی بهترین عملکرد را برای URL Rating (امتیازدهی URL)، تعداد دامنه های ارجاعی (referring domains) و تعداد اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دارند. نه مورد از ده محتوای برتر با بیشترین امیتاز URL، در میان ده محتوای برتر از نظر بیشترین دامنه ارجاعی قرار داشتند.

استراتژی های تبلیغاتی,اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی,اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

این موضوع نشان می دهد که یک رابطه مشخص بین این دو پارامتر وجود دارد. هر چه کمیت دامنه های ارجاعی بیشتر باشد، کمیت امتیازدهی URL هم بالاتر خواهد بود.

در این مطالعه مشخص شد که بهترین محتوا از نظر عملکرد برای (URL Rating (UR و تعداد دامنه های ارجاعی، شاخص فساد در سال 2017 بود که توسط سازمان بین المللی شفافیت (Transparency International) ارائه شده است. این کمپین نشان داد که چه کشور هایی در زمینه از بین بردن فساد در حال پیشرفت هستند و یا پیشرفتی ندارند، و مشخص شد بیشتر کشور ها، پیشرفت کمی در این زمینه داشته اند و یا به صورت کلی هیچ پیشرفتی در این زمینه نداشته اند.

اشتراک گذاری های اجتماعی,بک لینک,دامنه های ارجاعی

ساخت بک لینک,محتوای B2B,محتوای همیشه سبز

اما چه چیزی باعث شده که این کمپین محتوایی، به موفقیت بالایی از نظر سئو برسد؟

  1. حوزه جهانی محتوا

این محتوا یک حوزه جهانی دارد. با تاکید بر روی بخش های بصری در این محتوا، این کمپین بدون نیاز به دانش زبانی خاص قابل درک بوده و مبتنی بر داده هایی است که از سراسر جهان به دست آمده است به همین دلیل این محتوا ارزش جهانی دارد.

  1. محتوای احساسی

این محتوا، یک محتوای احساسی است. این محتوا باعث می شود پاسخ ها و واکنش های احساسی از المان های مرتبط با فساد ایجاد شود و این موضوع که اکثر کشورها در دنیا پیشرفت کمی داشته و یا به صورت کلی در اتمام فساد، هیچ پیشرفتی نداشته اند، می تواند موجب تحریک واکنش های فردی شود.

  1. محتوای همیشه سبز

این محتوا، همیشه سبز است. محتوای همیشه سبز، محتوایی است که برای تاریخ، زمان و یا سال خاصی نیست و در هر زمانی می تواند برای کاربران مفید باشد (و می تواند لینک به دست بیاورد). به علاوه، سازمان بین المللی شفافیت (Transparency International) هم می تواند هر سال داده های خودش را به روز رسانی کند و داستان های جدیدی را برای مکاتبه با سایت های دیگر و افزایش دریافت لینک ارائه کند.

با ترکیب این بخش های معمول از محتوای وایرال، این محتوا در رابطه با شاخص فساد، توانست با 6372 دامنه ارجاعی در URL Rating عدد 84 را به دست بیاورد در نتیجه این محتوا به موفق ترین محتوا در این مطالعه تبدیل شد. شما می توانید از این سه نکته استفاده کنید تا بتوانید محتوای خودتان را هم بهبود بخشیده و نتایج بسیار خوبی را به دست بیاورید.

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

شاخص درک فساد، همچنین در میان 10 محتوای برتر از نظر اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی انتخاب شده است و تعداد 48.000 مرتبه اشتراک اجتماعی دریافت کرده است. اما، این محتوا، تنها یکی از دو محتوایی است که در 10 محتوای برتر برای URL Rating و یا دامنه های ارجاعی و همچنین اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی قرار گرفته است. در نتیجه همبستگی بسیار کمتری بین موفقیت در اشتراک گذاری اجتماعی و موفقیت در بک لینک ها وجود دارد که این موضوع نشان می دهد این پارامتر ها به صورت مستقیم یا محسوس، به یکدیگر مرتبط نیستند.

موفق ترین محتوا برای اشتراک گذاری های اجتماعی، یک محتوا با نام ماشین حساب بیمه خودرو بوده است که توسط Confused.com ارائه شده است و تعداد 91.000 اشتراک اجتماعی را به دست آورده است. این محتوا همراه با اکثر محتواهای دیگر، بر روی روش های B2C متمرکز شده است. اما، امتیازدهی URL و دامنه های ارجاعی فنی تر بوده و بر روی قالب های B2B متمرکز شده اند.

از این رو، محتوای B2B برای استراتژی های سئو که متمرکز بر روی بک لینک ها می باشد مناسب است، در حالی که ابزار B2C و راهنمایی ها که بیشتر برای مشتریان مناسب هستند نه کسب و کار های مختلف، بیشتر برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مفید هستند.

شاخص درک فساد یک استثنا است، زیرا هم برای بک لینک ها و هم برای اشتراک های اجتماعی عملکرد خوبی داشته است. اما، با تمرکز بر روی داده های تحلیلی به دست آمده از متخصص ها و افراد فعال در کسب و کار، و با فراهم کردن داده های مرتبط برای کسب و کار های مختلف و افراد، برای مخاطبین B2B و B2C ارزش مشابهی دارد.

جمع بندی

انتظار نداشته باشید که تمام محتوای شما هم برای بک لینک ها و هم برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشد. اما در صورتی که شما بتوانید محتوایی ایجاد کنید که ارزش مشابه برای مخاطبین B2B و B2C داشته باشد، شما این فرصت را دارید تا از استراتژی های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید و بتوانید به ارزش بسیار زیادی دست پیدا کنید.

4 نظر در مورد مقاله “ مقایسه بک لینک و اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی ” ثبت شده است
  1. حسینی سیانکی

    سلام خدمت شما استاد بزرگوار
    ممنون از پاسختون


  2. کلینیک گفتاردرمانی شهرک غرب

    سلام و درود فراوان ممنون بابت مطالب خوبتون
    فرق بین بکلینک با دامنه های ارجاعی چیست؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخدهیتون


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما عزیز دل. یک سایت به صفحه ای از سایت شما لینک میده؛ اون لینک، حکم بک لینک رو داره و اون وب سایت، با عنوان دامنه ارجاعی شناخته میشه. مثلا ممکنه یک دامنه، به شما صدتا بک لینک بده.


  3. ghatebank

    مرسی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود