12 استراتژی ساخت بک لینک 2020

آموزش ساخت بک لینک,آموزش ساخت بک لینک رایگان,استراتژی ساخت بک لینک

تدوین استراتژی ساخت بک لینک چه برای افراد مبتدی و چه برای سئوکاران حرفه ای می تواند مفید باشد. متاسفانه اکثر وبمسترها تصور می کنند که نقشه راه آن ها برای ساخت بک لینک از همه بهتر است! نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید این است که یک استراتژی خوب باید مدام بروز شده و تغییر پیدا کند. ممارست بر روی تکنیک های قدیمی سئو شاید مهم ترین دلیل عدم افزایش رتبه وب سایت شما باشد. پس اگر می خواهید تغییری در راه و روش خود بدهید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کاملا مشخص است که بک لینک ها یکی از سه عامل رتبه بندی مهم گوگل هستند و احتمالا حالا حالاها هم همینطور خواهد بود.

این یعنی بسیاری از صاحبان سایت ها، نمی دانند دقیقا چطور باید برای سایت خودشان بک لینک بسازند؛ چراکه در آن صورت بک لینک ارزش خود را از دست می داد!

لینک هایی که از یک وبسایت به یک وبسایت دیگر می رود، به عنوان یک رای اعتماد، اطمینان و اعتبار در نظر گرفته می شود.

این افزایش اعتبار می تواند به معنی رتبه بندی بالاتر در SERPها و در نتیجه افزایش رویت وبسایت و کسب ترافیک بیشتر می باشد. با این وجود، تمام لینک ها از نظر گوگل به صورت برابر در نظر گرفته نمی شوند و ساخت بک لینک های اشتباهی (لینک های سمی) می توانند به جای این که به رتبه بندی سایت شما کمک کنند، به آن آسیب بزنند.

در اصل بک لینک ها بهتر است که:

  • توسط نویسنده مطلب ایجاد شده باشند
  • از سایت های مرتبط و معتبر به دست آمده باشند.
  • پولی یا حالت اسپانسری نداشته باشند (شامل لینک هایی که در اثر محصولات جایزه ای به دست می آیند).

بک لینک های درست می توانند به شدت استراتژی های سئو شما را تقویت کنند و روش های بسیار زیادی برای به دست آوردن لینک های عالی وجود دارد. اما ما باید از کجا شروع کنیم؟

در ادامه ما 12 استراتژی ساخت بک لینک را به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها می توانید در سال 2020 بهترین بک لینک ها را به دست بیاورید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: آموزش ساخت بک لینک با 17 تکنیک آسمان خراشپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

  1. لینک سازی منبع

زمانی که ما به روش های مختلف به دست آوردن بک لینک فکر می کنیم، بیشتر تکنیک های بزرگ و پیچیده به ذهن ما می آید. اما یکی از موثر ترین روش های ساخت بک لینک، استفاده از لینک سازی منبع است.

برای این که بتوانید با موفقیت از این تکنیک استفاده کنید، حتما باید مشخص کنید کسب و کار شما از چه مسیری می تواند به مخاطبین، ارزش ارائه کند. سپس شما باید صفحه های منبع عالی ایجاد کنید تا بتوانید از سایت های معتبر مرتبط، بک لینک های با کیفیت به دست بیاورید.

نمونه های رایج از صفحه های منبع آنلاین شامل این موارد هستند:

  • سایت های گردشگری و سفر
  • دانشگاه ها
  • سایت های وابسته به دولت

شما می توانید با تحلیل کردن مشخصات لینک رقبای خودتان و استفاده کردن از فرصت های لینک سازی آن ها، فرصت های خوبی را شناسایی کنید. ابزارهای زیادی برای انجام این کار وجود دارند که با یک جستجوی ساده لیست آن ها را می توانید به دست آورید.

  1. لینک سازی با لینک های شکسته

لینک سازی با استفاده از لینک های شکسته، یعنی یافتن صفحه های قوی که لینک های خارجی آن ها بر روی صفحه های از کار افتاده ایجاد شده است.

اگر شما می توانید لینک های شکسته ای را پیدا کنید که به صفحه های 404 ختم می شوند و بتوانید محتوای جایگزینی را ارائه کنید که به خوبی محتوای قبلی و یا حتی بهتر از آن باشد، قطعا می توانید خیلی سریع بک لینک های عالی به دست بیاورید.

شما باید مطمئن شوید که محتوای شما مشابه با محتوای قبلی است (یا آماده باشید که محتوایی مانند محتوای قبلی بسازید). شما می توانید با استفاده از این تکنیک تا حد زیادی موفق شوید، زیرا نه کاربران نه وبسایتی که شناسایی کرده اید، نمی تواند از صفحه های 404 استفاده ای داشته باشند. شما به وب مستر کمک می کنید تا لینک های خراب سایت خودش را کاهش داده و در عوض، محتوای خوبی را جایگزین کند در نتیجه خود آن ها هم مایل خواهند بود که از لینک های شما استفاده کنند.

آموزش ساخت بک لینک,آموزش ساخت بک لینک رایگان,استراتژی ساخت بک لینک

  1. ذکر برند بدون لینک

به دلیل ذکر نام برندهای مختلف توسط مجله های آنلاین محلی و ایستگاه های رادیویی، یا ذکر نام برند در مراجع آنلاین یا نظرات کاربران، خیلی وقت ها دیده می شود که ذکر نام یک برند بدون استفاده از لینک شان انجام شده است.

در حالت ایده آل تمام موارد ذکر نام برند باید همراه با یک لینک به وبسایت شما باشد اما خب همیشه اینطور نیست. در این شرایط، در واقع ذکر نام برند بدون لینک رخ میدهد.

  1. لینک تامین کننده

در صورتی که شما به دیگران محصولی می فروشید، فرصت بسیار خوبی دارید تا بتوانید لینک های معتبر خیلی خوبی برای وبسایت خودتان به دست بیاورید. در حال حاضر خیلی از وب سایت ها از این استراتژی ساخت بک لینک استفاده می کنند تا ورودی و رنک خود را شدیدا افزایش دهند.

بسیاری از تولید کننده ها و تامین کننده ها صفحه های «از کجا بخریم» یا  «از کجا تامین کنیم» را در وبسایت خودشان ارائه می کنند.

در واقع، در این حالت تولید کننده به کاربر، مکان هایی را نشان میدهد که می توانند خرید خودشان را از آن جا انجام دهند. همچنین در صورتی که شما هم تولید کننده یک کالا هستید، می توانید در این لیست قرار بگیرید و لینک به دست بیاورید.

شما باید یک لیست از تامین کننده های خودتان همراه با وبسایت آن ها داشته باشید و همراه با هر کدام از آن ها، صفحه ای که منابع شان در آن ذکر شده است را پیدا کنید.

تکنیک ساخت بک لینک,روش های ساخت بک لینک,ساخت بک لینک

حالا این صفحه را پیدا می کنید و مشاهده می کنید که نام شما در آن ذکر نشده است. چه باید بکنید؟

احتمالا این مشکل عمدی نیست. باید با شرکت مد نظر خودتان مکاتبه کنید، صفحه خودتان را به اشتراک بگذارید و از آن ها بپرسید که برای لیست شدن و قرار گرفتن لینک سایت شما در این صفحه، چه فرآیندی باید طی شود. معمولا صرفا ارائه اطلاعات تماس کافی است.

اگر هم صفحه لیست تامین کننده های یک وبسایت را پیدا نکردید، می توانید با روش های دیگری، با آن ها همکاری داشته باشید.

  1. لینک ارتباطات تجاری

آیا شما عضوی از یک انجمن تجاری هستید؟ مثلا عضو اتحادیه تجاری یا یک نهاد تخصیص صنعتی؟ در این صورت، شما می توانید فرصت خیلی خوبی برای به دست آوردن لینک داشته باشید.

به روش های مختلف، این کار مشابه با استفاده از لینک تامین کننده است اما صرفا مبتنی بر محصولات تولید کننده یا وجود صفحه های لیست منابع نیست.

شما باید یک لیست از تمام ارتباطات تجاری که عضوی از آن هستید را همراه با وبسایت هایشان داشته باشید. سپس می توانید دنبال صفحه «اعضا» در این سایت یا صفحه های مشابه باشید. معمولا این صفحه به صورت یک لیست از اعضا می باشد.

 این مقاله ادامه دارد…

2 نظر در مورد مقاله “ 12 استراتژی ساخت بک لینک 2020 ” ثبت شده است
  1. مهدی

    سلام
    سایت من هرچقدر صفحات داخلی رو سئو میکنم نمیاد بالا ولی صفحه اولم سئوی نسبتا خوبی داره
    دوتا سوال
    یکی اینکه بک لینک هر صفحه جداس؟ یعنی اگه میخوام صفحات داخلیم بیاد بالا باید اون ها هم بک لینک های خودشونو داشته باشن؟
    و اینکه بک لینک خوبی اگه نداشته باشن روی سئوی صفحه اول تاثیر منفی میزارن یا نه؟ چون بک لینک صفحه اول انگار روی اون ها تاثیر نداره پس باید بک لینک صفحات داخلی هم روی صفحه اول تاثیری نداشته باشه دیگه؟


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. بله بک لینک هر صفحه باید به صورت جداگانه با انکرتکست های اختصاصی خودش ساخته بشه. اینو یادتون باشه که بک لینک صفحه اصلی می تونه موجب ارتقا یا عدم ارتقا کل سایت بشه ولی این مسئله در مورد صفحات زیر شاخه صدق نمی کنه.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود