9 برنامه برتر سئو فروشگاه های اینترنتی

سئو فروشگاه های اینترنتی

سئو فروشگاه های اینترنتی اصول مخصوص به خود را دارد که حتما باید رعایت شوند. چالش های سئو سایت در تجارت الکترونیک و فروشگاه اینترنتی بسیار زیاد است. محصولات و مباحثی که در فروشگاه های اینترنتی وجود دارند، اکثرا مشابه هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا رقابت افزایش پیدا کند.

در نتیجه صاحبان و کسانی که برای فروشگاه ‌های آنلاین کار می کنند، باید از بهترین استراتژی های آموزش سئو استفاده کنند. استفاده از دامنه سطح بالا، چگونگی ایجاد متون با کیفیت برای فروش محصولات و چگونگی بهینه سازی صفحات محصولات و دسته بندی آن ها از مواردی هستند که یک سئوکار باید برای فروشگاه اینترنتی در نظر داشته باشد و به خوبی روی آن ها کار کند.

بر اساس بیشترین مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته است، ما لیستی از بهترین استراتژی های سئو سایت برای فروشگاه های اینترنتی در سال ۲۰۱۹ جمع آوری کردیم که امیدواریم با استفاده از آن ها بتوانید عملکرد خود را شدیدا بهبود بخشید.

1- آیا درنظر گرفتن نام تولید کننده به عنوان کلمه کلیدی هدف کار درستی است؟

آیا شما قصد فروش محصولات ساخته شده توسط خودتان را دارید مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما اگر شما قصد معرفی محصول رقیب خود را دارید یا قصد جذب مشتریان بیشتری برای وبسایت خود دارید این روش مناسبی برای این کار نیست در نهایت اگر شما با تولید کننده محصول موردنظر توافقنامه‌ای دارید می توانید بدون هیچ مشکلی از نام او در روند کسب و کار خود را با فروش محصولات تان استفاده کنید

البته در بعضی از موارد شما باید مراقب تبلیغات کلیکی گوگل باش مثل گوگل ‏ads چرا که برخی از تولید کنندگان برای جلوگیری از نمایش وبسایت های شخص دیگری در بالای برند آن ها در نتایج جستجو گوگل تبلیغاتی را که از نام تجاری آنها استفاده می کنند مسدود می کنند با این حال اگر شما بتوانید به صورت طبیعی رنک سایت خود را افزایش دهید این امر در جدول نشان دهنده این است که مشکلی در زمینه سئو ندارید و عملکرد مناسبی از خود نشان داده اید

2- آیا گوگل علاقه ای به مشاهده محتوای طولانی در صفحه اصلی دارد؟

گوگل تنها در صورتی این موضوع را منطقی و درست می داند که برای کاربران سایت شما کاربردی و مفید باشد. اینکه شما باید از متن و محتوایی طولانی یا کوتاه استفاده کنید، بستگی به بستر وب سایت شما دارد. صفحه اصلی وب سایت در واقع برای نام تجاری شرکت باید سازمان دهی شوند. این صفحات باید به خوبی و به واضح ترین شکل ممکن، توضیحات مناسبی در مورد کسب و کار و فروشگاه اینترنتی مورد نظر ارائه کنند.

برای انجام این کار بهتر است که در صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی خود به صفحاتی لینک بزنید که در محقق کردن نکته قبلی، کمک زیادی به شما بکنند. برای بهتر روشن شدن این قضیه، بهتر است که به صفحه اصلی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی معتبر و دارای سابقه درخشان بیاندازید. در این حالت، احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما با محتوایی بسیار طولانی و غیر مرتبط با برند مورد نظر مواجه شوید.

3- برخورد گوگل با فروش سریع محصولات چگونه است؟

در یک فروشگاه اینترنتی که فعالیت متناسبی دارد، برخی از محصولات در مدت زمان کوتاهی به فروش می رسند و دسته از محصولات جدید جایگزین آن ها می شوند. این در واقع یعنی که محتوایی قدیمی در مدت زمان کوتاهی حذف شده و محتوایی جدید له آن اضافه می شود. شما باید بدانید که گوگل با این روند چه برخوردی دارد و آیا ممکن است که این مورد را به عنوان یک فاکتور منفی در نظر بگیرد یا خیر.

در این وضعیت، فرصت زیادی برای سئو فروشگاه های اینترنتی وجود نخواهد داشت. در نتیجه اگر شما دارای یک وب سایت برای فروش محصولاتی خاص هستید، پیشنهاد می کنیم که وقت خود را برای بهینه سازی صفحاتی بگذارید که از نظر مدت زمان حضور در سایت شما، قرار نیست که به زودی حذف شوند. علت این است سئو سایت به طور کلی یک پروسه زمان بر می باشد و برای اینکه نتیجه مناسبی بدهد باید حداقل 6 ماه منتظر باشید.

نکته ای که در بالا گفته شد به این معنا نیست که شما عملیات سئو را برای برخی از صفحات سایت خود انجام داده و به دیگر صفحاتی که قرار است به زودی حذف شوند، توجهی نداشته باشید. شما باید همه تلاش خود را کرده و با استفاده از آموزش سئو سایت فروشگاهی، بهینه سازی صفحات خود را طبقه بندی کنید.

به زبانی دیگر، بهتر است که به جای اینکه یک صفحه مخصوص فروش یک نوع کفش خاص را سئو کنید، تمرکز خود را بیشتر بر روی بهینه سازی دسته محصولات فروش کفش ورزشی بگذارید.

4- زمان لازم رنک گرفتن برای کلمات کلید هدف چقدر است؟

اگر یک صفحه یا دسته را در فروشگاهی اینترنتی خود، سئو کرده اید، می توانید از Google Search Console استفاده کنید تا صفحه سئو شده، کراول شود. به این صورت شما به گوگل اطلاع می دهید که چیزی در وب سایت شما تغییر کرده است. مدت زمانی که صفحه مورد نظر سایت شما ایندکس می شود، طولانی نیست. البته دقت داشته باشید که ایندکس شدن با اینکه شما در نتایج جستجو رنک بگیرید، متفاوت است.

بعد از ایندکس شدن، گوگل با نمایش فروشگاه شما برای یک سری از کلمات کلیدی، میزان رضایت و بازدید کاربران را سنجش کرده و به همان میزان برای شما رنک مناسبی در نظر می گیرد. مدت زمانی که برای یک کلمه کلیدی در نتایج جستجوی گوگل می شود رنک بالایی دریافت کرد، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

به عنوان مثال میزانی سختی کلمه کلیدی هدف شما، اصلی ترین موردی است که در زمان بالا آمدن سایت شما در بین رقبایتان تاثیر می گذارد. در واقع ممکن است که یک کلمه کلیدی سختی بالایی داشته و رقابت برای آن در بین سایت های فروشگاهی زیاد باشد. در نتیجه اگر شما نیز بخواهید بر روی این عبارت کلیدی کار کنید، باید به خوبی نکات سئو فروشگاه های اینترنتی را در روند کاری خود پیاده سازی کنید.

5- آیا تغییر دامنه سایت از biz. به com. کار درستی است؟

اگر به دنبال راه اندازی یک فروشگاه جدید هستید، منطقی است که از دامنه سطح بالا کد کشور خود استفاده کنید. اگر شما در حال حاضر از یک دامنه قدرتمند مثل biz. استفاده می کنید و با استفاده از راهنمای سئوی فروشگاه فعالیت های مناسبی در این زمینه از خود ارائه کرده اید، پیشنهاد می کنیم که به فکر تعویض دامنه نباشید؛ چراکه این محتوای صفحه است که برای رتبه بندی اهمیت دارد.

6- داشتن فروشگاه شخصی چه اهمیتی دارد؟

آموزش سئو سایت فروشگاهی

تعداد بسیار زیادی از افرادی که از راهنمای سئوی فروشگاه استفاده می کنند، این سوال برایشان به وجود می آید که برای تهیه محصولاتشان بهتر است که تنها به یک یا چند فروشگاه دیگر تکیه کنند و یا اینکه یک فروشگاه شخصی داشته باشند؟

نکته ای که وجود دارد این است که پاسخ این سوال در شرایط مختلف، متفاوت خواهد بود. به طور کلی داشتن فروشگاه شخصی اهمیت بسیار زیادی دارد برای آن دسته از مشتریانی که مخاطبین اصلی کسب و کار شما هستند که می خواهند به صورت ویژه از محصولات تخصصی شما استفاده کنند. اما پیشنهاد ما این است که برای بهبود عملکرد خود، بهتر است که ترکیبی از فروشگاه شخصی و یک سری فروشگاه شخص ثالث داشته باشید.

7- گوگل چگونه کیفیت متون فروشگاه را ارزیابی می کند؟

اینکه گوگل دقیقا به چه صورتی کیفیت محتوا و سئو فروشگاه های اینترنتی را مورد بررسی قرار می دهد، به طور کامل مشخص نیست. اما شما می توانید با استفاده از برخی نکات آموزش سئو سایت فروشگاهی، فاکتورهای گوگل برای ارزیابی و رتبه بندی فروشگاه های اینترنتی را متوجه شوید.

مسئله مهمی که در این قضیه تاثیر می گذارد، هدف جستجو است. محتوای سایت شما باید به خوبی با آن چیزی که در ذهن کاربران وجود دارد، تطابق داشته باشد. کاربر بعد از اینکه یک عبارت کلیدی را جستجو می کند، باید محتوایی را در سایت مشاهده کند که دقیقا به دنبال آن می باشد.

8- از subdomain استفاده کنیم یا Subdirectory؟

نظرات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد؛ اما شما باید دقت داشته باشید که از آموزش سئو سایت فروشگاهی مناسب استفاده کنید. پیشنهاد منطقی این است که از یک زیر دامنه استفاده کنید. البته به کارگیری یک زیر دامنه باید در صورتی اتفاق بیفتد که صاحب وب سایت دارای بلاگی باشد که محتواهای منحصر به فردی درباره تجارت الکترونیک در آن وجود داشته باشد.

حال اگر کل دامنه بخواهد به یک سبد کالای خاص متمرکز شده و تمایزی بین مخاطبین هدف به آن صورت وجود نداشته باشد، ما استفاده از یک Subdirectory را به شما پیشنهاد می کنیم.

9- چگونه می توان زمان بارگذاری سایت فروشگاهی را اندازه گیری کرد؟

ابزارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای اندازه گیری زمان و سرعت بارگذاری صفحات سایت خود استفاده کنید. در این صورت می توانید که استراتژی های سئو سایت خود را به خوبی مورد بررسی قرار داده و اگر مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد، به سرعت می توانید آن را مرتفع کنید.

Google PageSpeed Insight بهترین گزینه است که شما می توانید از آن در جهت تجزیه و تحلیل سرعت بارگذاری سایت خود استفاده کنید. مطمئنا اگر اصول سئو را به خوبی رعایت کنید، در این زمینه عملکرد فوق العاده ای خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود