8 تکنیک برتر سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت نیاز دارد تا با استفاده از تکینک های مناسب انجام شود تا نتیجه مطلوبی را برای صاحبان وب سایت ها ایجاد کند. سئو سایت به طور کلی به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود؛ هر دوی این موارد تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت داشته و می توانند با استفاده از استراتژی هایی که دارند، کاربران زیادی را جذب سایت کنند.

به دنبال همین موضوع در ادامه این مقاله به بررسی تکنیک های سئو داخلی سایت می پردازیم تا با استفاده از آن ها عملکرد صفحاتتان را به خوبی ارتقا دهید. البته دقت داشته باشید که اگر از یک آموزش سئو داخلی سایت نامناسب استفاده کرده و استراتژی های آن را در صفحات خود پیاده سازی کنید، به راحتی ممکن است که خسارت های جبران ناپذیری به کسب و کار خود وارد کنید.

تکنیک های اساسی سئو داخلی که حتما باید رعایت شوند

قبل از اینکه درباره تکنیک های سئو داخلی سایت اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید به خوبی مفهوم اینکه سئو داخلی سایت چیست را متوجه شوید. سئو داخلی یعنی اینکه شما صفحات سایت خود را با استفاده از استراتژی هایی که مربوط به داخل سایت می شود به گونه بهینه کنید که پتانسیل دریافت رنک های برتر در SERP ها را داشته باشند. سئو داخلی یا On-Page seo می تواند اعتبار سایت را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد. حال که ماهیت بهینه سازی داخلی سایت را به خوبی درک کرده اید، وقت آن است که تکنیک ها و ترفندهای آموزش سئو داخلی سایت استفاده کنید تا عملکردتان را بهبود دهید.

URL متناسب با اصول سئو

وقتی صحبت از سئو داخلی می شود، URL نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. بنابراین شما باید برای تمامی صفحات خود URL مناسبی ایجاد کنید که تطابق خوبی با اصول سئو داشته باشد. برای انجام این کار باید نکات زیر را به خوبی رعایت کنید:

  • در URL از عبارات کلیدی محتوای خود استفاده کنید.
  • URL شما باید در حد امکان کوتاه باشد
  • URL باید اطلاعات خوبی در مورد صفحه سایت شما ارائه کند.
  • URL را به صورت دستی وارد کنید.
  • فایل robot.txt را بررسی کرده و قابلیت ایندکس شدن URL را تنظیم کنید.
  • URL های سایت بهتر است که به صورت انگلیسی باشند.

به کار بردن کلمه کلیدی هدف در عنوان

عناوین شما حتما باید دارای یک کلمه کلیدی باشند. در تگ H1 بهتر است که کلمه کلیدی هدف در ابتدای آن به کار برده شود. عنوان صفحه معرف محتوای صفحه شما است؛ بنابراین باید به بهترین شکل ممکن ایجاد شود. اگر نتوانید عنوان صفحه مناسب و جذابی برای خود ایجاد کنید، کاربران وارد سایت شما نخواهند شد و در نتیجه ترافیک طبیعی سایت را از دست خواهید داد؛ حتی در صورتی که محتوای فوق العاده و با ارزشی داشته باشید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: عنوان سئو چیستپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

در نوشتن عنوان سایت پیشنهاد می کنیم که از نکات زیر به خوبی استفاده کنید:

  • عنوان اصلی صفحه سایت باید ارتباط زیادی با محتوای شما داشته باشد.
  • در تگ های عنوان بهتر است که کلمه کلیدی به طبیعی ترین شکل ممکن به کار برده شود.
  • پیشنهاد می کنیم که به جای استفاده از کلمه کلیدی در اواسط یا انتهای متن عنوان، آن را در ابتدا به کار ببرید.
  • از کلمات جذاب کننده استفاده کنید.

کاربرد صحیح تگ های H1، H2 و H3

این تگ ها بخش مهمی از محتوای شما می باشند. در نتیجه باید به درستی و در جای مناسب از آن ها استفاده کنید. تگ های H به خزنده های گوگل اعلام می کنند که محتوای شما به چند بخش تقسیم شده و بخش از آن به چه موضوعی می پردازد. البته کسانی که از وردپرس استفاده می کنند، در مورد تگ های H1 نیاز نیست کاری انجام دهند. تنها باید متن عنوان را وارد کنند.

پس از H1 بهتر است که محتوای خود را به چند بخش تقسیم کنید. تگ های H2 قسمت های کلی و تگ های H3 زیر شاخه آن ها هستند. البته دقت داشته باشید که حتما لازم نیست که محتوای خود را به دسته های مختلف دسته بندی کنید. اما اگر بتوانید به درستی از این تگ های عنوان استفاده کنید، موتورهای جستجو و همچنین کاربران، از صفحات سایت شما راضی خواهند بود.

اهمیت تگ های alt در سئو داخلی سایت

در تصاویری که در محتوای خود از آن ها استفاده می کنید، بهتر است که دارای تگ های alt باشند. تگ های alt فرصتی را برای صفحات سایت شما ایجاد می کنند که عبارات کلیدی را در تصاویر خود نیز به کار ببرید. سعی کنید که در عنوان تصاویر و متن تگ های alt از عبارات کلیدی هدف خود استفاده کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 7 دلیل عدم نمایش structured data در صفحات جستجوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

نشانه گذاری structured data

شما باید تا جایی که می توانید به موتور جستجو در مورد صفحه سایت خود، اطلاعات بدهید. نشانه گذاری structured data در انجام این کار به شما کمک خواهد کرد. برخی از افراد از نشانه گذاری structured data را به عنوان Rich Snippet می شناسند. به هر حال باید بدانید که این نشانه گذاری برای همه نوع های محتوا کارساز نخواهد بود. Snippets Rich ها به طور مستقیم با سئو سایت مرتبط نیستند اما مطمئنا می توانند به شما در افزایش CTR کمک کنند که اهمیت زیادی در سئو داخلی سایت دارد.

لینک سازی داخلی به همراه انکر تکست مرتبط

آموزش سئو داخلی سایت

لینک سازی داخلی در هر صفحه بسیار مهم است؛ زیرا به کاربران و موتور جستجو کمک می کند تا به محتوای شما ارتباط بیشتری برقرار کرده و ساختار وب سایت شما را به راحتی درک کنند. برای انجام لینک سازی داخلی بر اساس آموزش هایی که برای سئو داخلی موجود است، بهتر است که نکات زیر را در روند کاری خود مورد استفاده قرار دهید:

  • لینک های داخلی شما باید با انکر تکست های مناسبی ایجاد شوند.
  • هدف اصلی شما در این زمینه باید این باشد که کاربر را در سایت خود نگه داشته و او را با بقیه محتواهای سایت خود، آشنا کنید.
  • محتواهایی که به آن ها لینک می دهید باید بالاترین کیفیت و همچنین بیشترین ارتباط را با محتوا اصلی داشته باشند.

زبان نوشتاری محتوای شما باید کاربر پسند باشد

کلمات کلیدی برای متن محتوا اهمیت زیادی دارند. اما اگر شما بتوانید با استفاده از اصول آموزش تولید محتوا محتوایی جذاب و کاربر پسند تولید کنید، تاثیر این عبارات کلیدی به مراتب بیشتر خواهد شد. در ادامه برخی از نکات مهم آموزش تولید محتوا را برای کاربر پسند کردن متن، برای شما ارائه کرده ایم:

  • محتوای شما باید در عین حالی که کلمات کلیدی کوتاه را در خود جای داده است، از عبارات کلیدی بلند یا long-tail keyword نیز استفاده کند.
  • به کار بردن کلمات کلیدی LSI

بهینه کردن سرعت سایت

با توجه به آمارهای به دست آمده، اگر کاربری در زیر 5 ثانیه نتواند که وارد صفحه وب سایتی شود و یا اینکه صفحه مورد نظر به طور کامل در این 5 ثانیه بارگذاری نشود، این کاربر از سایت خارج شده و این موضوع سبب افزایش نرخ پرش سایت خواهد شد.

سرعت سایت یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل به شمار می رود. نکات زیر را در مورد سرعت صفحات سایت بهتر است که مدنظر داشته باشید:

  • اگر سایتی که رنک مناسبی دارد، سرعت بارگذاری خوبی نداشته باشد، کاربران باز هم از آن خارح خواهند شد.
  • البته اگر صفحه سایت شما از همان ابتدا سرعت مناسبی نداشته باشد، به طور کلی از طرف گوگل رنک بالایی دریافت نخواهد کرد.
  • استفاده از هاست پر سرعت و فشرده سازی تصاویر می توانند به شما در زمینه افزایش سرعت بارگذاری سایت کمک زیادی کنند.
  • عملکرد شما در این زمینه وضعیت متناسب بودن تجربه کاربری سایتتان را نشان خواهد داد. همانطور که می دانید، تجربه کاربری اهمیت بسیار فوق العاده ای برای گوگل دارد که آن را به عنوان یک فاکتور اصلی در رتبه بندی صفحات نتایج جستجوی خود به کار می برد.

امیدواریم با استفاده از مواردی که گفته شد، عملکرد خوبی در زمینه سئو داخلی سایت از خود نشان داده و ترافیک بالایی از موتورهای جستجو از جمله گوگل، دریافت کنید. اکنون که شما به خوبی می دانید که سئو داخلی سایت چیست، بهتر است که استراتژی های خود را نیز بر اساس بهترین اصول سئو سایت تغییر داده و عملکرد خود را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود