8 تکنیک بی نظیر برای بهبود سئو سایت

آموزش تکنیک های سئو,آموزش سئو,استراتژی سئو

سئو سایت یک عملیاتی است که در دراز مدت جواب می دهد. در نتیجه شما به یک استراتژی قدرتمند نیاز دارید که متناسب با مدت زمانی که قرار است صبر کنید، بوده و در روند بهبود سئو سایت شما موثر باشد. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هیچ دلیلی ندارد که در طول مدتی که باید صبر کنید که سئو سایت نتیجه بدهد، از هیچ تکنیکی برای بهبود استراتژی سئو خود استافده نکنید.

خوشبختانه روش های متفاوت بسیار زیادی وحود دارد که با استفاده از هر کدام از آن ها می توانید تغییرات بسیار مثبتی در روند عملکرد وب سایت خود و بهینه سازی آن به وجود بیاورید. در ضمن برخی از آن ها نیازی به محتوای جدید نیز نداشته و بالافاصله می توانند بر سئو شما تاثیر بگذارند. ما در این مقاله به معرفی و بررسی 8 مورد از بهترین این روش ها، می پردازیم.

1) تقویت CTR صفحات برتر سایت خود

Tag title یک عنصر HTML می باشد که مخصوصا برای عنوان یک صفحه به کار می رود که بسیار برای بهینه سازی سایت و افزایش کلیک های دریافتی آن اهمیت دارد. شما با یک جستجو ساده می توانید در صفحات نتایج جستجو، عنوان های وب سایت های گوناگون را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

به میزان یا نسبتی از افراد که در نهایت در SERP ها بر روی لینک سایت شما کلیک کرده اند، CTR گفته می شود. امروزه گفته می شود که CTR دیگر جزو فاکتورهای رتبه بندی گوگل نیست؛ با این حال باز هم بسیاری از سئوکاران عقیده دارند که نرخ کلیک، یکی از مهمترین و اصلی ترین فاکتورهایی است که می تواند موجب شود گوگل رنک مناسبی برای سایت در نظر بگیرد.

البته به هر حال نکته مهم این است که هدف اصلی یک صاحب وب سایت، افزایش بازدیدهای خود و تعداد مخاطبینش است. بنابراین باید تمامی نکات لازم برای بهبود وضعیت CTR را در استراتژی سئو خود به کار برد. اگر بتوانید که عنوان صفحه مناسبی برای خود پیدا کنید، می توانید در این زمینه بسیار موفقیت آمیز عمل کنید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 7 نکته استثنایی برای انتخاب عنوان صفحهپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

برای بهبود title tag از نکات و روش های زیر استفاده کنید:

  • افزودن کلمات جذاب کننده به متن عنوان:

این دسته از کلمات بر احساسات مردم تاثیر می گذارند و عنوان شما بسیار جذاب تر می شود. البته نکته مهمی که باید در این زمینه رعایت کنید این است که حتما کلمات جذاب کننده عنوان شما باید کاملا مرتبط با موضوع محتوا سایتتان باشد.

  • استفاده از پرانتز در برخی عنوان ها:

این مورد باعث می شود تا عنوان شما بیشتر به چشم بیاید تا کاربران تشویق شوند که بر لینک سایت شما کلیک کنند.

  • کنجکاوی کاربران سایت را تحریک کنید:

استفاده از کنجکاوی یکی از بهترین روش هایی است که کاربرد جذب سایت می شود. شما باید بتوانید با عوض کردن عنوان خود باید بتوانید کاربران گوگل را وسوسه کنید گه اگر به وب سایت شما آمده و محتوایتان را مطالعه کنند، حس کنجکاوی آن ها برطرف می شود.

  • از عنوان های طولانی استفاده نکنید

کوکل برای وب سایت هایی که عنوان های بیشتر از 60 کاراکتر دارند، رنک مناسبی در نظر نمی گیرد. بنابراین باید عنوان خود را تا جایی که می توانید کوتاه و جذاب کنید. شما همچنین می توانید title tags خود را با استفاده از ابزارهایی که وجود دارد، تجزیه و تحلیل کنید.

2) بهینه سازی سرعت صفحات مهم سایت

گوگل اعلام کرده است که بیشتر کاربران که به دنبال موضوعی خاص هستند، اگر بر روی لینک یک وب سایت کلیک کرده و صفحه مورد نظر به سرعت برای آن ها بارگذاری نشود، سریعا از سایت خارج می شوند.

در سال 2010 گوگل اعلام کرد که سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی اش می باشد. امروزه البته همه ما می دانیم که اهمیت آن روز به روز در حال افزایش است و اکثر سئوکاران موفق بر روی بهینه سازی سرعت سایت متمرکز شده اند. سرعت پایین صفحات، برای بهبود سئو سایت و کسب و کار اینترنتی بسیار مضر می باشد و می تواند آسیب های جدی به آن ها وارد کند.

برای بررسی وضعیت سرعت سایت خود می توانید از ابزار رایگان PageSpeed Insights tool گوگل استفاده کنید. البته مشکلی که این ابزار دارد این است که شما باید برای بررسی سرعت صفحات خود، هر کدام از آن ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهید. به همین دلیل برای صرفه جویی در زمان، پیشنهاد می کنیم که با استفاده از این ابزار، تنها سرعت صفحاتی را بررسی کنید که بیشترین ترافیک را دریافت می کنند.

برای فهمیدن اینکه کدام صفحات شما دارای بیشترین ترافیک از سمت گوگل هستند، بهتر است از Google Analytics استفاده کنید.

از نکات زیر برای بهبود سرعت سایت خود استفاده کنید:

  • کاهش سایز تصاویر سایت:

اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید با نصب افزونه ShortPixel به صورت خودکار سایز تصاویر را به صورت فشرده در بیاورید؛ در صورتی که کیفیت تصاویر هیچ نغییری نمی کنند.

  • Caching مرورگر را فعال کنید:

از افزونه W3 Total Cache برای بهبود عملکرد خود در این زمینه استفاده کنید. این مورد به کاربران شما این اجازه را می دهد که بدون درخواست HTTP به سرور شما، بعد از بار اول ورود به سایت، دیگر لازم نباشد برخی از موارد را در مرورگر خود بارگذاری کنند.

آموزش تکنیک های سئو,آموزش سئو,استراتژی سئو

3) بروز رسانی محتوا سایت

در بسیاری از موارد دیده شده است که صاحبان وب سایت ها بعد از انتشار مطلبی، شاهد کاهش ترافیک طبیعی سایت خود می باشند. بهترین راهکار برای مقابله با این موارد این است که به شکل منظم و هدفمند، محتوا سایت را مطابق با جدیدترین مطالب، بروز کنید. بعد از آن تغییر وضعیت و افزایش ترافیک سایت را به بهترین شکل مشاهده خواهید کرد.

البته دقت داشته باشید که همیشه منظور از بروز رسانی، دوباره نوشتن کل محتوا نیست؛ بلکه منظور این است که بسته به نوع محتوا و کلمات کلیدی هدف مدنظرتان، تغییرات مفید و کاربردی در متن به وجود بیاورید. در واقع تنها کاری که باید انجام دهید، بروز رسانی قسمت های قدیمی محتوا می باشد.

4) نقص های موجود در محتوا را مرتفع کنید

مردم برای جستجوی یک مورد خاص از راه های مختلفی استفاده می کنند. گوگل این موضوع را متوجه شده و مجموعه یکسانی از نتایج جستجو را برای تعداد بسیار زیادی از کلمات کلیدی، رتبه بندی می کند.

بر اساس تحقیقات، متوجه شدیم که وقتی یک صفحه سایت در رنک یک گوگل قرار دارد، مطمئنا برای تعداد بسیاری از کلمات کلیدی دیگر نیز رنک یک را دریافت خواهد کرد. به زبان ساده تر؛ کسب رنک یک برای یک کلمه کلیدی در صورتی ارزشمند است که به واسطه آن برای چندین کلمه کلیدی دیگر، رنک مناسبی دریافت کنید که نتیجه آن جذب ترافیک طبیعی فوق العاده برای صفحه سایت مورد نظر است.

ایده اصلی این طرح برای این منظور است که گوگول بتواند هرچه بهتر نتایج مرتبط با یکدیگر را سازمان دهی کند.

برای این موضوع کاری که باید بکنید این است که محتواهای رقبای خود را به دقت بررسی کرده و بفهمید که چگونه برای چندین موضوع مرتبط توانسته اند رتبه بالایی دریافت کنند.

5) تکرار لینک سازی برای صفحات کم ارزش خود

بسیاری از افراد این شوال برایشان به وجود می آید که چگونه بریخ از صفحات سایت های مختلف، با اینکه محتوای ضعیفی دارند، اما باز هم رنک یک را از آن خود کرده اند؟

واضح است که برای رسیدن به این رتبه ها، باید از فرصت هایی که دارید به خوبی استفاده کنید. به شکل دیگری به این قضیه نگاه کنید؛ اگر این محتواهای بد توانسته اند رتبه خوبی کسب کنند، شما هم می توانید این کار را انجام دهید. تنها نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که حتما باید مطلبی بهتر و مفیدتر برای ارائه داشته باشید.

بعد از آن باید تمامی تلاش خود را انجام دهید تا سایت های دیگر به محتوای شما لینک بدهند. در این صورت است که اعتبار سایت و کسب و کار شما رفته رفته افزایش پیدا می کند و به راحتی می توانید بازدید خود را چندین برابر کنید. راه های بسیار زیادی برای عملیات لینک سازی وجود دارد؛ شما می توانید از نکات آموزش ایمیل مارکتینگ برای انجام این امر استفاده کنید.

6) تقویت صفحات سایت با استفاده از لینک های داخلی

لینک داخلی به لینکی گفته می شود که از یک صفحه سایت شما به مطلب مرتبط دیگری که در صفحات دیگرتان وجود دارد، داده می شود. این مورد یکی از مهمترین فاکتورهای سئو سایت است. البته علاوه بر مرتبط بودن، سعی کنید از لینک هایی استفاده کنید که رتبه و رنک بالایی دارند. به این صورت شما می توانید اعتبار صفحه اولیه مدنظر را به خوبی تقویت کرده و بهبود بخشید.

برای انجام این کار اولین کاری که باید بکنید این است که صفحه ای که نیاز به تقویت را پیدا کنید. برای این مورد پیشنهاد می کنیم که از صفحاتی استفاده کنید که برای کلمات کلیدی هدف خود رنک 2 تا 5 را دارند. این دسته از صفحات شرایط خوبی برای بهینه سازی دارند؛ چراکه آن ها فاصله کمی تا کسب رنک یک گوگل دارند و با کاربرد کمی تغییرات به راحتی می توانید آن ها بهبود بخشید.

7) بهینه سازی بک لینک های شکسته شده سایت

بک لینک های شکسته شده در واقع همان لینک های شکسته وب سایت های دیگر می باشند. این وضعیت معمولا به دو دلیل اتفاق می افتد:

  • شما صفحه ی دارای بک لینک را حذف یا جابجا کرده اید
  • سایتی که به شما لینک داده است، در روند کار اشتباهی انجام داده است

این شرایط به هیچ وجه مناسب برای بهبود سئو سایت نیست؛ به این علت که نه تنها شما ترافیک ورودی خود را از دست می دهید، بلکه قواعد لینک سازی را نیز رعایت نکرده اید که این مورد می تواند به اعتبار کسب و کارتان صدمه بزند. در نتیجه هرچه سریعتر باید اقدام به رفع این مشکل کنید.

به کمک راهکارهایی که در ادامه برای شما ارائه می کنیم، به راحتی می توانید در چند روز این مشکل را حل کنید:

  • صفحات شکسته شده را به آدرس جدید ریدایکرت کنید
  • در برخی از موارد ممکن است که شما URL خود را تغییر داده ولی آن را ریدایکرت نکرده باشید.
  • ریدایرکت کردن صفحه قدیمی به صفحه جدیدی که مرتبط با آن می باشد
  • بازگرداندن صفحه سایت
  • صفحه را دوباره بسازید برای URL شکسته شده

8) از featured snippets گوگل استفاده کنید

 featured snippets در واقع پاسخی است که خود گوگل به پرسش کاربران خود می دهد؛ به تصویر زیر دقت کنید:

بهبود سئو,بهبود سئو وب سایت,بهترین روش سئو سایت

آمارها نشان می دهد که featured snippets تقریبا 9 درصد از کلیک های کاربران را دریافت کرده و همچنین صفحاتی که دقیقا در زیر آن ها قرار دارند، حدودا 20 درصد کلیک های را دریافت می کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد تا از استراتژی های مناسب استفاده کنید تا به این جایگاه برسید.

ممکن است برای برخی سوال ایجاد شود که چگونه ممکن است که بازدید شما از featured snippets بیشتر شود؟ در پاسخ باید بگوییم که این ویژگی تنها برای صفحاتی اتفاق می افتند که در SERP ها در صفحه اول حضور داشته باشند. در بین 10 سایتی که در این صفحه حضور دارند، در صورتی شانس شما برای قرار گرفتن درست در زیر featured snippets افزایش پیدا می کند که محتوا سایتتان، مطالب مشترک زیادی با آنچه که گوگل مدنظر دارد، داشته باشد.

در صورتی که در این زمینه مشکل دارید، ممکن است به علت دو مورد زیر باشد:

  • محتوا سایت شما باب میل کاربران نیست
  • نقص در structured markup

در آخر به این نکته دقت داشته باشید که تمامی تکنیک های گفته شده به صورتی است که شما نیازی به استفاده و تولید محتوا جدید نخواهید داشت. بعد از انجام تمامی این مراحل، شروع به ایجاد محتوای جدید کرده و تمامی این نکات را در روند نشتن آن رعایت کنید تا عملکرد مناسبی در افزایش رنک سایت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود