7 استراتژی شگفت انگیز دیجیتال مارکتینگ

آموزش دیجیتال مارکتینگ,آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان,استراتژی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ امروز تبدیل به یکی از پر طرفدارترین انواع بازاریابی شده است. همچنین همه ما می دانیم که سئو سایت و دیجیتال مارکینگ دو عضو جدایی ناپذیرند. اگر شما دارای یک کسب و کار نوپا هستید نباید به هیچ وجه به مسائل کم اهمیتی مثل تست های A/B، چت بات ها، خلاء های بازاریابی و …، متمرکز شوید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما باید با استفاده از مسئل بسیار مهم دیگری که کمتر به آن ها توجه می شود، پایه گذاری شود. ما در این مقاله برای شما 7 استراتژی دیجیتال مارکتینگ را معرفی و بررسی خواهیم کرد.

1- تولید محتوا با در نظر گرفتن نکات سئو سایت

تولید محتوا و وبلاگ نویسی آن چیزی نیست که تا دیروز انجام می دادید؛ بلکه بسیاری از وبلاگ نویسان تولید محتوا برای سایت را با خاطره نویسی اشتباه گرفته و دقیقا بر همان اساس عمل می کنند.

این سبک از محتوا برای آن دسته از افرادی مناسب می باشد که کاملا اعتبار کسب و کارشان برای تمامی کاربران گوگل اثبات شده است. اما اگر شما مخاطبین خاص خود را نداشته باشید، به راحیت در نتایج جستجو گوگل افت رنک شدیدی پیدا خواهید کرد.

حال باید ببینیم که چگونه این مشکل را رفع کنیم. شروع کنید به نوشتن مقاله برای مشکلات اصلی که کاربران برای آن ها جستجو می کنند. فرض کنیم که کسب و کار شما هدف فروش انواع کامپیوترهای مختلف را دارد. در نتیجه، تولید محتوای شما باید در مورد مشکلاتی باشد که کاربران با کامپیوترهایشان دارند. در ادامه چند مورد از معمول ترین این مشکلات را برای شما بیان می کنیم:

  • علت پایین بودن سرعت کامپیوتر
  • چگونگی ساخت کامپیوتر
  • چگونه سرعت کامپیوتر را افزایش دهیم؟

حال اگر شما بتوانید این دسته از کلمات را در متن محتوای خود به خوبی بگنجانید، مشاهده خواهید کرد که ماهانه هزاران جستجوگر به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد. البته باید به این نکته دقت کنید که هدف اصلی شما در این دسته از مقالات باید رفع مشکلات مخاطبین باشد. از آنجایی که هدف اصلی گوگل راحتی و کسب رضایت کاربران خود می باشد، رنک مناسبی برای محتواهایی که به خوبی پاسخ پرسش کاربران را می دهد، در نظر می گیرد.

این روند معمولا در تمامی انواع کسب و کارهای اینترنتی به خوبی جواب می دهد. بنابراین بهتر است که استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را تغییر داده و شروع به تولید محتوا برای مشکلات واقعی و مهم مردم بکنید.

2- بازاریابی ویدئویی در YouTube

همانطور که همه شما عزیزان می دانید، YouTube سومین موتور جستجو بزرگ در جهان است. بنابراین یکی از بهترین جاهایی است که مردم می توانند به دنبال راه حل برای مشکلات خود بگردند. حال اگر شما در زمینه کسب و کار خود و آنچه که در آن متخصص هستید، بتوانید ویدئوهای مناسب و کاربردی تولید کنید، به راحتی کاربران بسیار زیادی را جذب برند خود خواهید کرد.

حال برای اینکه مطالبی که مردم در YouTube به دنبال آن هستند را به خوبی بشناسید، ابزارهای رایگان زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

3- بازاریابی شبکه های اجتماعی

متاسفانه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی برخی از کسب و کارها وضعیت خوبی ندارد. به این صورت که آن ها تنها کاری که انجام می دهند این است که به طور یکنواخت محتوا تولید کرده و آن را بروز رسانی کنند و تنها هدف آن ها افزایش تعداد و کمیت دنبال کننده هایشان هست.

حالا وقتشه!   اینو بخون: تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

اگر شما نیز از این روند کاری استفاده می کنید، پیشنهاد می کنیم که سریعا تغییرات لازم را انجام دهید یا به طور کلی استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود کسب و کارتان را متوقف کنید؛ چراکه این قضیه به طور کلی یک استراتژی شبکه اجتماعی نیست. بلکه با این روش ها شما فقط زمان خود برای جلو افتادن از رقبایتان را از دست می دهید و در عوض تنها کمیت دنبال کننده های شما افزایش پیدا کرده است.

در ادامه راهکارهای فوق العاده ای برای بهبود استراتژی شما ارائه خواهیم کرد:

  • فقط بر روی یک شبکه اجتماعی متمرکز شوید

ایجاد و افزایش تعداد دنبال کننده در یک شبکه اجتماعی می تواند تا حدودی زمان گیر باشد و حتی در برخی از موارد دیده شده است که تاثیری ردر بهبود کسب و کار شما نیز نخواهد داشت. در نتیجه پیشنهاد می کنیم که تنها بر یک شبکه اجتماعی متمرکز شوید. حال مسئله ای که به وجود می آید این است که در بین شبکه های اجتماعی موجود، شما کدام مورد را باید انتخاب کنید.

تطابق پیدا کردن با محیط شبکه اجتماعی

بسته به نوع شبکه اجتماعی که انتخاب کرده اید، شما باید بفهمید که مخاطبین شما چرا در این شبکه حضور دارند و اینکه چگونه می توانید خدمات مناسبی را به آنان ارائه کنید. به عنوان مثال مردم به YouTube می روند تا سرگرم شده و یا مطلبی بیاموزند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ,آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان,استراتژی دیجیتال مارکتینگ

4- پادکست

دو راه برای بازاریابی در کسب و کار شما با استفاده از پادکست ها وجود دارد:

  • ساخت پادکست مخصوص خود
  • استفاده از پادکست های دیگری

ساخت پادکست یک روش بسیار فوق العاده و عالی برای برندسازی و جذب کاربر می باشد و جزو بهترین اصول دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. اما باید بدانید که این مورد، مدتی طول می کشد تا نتیجه بدهد. البته باری هر کدام از موارد بالا نیازی نیست که حتما چهره ای شناخته شده باشید؛ تنها اگر در زمینه حرفه خود کمی تجربه و مهارت داشته باشید، می توانید پادکست های مناسبی تولید کنید.

5- ایمیل مارکتینگ

بیشتر وب سایت های معتبر و پربازدید، بعد از انتشار هر مقاله ای در سایت خود، تعداد زیادی ایمیل به افراد مختلف ارسال می کنندو این موضوع بسیار زمان بر است ولی تعداد بسیار زیادی کاربر را جذب سایت شما می کند. البته دقت داشته باشید که این تعداد کاربر جذب شده در ابتدای کار وجود نخواهند داشت. شما باید سال های زیادی را در زمینه آموزش ایمیل مارکتینگ مطالعه کرده و از نکات مهم آن در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید.

حال اگر شما بتوانید این نکات آموزش ایمیل مارکتینگ را به خوبی پیاده سازی کنید، به راحتی می توانید کاربران ثابتی برای کسب و کار خود جمع آوری کرده که همه آن ها بعد از دریافت ایمیل از سمت شما، مستقیما به وب سایتتان مراجعه خواهند کرد. چیزی که مهم این است که چگونه آن ها در این مدت زمان از عملکرد خود با استفاده از استراتژی های سئو سایت، راضی نگه دارید.

6- انجمن های ارتباطی

انجمن های ارتباطی موارد بسیار مناسبی هستند که می توانید اصول دیجیتال مارکتینگ خود را در آن ها پیاده سازی کنید؛ مثل Rddit، Quora و Facebook.

تنها کافی است که به یک سری از نکات توجه کنید:

  • هیچ وقت به طور مستقیم خدمات و محصولات خود را تبلیغ نکنید:

مردم معمولا به این ماکن ها می آیند تا سرگرم شوند یا مطلبی را بیاموزند. حال اگر شما نمی توانید که با استفاده از این راه ها، کاربران را جذب کنید، بهتر است که در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود تغییراتی را به وجود بیاورید.

  • کم لینک دادن به محتوای سایت در قسمت هایی که ارزش بیشتری دارند:

بیشتر لینک های این پلتفرم ها به صورت nofollow می باشند. این یعنی که هیچ ارزشی از نظر سئو ندارند. در نتیحه بهتر است که به قسمت هایی از محتوا شما لینک شود که ارزش خوبی داشته باشد.

شما باید نگاهتان به این انجمن های ارتباطی به این گونه باشد که در واقع قصد دارید تخصص و تجربه خود را به اشتراک گذاشته و ارتباط خود را ارتقا دهید.

7- تبلیغات پولی

بیشتر کسب و کارهای نوپا و کوچک این مورد را برای گسترش و تقویت کسب و کار خود در نظر نمی گیرند؛ چراکه باید هزینه هایی در این زمینه انجام دهند. این دسته از افراد باید به این نکته دقت کنند که هیچ چیزی رایگان نیست و زمان می برد.

حال اگر بخواهید از تبلیغات پولی باری تقویت کسب و کار خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که این کار را کورکورانه انجام نداده و حتما از نکات زیر در روند کاری خود استفاده کنید. دقت داشته باشید که دقیقا دستورالعملی که یک فرد انجام داده و نتیجه گرفته را نباید انجام دهید، به این دلیل که هر کسب و کاری در شرایط متفاوت می تواند نتیجه خوبی دریافت کند و پیشنهاد می کنیم که حتما از نکات زیر استفاده کنید.

مخاطبین

مخاطبین در درجه اول اهمیت برای شما هستند. به عنوان مثال اگر شما در یک وب سایتی که بیشتر مخاطبین آن خانم ها هستند، طبیعی است که اگر تبلیغ یک شامپو مردانه را بکنید، جواب خوبی از این کار نخواهید گرفت. شما حتی باید در نظر بگیرید که این دسته از خانم ها در چه محدوده سنی می باشند.

بودجه

کارکرد بیشتر تبلیغات PPC، بر اساس بودجه می باشد. به این صورت که هرچه مخاطبین و تعداد کلیک بیشتری بخواهید، باید هزینه بیشتری را نیز تقبل کنید. البته می توانید برای صرفه جویی در هزینه هایتان، از تبلیغات PPC استفاده کنید که برای کلمات کلیدی با سختی کمتری در نظر گرفته شده اند.

در پایان باید بگوییم که برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ باید سعی کنید که در ذهن کاربرانتان نفوذ کافی را داشته باشید. به زبان دیگر، شما می توانید دست از فروش برداشته و به جای آن شروع به حل مشکلات افراد با استفاده از محتوای مرتبط و با ارزش وب سایت خود کنید. خیلی مهم است که تمامی استراتژی ها را به یک مرتبه به کار نبرید. در زمان های مختلف هر کدام از آن ها را جداگانه استفاده کرده و از مزایای آن استفاده کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود