5 استراتژی اشتباه تولید محتوا که نباید انجام داد

آموزش استراتژی محتوا,آموزش تولید محتوا,استراتزی تولید محتوا

تولید محتوا یکی از بخش های اصلی و بسیار مهم سئو سایت می باشد که باید به دقت تمامی نکات مربوط به آن را بررسی کرد. همچنین شما باید همیشه مطابق با جدیدترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل، استراتژی تولید محتوا سایت خود را بروز رسانی کنید.

تاثیر تکنیک های اشتباه تولید محتوا

یک استراتژی اشتباه تولید محتوا می تواند به شکل غیر قابل باوری گسترش پیدا کند و تمام جنبه های مختلف محتوا سایت شما را تحت تاثیر قرار بدهد. اگر از روش های بد و نادرست تولید محتوا استفاده می کنید، بهتر است که هرچه سریعتر دست از انجام آن ها بردارید؛ چراکه ممکن است آسیب هایی به صفحات وب سایت، ترافیک و …، وارد کنند که دیگر قابل جبران نباشد.

در نتیجه برای اینکه سایت خود را  از صفحات 5 یا 6 نتایج جستجو گوگل نجات دهید، پیشنهاد می کنیم که به دقت ادامه این مقاله را مطالعه کنید تا هیچ وقت مثل برخی از تیم های تولید محتوا تازه کار، از استراتژی های اشتباه و قدیمی استفاده نکنید. البته جای نگرانی نیست؛ چراکه می توانید به سرعت عملکرد خود را بروز کرده و فعالبیت هایی موفقیت آمیز داشته باشید.

در ادامه 5 تصور و استراتژی اشتباه در این زمینه را بیشتر بررسی خواهیم کرد:

استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه بدون تغییر آن

در سال های اولیه ای که سئو سایت در بین صاحبان وب سایت ها محبوب شده بود، روش تولید محتوا به این صورت بود که برای هر صفحه سایت، یک کلمه کلیدی در نظر گرفته می شد و در عبارات کلیدی دیگر بدون هیچ تغییر خاصی قرار می گرفت. به عنوان مثال عبارت آموزش سئو را در نظر بگیرید. در قدیم، وقتی که آموزش سئو کلمه کیدی اصلی بود، عبارات کلیدی دیگر کاملا بر اساس کلمه کلیدی اصلی نوشته می شدند؛ مثل آموزش سئو سایت، آموزش سئو سایت های ضعیف، آموزش سئو سایت فروشگاهی، آموزش سئو حرفه ای، آموزش سئو مبتدی و …، نمومنن هایی برای این کلمه کلیدی اصلی هستند.

البته که این روش اشتباه است و به رتبه سایت شما در نتایج جستجو گوگل آسیب می زند. امروزه برای دست یابی به دیگر کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی محتوا سایت، کافی است تا در گوگل آن کلمه کلیدی را جستجو کنید و سپس در جستجوهای مرتبط را به جای عبارات کلیدی دیگر در متن محتوای خود بگنجانید. موتورهای جستجو با بررسی تمامی این موارد متوجه موضوع اصلی و عنوان مقاله سایت شما می شوند.

انتظار زیاد داشتن از محتواهای کمتر از 1000 کلمه

اگر شما هنوز انتظار داشته باشید که محتواهای کوتاه، عملکرد مناسبی در نتایج جستجو دارند، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. در واقع گوگل برای محتواهای کوتاه اهمیتی قائل نمی شود و آن ها را بی ارزش و توسعه نیافته می داند. با این حال دیده شده است که برخی از مقاله های سایت ها، با اینکه متن کوتاهی داشته اند، اما عملکرد مناسبی از خود نشان داده اند. البته این ها استثناهایی هستند که در بین تعداد بسیار زیادی مقاله وجود دارند.

در نهایت با توجه به نکات گفته شده می فهمیم که محتوا طولانی بسیار ارزشمندتر از محتوا کوتاه می باشد. بر اساس تحقیقی که انجام شده است متوجه می شویم که بین 100 میلیون مقاله منتشر شده، آن دسته از متن هایی که بیش از 3000 کلمه داشتند، رنک های بهتری از گوگل دریافت کرده اند.

حال بهتر است تصمیم بگیرید که محتواهای کوتاه سایت خود را کنار گذاشته و شروع به تولید محتواهای طولانی بکنید؛ چراکه این دسته از مقاله ها، اگر به خوبی نوشته شده باشند، می توانند تعداد بیشتری از سوالات کاربران را پاسخ دهند.

انتشار مقاله های سایت به صورت نامنظم

نکته مهم دیگری در سئو محتوا سایت باید آن را رعایت کنید این است که از انتشار مقاله های سایت خود به صورت نامنظم به شدت خودداری کنید. این برنامه نامنظم ارسال و انتشار مقاله های سایت خود، کمکی به شما برای دریافت رتبه های برتر گوگل نخواهد کرد.

برای داشتن محتوایی که مناسب برای رنک گرفتن در صفحه اول نتایج جستجو گوگل می باشد، بهتر است که موارد زیر که جزو مهم ترین نکات آموزش تولید محتوا است را در استراتژی های خود به خوبی به کار ببرید:

  • محتوایی تازه و جدید به گوگل تحویل دهید
  • به سایت خود این فرصت را بدهید تا صفحات بیشتری برای ایندکس شدن داشته باشد
  • رابطه خود و مخاطبینتان را بهبود بخشیده و توسط آن اعتبارتان را افزایش دهید

مخصوصا اگر می خواهید که ترافیک بیشتری به سایت خود جذب کنید، باید حتما به طور منظم مقاله های خود را منتشر کنید. HobSpot تحقیقی انجام داد و در آن حدود 14000 تیم های تولید محتوا وب سایت های مختلف را مورد برسی قرار داد. آن دسته از وب سایت هایی که به طور منظم در ماه 16 مقاله منتشر می کردند، ترافیک بهتری نسبت به رقبای خود داشتند. همچنین ترافیک این دسته از سایت ها در مقایسه با سایت هایی که کمتر از 16 بار مقاله های خود را در ماه منتشر می کنند، چیزی حدود 4 برابر بیشتر است.

کاری که الان باید انجام دهید این است که برنامه ریزی دقیقی برای تولید محتوا خود انجام داده و ادامه مسیر خود را بر طبق این برنامه انجام دهید.

آموزش استراتژی محتوا,آموزش تولید محتوا,استراتزی تولید محتوا

برتری دادن کمیت بر کیفیت محتوا سایت

برخی از وبلاگ نویسان در روند تولید محتوا خود کمیت را اولویت قرار داده و جایگاهی برای کیفیت در نظر نمی گیرند یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم به خاطر کمبود اطلاعات، از اهمیت آن غافل می شوند.

باید در نظر داشته باشید که کیفیت نیز اهمیت بسیار زیادی در بهبود رتبه سایت شما دارد. در واقع این فاکتور به قدری برای گوگل اهمیت دارد که نیرو انسانی برای سنجش کیفیت مقاله های سایت های مختلف استخدام کرده است. گوگل از این اطلاعات برای ارتقا الگوریتم خود استفاده می کند. به دنبال همین موضوع، گوگل در مورد سایت هایی که کیفیت را در اولویت خود قرار می دهند، مطالب زیر را بیان کرده است:

  • به اهداف موردنظر خود می رسند
  • به مرحله بالایی از تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد دست پیدا می کنند
  • محتوای آنان برطرف کننده نیاز کاربران است

البته به این نکته دقت کنید که کیفیت و کمیت اگر باهم باشند می توانند بهترین نتایج را برای شما به وجود آورده و اعتبار سایت و کسب و کارتان را شدیدا بهبود می بخشند. در قدیم اگر محتوا سایت شما کمی قابل قبول بود، می توانستید به راحتی به رنک یک برسید. اما الان وضعیت فرق کرده و گوگل به شدت می خواهد رضایت کاربرانش را به بهترین شکل به دست بیاورد.

برای موفقیت در این زمینه تنها کافی است با تحقیق و مطالعه فراوان، یک تناسب کلی بین کیفیت و کمیت محتوا خود ایجاد کنید.

حالا وقتشه!   اینو بخون: تشخیص محتوای کپی شده تکراری برای بهبود سئو سایتپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

توجه نکردن به نکات سئو محتوا

بر اساس آمارهای به دست آمده از SEMrush یکی از مهمترین مشکلاتی که در بیشتر از 100 هزار وب سایت مختلف وجود دارد، استفاده از محتوا کپی شده در روند تولید محتوایشان است. این نکته همیشه در دوره های آموزش تولید محتوا به دانشجویان، تاکید می شود. در این مطالعه این نکته مشخص شد که حدودا 66 درصد از کل وب سایت های موجود، با قضیه محتوای کپی شده مشکل دارند.

خوشبختانه این مورد یکی از آسان ترین مشکلات سئو محتوا می باشد که می توان آن را مرتفع کرد. با استفاده از مقالات بسیار زیادی که در سایت های معتبر سئو وجود دارند، می توانید مشکلات مربوط به سئو محتوا را به خوبی حل کرده و استراتژی تولید محتوا سایتتان را نیز به بهترین شکل تغییر دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود