5 نکته ساده برای افزایش رنک سایت در گوگل

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,ارزش کلمات کلیدی,استخراج کلمات کلیدی یک سایت

افزایش رنک سایت یکی از اصلی ترین اهداف سئو سایت محسوب می شود. هیج چیزی به اندازه این نمی تواند برای شما نا امید کننده باشد که صفحات وب سایت خود را در رتبه های پایین نتایج جستجو گوگل مشاهد کنید.

تحقیقات نشان داده است که بسیاری از صاحبان وب سایت ها در طول دوره فعالیت خود با این دسته از مشکلات روبرو شده اند. در برخی از موارد شما هر کاری که می توانید انجام می دهید اما عجیب است که باز هم نتیجه ای نگرفته و هنوز هم صفحات وب سایت شما رتبه و رنک بالایی دریافت نکرده اند. در ظاهر به نظر می رسد که گوگل از وب سایت شما به طور کلی خوشش نمی آید و شما نیز دلیل آن را نمی دانید.

در این مقاله برای حل این مشکل، روش های منظم و ساختار یافته ای را برای شما بیان می کنیم تا با به کارگیری صحیح آن ها عملکرد سایت خود را بهبود بخشید. چند نکته کلی برای تقویت رتبه سایت وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید؛ پیدا کردن کلمات کلیدی که برای آن رنک خوبی دارید، علت اینکه بقیه سایت ها رتبه بهتری از شما دارند را بررسی کنید، با استفاده از نکاتی که کسب کردید، از رقبا جلو بزنید و این روند را به طور منظم تکرار کنید.

در ادامه به بررسی دقیقتر 6 نکته ساده برای افزایش رنک سایت می پردازیم:

1) شناسایی کلمات کلیدی که رنک خوبی دارید

بیشتر متخصصان سئو پیشنهاد می کنند که در ابتدا بهتر است سایت شما در صفحه دوم نتایج باشد و سپس سعی کنید با استفاده از ترفندهایی که آموخته اید، آن را به صفحه یک نتایج جستجو، ارتقا دهید. به دو دلیل این ایده خوبی برای بهبود ترافیک سایت نیست:

  • افزایش ده مرحله ای رتبه سایت به یکباره کار آسانی نیست
  • اگر می خواهید که ترافیک بیشتری داشته باشید، حضور در صفحه اول نباید هدف اصلی شما باشد

در واقع بهتر است برای روشن شدن این مسئله به شکل دیگری به موضوع نگاه کنیم؛ بردن یک مسابقه که دو امتیاز از رقیب خود عقب هستید، به مراتب آسان تر از پیروزی در مسابقه ای است که 10 امتیاز اختلاف دارید.

همچنین می توانید تحقیق کنید و متوحه شوید که اختلاف نرخ کلیک بین صفحه اول و دوم نتایج جستجو گوگل، بسیار زیاد است. چراکه کاربران به صفحه اول اهمیت بیشتری می دهند و معمولا هم نیازشان را می توانند برطرف کنند. این یعنی که بهبود رتبه سایت از رنک 5 به 4، ترافیک بیشتری برای شما ایجاد می کند نسبت به اینکه از رتبه 20 به 10 ارتقا پیدا کنید.

این مورد در زمینه کلمات کلیدی نیز صدق می کند؛ به این صورت که اگر از رتبه 5 به 4 صعود کنید تقریبا 210 بازدید کننده در ماه جذب خواهید کرد. اما اگر از رتبه 20 به 10 ارتقا پیدا کنید، تنها چیزی حدود 8 کاربر به بازدید کنندگان وب سایت شما اضافه می شوند.

البته دقت داشته باشید که این ارقام در واقع به صورت میانگین حساب شده اند و ممکن است در برخی موارد، تغییراتی مشاهد شود. اما آنچه مهم است این است که شما باید تمرکز خود را بر روی رتبه های 1 تا 10 بگذارید.

بنابراین با توجه به نکات گفته شده، کاری که باید انجام دهید این است که عبارات کلیدی را پیدا کنید که برای آن ها در SERP ها رنک بین 2 تا 10 را دریافت کرده اید. سپس تمامی تلاش خود را کرده و از نکات مهم آموزش سئو استفاده کنید تا با بالا آمدن یک پله، ترافیک زیادی از گوگل دریافت کنید.

2) انتخاب کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رنک بهتری کسب کنید

در مرحله قبل بررسی کردیم و متوجه شدیم که باید قبل از هر اقدامی کلمات کلیدی برتر خود را شناسایی کنیم. اکنون نکته ای که باید به آن توجه زیادی داشته باشید در بین این عبارات، کلمه کلیدی را انتخاب کنید که می خواهید رتبه صفحه سایت مرتبط با آن را افزایش دهید.

آن دسته از عبارات کلیدی که انتخاب کردید، اعتبار و رتبه خوبی دارند اما در بهترین جایگاه نیستند. این یعنی شما هنوز هم می توانید پیشرفت قابل توجهی داشته باشید. بنابراین بهتر است که لیستی از این عبارات درست کنید و آن ها به میزانی که برای شما اهمیت دارند، رتبه بندی کنید. رقابت برای کلمات کلیدی کم ارزش تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت شما ندارد؛ در ادامه چند نکته برای شناسایی بهترین نوع عبارت کلیدی ارائه کرده ایم:

  • کلمات کلیدی که در حال حاضر بیشترین ترافیک را جذب می کنند

به طور کلی، تمرکز و کار کردن بر روی کلماتی که عملکرد موفقی از خود نشان داده اند، می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا راحت تر افزایش رتبه داشته باشید. انجام این کار می تواند حدودا 93 درصد، CTR شما را افزایش دهد.

  • انتخاب کلمات کلیدی که زیاد جستجو می شوند

نکته ای که در بالا به آن اشاره کردیم، در صورتی می تواند کارساز باشد که کلمه کلیدی انتخابی شما در بین کاربران گوگل شناس بوده و آن ها بیشتر جستجوهای خود را با استفاده از کلمه کلیدی مدنظر شما انجام می دهند.

  • اهمیت درجه سختی کلمه کلیدی

سختی کلمه کلیدی یکی از مهمترین نکاتی که قبل از تولید محتوا باید به آن دقت داشته باشید. هر چه میزان سختی کلمه کلیدی هدف شما بیشتر باشد، رقابت برای کسب رتبه های برتر برای آن کلمه کلیدی نیز بیشتر است. در نتیجه، اگر بتوانید با استفاده از استراتژی های مناسب، در این زمینه موفقیت آمیز عمل کنید، به راحتی می توانید ترافیک بیشتری نسبت به رقبایتان دریافت کنید.

طبیعتا ترافیکی که یک کلمه کلیدی با درجه سختی 50 برای سایت شما جذب می کند نسبت به دیگر کلمات کلیدی با درجه سختی پایین تر، بسیار بیشتر می باشد. شما می توانید با استفاده از ابزارهای رایگان زیادی در گوگل وجود دارد، میزان سختی عبارت کلیدی و ویژگی های دیگر آن را مشاهده کنید.

  • کلمات کلیدی که برای کسب و کار ارزشمند هستند

اگر استفاده از کلمات کلیدی برای کسب و کارتان فایده ای نداشته باشد، پس هدف از این کار چیست؟ به همین دلیل است که مدرسین آموزش سئو به دانشجویان خود تاکید می کنند که حتما باید آن دسته از عباراتی را در اولویت قرار بدهند و بر روی افزایش رنک آن کار کنند که در روند بهبود عملکرد و افزایش درآمد کسب و کارشان، تاثیر زیادی داشته باشد.

قطعا رنک یک گوگل بودن برای برخی از عبارات کلیدی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. این دسته از کلمات حتی اگر بتوانند ترافیک بسیار زیادی برای شما کسب کنند، باز هم کسب و کارتان را تحت تاثیر قرار نمی دهند و همین موضوع ارزش آن ها را شدیدا کاهش می دهد.

3) علت بی توجهی گوگل به سایت خود را شناسایی کنید

یک صفحه سایت به هزاران دلیل می تواند افت رنک داشته باشد؛ بنابراین هیچوقت از اینکه چرا نمی توانید رتبه و رنک خوبی کسب کنید، نا امید نشوید و همیشه به تلاش کردن ادامه دهید. بر اساس مطالعه های انجام شده متخصصین سئو سایت بر روی فاکتورهای رتبه بندی گوگل، 3 فاکتور اصلی که گوگل بیشتر به آن ها اهمیت می دهد را استخراج کردند:

  • تعداد referring domains
  • اعتبار صفحه
  • اعتبار وب سایت

قبل از اینکه هر کدام از این موارد را جداگانه به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم، قصد داریم تا یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی گوگل را که تاثیر زیادی در روند کار شما دارد، معرفی کنیم.

هدف جستجوگر

هدف اصلی گوگل این است که بهترین و مرتبط ترین نتایج را برای پاسخ پرسش های کاربران خود فرام سازد. کل کسب و کار و اعتبار گوگل بر همین اساس می چرخد. بنابراین برای تقویت و بهبود این هدف، بسیار اهمیت دارد که هدف کاربر از جستجو در همان مرحله نخست معلوم شود.

به همین علت است که اگر شما عبارت لینک سازی را جستجو کنید، هیچ کدام از رتبه های برتر، پیشنهاد استفاده از خدمات لینک سازی را نمی کنند. آن ها بیشتر بر مقاله ها و نحوه تولید محتوا خود تمرکز کرده اند؛ چراکه باید بتوانند در مرحله اول پرسش یا مسئله اصلی کاربر را حل کنند. گوگل می داند افرادی که برای عبارت لینک سازی جستجو می کنند، بیشتر تمایل دارند مطلبی بیاموزند تا اینکه پولی برای خدماتی پرداخت کنند.

این نکته یعنی اینکه اگر محتوا سایت شما مطابق با هدف جستجوگر نباشد، نمی توانید به راحتی در نتایج جستجو گوگل، افزایش ترافیک سایت داشته باشید. خب حالا شما چگونه باید متوجه شوید که هدف کاربر از جستجویی که انجام می دهد چیست؟

بهترین و سریع ترین روش این است که صفحه اول نتایج جستجو گوگل را مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید که کاربران بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند. نوع محتوا، کیفیت محتوا و زاویه دید هر کدام از آن ها، جزو اصلی ترین مواردی هستند که باید به آن ها توجه کرد. آمارها نشان می دهد که تنها با بررسی این مورد و کاربرد آن در استراتژی محتوا خود، شدیدا رنک سایت خود را افزایش دهید. بسیاری از صاحبان وب سایت ها تنها با پیاده سازی این مورد توانسته اند به رنک 1 گوگل برسند.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,ارزش کلمات کلیدی,استخراج کلمات کلیدی یک سایت

حال به بررسی بیشتر آن 3 موردی که گوگل به خاطر آن ها به محتوا شما بی توجهی می کند می پردازیم:

  • تعداد referring domains

بر اساس تحقیقاتی که بر روی چندین هزار صفحه سایت انجام شده است، این نکته به دست می آید که ارتباط مستقیمی بین افزایش رنک و تعداد referring domains وجود دارد.

  • اعتبار صفحه

الگوریتم رتبه بندی صفحات سایت گوگل بر اساس یک فاکتور اصلی به نام PageRank ایجاد شده است که با اعتبار بک لینک های صفحه سایت نیز مرتبط است. گوگل اعلام کرده است که PageRank هنوز هم در فاکتورهای رتبه بندی اش نقش موثری دارد.

با این حال گوگل نمایش عمومی آن را از سال 2016 متوقف کرد؛ بنابراین الان روشی وجود ندارد تا بتوان به واسطه آن PageRank یک صفحه سایت را مشاهده و تجزیه و تحلیل کرد. البته معیارهایی ایجاد شده است که با استقاده از آن ها می توانید رتبه صفحه خود را بررسی کنید. معمولا این معیارها برای اعتبار صفحه شما بین 0 تا 100، نمره ای در نظر می گیرند.

  • اعتبار وب سایت

با اینکه بین متخصصین سئو اختلاف وجود دارد مبنی بر اینکه آیا اعتبار وب سایت در افزایش رنک سایت تاثیری دارد یا خیر، اما بهتر است که شما به این مورد به عنوان یک فاکتور بسیار مهم نگاه کنید. در کل به نظر می رسد که اکثر سئوکاران موافق این هستند که بالا بودن اعتبار یکی از فاکتورهای رتبه بندی مورد علاقه گوگل می باشد.

4) تجزیه و تحلیل ترافیک سایت

اگر هدف اصلی شما بهبود رنک وب سایتتان می باشد، طبیعتا باید تجزیه و تحلیل ترافیک را در اولویت های خود قرار دهید. در غیر این صورت به هیچ وجه امکان ندارد که متوجه شوید که آیا عملکرد شما تاثیری در افزایش ترافیک وب سایتتان دارد یا خیر.

برای انجام این کار خوشبختانه ابزارهای مخلف بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و وضعیت خود را مورد بررسی قرار دهید.

5) تکرار مراحل ذکر شده برای کلمات کلیدی دیگر

بالا بردن رتبه صفحه سایت برای یک کلمه کلیدی خاص خیلی عالی است. اما باید در نظر داشته باشید که کار شما هنوز تموم نشده است؛ چراکه باید تمامی نکات ذکر شده در بالا را برای دیگر کلمات کلیدی مدنظر خود پیاده سازی کنید.

باید در این زمینه صبر کافی داشته باشید؛ چراکه با گذشت زمان شما صدها کلمه کلیدی دارید که برای هر کدام از آن ها ترافیک زیادی از گوگل دریافت می کنید و این برای بهبود کسب و کار اینترنتی فوق العاده است.

2 نظر در مورد مقاله “ 5 نکته ساده برای افزایش رنک سایت در گوگل ” ثبت شده است
  1. وصل سرم در منزل کرمان

    این جمله ات خیلی خوب بود
    (اگر می خواهید که ترافیک بیشتری داشته باشید، حضور در صفحه اول نباید هدف اصلی شما باشد)


    • سیدمجتبی پورموسوی

      سپاس


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود