ضروری

راه های اسرار آمیز پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

بهترین کلمات کلیدی را برای سئو سایت خود انتخاب کنید. در این مقاله از سایت نیوسئو میخواهیم راه های اسرار آمیزی به شما دوستان عزیز معرفی کنیم که بتوانید به کلمات کلیدی برتر برای سایت خود دست یابید. اگر تجربه زیادی در سئو سایت دارید، روزهای اولی که سئو مطرح شد را به خاطر می‌ آورید؟

دوران بسیار بدی بود. سئو موجب از دست دادن اطلاعات قابل اعتماد زیادی می شد. داده های مربوط به کلیک کاربران، داده های تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل و … اطلاعات بسیار ارزشمندی بود که به سئو کار ها اجازه می داد اهداف خود را اولویت دهی کنند.

گوگل گفت اطلاعات با اهداف امنیتی حذف شده بود در حالی که سئوکارهای مردد تصور می‌ کردند این مسئله به دلیل صرف هزینه بیشتر برای AdWords بود (حالا به گوگل ادز تبدیل شده است). از نظر من چون AdWords داده های کلمات کلیدی می داد که برای سئو ارزشمند بود، این بحث ها غیرقابل اجتناب بود.

اما از آن شرایط گذر کرده ایم و یاد گرفته ایم با این شرایط کنار بیاییم. پس چند سال گوگل وبمستر تولز (حالا به کنسول جستجوی گوگل تغییر نام داده است) برخی داده های کلمات کلیدی را وارد گزارش Search Analytics کرد. این کلمات کلیدی وب مستر طی سال ها بهتر و بهتر شدند.

اما هنوز مجموعه متناهی از کلمات کلیدی در واسط کاربری وجود دارد. نمی توانید بیشتر از 999 مورد را در گزارش خود داشته باشید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

فکر می کنید چه اتفاقی افتاده باشد؟ گوگل داده های بیشتری برای شما دارد! 

API کنسول جستجوی گوگل دوست شماست. این تابستان رفتارش باز هم دوستانه تر شده و 16 ماه داده ارزشمند را ارائه می دهد. چیزی که شاید ندانید این است که API می تواند بیشتر از 999 کلمه کلیدی به شما بدهد. اما برای مثال، API بیشتر از 45000 کلمه کلیدی برای سایت Greenlane به ما ارائه می کند و ما حتی یک سایت بزرگ هم به حساب نمی آییم. درست است؛ API می تواند کلمات کلیدی، کلیک ها، میانگین impressions ،position و درصد CTR را به شما بدهد.

هنوز هم به دنبال قابلیت های دیگر هستید؟ ما در اینجا به شما راه های اسرار آمیز رسیدن به این خواسته را آموزش می دهیم.

چطور به سادگی از قابلیت های API استفاده کنیم

اگر خیلی فنی نیستید و حتی فکر کردن به API شما را می ترساند، قول می دهیم چیزی برای ترس وجود ندارد. می خواهم به شما راه استفاده از داده ها با استفاده از Google Sheets را بدهم.

چیزهایی که لازم دارید شامل موارد زیر است:

  1. Google Sheets (رایگان)
  2. Supermetrics Add-On (ابزاری که استفاده آزمایشی آن رایگان است)

اگر درباره گوگل sheets چیزی نشنیده اید، باید بگویم یکی از چندین ابزار گوگل است که قابلیت هایی را به صورت رایگان ارائه می دهد. مستقیما با مایکروسافت اکسل رقابت می کند. برنامه صفحه گسترده مبتنی بر فضای ذخیره سازی ابری است که بسیار عالی کار می کند.

اگر با برنامه Supermetrics آشنایی ندارید، باید بگویم افزونه گوگل شیتس است که اجازه می دهد داده ها از منبع دیگر گرفته شوند. در این مورد، یکی از منابع، کنسول جستجوی گوگل خواهد بود. اگرچه Supermetrics دوره آزمایشی رایگان دارد، بهتر است برایش پول پرداخت کنید تا بتوانید از همه قابلیت های برنامه استفاده کنید. ارزشش را دارد!

نصب افزونه Supermetrics :

  1. گوگل Sheets را باز کنید و از منوی بالا، روی گزینه Add-On کلیک کنید.
  2. روی Get Add-Ons کلیک کنید.
  3. پنجره ای باز می شود که می توانید Supermetrics را در آنجا جستجو کنید. شبیه پنجره زیر است:

سئو سایت,کلمات کلیدی برتر,کلمات کلیدی وب مستر

از اینجا به بعد مراحل را دنبال کنید. در ابتدا می بایست به حساب کاربری خود در گوگل متصل شوید. من مطمئن هستم که این نوع کادر محاوره را تا به حال دیده اید :

گوگل شیت,گوگل شیتس

پیام های خوشامدگویی برای اجرای افزونه نصب شده، ظاهر می شود. فقط مراحل راه اندازی را دنبال کنید. در ادامه پنجره جدیدی را در سمت راست گوگل شیت خود می بینید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

در اینجا باید اعلان زیر را ببینید:

عالیه، وارد کنسول جستجوی گوگل شدید! حالا اولین پرس و جو را اجرا می کنیم! از فهرست زیر یک گزارش را انتخاب کنید.

در ادامه، همه کاری که باید انجام دهید این است که از لیست Supermetrics استفاده کنید. Data Source، Select Sites و Select Dates توسط خود افراد ارائه شده است. وقتی به گزینه “Select metrics” رسیدید Impressions، Clicks ، CTR (%) و Average Position را انتخاب کنید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

وقتی به قسمت “Split by” می رسید، Search Query را برای گزینه Split to rows انتخاب کنید. و عدد بزرگی را برای تعداد rows to fetch انتخاب کنید. اگر URL های صفحه را هم می خواهید (شاید بخواهید داده های شما بر اساس سطح صفحه تقسیم شود)، فقط باید Full URL را هم اضافه کنید.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

اگر دوست دارید، می توانید سایر Filter و Options را هم اجرا کنید، اما آماده باشید روی کلید Apply Changes کلیک کنید و داده ها را دریافت نمایید. باید به صورت زیر کنار هم جمع شوند:

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

داده ها را گرفتید. حالا باید چه کار کنید؟

گاهی برای بهینه سازی باید چیزی که موثر است را به دست بیاورید و آن را بهتر کنید. این داده ها می توانند به شما نشان دهند کدام کلمات کلیدی و موضوعات برای مخاطب شما اهمیت دارد. همچنین سرنخی می دهد که گوگل فکر می کند شما از چه نظر اهمیت دارید (بنابراین، با کلیک ها به شما پاداش می دهد).

SEMrush و Ahrefs می توانند داده های رتبه بندی کلمات کلیدی را با کلیک های برآورد شده ارائه دهند اما در اینجا impressions یک معیار جالب است. impressions بالا و کلیک های کم؟ شاید تگ های عنوان و دیسکریپشن شما به اندازه کافی متقاعد کننده نیستند. جالب است که داده های خود را با VLOOKUP هم بررسی کنید تا متوجه شوید چقدر دقیق هستند (یا نیستند). یا می توانید از ابزاری مثل Power BI استفاده کنید تا تصویر بزرگی از ذهنیت بازدیدکننده های خود داشته باشید.

نتیجه گیری

گاهی کوچک ترین هک ها، بیشترین لذت را دارند. گوگل معمولا از طریق محصولات رایگان خود برخی داده ها را نگه می دارد (تست Greenlane مثال خوبی با واسط کاربری قدیمی است). می دانیم Search Planner و گوگل آنالیتیک چیزی بیشتر از آنچه به اشتراک می گذارند، دارند. اما در مواردی که این اطلاعات می توانند به اندازه کافی مفید باشند، بررسی بیشتر داده های کلمات کلیدی تاثیرگذار شما، مثل طلای خالص ارزشمند خواهد بود.

ادامه…

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

اگرچه در چند سال گذشته وبلاگ نویسان سایت های مختلف، تاحدودی به تولید محتوا در سئو سایت بی توجهی کرده اند، اما باید دقت داشته باشید که تولید محتوا از سال 2000 به بعد شکل و کاربرد متفاوتی پیدا کرده است. در زمان های قبل این مورد، مردم مطالب شما را به طور مرتب مطالعه می کردند تنها به این دلیل که مطالب سایتتان را دنبال می کردند. کسانی که پست های بسیار قدیمی را در مجموعه مقاله های سایت خود نگه داشته و ذخیره می کنند، به خوبی درستی نکته بالا را می فهمند.

رفتار کاربران از سال 2000 به بعد تغییرات بسیار زیادی کرده است. در حالی که بعضی از مردم برای دسترسی به مطالب جدید سایت مورد علاقه شان، آن را در لیست ایمیل های خود قرار می دادند تا از انتشار نکات جدید مطلع شوند، بسیاری دیگر از مردم ترجیح می دادند تا از موتورهای جستجو وصفحات نتایج آن ها استفاده کنند تا به محتوای مدنظر خود برسند. در نتیجه از آن زمان به بعد، عبارات و کلمات کلیدی جایگاه و اهمیت بسیار بالایی برای تولید محتوا وبلاگ نویسان مختلف پیدا کرده اند. بنابراین اکنون بهترین زمان برای شما است تا استراتژی تولید محتوا و کلمات کلیدی خود را بهبود بخشید.

نکاتی که در این مقاله به بررسی آن ها می پردازیم، بیشتر برای آن دسته از افرادی است که تازه شروع به تولید محتوا سایت و تحقیق کلمات کلیدی کرده اند. اگرچه افرادی که مدت ها است در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند و همیشه دچار مشکلاتی در این زمینه می شوند نیز می توانند از نکات مهم این مقاله در روند بروز رسانی استراتژی های خود استفاده کنند.

کلمات کلیدی دقیقا چه هستند؟

کلمات کلیدی به مجموعه عباراتی گفته می شود که کاربران، آن ها را در موتورهای جستجو تایپ می کنند تا به مطالب مورد نیاز خود برسند.

مردم از عبارات کلیدی برای رسیدن به بسیاری از نتایج استفاده می کنند. چیزهایی مثل جستجو درباره یک فیلم، وضعیت آب و هوا یا پیدا کردن آدرس و تلفن رستوران مدنظرشان، جزو پر جستجوترین موارد هستند. در واقع هر جستجویی به این منظور انجام می شود تا پاسخ پرسشی را پیدا کند و هدف اصلی موتورهای جستجو مثل گوگل این است تا کاربران خود را در سریع ترین زمان به بهترین پاسخ ها برسانند.

نکته مهمی که از موارد بالا به دست می آید چیست؟ هدف شما به عنوان یک وبلاگ نویس باید این باشد که عباراتی که کاربران آن ها را جستجو می کنند را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین محتوا را برای رفع نیاز آن ها تولید و منتشر کنید.

چگونه عبارات کلیدی بر استراتژی تولید محتوا تاثیر می گذارند؟

مقاله های سایت هایی که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی ایجاد شده اند، با دیگر مقاله های وب سایت های دیگر تفاوت های زیادی دارند. در این مورد، نویسنده این مقاله های سعی می کنند تا بر روی پاسخ یک پرسش مهم، متمرکز شوند.

در برخی از موارد که محتوا سایت بر اساس یک تجربه شخصی است یا قصد معرفی یک ایده جدید را دارد، قضیه متفاوت است. در هر دو مثالی که زده شد به دلیل اینکه محتوا سایت پاسخ یک پرسش موجود را نمی دهد، کسی نیز برای دسترسی به آن محتوا در گوگل، جستجو نمی کند؛ بنابراین ترافیک سایت این دسته از افراد، زیاد نخواهد بود.

البته دقت داشته باشید که نکته بالا به این معنی نیست که شما به هیچ وجه نباید شرو عبه تولید یک ایده یا محتوا جدید کنید؛ شما از روش های مختلفی می توانید به بازدید مورد نیاز خود دست پیدا کنید. اما چیزی که مهم می باشد این است که این دسته از وب سایت ها ترافیک طبیعی مناسبی برای بلند مدت دریافت نخواهند کرد. بنابریت اگر می خواهید ترافیک زیادی داشته باشید، باید مطالب سایت خود را بر اساس دست آوردهای تحقیق کلمات کلیدی تولید کنید.

چگونگی پیدا کردن کلمات کلیدی

برای دسترسی به عبارات کلیدی مناسب، راه های بسیار زیادی وجود دارد. یکی از آن ها، استفاده از ابزارهای مختلف است مثل Moz Keyword Explorer. با به کارگیری این ابزار، دو راه برای پیدا کردن بهترین و بررسی بهترین کلمات کلیدی وجود دارد. اولین راه این است که کلمه مورد نظر خود را در قالب یک عبارت تایپ کنید تا به کلمات کلیدی مرتبط دست پیدا کنید. دومین راه این است که می توانید عبارات کلیدی یک صفحه سایت را استخراج کنید تا متوجه شوید که رقبای شما از چه عباراتی برای جذب کاربرد به سایت استفاده می کنند. ویژگی بسیار عالی دیگر این ابزار، مشاهده عبارات جستجو افراد، به صورت پرسش می باشد.

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

چه کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

اگر مراحل ذکر شده در بالا را به خوبی طی کنید، اکنون شما تعداد بسیار زیادی کلمات و عبارات کلیدی دارید. نکته مهم این است که بدانید از کدام یک از این عبارات در متن محتوا سایت خود استفاده کنید. با استفاده از نکات زیر به راحتی می توانید در این زمینه، واکنشی موفقیت آمیز داشته باشید.

انتخاب عبارت مرتبط با کاربران سایت

شناخت کامل مخاطبینتان یکی از فاکتورهای اصلی تحقیق کلمات کلیدی است؛ چراکه این مورد به شما کمک می کند تا عبارتتان از یک فیلتر رد شوند تا مهمترین، کاربردی ترین و مرتبط ترین آن ها برای تولید محتوا سایت شما باقی بمانند. این یکی از مهمترنی نکاتی است که در اکثر کلاس های معتبر آموزش تولید محتوا به آن اشاره می شود.

اگر تا کنون فعالیتی در زمینه شناخت بهتر مخطبین سایتتان انجام نداده اید، بهتر است که ایده آل ترین نوع کاربر را برای وب سایتتان در نظر بگیرید و بر اساس آن شروع به انتخاب کلمات کلیدی کنید. به عنوان مثال اگر محتوا سایت شما ورزشی است، بهتر است که کلماتی را انتخای کنید که برای علاقه مندان به ورزش باشد.

در این زمینه می توانید که دقیق تر نیز عمل کنید. به این صورت که سن، علایش شخصی، نوع فرهنگ و موارد مهم دیگر را برای در نظر گرفتن بهترین مخاطب، به کار ببرید. شما هرچه بهتر و دقیق تر به این موارد بپردازید پروسه انتخاب کلمات کلیدی نیز برایتان آسان تر می شود.

به سختی کلمات کلیدی از 1 تا 10 امتیاز بدهید

برای راحتی کار، بهتر است که لیستی از سختی تمام عبارات کلیدی که دارید درست کنید تا در روند انتخاب کلمات کلیدی، بهتر عمل کنید. منظور از سختی عبارات کلیدی یعنی اینکه برای رسیدن محتوای سایت به رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل برای کلمه کلیدی مدنظر، چه میزانی باید تلاش کرده و بر روی سئو سایت کار کرد.

اگر در ابتدای مسیر تولید محتوا سایت خود هستید، پیشنهاد می کنیم از آن دسته از کلمات کلیدی استفاده کنید که میزان سخیت پایینی دارند. چراکه هنوز اعتبار سایت شما خیلی بالا نبوده و کسب رتبه های برتر نتایج جستجو برای شما کمی سخت خواهد بود.

بررسی میزان جستجو کاربران برای کلمه کلیدی خاص

با استفاده از این نکته می توانید متوجه شوید که چه تعدادی از کاربران موتورهای جستجو، ماهانه برای کلمه کلیدی انتخابی شما در اینترنت جستجو می کنند. اینکه تعداد افراد بیشتری برای عبارات شما در گوگل جستجو کنند، نکته بسیار خوبی است؛ اما باید دقت داشته باشید که کیفیت از کمیت اهمیت بیشتری دارد. در برخی از موارد شاید مجبور باشید عباراتی را انتخاب کنید که تعداد زیادی کاربر برای آن در اینترنت جستجو نمی کنند؛ چراکه نیاز دارید تا این کلمه کلیدی ارتباط بیشتری با محتوا سایت شما داشته باشد.

چگونگی کاربرد کلمات کلیدی در صفحات سایت

در قدیم، الگوریتم گوگل سخت گیری زیادی برای رتبه بندی های خود نمی کرد. اما اکنون شاهد هستیم که فاکتورهای بسیار زیادی برای کسب رنک بهتر وجود دارد. در سال های ابتدایی شکل گیری الگوریتم گوگل، به این صورت بود که برای بالا آمدن در صفحات نتایج جستجو گوگل، تنها با تکرار زیاد کلمات کلیدی در متن محتوای سایت خود، به راحتی می توانستید رتبه های برتر را از آن خود کنید.

با توجه به اینکه هدف اصلی گوگل برطرف کردن نیازهای کاربران خود می باشد، با گذشت سال ها، این موتور جستجو فاکتورهای رتبه بندی سایت خود را به شدت بهبود داد تا بتواند به بهترین شکل رضایت کاربران را جلب کند. به این صورت که دیگر اهمیتی نداشت تا یک عبارت کلیدی برای دفعات بسیار زیادی در متن محتوا سایت تکرار شده باشند، بلکه نکته مهمی که گوگل بع آن رسید این بود که یک محتوای ارزشمند، باید بتواند پاسخ پرسش های مخاطبین خود را به خوبی بدهد.

در ادامه چند نکته مهم برای حل مسئه کاربرد کلمات کلیدی در محتوا را برای شما ارائه می دهیم:

  • کلمات کلیدی باید ورودی های شما باشند: شما در ابتدای نوشتن محتوا باید به جای پرسیدن اینکه چگونه این کلمات کلیدی را در متن خود بگنجانم، از خود سوال کنید که آیا این محتوای تولیدی من، پاسخ پرسش های کاربران را خواهد داد؟
  • لازم نیست تا برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه داشته باشید: اگر در حال نوشتن محتوا سایت بای یک عنوان خاصی هستید، بهتر است در آن واحد علاوه نوشتن متن برای عنوان مورد نظر، باری موضوعات دیگر نیز تولید در همان صفحه، تولید محتوا کنید.
  • بررسی عملکرد رقبا: صفحات سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کرده و بررسی کنید که آن ها چگونه از عبارات کلیدی در متن محتوا سایت خود استفاده می کنند.

ادامه…

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

ابزار تحقیق کلمات کلیدی زیادی در موتورهای جستجو وجود دارند که لیست کلمات کلیدی متفاوتی را در اختیار شما می گذارند تا در روند سئو سایت خود از آن ها استفاده کنید. Google Keyword Planner یکی از ابزارهایی است که صاحبان وب سایت ها از آن استفاده می کنند؛ اما این ابزار دیگر مثل گذشته عملکرد فوق العاده ندارد. در نتیجه اگر از این ابزار خسته شده اید و یا به دنبال یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مناسب و رایگان می گردید، باید بگوییم این مقاله آموزش سئو می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه بکند.

Google Keyword Planner اطلاعات خوبی در اختیار شما قرار می دهد؛ اما این تنها در حالتی است که شما هزینه های مدنظر گوگل را در مورد تبلیغات پولی انجام داده باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم به جای این کار، نکات مربوط به آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی را رعایت کرده و از 9 ابزاری که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم استفاده کنید. این ابزارها برای آن دسته از وب سایت هایی که تازه شروع به کار کرده اند، بسیار مفید می باشد.

ابزار Google Trends

گوگل یک پلتفرم بسیار مفید و کاربردی را علاوه بر Google Keyword Planner ارائه کرده است. ابزار Google Trends بسیار کاربردی و مفید است که شما می توانید انتخاب کلمات کلیدی سئو خود را با استفاده از آن انجام دهید. گوگل ترندز در واقع به شما نشان می دهد که جستجوهای انجام شده، در طول زماان چه تغییراتی داشته اند.

برای استفاده از این ابزار تنها کافی است وارد آن شده و عبارت کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس می توانید لیست کلمات کلیدی مرتبط و محبوبی که در 12 ماه گذشته توسط کاربران استفاده شده اند را مشاهده کنید.

یک مزیت بسیار خوبی که ابزار Google Trends دارد، وجود related queries می باشد. شما با اسکرول کردن صفحه می توانید قسمت مربوط به جستجوهای مرتبط را مشاهده کنید و متوجه شوید که وضعیت رشد میزان استفاده شدن این جستجوها توسط کاربران چه وضعیتی دارد. پیشنهاد می کنیم که برای استفاده بهتر از این ابزار تحقیق کلمات کلیدی، مقاله کاربرد Google Trends برای تحقیق کلمات کلیدی را با دقت مطالعه کنید.

ابزار Keyword Shitter

برای استفاده از ابزار Keyword Shitter تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید. سپس مشاهده می کنید که این ابزار شروع به کار کرده و لیست کلمات کلیدی بسیار زیادی را برای شما به نمایش در می آورد. کافی است حدود 30 دقیقه آن را مشغول به تحقیق گذاشته و چندین هزار عبارت کلیدی مرتبط را کسب کنید. Keyword Shitter ابزاری است که در بیشتر دوره های آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی به آن اشاره می شود. این ابزار در واقع عملکردی مشابه با suggestion های گوگل دارد؛ با این تفاوت که حجم بسیار بیشتر و گسترده تری از عبارت های کلیدی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

ابزار AdWord & SEO Keyword Permutation Generator

ابزار AdWord & SEO Keyword Permutation Generator به عنوان یک  ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان، چندین عبارت را در تمامی حالت های ممکن با یکدیگر ترکیب کرده و به شما لیست کلمات کلیدی طولانی ارائه می کند. موارد استفاده از این ابزار بیشتر برای سئو محلی است و می تواند نقش موثری برای بهبود آن داشته باشد.

استفاده از این ابزار بسیار ساده است و شما با به کارگیری آن می توانید در زمان صرفه جویی کنید. نکته ای که در مورد این ابزار تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد این است که با استفاده از آن اطلاعات زیادی، مثل حجم جستجوها، نمی توانید کسب کنید؛ اما در کل ابزار رایگان مفیدی است و پیشنهاد می کنیم که حتما از آن در روند سئو سایت خود استفاده کنید.

ابزار Answer the Public

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

ابزاری فوق العاده با محیطی جذاب است که عملکرد متفاوتی با دیگر ابزارهای رقیب خود دارد. با ابزار Answer the Public می توانید ایده های خوبی برای تولید محتوای خود به دست بیاورید؛ تنها کافی است عبارت کلیدی مدنظرتان را وارد کنید. البته اطلاعات دقیق در ارتباط با اینکه این ابزار چگونه به این اطلاعات دست پیدا کرده و بر چه اساسی به شما پیشنهاداتی در مورد تولید محتوا ارائه می کند، در دسترس نیست. با این حال احتمالا این ابزار ممکن است که از داده هایی که در دیگر ابزارهای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارد، استفاده می کند که باز هم برای شما مفید است؛ چراکه هزینه ای در این میان از شما درخواست نمی شود.

ابزار Google Correlate

ابزار Google Correlate ابزار تحقیق عبارات کلیدی دیگری است که موتور جستجوی گوگل آن را برای کاربرانش ارائه کرده است. بر اساس مطالبی که گوگل در مورد این ابزار بیان کرده است، متوجه می شویم که این ابزار انتخاب کلمات کلیدی سئو، عبارتی را برای شما به نمایش در می آورد که مطابق با دنیای واقعی بوده و بر اساس آن ساختار یافته اند. این ابزار را می توان بخشی از Google Trends در نظر گرفت؛ در واقع تفاوتی که این دو ابزار با یکدیگر دارند در ایده هایشان برای ارائه بهترین کلمات کلیدی است.

ابزار Keyword Everywhere

Keyword Everywhere ابزاری است که به صورت رایگان به مرورگر کروم شما اضافه می شود. حجم جستجو، میزان رقابت و CPC اطلاعاتی هستند که با استفاده از این ابزار می توانید آن را به دست بیاورید و انتخاب کلمات کلیدی سئو مناسبی داشته باشید.

ابزار Keyword Everywhere در واقع یک ابزار بسیار کاربردی و مفید است. تصور کنید که شما در طول روز چه میزانی جستجو در گوگل انجام می دهید؛ با استفاده از این ابزار می توانید برای هر عبارتی که جستجو می کنید، داده ها و اطلاعات فوق العاده ای کسب کرده و روند بهینه سازی صفحات سایت خود را به شدت تقویت کنید.

ابزار Wordtracker Scout

Wordtracker Scout افزونه ای است که برای مرورگر کروم ارائه شده است. با نصب آن بر روی مرورگر خود می توانید تمامی عبارت کلیدی مرتبطی که در یک صفحه سایت وجود دارد را مشاهده کنید. این ابزار عملکرد مشابهی با keyword density checker دارد اما در مقایسه با آن بسیار موفق تر است و پیشنهاد اکثر مقاله های معتبر آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، استفاده از آن پیشنهاد می شود.

Google Search Console

بیشتر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، عباراتی را به شما نشان می دهند که جدید بوده و از آن ها در روند تولید محتوا سایت خود استفاده نکرده اید. Google Search Console در واقع به شما نشان می دهد که برای چه کلمات کلیدی رنک گرفته اید. قطعا این مورد می توانید کمک بسیار زیادی به شما برای بهینه سازی سایتتان بکند.

این ابزار بیشتر برای تحلیل وضعیت عبارات کلیدی است و مثل دیگر ابزارهای رایگان و غیررایگان موجود، نگاهی سطحی به تحقیق کلمات کلیدی ندارد. کنسول جستجوی گوگل اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد؛ اما نکته ای که وجود دارد این است که شما بدانید واقعا به دنبال چه هستید.

Google

Google خود به تنهایی قدرتمندترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که وجود دارد. پیشنهادات گوگل که به هنگام جستجو برای شما نشان داده می شود، تنها ابتدای کار است. برای افراد مبتدی پیشنهاد می شود که از قسمت people also ask برای تولید ایده های جدید برای تولید محتوا، استفاده کنند. راهکاری که برای بهره بهتر از این قسمت وجود دارد این است که بر روی یکی از سوالاتی که در قسمت people also ask for وجود دارد کلیک کنید؛ در این صورت می توانید تعداد بسیار زیادی سوال را مشاهده کنید که گوگل برای شما ارائه کرده است. با استفاده منظم از این روش، شما دیگر نیازی به آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی نخواهید داشت.

9 ابزار رایگانی که در بالا برای شما ارائه شد، در واقع به طور کلی جزو بهترین ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی نیز هستند. امیدواریم که در این مقاله آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی، توانسته باشیم در حد امکان کمکی به بهبود عملکرد شما در زمینه تولید محتوا و پیدا کردن صحیح ترین و مفیدترین عبارت کرده باشیم.

ادامه…

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

در جستجوی کلمات کلیدی اولین و مهم ترین فاکتوری که باید در نظر بگیرید، بروز بودن موتور جستجو آن است. ما به عنوان یک راهنمای کاربردی، اینجاییم که شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی همواره توصیه می شود. جستجوی کلمات کلیدی عضو جدایی ناپذیر هر استراتژی سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو است و برای این کار، نیازی به صرف هزینه ی زیادی نیست. 

مسئله مهم برای بازاریابان، صاحبان وبسایت ها و سازندگان محتوا این است که جستجو برای کلمات کلیدی زمان زیادی می برد. اما این چیزی است که در میان صاحبان کسب و کار های کوچک و متوسط هم گسترش یافته است همانطور که داشتن یک وبسایت کاملا بهینه سازی شده در راه اندازی یک شرکت آنلاین ضرورت دارد.

در گذشته، برای پیدا کردن بهترین استراتژی عبارت کلیدی لازم بود ساعت ها وقت گذاشت. اما امروزه با توسعه ی ابزارها سرعت کار نسبت به گذشته بسیار سریع تر و آسان تر شده است. متاسفانه بیشتر این ابزارها برای همه به جز برند های بسیار معتبر و معروف بسیار گران و بیش از میزان بودجه ی آنها است.

برای اینکه همه چیز مقرون به صرفه باشد می توانید از ابزارهای جایگزین که ارزان قیمت یا کاملا رایگان هستند استفاده کنید. در ادامه 7 نمونه از این ابزار ها را معرفی می کنیم.

1- Ubersuggest

از Ubersuggest هم برای جستجوی محتوا می توان استفاده کرد و هم ابزاریست برای جستجوی کلمات کلیدی. با وارد کردن اصطلاح یا عبارتی کلیدی و انتخاب رسانه مورد نظر (مثل وب، تصاویر، یاهو) و تعیین اولویت زبانی، پلتفرم فهرستی از نتایجی که به موضوع مورد نظر شما مرتبط است به همراه تعداد دفعات جستجو ، CPC  (میزان هزینه به ازای هر کلیک)، و نرخ رقابت را بر حسب درصد به شما می دهد.

به عنوان مثال، جستجو برای “بازاریابی محتوایی” 913 نتیجه که حجم جستجوی 18,100تایی، CPC به ارزش 23.25$ و نرخ رقابتی 0.58 دارد، به دنبال خواهد داشت. در پایین صفحه نیز، شاهد کاهش متغیر ها و چگونگی تغییرات آنها هستیم. به عنوان مثال با جستجوی “تبلیغات وابسته”، تعداد دفعات جستجو برابر با 140، CPC به ارزش 4.70 دلار، و نرخ رقابت 0.36 را شاهد هستیم.

این ابزار احتیاجی به هیچگونه عضویت ندارد و برعکس Keyword Planner (که یک محدوده ای را نشان می دهد)، این ابزار تعداد دفعات واقعی جستجو و میزان رقابت را نشان می دهد.

2- Google Correlate

همه افراد مطالبی درباره Google Keyword Planner می دانند و احتمالا از آن استفاده می کنند، به این دلیل که این ابزار برای جستجوی گوگل، دقیق ترین ابزار پیشنهاد عبارت کلیدی در وب است. 

با این حال، ممکن است شما درباره Google Correlate چیزی نشنیده باشید. این ابزار، ابزاری مفید و موثر است که مکانیزم کار آن، مرتبط کردن جستجوها با اخبار داغ دنیای وب و دنیای واقعی است. این ابزار الگوهایی را ارائه می دهد که ممکن است شما هیچوقت متوجه وجود آنها نشده باشید و یا حتی این امکان را فراهم می سازد که بر اساس مدت زمان؛ چه کوتاه مدت و چه بلند مدت، مقایسه کنید. 

3- Keyword.Guru

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

یکی از مشهور ترین ابزار ها در تمام موتور های جستجوگر قدرتمند، Keyword.Guru است. Keyword.Guru ابزاری قدرتمند است که به صورت زنده جستجوها را دریافت کرده و این امکان را فراهم می سازد تا بدانید که در لحظه ای که شروع به تایپ کردن می کنید چه پیشنهادهایی وجود دارد. بنابراین شما می توانید ببینید که در هر لحظه مردم چه جستجوهایی انجام می دهند.

هیچگونه معیار مشخصی وجود ندارد اما هر کسی دوست ندارد که با اعداد کار کند. این ابزار نسبت به سایر ابزار های دیگر کمتر فنی است. اما وقتی بخواهید ببینید چه جستجوهایی فارغ از اطلاعات مرتبط، متداول هستند این ابزار به درد شما می خورد. البته این مسئله می تواند حتی برای جستجوکننده های پیشرفته عبارت کلیدی نیز جالب توجه باشد.

4- Soovle

ویژگی مشترک موتور های جستجوگر مانند گوگل، بینگ، یاهو، آمازون، ویکی پدیا و یوتیوب چیست؟ Soovle همه ی این موتور های جستجوگر را طوری پوشش می دهد که باعث می شود دیدگاه خوبی از اتفاقاتی که در کانال های مختلف می افتد داشته باشیم.

امکان جستجوی محتوای ویدئویی در یوتیوب، مقاله های آموزشی در ویکی پدیا و اطلاعات فروش در آمازون خصوصا برای نگاهی کلی به وضعیت کنونی جستجو در وب مفید است. Soovle عددی را برای هیچ یک از کلمات کلیدی تولید نمی کند، اما این فرصت را برای شما ایجاد می کند تا به سرعت از علایق مخاطب خود در میان صدها کانال با خبر شوید.

همانند Keyword.Guru ، Soovle هم این کار را در یک صفحه انجام داده و مدام در حال به روز سانی جستجو های زنده است.

5- Bulk Keyword Suggest Tool

API کنسول جستجوی گوگل,افزونه Supermetrics,بهترین کلمات کلیدی

Bulk Keyword Suggest Tool این امکان را برای شما فراهم می کند تا در میان نتایج پیشنهاد خودکار بینگ، آمازون و یوتیوب جستجو کنید. این ابزار توسط سئوچت (SEOchat) ساخته شده است و از شرایط درونی استفاده کرده تا دایره ی گسترده تری از عبارات برای استفاده کاربران بسازد.

این ابزار به سادگی قابل استفاده است، راحت خوانده می شود و برای جستجو بسیار سریع است. شما می تواند دو یا سه bulk suggest را نصب کنید و با هم مقایسه کنید، سپس براساس نوع کلیک خود، نتایج خود یا فقط نتایجی که بسیار خاص و ویژه هستند را به اشتراک بگذارید.

و اما ابزار های رایگان (freemium):

1- Serpstat

Serpstat یک ابزار پیشرفته و تاثیرگذار در زمینه هک است. این ابزار نسخه هایی را که از 19 دلار در هر ماه شروع می شود خریداری کرده و این فرصت را به شما می دهد تا در تجارت خود رشد کنید. با این حال، نسخه ای رایگان نیز وجود دارد که با تکرارهای مختلف گوگل بر اساس نوع کشور کار می کند.

Serpstat میزان سختی عبارات کلیدی را برای هر جستجو محاسبه کرده و “عناصر خاص” (که هدف جستجو را به اطلاع ما می رساند) و دامنه های شبکه های اجتماعی که برای هر عبارت رنک گرفتند را نشان می دهد و فیلترهایی پیشرفته در جهت جستجویی بهتر برای هر عبارت کلیدی پیشنهاد می کند. همچنین این ابزار از معدود ابزارهایی است که در Yandex کار می کند.

نمودارهایی که با نوارهای میله ای ساده نمایش داده می شوند، کار را طوری ساده می کنند که با یک نگاه قابل فهم باشد. 

2- WordStream

WordStream یک مدل فریمیوم دارد و ابزار کامل آن حدود 260 دلار در هر ماه با یک گزینه ی تخفیف برای پرداخت سالانه همراه است. با این حال، این ابزار یک نسخه ی رایگان و محدود نیز دارد که من دوست دارم از آن استفاده کنم چون این امکان را می دهد تا صنعت خود را در صورت تمایل مشخص کنیم.

اگر عبارت کلیدی شما بسیار کلی بوده و در زمینه های غیرمرتبط می تواند اعمال شود، موضوع مذکور باعث می شود تا کار شما کمی آسان تر شود. همچنین می توانید براساس کشورتان مشخص کنید که این کار زمانی که نمی خواهید به طور خودکار آمریکاییان را مخاطب قرار دهد بسیار مفید است ( زیرا که خیلی از ابزار ها این کار را انجام می دهد چون بزرگترین بازار گوگل دست آمریکاست).

2 نظر در مورد مقاله “ راه های اسرار آمیز پیدا کردن کلمات کلیدی در سئو ” ثبت شده است
  1. @ali.r

    ممنون از مطلب خوب و کاربردی تون . مفید بود واقعا
    موفق باشید


    • ناظر سایت

      درود بر شما
      ممنون از دیدگاه مثبتتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود