5 استراتژی خارق العاده سئو سایت

آموزش تولید محتوا و سئو,آموزش تولید محتوای سئو شده,آموزش سئو

امروزه سئو سایت در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که تکنیک و استراتژی سئو مناسبی در روند آن استفاده شود. همه ما می دانیم که پایین آمدن در SERP ها حتی در صورتی که به میزان یک مرتبه باشد، می تواند تاثیر شدیدی در افت ترافیک سایت شما بگذارد. آمارها نشان می دهد که رنک یک نتایج جستجو گوگل حدود 30 درصد از کل کلیک های دریافتی را از آن خود می کند. این در حالی است که رتبه دو نتایج جستجو تنها 13 درصد کلیک ها را دریافت می کند و این روند به همین ترتیب با کاهش رتبه، کمتر می شود. بنابراین افزایش رنک سایت تاثیر مستقیم در موفقیت کسب و کار شما دارد.

وقتی که به این موضوع می رسیم که یک وب سایت و محتوایی که دارد را باید بهینه سازی کنیم، لیست کارهایی که باید انجام دهید می تواند تا حدودی گیج کننده باشد. علت این است که موتورهای جستجو از فاکتورهای بسیار زیادی برای رتبه بندی صفحات مختلف وب سایت ها استفاده می کنند.

ما می دانیم که سئوکاران وظایف بسیار زیادی دارند که باید انجام دهند. تحقیقات نشان داده است که بیشتر آن ها می خواهند آن دسته از استراتژی های سئو را در اولویت قرار دهند که بیشترین سرمایه گذاری را برای آن ها رقم بزند. به دنبال همین موضوع ما در ادامه این مقاله به بررسی ۵ استراتژی می پردازیم که با استفاده از آن ها می توانید تاثیر مثبتی در موفقیت کسب و کار خود داشته باشید.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: 7 نکته سئو سایت برای بهینه سازی تصاویرپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

توجه داشتن به نوع تصاویر و سئو آن ها

علاقه مندان به سئو و برنامه ریزی سئو سایت می دانند که تصاویر به خودی خود نقش بسیار مهمی در بهینه سازی سایت ایفا می کنند. بنابراین شما قطعاً برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو نیاز دارید تا نحوه کار با آن ها را به خوبی بدانید. براساس آمارهای به دست آمده متوجه شدیم که تصاویر حدود ۳۰ درصد از کل نتایج جستجو در گوگل را به خود اختصاص می دهند. این نکته به ما نشان می دهد که کاربران بیشتر علاقه دارند تا وقتی در فضای مجازی در حال جستجو هستند، از تصاویر استفاده کنند. طبیعتا مقاله ها و صفحات سایتی که تصاویر بهتر و بهینه سازی شده را به اشتراک می گذارند، به طور کلی توانایی بیشتری در جذب مشتری و بهبود مشارکت با آن ها را دارند.

برای عملکرد بهتر در این زمینه و داشتن برنامه سئو سایت مناسب، پیشنهاد می‌کنیم که سئوکاران حتی نوع تصویری که می خواهند انتخاب کنند را از قبل در نظر داشته باشند. کاربران توجه بسیار زیادی به سرعت بارگذاری صفحات سایت دارند. گوگل اعلام کرده از هنگامی که زمان بارگذاری یک صفحه از یک به سه ثانیه به طول می انجامد، احتمال خروج کاربر از سایت به حدود ۳۲ درصد افزایش پیدا می کند.

به علاوه در آن هنگامی که سرعت بارگذاری از یک به ۵ ثانیه افزایش پیدا می کند، این احتمال تا ۹۰ درصد نیز افزایش پیدا می کند. در نتیجه تصاویر سایت نقش بسیار مهمی در بارگذاری صفحات و سرعت سایت دارد و شما باید حتما آن ها در برنامه ریزی سئو سایت خود مورد استفاده قرار دهید. همچنین به همین دلیل است که در دوره های آموزش سئو، این مورد را در اولویت ها قرار می دهند.

شما سه نوع تصاویر می توانید برای صفحات سایت خود و محتوای آن ها استفاده کنید؛ JPEG ،GIF و PNG.

با توجه به استراتژی های سئو که توسط صاحبان وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند، بیشتر تصاویر شما به صورت آنلاین مشاهده می کنید، به صورت JPEG هستند و از آنجایی که این نوع تصاویر به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند، می توان نتیجه گرفت که با انواع دستگاه ها سازگاری دارند. این دسته از عکس ها تصاویر را به صورت فشرده تر ارائه می کنند؛ بنابراین ممکن است که این مورد به کیفیت تصویر آسیب کوچکی بزند، اما زمان بارگذاری سایت شما را به خوبی بهینه می کند.

تصاویر GIF طی چند سال گذشته محبوبیت فوق العاده ای به دست آورده اند. علت این است که این دسته از تصاویر به کاربران اجازه می دهند یک انیمیشن ساده و منظم را مشاهده کنند. به این نکته دقت داشته باشید که گیف ها تنها از ۲۵۶ رنگ استفاده می کند. در نتیجه برای زمانی که شما می خواهید عکس های با کیفیتی بارگذاری کنید، به هیچ وجه پیشنهاد نمی شوند. با وجود این محدودیت، GIF ها برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار مناسب می باشند.

تصاویر PNG نسبت به مواردی که گفته شد جدیدتر می باشند. در نتیجه ممکن است در برخی از دستگاه ها سازگاری مناسبی نداشته باشند. همچنین از رنگ های بیشتری استفاده کرده و تصاویر واضح تر و دقیق تری را ارائه می‌کنند که این موضوع ممکن است مشکلات کوچکی در بارگذاری صفحات سایت به وجود بیاورد.

برای اینکه در انتخاب برنامه ریزی سئو مورد استفاده خود عملکرد خوبی داشته باشید، باید بدانید که تصاویر نقش مهمی در محتوای سایت دارند و شما با استفاده از نکاتی که در بالا گفته شد، باید دقیقاً بدانید که از چه نوع تصویری می خواهید استفاده کنید که مطابق با آن سرعت سایت شما نیز فرق خواهد کرد. وجود تعادل در کیفیت عکس ها، سرعت بارگذاری آن ها و سازگار بودن تصاویر با دستگاه های مختلف از اصلی ترین مواردی هستند که می‌توانند در برنامه ریزی سئو شما جز اولویت ها باشند.

اهمیت سازگاری سایت با تلفن های همراه

تقریبا از سال ۲۰۱۵ تمامی کسب و کارها اهمیت سازگاری سایت خود با تلفن های همراه را درک کردند. از آنجایی که الگوریتم موبایل فرندلی ارائه شد، تمامی صاحبان وب سایت ها تصمیم گرفتند که بهینه سازی برای تلفن‌ های همراه را در استراتژی های سئو خود وارد کنند.

به طور کلی سه نوع mobile site وجود دارد که هر کدام از آن ها فواید و اشکالات مخصوص به خود را دارد:

M(dot) sites

سایت های (M(dot اولین راه حل های واقعی برای برندهای علاقمند به ایجاد سایت برای کاربران تلفن همراه خود بودند. این مورد به صاحبان سایت اجازه می دهد تا سایت های جداگانه ای برای دستگاه های تلفن همراه ایجاد کنند. آن ها می توانند به صورت جداگانه این سایت های مخصوص کاربران تلفن همراه را سئو و بهینه سازی کنند. این سایت ها در ابتدا عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند اما در بسیاری از زمینه ها میزان استفاده از آن ها در حال کاهش می باشد. در زیر عمده ترین مشکلات آن ها را بیان کرده ایم:

  • به وجود آمدن دو URL جداگانه
  • وجود ریدایرکت بین ورژن های سایت
  • وجود مشکلاتی برای به اشتراک گذاری لینک ها

Responsive design

Responsive design برای بسیاری از افراد یک راه حل انتخاب شده می باشد. این طراحی به طور خودکار نوع دستگاه نمایش سایت را تشخیص داده و بر اساس آن ویژگی های مختلف را تنظیم می کند. گوگل نیز اظهار داشته است که این طرح را نسبت به دیگر انواع طراحی ها ترجیح می دهد. البته برخی از کارشناسان گوگل اعلام کردند که هیچ کدام این طراحی ها نسبت به دیگری برتری نداشته و ما در الگوریتم خود این مورد را جزو فاکتورهای رتبه بندی قرار نداده ایم.

Responsive design علاوه بر مزیت هایی که دارد مشکلاتی نیز در عملکرد خود نشان داده است. بزرگترین اشکال آن این است استراتژی های سئو شما برای هر دو نوع مخاطب خود نمی تواند به صورت جداگانه باشد؛ این یعنی که اگر کاربران دسکتاپ شما ویژگی هایی را بپسندند که کاربران تلفن همراه از آن ها خوششان نمی آید، شما کاری در این زمینه نمی توانید انجام دهید. به عبارتی دیگر نمی‌توانید تناسبی بین سلیقه‌ های هر دو مخاطب خود داشته باشید.

Adaptive Design

Adaptive Design سرانجام سعی کرده است تا مشکلاتی که در موارد بالا وجود داشت را تا حدودی اصلاح کند. به این صورت که صاحبان وب سایت ها می توانند به صورت جداگانه پاسخ گوی هر دو مخاطب خود باشند. در این نوع طراحی همچنین برخی از مشکلات سرعت بارگذاری که در موارد قبلی وجود داشت، دیده نمی شود. اما ایرادی که از Adaptive Design میشود گرفت این است که مقداری پیچیده می باشد و صاحبان وب سایت ها نیاز به منابع زیادی برای یادگیری آن دارد.

اجرای Hreflang برای سئو سایت

استفاده از تگ های hreflang تضمین می کند که گوگل سایت شما را به درستی ایندکس کرده و برای مشتریان شما در مکان های مختلف آماده کرده است. هر کسی که سایتی را اداره می کند که برای کاربران مختلف با زبان های متفاوت طراحی شده است، باید تگ های hreflang را پیاده سازی کند. برخی از مردم معتقد هستند که این طرح ها ممکن است اضافی باشند به این دلیل که گوگل به طور خودکار می تواند تشخیص بدهد که چه صفحه ای برای چه زبانی نوشته شده است. در این باره باید بگوییم که این تگ ها در واقع به گوگل کمک می کنند تا در میان نسخه های متعدد صفحات سایت، سایت هایی که hreflang دارند را سریع تر شناسایی کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک نسخه از وب سایت خود را برای کاربران انگلیسی‌ زبان طراحی کرده باشید، به احتمال زیاد ویژگی های مختلف مثل اطلاعات تماس، جستجوهای مرتبط، اطلاعات حمل و نقل، دستورهای زبان و بسیاری از موارد دیگری که مطابق با زبان انگلیسی می باشد را در طراحی خود پیاده سازی کردید. به همین ترتیب، شما می توانید همین کار را با نسخه آمریکایی و کانادایی استرالیایی یک سایت انجام دهید.در واقع نکته این است که شما می خواهید مطمئن شوید که وقتی نسخه اصلی سایت شما به صورت فارسی است، در عین حال سایت شما برای زبان های دیگر مثل انگلیسی، استرالیایی، کانادایی و غیره متناسب باشد.

در نتیجه این روندی است که حتما شما باید در برنامه ریزی سئو خود از آن استفاده کنید تا بتوانید در زمینه تجربه کاربری رتبه مناسبی از دیدگاه گوگل دریافت کنید.

آموزش تولید محتوا و سئو,آموزش تولید محتوای سئو شده,آموزش سئو

بهینه سازی صفحات AMP

لازم است دوباره ذکر کنیم که کاربران اگر در صفحه سایتی وارد شود که سرعت مناسبی برای بارگذاری نداشته باشد، به سرعت از آن خارج می شوند. برای جلب رضایت کاربران در این زمینه و انتخاب برنامه ریزی سئو با توجه به جدیدترین نکات آموزش سئو، گوگل از سال ۲۰۱۸ به طور رسمی Page Speed را به عنوان یک فاکتور اصلی برای رتبه بندی صفحات در نظر گرفت. با این حال AMP چند سال است که فعالیت خود را شروع کرده است و در واقع به شما این امکان را می دهد به سرعت وب سایت در تلفن‌ های همراه را تنظیم کنید. با ایجاد صفحات AMP، شما در واقع تضمین می کنید که جدیدترین و مرتبط ترین صفحات شما سرعت کافی برای کاربران را داشته باشد. گوگل از صفحات AMP خوشش می آید؛ به این دلیل که این صفحات موجب می شوند محتوای یک سایت هر چه بهتر و و سریع تر به کاربران ارائه شود.

بهینه سازی نقشه سایت XML

ایجاد نقشه سایت XML می تواند نقش بسیار موثری در انتخاب استراتژی بهینه سازی وب سایت و کمک به گوگل ایفا کند تا گوگل به خوبی صفحات سایت شما را ایندکس کند. نقشه سایت XML در واقع به گوگل اطلاع می‌دهد که سایت شما چگونه سازمان‌ یافته شده است و در واقع شما می خواهید که گوگل به ترتیب کدام صفحات را مورد بررسی قرار دهد. بسته به هاست شما، به راحتی می توانید نقشه سایت تهیه کنید. به عنوان مثال وردپرس به شما این امکان را می دهد که با نصب یک افزونه، نقشه سایت خود را ایجاد و به طور منظم بروز رسانی کنید. پس از آن شما می توانید این نقشه سایت ایجاد شده را به صورت خودکار به گوگل ارسال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود