خطای 404 چیست و تکنیک های جلوگیری از آن

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

خطای 404 یکی از مرسوم ترین مشکلاتی است که بیشتر سئوکاران که به تازگی شروع به کار کرده اند، با آن دست و پنجه نرم می کنند. حتما شما هم با این صفحه آشنا هستید: شما بر روی یک لینک کلیک می کنید اما این لینک به جای انتقال به سایت مد نظر شما، یک خطا را نشان می دهد که صفحه درخواست شده در دسترس نمی باشد. معمولا «خطای 404، صفحه مورد نظر یافت نشد»، متنی است که در این صفحه نمایش داده می شود.

خطای 404 یک کد وضعیت استاندارد HTTP می باشد. پیام این خطا از طرف سرور وبسایت آنلاین به مرورگر وبسایت (معمولا کاربر) ارسال می شود که درخواست HTTP را ارسال کرده است. سپس مروگر این کد خطا را نمایش می دهد.

یک حقیقت خیلی مهم: لینک هایی که به هیچ جایی ختم نمی شوند با نام لینک های مرده یا لینک های خراب شناخته می شوند. کد وضعیت خطای 404 HTTP معمولا با نام کد 404، خطای 404 یا HTTP 404 شناخته می شوند.

ما اطلاعاتی را در رابطه با پیام های این خطا جمع آوری کرده ایم و به شما نشان می دهیم که چطور باید صفحه خطای 404 خودتان را ایجاد کنید. با مطالعه دقیق این مطلب، مطمئن باشید که مشکلات سئو سایت شما که مرتبط با این زمینه است به سرعت رفع خواهند شد.

خطای 404 چیست و چطور ایجاد می شود؟

قبل از بیان هر نکته ای باید درک کنید که خطای 404 چیست و دقیقا چه ماهیتی دارد. عامل اصلی شکل گیری پیام خطای 404، زمانی است که محتوای وبسایت حذف شده و یا به URL دیگری منتقل شده است. همچنین دلایل دیگری نیز وجود دارد که باعث شکل گیری خطای 404 می شود. این موارد شامل گزینه های زیر است:

  • URL و یا محتوای آن (مانند فایل ها یا تصاویر) پاک شده و یا منتقل شده اند (بدون این که لینک های داخلی بر اساس انتقالات، تنظیم شده باشند).
  • URL به صورت اشتباه نوشتاری (در طول فرآیند تولید و یا طراحی مجدد)، اشتباه لینک و یا اشتباه تایپی در مرورگر نوشته شده باشد.
  • سرور مسئول وبسایت فعال نباشد و یا اتصالات با مشکل رو به رو باشد.
  • نام دامنه درخواست شده، قابل تبدیل به IP توسط سیستم نام دامنه (DNS) نباشد.
  • نام دامنه وارد شده وجود نداشته باشد.

لینک های مرده معمولا مدت زمان طولانی در همان شرایط باقی می مانند زیرا مسئولان سایت معمولا متوجه نمی شوند که محتوای لینک ها پاک شده و یا منتقل شده اند. بسیاری از وبسایت ها هنوزهم در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP ها) نمایش داده می شوند حتی با وجود این که به صورت آنلاین در دسترس نیستند ( و یا حداقل در آن URL خاص قرار ندارند). دیگر وبسایت های لینک شده مانند وبلاگ ها، پرتال های خبری، و غیره معمولا متوجه نمی شوند که یک سایت حذف شده است و یا به URL جدیدی منتقل شده است. بسیاری از مسئولین وبسایت ها بر روی لینک های خارجی خودشان به صورت منظم کلیک نمی کنند در نتیجه ممکن است یک لینک سالم، به یک لینک خراب تبدیل شود و آنها متوجه این موضوع نشوند.

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

نحوه رفع مشکل صفحات 404

طبیعتا اینکه یک نفر با صفحات 404 روبرو شود یک مسئله خوبی نیست. در نهایت، بازدید کنندگان وبسایت محتوایی که به دنبال آن بوده اند را پیدا نمی کنند. اما ظاهر صفحات 404 نباید الزاما به این معنی باشد که به صورت کلی اطلاعات مورد نیاز کاربران در دسترس نیست. در بسیاری از موارد، راه حل برای خطای اصلی به سادگی یافت می شود و می توان بازدید کنندگان را سریع به صفحه وبسایتی منتقل کرد که به دنبال آن هستند. در نتیجه شما دقیقا چطور میتوانید مشکل صفحات 404 را رفع کنید؟ توصیه ما این است که راه حل های احتمالی زیر را بررسی کنید (به همین ترتیبی که در قسمت زیر ارائه شده است):

  • بارگذاری مجدد صفحه: ممکن است خطای 404 به دلیل ساده ای رخ داده باشد مثلا در اثر بارگذاری نامناسب صفحه. می توان با کلیک کردن بر روی دکمه «Refresh» در مرورگر و یا کلید F5 به سادگی این مشکل  را رفع کرد.
  • بررسی کردن URL: فارغ از این که شما آدرس URL را به درستی وارد کرده اید و یا از یک لینک استفاده کرده باشید، ممکن است باز هم اشتباهی رخ داده باشد. به همین دلیل، شما باید مسیر خاص وبسایت را بررسی کنید. ممکن است اشتباه از طرف شما یا از طرف کسی باشد که لینک را به شما ارائه کرده است. جدا از اشتباهات املایی، ممکن است مثلا یک خط مورب جا افتاده باشد . اما در نظر داشته باشید که شما فقط در URL های ساده می توانید به صورت دقیق این موضوع را بررسی کنید زیرا بعضی از URL ها شامل کلمات ناخوانا و طولانی، اعداد، حروف و یا نماد های مختلف می باشند که بررسی آن ها دشوار است.
  • بررسی مجدد در سطح مسیرها: مثلا در صورتی که یک URL با ساختار com/Directory1/Directory2/Directory3 را داشته باشید که خطای 404 را ایجاد کند، شما می توانید همیشه سطح آدرس قبلی را بررسی کنید (یعنی مثلا در مثال بالا به مسیر شماره 2 بروید) تا بتوانید بررسی کنید که آیا لینک صفحه مد نظر شما در این صفحه قرار داده شده است یا خیر. تمام کاری که باید انجام دهید، این است که آخرین آدرس در URL را پاک کنید. لینک موجود برای این صفحه باید در صفحه قبلی نیز قرار گرفته باشد. در صورتی که لینکی را در این صفحه مشاهده نکردید، می توانید به صفحه های قبلی بروید و به دنبال لینک سالم بگردید. در صورتی که این روش نیز پاسخ صحیحی به شما نداد و در نهایت شما به صفحه اصلی سایت رسیدید و نتوانستید لینک مد نظر خودتان را پیدا کنید، در این صورت باید نکته بعدی را بررسی کنید.
  • استفاده از عملکرد جستجوی وبسایت: بسیاری از وبسایت ها به عنوان بخشی از صفحه اصلی خودشان عملکرد جستجو را ارائه می کنند. با وارد کردن یک یا چند کلمه کلیدی، این عملکرد می تواند به شما صفحه دقیق مد نظرتان را ارائه کند.
  • استفاده از یک موتور جستجو: شما همچنین میتوانید از یک موتور جستجو برای پیدا کردن یک وبسایت استفاده کنید. مادامی که سایت مد نظر وجود داشته باشد، شما باید بتوانید با وارد کردن دامنه وبسایت و یا یک کلمه کلیدی از موضوع، آن را پیدا کنید.
  • پاک کردن کش و کوکی های مرورگر: در صورتی که شما از یک دستگاه دیگر به وبسایت دسترسی دارید، و خطای 404 بر روی یک کامپیوتر خاص ظاهر می شود، ممکن است مشکل از مرورگر شما باشد. از این رو، شما باید کش و کوکی های مرورگر خودتان را پاک کنید و ممکن است در نهایت بتوانید به صفحه مد نظر خودتان دسترسی داشته باشید.
  • تماس با وبسایت: در صورتی که هیچ کدام از نکته های بالا به صورت موفقیت آمیز اجرا نشد در این صورت تنها گزینه ای که پیش روی شما قرار دارد، تماس گرفتن با فرد مسئول وبسایت می باشد. اطلاعات تماس معمولا در صفحه اصلی وبسایت یا در صفحه «تماس با ما» قرار گرفته است. مسئولین وبسایت باید بتوانند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار بدهند که آیا صفحه مد نظر شما وجود دارد یا خیر. ممکن است مشکل شما این باشد که صفحه مدنظر پاک شده باشد و یا به یک URL خاص منتقل شده باشد و در این حالت شما با اعلام مشکل لطف بسیار بزرگی را به مسئول سایت می کنید. آن ها می توانند با معرفی کردن یک ریدایرکت دامنه، صفحات 404 را رفع کنند. این ریدایرکت باعث می شود که کاربر به صورت خودکار از صفحه قدیمی به صفحه فعلی منتقل شود. در این صورت است که کد ریدایرکت 404 می تواند مشکل وب سایت شما را حل کند.

صفحه 404,کد ریدایرکت 404

صفحات 404 می توانند به رتبه بندی و شهرت یک وبسایت آسیب بزنند

موتور های جستجو، مانند گوگل و بینگ در صورتی که ببینند یک سایت دارای خطای 404 می باشد، آن را به عنوان یک ویژگی منفی در نظر می گیرند. زمانی که خزنده های وبسایت مشخص کنند که درخواست های زیادی با خطای 404 مواجه باشند، خزنده این گونه فرض می کند که نگهداری از سایت به خوبی انجام  نمی شود. لینک های مرده بر روی رتبه بندی سایت تاثیر داشته و گوگل جایگاه آن ها را در SERP ها کاهش میدهد و یا حتی اگر خطای 404 زیادی در صفحه ها وجود داشته باشد، دیگر آن ها را ایندکس نمی کند. این موضوع ممکن است باعث کاهش محسوس در تعداد بازدید کننده های وبسایت شود.

بازدید کننده ها در صورتی که ببینند یک وبسایت پر از لینک های خراب و یا صفحه های فرود معیوب می باشد (صفحه ای که کاربر از موتور جستجو به آن دسترسی دارد)، آن را ترک می کنند. در صورتی که سایت به صورت منظم با این مشکل رو به رو شده باشد، بسیاری از کاربران معمولا در جستجوی خودشان به مشکل می خورند زیرا مطمئن نیستند که آیا محتوای مد نظر آن ها در دسترس است یا خیر.

شناسایی کردن خطای 404 بر روی وبسایت خودتان

مسئولین وبسایت باید از شکل گیری صفحه های 404 جلوگیری کنند. این موضوع برای خطای صفحه های 404 داخل در وبسایت خودشان و صفحه های 404 خارجی در سایت های دیگر نیز صدق می کند. ابزار رایگان مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید لینک های خراب را راحت تر پیدا کنید. سه مورد از بهترین و شناخته شده ترین ابزار، شامل این موارد هستند:

  • سرچ کنسول گوگل ( که قبلا با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد): در صورتی که شما از قبل یک حساب گوگل دارید و وبسایت خودتان را آن جا ثبت کرده اید، باید از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید. هر خطای 404 یافت شده توسط خزنده های گوگل در ابزار وبسایت نمایش داده می شود و در صورت رفع مشکل، می توان در این ابزار ثبت کرد. ویژگی های دیگر این ابزار نیز باعث می شود شما بتوانید خطاهای موجود در فایل txt  را یافته و از آمار مرتبط با خزنده ها استفاده کنید تا متوجه شوید که خزنده های گوگل سایت شما را چطور بررسی می کنند.
  • بررسی لینک های مرده: یکی از ساده ترین و سریع ترین ابزار برای یافتن لینک های داخلی و خارجی خراب مانند لینک های خطای 404، ابزار Dead Link Checker می باشد. با استفاده از این نرم افزار وبسایت شما باید URL سایت خودتان را وارد کرده و سپس این ابزار URL مد نظر شما را بررسی می کند. در این قسمت شما میتوانید یک صفحه وبسایت یا کل سایت را بررسی کنید. این نرم افزار کل خطاهای صفحه را با کدهای وضعیت و URL های مربوطه بررسی می کند.
  • ارزیابی لینک W3C: این ابزار آنلاین از World Wide Web Consortium (W3C)، به صورت خاص و دقیق برای تست هر صفحه وبسایت ارائه شده است، در نتیجه نسبت به دیگر وبسایت ها ممکن است ارزیابی لینک ها بیشتر طول بکشد. ابزار W3C Link Checker درست مانند ابزار Dead Link Checker کار می کند: شما URL را وارد کرده و اجازه میدهید که این ابزار بقیه کار را انجام دهد. ممکن است این ابزار جزییات بیشتر را هم به شما ارائه کند.

ایجاد کردن صفحه 404

بعضی از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) مانند WordPress، Joomla و Drupal به صورت خودکار، وقتی که URL یک صفحه در دسترس نباشد، یک خطای 404 ایجاد می کنند. صفحه خطای 404 یک پیام استاندارد ساده را نمایش میدهد اما بیشتر آن ها را می توان با افزونه های CMS، شخصی سازی کرد.

در صورتی که CMS شما به صورتی است که نمی توانید صفحه خطای 404 خودتان را ایجاد کنید، و یا در صورتی که وبسایت تنها بر اساس HTML یا PHP یا غیره است، احتمالا کار شما کمی دشوار تر است. شما میتوانید صفحه خطای 404 را به صورت زیر ایجاد کنید:

  • یک صفحه 404 را در مسیر اصلی (html‘ یا ‘404.php) ایجاد کنید (اگر از قبل این صفحه را نساخته اید).
  • فایل htaccess. را در مسیر اصلی باز کنید (و اگر نیاز بود یکی بسازید)، این عبارت ErrorDocument 404 /404.html  را نوشته و تغییرات را ذخیره کنید. صفحه خطا با این کد ایجاد می شود.
  • برای بررسی عملکرد این صفحه، سعی کنید به یک صفحه خارج از دسترس در سایت خودتان بروید و باید پیام 404 در مرورگر شما نمایش داده شود.

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

چرا باید صفحه خطای 404 خودتان را شخصی سازی کنید؟

داشتن یک صفحه خطای 404 استاندارد بهتر از نداشتن آن است، اما یک صفحه سفارشی سازی شده به چند دلیل بهتر است. در یک طرف، باید مطمئن شوید که بازدید کننده های شما یک کد وضعیت HTTP مناسب را دریافت می کنند: مثلا، در صورتی که صفحه درخواست شده در سایت وجود نداشته باشد، این شرایط باید با یک پیام ‘410 Gone‘ بیان شود. بازدید کننده در این صورت متوجه می شود که این صفحه به صورت کامل پاک شده است.

در طرف دیگر، شما میتوانید یک صفحه خطای اختصاصی را ارائه کنید که لینک های محتوای مربوطه در آن قرار داشته باشد ( مثلا لینکی به صفحه اصلی یا صفحه های دیگر که محتوای آن ها مرتبط با محتوایی است که کاربر درخواست داده است). شما میتوانید حتی یک عملکرد جستجو را به وبسایت خودتان اضافه کنید. با استفاده از این روش ها و ارائه کردن انگیزه های مختلف، میتوانید از ترک کاربر بعد از مشاهده خطای 404، جلوگیری کنید.

با استفاده از پیام های 404 خلاقانه  حتی ممکن است کاربر از این مشکل چشم پوشی کند. به صورت طبیعی، وقتی که کاربر محتوای مد نظر خودش را پیدا نمی کند ناراحت می شود، اما اگر یک صفحه جالب و جذاب 404 ایجاد کنید، ممکن است این مشکل جبران شود. در صورتی که این کار به درستی انجام شود، صفحه خطا پتانسیل های خوبی خواهد داشت.

مطمئن شوید که طراحی برای پیام خطا مطابق با سبک وبسایت شما باشد و شما مبنای یک صفحه خطای 404 مناسب را ایجاد کرده باشید. در صورتی که کاربران به یک روش جذاب و جالب متوجه شوند که محتوای مد نظرشان دیگر در وبسایت نیست، احتمالا میتوانید ناراحتی آن ها را رفع کرده و نگذارید که سایت شما را ترک کنند.

ادامه…

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

ارور 404 در سئو و تأثیر آن مبحثی است که هر مدیر وب سایت باید به آن اشراف داشته باشد تا در مواقع لازم بتواند اقدامات موردنیاز را به عمل آورد. وجود صفحات 404 احتمالاً شایع ترین خطای HTTP است که افراد هنگام مرور وب با آن مواجه می شوند. اگر بیش از یک سال از اینترنت استفاده می کنید، احتمال اینکه هنوز با آن برخورد نکرده اید بسیار کم است. آنها بسیار متداول هستند.

ارور 404 چیست؟

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

ابتدا باید این ارور را به خوبی بشناسیم، سپس به موارد مربوط به ارور تاثیر ارور 404 در سئو بپردازیم، ارور 404 یک کد وضعیت HTTP استاندارد است که تحت عنوان کد پاسخ 404 هم نامیده می شود. هنگامی که سعی می کنید به آدرس اینترنتی یا یک سرور وب دسترسی پیدا کنی، سرور یک کد وضعیت را برمی گرداند تا نحوه عملکرد را نشان دهد. با فرض اینکه اکثر سرورها به درستی کار می کنند، رایج ترین کد وضعیت 200 است. اگر اکنون این مقاله را می خوانید، به این معنی است که مرورگر شما قادر به دسترسی به سرور ما بوده است و سرور منبع درخواستی را پیداکرده است، بنابراین کد وضعیت 200 را باز می گرداند. یعنی کدی پاسخی مبنی بر درست کار کردن سرور و آدرس اینترنتی.

حال اگر مرورگر بتواند ارتباطی با سرور برقرار کند اما منبع درخواستی را پیدا نکند، کد وضعیت 404 را برمی گرداند. اساساً به این معنی است که صفحه یا هر منبع دیگری که درخواست شده است در آن آدرس خاص یافت نمی شود. حال یا کلاً وجود نداشته، یا وجود داشته ولی حذف شده است.

برای بررسی کد پاسخ یک صفحه می توانید بر روی هر نقطه از صفحه در مرورگر خود راست کلیک کرده، Inspect را بزنید و سپس به قسمت Network بروید. در این بخش معمولا چیزی برای نمایش وجود ندارد. شما با فشار دادن کلید های ترکیبی Ctrl + R وضعیت صفحه و عددی که برمی گرداند را مشاهده می کنید. معمولاً مجموعه ای از کدهای وضعیت را در آنجا مشاهده خواهید کرد، به این دلیل که یک صفحه چندین منبع را بارگیری می کند.

کدهای پاسخ دیگری وجود دارد، به عنوان مثال، 500، 501 و 503 که معمولاً خطای های سرور را نشان می دهند، یا 301 و 302 مخفف تغییر مسیرها (redirect) هستند. این ها به همراه 200 و 404 رایج ترین کدهای وضعیت را در وب تشکیل می دهند.

ارور 404 در گوگل

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

Soft 404 چیست؟

برای یک صفحه یا منبعی که وجود ندارد، بازگرداندن کد وضعیت 404 بسیار مهم است و اگر کد 200 را برگرداند، ممکن است گوگل آن را ایندکس کند، برای مقابله با این مشکل، گوگل “Soft 404” را ایجاد کرد. اگر در صفحه ای محتوا یافت نمی شود، اما کد وضعیت 200 است، ما soft 404 را خواهیم داشت. شما می توانید این نوع خطاها را در ابزارهای وب مستر سابق، در زیر قسمت مربوط به خطاهای خزیدن (Crawl issue) پیدا کنید. اگر از نسخه جدید Search Console استفاده می کنید، ساده ترین راه این است که موقتاً به نسخه قدیمی تغییر دهید.

ارور 404 در گوگل یا soft 404 کد خطای واقعی نیست، فقط یک برچسب است که توسط گوگل برای نشان دادن این مشکل یا یک صفحه گمشده که یک کد 200 را باز می گرداند، اضافه شده اند.

CTA در صفحات 404

اگر کاربری در سایت شما به دنبال محتوایی باشد و آن را یافت نکند، به خودی خود برای او ناراحت کننده است، شما باید با طراحی یک صفحه 404 زیبا که می تواند گاها در آن کمی طنز هم وجود داشته باشد، از این ناراحتی و تجربه منفی بکاهید، سپس در همان صفحه، سایر محتواهای مرتبط را به او پیشنهاد کنید و کاری کنید بجای ترک وب سایت شما، از سایر صفحات و محتوای دیگر سایتتان بازدید کند، این مورد یکی از نکات ارور 404 در سئو است که استفاده از آن نرخ پرش را کاهش داده و سبب افزایش بازدید صفحات و مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت شما می شود.

تأثیر ارور 404 در سئو

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

بسیاری از متخصصان وجود دارند که می گویند 404 رتبه سایت شما را در نتایج جستجو خراب می کند و شما باید آنها را در اسرع وقت اصلاح کنید، اما حقیقت این است که صفحات 404 بخشی عادی و مفید در وب هستند.

اگر مکان خاصی وجود نداشته باشد، بهتر است بدانید که وجود ندارد تا اینکه دائماً به مکان‌های تصادفی دیگر هدایت شوید. در وب هم همینطور است، این خوب است که صفحه قدیمی حذف شده را به صفحه جدید و مرتبط هدایت کنید ولی به عنوان مثال اگر هر صفحه ای وجود ندارد را (صفحه 404) را به صفحه اصلی خود هدایت کنید ایده خوبی نیست.

از لحاظ تئوری، تأثیر خطای 404 در سئو وجود دارد و بر رتبه بندی ها تأثیر می گذارند. اما نه رتبه بندی کل یک سایت. اگر صفحه ای کد خطای 404 را برگرداند، به این معنی است که وجود ندارد، بنابراین گوگل و سایر موتورهای جستجو آن را فهرست بندی نمی کنند.پس این همه هیاهو در مورد تأثیر صفحات 404 در سئو چیست؟ بدیهی است که داشتن هزاران صفحه 404 می تواند روی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد. در واقع این خطاهای 404 صفحه نیستند که به سئو آسیب می رسانند، بلکه لینک هایی که حاوی URL هایی هستند که به ارور 404 ختم می شوند، در سئو تأثیر منفی دارند.

صفحات 404 از دید گوگل

گوگل همیشه اشاره کرده است که 404 ها طبیعی هستند، با این حال، اجازه دهید تأثیر صفحات 404 در سئو را با جزئیات بیشتر توضیح دهیم. مردم اغلب فراموش می کنند که دو نوع ارور 404 برای صفحات وجود دارد. موارد موجود در سایت شما و موارد موجود در سایر وب سایت ها. هر دو می توانند سایت شما را تحت تأثیر قرار دهند، اما مواردی که بیشتر روی سئو تأثیر می گذارد، لینک هایی هستند که از وب سایت های دیگر به سایت شما می آیند و به صفحه 404 می رسند. همچنین اگر شما در سایت خود لینک های خارجی یا داخلی داشته باشید که به صفحات دارای ارور 404 بروند، باز هم بر سئو شما تأثیر منفی دارد.

ارور های 404 ورودی

خطای 404,خطای 404 چیست,صفحات 404

ارور های 404 ورودی، لینک هایی هستند که وب سایت های دیگر به وب سایت شما می دهند که با ارور 404 مواجه می شوند. تعمیر 404 های ورودی همیشه آسان نیست. به این دلیل که وب سایت های دیگر را در اختیار ندارید که URL لینک موردنظر را اصلاح کنید و نمی توانید آدرس آنها را تغییر دهید. با این حال، راه حل هایی مانند ریدایرکت 301 وجود دارد. در صورتی که نتوانید URL را اصلاح کنید، ریدایرکت 301 باید آخرین گزینه شما باشد.

اما این ها هم به خودی خود روی سئو سایت تأثیر منفی نمی گذارد. منظور این است که اصلاً چرا باید مجازات شوید؟ شاید کسی در URL غلط املایی داشته، یا شاید شما صفحه را حذف کرده اید زیرا دیگر مفید نبوده. آیا باید به خاطر آن مجازات شود؟ عقل سلیم می گوید خیر و گوگل هم با آن موافق است، با این حال، این امر بر ترافیک شما تأثیر می گذارد، زیرا وقتی سایتی به شما لینک می دهد، بازدیدکنندگان را برای شما ارسال می کند. که ممکن است منجر به تجربه بد کاربر در سایت شود. شما همیشه نمی توانید اقدامات دیگران را تحت کنترل دهید، اما می توانید با آنها سازگار شوید و اعمال خود را کنترل کنید.

اگر صفحه ای را حذف کرده اید که در سایر صفحات، چه در سایت خودتان و چه سایت های دیگر لینک هایی به آن می آیند باید مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را به درستی ایجاد کرده اید (هرچند حذف چنین صفحاتی توصیه نمی شود). در غیر این صورت، تمام رنک و ارزش مربوط به لینک ها از بین می رود.

در این مواقع ریدایرکت 301 اجباری است، زیرا نمی توانید تمام بک لینک های که به صفحه حذف شده می آیند را اصلاح کنید. به عنوان مثال در یک شبکه اجتماعی مانند فیس بوک، یک پست با لینک خراب و شکسته می تواند هزاران بار به اشتراک گذاشته شود، پس شما نمی توانید مشکل همه آن ها را مرتفع کنید.

در نهایت باید بگوییم صفحات دارای خطای 404 به خودی خود به سئو شما آسیب نمی رسانند، اما اگر آن ها را برطرف نکنید، ممکن است موارد مفید زیادی را از دست بدهید. به عبارتی دیگر تأثیر ارور 404 در سئو غیرمستقیم است و اگر لینک هایی به صفحات 404 در وبسایت خود دارید، سعی کنید آن لینک ها را اصلاح کرده یا با استفاده از ریدایرکت 301 آدرس های اینترنتی شکسته خود را به مکان های مرتبط هدایت کنید. اگر لینک هایی در سایت خود دارید که به خطای 404 می رسند، آن ها را در اسرع وقت اصلاح کنید تا جریان ارزش لینک و تجربه کاربری را به حداکثر برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود