Daily Time on Site چیست,بروزرسانی محتوای سایت در سئو,تاثیر بخش نظرات سایت در سئو

تاثیر زمان ماندن کاربران بر سئو سایت شما

ماندن کاربران در سایت شما مسئله مهمی است که امروز و در این ساعت می خواهم به آن بپردازم در حالیکه کمتر کسی به آن دقت می کند! مسئله زمان ماندگاری کاربر در سایت شماست که احتمالا قبلا و در مقاله ای چیزی به عنوان time on site دیده اید.

این عبارت انگلیسی همان مدت زمان ماندن کاربر در یکی از صفحات یا تمام صفحات سایت شماست که به صورت غیر مستقیم بر سئو سایت شما اثر می گذارد.

بررسی تخصصی سئو سایت نمناک

بررسی تخصصی سایت نمناک و مهمترین عوامل محبوبیت و موفقیت این سایت بزرگ در این ویدیو گردآوری شده است. عوامل بسیار مهم از جمله بررسی رابط کاربری (UI)، بررسی سئو محتوا و سئو فنی، بررسی دسته بندی ها، بررسی آدرس های صفحات سایت و... را مورد بررسی قرار داده ام تا با مشاهده آن درک بهتری از سئو و کسب درآمد غیر فعال از سایت داشته باشید.

آموزش سئو صفحه اصلی,سئو صفحه اصلی,سئو صفحه اصلی سایت

راهنمای کامل سئو صفحه اصلی

صفحه اصلی سایت در سئو قطعا مهمترین صفحه شماست! اگر این صفحه نزد گوگل رنک و اعتبار پیدا کند می تواند آن را به همه صفحات سایت هدیه کند و اینجوری ما با یک تیر هزاران نشانه زده ایم و این یعنی باید حتما بر روی سئو صفحه اصلی سایتمان زمان بگذاریم (درحالیکه مطلع هستم که تعداد زیادی از وبمسترها یا کارشناسان سئو صفحه اصلی را فراموش کرده اند)

SLUG در سئو چیست؟,SLUG سئو چیست,بهترین روش های SEO Slug چیست

SLUG در سئو چیست؟

SLUG در ترجمه فارسی به معنای حرکت کند یا حرکت حلزون مانند است اما در سئو سایت کلا ماجرا چیز دیگری ست. ما برای ساخت URLهای سئو شده نکات زیادی و ساده ای را باید رعایت کنیم، با این حال، Slug در URL شما می تواند مهم تر یا مفیدتر از سایر بخش ها باشد.

آنها در واقع محتوای صفحه خود را معرفی می کنند، که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) با نوشتن اسلاگ های خوب، نتیجه قطعی آن است.

آموزش سئو اینستاگرام بصورت گام به گام,بهینه سازی پیج اینستاگرام,سئو

سئو اینستاگرام | گام به گام رتبه یک شوید

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی مبتنی بر عکس و یک پلتفرم بازاریابی اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه است. سئو اینستاگرام را مانند سئو سایت، اصولی و گام به گام با تسلط بر تولید محتوای بهینه، کپشن نویسی جذاب، عکس های خلاقانه و هشتک گذاری مناسب، به شما آموزش می دهیم.

این مقاله تمامی آنچه که شما به عنوان آموزش سئو اینستاگرام، نیاز دارید را شامل می شود.

ارتقا رتبه سایت در گوگل,ارتقا سئو سایت,افزایش رتبه سایت در گوگل

9 نکته‌ سئو جهت ارتقا رتبه سایتتان در گوگل

ارتقا رتبه سایت در گوگل واقعا آرزوی همه صاحبان و مدیران سایت هاست. زمانی که در نتایج اول گوگل SERP قرار بگیرید، بلافاصله بازدید و فروش سایت شما بالا می رود و این یعنی هدف نهایی شما از راه اندازی وب سایتتان.

شما باید سلسله نکات آموزش سئو را برای ارتقا رتبه سایتتان در گوگل رعایت کنید که در این مقاله به 9 نکته مهم در این باره می پردازم.

Crawled – Currently Not Indexed,ارور Crawled – Currently Not Indexed,خطای Crawled – Currently Not Indexed

رفع خطای Crawled Currently Not Indexed سرچ کنسول

در این بخش به بررسی راه های رفع خطای Crawled – Currently Not Indexed سرچ کنسول خواهیم پرداخت که با کیفیت و ارزشمندی محتوایی که در سایت خود آپلود می کنید، مرتبط است. برای حل این خطا می توانید مواردی مانند آپدیت محتوا و یا به حداقل رساندن محتواهای تکراری را با به کار بردن تگ هایی مانند تگ کنونیکال حل کنید. نکات مهم این مقاله از سری مقالات آموزش سئو تکنیکال را فراموش نکنید.

آموزش افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت,افزایش بازدید سایت در وردپرس

6 روش افزایش بازدید سایت کاملا واقعی و قطعی

افزایش بازدید سایت ارگانیک از گوگل موثرترین استراتژی بلند مدت برای رشد یک وب سایت یا وبلاگ است. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد، بهینه سازی سایت ها در موتورهای جستجو (SEO) می تواند بازدهی بسیار بهتری نسبت به تبلیغات پولی، وبلاگ نویسی و تقریباً هر تاکتیک بازاریابی آنلاین دیگری ارائه دهد. مشکل اینجاست که هیچ میانبری برای یادگیری نحوه افزایش بازدید ارگانیک وجود ندارد.

مهم
Restricted by robots.txt چیست,Soft 404 چیست,ارور 404 not found

آشنایی با خطاهای سرچ کنسول و روش رفع آن

آشنایی با خطاها و ارورهای احتمالی در سرچ کنسول و دانستن روش های رفع آن ها، برای هر سئوکار مهارتی ضروری به شمار می آید.

خطاهای سرچ کنسول عموما بسیار مهم بوده و در صورت عدم توجه به آن ها ممکن است مشکلات بزرگی در وب سایت پدید آیند.

در این مقاله آموزش سئو سایت، مهمترین نکات مربوط به رفع ارورهای سرچ کنسول به همراه علت وقوع آن ها ارائه شده است.

مهم
آشنایی با مفاهیم سئو,آموزش مفاهیم سئو,مفاهیم اولیه سئو

آموزش مفاهیم سئو مخصوص مبتدیان

مفاهیم سئو یکی از اولین مسائلی هستند که هر شخصی که وب سایتی را راه اندازی کرده است باید در مورد آن ها اطلاعاتی جمع آوری کند.

به همین دلیل در این مقاله آموزش سئو نیوسئو قصد داریم تا بهترین و اساسی ترین مفاهیم سئو را برای شما بیان کنیم تا با استفاده از آن ها ادامه فرآیند یادگیری سئو سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

آموزش سئو و درک محتوای همیشه سبز برای تولیدکنندگان محتوا و سئوکاران حرفه ای قطعا در اولویت اول است. متخصصان سئو باید در نظر داشته باشند که ساخت محتوای منحصر به فرد با رعایت کردن تمام موارد سئو محتوا اهمیت بالایی دارد.

یعنی اگر محتوای خوبی تولید کنید اما آن را سئو نکنید یا محتوایی را کپی کنید و آن را سئو کنید؛ هیچ ارزش خاصی نخواهد داشت.

حتی مدیران و متخصصان سایر کسب و کارهای اینترنتی نیز باید در نظر داشته باشند که اگر به دنبال محتوایی یونیک هستند؛ خودشان باید دست به کار شوند چراکه قطعا هیچ کس بهتر از صاحبان کسب و کار توانایی تولید محتوا در زمینه فعالیت آنها را ندارد.

یک نکته مهم برای متخصصان و تولیدکنندگان محتوا:

براساس تجربه سالها فعالیت امیر قمصری در عرصه سئو، شما باید همواره به دنبال مطالعه مقالات به روز در عرصه سئو سایت باشید. نکات کلیدی آموزش سئو که در سایت های برتر دنیا پشت سرهم اعلام می شوند، می تواند وجه تمایز شما با رقبایتان باشد. البته پیشنهاد دیگر هم شرکت در دوره های آموزش سئو سایت در ایران است به شرطی که پس از دوره نکات جدید بازهم برای شما ارسال شود و اطلاعات سئو شما همیشه به روز باشد (درست مثل دوره جامع آموزش سئو نیوسئو که بزرگترین دوره سئو ایران است)

سئو می تواند دلهره آور باشد! مخصوصا برای صاحبان مشاغل کوچک و متخصصین جوانی که تازه کار هستند، اما:

یک خبر خوب: در سایت نیوسئو تعداد زیادی مقالات آموزش سئو به صورت رایگان وجود دارد که یک تازه وارد در عرصه سئو را کاملا هوشیار کرده و نسبت به سئو آگاه می کند.

مبانی سئو سایت

قبل از اینکه به تکنیک های خاص و شگفت انگیز سئو سایت بپردازیم، اجازه بدید با مطالب بنیادی سئو در ابتدا آشنا بشیم.

Are you ready?

به کامل ترین راهنمای سئو سایت خوش آمدید!

آیا شما تو سئو تازه کار هستین؟ آیا براتون عجیبه که گوگل چجوری کار میکنه و اساس نکاتش در سال 2023 چیه؟ اگر اینطوره، شما الآن در بهترین شرایط قراردارید (با تمرکز شروع کن به مطالعه این قسمت)

 

سرفصل های بخش آموزش سئو

 

سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیندی برای بهبود رتبه سایت ها در نتایج جستجوی ارگانیک (یعنی پولی نباشد) موتورهای جستجوگری همچون گوگل است. سئو یعنی رتبه گرفتن در صفحات گوگل که به SERP مشهور است.

تاریخچه جستجوگرها به دهه 90 میلادی برمی گردد که موتورهای جستجو برای اولین بار ظاهر شدند. امروزه، این یک استراتژی اساسی برای بازاریابی و یک صنعت روبه رشد است و البته گوگل با اختلاف زیاد به سایر موتورهای جستجو در صدر بهترین و پرطرفدارترین موتورهای جستجو جهان قرار دارد.

سئو چیست

در تصویر بالا نتیجه اول با پرداخت هزینه به گوگل در این جایگاه قرار گرفته است و نتیجه دوم ارگانیک یا نتیجه اول اصلی نتایج گوگل است که ارزش آن هزاران برابر جایگاه بالاتر که با هزینه خریداری شده است می باشد.

اگر شما می خواهید شروع به استفاده از نکات آموزش سئو کنید، باید آماده کارهای خلاقانه، فنی و تحلیلی باشید. من که عاشق سئو هستم. در بازار کسب و کار اینترنتی تکنیک هایی با اهداف مختلف وجود دارد، با این حال نکته اصلی و سودآور هنوز هم و برای همیشه؛ بالا بودن در نتایج جستجوی گوگل است.

به زبان ساده، سئو مربوط به وب سایت های هدفمند و برای افراد هدفمند است.

این آموزش فقط درباره تغییراتی در ساختار و سورس وب سایت نیست. وب سایت شما باید با محتوای باکیفیت و بهینه سازی شده که برای مخاطبانتان ساخته شده، پر شده باشد. البته که باید به اندازه کافی از سایت های مناسب لینک هم دریافت کنید (بعضی وقت ها ارزش لینک سازی در حد تولید محتواست و بعضی وقت ها کمتر؛ اما هرگز تا به حال ارزش تولید محتوا از لینک سازی کمتر نشده است).

تعریف ساده سئو و مزایای سئو

موتورهای جستجو مانند Yahoo ،Bing و Google سایت های مختلف در سطح دنیا را براساس الگوریتم های رنکینگ خودشان رتبه بندی می کنند. حال سوال اینجاست که آیا می توانیم اصول این الگوریتم ها را درک و تحلیل کنیم؟ بله و خیر!

گوگل از بیش از 200 عامل و فاکتور برای رتبه بنده سایت ها استفاده می کند. گرچه ما بسیاری از آن ها را می شناسیم، مانند محتوای با کیفیت، بک لینک های ارزشمند یا موارد فنی مانند سرعت سایت اما بسیاری از آنها را گوگل به عنوان یک راز نگه داشته است و کارشناسانی مثل امیر قمصری سالهاست در حال برملا کردن این رازها برای صاحبان سایت ها هستند که البته تعداد این رازها همواره در حال افزایش است و سئو تا حد توان پیچیدگی خود برای همیشه حفظ می کند تا هر کسی نتواند وارد این حرفه بی نظیر شود.

البته که لازم نیست شما همه عوامل و فاکتورهای رنکینگ سایت را بدانید. برای درک بهتر ماهیت بهینه سازی سایت و آموزش سیو، یک کاسه آش رشته را تصور کنید! سه جنبه مهم دارد:

  1. کاسه نمایانگر موارد فنی پشت صحنه سایت است. بدون یک کاسه مناسب ممکن است آش در تمام میز یا سفره شما پاشیده شود.
  2. آش رشته خوشمزه داخل کاسه محتوای وب سایت شماست. همانطور که آش رشته مهمترین قسمت ماجراست، محتوا هم مهمترین قسمت سئو است. محتوای بی کیفیت = رنک نگرفتن برای همیشه!
  3. برای یک آش رشته خوشمزه چاشنی خیلی مهم است. سیرداغ و نعناداغ! چاشنی سئو بک لینک هایی است که باعث افزایش قدرت وب سایت شما می شود و این آخرین ماده ای است که آش رشته شما را کامل می کند!

بک لینک های با کیفیت، محتواهای ارزشمند و موارد فنی

موتورهای جستجو زمانی که کاربران اینترنتی به دنبال چیزی می گردند، استفاده می شود و شما می خواهید در بین نتایج جستجوی آن ها باشید. این مهم نیست که شما برای فروش، چه چیزهایی دارید (چه محصول، چه خدمت و چه محتوا) در هر صورت پیاده سازی تکنیک های آموزش سئو و بهینه سازی برای موتورهای جستجو امری ضروری است.

سایت شما باااااید توسط موتورهای جستجو ایندکس شده و پس از یادگیری سئو در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد؛ وگرنه در نتایج گم می شوید و وقتی گم شوید هرگزززز دیده نمی شوید و در نتیجه ورشکست می شوید!

فعالیت های خردمندانه و برنامه ریزی شده، رتبه بندی صفحات سایت شما را در صفحه نتایج جستجو گوگل (SERP) بهبود می بخشد که خیلی سریع سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود. اگر مخاطبان این افزایش ترافیک را تبدیل به مشتری کنید، افزایش درآمد چشمگیری خواهید داشت.

خلاصش کنم براتون: اگر می خواید وب سایتتون موفق بشه و از طریقش پولدار بشید، باااااااااااید سئو رو یاد بگیرید و انجامش بدید.

آموزش سئو چیست؟

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟ آیا نیاز به دوره آموزشی و کمک دیگران دارم؟

در وب سایت نیوسئو سعی شده است در مقالات به صورت سلسله وار نکات زیادی آموزش داده شود تا شما بتوانید به تنهایی برای انجام سئو آماده شوید. اما تغییرات اساسی که در الگوریتم های گوگل پیش میاید گاهی نیاز به بررسی و استفاده از تجربه دارد که اینجا نیاز است به یک مشاور مراجعه کنید و یا در دوره های حرفه ای و تخصصی آموزش سئو شرکت کنید تا از تجربیات اساتید برتر بهره ببرید.

اگر سردرگم هستید و نمی دانید چگونه می توانید SEO را یاد بگیرید، ما یک جواب ساده و صریح برای شما داریم:

شما نیاز به مطالعه و تمرین بسیار دارید. نکته جذاب این است که شما می توانید مقالات رایگان زیادی در اینترنت در زمینه بهینه سازی سایت در گوگل پیدا کنید (از جمله در همین سایت نیوسئو)، اما باید عاقلانه انتخاب و رفتار کنید. از این گذشته پیشنهاد می کنم در دوره ها، کلاس ها و وبینارهای مختلف شرکت کنید.

لازمه یادآوری کنم که دوره آموزش سئو نیوسئو؛ پرشرکت کننده ترین و بزرگترین دوره سئو ایران با حدود 13.000 دانشجو تا پایان سال 2022ست …

اگر نمی خواهید زیاد زحمت بکشید! یا وقت ندارید، می توانید از مشاوران، متخصصان و آژانس های سئو در سراسر ایران کمک بخواهید. البته به خاطر داشته باشید که این روش رایگان نیست. البته خیلی وقت ها بهتر است از روش های پولی استفاده کنیم تا سریعتر به نتیجه برسیم (منظورم فقط در سئو نیست، در کل زندگی هم این نکته جاری است)

اصطلاحات سئو

  • سئو داخلی و سئو خارجی (On-page vs. off-page SEO)
  • کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

سئو داخلی و سئو خارجی

عملیات سئو داخلی بر روی صفحات سایت شما به معنای بهینه سازی وب سایت برای تاثیرگذاری بر نتایج جستجوی ارگانیک است. در واقع بهتر است این طور بگویم: بر اساس آموزه های آموزش سئو ما، سئو داخلی کلیه فعالیت هایی است که شما به سادگی به آن در سایتتان دسترسی دارید و البته تاثیر زیادی هم در بهبود رتبه سایت شما دارد. مثلا:

  • برچسب های متا
  • تگ های heading
  • ساختار urlها
  • بهینه سازی تصاویر
  • محتوا
  • structured data
  • سرعت لود سایت
  • و خیلی موارد دیگر که در ادامه به آن خواهیم رسید …

عملیات سئو خارجی به کلیه فعالیت های گفته می شود که  جزو سئو داخلی نیست؛ مثلا گرفتن لینک از سایت های دیگر. روش های زیادی برای به دست آوردن بک لینک وجود دارد:

  • ارسال ایمیل
  • وبلاگ نویسی
  • رپورتاژ آگهی
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • ارتباط با افراد و برندهای مشهور و تاثیرگذار
  • نوشتن مطالب ارزشمند
  • و بسیاری دیگر که در ادامه به آن خواهیم رسید.

کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری

وقتی نام کلاه سفید و کلاه سیاه می آید، ذهن ما به اولین چیزی که فکر میکند فیلم های وسترن غربی است. در آن فیلم ها منظور آدم های بد و آدم های خوب بود که در مقابل هم قرار می گرفتند. از این که بگذریم:

سئو کلاه سیاه:

  • ریدایرکت های مخفیانه و موذیانه!
  • محتوای مخفی
  • استفاده نادرست از کلمات کلیدی
  • دستکاری موذیانه لینک ها
  • بک لینک های نامرتبط
  • مزرعه لینک
  • ارسال نظرات اسپم

سئو کلاه سفید:

  • محتوای با کیفیت
  • لینک های طبیعی
  • برندسازی صحیح
  • استراتژی ساخت محتوا
  • بهینه سازی داخلی
  • انتخاب عبارات کلیدی مناسب
  • تمرکز بر کیفیت

سئو کلاه سیاه مجموعه ای از اقدامات غیراخلاقی برای بهبود رتبه بندی صفحات یک وب سایت در گوگل است. این عوامل به گونه ای برنامه ریزی شده اند که موتورهای جستجو را فریب دهند و رنک بگیرند! (غافل از اینکه این سوال را پاسخ نداده اند؟: شما گوگل را چه فرض کرده اید؟!!!!!)

تکنیک های سئو کلاه سیاه می تواند شما را در مدت زمان کوتاه به صدر نتایج SERP برساند، اما موتورهای جستجو دیر یا زود این وب سایت ها را شناسایی و به شدت جریمه خواهد کرد؛ متاسفانه ارائه چگونگی انجام این تکنیک ها را در برخی کلاس های آموزش سئو در کشور مشاهده می کنیم که نتیجه این کلاس ها از بین رفتن سرمایه اولیه بسیاری از دانشجویان است.

سئو کلاه سفید مجموعه ای از تکنیک های اخلاقی است که براساس قوانین صحیح خزنده ها طراحی شده است. بخش های اصلی سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • محتوای با کیفیت و مرتبط
  • بهینه سازی کلی وب سایت
  • ساخت بک لینک های با کیفیت

سئو کلاه سفید یک استراتژی بلند مدت است که با هدف بهبود تجربه کاربری صورت می گیرد. به طور کلی پسر یا دختر! خوب بودن در دنیای سئو بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.

اصطلاحی هم به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد، عملی که در مقایسه با تکنیک های کلاه سیاه ممکن است خطر کمتری داشته باشد. تکنیک های کلاه خاکستری به صورت واضح توسط گوگل مشخص نشده اند، بنابراین می توانید هزاران کاربر را به سایتتان بیاورید در حالیکه نمی دانید ممکن است یک روز بعد بابت آن جریمه شوید و همه رتبه های خود را از دست بدهید.

خلاصه مطلب، قطعا شما نمی خواهید با گوگل دشمن شوید!

تمام نکات آموزشی دوره جامع آموزش سئو نیوسئو براساس سئو کلاه سفید پایه گذاری شده است و معدود نکاتی هم که از سئو کلاه خاکستری مطرح شده به صورت اخطار ثبت شده تا تلاش همه دانشجویان فقط بر سئو کلاه سفیدی باشد که خود سایت نیوسئو سالهاست از آن استفاده می کند و همین مهم باعث شده در صنعت سئو ایران بی رقیب باشد.

موتورهای جستجو

در این قسمت از راهنمای سئو سایت، شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چگونه کار می کنند، چگونه مردم از آنها استفاده می کنند و به دنبال چه چیزهایی هستند. نیم نگاهی هم به پیشینه فنی گوگل خواهیم انداخت.

بیایید باهم نگاهی دقیق تر به موتورهای جستجو و پرکاربردترین فاکتورهای رتبه بندی که باید بر روی آن ها تمرکز کنیم، بیاندازیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کند

موتورهای جستجو شامل سه بخش اصلی هستند:

  • خزیدن
  • ایندکس کردن
  • انتخاب نتایج

درست مثل تصویر پایین:

موتورهای جستجو چگونه کار می کند

خزیدن یا Crawling

خزیدن یا کراول کردن به معنای اسکن کردن وب سایت، بخش های مختلف آن، محتوا، عبارات کلیدی، تگ های h، لینک ها، تصاویر و هزاران المان دیگر است. هر اطلاعاتی که از وب سایت ها در موتورهای جستجو نمایش داده می شود حاصل خزیدن آن موتور جستجو در سایت است.

خزنده ها تمام لینک های که سایت ها به همدیگر می دهند را تشخیص می دهند. آنها بارها و بارها وارد سایت ها شده و اطلاعات آن ها را تجزیه و تحلیل می کنند. در واقع این ربات ها به طور مرتب در حال خزیدن در صفحات مختلف وب هستند و براساس نکات آموزش سئو رایگانی که نیوسئو به شما ارائه می کند متوجه خواهید شد گوگل با اختلاف قوی ترین خزنده دنیاست.

ایندکس کردن

پس از مرحله خزیدن سایت، ایندکس کردن صفحات آغاز می شود. این فهرست را به عنوان یک کاتالوگ غول پیکر و تمام نشدی که پر از وب سایت های سراسر جهان است، تصور کنید. ایندکس شدن وب سایت ها معمولا کمی طول می کشد. براساس تجربه ما به صورت معمول از 1 تا 10 روز طول خواهد کشید.

می توانید با استفاده از الگوریتم زیر، صفحاتی از وب سایتتان که قبلا ایندکس شده اند را ببینید:

site:domain.com

علاوه بر این هربار که تغییر کند، دوست خوب خزنده ما دوباره آن را اسکن می کند. به خاطر داشته باشید تا زمانی که صفحات سایت شما در گوگل ایندکس نشده باشند، در نتایج قابل مشاهده نیستند. اگر زمانی خواستید صفحه ای در وب سایت شما به هیچ عنوان ایندکس نشود تنها راه ممکن گذاشتن رمز عبور بر روی آن صفحه است.

انتخاب نتایج

تمامی مقاله های آموزش سئو بر این قضیه اتفاق نظر دارند که نتایج برای صاحبان سایت ها و کاربران بسیار مهم است. هنگامی که کاربر اینترنتی یک پرس و جو ارسال می کند (یک کلمه کلیدی را جستجو می کند) موتور جستجو فهرست عظیم خود را بررسی می کند و نتایج منطبق را بیرون می آورد. این یک روند بررسی انتخاب ها از بین میلیون ها انتخاب موجود در سایت ها براساس الگوریتم های مختلف است. 

شرکت هایی که موتورهای جستجو (Yahoo, Microsoft, Google) را اداره می کنند، سعی می کنند محاسبات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه دارند. با این وجود بسیاری از عوامل و فاکتورها کاملا شناخته شده هستند؛ چرا؟ چون همواره کارشناسانی در تمام دنیا تلاش می کنند تا این فاکتورها را شناسایی کرده و سپس با ارائه در دوره های آموزش سئو آن ها را به دیگران آموزش می دهند. البته که خیلی زود فاکتورها تغییر می کنند و دردسر همیشه برای مدرسین سئو ادامه دارد.

یکی از مهم ترین ویژگی های دوره جامع آموزش سئو نیوسئو که بزرگترین دوره سئو ایران است؛ بروزرسانی دائمی یا مادام العمر دوره هاست یعنی هرچه قدر هم که فاکتور ها در هر زمانی تغییر کنند مهم نیست. همه موارد جدید به دوره اضافه می شود (رایگان)

فاکتورهای رتبه بندی

بسیاری از این فاکتورها اثبات شده است، اما برخی دیگر فقط حاصل گمانه زنی هاست. علاوه بر این برخی از برخی دیگر مهم تر هستند.

ما لیستی فوق العاده را برای فاکتورهای رتبه بندی گوگل آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنم حتما آن را تهیه و مطالعه کنید.

10 فاکتور موفقیت قطعی در سئو سایت

یکی از مهمترین فاکتورها، تعداد بک لینک های با کیفیتی است که براساس تعداد به یک سایت دیگر لینک می شود. هر بک لینک اساسا قیاس اعتماد و استناد علمی است و از نظر گوگل قطعا بسیار مهم است. در واقع بک لینک به گوگل می گوید این سایت در این موضوع خاص دارای اعتبار و شهرت است و گوگل براساس این معرفی ارزش بیشتری به وب سایت مذکور می دهد.

برخی دیگر از عوامل مهم رتبه بندی (نسبت به هم اولویت ندارند):

  • استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط 
  • استفاده از HTTPS
  • ارتباط بک لینک ها
  • میزان خوانایی محتوا
  • قدرت موضوعی
  • اشتراک در شبکه های اجتماعی
  • عمر دامنه
  • AMP
  • طرح صفحات سایت

با توجه به جمع بندی نهایی تمامی مطالب آموزش سئو؛ فاکتورهای رنکینگ گوگل را می توان به دو دسته فاکتورهای سئو داخلی و فاکتورهای سئو خارجی تقسیم بندی کرد.

سئو چگونه کار میکند؟

جهت یادآوری: مهم ترین نکته در سئو سایت، بهینه بودن آن اول برای کاربر و دوم برای موتورهای جستجو است.

اگر تمام زمان و هزینه خود را صرف سئو فنی کنید، خوب است اما اگر تعامل ظعیفی با کاربرانتان داشته باشید، جایگاه شما به نخی بند است و اینگونه شروع به هدر دادن پول و زمان خود کرده اید. یادتان باشد: نظر کاربران سایت در اولویت است.

تصویر پایین یکی از روندهای متداول جستجوی کاربران در گوگل را نمایش می دهد:

نحوه استفاده از گوگل توسط مردم

روند تعامل با موتورهای جستجو در طی سالهای گذشته تحولات زیادی داشته است. با این حال، هنوز اصولی ثابت وجود دارد:

  • نیاز به یک راه حل، اطلاعات یا پاسخ سوال
  • تایپ کردن عبارت مورد نیاز در فیلد جستجو گوگل 
  • بررسی اولین نتایج موجود
  • کلیک بر روی یک یا چند نتیجه از سایت های مختلف
  • بررسی کامل سایت مقصد برای رسیدن به هدف جستجو
  • بررسی نتایج مشابه بیشتر در صورت رسیدن به هدف نهایی و یا تغییر کلمات کلیدی جستجو شده در صورت نرسیدن به هدف جستجو

سهم بازار موتورهای جستجو

در نمودارهای زیر، می توانید ببینید مردم از کدام موتورهای جستجو بیشترین استفاده را می کنند: (این اطلاعات برگرفته از گزارشات سایت Netmarketshare است)

سهم بازار موتورهای جستجو در تمام جستحوهای کاربران

کلمات کلیدی در سئو

3 نوع کلمات یا عبارات جستجو شده توسط کاربران وجود دارد:

  1. Navigational یا ناوبری !
  2. Informational یا اطلاعاتی !
  3. Transactional یا معاملاتی !

Navigational search queries

آنها نمایانگر هدف جستجو برای نام تجاری یا وب سایت خاصی هستند. برخی از مردم تمایل دارند به جای تایپ نام دامنه ها در مرورگرشان نام برند یا دامنه را در گوگل جستجو کنند. مثلا تایپ کنند newseo یا digikala و حتی google !!!

براساس مطالعات یکی از سایت های تحلیلگر معتبر که در آن 16 میلیارد کلمه کلیدی مورد مطالعه قرار گرفته است، برندهایی مانند Facebook، Youtube و Google بیشتر از موارد مشابه جستجو شده اند. جالب اینجاست که مردم ایران یکی از پر جستجوترین کلمات کلیدی که در گوگل سرچ می کنند، خود کلمه گوگل است!!

Informational search queries

این موارد زمانی رخ می دهد که کاربران به دنبال اطلاعاتی هستند. آنها به دنبال یک وب سایت خاص نیستند بلکه به دنبال پاسخ یا راهنمایی در مورد چگونگی یک کار هستند. به عنوان مثال: نحوه پخت آبگوشت یا بهترین دوره آموزش سئو رایگان

Transactional search queries

این نوع مربوط می شود به جستجوهای خاصی که ما انجام می دهیم. معمولا با یک نام محصول (نایک) یا خدمت (سئو) همراه است.

از 3 نوع بالا جستجوهایی که براساس اطلاعات از پیش بررسی شده صورت می گیرد، یعنی در صورت نیاز جستجو می شود (Informational search queries) بهترین نوع جستجو هستند که به دقیق ترین نتیجه هم ختم می شوند. کاربران بسیاری در ایران و سایر نقاط جهان هستند که روش های درست جستجو کردن را نمی دانند (یعنی نمی توانند در اسرع وقت به هدف خود برسند) به همین دلیل هم سر کشورهای پیشرفته کلاس هایی حتی در دانشگاه ها برای روش درست جستجو وجود دارد.

به روزرسانی های SERP

قرارگرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک خوب است، قرار گرفتن در بین 3 نتیجه اول عالی است اما تنها یک برنده وجود دارد، درست است؟! این یک چشم انداز فوق العاده است چرا که لینک اول حدود 35 درصد از تمام ورودی ها را به خود اختصاص می دهد و این یعنی کسی که براساس نکات آموزش سئو سایتی را سئو کرده می تواند درآمد بسیار زیادی از آن به دست آورد.

وب سایت ها در سراسر جهان به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه به روز می شوند، خب ممکن است بعضی سایت ها هم به روز نشوند!!! به هر حال مسئله این است که اینترنت هر روز رشد می کند. زمانی که سایت ها به روزرسانی می شوند ممکن است جایگاهشان در نتایج رتبه بندی گوگل تغییر کند. این اتفاق بارها برای صفحات مختلف سایت نیوسئو رخ داده است و رخ خواهد داد. در واقع یکی از مهمترین فاکتورهای بهترین بودن نیوسئو در ایران همین بروزرسانی های مکرر و دقیق محتوای آن است.

نکته بسیار مهم دیگر این است که الگوریتم های گوگل هم همواره در حال تغییر هستند. تغییرات جزئی در الگوریتم های گوگل ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نکند، اما یک بروزرسانی کلی می تواند مثل زلزله همه چیز را از بین ببرد!

نکته ای که سعی دارم به شما گوشزد کنم این است که حتی اگر شما در رتبه 1 هم قرار گرفتید باز هم ممکن است فردا جایگاهتان تغییر کند و رقبا جایگزین شما شوند. پس رتبه 1 شدن سخت است اما رتبه 1 ماندن خیلی سخت است.

ویژگی های SERP

البته که رنکینگ در درجه اول اهمیت قرار دارد، اما این روزها باید حواستان به موقعیت صفر هم باشد.

بیایید نگاهی به نتایج جستجوی “How to bake potatoes” بیاندازیم. نتیجه اول یکی از موارد Google featured snippet است که شامل مهمترین اطلاعات است؛ بنابراین اصلا نیاز به بررسی سایر نتایج نیست (در اینجا مجبور شدم از جستجوی یک عبارت کلیدی انگلیسی استفاده کنم چراکه هرچه گشتم در سایت های فارسی وجود نداشت که البته طبیعی هم هست!)

ویژگی های SERP

چرا Rich snippetها این اندازه مهم هستند؟ Rich snippetها در زمان مشاهده توسط کاربران، به صورت مستقیم و بر رفتار و انتخاب آنها تاثیر می گذارند. به عبارتی دیگر؛ نتیجه اول گوگل به صورت ارگانیک و عاری از Rich snippet ها نسبت به نتیجه 3 همراه با Rich snippet کلیک کمتری دارد!!!

در واقع به دلیل اینکه این نوع نتایج دارای جلوه های بصری بیشتری نسبت به سایرین هستند بیشتر مورد توجه قرار می گیرند و اصلا دلیلی وجود ندارد که کاربران بر روی نتایج دیگر کلیک کنند.

موارد زیر برخی از رایج ترین Rich snippetها در نتایح SERP هستند:

Featured snippet
Answer box
Carousel (images, videos, products)
Image pack
Map pack
Sponsored features (Google Ads, flights, shop on Google)
Knowledge graph
Top stories
Events
Sitelinks

پرکاربردترین نوع Rich snippetها در ایران حالت نمایش ستاره ها، برترین اخبار و سوالات متداول هستند.

سئو داخلی

سئو داخلی شامل لیست کاملی از اقدامات مهم است که باید حتما انجام دهید. تا همین چند سال پیش این لیست بسیار کوتاه و مربوط به عبارات کلیدی، عناوین و محتوای بیش از حد بهینه شده بود؛ اما برای اینکه امروز جزو بهترین سایت ها در نتایج گوگل باشیم باید نکات زیادی را رعایت کنیم پس بیاید شروع کنیم.

الگوریتم های گوگل (Google Algorithm Update History) نسبت به گذشته که فقط بر روی پرکردن عنوان، توضیحات سئو و محتوای پر از عبارات کلیدی مختلف تمرکز داشته، فاصله زیادی گرفته و امروزه برای دستیابی به رتبه های اول در نتایج جستجو باید اقدامات پیچیده تری انجام دهیم که بعضا ساعت ها در روز زمان مارا می گیرد اما خب نتیجه جذاب آن ارزش این همه زمان گذاشتن را دارد.

اگر می خواهید سئو یاد بگیرید: به هیچ عنوان نباید در گذشته و حتی حال به سر ببرید! باید همواره به روز باشید. یکی از بزرگترین پیشرفت های گوگل، بررسی دقیق رفتار کاربران و روند درگیر شدن آن ها با سایت هاست.

فراموش نکنید که همواره تمام موتورهای جستجو از جمله Google اعلام کرده اند که برای کاربران محتوا بسازید نه برای آنها

از اینجا به بعد میخوایم کمی وارد آموزش سئو (با مضمون سئو داخلی) بشیم. نگران نباش. سعی کردیم به ساده ترین و روان ترین حالت ممکن آموزش بدیم. نفس عمیشق بکش و شروع کن

متا تگ ها – Meta Tags

متا تگ ها بخشی از کدهای HTML سورس صفحه هستند که در حالت عادی توسط کاربران قابل مشاهده نمی باشند. این داده ها اطلاعاتی در مورد وب سایت به موتورهای جستجو ارائه می کنند. و اما مهمترین آنها؛ متا تگ عنوان (meta titles) و متا تگ توضیحات سئو (meta descriptions) هستند.

meta tags یا متا تگ های عنوان و توضیحات سایت نیوسئو

برای آشنا شدن با جزئیات این دو متا تگ و  تاثیرات آن ها بر سئو سایت ها دو مقاله نکات عنوان و نکات متا توضیحات را با دقت مطالعه کنید.

البته به خاطر داشته باشید که آن ها در نظر سئو فنی اهمیت چندانی ندارند و همه اهمیتشان در سئو داخلی ست.

براساس گفته یکی از کارشناسان ارشد گوگل:

متا عنوان و توضیحات همراه با کلمات کلیدی، به صورت مستقیم در رتبه بندی سایت شما اثری ندارند اما آنها همچنان یک عامل روانی قدرتمند بر CTR و درگیری کاربر هستند. بنابراین، آنها هنوز هم برای سئو بسیاااااااار مهم هستند.

به مدرسینی که می گویند برچسب های عنوان و توضیحات متا برای سئو مهم نیستند توجه نکنید. از طرفی دیگر به خاطر داشته باشید که الگوریتم های گوگل تاثیرات این دو را در رتبه بندی ها تغییر می دهد و به ارتباط آن ها با محتوای صفحه به شدت دقت می کند!

ابزارها و پلاگین های زیادی وجود دارند که محتوای شما را آنالیز می کنند و شما را به سمت ساخت محتوای سئو شده راهنمایی می کنند. مثل افزونه یوآست. البته به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این ابزارها به صورت 100% برای سئو محتوای فارسی دقت ندارند و نمی توانید به صورت کامل روی آن ها حساب باز کنید.

زمانی که برچسب های متا را می سازید، اطمینان حاصل کنید که هم از نظر فنی و هم از نظر کاربران بهینه سازی شده باشند. ما در دوره آموزش سئو دو سرفصل جدا برای سئو عنوان و سئو description داریم و این نشان از اهمیت بسیار زیاد این دو بخش دارد.

آموزش سئو داخلی با کمی جزئیات

جهت آموزش سئو داخلی سعی می کنیم لیست تمام موارد موثر در سئو داخلی را برای شما با توضیحات شرح دهیم. بیایید با کارهایی که می توانیم در وردپرس انجام دهیم، شروع کنیم.

1- قبل از اقدام به تولید محتوا، بررسی کنید که مردم برای موضوع سایت شما چه کلمات کلیدی را در گوگل جستجو می کنند.

آیا قصد دارید در مورد موضوعی که بیشتر مورد جستجو مردم است، مقاله تولید کنید؟ آیا مطمئن هستید به اندازه کافی در مورد موضوع انتخابی خود تحقیق کرده اید؟ آیا می تونید ایده های جدیدی به موضوع مد نظر خودتون اضافه کنید؟ آیا در زمان مناسبی قصد تولید و سئو محتوا را دارید؟

خواهشاااااا پاسخ این سوالات را همین الان به خودتان بدهید!

این ها سوالات اصلی قبل از شروع تولید محتوا است و مهم نیست که این ها برای سایت باشد یا وبلاگ و یا حتی ریزتر(یک صفحه فرود محصول). بخش تحقیق کلمات کلیدی مناسب مهم ترین قسمت این ساخت محتوا برای وب است. البته که ما در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی در ادامه این مقاله و در دوره های حضوری و غیرحضوری سئو به صورت دقیق و کامل توضیح داده ایم.

2- تگ های Title، Description و Headlines

ساخت یک متا تگ عنوان و توضیحات جذاب! قبلا هم بارها و بارها به تاثیر عنوان در بهبود رتبه در سئو سایت اشاره کرده ام. همواره شما برای ساخت محتوای ارزشمند و سئو شده نیاز دارید یک کلیدواژه مرکزی داشته باشید تا محتوایتان را حول آن بسازید. البته کاربران شما هم از همین طریق محتوای شما را پیدا می کنند.

از طرفی لطفا از توضیحات سئو یا همان meta description به عنوان یک فرصت عالی برای جذب کاربران و البته افزایش رتبه در گوگل استفاده کنید.

کاربران و و موتورهای جستجو را متقاعد کنید که سایت شما بهترین انتخاب است!

یک بار دیگر، به تعامل کاربردی با کاربر بیاندیشید و کلمات بی ارزش و کم جستجو را انتخاب نکنید. به رقبای خود دقت کنید، تحلیل کنید که چه چیزی برای آن ها مفید بوده است و استراتژی خود را بسازید. (البته منظورم این نیست که هر کاری آنها کرده اند را شما هم انجام دهید؛ شما قرار است بهتر از رقبایتان باشید پس باید کارهای اشتباه آن ها را تشخیص داده و انجام ندهید)

نکات ساده و بسیار مهم title tags and headlines:

  • گوگل حداکثر 60 کاراکتر برای عنوان و 155 کاراکتر برای description در صفحه نتایج خود نشان می دهد.
  • برای افزایش خوانایی و تاثیر بیشتر محتوا در سئو، حتما از تگ های h1 تا h6 درست و به اندازه استفاده کنید.
  • پیش نمایش نتایج جستجو را با استفاده از ابزارهایی مثل SEOSiteCheckup و افزونه های وردپرس بررسی کنید.

3- از آدرس های سئو شده استفاده کنید (Use SEO-friendly URLs):

از استفاده از URLهای ایجاد شده به صورت اتوماتیک با ارقام و کاراکترها، خودداری کنید:

www.example.com/2019/post36g6bb111dd665r

از URLهایی استفاده کنید که مربوط به محتوا و عنوان شما باشد (کاملا هدفمند و مرتبط):

www.example.com/how-to-seo-site

اگر شما از وردپرس استفاده می کنید؛ می توانید permalinks یا همان پیوندهای یکتا را به صورت زیر تنظیم کنید:

ساختار صحیح url سایت وردپرس

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید

کارشناسان SEO و وبلاگ نویسان بزرگ می گویند؛ url های کوتاه در گوگل رتبه بالاتری دارند. این مسئله را امیر قمصری هم تجربه کرده و در دوره آموزش سئو آسمان خراش به به آن تاکید می کند. قطعا این مهم به بحث تجربه کاربری بر می گردد. البته باید یادآور شوم که این بدان معنا نیست که یک url شامل 20 کلمه اشتباه و یا از نظر گوگل مردود است. باید تعادل را حفظ کنید و اگر هم نمی توانید آدرس های کوتاه و معنادار بسازید، url شما بیشتر از 8 کلمه نشود. (اینجا)

4- چند رسانه ای (Multimedia)

دوست دارید بازدیدکنندگان خود را درگیر کنید؟ از تصاویر، اینفوگرافیک ها، نمودارها و فیلم های آموزشی استفاده کنید. آنها منجر به کاهش نرخ پرش و تعامل بیشتر می شوند. بعضی چیزها باید به شیوه قدیمی و با همان تکنیک ها نوشته شوند اما محتوای چندرسانه ای یک ضرورت بی بدلیل است!

پخش و انتشار ویدئو یکی از داغترین روندهای بازاریابی طی چند سال اخیر بوده است. علاوه بر این، فیلم های آموزشی به افراد انگیزه می دهند تا محتوای شما را دوست داشته باشند، آنها را به اشتراک بگذارند و حتی اظهارنظر کنند.

چند نکته ساده و مهم برای محتوای چندرسانه ای:

  • تصاویر خود را با استفاده از تغییرات در نام فایلهای مربوطه، محتوای alt و حجم عکس ها بهینه سازی کنید.
  • از درج نمودار و فیلم در محتوای خود حتما استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که در داخل محتوای چند رسانه ای، متن ها را نیز ذکر کنید و در درون آن از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

5- لینک های خارجی و لینک های داخلی

استفاده از لینک های خارجی، سیگنال ارتباطی با موضوع شما به گوگل می دهد. حتما در محتوای خود به منابع معتبر و دارای رنک بالا لینک بدهید تا این سیگنال ارتباطی مهم را از دست ندهید.

لینک های داخلی راهی فوق العاده برای تبلیغ سایر مقالات یا بخش های سایت شماست! دسترسی به آنها ساده تر شده و منجر به تعامل بیشتر می شود. لینک های داخلی همچنین به رباتهای گوگل کمک می کنند تا ساختار وب سایت را بهتر درک کنند. مثلا ما از همین مقاله آموزش سئو که در حال مطالعه آن هستید، برای لینک دهی هم استفاده می کنیم.

چند نکته ساده و مهم برای لینک های داخلی و لینک های خارجی:

  • لینک های خارجی ممکن است به صورت مستقیم در بهبود رتبه شما اثرگذار نباشند، اما استفاده از آن ها بسیار توصیه می شود.
  • بسته به طول محتوا از 2 تا 3 لینک داخلی استفاده نمایید.
  • خزنده های گوگل این پیوندها (لینک های داخلی و خارجی) را به صورت دقیق بررسی می کنند. پس سعی نکنید برای پیوندهای نامناسب یا … تقلب کنید و خودتان را گول بزنید!
  • برای لینک های داخلی خوشه بندی را اعمال کنید.

لینک های خارجی و لینک های داخلی

یکی از بهترین راه های لینک دهی، بی شک مدل خوشه چینی است

6- مخاطبانتان را با خودتان درگیر کنید!

محتوای عالی و باکیفیت، بدون نیاز به پیاده سازی تکنیک آموزش سئو خاصی، خودبه خود اشتراک گذاری می شود. این عبارت مربوط به گذشته است. امروزه مردم تنبل شده اند و کلیدهای به اشتراک گذاری مطالب همیشه باید در وب سایت شما و دم دست آنها باشد. (البته این مورد در سایت های ایرانی به دلیل مسدود شدن بسیاری از شبکه های اجتماعی برای ایرانی ها داستان متفاوتی دارد). به گفته سایت BuzzSumo از سال 2015 به بعد در کل دنیا میزان به اشتراک گذاری مطالب سایت ها کاهیش پیدا کرده است.

این مسئله علاوه بر فیس بوک، توییتر یا لینکدین برای شبکه های اجتماعی تخصصی تری همچون پینترسنت هم پیش آمده است.

نکات سئو داخلی فنی و تکنیک های آن

ما می توانیم سئو فنی (مباحث فنی سئو) را به عنوان بخشی از سئو داخلی که بیشتر به موارد فنی می پردازد، طبقه بندی کنیم. معمولا حداقل به برخی مهارتهای مربوط به طراحات یا توسعه دهندگان وب احتیاج دارید. اما نترسید! بسیاری از کارها را می توانید به سادگی در وردپرس انجام دهید.

این ها مهمترین نکات فنی سئو هستند که باید بر روی آنها تمرکز کنید:

1- کنسول جستجوی گوگل – Search Console

آشنایی با تنظیمات کنسول جستجوی گوگل (یا همان ابزار وبمستر تولز قدیمی) یکی از اصول اولیه سئو است. این ابزار به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را در موتور جستجوگر گوگل نظارت و تحلیل کنید.

کنسول جستجو به شما کمک می کند تا رتبه بندی کلمات کلیدی، CTR ها، مجازات های احتمالی گوگل و بسیاری از داده های مفید دیگر را برای سئو فنی، تجزیه و تحلیل کنید.

نمودار کنسول جستجوی گوگل

سایر امکانات شامل میزان و شرایط استفاده صحیح از موبایل، محتواهایی که می خواهید ایندکس شود یا نشود، پیغام های خطای سایت، ارورهای داده های ساختاریافته (structured data errors)، لینک های داخلی و خارجی و …

تایید سایت در کنسول جستجوی گوگل

How to verify your property (website) in the Search Console

2- سرعت سایت – Website speed

سرعت وب سایت یکی از عوامل رتبه بندی است که باید در هر مطلب آموزش سئو به آن پرداخته شود. مشخص است که 50% از کاربران انتظار دارند یک سایت در 2 ثانیه یا کمتر از آن بارگذاری شود و اگر در 3 ثانیه بارگذاری نشود آن را ترک می کنند.

نکات مهم:

  • سرعت سایت خود را در ابزار سنجش سرعت گوگل بررسی کنید.
  • تصاویر سایت را بهینه سازی کنید، فشرده سازی GZIP را فعال کنید، کدهای HTML را بهینه سازی کنید، فایلهای JS و CSS را فشرده و بهینه کنید و در نهایت تلاش کنید تا سرعت لود سرور شما هم پایین باشد.
  • در انتخاب هاست مناسب و بررسی کیفیت آن بسیار دقت کنید.

ابزار سنجش سرعت گوگل

3- بهینه سازی برای موبایل – Mobile optimization

بهینه سازی سایت ها برای موبایل یک ضرورت در دنیای آموزش سئو است. دنیا از سوی لپ تاپ و کامپیوتر شخصی به سمت موبایل در حال تغییر است. در واقع، اگر شما سایتی داشته باشید که برای موبایل بهینه سازی نشده باشد، هرگز رتبه خوبی به دست نمی آورید.

گوگل از مارس 2018 شروع به رتبه بندی اساسی سایت ها بر اساس شرایط نمایش آن ها در موبایل کرد. در این شرایط گوگل از نسخه نمایشی موبایل سایت شما در رتبه بندی و نمایش در گوشی های تلفن همراه استفاده می کند و اگر سایتی در موبایل به درستی نمایش داده نشود، حتی اگر در جستجوهای Desktop در رتبه های اول هم باشد، باز هم در موبایل رتبه خوبی نخواهد داشت.

نکات مهم:

  • حالت ریسپانسیو سایت خود را در ابزار Mobile-Friendly Test بررسی کنید.
  • رتبه های عبارات کلیدی مهم خود را در نتایج جستجو موبایلی بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل شما بسیار و جذاب و حرفه ای عمل می کند.

البته شما از AMP (صفحه های شتاب دهنده موبایل) هم می توانید استفاده کنید. این مورد که کد HTML با ویژگی های سفارشی و کدهای اختصاصی برای نمایش سریعتر محتوای استاتیک است. در سال 2017، AMP یکی از مهمترین پروژه های گوگل در جستجوی موبایلی شد. در حال حاظر اطمینانی از آینده آن است. باهم باید ببینیم آینده این پروژه بزرگ چه خواهد شد.

4- نقشه سایت – Sitemap

نقشه سایت یا همان Sitemap به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را راحت پیدا کرده و ایندکس کنند. سایت مپ شامل تمام صفحات مهم سایت هاست. به همین سبب هم حتما باید در هنگام اجرای یک سایت بزرگ و سنگین با ساختاری ساده یا پیچیده، یک سایت مپ بهینه داشته باشیم.

یادتان باشد که داشتن نقشه سایت سبب بهبود رتبه بندی شما در گوگل نمی شود. به گفته گوگل و اکثر مدرسین آموزش سئو در جهان، مذایای ارزشمندی دارد اما نداشتن آن هم هرگز باعث مجازات نخواهد شد.

نکات مهم:

  • تمام سایت ها نیاز به sitemap ندارند.
  • انواع مختلفی از نقشه سایت وجود دارد اما فقط نسخه XML آن صحیح است.
  • یک نقشه سایت نباید بیشتر از 50.000 آدرس را در خود جای دهد و البته نباید بیشتر از 50 مگابایت هم حجم داشته باشد.
  • مکان سایت مپ در روت اصلی سایت است.

https://example.com/sitemap.xml

5- Robots.txt

فایل robots.txt فایلی است که به خزنده ها می گوید که کدام بخش از وب سایت را نمی خواهید آنها ایندکس کنند. آدر این فایل در پایین قرار گرفته است و مشاهده آن هم برای همه آزاد است.

https://example.com/robots.txt

وقتی نمی خواهید برخی اسکریپت ها، پرونده ها یا تصاویر غیرضروری فهرست بندی شوند، مفید است.

الگوی robots.txt:

https://www.newseo.ir/robots.txt

نکات مهم:

  • برای مخفی کردن محتوا از موتورهای جستجو از robots,txt استفاده نکنید.
  • همواره حواستان باشد که خزنده های مخرب را از طریق این فایل مسدود کنید.

تولید محتوا و سئو چیست

آیا محتوا و سئو دو اصطلاح مستقل از هم هستند یا یک زوج ایده آل؟ بسیاری از بازاریابان تصور می کردند که آنها از هم جدا هستند اما ما در ادامه به شما اثبات می کنیم که یکی بدون دیگری هیچ ارزش ندارد.

آیا می توانید بدون سئو یا بهینه سازی صفحات سایت یا بدون ساخت بک لینک، محتوایی با کیفیت بالا را تصور کنید؟

هنوز هم برخی از مردم و حتی بازاریابان اعتقاد دارند:

  • سئو برای موتورهای جستجو است.
  • محتوا برای انسان هاست.

آنها اشتباه می کنند. محتوا و سئو مکمل هم هستند. شما باید محتوای یکتا تولید کنید و آن را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه سازی کنید. به ترکیب این دو با هم سئو محتوا می گویند.

چه محتوایی تولید کنیم؟

این اولین و مهمترین سوالی است که باید از خودتان بپرسید و برایش پاسخی مناسب پیدا کنید. پاسخ (حداقل در روی کاغذ) ساده است: یکتا باشد. محتوای اورجینال و جذاب برای شروع عالی هستند. محتوا و سئو از ابتدا باید دست به دست هم دهند. شما می توانید در یکی از انواع زیر محتوا تولید کنید:

وبلاگ ها

وبلاگ ها به خصوص در سال های گذشته، بسیار محبوب هستند. یک وبلاگ خوب منبع خوبی برای جذب کاربر و ارتباط با آن ها است؛ نه تنها برای وبلاگ نویسان (افرادی که عادت به بلاگ نویسی دارند) بلکه برای وب سایت های فروشگاهی، مشاغل سنتی یا ارائه دهندگان خدمات حرفه ای هم استفاده می شود.

وبلاگ نویسی راهی ساده برای کسب درآمد از موضوعی است که شما دوست دارید (خاطرات مسافرت، بازاریابی و …). نوشتن وبلاگ های با محتوای ارزشمند و مقالات عمیق، می تواند برند و نام شما را در صنایع مختلف بسیار بزرگ کند. البته دقت داشته باشید که حتما باید نکات آموزش سئو در مورد وبلاگ مدنظر شما پیاده سازی شود تا اثربخش باشد.

نکات مهم:

  • به هیچ عنوان جزء دروغ پردازان نباشید! محتوای صحیح و بی حاشیه تولید کنید.
  • تحقیقات خود را کامل کنید و سپس تولید محتوا کنید نه کپی محتوا!
  • به جای طولانی کردن محتوایتان، ارزش آن را بالا ببرید.
  • آماده ایجاد یک برند برتر و قوی شخصی باشید
  • با سایت ها و وبلاگ های عرصه فعالیت خود همکاری کنید.

شما می توانید با انتخاب صحیح موضوع وبلاگ خود بیشتر اثرگذار و جذاب باشید. در تصویر زیر که از سایت GrowthBadger برداشته شده است، بهترین موضوعات لیست شده اند:

وبلاگ ها

محصولات

در هر تجارت آنلاینی، صفحات محصولات باید بسیار باکیفیت و جذاب باشند. این صفحات اغلب به عنوان صفحات فرود برای کمپین های PPC، از جمله بازاریابی AdWords یا رسانه های اجتماعی پولی استفاده می شود.

نکات مهم:

  • زمانی که از فروشگاه اینترنتی صحبت می شود، سادگی صفحه محصولات ضروری است. باید توصیف محصول به بهترین شکل باشد تا در کوتاه ترین زمان ممکن خریداری شود.
  • از عکس های حرفه ای برای محصولات استفاده کنید و قبل از انتشار آنها را جذاب کنید.
  • امروزه سرعت سایت و طراحی گرافیکی آن از همیشه مهتر است.

قابلیت بررسی و نظرسنجی – Reviews

آیا می خواهید محتواهای شما بیشتر دیده شوند؟ طبیعتا یکی از اهداف اصلی که در حال مطالعه این مطلب آموزش سعو هستید، همین است. نوشتن یک محتوا و نمایش نتایج بررسی آن توسط مخاطبان سایت چیز جدیدی نیست، اما در دنیای اینترنت همه چیز قابل بررسی است. شما می توانید نظرات کاربرانتان در مورد ابزارها، فیلم ها، کافه ها، رستوران ها و … را ثبت و نمایش دهید و یا حتی نظر شخصی خود را برای هر کدام از موارد مذکور اعلام کنید.

اگر بتوانید یک تاثیرگذار یا اینفلوئنسر واقعی و معتمد باشید، نظرات مردم را کسب می کنید و اعتبار و ارزش محتوای خود را بالا می برید. نتایج بررسی ها یا همان Reviews تاثیر بسیار چشم گیری در بحث اینفلوئنسر مارکتینگ دارند.

نکات مهم:

  • یک موضوع خاص را انتخاب کنید.
  • ارزش و اعتبار خود را فقط برای اینکه برخی افراد به محتوای شما 5 ستاره بدهند، پایین نیاورید و استرس نداشته باشید.
  • براساس استاندارد و استراـزی اولیه خود محتوا تولید کنید. چه ضعیف و چه قوی
  • ثبات کلید تبدیل شدن به یک برند قوی است.

قابلیت بررسی و نظرسنجی - Reviews

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی آن کلیک کنید

مطالعات موردی و تحقیقات واقعی

در مورد چگونگی انجام کارها با تمام دنیا حرف بزنید! داده های جالب و ارزشمند را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذارید، نشان دهید استراتژی رضایت مشتری شما چیست و یا حتی بگویید چگونه در هنگام راه اندازی یک محصول جدید شکست خورده اید.

احتمالا بهترین نکته آموزش سئو ما برای شما در خصوص نتایج مطالعات موردی این است که همیشه یکتا و جذااااب هستند و اطلاعات جدیدی را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارند.

نکات مهم:

  • وقت کافی بگذارید، تحقیقات قوی انجام دهید، داده های اصلی یاکیفیت تهیه کنید و در ارائه آن ها کاملا صداقت داشته باشید.
  • اگر در مورد شغل خود می نویسید، اسرار را حتی به دشمنان سایت خود نشان دهید.
  • خجالتی نباشید، مردم علاقه مند به داستانهای الکی موفق نیستند و به دنبال واقعیت می گردند.

اینفوگرافیک

همه آن را دوست دارند! به اشتراک گذاری و دانلود آنها بسیار ساده است. بسیاری از نویسندگان از این نوع محتوا به جای محتوای متنی استفاده می کنند. اگر اینفوگرافیک ها پیچیده یا یک نسخه کپی باشند، کاملا پتانسیل جذب خود را از دست می دهند.

ساخت یک اینفوگرافی یعنی زیبا و آسان سازی محتوا

نکات مهم:

  • اینفوگرافیک ها هنوز هم بسیار جذاب و دارای پتانسیل بالایی هستند؛ بنابراین هم به محتوا فکر کنید و هم به زیباسازی آن
  • فقط از مهمترین داده ها استفاده کنید.
  • داستانی بسازید، از نمودارها و تصاویر دز آن استفاده کنید.
  • در زمان آپلود تصاویر اینفوگرافی به عنوان عکس، فراموش نکنید که متن را بنویسید زیرا خزنده ها نمی توانند به راحتی متن داخل تصاویر را بخوانند.

راهنماها، چگونه ها، ترفندها و نکات

در بسیاری از مواقع بخش راهنما یکی از قسمت های سایت هاست. راهنمای و چگونه کلمات کلیدی جذابی هستند. می توانید از این نوع صفحات به سایت خود اضافه کنید، اما لطفا به خاطر داشته باشید که در حال حاضر هزاران نفر در سراسر دنیا از این موارد در سایت یا وبلاگشان استفاده می کنند.

از دیگران کپی نکنید و ترفندها و نکات مختلفی را نسبت به رقبا ارائه دهید.

نکات مهم:

  • ویدئوهای تولید شده در سایت قرار دهید، یا حداقل از استایل ها و افکت های خاصی برای ویدئوهای خود استفاده کنید.
  • با صاحب کالا یا فروشنده ارتباط بگیرید تا بتوانید از صفحه اجتماعی او یک بک لینک دریافت کنید.
  • اگر در حال نوشتن راهنمای محصول خود هستید، راهنما را در صفحه فرود محصول قرار دهید تا از ترافیک بیشتر و یک بک لینک داخلی بهره ببرید.

لیست بهترین ها

یکی دیگر از محبوب ترین روش های ساخت محتوا. هزاران لیست بهترین ها در سراسر دنیای وب وجود دارید و شما باید به صورت هوشمندانه آن ها را لیست کرده و در موردشان صحبت کنید.

نوشتن لیست ها فرصتی برای درج موارد قابل دانلود، تصاویر جدید، کسب نظرات و … است و می تواند به جذب لایک های بیشتر از شبکه های اجتماعی و حتی گرفتن بک لینک های رایگان ختم شود.

نکات مهم:

  • عنوان پست همه چیز را راجع به آن می گوید
  • درمورد واقعیت های خارق العاده استرس ایجاد کنید
  • ساختار را ساده نگه دارید
  • از منابعی که اثبات و تایید شده هستند استفاده کنید
  • از خوانندگان بخواهید موارد دیگر را به لیست شما اضافه کنند

مصاحبه ها

دریافت اطلاعات و نظرات منحصر به فرد از یک سلبریتی یا فرد مشهور که در صنعتی خاص فعالیت می کند، بسیار عالی است. این امر به ایجاد اعتبار، ترافیک، اشتراک گذاری ها و بک لینک کمک می کند.

از این گذشته، مصاحبه شوندگانی که مخاطبان زیادی دارند؛ اگر مصاحبه خود با شما را به اشتراک بگذارند ترافیک بسیار زیاد و ارزشمندی را به دست میاورید.

تکنیک مصاحبه یکی از تکنیک های خاص و بسیار مهمی است که امیر قمصری در دوره آموزش سئو به آن اشاره کرده و برای ساخت بک لینک نکات بسیار مهمی را مطرح می کند. مصاحبه به دلیل ماندگاری و جذب مخاطب زیاد، یک تیر و دو نشان است.

نکات مهم:

  • مصاحبه های خود را با برترین های هر رشته ای انجام دهید
  • برنامه ریزی صحیح و منظمی برای روند مصاحبه داشته باشید
  • سوالات باید واضح، واقعی و براساس برنامه ریزی دقیق پرسیده شوند
  • بخشی را در مقاله خود به ثبت نظرات مخاطبان اختصاص دهید. آنها به شدت کنجکاو هستند تا افکارشان را مطرح کنند

ویدئو ها

مشارکت بالاتر، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بیشتر، لایک بیشتر، بک لینک بیشتر و بهتر و … . اینها برترین مزایای استفاده از محتوای ویدیوای است. فیلم ها می توانند نرخ تبدیل را 80% افزایش دهند.

نکات مهم:

  • یک فیلم نامه بنویسید و آن را در حد نیاز تمرین کنید
  • مقداری بودجه برای فیلم بردار، تدوینگر و یا تجهیزان سخت افزاری و نرم افزاری تهیه کنید
  • حتما شامل متن هم باشد
  • فعالیت های تبلیغاتی اولیه بر روی فیلم ها را از قبل برنامه ریزی کنید

البته که، شما همیشه نیازی به ایجاد فیلم های شخصی ندارید. با اشتراک گذاری یا قراردادن فیلم های برتر مربوط به صنایع مرتبط در سایت و یا پیج شخصی خود هم می توانید محتوای جذابی ایجاد کنید. این مسئله علاوه بر غنی تر کردن وب سایت شما باعث می شود کاربر بیشتر در سایت شما بماند. 

ضمنا توجه داشته باشید که همانطور که در کلاس های آموزش سئو بنده بارها و بارها تاکید می کنم: قراردادن ویدئو در سایت شما به شدت در سئو سایت شما تاثیر مثبت می گذارد. گوگل به شدت ویدئوها را دوست دارد و برای تولید کنندگان آن ها ارزش زیادی قائل است.

کتابهای الکترونیکی

کتاب های الکترونیکی معمولا برای موضوعات خاص تولید می شوند. شاید بیشتر در سایت های B2B استفاده شوند اما هنوز هم سایت های B2C زیادی داریم که در ازای گرفتن ایمیل کاربر به او یک کتاب هدیه می دهند.

هیچ کاربری در اینترنت به سادگی اطلاعات تماسش را به شما نمی دهد؛ مگر در ازای آن محصول یا خدمت ارزشمندی را دریافت کند. کتابهای الکترونیکی معمولا به صورت PDF تهیه و عرضه می شوند و شامل محتوای طولانی هستند.

نکات مهم:

  • یک کتاب مناسب و ارزشمند بنویسید: شما یک موضوع شگفت آور، عنوان مناسب، طراحی جذاب، ویراستاری صحیح و نویسنده معتبر نیاز دارید.
  • به کاربرانتان انگیزه دهید تا دانلود کنند: از کتاب های الکترونیکی با محتوای منحصربه فرد و ترفندهای ویژه استفاده کنید که در وب سایت شما فقط وجود داشته و در سایت رقبا نیست.

این کتاب ها علاوه بر اثرگذاری در سئو سایت به صورت قابل ملاحظه ای در برندینگ و انواع روش های مارکتینگ سودآور است.

بهترین میزان طول محتوا چقدر است؟

تا همین چند سال پیش پست های طولانی که پر از کلمات کلیدی بودند، به راحتی در رتبه های برتر قرار می گرفتند. به صورتی که به نظر می رسید صدها مقاله یکسان در صدر نتایج گوگل جا خشک کرده اند …

اما حالا دیگر ایجاد محتوای بسیار طولانی و بیخود! دیگر سودی ندارد.

اگر مقاله ای می نویسید، باید توجه خواننده را حفظ کنید. با عنوان، پاراگراف اول، موضوع محتوا و از همه مهمتر ساختار کلی محتوا این توجه جلب می شود. از تگ های h1,h2و… و سایر برچسب های HTML به درستی باید استفاده شود.

بهترین زمان مطالعه یک مقاله 7 دقیقه است. البته این مسئله در مورد همه موضوعات صدق نمی کند. مثلا در مورد مقالات آموزش سئو نمی توان مقالات 7 دقیقه ای را بهترین دانست.

بهترین میزان طول محتوا چقدر است؟

محتوای تکراری داخل وب سایتم را چه کنم؟

دیر یا زود همه ما به جایی می رسیم که باید بخش هایی از سایر مقالات سایت خود را در محتوای جدید تکرار کنیم.

اگر محتوای تکراری زیادی در وب سایت شما وجود دارد، می توانید از ریدایرکت 301 یا لینک rel=canonical استفاده کنید. در این مورد در قسمت های دیگر سایت نیوسئو توضیحات زیادی هست.

اگر قصد ندارید خط به خط مقاله دیگری را کپی کنید، آرام باشید. الگوریتم های گوگل به این مسئله دقت می کنند که آیا شما بی دلیل از این محتوای تکراری در بخش دیگری از سایت خود استفاده می کنید و یا براساس اصول آموزش سئو از آن ها برای تولید یک محتوای جدید و جذاب استفاده می کنید.

اگر هم می خواهید محتوای سایت های دیگر را کپی کنید، لطفا این مقاله آموزش سئو را کنار بگذارید و از سایت نیوسئو خارج شوید. علاوه بر اینکه اینکار یک سرقت ادبی محسوب می شود؛ گوگل سایت شما را به شدت جریمه می کند.

بک ابزار محبوب برای کشف سرقت ادبی، سایت Copyscape است. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که آدرس url پست را در آن وارد کنید.

محتوای تکراری داخل وب سایتم را چه کنم؟

با تحقیق و بررسی به ساخت مطالب عالی اقدام کنید. به موضوع فکر کنید، در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید، از دوستان خود پرس و جو کنید و …

پس از انتخاب موضوع مورد نیاز کاربران، بازار را اسکن کرده و تمام وب سایت های برتر را شناسایی کنید؛ اما از محتوای آنها کپی نکنید. سعی کنید محتوای منحصر به فرد ایجاد کرده و آن ها را سئو کنید.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم ترین کارهای سئو سایت است. در این قسمت نحوه یافتن کلمات کلیدی هدفمند، سودآور و پرکلیک را می آموزید.

تولید محتوا بدون تحقیق در مورد کلمات کلیدی ارزشمند، مفت نمی ارزد. محتوای بهینه سازی نشده رنک نمی گیرند و در نتیجه میزان ترافیک سایت بسیار کم خواهد بود. شما باااااااااااااید بدانید که با چه عبارات کلیدی می توانید ترافیک بیشتری را وارد سایت خود کنید.

کلمات کلیدی را از کجا پیدا کنیم؟

روش های مختلفی برای یافتن کلمات کلیدی وجود دارد.

اولین کار شما باید تهیه لیست کلمات کلیدی پایه باشد. مثلا برای بحث قهوه؛ دانه های قهوه، دستگاه های قهوه یا اسپرسو بسیار خوب هستند.

روش های پیدا کردن کلمات کلیدی برای گوگل:

استفاده از Google suggestions – پیشنهادات گوگل

گوگل بسیاری از عبارات کلیدی خوب را در صفحه اصلی نتایج خود، پیشنهاد می دهد. بخش هایی مثل Google Autocomplete، People Also Ask یا Related می توانند منابع خوبی برای ایده های کلمات کلیدی باشند.

با استفاده از Google Autocomplete فقط کاهی است کلیدواژه پایه و اصلی خود را در فیلد جستجوی گوگل تایپ کنید تا پیشنهادات به صورت خودکار نمایان شوند.

پیشنهادات Google Autocomplete

می توانید کلیدواژه اصلی خود را با حروف مختلف ترکیب کنید تا ایده های کامل تری داشته باشید (به عنوان مثال: آموزش سئو ا، آموزش سئو ب و …)

اما یک نمونه دیگر برای یافتن کلمات کلیدی مناسب در صفحه نتایج گوگل که جزء موارد مهم آموزش سئو است:

پیشنهادات گوگل related

تمام پیشنهادات مبتنی بر جستجوهای کاملا واقعی افراد از سراسر جهان است.

استفاده از ابزار کلمات کلیدی گوگل

ابزار رایگان زیادی برای پیدا کردن صدها کلید واژه مناسب با موضوعات سایت شما وجود دارد. یکی از محبوب ترین این ابزار که در دوره آموزش سئو هم به آن پرداخته می شود Google Keyword Planner است؛ گرچه تمرکز اصلی آن تحقیق کلمات کلیدی برای تبلیغات PPC است.

یکی دیگر از ابزار محبوب AnswerThePublic است. به صورت کاملا خودکار صدها پیشنهاد را از Google autocomplete تولید می کند.

ابزار کلمات کلیدی گوگل

البته، ویژگی های ابزار رایگان بسیار محدود است. عموما تعداد زیادی کلیدواژه به شما پیشنهاد می دهند، اما با این همه کلمه کلیدی چه باید کرد؟

ابزارهایی که بابت امکانات آن ها باید پول پرداخت کنید، معیارهای سئو دیگری را نیز برای ارزیابی کلمات کلیدی و انتخاب بهترین موارد ارائه می دهند. علاوه بر این، آنها زمان زیادی را برای شما صرفه جویی می کنند که یک مزیت رقابتی محسوب می شود.

سایت های دیگر برای یافتن کلمات کلیدی سئو

سایت های زیادی هستند که شما می توانید با استفاده از آنها کلمات کلیدی پرجستجو را پیدا کنید. می توانید از سوالات، ارتباطات و حتی به اشتراک گذاری مطالب کاربران به ایده های آن ها پی ببرید.

برخی از محبوب ترین سایت ها برای یافتن کلمات کلیدی:

YouTube
Reddit
Quora
Wikipedia

نکات کلمات کلیدی برای سئو سایت

در گذشته، تولیدکنندگان محتوا فقط به دنبال پرکردن متنشان با استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو بودند. آنها برای فریب الگوریتم های گوگل و اطمینان از رتبه های بالا این کار را انجام می دادند. اما امروزه تحقیقات کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر شده است و آن کارها دیگر جواب نمی دهد.

این روزها شما باید معیارهای زیادی را در نظر بگیرید؛ شامل الگوریتم RankBrain گوگل و SERP که می خواهید در آن رنک بگیرید.

RankBrain یکی از الگوریتم های گوگل است که اساس آن بر هوش مصنوعی است. رنک برین به گوگل کمک می کند هدف از هر جستجو را درک کند و به لطف سیستم یادگیری ماشینی، مرتبط ترین نتیجه را نمایش دهد.

کلمات کلیدی مرتبط با حجم جستجوی بالا و ساده تر نسبت به سایر کلمات، بهترین ها برای شروع کار بر روی پروژه های سئو هستند.

3 پایه کلمات کلیدی که با نبودن هر کدام این 3پاسه سقوط خواهد کرد: پرجستجو، نسبتا ساده، مرتبط

3 پایه کلمات کلیدی

متاسفانه رعایت این موارد همیشه راحت نیست و شما باید به دنبال ایجاد تعادل بین این عوامل باشید.

کلمات کلیدی طولانی و پرجستجو

با پیداکردن کلمات کلیدی طولانی یا متوسط شروع کنید.

کلمات کلیدی طولانی (Long tail) حجم جستجوی کمتری دارند؛ اما هزاران نفر وجود دارند که به دنبال آن ها می گردند. روی این کلمات کار کنید تا پس از مدتی ورودی های بسیار زیاد آنها را ببینید.

بازدیدکنندگانی که شما را از طریق کلیدواژه های طولانی پیدا می کنند، بیشتر با محتوای شما درگیر می شوند و نرخ تبدیل آنها نیز بیشتر است؛ پس بهتر است شما در ابتدا با همین عبارات در صدر نتایج گوگل باشید. پس بهتر است سریعا شروع به استفاده از مقاله ها و مطالب آموزش سئو برای کلمات کلیدی طولانی کنید.

کلمات کلیدی طولانی و پرجستجو

مهمترین نکته کلمات کلیدی طولانی، حجم جستجوی آنهاست. ممکن است به اندازه 100 جستجو در هر ماه باشد. بنابراین شما باید با نکته ای به نام keyword difficulty یا همان سختی کلمات کلیدی آشنا شوید.

سختی کلمات کلیدی

بعد از اینکه شما کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، باید مقدار سختی آن را شناسایی کنید. سختی کلمه یک معیار قابل اندازگیری کاربردی و بسیار مفید برای کمک به شماست.

سختی کلمه معمولا عددی بین 0 تا 100 است. هر چه قدر این عدد بیشتر باشد، کسب رتبه یک در SERP برای این کلمه کلیدی سخت تر میشود.

سختی کلمات کلیدی

ابزار های زیادی برای تعیین مقدار سختی کلمه کلیدی در دنیای اینترنت وجود دارد. این مقادیر ممکن است برای یک کلمه کلیدی در ابزار های مختلف متفاوت باشد. برای مثال سختی یک کلمه ممکن است در یک ابزار برابر با 50 و در ابزار دیگر برابر با 30 باشد.

این جریان به دلیل تفاوت الگوریتم ها و روش محاسبه این ابزار ها است. اما نکته مهم مقایسه آن ها با یک ابزار مشخص است.

هدف از جست و جو

هدف جست و جو با اختلاف یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مواردی است که ما در این آموزش سئو بیان کرده ایم. آنالیز صفحات اول نتایج موتور جستجوگر گوگل (SERP) برای تحقیق کلمات کلیدی بسیار کاربردی و مهم است. این به شما کمک می کند تا:

  1. بتوانید با سایت های رتبه یک در صفحه اول نتایج جستجو گوگل رقابت کنید.
  2. هدف کاربران از جست و جو کلمه کلیدی که برای بهینه سازی انتخاب شده است.

با نگاهی کلی به صفحه اول نتایج جستجو گوگل شما میتوانید هدف کاربران از جست و جو یک کلمه مشخص را تشخیص دهید. به عنوان مثال زمانی که کلمه کلیدی “دستور پخت پیتزای خانگی” را جست و جو میکنید، قطعا قصد خرید پیتزا را ندارید.

شما باید این موضوع را به خاطر بسپارید تا هیچ وقت کلمه کلیدی اشتباهی را برای خود بهینه سازی نکنید.

4 نوع جست و جوی مختلف وجود دارد:

  1. جست و جو برای یافتن یک مورد خاص مانند نرم افزار خاص یا مکان خاص یا برند خاص مانند (ابزار search cosole)
  2. جست و جو برای دریافت اطلاعات عمومی یا تجربی از شرکت ها و یا افراد خاص (مانند طرز تهیه قهوه)
  3. جست و جو برای خرید یه مورد خاص ( مانند آیفون XS )
  4. جست و جو برای تحقیق و بررسی کالا ها قبل از خرید (نقد و بررسی دوربین canon d6)

زمانی که شما برای لپ تاپ به جست و جو در گوگل میپردازید، آیا نیازی به سایت رتبه یک در SERP برای کلمه کلیدی “لپ تاپ” ندارید؟ بهتر است با هم نتایج جستجو گوگل برای کلمه کلیدی “لپ تاپ” را بررسی کنیم:

هدف از جستجو

منطقی نیست که خود را در نتایج اول گوگل برای کلمه کلیدی “لپ تاپ” ببینید، مگر اینکه قصد رقابت با سایت های دیجی کالا و مجله سخت افزار را داشته باشید. بله، این کلمه از جذابیت خاصی برخوردار است اما دلیلی ندارد که شما با کلمه کلیدی لپ تاپ به رتبه های اول در نتایج جستوجو برسید. شما میتوانید به راحتی با کلمات کلیدی طولانی که توسط کاربران زیادی جست و جو میشود، به رتبه های اول در نتایج جست و جو دست پیدا کنید.

در این قسمت از آموزش سئو، ما به آموزش ایجاد لینک (یکی از مهمترین و اثرگذارترین نکات سئو سایت) خواهیم پرداخت. بیاید بیاموریم که چگونه می توانیم بک لینک هایی با کیفیت و ارزش بالا بسازیم.

لینک سازی فرایندی برای گرفتن لینک از سایت های دیگر است. از لحاظ فنی، بک لینک ها پیوندهای هدفمندی هستند که به عباراتی خاص از سایت مقصد ربط پیدا می کنند. پیوندها توسط موتور جستجو بررسی شده و به آن امکان می دهد محتوای وب را به صورت دقیق تر و کامل تر فهرست بندی کند.

آموزش ساخت بک لینک

چرا ساخت بک لینک بسیار مهم است؟

موتورهای جستجو از لینک ها برای پیدا کردن و بررسی صفحاتی از سایت های جدید و جهت ایندکس کردن آن ها در نتایج خود استفاده می کنند. به عبارت دیگر، آنها محتوای جدید را کاوش کرده و براساس آتوریتی یا چگالی لینک دهنده ها، به یک وب سایت چگالی خاصی را نسبت می دهند.

این بدان معناست که لینک هایی که به یک سایت وارد می شوند یکی از مهمترین فاکتورهای رنکنیگ گوگل هستند.

زمانی که گوگل در دهه 1990 pagerank را معرفی کرد، از تعداد لینک دهنده ها به عنوان یک معیار مهم در رتبه بندی کلی استفاده شد. هر چه تعداد بک لینک های خود را افزایش می دادید رتبه شما بهتر می شد.

از آنجا که این امر به راحتی قابل سوء استفاده است، چندین به روزرسانی الگوریتم گوگل بر مجازات لینک سازی های تقبلی متمرکز شده اند.

امروزه در آموزش سئو، ساخت لینک زیاد دیگر مهم نیست بلکه تاثیر بیشتر بک لینک به کیفیت و ارتباط آن مربوط است.

به صورت کلی و جامع دو نوع بک لینک داریم:

  • بک لینک های فالو که اعتبار صفحه لینک دهنده را به لینک شونده انتقال می دهد.
  • بک لینک های نوفالو که هیچ اعتباری را به سایت مقصد منتقل نمی کنند. این لینک ها شامل rel=nofollow می شوند که به خزنده ها اعلام می کند اعتبار و چگالی را انتقال ندهند.

تفاوت لینک های فالو و نوفالو

در تصویر بالا سایت A به هر دو سایت B و C لینک داده است. اما فقط پیوند سایت B ارزشمند است. مورد دیگر دارای تگ NO-FOLLOW است و هیچ ارزشی برای سایت C ایجاد نمی کند.

پیوندهای NO-FOLLOW از نظر سئو هیچ ارزشی ندارند. بحث مربوط به فالو و نوفالو آنقدر مهم است که در جلسات آموزش سئو چندین سرفصل و ساعت را به خود اختصاص می دهند.

Anchor text

انکرتکست بخش قابل مشاهده و کلیک از یک متن لینک دار است. این عبارت کلیدی لینک دار به خزنده ها کمک می کند که متوجه شوند صفحه لینک شده درباره چه موضوعی است.

اگر صفحات زیادی با انکرتکست های مشخصی لینک شوند، ممکن است به رتبه بندی سایت شما در گوگل در زمینه آن عبارت کلیدی خاص کمک کند.

خب، پس حالا تنها چیزی که من نیاز دارم اینکه تعداد زیادی صفحه رو به یک انکرتکست خاص لینک کنم. درسته؟

به این راحتی ها هم نیست! انکرتکست های بیش از حد بهینه سازی شده و در واقع بیش از حد لینک شده توسط الگوریتم های مختلف گگل جریمه می شوند. بهتر است ANCHOR TEXT ها را طبیعی جلوه دهیم تا اینکه سعی کنیم به صورت مصنوعی و بیش ازحد از آن ها استفاده کنیم.

انکر تکست لینک

باید و باید بین استفاده از انکرتکست های زیر تعادل وجود داشته باشد:

  • عبارت کلیدی اصلی
  • برند
  • برند + کلمات کلیدی
  • کلمات عامیانه
  • آدرس صفحات
  • کلمات کلیدی طولانی

یادتان باشد بحث مربوط به انکرتکست ها و انتخاب و پراکندی صحیح آن ها یکی از مهمترین سرفصل های دوره آموزش سئو در تمام دنیاست. استفاده صحیح از ان ها به شدت به سایت شما کمک می کند و استفاده ناصحیح می تواند به شدت ضربه بزند.

گوگل چندین فاکتور را برای تشخیص کیفیت لینک های ورودی به سایت ها بررسی می کند:

  • قدرمت دامنه یا همان Domain Authority
  • قدرت صفحات یا همان Page Authority
  • و چندین فاکتور دیگر که دقیق قابل بررسی و بیان نیست

در اینجا چند فاکتور که توسط برندهای برتر سئو دنیا یعنی MOZ و Majestic ارائه شده اند و به شما کمک می کنند را معرفی می کنیم:

  • Moz Page Authority
  • Moz Domain Authority
  • Majestic Trust Flow
  • Majestic Citation Flow

لینکی که بالاترین عدد، لینکی با بالاترین کیفیت است.

زمانی که به Trust Flow و Citation Flow نگاه می کنیم، ارزش گذاری جدیدی را می بینیم.

اولین مورد می گوید: سایت هایی که لینک های قابل اعتمادی دریافت می کنند قطعا نمرات بالاتری نسبت به سایت هایی دارند که لینک های بحث برانگیز دارند. دومین مورد هم پیشبینی می کند که چگونه url می تواند براساس تعداد سایت هایی که به آن لینک داده اند، تاثیرگذار باشد.

ارتباط

لینک هایی که به یک وب سایت داده می شوند حتما باید مربوط به محتوای سایت باشند. اگر سایتی در زمینه آموزش سئو داشته باشید، بک لینک های فروش گوشی جدید سامسونگ برای شما کاملا بی فایده است.

محل قرارگیری

لینک های درج شده در مقالات یا بخش های اصلی بهتر از بک لینک های موجود در پاورقی و ستون های فرعی هستند. تک لینک ها به مراتب ارزش بالاتری نسبت به لینک های sitewide دارند.

لینک های sitewide در همه صفحات یک سایت ظاهر می شوند. آنها معمولا در پاورقی (فوتر)، هدر، ستون ها یا منوی سایت هستند. بک لینک های sitewide هم برای ایجاد لینک داخلی و هم لینک خارجی بسیار خوب هستند.

آنها می توانند ترافیک زیادی برای شما ایجاد کنند. از آنها نترسید؛ بلکه مطمئن شوید که فقط از لینک های طبیعی استفاده می کنید و به خاطر داشته باشید:

پتانسیل سئو لینک های sitewide پایین تر از لینک های درج شده در مقالات است.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، باید بروزرسانی صفحه مقصد، کیفیت انکرتکست، محبوبیت و سیگنال های اجتماعی را نیر در نظر بگیریم.

به دست آوردن بک لینک های باکیفیت، طبیعتا کار آسانی نیست. برخی از تکنیک های ساده قدیمی، مثل لینک دهی متقابل، دیگر کارساز نیستند. بنابراین، متخصصین سئو تلاش کرده اند تا از طریق روش های مختلف، بهترین استراتژی های ساخت بک لینک با کیفیت را متوجه شوند.

در ادامه نتیجه کلی آزمون و خطاهایی که متخصصین سئو انجام داده اند را برای شما ارائه کرده ایم:

  • پست مهمان

بدون شک، همه نکات مربوط به بک لینک، به میزان کیفیت ختم می شوند؛ برای اینکه بک لینک های با کیفیتی به دست بیاورید، باید بهترین عملکردتان را در پروسه پست مهمان اراده دهید. اینکه تاکید می کنیم بهترین عملکردتان را اراده کنید، بی دلیل نیست؛ تعداد بسیار زیادی پست مهمان بد و ضعیف در سایت های مختلف وجود داشته و متاسفانه این روند ادامه دارد. برای اینکه پست مهمان شما جزو این موارد نباشد، باید 3 فاکتور زیر را در روند فعالیت های خود پیاده سازی کنید:

  • از بقیه الگو برداری نکنید
  • محتوایی تولید کنید که مخصوص شخص شما است
  • مباحث مرتبط و موثق را در اختیار کاربران قرار دهید
  • بک لینک های رقبا

این مورد در حقیقت یک استراتژی زمان بر و در عین حال موثر است. در این استراتژی ساخت بک لینک، شما باید بررسی کنید که چه مواردی برای بقیه سودآور بوده است. شما باید وب سایت هایی را پیدا کنید که به رقبای شما لینک داده اند.

سپس تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتواهایی بهتر، غنی تر و با ارزش بالاتری نسبت به رقبا، تولید کنید. در این حالت، وب سایت مبدا، به جای لینک دادن به رقبایتان، به شمایی که محتوای بهتری برای ارائه دارید، لینک می دهد.راحت ترین راه برای اینکه بک لینک های رقبا را پیدا کنید، استفاده از ابزار Ahrefs Backlink Checker می باشد. به هنگام استفاده از این ابزار، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که دامین وب سایت رقیب را وارد کنید تا ابزار بک لینک های آن را به شما نشان دهد.

تحلیل بک لینک رقبا

 

همچنین می توانید اگر یک صفحه یا برگه خاص از سایت رقیب را در نظر داشتید، می توانید URL آن را در این ابزار وارد کنید تا متوجه شوید که چه بک لینک هایی برای آن صفحه یا برگه خاص، ایجاد شده است.

بعد از اینکه بک لینک های رقیب خود را پیدا کردید، زمان آن است که مطالبی را آنالیز کنید که بهترین موقعیت را برای شما فراهم می کنند:

  • Link relevance: آیا این بک لینکی که رقیبتان گرفته است، با محتوای شما ارتباطی دارد؟
  • Link strength: اعتبار این لینک چقدر است؟
  • احتمال ایجاد لینک: چقدر احتمال دارد که شما نیز بتوانید چنین بک لینک هایی را ایحاد کنید؟

قدم بعدی این است که با ارسال ایمیل، از صاحب وب سایتی که لینک داده است درخواست کنید که به جای لینکی که به رقیب شما داده است، از محتوای سایتتان استفاده کند و به آن لینک بدهد. البته برای این کار باید بهترین کیفیت و عملکرد را نسبت به رقیب خود داشته باشید. به این پروسه، تکنیک آسمان خراش نیز گفته می شود.

البته معمولا این روش به این صورت عمل نمی کند که وبمستر سایت لینک دهنده، بک لینک حریفتان را حذف کند؛ در این صورت، شما می توانید از او بخواهید که لینک شما را به عنوان یک مرجع پیشنهادی، در کنار بک لینک حریف، به کاربران ارائه دهد.

چند تکنیک دیگر که برای لینک سازی کاربرد خوبی می توانند داشته باشند را در ادامه معرفی می کنیم؛ این تکنیک ها در کمتر مقاله یا محتوای آموزش سئو دیده می شوند:

  • ساخت بک لینک محتوا محور؛ یعنی تولید محتواهایی که به صورت طبیعی و خودکار بتوانند بک لینک جذب کنند. به واسطه به اشتراک گذاری هایی که توسط کاربران انجام می شود.
  • Social backlinks؛ به اشتراک گذاشتن محتواهای خود در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید باشد؛ در صورتی که شما حضوری فعال داشته و همواره در این شبکه ها در حال تعامل با کاربران باشید.
  • لینک سازی شکسته؛ یعنی به وب سایت هایی که لینک های خارجی آن ها از کار افتاده اند، پیشنهاد بدهید که به جای آن ها، لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند. این در واقع یک معامله دو سر سود است.
  • خرید بک لینک؛ یعنی اینکه به بلاگ های مختلف پول بدهید تا لینک شما را در سایت خود قرار دهند؛ البته به هیچ وجه اینکار پیشنهاد می شود، مگر اینکه هیچکدام از تکنیک های ساخت بک لینک برای شما نتیجه ندهد.
  • کامنت توضیحی برای یک محصول؛ برای یک محصول پرطرفدار، یک محتوای آموزشی کوتاه بنویسید و در آن یک بک لینک برای وب سایت خود ایجاد کنید.
  • سایت های پرسش و پاسخ؛ در این بخش ها می توانید با وبمستر ارتباط بگیرید و در نهایت یک لینک در متن خود قرار دهید.
  • PBN؛ یعنی با ایجاد یک شبکه بلاگ مخفی، از طریق دامنه های مختلفی که ایجاد کرده اید، برای خود بک لینک بسازید؛ بیشتر مراکز و متخصصین آموزش سئو، PBN را به عنوان یک تکنیک سئو کلاه سیاه در نظر می گیرند!

معرفی تکنیک های سئو کلاه سیاه و جریمه های آن ها توسط گوگل

خرید بک لینک و استفاده از شبکه های PBN تکنیک هایی هستند که با استفاده از آن ها می شود برای وب سایت خود بک لینک ساخت؛ اما باید بدانید که این موارد در دسته سئو کلاه سیاه قرار می گیرند (و در بعضی موارد سئو کلاه خاکستری). به هر حال، گوگل از روش های مختلف سعی می کند که این موارد را شناسایی کرده و وب سایت مورد نظر را جریمه کند.

از طرف دیگر، نکته جالب این است که این تکنیک ها کاربردی و بسیار مفید هستند و به بهبود رنک وب سایت کمک می کنند (تنها در صورتی که گوگل آن ها را تشخیص ندهد). اگر فردی بخواهد بهینه سازی سایت خود را بر اساس تکنیک های کلاه سیاه انجام دهد، باید همواره مراقب باشد تا خزنده گوگل فعالیت های کلاه سیاه او را تشخیص ندهد. تا زمانی که ربات گوگل متوجه این داستان نشود، مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد!

جریمه های ساخت بک لینک از طریق سئو کلاه سیاه

بروز رسانی پنگوئن که گوگل در سال 2012 در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود آورد، کارش این بود که تمامی لینک های بد، اسپم و بی کیفیت را شناسایی کند و برای وب سایت مرتبط جریمه ای در نظر بگیرد. یکی از اصل هایی که در یک مرکز آموزش سئو باید به شما بیاموزند، تعامل با این بروز رسانی است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

جریمه الگوریتم پنگوئن گوگل

تصویر بالا، هشداری را نشان می دهد که گوگل ازسال 2012 برای وب سایت های تخطی گر در زمینه ساخت بک لینک ارسال می کرد؛ طبیعی است که هیچکس دوست ندارد این پیغام را امروزه در سرچ کنسول خود مشاهده کند!

حال اگر متوجه شده اید که وب سایتتان یکسری بک لینک ضعیف دارد که اطلاعی از آن ها ندارید و شخصا دخلی در ایجاد آن ها ندارید، جای نگرانی وجود ندارد. چراکه گوگل این مسئله را متوجه می شود که همه بک لینک های بد را خود شما نساخته اید و شما رقیبانی دارید که می خواهند سایت شما توسط گوگل جریمه شود.

مسئله اصلی که برای گوگل اهمیت بیشتری دارد، این است که شما این بک لینک های بد را نادیده گرفته و در جهت رفع آن ها هیچ اقدامی نکنید. شما می توانید این بک لینک ها را در حساب کاربری سرچ کنسول خود disavow کنید.

بهترین ترفندها برای جلوگیری از این مسئله:

  • لینک سازی را به طور مداوم انجام دهید؛ انجام این پروسه برای یکبار اثربخش نخواهد بود
  • لینک های با کیفیت کم تعداد بهتر از تعداد زیادی لینک بی کیفیت هستند
  • از انواع مختلف انکر تکست ها استفاده کنید
  • پرهیز از جذب بک لینک از سایت های اسپمی
  • از سایت هایی بک لینک بگیرید که ترافیک مرتبط با برندتان را به سایتتان بفرستد

تجربه کاربری و سئو,سئو و تجربه کاربری

آموزش سئو و تجربه کاربری (UX)

تجربه کاربری و سئو دو مقوله بسیار مهم در دنیای دیجیتال مارکتینگ هستند که همیشه در کنار هم هستند. در ادامه این بخش، نحوه بهینه سازی برای افزایش تعامل این دو مفهوم را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم تا با استفاده از آن، رنک سایت خود را ارتقا دهید.

اگر 10 سال پیش می خواستید شروع به پیاده سازی سئو برای وب سایت خود کنید، باید محتواهایتان را مملوء از عبارات کلیدی می کردید؛ در این صورت محتوای شما برای عبارات کلیدی بسیار زیادی رنک خوبی می گرفت؛ شاید با خود بگویید که پس تجربه کاربری چه می شود؟

درست است؛ در آن سال ها آنطور که باید و شاید، تجربه کاربری جایگاه بالایی نداشت. خوشبختانه امروزه، هیچکدام از آن تکنیک های سئو سایت، کارساز نیستند و گوگل برای هر کدام از آن روش ها، جریمه های سنگینی در نظر گرفته است. در 10 سال قبل، اگر به عنوان یک کاربر وارد برخی سایت های می شدید، هیچ ارزش و مفهومی را پیدا نمی کردید و به راحتی می توانستید متوجه شوید که وبمستر، تنها رنک گرفتن در گوگل برایش اهمیت داشته و بهبود تجربه کاربری کوچک ترین ارزشی در استراتژی های او نداشته است. هدف اصلی این افراد، دور زدن الگوریتم رتبه بندی گوگل بود.

در اینجا بود که گوگل متوجه شد که تجربه کاربری اهمیت بسیار زیادی دارد و باید نگاه متفاوتی نسبت به آن داشت. چیزی که متخصصین سئو باید متوجه شوند این است که بهینه سازی سایت برای تجربه کاربری، قبل از هر چیزی، موجب می شود رنک آن ها در گوگل بهبود پیدا کنند.

ماهیت تجربه کاربری چیست؟

به شکل خلاصه، تجربه کاربری (UX) یعنی تعاملی که یک کاربر با یک کسب و کار ایجاد می کند؛ چه در سایت و یا چه در چگونگی فروش محصولات. تجربه کاربری یک تجربه سراسری است که شامل تمامی عواملی که کاربر را در طول مسیر ورود به سایت تا خروج، همراهی می کند.

دقت داشته باشید که UX و UI یک مفهوم ندارند؛ تجربه کاربری بخشی از UI محسوب می شود. تصور کنید که شما وارد یک سایت فروشگاهی می شوید، اینکه به راحتی بتوانید یک محصول را پیدا کنید، جزو UI است و اما اگر نتوانید موفق به خرید آن محصول شوید، در ارتباط با تجربه کاربری است.

قوانین تجربه کاربری در دنیای امروزی

اولین اصلی که باید باید بدانید این است که تجربه کاربری یک پروسه بی پایان است که در نهایت هدف آن این است که تعامل شما با مشتری بهبود پیدا کند. این فلسفه ای است که تمامی کسب و کارها باید به آن بپردازند و تمام فعالیت هایشان را بر اساس این اصل، به پبش ببرند.

در دنیای وب، اگر بخواهیم به شکل ساده بگوییم، تجربه کاربری در واقع همه چیز است. به همین دلیل است که ما باید تمام پیچ خم ها و اصول بهبود در آن را بیاموزیم و در روند سه او سایتمان، آن را پیاده سازی کنیم. بر اساس آخرین نکات آموزش سئو باید برای بهبود تجربه کاربری به موارد زیر بیشتر از هرچیزی پرداخت:

  • ساختار وب سایت و سیستم navigation آن
  • چگونگی پروسه تبدیل کاربر به مشتری
  • فعالیت راحت کاربر در سایت
  • سرعت صفحات
  • ریسپانسیو بودن سایت
  • سئو محتوا
  • ساختار محتوا
  • تگ های عنوان و توضیحات متا
  • پشتیبانی مشتری به صورت واقعی
  • جریان کار ملایم!

هرم تجربه کاربری

رابطه سئو و تجربه کاربری و چالش های آن

وقتی می گوییم که سئو و UX همراه یکدیگر هستند، نشان دهنده این است که برای موفقیت در سئو سایت، باید مشکلات UX را از بین ببرید. حال، تمامی مواردی که در بالاتر بیان کردیم، مستقیما به سئو مربوط نمی شوند؛ اما در ادامه آن هایی که می توانند سئو را با مشکل مواجه کنند را مورد بررسی قرار داده ایم.

ساختار وب سایت و navigation

بهتر است که بیشتر اطلاعات ضروری وب سایت خود را در همان صفحه اول قرار دهید تا مطمئن شوید که تجربه کاربری شما به بهترین شکل ممکن پیاده سازی شده است. این ترفندی است که در دنیای تجربه کاربری، کاربرد زیادی دارد؛ در حقیقت بیشتر سئوکاران می دانند که جذب ترافیک از گوگل، تنهای نیمی از موفقیت است.

کاربری که وارد سایت می شود، باید در همان ابتدای کار متوجه شود که ساختار وب سایتتان به چه صورت است و به طور کلی شامل چه بخش ها و اطلاعاتی می شود. البته دقت داشته باشید که این ساختار و navigation استراتژی ای است که باید بر روی تمامی دسته ها، برگه ها و صفحات سایت پیاده سازی شوند تا اگر کاربر از طریق هر کدام از این صفحات وارد سایت شد، بداند که در کجاست و برای یافتن اطلاعات دیگر باید به کجا برود.

سرعت صفحه

بر اساس بیانات تمامی دوره ها و کلاس های آموزش سئو، هرچه سرعت سایت شما بیشتر باشد، تجربه کاربری هم ارتقا پیدا خواهد کرد. همانطور که بارها به این مسئله اشاره کرده ایم، سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی است؛ بنابراین در زمینه سرعت صفحه، شاهد یک رابطه شفاف و مستقیم بین سئو و UX هستیم.

بهینه سازی محتوا

شما باید زبان نوشتاری یک کاربر در حال جستجو را به خوبی درک کنید و روند تولید محتوای سایتتان را با آن تطایق دهید. به بیان دیگر، در ابتدا باید تحقیق عبارات کلیدی را انجام داده و سپس محتوای مورد نظرتان که تولیدش کرده اید را بر اساس همان عبارات کلیدی به دست آمده، بهینه و سئو کنید.

دقت داشته باشید که هدف اصلی از پیاده سازی تکنیک های آموزش سئو برای بهینه سازی محتوا، این است که وب سایت شما توسط این محتوای سئو شده، برای تمام افرادی که در زمینه های مرتبط با موضوع آن جستجو می کنند، قابل دسترس باشد. در نتیحه بهتر است تحقیق عبارات کلیدی را با استفاده از تکنیک هایی که در بالاتر بیان کرده ایم، انجام دهید.

تگ عنوان و توضیحات متا

با یک حساب و کتاب ساده، متوجه می شوید که هرچه رنک بالاتری در نتایج جستجوی گوگل به دست بیاورید، احتمال اینکه مردم بیشتری بر روی لینک سایت شما کلیک کنند نیز به دنبال آن افزایش پیدا می کند.

حال اگر در روند تولید عنوان و نوشتن توضیحات متا، خراب کاری کنید، ممکن است این محاسبه ساده ای که در موردش صحبت کردیم، به مسیر اشتباهی برود. به طور خلاصه، هدف اصلی شما از تولید تگ عنوان و نوشتن توضیحات متا باید این باشد که کاربر ترغیب به ورود به وب سایت شما و استفاده از خدماتی که ارائه می کند، بشود.

3 فاکتور بسیار مهم در زمینه تولید عناوین و توزیحات متا وجود دارد که باید رعایت شود:

  1. سئو؛ از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید تا خزنده موتور جستجو متوجه شود که موضوع وب سایت شما درباره چه چیزی است و کدام محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار است.
  2. UX؛ به کاربران باید اطلاعات شفاف و مختصر بدهید؛ کاربران باید بتوانند وعده ای که به آن ها در عنوان یا توضیحات متا داده اید را در متن محتوا پیدا کنند.
  3. بازاریابی؛ متن این دو بخش از صفحه، باید مقاومت ناپذیر باشد؛ به گونه ای که در مخاطب انگیزه ایجاد کند تا بر روی لینکی که قرار داده اید، کلیک کند؛ در نهایت شاهد افزایش بی نظیر نرخ کلیک خواهید بود.

چگونه سئو و UX را ارزیابی کنیم؟

از گزارشات تخصصی Google Analytics گرفته تا تا داده هایی که از تحلیل های داخلی به دست می آید، گزینه های زیادی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کنید تا هرآنچه که می خواهید را مورد ارزیابی قرار دهید.

Bounce rate ،Pages per session و Avg.session duration بخش هایی از حساب کاربری گوگل آنالیتیکس هستند که داده هایی در مورد وضعیت کاربری که وارد صفحات سایتتان می شود، به شما ارائه می کند.

چگونه سئو و UX را ارزیابی کنیم؟

با استفاده از داده های اینچنینی، شما می توانید تعامل و وضعیت تجربه کاربری و سئو سایتتان را در کنار یکدیگر، مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

اطلاعات بیشتر و جزئی تری در دسته Behavior وجود دارد. قسمت behavior flow به شما اطلاع می دهد که کاربران به بخش های مختلف وب سایتتان، چه واکنشی نشان می دهند. اطلاعات پیشرفته به شما این امکان را می دهد تا گزارش ها را بر اساس ترافیک ورودی، صفحات لندینگ پیج و دیگر موارد مشاهده کنید.

اگرچه که این اطلاعات بر اساس درصد بسیار کمی از تعداد کل بازدیدکنندگان وب سایت است، اما سبب ارائه نکات مفیدی به شما می شود؛ شما متوجه می شوید که دقیقا چه تعداد کاربر وقتی وارد یک بخش خاص از وب سایت شما شده اند، در آن باقی مانده اند یا سریعا از آن خارج شده اند.

bahavior flow در گوگل آنالیتیکس

Conversion در گوگل آنالیتیکس

این بخش مهم از گوگل آنالیتیکس به شما می گوید که کاربران وقتی وارد یک بخش از سایت می شوند، آیا طبق همان روندی به پیش می روند که شما مدنظر داشته اید یا خیر. فراموش نکنید که در منو admin، تیک های مربوط به هر هدفتان را روشن کرده و توضیحات آن را تکمیل کنید.

آموزش گوگل آنالیتیکس

با این روش، شما در واقع اندازه گیری می کنید که چه تعداد کاربر همان روندی که شما تعبیه دیده بودید را طی کرده اند و چه تعداد در نیمه راه از وب سایت شما خارج شده اند. این سبک از داده هایی که در گوگل آنالیتیکس وجود دارد، می تواند به وب سایت های فروشگاهی کمک بسزایی بکند؛ به این صورت که صاحب وب سایت فروشگاهی با استفاده از این اطلاعات متوجه خواهد شد که پروسه خریدی که طراحی کرده است چه مشکلاتی دارد و در چه مراحلی باید تغییرات ایجاد کند.

بعد از تمامی نکاتی که در بالا گفته شد، باز هم قصد داریم به مفاهیم پایه برگردیم؛ چراکه اهمیت نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، به قدری زیاد است که اگر بارها و بارها هم آن ها را شنیده باشید، گوشزد کردن دوباره آن ها، ضرری برای وب سایت شما نخواهد داشت.

هدف صفحات سایت

E.A.T یا همان Expert ،Authoritativeness ،Trustworthiness چیست؟

گوگل بر این باور است که صفحاتی باید در نتایج جستجویش رتبه بالایی بگیرند که نویسنده یا تولیدکننده آن، در زمینه ای که در موردرش مطلب نشر داده است، متخصص باشد. این رتبه بندی باکیفیت (که با ارزیابی انسانی انجام می شود)، به این صورت است که سایت موردنظر از جنبه های تخصص، اعتبار و اعتماد مورد بررسی قرار می گیرد.

تخصص، اعتبار و مورداعتماد بودن سه شاخصی هستند که در رتبه بندی وب سایت ها اثر زیادی دارند. به یاد داشته باشید که یکی از اولین قدم هایی که در زمینه رتبه بندی صفحات از نظر کیفیت اهمیت دارد، این است که هدف آن صفحه مشخص باشد. باید بدانید صفحاتی که مشخص نیست چه هدفی دارند و معلوم نیست که قرار است چگونه به کاربران در جهت رفع مشکل هایشان کمک کنند، نمی توانند در SERP ها رنک بالایی بگیرند. اصلا هرکس بخواهد کار سئو سایت خود را انجام دهد، مگر می تواند به این موارد اهمیتی ندهد؟ به صورت ناخودآگاه این 3 ویژگی در روند کاری فردی که قرار است وب سایت خود را بهینه سازی کند، به وجود می آید. مثلا فرض کنید فردی که می خواهد تحقیق کلمات کلیدی سایتش را انجام دهد، مجبور است که هدف سایت را بشناسد و در زمینه ای که قرار است محتوا تولید شود، متخصص باشد تا بداند که کاربران هدفش به چه مسائلی اهمیت می دهند و مشکل اصلی آن ها چیست.

هدف از تولید یک صفحه در سایت چیست؟

در همین ابتدای کار باید این نکته را بیان کنیم که هدف جستجوی کاربر را با هدف صفحه سایت اشتباه نگیرید؛ این دو مورد با هم متفاوت بوده و هر کدام بخ اندازخ خودشان اهمیت داشته و در هر کلاس یا دوره رایگان و غیررایگان آموزش سئو باید بیان شوند.

هدف صفحه همان دلیلی است که شما آن صفحه را در سایتتان ایجاد کرده اید. تمامی صفحاتی که در دنیای وب مشاهده می کنید، برای یک یا چند هدف خاص راه اندازی شده اند. بیشتر این صفحات تنها به این دلیل تولید و منتشر شده اند که نیازی از کاربران موتور جستجو، برطرف کنند. بعضی دیگر از صفحات تنها برای کسب درآمد و مواردی فقط برای آسیب رساندن به کاربران ایجاد شده اند.

در نتیجه، اولین قدم برای اینکه یک صفحه از سایت را درک کنید، این است که هدف آن صفحه را شناسایی کنید (این متنی بود که گوگل در سال 2019 منتشر کرد).

همین صفحه ای که در حال مطالعه آن هستید، به منظور آموزش سئو رایگان ایجاد شده و به صورت مداوم بروز رسانی می شود. پس شکی نیست که برای قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و در بین 3 رنک برتر، نیاز دارید تا هدف از تولید صفحات خود را مشخص کنید.

دقت داشته باشید که شما هیچ وقت نمی توانید گوگل و کاربران را فریب دهید؛ به همین دلیل، سعی نکنید که صفحاتی ایجاد کنید که ظاهر هدفشان با آن چیزی که در اصل وجود دارد، تفاوت داشته باشد. همواره به هنگام تولید یک صفحه، خودتان را به جای کاربر گذاشته و وارد آن صفحه شوید؛ آیا واقعا به عنوان یک کاربر متوجه این قضیه می شوید که صفحه ای که در آن قرار گرفته اید در مورد چه چیزی است؟

نکته مهم:

در صفحاتی که هدف آن ها ارائه اطلاعات آموزشی است، سعی کنید در همان عنوان و پاراگراف ابتدایی، این موضوع را مشخص کنید تا کاربری که برای یادگیری وارد سایت شما شده است، در آن باقی بماند و یا صفحه را اسکرول کند تا کیفیت آموزش شما را ارزیابی کند؛ همین مسئله سبب می شود تا time-on-site شما به شدت افزایش پیدا کند.

صفحات YMYL چه مفهومی دارند؟

“برخی از صفحات سایت ها به طور بالقوه بر ثبات مالی، آسایش، سلامتی یا شادمانی آینده یک فرد تاثیر می گذارند؛ ما به این موارد، صفحات YMYL می گوییم (Your Money or Your Life).”

متن بالا در سال 2019 در راهنمای ارزبابی کیفیت گوگل منتشر شد. صفحات YMYL مواردی هستند که بدون تعارف تمرکز اصلی الگوریتم های گوگل بر روی این صفحات می باشد. بگذارید مطلب را ساده تر کنیم؛ گوگل اعتقاد دارد آن صفحاتی که می توانند تاثیر زیادی بر ذهن افراد بگذارند، باید شدیدا مورد بررسی قرار بگیرند تا از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری شود. شاید یکی اصلی بروز رسانی هایی که در الگوریتم گوگل ایجاد می شود، همین باشد؛ گوگل نمی خواهد سایت هایی در رتبه های برتر نتایج جستجو باشند که بر اهداف صحیحی پشت آن ها نیست.

نکته مهمی که باید بدانید این است که اگر شما نیز صفحاتی مثل صفحات YMYL در وب سایت خود دارید، گوگل آن ها را شناسایی کرده و به طرز متفاوتی با آن ها برخورد خواهد کرد.

به زبان ساده تر، گوگل برای رتبه بندی این گونه صفحات، سخت گیری بیشتری از خود نشان می دهد.

اگر به گذشته نگاه کنید، متوجه رشد چشمگیر الگوریتم گوگل در شناسایی و از فیلتر گذراندن این دسته از صفحات می شوید؛ در گذشته صفحاتی که بر پول، سلامت، افکار و … شما اثر می گذاشتند و از صحت و کیفیت مناسبی برخوردار نبودند، در نتایج گوگل حضور داشتند. اما امروزه، با یک جستجوی ساده در مورد یک مسئله پزشکی، متوجه می شوید که گوگل برای رتبه بندی این دسته از صفحات که بر زندگی انسان ها اثر مستقیم می گذارند، سخت گیری های زیادی از نظر صحت مطالب دارد.

بنابراین، اگر برخی از صفحات شما نمی توانند رتبه خوبی در نتایج جستجوی دریافت کنند، شاید دلیلش همین مسئله باشد؛ شاید شما مطالب صفحاتی که دارید را از نظر درستی و صحتشان، بررسی نکردید؛ پیشنهاد می کنیم که سریعا این صفحات را بروز کنید و مطالبشان را مطابق با جدیدترین و درست ترین آمارها، تغییر دهید. سپس در سرچ کنسول خود درخواست ایندکس مجدد را از خزنده گوگل بخواهید. حداکثر بعد از چند روز می توانید تغییرات به وجود آمده در رتبه بندی صفحات YMYL سایت خود را مشاهده کنید.

اسپم شناخته شدن صفحات پول‌ساز

اگر صفحه ای در وب وجود داشته باشد که تنها کاری که می کند، فروش محصول یا خدماتی است، این صفحه از نظر گوگل، اسپم شناخته می شود. این مسئله را گوگل به صورت شفاف در سال 2011 اعلام کرده است. از نظر گوگل آن وب سایتی ارزش این را دارد که در بین رنک های برتر قرار بگیرد که چیزی برای ارائه و حرفی برای گفتن داشته باشد.

همین مسئله نشان می دهد که شما نباید انتظار داشته باشید که برای عبارت های کلیدی ای که ماهیت تجاری دارند، رنک بالایی بگیرید؛ مگر اینکه در کنار فروش محصول، داده و اطلاعات با ارزشی نیز ارائه کنید. شما باید از همین الان به برنامه ریزی های خود بنگرید و ببینید که قرار است هزینه و وقتتان را صرف چه صفحاتی کنید؛ صفحاتی که قرار است به دلیلی که در بالا بیان کردیم، رنک خوبی دریافت نکرده و از نظر گوگل اسپم نیز شناخته شوند، آیا ارزش این همه وقت و هزینه را دارند؟

سایت های اسپم

همیشه به یاد داشته باشید که:

  • اگر صفحه تنها برای پول درآوردن فعالیت داشته باشد، آن صفحه اسپم است.
  • اگر سایتی تنها برای پول درآوردن فعالیت داشته باشد، کل آن سایت اسپم است.

البته این تنها یکی از دلایلی است که ممکن است یک وب سایت اسپم شناخته شود؛ دلایل زیادی وجود دارد که سبب می شود وب سایت شما از نظر گوگل به صورت اسپم شناسایی شود که در ادامه این مطلب آموزش سئو بیشتر به این مسئله خواهیم پرداخت.

صفحات doorway اسپم هستند!

صفحات doorway یا همان درگاه از نظر الگوریتم رتبه بندی گوگل، اسپم شناخته می شوند. همه ما بارها و بارها با اینجور صفحات روبرو شده ایم. البته دقت داشته باشید که معنای صفحات doorway در طول زمان تغییر پیدا کرده است و همچنین این روند ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر، شاید بهترین تعریف برای صفحات doorway به این شکل باشد:

هر صفحه ای از سایت که برای رنک گرفتن برای یک کلمه کلیدی خاص با حداقل متن محتوا، منتشر شده است، صفحه درگاه یا doorway نامیده می شود؛ اغلب صفحات مربوط به لوکیشن، جزو صفحات درگاه شناخته می شوند.

همانطور که متوجه شدید، این صفحات موجب می شوند تا بیشتر از یک صفحه برای عبارات کلیدی مشابه رتبه بندی شوند. همین مسئله باعث می شود تا کیفیت صفحات نتایج جستجوی گوگل به هم بریزد. به این صورت که اگر کاربری از یک لینک خوشش نیامد و از آن خارج شد، وارد لینک دوم می شود و متوجه می شود که این دو صفحه تقریبا یکی هستند و همین مسئله موجب کاهش اعتبار گوگل خواهد شد.

حالا اگر شما هم تعداد بسیار زیادی location pages در وب سایت خود دارید که مربوط به یک موضوع واحد می باشند، باید سریعا آن را با یکدیگر ادغام کنید؛ چراکه این صفحات، به صورت doorway شناخته می شوند و موجب جریمه کلی سایتتان خواهند شد؛ گوگل به شدت روی این موضوع حساسیت دارد!

صفحات بی کیفیت سایت از نظر گوگل

گوگل از همان ابتدایی که شما سایتتان را راه اندازی می کنید، آن را بررسی می کند؛ قطعا شما نمی خواهید که برچسب بی کفیت بودن روی وب سایتتان باشد. آنجا را با الگوریتم یا انسانی قرار دهید. درست است که عناصری که سبب بی کیفیت بودن صفحات سایت می شوند، ارتباطی با رتبه بندی وب سایت شما ندارند، اما باید تا جایی که می توانید از آن ها دوری کنید.

منظور گوگل از یک وب سایت بی کیفیت، در واقع وب سایتی است که اگر کاربری وارد شود، احساس راحتی نکند؛ حال این مسئله ممکن است به روش های زیادی اتفاق بیفتد. در نتیجه، باید به گوگل حق بدهیم که از وب سایتی که قرار است در رنک یک نتایج جستجویش قرار دهد، انتظار باکیفیت بودن در هر مسئله ای را داشته باشد.

بهتر است بدانید که این بی کفیت بودن سایت تنها محدود به طراحی نیست و همه بخش های وب سایت شما را در بر می گیرد.

صفحات بی کیفیت سایت

فاکتورهای شناسایی صفحات بی کیفیت

صفحات بی کیفیت سایت راضی کننده نیستند یا فاقد عناصری هستند که موجب رسیدن کاربر به هدفش می شود. این صفحات فاقد ویژگی تخصصی بودن هستند و نمی توان روی آن ها برای رسیدن به اهداف معتبر مارکتینگ حساب کرد (بخشی از بیانیه Google Quality Evaluator Guidelines).

فاکتورها و شاخصه های زیادی در این زمینه وجود دارند که می توان بر اساس آن ها تصمیم گرفت که یک صفحه بی کیفیت است یا باکیفیت. برخی از آن ها را برای شما جمع آوری کرده ایم تا بتوانید بدون نیاز به گذراندن یک دوره یا کلاس آموزش سئو بخش اعظمی از مشکلات وب سایت خود را مرتفع کنید.

  • تعداد زیادی کامنت اسپم
  • محتواهای بی کیفیت که کمبود E.A.T در آن ها دیده می شود
  • ارزش قائل نشدن برای کاربران
  • ضعیف بودن صفحه از نظر طراحی
  • شناسایی برنامه ریزی های کلاه بردارانه و مخرب
  • بدنام بودن برند
  • انتشار محتوا از طریق ربات
  • عدم وجود اطلاعات ارتباطی در وب سایت
  • ارائه اطلاعات تقلبی
  • عدم اعتماد
  • موقتی بودن وب سایت
  • صفحاتی که فقط برای لینک دهی ایجاد شده اند
  • صفحاتی که هدف آن ها مشخص نیست
  • استفاده بیش از حد کلمات کلیدی
  • صفحاتی که خدمات کمی به مشتری هایشان ارائه می کنند
  • صفحاتی که از اصول سئو کلاه سیاه پیروی می کنند

شاید با خود بگویید که صفحات سایت من هیچکدام از این مشکلات را ندارند اما باز هم در بین رتبه های برتر گوگل قرار نگرفته اند؛ نکته بسیار مهمی که می خواهیم در این آموزش سئو رایگان به شما بگوییم این است که اگر صفحه ای هیچکدام از این مشکلات را نداشته باشد، اما در عین حال چیز خاصی هم برای ارائه نداشته باشد، نمی تواند در جایگاه یک نتایج جستجو قرار بگیرد و شما را در میان همان صفحات سوم تا چهارم، می چرخاند. پس اگر در روند سئو سایت خود حس کردید که دارید درجا می زنید، این نکته مهم را به یاد بیاورید.

پس، ممکن است که صفحاتی وجود داشته باشند که نه کیفیت بالا باشند نه از کیفیت پایینی برخوردار باشند.

صفحات با کیفیت متوسط به هدف خود نمی رسند و طبیعتا از E.A.T پایینی هم برخورداند. ممکن است در بین نتایج جستجوی گوگل، صفحه ای را پیدا کنید که هم فاکتورهای کیفیت بالا بودن را داراست و هم مشکلاتی که در بالاتر بیان کردیم را در دل خود جای داده است؛ این صفحات هم جزو صفحات با کیفیت متوسط دسته بندی می شوند.

سیستم امتیازدهی گوگل، صفحاتی که نویسنده آن ها ناشناخته باشد را نیز جزو صفحات متوسط تلقی می کنند.

بنابراین، چه کنیم تا جزو صفحات باکیفیت باشیم؟

خیلی واضح است…

تمامی مشکلاتی که در بالاتر بیان شد را مرتفع کنید و سعی کنید که خاص باشید؛ در این صورت است که گوگل عملکرد شما را باکیفیت تلقی کرده و صفحات سایتتان را در بین رتبه های برترش جای می دهد.

وقتی صفحات باکیفیت وجود داشته باشند، گوگل رنک خوبی به بی کیفیت ها نمی دهد!

پاندا الگوریتمی است که به طور کلی در سایت ها اعمال می شود و امروزه به یکی از عامل های اصلی و تاثیرگذار برای رتبه بندی سایت ها تبدیل شده است. پاندا کیفیت سایت را بررسی می کند و به گوگل این امکان را می دهد تا صفحات مختلف را از نظر کیفیت رتبه بندی کند (بخشی بیانیه شرکت گوگل در سال 2016).

بنابراین اگر کلمات کلیدی مهم کسب و کار خود را در صفحات بی کیفیت قرار داده اید، تعجبی ندارد که این عبارات نتوانند رنک بالایی دریافت کنند.

هدف اصلی گوگل این است که کیفیت صفحات نتایج جستجوی خود را به شدت بالا ببرد تا کاربران به هرآنچه که می خواهند، به بهترین شکل ممکن دست پیدا کنند. به همین جهت، بروز رسانی های زیادی تنها برای این قضیه در الگوریتم رتبه بندی سایت های خود اعمال کرده است.

اگر امروزه مشاهده می کنید که یک محتوای باکیفیت در رنک یک یا صفحه اول گوگل قرار گرفته است، مطمئن باشید بهتر از آن محتوا برای آن عبارت کلیدی وجود نداشته است. مادامی که گوگل محتواهای باکیفیت را پیدا کند، دلیلی نمی بیند که رنک مناسبی به صفحات با کیفیت پایین یا معمولی بدهد.

امتیازدهندگان کیفیت به صورت مستقیم بر روی وب سایت شما اثر نمی گذارند.

شهرت وب سایت اهمیت دارد!

بله درست متوجه شدید؛ شهرت وب سایت در تعیین وضعیت رتبه بندی آن تاثیر دارد. شهرت وب سایت شما به امتیازدهندگان کیفیت گوگل این امکان را می دهد تا سابقه سایتتان را بررسی کنند. به دست آوردن تاریخچه فعالیت های وب سایت شما، یکی از آسان ترین کارهایی است که یک امتیازدهنده کیفیت در شرکت گوگل می تواند انجام دهد.

فرض کنید یک بلاگ طی سال های زیاد، فقط محتواهای اسپم تولید و منتشر کرده است؛ خب طبیعی است که اگر این وب سایت یک محتوای باکیفیت در این میان نشر داده باشد، باز هم نمی تواند در میان رنک های برتر قرار بگیرد؛ چراکه به تولید محتوای اسپم شهرت یافته است.

در حال حاضر هم کم پیش می آید که شما مطلبی را از وبلاگ های معرف، در صفحه اول گوگل مشاهده کنید!

اگر می خواهید وضعیت شهرت وب سایت خود را ارتقا دهید، نکات زیر از جمله مواردی هستند که باید آن ها را مدنظر داشته باشید.

    • گوگل به بررسی های مثبت کاربران اهمیت می دهد و از آن ها استفاده می کند تا وضعیت شهرت و محبوبیت سایت شما را بسنجد. در صفحه تبلیغاتی مدنظر، سعی کنید از طرق مختلف، نظرات مثبت کاربران را قرار دهید.
    • حضور نام برند شما در سایت های معتبر، مثل وب سایت های برتر خبری، گزینه خوبی برای گوگل است وضعیت شهرت شما را بررسی کند.
    • گوگل از امتیازدهندگان کیفی خود می خواهد تا صفحه اصلی و دیگر صفحات سایت شما را بررسی کنند و اطمینان حاصل کنند که این صفحات ارتباط خوبی داشته و بروز، آموزنده و مدرن می باشند.
    • گوگل تمایل دارد تا مواردی مثل اینکه چه کسی مسئول بررسی محتواهاست، چه کسی مدیر وب سایت است، جزئیات کسب و کار موردنظر چیست، محتواها در چه تاریخی بروز شده اند و … را بداند.
    • شما مسئول محتواهایی هستید که در وب سایت خود منتشرشان می کنید، پس باید دقت کافی داشته باشید تا هر مطلب و اطلاعاتی را به خورد کاربران ندهید!
    • اگر کاربرانتان، خرید خود از سایت شما را به صورت آنلاین انجام می دهند؛ بهتر است که یک ساختار مناسب برای این کار در نظر بگیرید. امنیت و سهولت در پرداخت دو فاکتوری هستند که همواره باید آن ها را مدنظر داشته باشید.
    • صفحات خود را بروز نگه دارید و بگذارید کاربرانتان هم بدانند که محتواهایتان، دقیقا در چه تاریخی بروز رسانی شده اند.
    • حواستان به رقبای بی انصافتان باشد! برخی از رقبا، ممکن است هزینه کنند و صفحاتی را با نام برند شما در گوگل بالا بیاورند که در مورد کلاهبردار بودن شما است. امتیاز دهندگان کیفیت گوگل به این بازخوردها اهمیت می دهند و آن ها را جزو شهرت بد وب سایت شما در نظر می گیرند.
    • گوگل انتظار دارد تا بازبینی، بروز رسانی و ویرایشی که بر روی صفحات سایت شما توسط خودتان پیاده سازی می شود، یک نظم خاص داشته باشد.
    • اگر در وب سایت شما بازخوردهای بسیار بدی ثبت شده است، باید بدانید که گوگل در سال 2013 اعلام کرد که الگوریتمی برای این موضوع دارد تا نظرات منفی که در سایت ها وجود دارند را بررسی کند. نکته مهمی که در مورد این الگوریتم وجود دارد، این است که به دنبال نظرات منفی تقلبی و عجیب و غریب نیست. اگر تعداد زیادی بازخورد منفی ندارید، نگران نباشید، چراکه وجود نظرات مخالف شما در صفحات سایتتان یکی از مسائل طبیعی است که در دنیای وب وجود دارد و نمی شود با آن مقابله کرد.
    • جالب است بدانید که گوگل برای quality rater های خود محدوده کیفی برای اعلام وضعیت صفحات مشخص کرده است. به این صورت: خیلی ضعیف، ضعیف، معمولی، خوب و خیلی خوب.
    • گوگل از وب سایت هایی خوشش می آید که به خوبی از آن ها محافظت می شوند. پس همواره سعی کنید نسخه cms خود را بروز نگه دارید و یا اینکه لینک های شکسته یا تصاویر پاک شده سایت خود را مرتفع کنید. این مسئله یکی از فاکتورهایی است که شما می توانید از آن استفاده کرده و نظر گوگل را جلب کنید. به این صورت است که شهرت برند و وب سایت شما در نزد این موتور جستجوگر سختگیر، ارتقا پیدا خواهد کرد.
    • گوگل از quality rater های خود می خواهد تا وب سایت شما را تست کنند تا متوجه شوند که به درستی کار می کند. سخت گیری هایی که در این زمینه می شود، برای وب سایت های فروشگاهی و لینک های خرید آن ها بیشتر می باشد.
    • گوگل از سایت ها انتظار دارد که طبق یک برنامه مشخص ویرایش، بازبینی و بررسی شوند.
    • گوگل تمایل دارد تا به محتواهایی رنک بدهد که توسط متخصصین نوشته شده باشند؛ نه محتواهایی که در از اطلاعات دیگر محتواها تشکیل شده اند.
    • شما نمی توانید در وب سایتی که شهرت خوبی ندارد، محتوای باکیفیتی تولید و منتشر کنید و انتظار داشته باشید که رنک خوبی بگیرد. شهرت منفی وب سایت شما از افزایش رنک صفحات با کیفیتتان جلوگیری خواهد کرد.
    • شهرت خوب وب سایت می تواند محتواهای بی کیفیت را محتواهایی باکیفیت جلوه دهد!
    • این نکته مهم را همواره مدنظر داشته باشید که زیبایی وب سایت شما هیچ اهمیتی برای گوگل ندارد و گوگل دلیلی نمی بیند صرف اینکه یک وب سایت طراحی بسیار زیبایی دارد، به آن رنک بالایی بدهد.
  • تقریبا در هر صفحه وب باید روش واضحی برای تماس با مدیر سایت وجود داشته باشد. عدم وجود چنین امکانی در درازمدت می تواند به رتبه بندی وب سایت شما آسیب برساند.

صفحات باکیفیت سایت از نظر گوگل

در بالا در مورد صفحات بی کیفیت و اینکه گوگل بر اساس چه فاکتورهایی آن ها را می شناسد، نکاتی را برای شما عزیزان بیان کردیم. در این بخش قصد داریم تا شاخصه هایی که گوگل (High-Quality Characteristics of a Web Page) آن ها را برای شناسایی صفحات باکیفیت به کار می برد معرفی کنیم.

  • محتوای اصلی صفحه باید کیفیت بسیار بالا داشته و مطالعه آن برای کاربران لذت بخش باشد.
  • طراحی صفحه باید کاربردی باشد.
  • نویسنده مطلب به صورت جداگانه دارای اعتبار خوبی باشد و در یک زمینه تخصصی فعالیت کند.
  • سایت و برند باید شهرت خوبی داشته باشند (خودتان را در گوگل جستجو کنید!).
  • محتوای صفحات باید مشکل اصلی مشتری را مرتفع کند.
  • صفحه باید قابل اعتماد باشد.
  • گوگل اهمیت ویژه ای برای تخصصی بودن مطلب در نظر می گیرد؛ درنتیجه به خاطر اینکه همه افراد مطلب صفحه شما را متوجه بشوند، از تخصصی بودن موضوع کم نکنید یا حداقل در بخشی از محتوایتان به صورت کاملا تخصصی موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
  • صفحاتی که اطلاعات مورد نیاز کاربر را به طور دقیق بیان کنند؛ یعنی کاربر بعد از مطالعه محتوای آن صفحه، نیازی نداشته باشد به وب سایت دیگری مراجعه کند.
  • تبلیغات تا زمانی که مزاحمتی برای کاربر ایجاد نکند، دال بر بی کیفیت بودن یک صفحه نیست.
  • یک صفحه سایت باکیفیت بر اساس بروز ترین نکات آموزش سئو مجموعه ما و تجربه هایی که به دست آورده ایم، بای اطلاعات تماس خود را به راحت ترین و بهترین شکل ممکن در اختیار کاربر قرار بده.
  • سایت ها اگر می خواهند صفحات باکیفیتی داشته باشند، باید اهمیت زیادی برای صفحات 404 خود در نظر بگیرند و این صفحات را با طراحی دقیق، کاملا مفید و مشکل ساز پیاده سازی کنند.

درست است که بارها اعلام کرده ایم گوگل وب پیج ها را مورد رتبه بندی قرار می دهد نه وب سایت ها را؛ ولی یک وب سایت اگر ساختار کلی باکیفیتی داشته باشد، صفحات جدیدش هم بر همان اساس در منظر گوگل شناخته می شوند مگر اینکه نویسنده از کیفیت محتوایش بکاهد.

حالا بریم سر چند نکته از:

آموزش سئو 2023 براساس چند نکته و سرفصل جدید و اسرارآمیز

  1. روی چیزهایی که مهم نیستند تمرکز نکنید!

دوستان من واقعیت این است که حداقل نیمی از مطالبی که در مورد سئو می خوانید، هیچ ارزش محتوایی ندارند و توسط بی سوادها نوشته یا کپی شده اند!

بسیاری از افراد یا سایت ها محتوایی در زمینه آموزش سئو منتشر می کنند که به اندازه سر سوزنی هم در سایت شما اثر نمی گذارد. شاید در گذشته ارزشمند بوده اما امروز حتی به درد خودشان هم نمی خورد. اجازه بدید چند نکته که دیگر ارزش ندارند یا ارزش قبل را ندارند؛ مرور کنیم:

  • استفاده از کلمات کلیدی LSI براساس گفته های جان مولر دیگر ارزشی ندارند.
  • سبز کردن چراغ افزونه های سئو مثل یوست هیچ اهمیتی ندارد. زمان خود را بیهوده هدر ندهید.
  • نوشتن محتواهای طولانی برای گرفتن رتبه بهتر افسانه ای بیش نیست! می توانید بر کلمات کلیدی مهم تر و استراتژی های جدیدتر متمرکز شوید.
  • نیاز نیست حتما از دامنه هایی استفاده کنید که در آن کلمه کلیدی بیزینس شما موجود باشد. دامنه های برند و به یادماندنی بسیار بهترند.
  • ارزش سیگنال های شبکه های اجتماعی بسیار کمتر از قبل شده است. به صورت غیر مستقیم ممکن است اثراتی داشته باشد.

لطفا برای آموزش سئو به نکات مهم توجه کنید و تمرکز بر روی مزخرفات رو به رقباتون واگذار کنید.

  1. همیشه چیزی که جستجو می شود را در صدر اولویت ها نگه دارید.

حتما می دانید که اگر میخواهید در گوگل وروردی و فروش به دست بیارید باااااید محتوایی بسازید که دیگران در گوگل به دنبال آن می گردند. این مسئله همانطور که بارها و همه جا گفته ام مهم ترین نکته در سئو سایت هاست.

برای مثال، فرض کنید می خواهید بازی های آنلاین ویدئویی را بفروشید و در نتیجه می خواهید در عبارت کلیدی “بازی های ویدیویی ترسناک” رتبه بگیرید. اولین فکر شما ممکن است این باشد که یک دسته بندی جدید ایجاد کنید و آن را برای عبارت کلیدی مذکور سئو کنید که این یک اشتباه بزرگ خواهد بود چرا که هم شما، هم گوگل و هم کاربر می دانید  که این صفحه، صفحه کاملا هدفمندی نیست.

اگر در نتایج اول گوگل دقت کنید می بینید که عموما برای این موارد صفحات وبلاگی که فقط به معرفی یک محصول خاص و البته دقیق اشاره کرده اند؛ دیده می شوند. بهترین کار این است که در وبلاگ سایت خود برای کلمه کلیدی مد نظر خود یک محتوای عالی بنویسید و آن را به صفحه محصول مورد نظر در سایتتان لینک کنید.

شما باید قبل از هر تصمیمی؛ آموزش سئو ببینید تا اشتباهاتی نکنید که بعدا زمان خود را صرف برطرف کردن آن اشتباهات کنید.

  1. عنوان های قانع کننده و جذاب بسازید نه فقط سئو شده!

از آگوست 2021 که گوگل تغییراتی در بررسی تگ های عنوان اعلام کرد، کمتر به این تگ ها وابستگی دارد و بیشتر به به بخش های دیگر پیج مثل تگ h1 متکی شده است.

بررسی های انجام شده توسط وب سایت MOZ نشان می دهد گوگل در حال حاضر 33.4 درصد احتمال دارد که تگ های عنوان را دوباره نویسی کند (یعنی تغییر دهد) و در 66.6% موارد از خود محتویات تگ عنوان برای نتایج استفاده می کند.

به عبارت دیگر عنوانی که گوگل در نتایج جستجوی خود نشان می دهد با تگ عنوان صفحه در دو سوم مواقع دقیقا یکسان است. به همین دلیل، اگر می خواهید در نتایج جستجو زمانی که در رتبه های اول تا سوم قرار گرفته اید، بیشتر روی سایت شما کلیک کنند باید برای نوشتن عنوان های سئو شده ی جذاااااب زمان کافی بگذارید و بهترین عنوان را انتخاب کنید (همانطور که من از دو سال پیش و در دوره جامع گفته بودم که بعضی اوقات شاید نیاز باشه 15 دقیقه فقط به ساخت عنوان تخصیص بدید)

  1. محتواهای کم ورودی خود را بروزرسانی کنید

حتی اگر در سال گذشته ترافیک وب سایت شما از تصورتان هم بیشتر بوده است صفحاتی در سایتتان وجود دارد که ورودی کمی دارند (مخصوصا آنهایی که روزی ورودی زیادی داشته اند و حالا کم شده است). این صفحات را باید پیدا کرده و در اسرع وقت با محتوای ارزشمند و به صورت کاملا آگاهانه (یعنی باید آموزش دیده باشید) بروزرسانی کنید (خودم لذت می برم که اینجوری دارم عاشقانه بهتون آموزش سئو میدم).

در اینجا نحوه پیدا کردن محتوای کمتر دیده شده را با استفاده از گوگل سرچ کنسول به شما آموزش داده ام:

  • به بخش گزارش دهی نتایج بروید
  • بر روی فیلتر Date کلیک کرده و Compare Mode را انتخاب کنید
  • مقایسه 6 ماه گذشته را انتخاب کنید و بر روی Apply کلیک کنید
  • بر روی تب Pages کلیک کنید
  • براساس Clicks Difference سورت کنید

در اینجا به دنبال صفحاتی باشید که به تازگی کاهش رتبه داشته اند. به عبارت دیگر، صفحاتی که ممکن است از زمان انتشار از نظر پیشرفت به آن چیزی که باید تبدیل نشده اند.

خلاصش کنم! هرچی از بروزرسانی محتوا بگم کم گفتم. 

  1. صفحات مهم سایت را با لینک های داخلی تقویت کنید

در ادامه بحث های مربوط به آموزش سئو رایگان در مورد لینک های داخلی باید صحبت کنیم. چیزی که بسیاری از صاحبان سایت ها از قدرت آن غافل هستند. پیوندهای داخلی یا همان لینک های داخلی به لینک هایی که شما از صفحات سایت خودتان به هم می دهید، می گویند. این لینک ها به بازدیدکنندگان کمک می کنند تا از صفحه ای به صفحه دیگر بروند و این مهم جدا از بحث سئو سایت برای افزایش بازدید سایت شما بسیار مفید است.

مهم ترین کاری که لینک های داخلی در آموزش سئو انجام می دهند انتقال رنک یا رتبه به سراسر سایت است و به گوگل کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کند. شما باید سریعا اقدام به ساختن لینک های داخلی در صفحات مهم سایت خود کنید.

  1. سیگنال های page experience را بهبود بدید

همانطور که می دانید و قبلا هم در آموزش های رایگان سئو اشاره کرده ام، گوگل در سال 2021 بروزرسانی های مربوط به page experience را عرضه کرد و در فوریه 2022 هم این کار را برای نسخه دسکتاپ عرضه کرد..

در بحث page experience دو موضوع بسیار مهم وجود دارد: Core web vitals و HTTPS که در مورد دومی قبلا و بارها صحبت شده است اما در مورد Core web vitals که مربوط به معیارهای سرعت و تجربه کاربری هستند باید بیشتر صحبت کنیم. برای بررسی اینکه آیا Core web vitals شما نیاز به کار دارید یا نه از گزارش Core Web Vitals گوگل سرچ کنسول استفاده کنید.

یادتون باشه سیگنال های page experience مثل Core Web Vitals در حال حاضر اثر زیادی بر روی سئو سایت شما ندارند اما اگر در آن ها ضعیف هستید بهتر است قبل از اینکه مجبور به تغییرات شوید بر روی آن ها کار کنید تا تجربه بهتری برای کاربران خود بسازید.

  1. از بخش سوالات مرتبط برای مقالاتتان استفاده کنید

هنگام تحقیق و بررسی در مورد یک موضوع اغلب با سوالات زیادی روبه رو می شوید که مردم به دنبال آنها هستند. پایین یک نمونه از نمایش faq یا همان سوالات متداول را می بینید:

سوالات متداول در سئو

نکته بسیار مهمی که در بخش آموزش سئو سوالات متداول وجود دارد این است که ما نمی توانیم تمام سوالات متداول یک بحث مهم مثل “ترفندهای اینستاگرام” را در یک صفحه قرار دهیم. بنابراین پیشنهاد می شود که سوالات را در صفحات مختلف کاملا مرتبط و در پایین هر صفحه قرار دهید.

ضمنا حتما از structured data برای FAQ خود استفاده کنید تا در نتایج گوگل (مثل مثال بالا) نمایش داده شوند که ممکن است باعث افزایش ورودی ها هم بشود.

  1. از دیگران نقل قول بگذارید یا آن ها را صدا بزنید!

نه شما و نه هیچ کس دیگر در مورد هیچ موضوعی همه چیز را نمی دانید!!!

البته این در ایران زیاد مرسوم نیست اما من دوست دارم در کنار آموزش سئو رایگان که تقدیم شما می کنم کمی فرهنگ سازی کنم. همیشه شکاف های در دانش شما نسبت به موضوعی که در مورد آن مقاله تولید می کنید وجود دارد. بهترین کار این است که آن شکاف ها را با نقل قول هایی از سایر متخصصان حوزه خود پوشش دهید و البته حتما آن ها را با لینک داخلی یا هر چیز دیگری از این کار خود مطلع کنید.

اینگونه علاوه بر اینکه براساس الگوریتم E-A-T گوگل عمل کرده اید، اگر آن افراد مقاله شما را ببینند ممکن از در شبکه های اجتماعی و یا سایت خود از آن یاد کنند و اینگونه شما بک لینک هم به دست میاورید. راستی یادت باشه حتی اگر بهت لینک نده، باز هم می تونه برای سایتت مفید باشه.

دیدی چقدر راحت و جذاب میشه همزمان دو کار مهم سئو رو باهم انجام بدی؟! کما اینکه در کنارش تمرکز اصلیت هم روی کاربرته

  1. بک لینک های تصویری خود را بهبود ببخشید!

قبلا در بخش آموزش سئو بارها و بارها به اینکه چگونه می توانید از عکس ها برای ساخت بک لینک های باکیفیت و عالی استفاده کنید، اشاره کردم. اگر عکس ها یا اینفوگرافیک های به درد بخور و جذاب در سایتتان دارید، ممکن است دیگران را وادار به کپی کنید و اینجاست که می توانید بک لینک عکس داشته باشید. کپی کنندگان اکثرا به به منبع تصویر لینک می دهند که جریمه نشوند (البته نه همیشه در ایران!!!) و گاهی اوقات هم به خود تصویر از سایت شما لینک می دهند.

البته فراموش نکنید اینکه به تصویر از سایت شما لینک بدهند از نظر سئو سایت ارزش خاصی ندارد. قطعا بهتر است به سایت یا صفحه مربوطه لینک شود.

اینم حواست باشه که برای پیدا کردن این بک لینک هات می تونی از سایت AHREFS.COM استفاده کنی. بعد از لاگین میری تو بخش Backlinks

  1. بک لینک هایی که به صفحات 404 داده اید را بروزرسانی کنید

بک لینک هایی که قبلا به صفحات مختلفی از سایت های دیگر داده اید و الان صفحه مقصدشان وجود ندارد، به احتمال زیاد ارزشی نخواهد داشت. پس بهتر است به صورت دوره ای به لینک های خارجی سایت خود مراجعه کنید و لندینگ پیج های ان ها را پیدا کرده و بررسی کنید. اگر خراب بود یا به صفحه دیگری از یک سایت خوب لینک بدهید و یا لینک آن را کلا حذف کنید.

سایت های وردپرسی برای این کار می توانند از انواع مختلفی از افزونه های شناسایی لینک های خارجی استفاده کنند. ما در نیوسئو در بخش های مختلفی از آموزش سئو رایگان به این موضوعات پرداخته ایم.

همین صفحاتی که یک روزی به دردت میخورده، میتونه به سایتت آسیب بزنه. پس حتما دوره ای به لینک های خارجی و داخلیت سر بزن رفیق

  1. تماااام صفحات سایت خود را به صورت دوره ای بررسی کنید!

در بحث سئو سایت شما حتما باید صفحات مختلف سایت خود را هرازچندگاهی چک کنید. چرا؟ که ببینید راهی که مدنظر شما بوده را رفته اند یا نه. یعنی اصلا ورودی گرفته اند؟ یا اصلا ارزش تولید داشته اند؟ یا مهمتر: لینک یک گوگل که شدند، درآمدی هم به دنبال داشته اند یا نه! و سپس تصمیم بگیرید که یا آن ها را به روز کنید یا ادغام کنید یا و حذف

به عنوان مثال در ما در نیوسئو یک نفر داریم به وظیفه وی بررسی روزانه محتواهای منتشر شده است. چه محتوایی که دیروز منتشر شده و چه محتوایی که 7 سال پیش. پس از تحلیل و بررسی ممکن است به بحش محتوایی نیوسئو اعلام کند بر اساس نکات اموزش سئو چند پاراگرافی به این محتوا اضافه کرده و آن را بروزرسانی کنند. یا متوجه می شود که این محتوا شبیه محتوا یا محتواهای دیگری در سایت است و بهتر است ادغام شود پس آن را ریدایرکت موقت می کند بر روی صفحه ارزشمند اصلی.

اینکه تو رتبه یک گوگل باشی اما ازش چیزی گیرت نیاد یعنی وقتت رو الکی بابت آموزش سئو هدر دادی و بهتر بود میرفتی طبیعت گردی!!

  1. شروع کنید به ساخت بک لینک های بیشتر

بک لینک همواره یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل بوده است. بنابراین تعجبی ندارد که همواره به آن اشاره می کنیم و از طرفی هم ارتباط واضحی بین دامنه های رتبه های اول گوگل و تعداد دامنه های لینک دهنده به آنها وجود دارد (که البته این واقعا یک ترافیک اورگانیک است نه فیک)

ساخت بک لینک های بیشتر

این لزوما به این معنی نیست که صفحات سایت شما به صدها یا هزاران بک لینک نیاز دارند تا به نتیجه یک گوگل برسند. این مسئله کاملا رقابتی است و البته هرگز تاثیر پادشاه سئو سایت را فراموش نباید کرد (محتوای باکیفیت و تولیدی). ما در نیوسئو (چه در بخش آموزش سئو و چه در بخش های دیگر) همیشه در حال تولید محتوای ارزشمند و یونیک هستیم و البته نتیجه آن را در صدها پروژه دیده ایم.

واقعا باید حواست به این باشه که اگر محتوای بسیار عالی بسازی اما تعداد بک لینک هات از رقبات خیلی کمتر باشه، ممکن نیست به رتبه های یک نزدیک بشی. پس باید هر دوشون رو خوب و مناسب پیش ببری اما زمان بیشتری روی محتوات بزاری. همین

در دوره جامع آموزش سئو نیوسئو روش های متعددی برای تولید بک لینک های باکیفیت و ارزشمند آموزش داده ایم پس نگران نباشید. استرس هم نگیرید. در همه مواقع شما نیاز به تعداد زیادی بک لینک ندارید! در واقع برای رتبه یک شدن، در بسیاری از کلمات با بک لینک های کم و محتوای عالی هم به نتیجه خواهید رسید.

استمرااااااااارررررررررر فراموش نشود.

8 نکته شگفت انگیز آموزش سئو سایت ها در سال 2023

  1. برای انسان ها محتوا تولید کنید نه موتور جستجوگر گوگل
  2. کلمات کلیدی مهم را پیدا کنید و به اندازه در محتوایتان استفاده کنید
  3. تمرکز بیشتری روی UX داشته باشید
  4. ساخت بک لینک های خود را به سمت لینک های مرتبط تر پیش ببرید
  5. در حد توان و دانش خود از Featured Snippets استفاده کنید
  6. همه چیزهایی که در سایت شما سرعت لود را کم می کند، حذف کنید
  7. به صورت روزانه یا هفتگی به بخش آموزش سئو رایگان نیوسئو سر بزنید و از آپدیتهای گوگل مطلع شوید
  8. محتوای ارزشمند قبلی خود را بروزرسانی و ساده سازی کنید

رازهایی از سئو که شما نمی دانید

مباحث سئو یکی از موارد اساسی در کسب درآمد از طریق سایت ها در انواع و اقسام موضعات مختلف است. اما وقتی کلمه “سئو” را می‌شنویم، اغلب به بهینه‌ سازی تکنیکی و سئو نوشتاری یا همان سئو محتوا فکر می‌کنیم. اما رازهای بیشتری در زمینه سئو وجود دارد که بسیاری از صاحبان سایت ها از آنها اطلاع ندارند.

اولین راز سئو، استفاده از تصاویر بهینه‌سازی شده است. تصاویر به‌ عنوان یک عنصر اصلی وبسایت، علاوه بر جذابیت بصری، می‌توانند به بهبود سئو و رتبه وبسایت کمک کنند. سئو تصاویر شامل استفاده از فرمت‌ های متناسب، اندازه‌ بندی مناسب، جزئیات عنوان و توضیحات مناسب و نوشتن alt text صحیح است. این موارد باعث می‌ شوند عکس ها در نتایج گوگل ظاهر شوند و در نتیجه رتبه وبسایت افزایش یابد. اکثر صاحبان سایت ها این راز سئو را جدی نمی گیرند …

یکی دیگر از رازهای سئو، سیستماتیک بودن در بهبود جزئیات و ساختار سایت است. ساختار بهینه وبسایت به معنای استفاده از آدرس‌ های سازگار با SEO، سلسله مراتب مناسب در سرفصل‌ ها و زیرصفحات، استفاده از لینک‌ های داخلی و خارجی مناسب و بهبود طراحی وبسایت است. با استفاده از ساختار درست، موتورهای جستجو به راحتی می‌توانند به محتوا و لینک‌های سایت دسترسی پیدا کنند و منجر به بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجو شوند.

یکی دیگر از رازهای سئو استفاده از محتوای ارزشمند و منحصربه‌فرد است. ارائه محتوای خوب، تا حد ممکن مشکلات و نیازهای کاربران را حل کرده و رتبه وبسایت را بهبود می‌دهد. مهم است که محتوا به زبانی ساده و قابل فهم نوشته شود و از کلمات کلیدی به درستی استفاده شود. همچنین، می‌توان با ایجاد محتوای خلاقانه و منحصربه‌فرد برای وبسایت خود، رقابتی قابل توجه را در نتایج جستجو ایجاد کرد. 

یکی از موارد مهمی که در تمام دوره های سئو به شدت مورد توجه و تاکید مدرسان آموزش سئو قرار می گیره، تولید محتواست اما باید توجه داشته باشین که تولید محتوا بدون سئو مثل خورش قرمه سبزی بدون برنجه و گوگل از این خورش خالی خوشش نمیاد.

25 ابزار برتر سئو (انتخاب بهترین با شماست)

  1. آموزش سئو و ابزار Surfer SEO

Surfer SEO

از نظر بسیاری از کارشناسان خبره سئو سایت SurferSEO جامع ترین دیتاماینینگ سئو را برای سئوکاران فراهم می کند و به همین دلیل هم به تازگی در لیست بهترین ابزار سئو قراره گرفته است.

این سایت نه تنها تحقیقات کلمات کلیدی را ساده تر می کند، بلکه به کاربران راهی عالی برای دیدن کلمات کلیدی مورد استفاده رقبا برای رتبه بندی گوگل ارائه می دهد. در واقع به صورتی برنامه ریزی شده به شما کمک می کند تا با همکارانتان رقابتی هدفمند داشته باشید.

چند ویژگی کلیدی:

  • به شما یک راه موثر برای ترسیم استراتژی کلمات کلیدی ارائه می کند.
  • به شما برای تولید محتوای با کیفیت و با تراکم مناسب کلمات کلیدی کمک می کند.
  • ابزاری برای سلامت فنی وب سایت شما دارد که مشکلات وب سایتتان را به وضوح نشان می دهد.
  • بخشی برای آموزش سئو و آموزش ابزارهای سئو در سایت قراره گرفته است.

معایب:

  • نسخه رایگان از نظر عملکرد بسیار محدود است.
  • نوع خروجی گزارشها برای تازه کارها گیج کننده ست.
  1. آموزش سئو سایت و GrowthBar

GrowthBar

GrowthBar یکی از ساده ترین ابزار سئو بازار است. آنها کاربران را به سمت میلیون ها نتیجه کلیدواژه، بک لینک رقبا و داده های Google Ads می برند و امکانی را فراهم کرده اند که به قول خودشان کاربر با یک کلیک محتوا تولید می کند! البته برای استفاده بهینه از داده های بینظیر این وب سایت باید حتما آموزش سئو حرفه ای دیده باشید که در دوره جامع آموزش سئو به بهترین شکل ارائه شده است.

به دلیل رابط کاربری ساده و مجموعه داده های درست حسابی، به یک انتخاب مورد علاقه برای کارآفرینان، مشاغل کوچک و مترجم ها تبدیل شده است. از طرفی نقطه قوت GrowthBar این است که مشتریان بزرگ و مشهوری در رزومه خود دارد. راستی GrowthBar یک افزونه کروم هم دارد که در زمان جستجو در وب، اطلاعات سئو سایت ها را دریافت کنید.

ویژگی های کلیدی:

  • میلیون ها کلمه کلیدی را همراه با امتیاز رقابتی آنها نمایش می دهد.
  • کلمات کلیدی برتر رقبای شما را نشانتان می دهد.
  • در بخش Content Generation واقعا با یک کلیک تعداد کلمه کلیدی مناسب، تیترهای مناسب، لینک های داخلی مناسب و … را به شما پیشنهاد می دهد.

معایب:

  • فاقد معیارهای فنی سئوست
  • فاقد داده های زمان گذشته است
  • فاقد امکان بررسی های دوره ای سئو سایت
  1. آموزش سئو رایگان و ابزار SEMrush

SEMrush

واقعا SEMrush یکی از بهترین ابزار سئو دنیاست که به همه کاربران کمک می کند رقبا و محتوای خود را به بهترین شکل ارزیابی کنند. این سایت معیارهای قدرتمندی را بررسی کرده و به کاربران ارائه می کند تا صفحات، محتوا و کلمات کلیدی برتری داشته باشند. SEMrush سالهاست که بسیاری از صاحبان سایت ها کمک می کند تا استراتژی های SEO رقبای خود را بهتر درک کنند و دقیقا همین امر این ابزار را تبدیل به یکی از محبوب ترین ابزار سئو در بین شرکت های کوچک و متوسط کرده است.

این ابزار سئو سایت بهترین کمک برای PPC، SEO، کمپین های تبلیغاتی، بک لینک سازی ها و تحقیقات کلمات کلیدی است.

ویژگی های کلیدی:

  • به کاربران اجازه می دهد تا کلمات کلیدی برتر و مهم رقبای خود را شناسایی کنند و بر اساس نکات آموزش سئو بهترین محتوا را بسازند.
  • با تجزیه و تحلیل بودجه تبلیغاتی رقبا به شما کمک می کند تا شما بهترین کمپین تبلیغاتی را با بهینه ترین حالت هزینه ای اجرا کنید.
  • به طور دقیق در مورد عملکرد و ترافیک سایت اطلاعاتی ارائه می دهد. از همه مهم تر به شما کمک می کند با تحلیل رفتار کاربران محتوای پردرآمدتری برای آنها تولید کنید!

معایب:

  • برای تازه کارها کمی پیچیده است
  • برای امکانات پیشرفته باید هزینه های زیادی بپردازید
  • بعضا در بخش ازائه گزارش در مورد بک لینک ها، ایراداتی به این ابزار سئو سایت وارد است
  1. آموزش سئو و ابزار فوق العاده Ahrefs

Ahrefs

آموزش سئو سایت و Ahrefs!!! ای جاااانم. سایت Ahrefs یکی از ابزارهای سئو مورد علاقه منه که نه تنها یکی از سریعترین خزنده های وب در دنیاست (الان که بعد از گوگل دومیه!) بلکه به داشتن رابط کاربری بسیار ساده و جذاب در بین تمام ابزارهای سئو معروفه.

این سایت در درجه اول برای بک لینک های ابتدایی، تجزیه و تحلیل رقابتی، نمایش رتبه urlها، تحقیق کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده می شود. مثل SEMrush سایت Ahrefs هم گزارش عبارت های کلیدی جذابی رو براساس ترافیک رقبا به شما پیشنهاد میده تا یک استراتژی رقابتی مناسب برای سایتتون بسازید.

تعداد زیادی از کارشناسان سئو ایران و سایر نقاط دنیا هر روز از ابزار سئو این سایت برای بک لینک های جدید و شناسایی موقعیت های جدید کلماتی کلیدی سایتشون و مقایسه آن با رقبا استفاده می کنند. همین ویژگی ها باعث شده که این ابزار اینقدر در دنیا محبوب باشه و همیشه یکی از گزینه های پیشنهادی کارشناسان خبره سئو سایت باشه.

ویژگی های کلیدی:

  • میلیون ها کلمه کلیدی را در یک جستجوی کامل تولید می کند تا در محتوای سئو شده استفاده کنید.
  • تاریخچه رتبه بندی هر کلمه کلیدی مورد استفاده در وب سایت شما را نشان می دهد.
  • می توانید در بین یک میلیارد محتوا در بانک اطلاعاتی Ahrefs جستجو کنید.

معایب:

  • والا عیب خاصی نداره! فقط اگر تنبل و عاشق گزارش های خودکار هستید، اذیت میشید.
  1. آموزش سئو حرفه ای و Advanced Web Ranking

Advanced Web Ranking

ابزار سئو Advanced Web Ranking یکی از بهترین ابزارهای سئو برای تیم هایی است که به دنبال حجم زیادی از کلمات کلیدی هدف هستند. براساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته توسط تیم فنی نیوسئو، این ابزار توانایی ردیابی کلمات کلیدی در سطح فوق حرفه ای و تخصصی را داراست (حتی براساس ویژگی های خاص نتایج SERP) و گزارشات آن برای آژانس های طراحی سایت و سئو بسیار موثر خواهد بود.

یک ویژگی جالب دیگر آن است که این ابزار بیش از 170 کشور و 3000 موتور جستجو از جمله گوگل، یوتیوب، یاندکس، بادیو و حتی آمازون! را پشتیبانی می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • یکی از قدیمی ترین ابزار که از سال 2002 به وجود آمده است.
  • نتایج سئو محلی را به صورتی خاص و منحصر به فرد ارائه می دهد.
  • 3000 موتور جستجو را پشتیبانی می کند.
  • حجم زیادی از کلمات کلیدی مرتبط با هر موضوع را در خود جای داده است (برای همه آژانس ها و تیم های آموزش سئو ضروری ست)

معایب:

  • ماژولی برای بک لینک سازی ندارد.
  • زمان بروزرسانی کلمات کلیدی با توجه به حجم زیاد ردیابی آن، طولانی است.
  1. آموزش سئو سایت و SERanking

SERanking

در بخش آموزش سئو رایگان نیوسئو می رسیم به معرفی ابزار دیگری به نام SERanking که یک پلتفرم سئو همه کاره برای آژانس ها و بیزینس های بزرگ و کوچ اینترنتی است. تقریبا باید گفت تمام سرویس های آنالیز سئو در این سایت وجود دارد که شامل تحقیقات کلمات کلیدی، تجزه و تحلیل رقبا، بخش ساده و کاربرپسند و … می شود.

SERanking یک ویژگی بسیار خوب و متفاوت دارد که ردیابی رتبه و تجزیه و تحلیل بک لینک است.

به صورت ساده تر باید بگویم برای سایت های انگلیسی زبان با توجه به داشتن ابزارهای مدیریت سئو و بازاریابی و همچنین ردیابی کلمات کلیدی و بک لینک ها، SERanking یکی از محبوب ترین ابزار سئو دنیاست.

ویژگی های کلیدی:

  • این ابزار خطاهایی از وب سایت شما را به شما نشان می دهد که با حل آنها قطعا از رقبایتان سبقت می گیرید.
  • بررسی و مانیتورینگ بک لینک هایی که ممکن است از بین رفته باشند را ممکن می کند.
  • یک خزنده قوی برای تحلیل محتوا و کدهای درون صفحات سایت شما دارد.
  • امکان خاصی برای آژانس های طراحی سایت و سئو ارائه کرده که می توانند لوگو شرکت خود را بر روی گزارشهای SERanking قرار دهند.
  • راهکارهای جالب و خاصی برای ایجاد یک برنامه بازاریابی قوی و هدفمند به شما ارائه می کند.
  • API دسترسی به داده ها را برای برنامه نویسان ارائه کرده است.

معایب:

  • جزئیات را در تحلیل رقبا ارائه نمی کند.
  • برای شروع کمی سخت نکات را مطرح می کند.
  • گاهی اوقات با صرف مدتی زمان این ابزار سئو سایت هیچ خروجی نشان نمی دهد که مشخص نیست دلیل آن چیست!!
  1. آموزش سئو رایگان با ابزار عالی Sitechecker

Sitechecker

سرویس Sitechecker یک جستجوگر وب سایت عالی است که تجزیه و تحلیل دقیق و کاملی از سئو ارائه می کند تا بتوانید براساس یافته های خود از آموزش های سئو، وضعیت سایت خود را به شدت بهبود ببخشید. در این سایت شما به سادگی آدرس وب سایت خود را وارد کرده و بر روی آنالیز کلیک می کنید. Sitechecker همانند یکی از ابزار گوگل … وب سایت شما را اسکن کرده و گزارشهایی در مورد ترافیک، بک لینک ها، رتبه بندی های کلمات کلیدی و … ارائه می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • مانیتورینگ مستمر وب سایت؛ این ابزار سئو به طور مداوم وب سایت شما را اسکن می کند و اطلاعاتی در مورد تغییرات ایجاد شده و تاثیر آن ها بر سئو نمایش می دهد.
  • فاکتورهای سئو داخلی؛ لیستی از مشکلاتی که در سایت شما وجود دارد را ارائه می کند تا راحت تر انها را حل کنید.
  • بررسی ترافیک وب سایت؛ می توانید ترافیک وب سایت رقبا را بدون هیچ محدودیتی مشاهده کنید!!
  • ردیابی روزانه بک لینک ها
  • بررسی جایگاه کلمات کلیدی

این ابزار تنها ابزاری است که تیم نیوسئو ماهی دو سه بار از آن استفاده می کند.

یادتون باشه که شما براساس نکاتی که در بخش های مختلف آموزش سئو نیوسئو میگم و راحتی خودتون؛ باید بهترین ابزار رو انتخاب کنید. صرف اینکه نیوسئو از یک ابزاری استفاده می کنه دلیل بر عالی بودنش نمیشه …

  1. آموزش سئو و Authority Labs

Authority Labs

Authority Labs یکی دیگر از ابزارهای بسیار مفید سئوست که با یک رابط کاربری فوق العاده ساده و جذاب ارائه شده است. یا Authority Labs به راحتی می توانید چندین سایت راه اندازی کرده و کمپین های سئو خود را مدیریت کنید. یکی از جذاب ترین ویژگی های این ابزار سئو سایت این است که به شما کمک می کند لوکیشن های خاص مخاطبان خود را برای سئو محلی به دست آورید (قطعا در بخش های مختلف آموزش سئو یاد گرفته اید که سئو محلی چیست!)

همچنین کاربران می توانند کمپین های سئو و استراتژی های سئو رقبایشان را مانیتورینگ کنند.

ویژگی های کلیدی:

  • براساس ویژگی Global Tracking به سادگی می توانید کاربران خود را در سطح کشور و شهر ردیابی کنید.
  • ابزار ساده Keyword Targeting
  • 30 روز اکانت رایگان برای همه
  • گزارش روزانه شامل آمار دقیق و قابل اتکا که شما را برای آنالیز وضعیت سایت و برنامه ریزی آینده کمک شایانی می کند.

معایب:

  • کلمات کلیدی را براساس حروف الفبا مرتب می کند و آپشن دیگری برای فیلترینگ ندارد.
  1. اموزش سئو و ابزار Serpstat

Serpstat

وقتی صحبت از راه حل های سئو و بازاریابی اینترنتی می شود ابزار Serpstat گزینه بسیار ساده و مناسبی به نظر می رسد. از بهینه سازی سئو گرفته تا اجرای تبلیغات و کمپین های بازاریابی محتوا؛ تقریبا در همه چیز به شما کمک می کند.

ابزار Serpstat تحقیق کلمات کلیدی، تحقیق وضعیت رقبا، تجزه و تحلیل PPC و غیره را انجام می دهد. داشبورد بسیار ساده و کاربردی آن جزو ویژگی های مشهور این ابزار است و همچنین به صاحبان وب سایت ها کمک می کند تا بک لینک های رقبای خود را به طور کامل پیگیری کنند …

ویژگی های کلیدی:

  • این ابزار سئو آنالیز مناسبی از سایت ها براساس نام دامنه انجام می دهد (شامل seo و ppc)
  • مثل اکثر ابزار سئو به صورت دقیق و قوی تحقیق کلمات کلیدی را انجام داده و پیشنهادات ارزشمندی ارائه می کند
  • اطلاعات کاملی در مورد بک لینک ها شما و رقبایتان ارائه می کند
  • تمام خطالی احتمالی در بخش html را به شما نمایش می دهد تا سرعت صفحات شما افزایش یابد

معایب:

  • برای وب سایت های بزرگ مناسب نیست!
  • گاهی اوقات کلمات کلیدی را نادرست نشان می دهد که برای افرادی که آموزش سئو ندیده اند مناسب نیست.
  1. آموزش سئو و ابزار Long Tail Pro

Long Tail Pro

این ابزار در اصل یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی با رقابت کمتر را پیدا کنید تا در ابتدای انجام سئو سایت بر روی کلمات ارزشمند و ساده کار کنید. 

این ابزار سئو ساده، کلمات کلیدی عالی را به صورت انبوه به شما پیشنهاد می دهد که در کنار آن ها میزان یا امتیاز رقابتشان هم نمایش داده می شود. ابزار Long Tail Pro برای افراد مبتدیان و تازه کارها بسیار مناسب است.

ویژگی های کلیدی:

  • امکان ایجاد چندین پروژه براساس نکات آموزش سئو رایگان
  • امکان ایمپورت و اکسپورت سریع کلمات کلیدی بر روی اکسل

معایب:

  • کلمات کلیدی کم و محدود
  • کلا ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک ندارد

این ابزار رو به دلیل تکمیل لیستم معرفی کردم اما پیشنهادش نمی کنم واقعا. اگر شما جایی آموزش سئو دیده باشید بهتره از ابزار بالا که خیلی از این سایت قوی تر هستند استفاده کنید.

  1. آموزش سئو سایت و نکات SEObility

آموزش سئو ابزار سایت SEObility

SEObility یک ابزار واقعا عالی و قدرتمند برای سئو است که به شما کمک می کند وب سایت خود را با جزئیات آن نظارت کنید. SEObility یکی از معدود ابزاری است که با بروزرسانی های روزانه خود و ابزارهای ساخت بک لینک به صاحبان سایت ها و کارآفرینان اینترنتی کمک می کند تا سئو سایت خود را به سادگی بهبود بخشند.

علاوه بر این تک به تک صفحات سایت را به خوبی crawl می کند و ایراداتی مثل محتوای کپی و لینک های شکسته را پیدا می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • ردیابی رتبه کلمات کلیدی که به شما کمک می کند رتبه بندی روزانه کلمات کلیدی سایت خود را بر اساس لوکیشن ها و موتورهای جستجو مختلف به دست آورید.
  • نظارت بر کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل ان ها براساس سئو on-page
  • نتایج جستجوی گوگل در مورد کلمات کلیدی محلی – یعنی براساس جستجوی کاربران محلی نتایجی را به شما نشان می دهد که در حین انجام سئو محلی وب سایت خود آن ها را به کار ببندید. به این صورت می توانید برای عده ای خاص و بسیار هدفمند وب سایت خود را سئو کنید!
  • با سرعت بالایی سایت های رقیب شما را بررسی و مقایسه می کند.
  • فایلهای pdf بسیار خوبی را برای گزارش ساخته و آن را برای شما ایمیل می کند. این گزارش ها به صورت روزانه بوده و براساس تغییرات در رتبه بندی وب سایت شما برایتان ارسال می شود تا شما براساس نکات آموزش سئو که آموخته اید از آن ها برای پیشبینی آینده سایتتان استفاده کنید.
  1. آموزش سئو رایگان و SEOquake

آموزش سئو ابزار سایت SEOquake

SEOquake یکی از قدرتمندترین و مشهورترین ابزار سئو سایت و افزونه مرورگرهاست کخ معیارهای سئو متعددی را بررسی کرده و گزارش می دهد. اگر شما برای بازاریابی محتوا برنامه ای دارید بیشک باید از این ابزار استفاده کنید که اطلاعات دقیقی در مورد هر وب سایت ارائه می کند.

این معیارهای مهم را این ابزار خروجی می دهد: تعداد لینک های خارجی، رتبه در گوگل، سن دامنه، رنک Semrush و …

ویژگی های کلیدی:

  • ویژگی SEO Bar بسیار ساده و جذاب است که کافیست شما از ان در زمان مشاهده وب سایتتان استفاده کنید تا خیلی سریع اطلاعاتی مهم را به شما گزارش دهد و شما براساس نکات آموزش سئو وب سایت خود را بهینه کنید.
  • این ابزار به شما کمک می کند تا تجزیه و تحلیل کاملی از SERP مشاهده کنید و خروجی هم در قالب CSV صادر می کند.
  • شما می توانید تمام داده ها را در قالب فایل های csv به سادگی خروجی بگیرید.

معایب:

  • بعضی از پارامترهای براس کاربران تازه وارد یا مبتدی مناسب نیست پس بهتر است حتما آموزش سئو دیده باشید و سپس از این ابزار استفاده نمایید.
  1. آموزش سئو و ابزار قوی SEOptimer

آموزش سئو ابزار سایت SEOptimer

دیگه به ابزارهایی از سئو رسیدیم که کمتر کسی ازشون استفاده می کنند. گرچه من بارها گفتم شما اگر به درستی و جامع آموزش سئو ببینید؛ نهایتا به یکی از این ابزارها نیاز خواهید داشت که من در بالا پیشنهاد کردم. اما به دلیل تکمیل این لیست ابزار سئو سایت من مجبورم همه موارد رو ذکر کنم که قدرت انتخاب با شما باشه.

SEOptimer یک ابزار بسیار ساده برای تجزیه و تحلیل سئو سایت شماست که به شما کمک می کند رتبه صفحات خود در گوگل را بهبود ببخشید. درضمن برای لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی هم استراتژی مناسبی به شما ارائه می کند.

ویژگی های کلیدی:

  • بررسی فاکتورهای سئو کلاه سفید
  • ارائه استراتژی فروش بیشتر بر پایه سئو
  • با خزنده خاص خود سایت را به صورت کامل بررسی کرده و مشکلات فنی سئو را به شما نمایش می دهد

معایب:

  • پیش پا افتاده است و برای کارشناسان خبره سئو کاربردی نیست
  • اپلیکیشن موبال ندارد

 

به ذهنم رسید وسط توضیحات و آموزش های این ابزار سئو نکاتی رو بهتون متذکر بشم که خیلی مهمه

رفقای عزیزم شما نباید به استفاده از ابزار سئو عادت کنید. من در این 20 سال فعالیتی که تو بازرهای آنلاین داشتم متوجه شدم نه فقط برای سئو بلکه برای هرچیزی؛ باید ساختار و راه و روشی داشته باشیم که به خود ما متکی باشه. یعنی در هر لحظه و زمانی بتونیم ازش استفاده کنیم.

مثلا دانش و تجربه من و تیمم چیزی نیست که کسی بخواد ازمون بگیره یا با پول خریدنی باشه. تقریبا تمام تیم نیوسئو آموزش سئو دیدن و بعد از اینکه همش رو یاد گرفتن شروع کردن به کار کردن روی پروژه های خودشون و دیگران. مهم ترین ابزاری که همه ما استفاده می کنیم خود سرچ کنسول گوگله که حتی تو سایت های آموزش سئو رایگان هم نکاتی ازش اومده و برای همیشه قابل استفاده است (مخصوصا که رایگانم هست).

ما در تمام سالهایی که خدمات سئو سایت به برندهای بزرگ و کوچک ارائه می کردیم فقط از یک ابزار سئو استفاده کردیم که در بالا بهش اشاره کردم. در واقع شما وقتی نکات آموزش سئو سایت را یاد بگیرید می توانید قبل از ایجاد مشکلات برای سایت ها جلوی آن ها را بگیرید (که اینجوری نیازی به خیلی از ابزار سئو نخواهید داشت)

میمونه بخشی مثل مشاهده و تحلیل بک لینک های رقبا که سایت ahrefs تو این زمینه بهترینه

خلاصه خودتون و سایتتون رو معتاد استفاده از ابزارها نکنید.

نکته بسیار مهم و جذاب دیگه ای که همینجا باید بهش اشاره کنم اینکه شما با بررسی این ابزارها متوجه میشد گوگل کیه! گوگل چیه! که این همه شرکت با سرمایه های بسیااااار زیاد بیزینسشون رو بر اساس گوگل پایه گذاری کردن. پس من و شما باید خیالمون بابت این بیزینس (سئو سایت) تا ابد راحت باشه.

درسته که من با عشق، آموزش سئو و مباحث مرتبط با بهینه سازی سایت برای گوگل (SEO) رو به عنوان موضوع اصلی شغلم انتخاب کردم اما اصل ماجرای این انتخاب براساس تجربه 20 سال فعالیت تو کسب و کارهای آنلاین بوده که در نهایت بعد از انجام کارهای متفاوت متوجه شدم چیزی که ماندگاره و برای همه وب سایت ها مثل اکسیژن میمونه؛ سئو سایته

من از اول راه سئو تا آخرش کنارتونم. نه فقط من بلکه کل تیم نیوسئو …

 

  1. Scalenut

آموزش سئو ابزار سایت Scalenut

پایگاه سئو Scalenut به شما کمک می کند اولین نسخه از محتوای وبلاگی خود را در عرض 5 دقیقه تولید کنید و زمان بیشتری را برای ویرایش و سئو آن بگذارید!

دستورالعملهایی ارائه می کند که اگر بر اساس آن پیش بروید، تضمین این وجود دارد که هم محصول شما خوانایی خوبی دارد و هم قابل جستجو و آماده رتبه گرفتن خواهد بود.

برای شروع استفاده از ابزار Scalenut کافی ست یک کلمه کلیدی مناسب (براساس آموزش های سئو) به همراه یک لوکیشن خاص در فیلد اصلی سایت وارد کنید. سپس سوالاتی از شما پرسیده می شود و در ادامه به شما کمک می کند براساس موضوع سایتتان یک پیشنویس ساده از یک پست داشته باشید.

ویژگی های کلیدی:

  • برای درک و پیدا کردن کلمات کلیدی هدف بسیار مفید است
  • سیستم درجه بندی محتوا دارد که دقیقا براساس نکات سئو خروجی می دهد
  • ابزاری دارد که محتوای کپی را تغییر می دهد (اگز آموزش سئو سایت دیده باشید می دانید که محتوای کپی به شدت به سایت آسیب می زند. این ابزار به شما کمک می کند تا با تغییر کلماتی محتوای شما از حالت کپی خارج شود)

معایب:

  • کلا برای محتوای فارسی زبان زیاد مناسب نیست!
  • گاهی اوقات خروجی های تکراری می دهد.

نکته مهم: رفقا کلا بهتره شما ابزارهایی رو برای سئو استفاده کنید که از قبل تست شده و برای سایت های فارسی زبان مناسبه. ممکن اینجا بپرسی خب از ابزارهای سئو فارسی کدوم ها بهتره امیر قمصری؟ منم باید بگم من هیچکدوم رو تایید نمی کنم. نه فقط به خاطر اینکه تا به حال اصلا نشنیدم کسی از کار با این ابزار راضی بوده باشه! بلکه به خاطر اینکه خودم باهاشون کار نکردم نمی تونم نظر قطعی بدم.

همیشه تمام تاکید من این بوده که سئو رو درست یاد بگیرید و براساس آموخته ها و تجربیاتتون اقدام کنید. شاید تو خیلی از موارد نیاز به ابزاری برای سئو سایت نیست که ما در نیوسئو در 99% کارهامون نیاز به هیچ ابزار سئویی نداریم. البته که بازم انتخاب با خودتونه. من و کل تیم نیوسئو چه برای آموزش سئو رایگان چه برای خدمات سئو و چه برای هر مورد دیگه ای در سئو تا آخرش کنار شما هستیم.

  1. آموزش سئو با LinkMiner

آموزش سئو ابزار سایت LinkMiner

ابزار LinkMiner توسط Mangools ساخته شده که واقعا یک ابزار جستجوگر بک لینک بسیار موثر است که به شما کمک م یکند لینک های شکسته خود را شناسایی کنید. (البته اطلاعات زیادی دیگری را هم در اختیار شما قرار می دهد) اطلاعاتی مثل DA، لایک های فیسبوک، بک لینک های Ahrefs و MOZ

ویژگی های کلیدی:

  • این ابزار سئو سایت به شما کمک می کند بک لینک های Do-Follow یا No-Follow وب سایت خود و رقبا را پیدا کنید و خلاصه بترکونید!
  • قدرت بک لینک ها را براساس فاکتورهای مختلف ارزیابی کرده و نمایش می دهد.
  • با تجزیه و تحلیل بسیار پیشرفته بک لینک های جذاب و ارزشمندی را به شما پیشنهاد می دهد.
  • استراتژی بهینه سازی بک لینک ها را به شما پیشنهاد می دهد.

معایب:

  • همیشه درست کار نمی کند!

نکته مهمی که درباره این ابزار باید مطرح کنم اینکه نسبت به سایر ابزار شناسایی و تقویت بک لینک که در بالا بهش اشاره کردم، این ابزار ضعیف تره و به همین دلیل هم حداقل در سال 2022 بسیار کمتر از سایر ابزار ازش استفاده شده (ولی بهتون قول میدم در آینده ای نه چندان دور با توجه به رزومه ای که Mangools داره، این ابزار هم عالی میشه و شما می تونید براساس نکات آموزش سئو رایگان نیوسئو، بک لینک هاتون رو بترکونید)

  1. آموزش سئو رایگان با Pitchbox.com

آموزش سئو pitchbox.com

ابزار Pitchbox یک راه حل همه کاره است که فرآیند بازاریابی محتوا و دسترسی به اینفلوئنسرها را ساده و خودکار می کند. در واقع به شما کمک می کند یا اینفلوئنسرها و وبلاگ نویسان خارجی ارتباط برقرار کنید و فرصت های لینک سازی قابل توجهی را برای خودتان و پروژه هایتان فراهم آوردید.

جالب اینجاست که یکی از ابزارهای ایرانی ارتباط سازی با محتواسازان، شباهت بسیاری به همین ابزار سئو سایت دارد (البته خود ابزار واقعا فقط در بخش ارتباط گیری برای ساخت بک لینک کاربرد دارد)

ویژگی های کلیدی:

  • ارتباط ساده و جذاب با وبلاگ نویسان یا محتواسازان
  • ویژگی جالب و کارامد بررسی محصول
  • اطلاعات مشتریان احتمالی را به شما نشان می دهد
  • به کاربران اجازه می دهد نتایج را به صورت پیشرفته جستجو و فیلتر کنند.

مورد استفاده برای :

  • کسانی که به دنبال محتوانویس خارجی هستند
  • کسانی که به دنبال بک لینک های خارجی هستند
  • کسانی که به دنبال ارتباط سازی برای مهاجرت هستند
  1. آموزش سئو با Google Search Console

آموزش سئو Google Search Console

مگه میشه کسی بدونه سئو چیه و ندونه گوگل سرچ کنسول به چه دردی میخوره؟!

ابزاری که شما باهاش نه تنها می تونید سایتتون رو نجات بدید بلکه اگر آموزش سئو سایت رو درست یاد بگیرید، می تونید آینده سایت و کسب و کارتون رو پیش بینی و برنامه ریزی کنید. من به شخصه خودم معتاد سرچ کنسول شدم و هر روز بارها بهش نگاه میندازم (به شما هم توصیه می کنم این کار رو انجام بدید)

وقتی می خواهید رتبه یک کلمه کلیدی را در گوگل پیدا کنید، قطعا بهترین ابزار، ابزار خود گوگل است (تا همین چند سال پیش اسم این ابزار Webmaster Tools بود)

سرچ کنسول گوگل به شما کمک می کند تا علاوه بر مشاهده رتبه سایت خود در کلمات کلیدی گوناگون، ترافیک جستجوی اورگانیک سایت خود را اندازه گیری کنید و از مشکلات مربوط به sitemap یا schemaها مطلع شوید تا در اسرع وقت آن ها را حل کنید. واقعا سرچ کنسول ستون فقرات سئوی سایت شماست.

یادتان باشد که ابزار سرچ کنسول گوگل برای هر وب سایتی از نون شب واجب تر است و حتما شما باید سایت خود را در Google Search Console ثبت کنید و روزانه به آن سر بزنید. از آموزش های بخش آموزش سئو رایگان نیوسئو هم برای استفاده بهینه از بخش های مختلف کنسول گوگل استفاده کنید.

این بخش از سئو سایت آن قدر اهمیت دارد که در دوره سئو نیوسئو یک سرفصل کامل به آن اختصاص داده شده است (اینو گفتم که متوجه بشی چقدررر مهمه)

سوالی که خیلی براتون پیش میاد اینکه سایتمون رو چه زمانی باید در سرچ کنسول ثبت کنیم؟! پاسخ من: هر زمانی که می خواید محتوای داخل سایتتون در نتایج گوگل نمایش داده بشه. یعنی زمانی که از محتوای داخل سایتتون مطمئن شدید. اینجوری نمیشه که شما چهارتا محتوای کم کیفیت داخل سایت قرار بدید؛ چند بخش سایت مثل تماس با ما رو هم با محتوای پیشفرض بسازید و بعد سایت رو ایندکس کنید. این نگاه گوگل به سایت شما رو خراب می کنه و …

من تو دوره آموزش سئو نیوسئو که بزرگترین و بیشک جامع ترین دوره سئو ایرانه تو بخش سرچ کنسول روش هایی رو آموزش میدم که باهاش می تونید آینده سایتتون رو پیش بینی کنید. آمار و اطلاعاتی که سرچ کنسول میده فقط برای اطلاع صاحب سایت نیست، برای اینکه تحلیل کنه و بتونه روی بهترین کلمات کلیدی سایتش سرمایه گذاری کنه و ستون های کسب و کار اینترنتیش رو مستحکم بسازه.

ویژگی های کلیدی:

  • تنها مرجع اخطارهای گوگل بابت خطاهای سایت شماست
  • به کاربران اجازه می دهد سایت مپ های مختلف را سرچ کنسول ثبت کنند
  • آمار نسبتا دقیقی از ورودی های اورگانیک گوگل می دهد
  • بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی سایت شماست
  • وضعیت نگاه مثبت یا منفی گوگل به سایت شمارا نشان می دهد
  • بخوام ادامه بدم تموم نمیشه …

معایب:

  • گاهی اوقات هشدارهای اشتباهی می دهد!
  • هیچ اطلاعاتی در مورد رقبای شما نمی دهد
  • نسخه جدید برخی از عملکرهای حیاتی سئو را ندارد (که البته هیچ ابزار دیگری هم ندارد اما ما از سرچ کنسول گوگل انتظار بیشتری داریم!!!)
  1. آموزش سئو سایت با MOZ

آموزش سئو سایت با MOZ

بدون شک و با اطمینان کامل یکی از بهترین ابزارهای سئو MOZ است. از بررسی وضعیت سئو سایت گرفته تا ساختار بک لینک ها و تجزیه و تحلیل آنها یا حتی تحقیق کلمات کلیدی را به شما ارائه می کند. حتی در بسیاری از موارد پیشنهادات جالب و جذابی را مخصوصا در بخش های پولی به شما هدیه می کند تا براساس موارد آموزش سئو که یاد گرفته اید از آن ها بهره برداری کنید.

همچنین می توانید MozPro برای برای ویژگی های پیشرفته و افزونه مرورگر MozBar را نصب کنید که امکان تجزیه و تحلیل SEO را برا اساس امتیازات سایت moz و اطلاعات Google SERP در اختیار شما بگذارد.

نکته بسیار مهمی که باید اشاره کنم این است که به شخصه و براساس تجربه سرویس های بک لینک ماز را پیشنهاد نمی کنم. اطلاعات تقریبا کم و البته حدودی ارائه می کند که در اکثر مواثع سودمند نیست. برای تحلیل بک لینک ها و گزارشات دقیق فقط یکی از دو ابزار AHREFS یا SEMRUSH را پیشنهاد می کنم که با استفاده از آن ها و آموزش سئو سایت نیوسئو که در مقالات مختلف ارائه شده است می توانید یک استراتژی فوق العاده برای بک لینک های خود بچینید.

ویژگی های کلیدی:

  • رتبه کلمات کلیدی شما را ردیابی و لیست می کند
  • با تحلیل رقبا کلمات کلیدی خوبی را به شما پیشنهاد می دهد
  • در تجزه و تحلیل بک لینک ها به شما کمک می کند
  • تمام صفحات سایت شما را برای پیدا کردن هرگونه مشکل، خزش می کند
  • کلمات کلیدی را مقایسه و اولویت بندی می کند

معایب:

  • بسیاری از کلمات کلیدی را بررسی نمی کند
  • پایگاه داده اصلی این سایت برای ایرانیان فعال نیست
  • سرویس بک لینک قدرتمندی ندارد
  1. آموزش سئو با Ubersuggest

آموزش سئو با Ubersuggest

گرچه این ابزار در سطح جهانی نیازی به معرفی ندارد اما در ایران طرفداران بسیار کمی دارد. این ابزار که توسط نیل پاتل بزرگ ایده پردازی و ایجاد شده در ده ها کشور دنیا طرفداران زیادی دارد و یکی از بهترین ابزار رایگان سئو برای تحقیق کلمات کلیدی محسوب می شود. این ابزار به شما کمک می کند به سادگی میزان محتوای خود را براساس استراتژی صحیح کلمات کلیدی و سئو چند برابر کنید.

در واقع همانطور که می دانید تحقیق کلمات کلیدی یکی از ارکان اصلی سئو سایت هاست و برندهای معروفی مثل ahrefs و semrush در این زمینه ابزار قدرتمندی ارائه کرده اند اما Ubersuggest با توجه به رایگان و کامل بودنش، به عنوان رقیب این ابزار بزرگ مطرح شد و البته با توجه به دقت بیشتر و به روز بودن، کارشسان بزرگ سئو دنیا رو به سمت خودش کشید.

ویژگی های کلیدی:

  • با ارائه کلمات کلیدی خاص و هدفمند به شما کمک می کند محتواهایتان را بهینه کنید.
  • براساس تجزیه و تحلیل رقبا به شما کمک می کند رتبه بهتری نسبت به آنها به دست بیاورید.
  • کلمات کلیدی جذاب و پرطرفدار موضوع سایت شما را به شما پیشنهاد می دهد.
  • عمل ردیابی کلمات کلیدی را به بهترین شکل و در صفحات نتایج موتورهای جستجو ثبت کرده و نمایش می دهد.
  • به شدت رایگان است!!!!!! فقط باید آموزش سئو دیده باشید تا به بهترین شکل از این اطلاعات رایگان استفاده کنید.

معایب:

  • اگر به این همه امکان مجانی فکر کنیم؛ قطعا جای گلایه نمی مونه …
  1. آموزش سئو با SpyFu

 آموزش سئو با SpyFu

این ابزار به شما امکان می دهد تا سودآورترین کلمات کلیدی رقبا را پیدا کنید. همچنین کمپین های تبلیغاتی رقبا و جستجوهای ارگانیک ان ها را نشان می دهد. اما با توجه به اینکه اصلا در ایران استفاده از این ابزار برای سئو رواج ندارد، با توضیح کوتاهی از آن می گذریم.

ویژگی های کلیدی:

  • ردیابی رتبه آگهی PPC
  • نظرات بر رقبای PPC
  • ابزار جاسوسی کلمات کلیدی

معایب:

  • همیشه داده های دقیقی ارائه نمی کند (مخصوصا برای ما ایرانی ها)
  • رابط کاربری آن برای افراد مبدتی بسیار پیچیده است
  1. آموزش سئو با WooRank

آموزش سئو با WooRank

ابزار WooRank که از نظر بسیار هم جذاب است و جزو ابزارهای جدیدتر محسوب می شود، یک ابزار بررسی و تحلیل خودکار سایت است که به نوعی خزنده استراتژی سئو هم محسوب می شود. این ابزار در زیر شاخه آموزش سئو داده های بسیار ارزشمندی را ارائه می کند که به شما کمک میکند ترافیک وب سایت و فروش خود را بالا ببرید.

از نظر من این ابزار سئو برای همه مناسب است! این رو بعد از ساخت صدها ساعت فایل آموزشی سئو و با قطعیت میگم. برای همه بازاریاب های دیجیتال، طراحان سایت ها، صاحبان سایت ها و حتی آژانس های تبلیغاتی اینترنتی بسیار کارآمد است. 

ویژگی های کلیدی:

  • ابزاری برای ردیابی کلمات کلیدی و تغییر رتبه های آن در طی زمان
  • بررسی کلمات کلیدی رقبا
  • بررسی خطاهای سایت که براساس آموزش های سئو می توانید آن ها را رفع کنید
  • بررسی و گزارش دهی ترافیک لندینگ پیج ها و عملکر کلی آن ها
  • ارائه گزارش های بسیار مفیدی برای افزایش فروش و درآمد سایت
  • افزونه اختصاصی برای مرورگرها که بسیار هم حرفه ای ست

معایب:

  • اگر پیدا کردی به من خبر بده! فقط باید بگم خیلی گرونه بخش های پولیش
  1. آموزش سئو با Screaming Frog SEO Spider

آموزش سئو با Screaming Frog SEO Spider

این ابزار یکی از پرکاربردترین ابزارهای بررسی سئو سایت ها در ایران است. در واقع بسیاری از کارشناسان سئو حتی استفاده از آن را واجب می دانند! نسخه پولی این ابزار اطلاعات مناسبی ارائه می کند که خب توسط ایرانیان عزیز کرک شده و قابل استفاده برای همه هست.

اما در کل Screaming Frog یکی از بهترین ابزارهای SEO است که به شما در آنالیز دقیق سایت خود یا دیگران بسیار کمک می کند. کافیست آدرس وب سایت خود را در آن وارد نمایید تا برای یافتن لینک های شکسته، برچسب های پاک شده، محتوای تکراری و … شروع به بررسی کند. تقریبا هیچ خطایی که شما درباره آن آموزش سئو دیده باشید، توسط این ابزار نادیده گرفته نمی شود.

ویژگی های کلیدی:

  • ریدایرکت های صفحات داخلی را بسیار دقیق بررسی می کند
  • در پیدا کردن محتوای تکراری تبحر خاصی دارد
  • با انجام تنظیمات دقیق و جزئی بر روی urlهای سایت، به سرعت سایت مپ ایجاد می کند
  • سئو داخلی محتواها را بررسی می کند
  • حواسش به شدت به robots.txt ست

معایب:

  • والا واسه ایرانی هایی که آموزش سئو هم دیده باشن هیج عیبی نداره! چون واسه ما دیگه پولی نیست (البته باید بگم من کلا ازش استفاده نمی کنم)

خلاصه، نرم افزار Screaming Frog یک ابزار SEO حرفه‌ ای است که توسط تیمی از برنامه نویسان برجسته برای تحلیل و بهینه سازی سایت ها که بر روی موتورهای جستجو از جمله گوگل قرار دارند، توسعه داده شده است. این ابزار قابلیت های متنوعی از جمله جستجوی سایت، بررسی خطاهای HTTP، تجزیه و تحلیل محتوا، بررسی ساختار لینک ها، بررسی مشکلات داخلی و خارجی وبسایت و بسیاری از قابلیت های دیگر را ارائه می دهد.

نرم افزار Screaming Frog به کاربران کمک می کند تا با استفاده از داده های تحلیلی و آماری قوی خود، نکات لازم در ساختار و محتوای سایت خود را اعمال کنند و سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنند. به طور کلی، نرم افزار Screaming Frog یک ابزار قدرتمند و مفید برای بهبود سئو و بهینه سازی سایت هاست که توسط افراد و شرکت های حرفه ای در اینترنت استفاده می شود و البته باید اشاره کرد که اگر فردی که آموزش سئو ندیده است از آن استفاده کند، چیز زیادی دستگیرش نمی شود.

  1. آموزش سئو با Mangools

آموزش سئو Mangools

من شخصا از این سایت و ابزارش واقعا خوشم میاد. مخصوصا بلاگش رو به شدت توصیه می کنم.

اگر می خواهید یک ابزار سئو همه کاره با هزینه کم تهیه کنید، Mangools بهترین انتخاب است. این سایت دارای 5 ابزار مختلف سئوست که برای شما همه کار می کنند! نکته خاصی هم که Mangools دارد این است که برخلاف اکثر ابزار سئو دیگر، اطلاعات اضافه و بلااستفاده ارائه نمی کند.

ویژگی های کلیدی:

  • بخش KWFinder یک ابزار قوی تحقیق کلمات کلیدی است که به صاحبان سایت ها کمک می کند کلمات کلیدی مناسب بیزینس خود را پیدا کنند.
  • بخش SERPChecker کمک می کند تا سایت هایی را که با کلمات کلیدی مدنظر شما در رتبه های بالا هستند، track کنید. حتی رتبه در گوشی های موبایل را هم نشان می دهد.
  • بخش SERPWatcher به شما کمک می کند تغییرات رتبه های کلمات کلیدی خود را پیگیری کنید.
  • بخش LinkMiner به کاربران کمک می کند تا بک لینک های رقبا را تجزیه و تحلیل کرده و فرصت هایی را برای ساخت لینک به دست بیاورند.
  • بخش SiteProfiler به کاربران کمک می کند براساس نکات مهم آموزش سئو رایگان، سایت های رقبا خود را بررسی کرده و جزئیات آن ها را تجزیه و تحلیل کنند.

معایب:

  • بخش کاربری درست و حسابی ندارد!
  • هنوز دیتابیس قدرتمندی مثل moz یا ahrefs ندارد

خلاصه، مانگولز یک ابزار آنلاین قدرتمند است که به شما کمک می کند تا مهارت های سئو خود را بهبود ببخشید. این ابزار، مجموعه ای از ابزارهای مختلف را در اختیار شما قرار می دهد که به شما کمک می کنند تا سایت خود را سئو کرده و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

یکی از قابلیت های مانگولز، ابزار “کی ورد فایندر” است که به شما کمک می کند تا کلیدواژه های مناسب را برای محتوای خود پیدا کنید. این ابزار به شما نشان می دهد که چه کلماتی بیشترین جستجو را در موتورهای جستجو دارندتا با استفاده از آنها و نکات آموزش سئو محتوای خود را بنویسید.

 

آموزش سئو به مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی‌هایی گفته می‌شود که به وبسایت‌ها کمک می‌کند تا در موتورهای جستجوی اینترنتی بهتر رتبه‌بندی شوند و در نتیجه بیشتر دیده شوند. این روش‌ها شامل بهینه‌سازی محتوا، افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب، ایجاد لینک‌های ورودی کیفی و بهبود ساختار و نمایش وبسایت برای کاربران است.

یکی از اصول اساسی آموزش سئو، بهینه‌سازی محتوا است. این به معنای نوشتن مطالبی است که علاوه بر جذابیت برای کاربران، کلمات کلیدی مورد نظر را نیز دربرگیرد. همچنین، ساختار و نمایش وبسایت نیز باید به طور کامل بهینه شود تا کاربران بتوانند به راحتی به مطالب دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، ایجاد لینک‌های ورودی کیفی نیز در بهتر رتبه‌بندی شدن وبسایت‌ها در موتورهای جستجو تأثیرگذار است. این لینک‌ها باید از وبسایت‌های معتبر و مرتبط باشند و به وبسایت مورد نظر ترافیک بیاورند.

با آموزش سئو، وبسایت‌ها قادر خواهند بود رتبه خود در نتایج جستجو را افزایش داده و به طور میانگین بیشتر دیده شوند. این برای کسب و کارها و سازمان‌ها اهمیت زیادی دارد زیرا حضور آن‌ها در بالاترین صفحات نتایج جستجو به معنای افزایش ترافیک و بازدیدکننده‌هاست که می‌تواند به افزایش فروش و درآمد منجر شود.

آموزش سئو یکی از مهمترین عوامل برای بهبود رتبه ویدئوها و وبسایت‌ها در نتایج جستجوگرها است. اگر به دنبال راهی برای افزایش بازدید وبسایت خود هستید، آموزش سئو رایگان و حرفه ای می‌تواند به شما کمک کند. با این آموزش، شما می‌توانید بهبودی در رتبه‌بندی وبسایت خود در نتایج جستجو ببینید و در نتیجه، تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید.

آموزش سئو به زبان Persian (Farsi) مزایای فراوانی دارد. با این آموزش، شما به طور کامل می‌توانید با اصول و تکنیک‌های سئو آشنا شوید و راهکارهایی را برای بهبود رتبه وبسایت خود در نتایج جستجو اجرا کنید. این آموزش به زبان مادری شما، فارسی، ارائه می‌شود که باعث می‌شود مطالب بهتری را درک و بهره‌برداری کنید و به راحتی از آنها استفاده کنید.

آموزش سئو رایگان و حرفه ای به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقل و بدون نیاز به هزینه‌های بالا، تکنیک‌های سئو را یاد بگیرید و از آنها استفاده کنید. با این آموزش، شما می‌توانید بهبودی قابل توجه در رتبه وبسایت خود در نتایج جستجو داشته باشید و در نتیجه، تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. بنابراین، اگر به دنبال راهی برای بهبود رتبه وبسایت خود هستید، آموزش سئو رایگان و حرفه ای به شما توصیه می‌شود.

منتظر ادامه این آموزش باشید … 

❓ پاسخ کامل به سوالات متداول شما عزیزان

1- آموزش سئو چیست؟

این آموزش جهت بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو است. دوره آموزش سئو آسمان خراش نیوسئو یکی از انواع آموزش بازاریابی آنلاین است که شما برای افزایش ترافیک سایتتان به آن نیاز دارید.

به یاد داشته باشید که توانایی انجام اقدامات و تکنیک های سئو یک مهارت بسیار باارزش در بازار کسب و کار اینترنتی است.

2- آموزش سئو رایگان را از کجا شروع کنم؟

پیشنهاد می کنم از مقالات سایت نیوسئو استفاده کنید.

انواع و اقسام تکنیک های مهم سئو را به صورت رایگان فرا بگیرید و به خبرنامه نیوسئو بپیوندید. کتاب های رایگان آموزش سئو را از دست ندهید.

3- چگونه سریعا سایتم را سئو کنم؟

اگر می خواهید سایتتان را در مدت زمان کمی سئو کرده و نتیجه بگیرید، بهترین راه برای این کار این است که خودتان سایتتان را بهینه سازی کنید. در ابتدا از ابزارهای تحلیل سئو سایت استفاده کنید. در این بخش از سایت تنها کاری که باید انجام دهید این است که آدرس سایت و اطلاعات شخصی خود را وارد کنید تا تیم های متخصص و حرفه ای گزارشی از وضعیت سایت به شما بدهند تا بتوانید با تحلیل آن در سایت خود تغییرات مورد نیاز را اعمال کنید. یادتان باشد هیچ کس به اندازه شما برای سایت شما دلسوزی نمی کند.

4- آیا با یادگیری سئو پولدار می شویم؟
قطعا بله. سئو سومین شغل پردرآمد دنیا در زمینه دیجیتال مارکتینگ است و صدها نفر در سراسر جهان از طریق آموزش این علم ثروتمند شده اند. البته که هزینه خدمات شرکت های سئو بزرگ مثل نیوسئو هم بسیار زیاد است و درآمدهای قابل ملاحظه ای ایجاد می کند.
5- چه مدت طول می کشد تا سایت من سئو شود؟
برای پاسخ به این سوال حتما باید با تیم نیوسئو تماس بگیرید تا موضوع و وضعیت سایت شما مشخص شود و سپس به صورت دقیق زمانی جهت به نتیجه رسیدن فعالیت های سئو اعلام شود.
6- کدام بهتر است، PPC یا SEO؟
اول یادآوری کنم که منظور از ppc پرداخت به ازای کلیک است. هر دوی این موارد همزمان با هم باید استفاده شوند تا بیشترین میزان سودآوری را داشته باشید.
7- سئو داخلی چیست؟
سئو داخلی شامل کلیه اقدامات مربوط به محتوا و کدهای سورس سایت است که تاثیر بسیار زیادی هم در سئو دارد. شامل مواردی همچون: بهینه سازی تصاویر، سئو عنوان، بهینه سازی عبارات کلیدی، استفاده از کدهای ریچ اسنیپت و ….
8- استراتژی سئو خود را از کجا شروع کنم؟

تاکنون چه کرده اید؟ اگر پاسخ شما هیچ چیز است، ابتدا باید از دوره آموزش سئو استفاده کنید. برای شروع دقت کنید:

  1. لینک های خراب سایتتان را پیدا کنید.
  2. مطمئن شوید متا تگ ها را به بهترین شکل پر کرده اید.
  3. سرعت بارگذاری سایت را بهبود بخشید.
  4. کنسول جستجوی سایتتان را نصب کرده و تحلیل کنید.
  5. کلمات کلیدی را به دقت انتخاب کنید.
  6. شروع کنید به تولید محتوای ارزشمند.
  7. و …