آموزش تحقیق کلمات کلیدی از صفر تا صد

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

تحقیق کلمات کلیدی مهمترین و اولین اقدامی است که هر استراتژی سئو و بازاریابی به آن نیاز دارد. همانطور که می دانید بدون داشتن عبارات کلیدی مناسب، به هیچ عنوان امکان ندارد که بتوانید در گوگل رتبه خوبی کسب کنید. تصور کنید که محتواهای ارزشمندی داشته و یا اینکه قصد ارائه خدمات بسیار فوق العاده ای دارید؛ اگر عبارات کلیدی وجود نداشتند، شما چگونه می توانستید فعالیت های کسب و کار خود را با کاربران به اشتراک بگذارید؟

در نتیجه کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی داشته و می توانند از جهات مختلف به بهبود کسب و کارهای اینترنتی کمک کنند. ما در این مطلب سعی داریم ماهیت تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی برای سایت را درک کرده و بعد از آن تکنیک ها و نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب را برای شما بیان کنیم.

عبارات کلیدی در واقع حکم یک راهنما را دارند که افراد مختلف را به محتوای سایت شما وصل می کنند. همچنین این عبارات اطمینان حاصل می کنند که محتوای تولید شده توسط شما قابلیت جستجو و ارزش دریافت رنک های برتر را داشته باشد. طبیعتا انتخاب کلمات کلیدی برای سایت یک پروسه طولانی و وقت گیر است؛ اما انجام آن برای سئو سایت شما بسیار حیاتی و مفید می باشد. اگر نحوه انتخاب کلمه کلیدی به درستی انجام شود، به شما کمک می کند تا بهترین استراتژی بهینه سازی سایت را برای خود بچینید.

ماهیت پروسه انتخاب کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمه کلیدی با عنوان تحقیق عبارات کلیدی نیز شناخته می شود. این تحقیق شامل فعالیت هایی است که طی آن یک لیست جامع و کامل از بهترین عبارت های کلیدی که شما نیاز به تولید محتوا برای آن ها دارید، تهیه خواهد شد. البته در روش های پیشرفته تر تحقیق کلمات کلیدی، شاهد جمع آوری اطلاعات بیشتری مثل موارد زیر هستیم:

  • لیست عبارات کلیدی رقبا
  • کلمات کلیدی که رنک بالایی برای آن ها دریافت شده است.
  • عباراتی که هیچ صفحه ای در سایت برای آن ها وجود ندارد.
  • سختی عبارات کلیدی مورد نظر.
  • میزان رقابت برای هر کدام از این عبارات.
  • لیست پرجستجوترین عباراتی که مرتبط با هدف شما هستند.

دلایل اهمیت تحقیق کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی مناسب که حجم جستجوی بالایی دارد، تنها برای بهبود سایت کافی نیست. شما باید مطمئن شوید که لیست عبارت های کلیدی که در متن محتوای سایت خود استفاده می کنید، تطابق کاملی با ماهیت برند شما داشته باشند. در اینجا نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب اهمیت زیادی پیدا می کند.

یکی دیگر از دلایلی که انتخاب کلمات کلیدی برای سایت را به یک مفهوم بسیار مهم تبدیل کرده، این است که شما با استفاده از آن می توانید یک استراتژی بسیار قدرتمند برای تولید محتوا خود ایجاد کنید. مطمئنا با داشتن یک استراتژی مناسب برای تولید محتوا، روند سئو سایت شما نیز پیشرفت های زیادی پیدا خواهد کرد.

همچنین با انجام تحقیق کلمات کلیدی اطلاعات صحیح و کاربردی از رقبای سایت خود به دست می آورید و با این کار شما می توانید به راحتی تحلیل عملکرد رقبای خود را انجام دهید. شما می توانید متوجه شوید که آن ها برای چه عبارت های کلیدی رنک های برتر را دریافت کرده اند یا اینکه تمرکز خود را بر روی چه نوع کلمات کلیدی جمع کرده اند. سپس می توانید با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارید.

عبارات کلیدی تنها عامل رتبه بندی صفحات سایت ها نیستند و ربات گوگل با استفاده از فاکتورها و شاخصه های بسیار زیادی، تصمیم می گیرد که کدام محتوا برای قرار گرفتن در رنک اول نتایج جستجو، شرایط بهتری دارد.

 

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

 

20 ایده و تکنیک جذاب برای تحقیق کلمات کلیدی

تکنیک ها و روش های زیادی برای تحقیق عبارات کلیدی وجود دارد که تمامی آن ها نیز مورد استفاده صاحبان سایت های مختلف می باشد. برخی از این تکنیک ها مختص به یک کسب و کار خاص می باشد؛ در نتیجه ما در این مقاله نیوسئو، تکنیک ها و اصولی را جمع آوری کرده ایم که با استفاده از آن ها، هر کسب و کاری می تواند تحقیق کلمات کلیدی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد و به پاسخ سوال چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم نیز برسد.

تکنیک 1 : مطالعه در مورد کسب و کار خود

شما هرچه اطلاعات بیشتری در زمینه موضوع مورد نظر خود داشته باشید، طبیعتا با اصطلاحات و مفاهیم آن نیز بیشتر آشنا خواهید شد. با افزایش اطلاعات، تعداد ایده های شما نیز به مراتب افزایش پیدا می کند. وقتی ایده های شما بیشتر شد، طبیعتا می توانید به عبارت ها و کلمات کلیدی مختلفی دست پیدا کنید.

همچنین با بیشتر شدن اطلاعات در زمینه موضوع مورد نظر، آگاهی بیشتری نسبت به آنچه که کاربران به دنبال آن هستند، پیدا می کنید و بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام عبارات برای جذب کاربران هدف شما مناسب تر هستند.

برای افزایش اطلاعات روش های مختلفی وجود دارد که ما پیشنهاد می کنیم از سه ساختار زیر استفاده کنید:

  • صحبت با کاربرانی که می توانید با آن ها ارتباط داشته باشید و پرسش در مورد مهمترین مواردی که این کاربران به دنبال آن ها هستند.
  • سعی کنید خودتان را به جای کاربران قرار داده و به عنوان یک کاربر در مورد تحقیق کلمه کلیدی تصمیم بگیرید.
  • جستجو در مورد وضعیت عبارت های کلیدی که مورد هدف شما هستند و بررسی عملکرد بقیه رقبا.

تکنیک 2 : مشخص کردن اهداف کسب و کار خود

هدف ها نقش بسیار موثری در مورد نحوه انتخاب کلمه کلیدی دارند. در این زمینه پیشنهاد می کنیم که با یک برنامه ساختار یافته پیش بروید؛ اما قبل از ایجاد یک برنامه در مورد اهداف بلند مدت و کوتاه مدت کسب و کار خود، بهتر است که به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • شما در چه جایگاهی قرار دارید؟
  • برند شما دقیقا در چه زمینه ای فعالیت می کند؟
  • چه فاکتورهایی برند شما را خاص می کند؟
  • موضوع کلی وب سایت شما چیست؟
  • چه کارهایی قرار است در وب سایت شما اتفاق بیافتد؟

بعد از اینکه به سوالات بالا به خوبی و درستی پاسخ دادید، وقت آن است از خود بپرسید که کسب و کار اینترنتی شما چه چیزهایی کم دارد تا به موفقیت برسد. سپس این موارد را به اهداف خود تبدیل کرده و بر اساس آن ها تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

مشخص کردن اهداف برای بهبود استراتژی سئو نیز مفید هستند. دقت داشته باشید که هرچه روند بهینه سازی سایت شما پیشرفت داشته باشد، شما بهتر و سریعتر به اهداف خود خواهید رسید. نکته بسیار مهمی که نباید آن را فراموش کنید این است که استراتژی بازاریابی باید جایگاه بسیار مهمی در بین اهداف شما داشته باشد.

تکنیک 3 : تهیه لیست از موضوعات مرتبط

بعد از اینکه اهداف کلی خود را مشخص کردید، باید آن ها را به موارد کوچکتر تقسیم کنید تا قابلیت تبدیل به کلمه کلیدی در آن ها افزایش پیدا کند. سپس، یک لیست از اهدافی که می خواهید برای آن ها در گوگل رنک بالایی دریافت کنید، مشخص کرده و بر اساس آن ها روند انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سایت خود را انجام دهید.

البته دقت داشته باشید که ترتیب این اهداف کوچک شده، باید بر اساس اهمیت آن ها برای کسب و کار شما باشد. بهتر است این اهداف در عین حالی که برای کسب و کار شما اهمیت دارند، تطابق خوبی با شخصیت و تمایلات کاربران هدف شما نیز داشته باشند. شما باید متوجه شوید که چه نوع عنوان هایی و موضوعاتی بیشتر می توانند افراد را جذب سایت شما کنند.

تکنیک 4 : انتخاب کلمات کلیدی اصلی

بعد از انجام مراحل قبلی اکنون وقت آن است که شما یک لیست از عبارت های اصلی کسب و کار خود پیدا کنید که در ارتباط با ماهیت کل برند شما بوده و کاربران نیز بیشترین جستجو را برای آن ها انجام می دهند.

کلمات کلیدی اصلی یا کلمات کلیدی هدف از این جهت بسیار اهمیت دارند که می توانند دیگر عبارات کلیدی سایت شما را در تحقیق کلمات کلیدی مشخص کنند. بنابراین برای هر تحقیق کلمه کلیدی منحصر به فرد وب سایت خود، باید بیشترین دقت را داشته باشید. این لیست تهیه شده، آینده کسب و کار شما را خواهد ساخت.

تکنیک 5 : استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

انتخاب کلمات کلیدی سئو,انتخاب کلمات کلیدی گوگل,انتخاب کلمات کلیدی مقاله

شاید بسیاری از افراد این سوال برایشان به وجود بیاید که چرا از همان اول به سراغ استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نرویم. در پاسخ باید بگوییم که نکته اصلی ما از تولید این مقاله همین است. بسیاری از افراد سریعا به سراغ ابزارهای تحقیق عبارت های کلیدی می روند و در آخر هم به هیچ نتیجه خاصی نمی رسند.

علت این است که این دسته از افراد به طور کلی نمی دانند که به دنبال چه عباراتی هستند و هدف از انتخاب کلمات کلیدی برای سایت چیست. اما اگر شما با استفاده از تکنیک های گفته شده، بتوانید اهداف خود را به صورت سازمان یافته مشخص کنید، قطعا در مورد تحقیق کلمات کلیدی می توانید بهترین عملکرد را داشته باشید.

در نتیجه بعد از تهیه لیست کامل و درست از اهداف و عبارات کلیدی اصلی خود، وقت آن است که عبارت های دیگری که قصد رنک گرفتن برای آن ها را دارید یا اینکه با استفاده از آن ها می خواهید به روند رنک گرفتن کلمات کلیدی اصلی خود کمک کنید را مشخص کنید. انجام این پروسه با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی بسیاری زیادی که در گوگل وجود دارد، امکان پذیر است. در این زمینه بهتر است عبارت هایی را مورد هدف خود قرار دهید که بیشترین حجم جستجو را داشته باشند.

تکنیک 6 : بررسی هدف جستجو

هدف جستجو یعنی آن دلیلی که یک فرد از یک عبارت خاص استفاده کرده و در گوگل شروع به جستجو در مورد آن کرده است. بررسی هدف جستجو به شما کمک می کند تا عملکرد بهتری در روند تحقیق کلمه کلیدی برای هر عنوان خاص خود داشته باشید.

تکنیک 7 : شناسایی کلمات کلیدی طولانی

کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords که به اشتباه با عنوان کلمات کلیدی دم بلند نیز شناخته می شوند، مجموعه عبارت هایی هستند که بر خلاف کلمات کلیدی اصلی، ماهیتی توضیح دهنده دارند. یعنی طول متن آن ها بیشتر از دیگر عبارات بوده و این دسته از عبارات می توانند توضیح بیشتری در مورد موضوع مورد نظر ارائه کنند.

به عنوان مثال بهینه سازی سایت یک عبارت کلیدی هدف و آموزش بهینه سازی تصاویر سایت یک عبارت کلیدی طولانی محسوب می شود. کسب رتبه برای این دسته از عبارت ها معمولا ساده تر از عبارات کلیدی اصلی می باشد.

انتخاب کلمه کلیدی,نحوه انتخاب کلمات کلیدی,نحوه انتخاب کلمات کلیدی مناسب

تکنیک 8 : بررسی عملکرد رقبا

قبل از اینکه به پاسخ این سوال برسیم که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم ابتدا باید بدانید که چگونه رقبای خود را بررسی کنیم. شما زمانی می توانید ادعا کنید که بهترین عملکرد را در زمینه انتخاب کلمه کلیدی داشته اید که عملکرد رقبای خودتان را به خوبی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده باشید. شما باید بدانید که صاحبان وب سایت های رقیب شما در حال حاضر در حال بهبود کدام قسمت از کسب و کار خود هستند.

شناسایی رقبا همچنین به شما کمک می کند تا عبارت های کلیدی که بیشترین سختی برای دریافت رنک های برتر دارند را شناسایی کنید. دقت داشته باشید که حتی اگر بهترین عملکرد را داشته باشید و همچنین رقبای شما نتوانسته اند از شما پیشی بگیرند، شما نباید از اهمیت تحلیل وضعیت رقبای سایت خود غافل شوید.

تکنیک 9 : جعبه “People Also Ask” در نتایج گوگل

این بخش اولین تکنیک تحقیق کلمات کلیدی در گوگل است که کاربرد بسیاری برای کارشناسان سئو دارد. احتمالاً با این جعبه های کشویی آشنا هستید. این جعبه “People Also Ask” شامل سوالاتی مرتبط با عبارت جستجوی اولیه جستجوگر می باشد. سپس جواب هایی که گوگل از وب سایت های مختلف به دست آورده است را نشان می دهد.

سوالات PAA نه فقط کلمات کلیدی طولانی بسیار عالی، بلکه منابع بسیار خوب برای الهام گرفتن در زمینه تولید محتوا هستند. روش های مختلفی که یک سوال در این جعبه ها مطرح می شود، می تواند به شما در توسعه موضوعات کمک کند. یک محتوا به راحتی می تواند به سوالات PAA جواب دهد. مثلاً «یک عکاس برای شروع به چه چیز هایی نیاز دارد؟» و «من برای عکاسی به چه ابزاری نیاز دارم؟». یک محتوای خوب می تواند به تمام این سوالات پاسخ دهد.

البته شما نباید در این کار زیاده روی کنید. در حالی که PAA ها برای بررسی دسته های ترکیبی شامل یک تا چهار سوال مورد استفاده قرار می گیرند٬ بیشتر آن ها به صورت بی نهایت سوال را به صورت متوالی به شما ارائه می کنند. در نتیجه، شما باید بی نهایت SERP را بررسی کنید!

نحوه انتخاب کلمه کلیدی

خب حالا مسئله این است که تمام این سوالات از کجا می آیند؟ آیا افراد واقعا این سوال ها را می پرسند؟ در صورتی که شما مطالب قبلی در رابطه با PAA را مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید که گوگل این سوالات را واقعا بر اساس عبارات جستجو شده انتخاب نمی کند و بعضی از آن ها هیچ حجم جستجویی را همراه خودشان ندارند.

اگر هنوز هم از این موضوعات متعجب نشده اید، باید بگوییم که بعضی از این سوالات، با قواعد ضعیف و ارزش کمی ایجاد شده اند. همین موضوع نشان می دهد که بسیاری از PAA ها بر اساس یادگیری ماشینی شکل گرفته اند!

به بیان دیگر، گوگل به شدت تلاش می کند تا عبارات جستجوی واقعی را درک کند و عبارات جستجوی مرتبط را ارائه کند تا دیگر نیازی به تلاش کاربران نباشد. پس وقتی که کاربران تصمیم می گیرند از این سوالات استفاده کنند، ما هم باید بتوانیم از SERP ها استفاده کنیم تا پیشنهاد محتوایی خوبی را به کاربران ارائه کنیم.

ما برای به دست آوردن تمام مزایای پنهان شده در PAA، یک گزارش دستی ایجاد کرده ایم. برای هر کدام از کلمات کلیدی که باعث به وجود آمدن یک جعبه PAA می شود، یک گزارش با فایل .CSV می خواهیم که سوالات “also asked” را لیست کند (نگران نباشید، شما فقط تعداد PAA های موجود را دریافت می کنید و قرار نیست شما را گیج کنیم). سپس URL هایی که گوگل برای پاسخ از آن ها استفاده کرده است به ترتیب، نمایش داده می شود.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

وقتی که ما این گزارش را برای عبارات جستجوی مرتبط با Nikon انجام دادیم، 2838 کلمه کلیدی جدید پیش روی ما قرار گرفت. یک ارزیابی سریع نشان داد که بسیاری از جعبه های PAA سوالات تکراری ارائه کرده است (65.57 درصد تکرار)، در نتیجه تلاش کردیم تا این سوالات را حذف کنیم. این کار باعث شد که لیست کلمات کلیدی PAA ما، به 977 کلمه با ارتباط موضوعی، محدود شود.

تکنیک 10 : جعبه جستجوهای مرتبط در نتایج گوگل

یکی دیگر از ویژگی های بسیار عالی در SERP ها، هشت جستجوی مرتبط می باشد که در انتهای صفحه SERP نشان داده می شود که وقتی بر روی آن ها کلیک کنید، یک عبارت جستجوی جدید برای SERP ایجاد می شود.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

به عنوان مثال، می خواهیم «بهترین دوربین های حرفه ای» را بررسی کنیم. یک ارزیابی سریع بر روی جستجوهای مرتبط، لیست نتایج جایگزینی را ارائه می کند که ممکن است برای ما مفید باشد؛ مانند «بهترین دوربین های حرفه ای برای مبتدیان»، «بهترین دوربین های dslr» و غیره. این موارد به ما کمک می کنند تا ببینیم جستجوگرها بر اساس عبارت جستجوی اولیه، چطور روند جستجوی خودشان را اصلاح کرده و یا آن را توسعه می دهند.

گزارش مرتبط با این قسمت، به صورتی می باشد که نیازی نیست به صورت دستی قسمت «Searches related to» را بررسی کنید. این گزارش خودش تمام موارد را دریافت کرده و آن را تر و تمیز به صورت یک صفحه گسترده فایل CSV ارائه می کند.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

این گزارش 12562 کلمه کلیدی برای Nikon پیدا کرده است و درست مانند قبل، یک دسته از موارد تکراری هستند. بعد از اصلاح کردن این موارد تکراری (55.09%)، 5626 کلمه کلیدی منحصر به فرد را در اختیار داشتیم.

تکنیک 11 : جعبه “People Also Search for” در نتایج گوگل

در این تکنیک تحقیق کلمات کلیدی در گوگل شما یکی از روش های پیدا کردن کلمات کلیدی را متوجه می شوید. این عبارت یعنی «”People Also Search for”» یا PASF، موضوع جدیدی در SERP ها نیست. پیش از این ها، یعنی در ماه فوریه، این ویژگی به روز رسانی شد و اکنون سطح آن تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده است.

در حال حاضر به جای این که PASF به گراف دانش چسبیده باشد، خودش را به URL های ارگانیک می چسباند و دارای عبارات جستجوی اضافی است (بر روی دسکتاپ تا هشت مورد و بر روی موبایل تا شش مورد) که مرتبط با URL اولیه هستند. این ویژگی در واقع مثل این می ماند که گوگل بگوید : «خب چیزی که می خواستی را پیدا نکردی؟ مشکلی نیست ما هوای شما را داریم. این موارد جدید را امتحان کنید!»

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

این ویژگی SERP ها نیاز دارد تا اندکی دست کاری شود تا امکان استفاده از آن ها صورت بگیرد. شما باید بر روی نتیجه جستجوی ارگانیک کلیک کرده و قبل از این که صفحه باز شود، دوباره به SERP ها بازگردید.

قطعا جمع آوری این عبارات نیازمند کار بسیار زیادی می باشد. خوشبختانه یک ترفند مفید برای دور زدن این همه زحمت وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. این کد دوست داشتنی جاوا توسط  Carlos Canterello تولید شده است و تمام جعبه های PASF را بر روی یک SERP بدون نیاز به بررسی دستی، ارائه می کند.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

کسانی که می خواهند تمام کار را خودشان انجام دهند، می توانند تمام SERP های HTML خام را دریافت کرده و آن ها را خودشان تفکیک کنند. بدون ترفند و بدون راه میانبر! به دلیل این که عاشق کار کردن با داده ها هستیم، ما با استفاده از STAT API، HTML خام SERP ها را استخراج کرده و آن ها را تفکیک کردیم!

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

تقریبا هشت عبارت PASF در هر نتیجه ارگانیک برای هر SERP به دست آمد و ما 59284 کلمه کلیدی جدید را بدست آوردیم! زمانی که موارد تکراری را حذف کردیم، 18746 کلمه کلیدی را در اختیار داشتیم. این موضوع نشان می دهد موارد تکراری بخش گسترده ای را از آن خود کرده بودند. 68.38 درصد از موارد تکراری بودند.

 

چه کلمات کلیدی را برای صفحات مختلف سایت، انتخاب کنیم؟

اگر تکنیک ها و موارد ذکر شده در بالا را به خوبی طی کنید، اکنون شما تعداد بسیار زیادی کلمات و عبارات کلیدی دارید. نکته مهم این است که بدانید از کدام یک از این عبارات در متن محتوا سایت خود استفاده کنید. با استفاده از نکات زیر به راحتی می توانید در این زمینه، واکنشی موفقیت آمیز داشته باشید و متوجه می شوید که چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنید.

انتخاب عبارت مرتبط با کاربران سایت

شناخت کامل مخاطبینتان یکی از فاکتورهای اصلی تحقیق کلمات کلیدی است؛ چراکه این مورد به شما کمک می کند تا عبارتتان از یک فیلتر رد شوند تا مهمترین، کاربردی ترین و مرتبط ترین آن ها برای تولید محتوا سایت شما باقی بمانند. این یکی از مهمترنی نکاتی است که در اکثر کلاس های معتبر آموزش تولید محتوا به آن اشاره می شود.

اگر تا کنون فعالیتی در زمینه شناخت بهتر مخاطبین سایتتان انجام نداده اید، بهتر است که ایده آل ترین نوع کاربر را برای وب سایتتان در نظر بگیرید و بر اساس آن شروع به انتخاب کلمات کلیدی کنید. به عنوان مثال اگر محتوا سایت شما ورزشی است، بهتر است که کلماتی را انتخاب کنید که برای علاقه مندان به ورزش باشد.

در این زمینه می توانید که دقیق تر نیز عمل کنید. به این صورت که سن، علایش شخصی، نوع فرهنگ و موارد مهم دیگر را برای در نظر گرفتن بهترین مخاطب، به کار ببرید. شما هرچه بهتر و دقیق تر به این موارد بپردازید پروسه انتخاب کلمات کلیدی نیز برایتان آسان تر می شود.

به سختی کلمات کلیدی از 1 تا 10 امتیاز بدهید

برای راحتی کار، بهتر است که لیستی از سختی تمام عبارات کلیدی که دارید درست کنید تا در روند تحقیق کلمات کلیدی در گوگل، بهتر عمل کنید. منظور از سختی عبارات کلیدی یعنی اینکه برای رسیدن محتوای سایت به رتبه های برتر نتایج جستجو گوگل برای کلمه کلیدی مدنظر، چه میزانی باید تلاش کرده و بر روی سئو سایت کار کرد.

اگر در ابتدای مسیر تولید محتوا سایت خود هستید، پیشنهاد می کنیم از آن دسته از کلمات کلیدی استفاده کنید که میزان سخی پایینی دارند. چراکه هنوز اعتبار سایت شما خیلی بالا نبوده و کسب رتبه های برتر نتایج جستجو برای شما کمی سخت خواهد بود.

چگونگی کاربرد کلمات کلیدی در صفحات سایت

در قدیم، الگوریتم گوگل سخت گیری زیادی برای رتبه بندی های خود نمی کرد. اما اکنون شاهد هستیم که فاکتورهای بسیار زیادی برای کسب رنک بهتر وجود دارد. در سال های ابتدایی شکل گیری الگوریتم گوگل، به این صورت بود که برای بالا آمدن در صفحات نتایج جستجو گوگل، تنها با تکرار زیاد کلمات کلیدی در متن محتوای سایت خود، به راحتی می توانستید رتبه های برتر را از آن خود کنید.

با توجه به اینکه هدف اصلی گوگل برطرف کردن نیازهای کاربران خود می باشد، با گذشت سال ها، این موتور جستجو فاکتورهای رتبه بندی سایت خود را به شدت بهبود داد تا بتواند به بهترین شکل رضایت کاربران را جلب کند. به این صورت که دیگر اهمیتی نداشت تا یک عبارت کلیدی برای دفعات بسیار زیادی در متن محتوا سایت تکرار شده باشند، بلکه نکته مهمی که گوگل بع آن رسید این بود که یک محتوای ارزشمند، باید بتواند پاسخ پرسش های مخاطبین خود را به خوبی بدهد.

در ادامه چند نکته مهم برای حل مسئه کاربرد کلمات کلیدی در محتوا را برای شما ارائه می دهیم:

  • کلمات کلیدی باید ورودی های شما باشند: شما در ابتدای نوشتن محتوا باید به جای پرسیدن اینکه چگونه این کلمات کلیدی را در متن خود بگنجانم، از خود سوال کنید که آیا این محتوای تولیدی من، پاسخ پرسش های کاربران را خواهد داد؟
  • لازم نیست تا برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه داشته باشید: اگر در حال نوشتن محتوا سایت بای یک عنوان خاصی هستید، بهتر است در آن واحد علاوه نوشتن متن برای عنوان مورد نظر، باری موضوعات دیگر نیز تولید در همان صفحه، تولید محتوا کنید.
  • بررسی عملکرد رقبا: صفحات سایت رقبای خود را تجزیه و تحلیل کرده و بررسی کنید که آن ها چگونه از عبارات کلیدی در متن محتوا سایت خود استفاده می کنند.

 

کلمات کلیدی را در کجا قرار دهیم؟

برای انجام این مرحله شما باید دو کار را انجام داده باشید:

  • لیست عبارت های کلیدی بر اساس سئو
  • لیست بهترین صفحات سایت

اینکه دو مرحله بالا را به درستی انجام داده باشید، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، بررسی مجدد مراحلی که طی کرده اید، ضرری نخواهد داشت. در ادامه قصد دارم آن قسمت هایی که از نظر آموزش سئو کلمات کلیدی اهمیت دارند را برای شما معرفی کنم تا عبارت های کلیدی مورد نظرتان را در آن ها قرار دهید.

1. عنوان صفحه

بهینه سازی عنوان صفحه، یک بخش بسیار مهم در سئوی فنی وب سایت است. در نتیجه، سئو کردن آن می تواند یک شروع قوی برای سئوی فنی باشد. عنوان صفحه موضوع اصلی صفحه را به کاربر انتقال می دهد. در نتیجه، اولین مرحله ای که شما می توانید با کاربر ارتباط بگیرید، عنوان است. علاوه بر اهمیت جذاب بودن عناوین که همه شما از آن اطلاع دارید، عنوان باید دارای عبارت کلیدی اصلی شما نیز باشد.

بر اساس نکاتی که از دوره های آموزش سئو کلمات کلیدی به دست آمده اند، عبارات کلیدی فرعی نباید در عنوان باشند. تنها در صورتی می توانید از آن ها در عنوان استفاده کنید که عبارت کلیدی اصلی در عنوان وجود داشته باشد.

عناوین، اولین برخورد خزنده گوگل با وب سایت شما نیز هستند. بنابراین، از هر جهتی که بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، گنجاندن عبارت کلیدی در عنوان صفحه، امری ضروری است. برای ارتقا عملکردتان در این زمینه، پیشنهاد می کنم که از افزونه Yoast SEO استفاده کنید.

2. توضیحات متا

دومین مکانی که برای سئو کلمات کلیدی باید آن را در نظر بگیرید، توضیحات متا وب سایت است. همانطور که گفتم، عنوان اولین چیزی است که در نتایج جستجو نشان داده می شود. بعد از آن، متا دیسکریپشن یا همان توضیحات متا صفحه سایت است که هم برای گوگل و هم برای کاربران اهمیت ویژه ای دارد.

در اینجا، علاوه بر عبارت کلیدی اصلی، باید از عبارت های کلیدی فرعی نیز استفاده کنید. بر اساس تجربه، بهتر است که عبارت کلیدی اصلی در ابتدای توضیحات متا وب سایت قرار بگیرد؛ این مسئله برای عنوان هم صدق می کند.

توضیحات متا را تنها برای ربات گوگل نباید بنویسید؛ نحوه نوشتاری آن باید ترغیب کننده باشد؛ به گونه ای که کاربر بعد از مطالعه آن، تصور کند که ادامه این مطلب برای او مفید خواهد بود.

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی,انتخاب کلمات کلیدی برای سایت

3. متن محتوا سایت

مهم ترین مرحله به بهینه سازی کلمات کلیدی در متن محتوا است. دلیلش هم کاملا واضح است؛ به این دلیل که محتوا یک فاکتور بسیار تاثیرگذار گوگل برای رتبه بندی صفحات سایت است.

دقت خود را در این قسمت باید به شدت افزایش دهید؛ جایگذاری ضعیف عبارات کلیدی در متن محتوا می تواند افت ترافیک و حتی جریمه شدن وب سایت شما بشود. به عنوان مثال، در نظر داشته باشید که در استفاده از عبارت های کلیدی نباید زیاده روی کنید. البته قبول دارم که در برخی از محتواها، به ناچار مجبور می شوید بیشتر از حالت معمولی از عبارت کلیدی استفاده کنید. به هر حال باید سعی کنید کاری کنید که کاربر از مطالعه محتوای شما، قطع امید کند. امروزه کاربران بسیار هوشمند هستند و به سرعت متوجه می شوند که متن شما برای آن ها نوشته نشده و تنها هدف شما از تولید محتوا، جلب توجه گوگل بوده است.

یک نکته مهم که شاید کمتر کسی به شما بگوید؛ حتی در صورتی که فقط برای گوگل پست خودتان را بهینه کنید، تاثیری در افزایش رنک و ترافیک نخواهد داشت. گوگل به این دسته از محتواها در ابتدا رنک بالایی می دهد و بعد از مدتی که متوجه شد کاربران از محتوای مورد نظر استقبال نکرده اند، آن صفحه را به رنک های پایین تر انتقال می دهد.

4. انکر تکست لینک ها

لینک ها به شکل کاملا مستقیم، به عنوان دومین فاکتور رتبه بندی گوگل به شمار می روند. انکر تکست ها باید شامل عبارت کلیدی اصلی صفحه سایت مقصد باشند. این مسئله برای ربات گوگل بسیار اهمیت دارد؛ چراکه تمایل دارد انکر تکست و صفحه سایت مقصد، ارتباط معنایی خوبی داشته باشند. اینکه شما از عبارت کلیدی اصلی صفحه مقصد در انکر تکست ها استفاده کنید، کار ربات گوگل را به مراتب راحت تر خواهد کرد.

به نظرم نکته مهم دیگری برای تحقیق کلمات کلیدی و بهینه سازی کلمات کلیدی بر اساس جدیدترین بروز رسانی های الگوریتم رتبه بندی گوگل، باقی نمانده که برای شما بیان کنم. هرگونه سوالی داشتید، خوشحال می شویم که با ما به اشتراک بگذارید.

البته پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور، گوگل با بروز رسانی هایی که در الگوریتم رتبه بندی خود به وجود می آورد، به کلی استفاده از عبارت های کلیدی را به کاری بیهوده تبدیل کند. در مورد این مسئله هم به زودی در نیوسئو مقاله ای منتشر خواهیم کرد.

 

این مقاله ادامه دارد…

6 نظر در مورد مقاله “ آموزش تحقیق کلمات کلیدی از صفر تا صد ” ثبت شده است
  1. حسین حسینعلی

    سلام.
    در تحقیق کلمات کلیدی پیش میاد که تعدادی از عبارات فرق جزیی دارند و در نهایت یک هدف دارند.
    کاربران با الگو های متفاوت جستجو میکنند ولی در نهایت به دنبال یک چیز هستند.

    مثلا در عبارات زیر:
    چگونه کیفیت مطالعه را افزایش دهیم
    نحوه افزایش کیفیت مطالعه
    چطور کیفیت مطالعه را بالا ببریم
    راه افزایش کیفیت مطالعه

    تمام ۴ عبارت کلیدی یک معنی دارند. (بالا بردن کیفیت مطالعه)
    آیا باید برای هرکدام یک محتوا جداگانه بنویسم؟ یعنی ۴ محتوا در سایت
    یا اینکه به دلیل هم معنی‌بودن، در یک محتوا از تمام این عبارات استفاده کنم؟

    با تشکر از سایت خوبتون


    • سیدمجتبی پورموسوی

      درود دوست عزیز
      برای این مثالی که گفتید باید یک محتوا نوشته بشه و تمامی این کلمات برای این محتوا، بهینه سازی بشه


  2. کاپوچینو

    سلام اگه پولی نشن خوبه مثلا من شیتر رو تست کردم خیلی خوبه


    • ناظر سایت

      درود دوست عزیز
      بیشتر ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی، مدت زمان 7 تا 30 روز رو به صورت رایگان به کاربران، خدمات می دهند


  3. Hamid mohammadi

    سلام علیکم
    جناب گنجعلی یک جا گفتین که انتخاب کلمات کلیدی باید مناسب با ماهیت برند باشه
    از طرفی هم تو گفته بودین که روی یک موضوع واحد تمرکز کنیم. شغل من طوریه که محتواهای سایتمون گستره زیادی داره. برای این داستان چه باید کرد به نظر شما!؟؟


    • مهدی گنجعلی

      درود و عرض ادب وقتتون هم بخیر. کاش بیشتر در مورد کسب و کارتون توضیح می دادید. خلاصه عرض کنم خدمتتون که مشکلی نداره که شما عبارت های متعددی رو در محتواها به کار ببرید. مهم اینه عبارت کلیدی اصلی وب سایت شما (که صفحه اصلی برای اون رنک گرفته) مرتبط با ماهیت کسب و کارتون باشه و منظور من از تمرکز بر روی یک موضوع واحد، تغییرات عجیب و غریب عبارات کلیدی است؛ مثلا اگر ما در نیوسئو که مرتبط با دیجیتال مارکتینگ هست، در مورد طراحی سایت مطلب بذاریم اشکالی نداره؛ ولی اگر بیایم یکمرتبه صفحه ای در مورد دانلود فلان فیلم منتشر کنیم، اینجاست که مشکل ساز میشه برای گوگل.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود