گوگل داپلکس (Google Duplex) | یک دستیار حرفه‌ای برای شما

Google Duplex,ابزار گوگل,ابزارهای گوگل

شرکت گوگل همواره در تلاش است که با استفاده از هوش مصنوعی به تکامل انسان و رفتن به سمت پیشرفت و توسعه کمک کند. هوش مصنوعی در زندگی روزمره می تواند بسیاری برای انسان ها مفید باشد. این هوش، انبوهی از کارهایی که برای انسان ها دشوار شده است و زمان زیادی تلف می کند را به راحتی انجام می دهد. شرکت گوگل در سال 2018 گوگل داپلکس را به عموم مردم معرفی کرد که باعث تعجب و شگفت زدگی آن ها شد. در مرحله اول این خبر به صورت یک کنفرانس سالانه منتشر شد و در مرحله دوم به صورت ویدیویی و گسترده انتشار یافت. پس از آن، این خبر مهیج در فضای مجازی و در میان مردم بازتاب خبری فراوانی داشت.

از وقتی که پای هوش مصنوعی به زندگی بشر باز شد، اکثر شرکت ها و کمپانی ها در تلاش اند تا خدمات بیشتری به مردم عرضه کنند. برای مثال ابزار هایی مانند Hey Siri، Amaon Alexa و Google Assistant جزو پر استفاده ترین این ابزار ها هستند که طریقه استفاده‌شان نیز بسیار راحت است.

اگر می خواهید یک تجربه واقعی از هوش مصنوعی را در زندگی خود به کار ببرید، گوگل داپلکس بهترین روش است و اگر می خواهید جواب این سوال یعنی گوگل داپلکس چیست را بدانید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

گوگل داپلکس چیست؟

گوگل داپلکس یکی از دستیار های گوگل است که برای کاربران تماس تلفنی برقرار می کند. به این معنا که شما می توانید به راحتی بدون کلمه ای حرف زدن برای خود یک وقت آرایشگاه بگیرید. این دستیار یک مکالمه کاملا طبیعی انجام می دهد به طوری که، کسی که با او مکالمه می کند، اصلا متوجه نمی شود که با یک ربات در حال سخن گفتن بوده است.

گوگل داپلکس برای انجام مکالمه در جهت رزرو یک نوبت، یک اتاق و… طراحی شده و این فناوری توانایی این را دارد تا پاسخ های کاملا مناسب و مرتبط به افراد دیگر بدهد. به علاوه صدایی که برای افراد پخش می شود، بسیار طبیعی می باشد. به طوری که وقتی برای اولین بار از این پروژه رو نمایی شد، با یک آرایشگاه تماس گرفتند تا آن را امتحان کنند؛ نتیجه آزمایش بسیار موفقیت آمیز بود، زیرا فردی که پشت تلفن بود به هیچ وجه متوجه نشد که آن سوی تلفن یک ربات در حال صحبت است نه انسان!

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: ابزارهای گوگل برای سئوپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

در حال حاضر استفاده از گوگل داپلکس در بعضی از ایالت های کشور آمریکا موجود است. این پروژه قوانین سه گاه تورینگ را که به شرح زیر است، در دستور کار خود قرار داده و هیچ یک را نقض نمی کند.

  1. ربات ها نباید توانا به آسیب رساندن به انسان ها باشند.
  2. ربات ها باید دستور هایی را که از طرف انسان ها دریافت می کنند را اجرا کنند. به غیر از دستوراتی که خلاف قانون اول باشد.
  3. ربات ها باید از خود محافظت و مراقبت کنند. به جز زمانی که در حال انجام کاری خلاف دو قانون دیگر باشند.

همین طور که مشخص است، گوگل داپلکس هیچ کدام از این سه قانون را نقض نمی کند؛ اما بعد از مدتی قانون دیگری به جمع این سه قانون اضافه گردید که درباره این پروژه گوگل دچار بحث و اختلاف شد.

  1. ربات ها در هر حالت باید خود را یک ربات معرفی کنند.

اما گوگل داپلکس در هنگام تماس با یک فرد، خود را یک ربات معرفی نمی کند؛ بلکه هر کسی که با او وارد یک مکالمه می شود، اصلا متوجه نمی شود که در حال صحبت با یک ربات است. با اینکه جمع زیادی از دانشمندان و منتقدان، معتقدند که این موضوع یک ایراد مهم است و باید رفع شود اما همچنان از این فناوری استفاده می گردد.

هدف گوگل داپلکس چیست؟

بعد از اینکه به سوال “گوگل داپلکس چیست؟” پاسخ دادیم باید به هدف ایجاد این پروژه واقف شویم. هدف از ایجاد این هوش مصنوعی همان طور که گفته شد ارتباط بین انسان ها و کامپیوتر می باشد تا بتوان همان طور که با انسان ها به تعامل می پردازیم با کامپیوترها هم ارتباط داشته باشیم.

در طی سالیان متمادی این هدف به عنوان یکی از تلاش های اصلی به شمار می رود به نحوی که شما با هر جایی تماس بگیرید اول با یک صدای ضبط شده مواجه خواهید شد. دستیارهای مجازی تلفن های همراه یا اسپیکرهای هوشمند هم از این نوع هوش مصنوعی می باشند.

یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که گوگل داپلکس دارد این است که کاربران به ناچار باید خود را با سیستم مطابقت دهند، در حالی که باید سیستم های کامپیوتری خود را با انسان ها تطبیق دهند. زمانی که پروژه داپلکس روی کار آمد این مشکلات به طور کلی حل شدند و هوش مصنوعی توانست خود را با انسان ها وفق دهد، یعنی هر فردی می تواند به عنوان یک کاربر با این ربات ها به صحبت به پردازد.

این هوش مصنوعی تا جایی که می تواند از کلمات محاوره ای مانند انسان ها استفاده می کند که بتواند تعاملی صمیمانه را ایجاد نماید.

مشکلات گوگل داپلکس چیست؟

بسیاری از افراد علی رقم توانایی که ها این فناوری ها دارند به مشکلات احتمالی هم فکر خواهد کرد. کامپیوترها با استفاده از این پروژه به راحتی می توانند شبیه به انسان ها صحبت کنند، اما  نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی هم به بار خواهند آورد. در مبحث گوگل داپلکس این موضوع را باید بیان کنیم که اگر هوش مصنوعی به جای انسان ها با طرف مقابل صحبت کند ممکن است به امنیت فرد مقابل لطمه هایی را وارد نماید.

لازم به ذکر است که بگوییم گوگل تا حد زیادی به این نگرانی ها خاتمه داده است و قابلیت های را به پروژه هوش مصنوعی خود اضافه کرده است. به عنوان مثال زمانی که کامپیوترها با فردی تماس می گیرند اول خود را معرفی خواهند کرد و می گویند از طرف گوگل تماس گرفته اند، حتی این موضوع را بیان خواهند کرد که مکالمه رخ داده را ضبط خواهند کرد در این صورت می توانند تماس را قطع نمایند.

در آینده ای نه چندان دور تمامی مردم از این سرویس استفاده خواهند کرد و رشد سریعی را در پی خواهد داشت. گوگل داپلکس از توانایی های بسیار زیادی برخوردار است به نحوی که علاوه بر رزرو یک میز می تواند حتی کارت های اعتباری را هم تمدید نماید. با توجه به این که این سرویس از هوش مصنوعی بهره می برد خطای کمتری هم مرتکب می شود و به درستی درخواست داده شده را انجام خواهد داد. حتی قادر خواهد بود  که قرار ملاقات های شما را تنظیم نماید و در ساعت مورد نظر به فرد مقابل شما اطلاع رسانی کند.

Google Duplex,ابزار گوگل,ابزارهای گوگل

گوگل داپلکس در کدام کشورهای فعال است؟

این ربات هوش مصنوعی گوگل در کشورهای زیر با شرایطی خاص فعال است:

  • آرژانتین
  • استرالیا
  • برزیل
  • کانادا
  • شیلی
  • کلمبیا
  • فرانسه
  • آلمان
  • هندوستان
  • ژاپن
  • مکزیک
  • نیوزلند
  • پرو
  • اسپانیا
  • انگلستان
  • ونزوئلا

شما می توانید با نصب Google Assistant روی گوشی تلفن همراه خود، در صورت قرار گرفتن در این کشورها، از این امکان استفاده کنید.

بهترین ابزارهای گوگل,تاثیر گوگل داپلکس بر روی سئو,گوگل داپلکس

تاثیر گوگل داپلکس بر روی سئو

گرچه تصور عموم این است که گوگل داپلکس جنبه آزمایشی دارد و فقط در برخی نقاط آمریکا در دسترس است، اما واقعیتی که انتظار می رود این است که سریع تر از آن چیزی که اکثریت می گویند، شاهد گسترس و همه گیری این فناوری خواهیم بود. این تکنولوژی به یکی از مهم ترین ابزارهای زندگی تبدیل خواهد شد و تمام مردم جهان از آن بهره خواهند برد.

امروزه با توجه به شرایط حاکم بر کل دنیا، استفاده از دستیار گوگل و سیری اپل در جهت جست و جو های صوتی در مرورگر ها بسیار افزایش یافته. در نتیجه اطمینان از این که در هنگام سرچ صوتی، سایت شما در فهرست جست و جو نماییش داده بشود، از اقدامات مهم و ضروری است. برای دست یابی به چنین چیزی انجام دو کار لازم می باشد.

  1. داشتم محتوای خوب و مرتبط، بهترین روش برای جلب نظرات و رضایت مندی کاربر ها و ربات های گوگل می باشد. پس در نتیجه کیفیت محتوایی که در یک سایت گذاشته می شود رابطه مستقیم با سئو سایت دارد.
  2. یک کد تحت عنوان کد اسکیما وجود دارد که به هدف جست و جوی صوتی طراحی شده است. بدین شکل که شما برای هر یک از صفحات خود یک کد اسکیما در نظر می گیرید و با این کار به ربات هایی که گوگل از آنان استفاده می کنند، این امکان را می دهید که متن های محتوای شما را به خوبی شناسایی کنند.

شاید شما تصور کنید که این پروژه هیچ گونه تاثیری بر روی سئو ندارد و برای بهینه سازی موتورهای جستجو کارایی نخواهد داشت، اما لازم به ذکر است که بگوییم همان طور که دستیار گوگل می تواند با رستوران ها و دیگر مکان ها ارتباط برقرار نماید بنابراین شما هم می توانید با این دستیار ارتباط داشته باشید. به این معنی که با پیچیده شدن محتواهای مورد جستجو اهمیت محتواهایی که در وب سایت ها وجود دارند بیشتر خواهد شد.

به طور کلی هوش مصنوعی برای عملکرد مناسب باید داده هایی ساختار یافته را در اختیار داشته باشید. اگر شما استاندارد سازی ها را در فعالیت هایی چون رزور کردن به کار ببرید بدون شک گوگل خیلی راحت تر می تواند آن را درک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود