آینده سئو طبق پیش بینی گوگل چگونه خواهد بود؟ تیم کارشناسان گوگل در خصوص آینده سئو پیش بینی هایی را انجام داده اند. این تیم متشکل از جان مولر، گری ایلیاس و مارتین اسپلیت است که کارشناسان رده اول شرکت گوگل می باشند.
این افراد در خصوص مواردی که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد، به بحث و گفتگو پرداختند. هر یک از این آیتم ها توسط این کارشناسان، به صورت جداگانه در طی ده سال گذشته بررسی و میزان اهمیت آن ها در آینده نیز پیش بینی شده است.
- کدهای HTML
- کد های جاوا اسکریپت
- url ها
- متا تگ ها
- structured data
- محتوا
- جستجوی صوتی
آینده html در سئو
طبق پیش بینی گوگل، یک کارشناس سئو در آینده نیازی به یادگیری html ندارد؛ زیرا سیستم های مدیریت محتوا (CMS) به جنبه های تکنیکال و فنی سایت بیشتر توجه خواهند کرد.
البته این بدین معنی نیست که html ارزش خود را از دست می دهد، بلکه بدان معنی می باشد که بررسی آن بیشتر بر عهده سیستم های مدیریت محتوا خواهد بود.
آینده جاوا اسکریپت در سئو
جاوا اسکریپت در سال های نه چندان دور اهمیت بیشتری پیدا می کند؛ اما تاثیر آن را بیشتر در وب اپلیکیشن های progressive خواهیم دید تا سایت های سنتی.
جان مولر اینطور بیان می کند که کاربران در آینده از انواع اپلیکیشن، در دستگاه های مختلف استفاده خواهند کرد و درست در همین نقطه است که جاوا اسکریپت اهمیت پیدا می کند.
زمانی که مردم از نسخه تحت وب اپلیکشین ها استفاده کنند، سئو اهمیت پیدا می کند؛ زیرا برای دیده شدن در دنیای بزرگ اینترنت به سئو نیاز است. آینده سئو و پیشرفت و آینده اپلیکیشن ها به یکدیگر گره خواهد خورد.
آینده url ها در سئو
پیش بینی گوگل و کارشناسان رده اول آن در خصوص url ها به این صورت است که اهمیت این فاکتور در آینده تغیری نخواهد کرد؛ به دلیل اینکه url ها در واقع آدرس اینترنتی هستند و بدون وجود آنها اینترنت معنایی نخواهد داشت.
این مسئله در مورد دامنه سایت و آی پی نیز صادق است. آینده سئو همچنان به این فاکتور وابسته است و از اهمیت آن در آینده کاسته نمی شود.
آینده متا تگ در سئو
جان مولر پیش بینی می کند که در آینده ممکن است متا تگ های بیشتری توسط گوگل معرفی شود. اما مارتین اسپلیت چنین عقیده ای ندارد. او معتقد است که تا زمانی که دلیل کافی برای این کار وجود نداشته باشد، این اتفاق نخواهد افتاد و در حال حاضر نیز چنین دلیلی وجود ندارد.
آینده Structured data در سئو
آینده سئو در خصوص این فاکتور چیست؟ آیا اینطور پیش بینی می شود که گوگل به structured data، برای درک کردن اینکه چه چیزی در صفحه وجود دارد، دیگر نیازی نخواهد داشت.
مارتین اسپلیت اینطور پاسخ می دهد که در حال حاضر نیز structured data اهمیت خود را کمی از دست داده است اما در مواردی هم چنان می تواند کمک کننده باشد.
گوگل همین الان هم متوجه می شود که اسم محصول، تصویر و همینطور قیمت آن کدام است. ربات های گوگل بیش از بیش هوشمندسازی شده اند و در ادامه نیز این روند هم چنان ادامه خواهد داشت.
آینده محتوا در سئو
فاکتور بعدی که توسط جان مولر عنوان شد، آینده سئو و نگرش آن در مورد محتوا بود. ایلیاس در این باره می گوید محتوایی که توسط ماشین ایجاد شده، با محتوایی که توسط انسان تولید شده است کاملا متفاوت است.
گوگل در آینده قصد دارد هیچ گونه رتبه ای را برای محتواهایی که توسط ماشین ایجاد شده اند، در نظر نگیرد؛ مگر اینکه این محتوا توسط یک انسان بازبینی شده باشد.
در حال حاضر هم ما، محتوایایی را که توسط ماشین ایجاد شده است را مایل نیستیم در صفحه نتایج گوگل نمایش دهیم؛ تنها در صورتی این اتفاق می افتد که مطمئن شویم این محتوا توسط یک انسان بازبینی و ویراستاری شده است.
آینده جستجوی صوتی در سئو
جستجوی صوتی یکی دیگر از آیتم هایی است که در مورد آن در این جلسه صحبت شد.
طبق پیش بینی گوگل، جستجوی صوتی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در آینده سئو خواهد بود. آقای اسپلیت در این باره می گوید، ما در سالهای نه چندان دور دیگر از کلمات کلیدی برای جستجو استفاده نخواهیم کرد و تمامی جستجوها به صورت صوتی انجام خواهد شد.
چنانچه جستجوی صوتی جایگزین روش جستجوی حال حاضر شود، ممکن است بیان کوئری ها توسط کاربران متفاوت باشد؛ اما این مسئله در مورد بازیابی اطلاعات با توجه به اینکه زبان پایه و اساس ثابتی دارد، تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.
آینده شغلی سئو همیشه در گرو آموزش مداوم است و کارشناس این حوزه بایستی همیشه به دنبال یادگیری بهترین روش های موجود در این زمینه باشد.
درآمد از طریق سئو برای افرادی ممکن است که همیشه اطلاعات خود را در به روزترین حالت ممکن نگه می دارند.