تاثیر کم تگ تایتل در رتبه بندی گوگل

انتخاب عنوان سئو,انتخاب عنوان مناسب,اهمیت تگ عنوان

سئو تگ تایتل، یکی از قسمت‌های سئو محتوا است. صحبت‌های زیادی در خصوص اهمیت تگ عنوان یا همان تایتل، در سئو مطرح می‌شود. در این مقاله، جان مولر در مورد جایگاه تگ تایتل به عنوان یک فاکتور رتبه بندی و همینطور نوشتن نام برند در تگ عنوان و تاثیر آن در سئو صحبت می‌کند.

جان مولر در آخرین جلسه Office-hours hangout خود در یوتیوب، در خصوص تگ‌های عنوان و میزان تاثیر گذاری آنها در رتبه‌بندی گوگل پاسخ می‌دهد. سوالی که در این جلسه پرسیده شد، در مورد بازنویسی تگ تایتل و تاثیر آن در رنکینگ گوگل و همینطور تاثیر اضافه کردن برند در عنوان محتوا، بر روی جایگاه و رتبه بندی وبسایت بود.

یکی از افراد حاضر در جلسه این سوال را مطرح می‌کند: “زمانی که عناوین صفحه بازنویسی می‌شوند، آیا تاثیری در رنکینگ سایت ایجاد می‌کنند؟

چنانچه تایتل با محتوای صفحه مطابقت نداشته باشد، آیا تاثیری روی رتبه بندی گوگل می‌گذارد؟ در طی ماه‌های اخیر، شرکت ما روش تایتل نویسی خود را تغییر داده و شروع به کوتاه کردن عنوان‌های محتوا و اضافه کردن برند خود به آنها کرده است.

ما اخیرا نام برند خود را در آخر تمامی عناوین صفحات قرار می‌دهیم و این مسئله باعث شده تا محدودیت بیشتری در تعداد کاراکتر و کلمات تایتل داشته باشیم. اما سوال اصلی من این است که: آیا بهتر است که ما تایتل‌هایی را که در گوگل نمایش داده می‌شود، کوتاه کرده و یا اینکه تغییری در تایتل‌ها ایجاد نکنیم؟”

چگونه تگ تایتل بنویسیم؟

انتخاب عنوان سئو,انتخاب عنوان مناسب,اهمیت تگ عنوان

بحث اصلی در سوالی که مطرح شد، این است که چگونه تگ تایتل بنویسیم؟ با توجه به اینکه اضافه کردن نام برند در عنوان، فضایی که برای نوشتن آن در اختیار داریم را کمتر می کند، آیا بازهم بایستی نام برند را در تایتل ذکر کنیم؟

جان مولر در پاسخ به این سوال می‌گوید: “هیچ چیز صریحی در این خصوص وجود ندارد و ما چیزی را به عنوان بهتر یا بدتر معرفی نمی‌کنیم.”

جان مولر در ادامه‌ی صحبت‌های خود اشاره می‌کند که تگ تایتل تاثیر بسیار کمی بر روی رتبه‌بندی دارد و تمامی تمرکز شما بایستی بر روی این مسئله باشد که تگ عنوان را کاملا مرتبط با محتوای صفحه بنویسید.

این مدیر ارشد گوگل اینطور ادامه می‌دهد که صفحات وب (تمامی محتوای موجود در صفحه)، فاکتور اصلی رتبه‌بندی و رنکینگ هستند. استفاده از نام برند در ابتدا یا انتهای عنوان، تاثیری در رنکینگ شما نخواهد داشت و این کاملا یک انتخاب شخصی است.

مولر در ادامه گفت: “ما چیزی را که شما در تگ تایتل خود قرار می‌دهید در نتایج جستجو نمایش می‌دهیم و در برخی از موارد تغییرات کوچکی در آن ایجاد می‌کنیم. چیزی که بایستی به آن توجه داشته باشید این است که صفحه سایت شما به صورت کلی در گرفتن امتیاز و رتبه در گوگل مهم می‌باشد.

اما در خصوص نوشتن نام برند در تایتل، بایستی بگویم که کمی به شما و کمی به الگوریتم‌های ما برمیگردد. در برخی از موارد، کاربران تمایل دارند تا عنوان مقالات را در کامل‌ترین حالت خود ببینند؛ اما در بعضی شرایط دیگر، نوشتن نام برند، موضوعیت و تناسب بسیار خوبی با مقاله و عنوان آن دارد.

برخی از افراد نام برند را در ابتدا و بعضی دیگر در انتهای عنوان قرار می‌دهند. این مسئله کاملا سلیقه‌ای است و بر روی رتبه بندی شما تاثیری نمی‌گذارد.”

تاثیر تگ عنوان در رتبه‌بندی

محتوای صفحه، مهم‌ترین فاکتور ارزیابی شما است و فاکتورهایی مانند تگ تایتل جزوی از سئو On-Page محسوب می‌شود.

تگ عنوان تقریبا 15 سال پیش، یک فاکتور بسیار مهم در رتبه‌بندی گوگل بود؛ بطوریکه اگر در تایتل خود به درستی از کلمات کلیدی استفاده نمی‌کردید، هیچ شانسی برای گرفتن رتبه در گوگل نداشتید!

اما امروزه گوگل حتی به وب سایت‌هایی که کلمات کلیدی هدف را نیز دقیقا استفاده نکرده‌اند؛ رتبه می‌دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود