الزامی شدن ثبت تاریخ تولد برای استفاده از اینستاگرام

آپدیت اینستاگرام,اخبار اینستاگرام,اینستاگرام

طبق اعلام رسمی اینستاگرام، جهت ایجاد فضای امن تر برای کاربران نوجوان همچنین باهدف شخصی سازی تجربه کاربری، ثبت تاریخ تولد برای تمامی حساب های کاربری الزامی خواهد شد.

این پلتفرم اعلام کرده در هفته آتی، برای افرادی که تاکنون تاریخ تولد خود را در پروفایل خود ثبت نکرده اند، در قالب popup پیامی مبنی بر درج تاریخ تولد ارسال خواهد شد، این پیام برای دفعات محدودی قابل رد کردن است و پس از اتمام محدودیت آن، پیام ذکرشده دیگر قابل بستن نخواهد بود و افراد برای ادامه استفاده از این پلتفرم، ملزم به ثبت اطلاعات مربوط به تاریخ تولد خود خواهند بود.

اینستاگرام اعلام کرده این سیاست جدید، در راستای یکی از اهداف بزرگ این شرکت، یعنی ایجاد امنیت بیشتر برای کاربران نوجوان، حفاظت از حریم شخصی نوجوانان و همچنین قسمتی از هدف بلند مدت ایجاد سرویس اختصاصی برای کاربران زیر ۱۳ سال می باشد.

در چند ماه گذشته، اینستاگرام موارد جدیدی را پیاده سازی کرد که باعث می‌شود ایجاد ارتباط از سمت بزرگسالان با نوجوانان در این پلتفرم سخت شود، همچنین اینستاگرام از موارد جدیدی از بروزرسانی ها در قسمت تنظیمات حساب کاربری کاربران زیر ۱۶ سال رونمایی کرد، حال حساب کاربرانی که کمتر ۱۶ سال سن دارند، در حالت پیش ‌فرض روی گزینه خصوصی (Private) است و حساب کاربری آن ‌ها در قسمت ‌های دیگر این سیستم به سایر کاربران پیشنهاد نمی‌شود، از سوی دیگر، برای کاربران بزرگسالی که اکانت آن ‌ها مشکوک شناخته شده است، امکان برقراری ارتباط یا تعامل با حساب کاربری نوجوانان وجود نخواهد داشت.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که زیرشاخه فیسبوک است، در حال حاضر برای نشان دادن تصاویری حاوی محتوای حساس، از کاربر می خواهد اطلاعات مربوط به تاریخ تولد خود را ثبت کنند  تا در صورت کم بودن سن آن ها، دسترسی به محتوای ذکر شده را برای او سلب کند.

اینستاگرام به منظور شناسایی اکانت ‌هایی که کاربران آن ‌ها سن کمی دارند، هوش مصنوعی را مورد استفاده قرار می دهد، البته این پلتفرم بیان کرده این تکنولوژی فعلا در مراحل آغازین خود قرار دارد، اما با گذشت زمان کامل تر و قدرتمندتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود