تقویم محتوایی یا تقویم تولید محتوا چیست و ساخت آن چگونه است؟

تقویم تولید محتوا,تقویم محتوای,تقویم محتوایی

تقویم محتوایی روشی برای ساده سازی و سازماندهی به زمان بندی و انتشار محتوای های جدید است. در این روش شما امر تولید محتوای خود را برای مدت زمان معینی (معمولاً یک ماه) برنامه ریزی می کنید و تقویمی را برای مشخص کردن روز و ساعت دقیق ارسال هر یک از محتواها اختصاص می دهید، می توانید از تقویم تولید محتوا برای هر نوع محتوایی استفاده کنید، چه تقویم محتوایی سایت باشد چه تقویمی برای تولید محتوای اینستاگرام و یا هر تولید محتوای دیگر.

چرا باید تقویم محتوایی داشته باشیم؟

تقویم تولید محتوا,تقویم محتوای,تقویم محتوایی

شما باید دید دقیقی از استراتژی و برنامه تولید و انتشار محتوای خود داشته باشید تا محتوای متنوع، سازگار و با کیفیت را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. با رشد وب سایت یا هر پلتفرم دیگری که برای آن تولید محتوا می کنید، مدیریت فرآیند تولید محتوا تا حدودی دشوار می شود.

ساخت تقویم تولید محتوا، می تواند به شما کمک کند فرآیند تولید محتوا را راحت تر مدیریت و سازماندهی کنید، همچنین به شما این امکان را می دهد تا عملکرد منظم و خاص تری در انتشار محتوای خود داشته باشید. صرف زمان برای تنظیم این تقویم در ابتدای هر ماه ضروری است و ارزش آن را دارد. شما به سرعت می توانید متوجه شوید آیا مقدار زیادی از نوع خاصی از محتوا را تولید می کنید؟ آیا به اندازه کافی در برنامه خود محتوا برای انتشار دارید؟ و…

اگرچه ممکن است به نظر برسد که این ویژگی ها ماهیتی گزینشی دارند، اما نقش مهمی در موفقیت و تحقق اهداف شما ایفا می کنند. حفظ مخاطبان در گرو انتشار مداوم محتوا است، برای دستیابی به موضوعات مناسب و سبک های متنوع محتوا، بهترین راه داشتن تقویم تولید محتوا است.

تقویم‌ تولید محتوا بخصوص برای تولید به صورت تیمی کاربرد دارد. حتی یک تقویم محتوایی ابتدایی می تواند بسیاری از مشکلاتی که تیم ‌های بازاریابی را آزار می‌ دهند، برطرف سازد.

نحوه ساخت تقویم محتوایی

تقویم محتوایی دیجیتال,تقویم محتوایی سایت,ساخت تقویم تولید محتوا

با ساخت تقویم محتوایی می توانید آن را برای یک وبلاگ کوچک با چند صد خواننده، یا برای یک شرکت بزرگ با هزاران بازدیدکننده مورد استفاده قرار دهید. این تقویم مزایای زیادی برای همه وب سایت ها و استراتژی های محتوا دارد.

پس از تصمیم‌گیری درباره دامنه تقویم محتوای خود، باید به این فکر کنید که چگونه آن را تنظیم کنید:

تقویم محتوایی فیزیکی

ممکن است تعجب برانگیز باشد ولی هنوز جایی برای قلم و کاغذ در دنیای دیجیتال امروزی وجود دارد. یک نوع عالی از تقویم تولید محتوا، نوشتن این برنامه روی کاغذ است. در این روش باید ابتدا برنامه کلی را روی یک کاغذ بزرگ بنویسید، سپس جزئیات هر محتوا مثل عنوان، تاریخ تولید، تاریخ انتشار و… را روی کاغذهای کوچک تر نوشته و در قسمت مخصوص به خود بچسبانید. با این کار مسائل مربوط به تأخیر در محتوا، تغییر در مهلت تولید یا انتشار و سایر تغییرات حل می شود، زیرا می توانید یادداشت های بعد از آن را به سادگی جدا کرده و به دلخواه آن ها را جابجا یا جایگزین کنید.

تقویم های فیزیکی بهتر در ذهن افراد نقش می بندند و اطمینان حاصل می شود که مهلت های مربوط به محتوا بهتر به خاطر سپرده شوند، اگر به صورت تیمی کار می کنید، یک تقویم فیزیکی بزرگ نصب شده بر روی دیوار، می تواند یک مرکز عالی برای فضای کار شما باشد و می توانید از روی آن استراتژی ها و سایر موارد مربوطه را برای دیگر افراد تیم توضیح دهید، برای اجرای این روش می توانید از یک نمونه تقویم تولید محتوا فیزیکی استفاده کنید.

تقویم محتوایی دیجیتال

ساخت تقویم محتوایی,نمونه تقویم تولید محتوا

تقویم محتوایی دیجیتال به دلیل قابلیت اشتراک پذیری بالا، قابلیت ویرایش آسان گروهی و دسترسی راحت تر، معمولا بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

فناوری هایی مانند تقویم گوگل، ایجاد و حفظ تقویم محتوایی گروهی را بسیار ساده تر از همیشه کرده است، به اعضای تیم امکان ویرایش می دهد و باعث می شود همه آن ها همیشه از آخرین استراتژی محتوا مطلع باشند.

اگرچه مواردی مانند تقویم گوگل ممکن است راه حل های آماده ای باشند، اما همیشه بهترین گزینه نیستند. در برخی مواقع استفاده از قالب های صفحه گسترده سفارشی به عنوان چهار چوبی برای ساخت تقویم تولید محتوا یا تقویم محتوایی سایت، بسیار کاربردی هستند.

اما توجه داشته باشید که ممکن است قالب ها به زمان بیشتری نیاز داشته باشند و همچنین ساخت آن ها به کمی تخصص نیاز دارد، عملکرد بالقوه آن ها بسیار فراتر از تقویم ساده گوگل است. در واقع هیچ محدودیتی برای گزینه های سفارشی سازی یک صفحه گسترده با فرمت مناسب وجود ندارد و استفاده از آن به عنوان تقویم محتوای، به شما این اطمینان را می دهد که هیچ چیز هرگز از بین نخواهد رفت.

به علاوه خود تقویم، می توانید تعداد قطعاتی از محتوا را که تا به امروز منتشر کرده اید، جمع آوری کنید یا می توانید یک هدف ماهانه تعیین کنید که به طور خودکار به روز می شود، همچنین می توانید همه چیز را دقیقاً همانطور که تیم شما دوست دارد تنظیم کنید و…

در نهایت فقط کافی است پیش بروید و روش تقویم محتوایی را فقط برای یک ماه اجرا کنید. ما مطمئن هستیم که در پایان آن ماه، شما کاملاً متقاعد خواهید شد که تقویم محتوای مناسب، عملا افزایش بهره وری و خیلی از پیامدهای مثبت دیگری را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود