8 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

اشتباهات شبکه های اجتماعی,اشتباهات کسب و کار,بازاریابی در شبکه اجتماعی

همانطور که همه شما دوستان عزیزم می دانید، امروزه یکی از مهمترین راه های تبلیغات اینترنتی و برندینگ کسب و کارها، استفاده از شبکه های اجتماعی است و یا به عبارتی دیگر هر استراتژی موثر بازاریابی دیجیتال شامل یک جزو جدایی ناپذیر تحت عنوان رسانه‌های اجتماعی می‌ باشد که در حین استفاده از آن ها حتما باید از اشتباهات شبکه های اجتماعی مطلع بوده و از رخداد آن ها جلوگیری نماییم.

برای تازه واردان به صنعت بازاریابی اینترنتی، اولین برداشت خوب و یا سودآور در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم است، بطوریکه در واقع آنها فقط یک فرصت دارند و باید آن را به درستی استفاده کنند. البته این به آن معنا نیست که اگر در اولین اقدام موفق نشدید، ول کنید و برید! بلکه هدف من از نوشتن خط بالا این است که به شما بگویم در شروع بی گدار به آب نزنید.

از دست دادن این فرصت به معنای عقب ماندن از رقبا و از بین رفتن شهرت است که در نوع خود سخت و طاقت فرسا بوده و آسان نیست.

لطفا به دام رسانه‌های اجتماعی نیفتید. شروع کنیم:

اشتباهات رایج کسب و کارها در شبکه های اجتماعی

نداشتن هیچگونه استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی

شرکت‌ های فاقد استراتژی در رسانه‌ های اجتماعی نمی‌ توانند هرگز تاثیر پیام به مخاطبانشان را دریافت نمایند. برای اجرای یک برنامه موفق بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بایستی یک استراتژی مشخص تعریف شده باشد.

در واقع شما برای ارسال پیغام هایی حاوی مطالب گوناگون به مخاطبانتان که مشتریان احتمالی شما هستند باید یک برنامه از پیش تعیین شده داشته باشید.

ارسال مطلب به صورت کوکورانه، برند شما را به بیراهه خواهد برد. بنابراین باید هرچه سریعتر استراتژی بازاریابی مشخصی را تنظیم کنید.

این بعنی همینجوری هر روز صبح هرچی به ذهنتون میرسه رو نزارید تو اینستاگرام یا توییتر !! باید برنامه از پیش تبیین شده داشته باشید که درش هدف نهایی هم مشخص باشه.

قطعا شما می‌ توانید با داشتن بهترین و جذاب‌ ترین محتوا برای وبسایت خود به موفقیت برسید (که البته این از اصول اصلی سئو سایت است).

ساخت حساب کاربری همزمان در بیشتر شبکه های اجتماعی

اکثر افراد به صورت ناگهانی در چندین شبکه اجتماعی عضو می شوند و اینگونه به دلیل عدم توانایی و مدیریت صحیح نمی توانند همه آن ها را به درستی بروز کنند و در نتیجه فقط لحظاتی را برای فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام خود گذاشته و سبب کاهش اطمینان همان چند کاربر اولیه خود می شوند.

تازه مورد مهم این است که بدانید این افراد از رسانه هایی که در دسترس عموم نباشد اصلا استفاده نمی کنند!

هر حساب کاربری در شبکه های اجتماعی با تعدادی پست از ماه‌ ها یا سال‌ ها قبل روی دیدگاه کاربران تاثیر منفی خواهد گذاشت و بی‌ نظم بودن سایت شما را نشان می‌دهد.

تمرکزتان را به استراتژی خود بر شبکه های اجتماعی محدود کنید، سپس به سادگی آن قسمت را زمانی که مطمئن شدید می‌توانید محتوای با کیفیت و مرتبط برای هر کانال به طور منظم ارائه دهید گسترده کنید.

در واقع دارم تلاش میکنم به شما گوشزد کنم، قبل از شروع باید یک تایم روزانه برای فعالیت در شبکه های اجتماعی در نظر داشته باشید. مسئله بسیار مهم دیگری که همین جا باید به آن فکر کنید این است که در حال حاضر سایت و سئو سایتتان بیشتر برایتان اهمیت دارد و پولسازی می کند یا شبکه های اجتماعی!

نکنه اون چیزی که سود بیشتری برات داره رو بزاری کنار!!!!

social-media-hand

هزینه کردن برای مخاطبین فیک و جعلی

در حالی که میلیون‌ ها فالوور، لایک، و طرفداران ممکن است به قدرت یک کسب و کار، و ارزیابی ثبات اجتماعی آن کمک کنند، به افزایش نرخ بازگشت سرمایه و همینطور تعامل کاربر کمک نخواهند کرد و فقط شما در واقع خود و مشتریانتان را گول زدید.

اخیرا، اینستاگرام میلیون‌ ها حساب کاربری را حذف کرد تا از کاربرانی که با پرداخت پول فالوور بیشتری جذب می‌کنند جلوگیری نماید. که این عمل باعث شد بسیاری از افراد مشهور و شخصیت‌ های برجسته عرصه کسب و کار، بسیاری از فالوورهای خود را از دست دادند.

نکته کلیدی این است که هدف، ایجاد رابطه با مصرف کننده واقعی، به جای تمرکز بر روی تعداد افراد می‌ باشد.

من بارها و بارها در جلسات آموزشی و مشاوراتم اشاره کرده ام که شما اول خودتان را گول می زنید و سپس دیگران را و کسی که خودش را گول بزند هرگز موفق نخواهد شد.

بیش از حد برای نام تجاری صحبت کردن

اینکه شما در پیامهایتان بارها نام تجاری خود را اعلام کنید اشتباهی است که باعث خسته شدن مخاطبانتان خواهد شد. هر چیزی اندازه ای دارد دیگر !!!

بگذارید آنها خودشان برند شما را به خاطر بسپارد نه به زور! وقتی محتوای خوبی داشته باشید قطعا به مرور زمان مخاطبان برند و دامنه شما را به خاطر خواهند سپرد. در برند شدن نیوسئو به عنوان مرجع سئو ایران مهمترین عامل قطعا محتواهای آموزشی در مورد سئو بود که در آن زمان در هیچ سایت دیگری به زبان فارسی وجود نداشت.

استفاده از هشتگ‌های فراوان و غیرمرتبط

هیچ شکی وجود ندارد که استفاده از هشتگ در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به شدت به مطرح شدن کسب و کار شما کمک کند.

هشتگ‌ های مفید خود را، به هشتگ‌های قابل توجه و معقول، محدود نمایید. مطمئن شوید که آنها با محتوا و کسب و کار شما مرتبط هستند. اینگونه با یک تیر ده ها نشان زده اید که یکی از آن ها هم سئو است.

البته متاسفانه یا خوشبختانه به تازگی اثر هشتگ گذاری در اینستاگرام به صورت کامل از بین رفته است.

How-To-Be-Consistent-With-Y

ارسال مطالب فراوان در بازه زمانی کوتاه

ارسال یک مطلب پس از مطلب دیگری در چند دقیقه یا حتی چند ساعت استراتژی بسیار خوبی است. اما هدف شما در اصل این است که از کاهش فالوور جلوگیری نمایید پس باید مراقب باشید که آن ها از مطالب شما خسته نشوند.

تا حد امکان، برای انتشار مطالب بطور مداوم و منظم تلاش نمایید.

ویرایش صفحات اجتماعی خود را فراموش نکنید

آیا تا به حال متوجه یک توییت بدون یک یا دو علامت نشانه‌گذاری مانند “!?;():\ ” شده‌اید؟

در پست‌های Facebook با چندین غلط املایی چطور؟

گاهی ممکن است که اشتباهات کوچکی به نظر برسد اما دستور زبان و تلفظ به هم ریخته می‌ تواند به حضور آنلاین شما صدمه بزند و اعتبار شما را خدشه‌ دار نماید.

اگر یادتان باشد قبلا چندین بار عرض کرده بودم که ویرایش پست ها برای سئو و گوگل هم بسیار مفید است پس علاوه بر اینکه پست هایتان در شبکه های اجتماعی را بروز و ویرایش می کنید سایت را نیز فراموش نکنید …

غفلت از جنبه‌ های اجتماعی یک رسانه اجتماعی

مردم در رسانه‌ های اجتماعی انتظار پاسخ از کارشناسان شرکت‌ها را دارند، و می‌خواهند به این احساس که با افراد حقیقی در تعامل هستند نه ربات شرکت‌ ها دست پیدا کنند. شما لزوما نیازی به پاسخ دادن تمامی نظرات ندارید، اما پاسخ دادن به آنها سبب اعتماد سازی و دوستی میان شما و مشتریان می‌گردد.

8 نظر در مورد مقاله “ 8 اشتباه رایج در بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی ” ثبت شده است
  1. سمانه توکلی

    هشت اشتباه که مطرح کردید خیلی برام جالب بود خیلی هاش رو منم انجام میدم . مثلا اسم برندم رو زیاد تو شبکه های اجتماعی میارم و تند تند پست میزارم .


  2. ehsan shams

    شبکه های اجتماعی و جامعه مجازی ایرانی ها اصلا به درد نمی خورن بیشتر توش جنگ و دعواهای سیاسی و اعتقادی و اینا پر شده .


  3. علی

    مطالبی که توی بعضی شبکه های اجتماعی از طرف یک نفر پشت سر هم ارسال میشن واقعا خسته کنندن و معلومه که چه هدفی دارن . من هم با ارسال منظم و پیوسته پست ها تو شبکه های اجتماعی موافقم .


  4. reza

    به روز رسانی پست شبکه اجتماعی نکته ای بود که تا به حال جایی ندیده بودم .


  5. طلوعی

    پست خیلی خوبی بود من از ارتباط هشتگ ها با سئو اطلاعی نداشتم . ممنونم


  6. کسب و کار اینترنتی

    داشتن یک استراتژی خاص در شبکه های اجتماعی باعث رشد برند میشه و روی کسب و کار اینترنتی ما خیلی تاثیر گذاره . ممنونم از مقاله خوب تون .
    موفق باشید


  7. محمد

    سلام.مقالتون عالی بود.آقای قمصری در مورد ویرایش پست میخواستم یه نکته ای رو بگم.من توی پست های خودتون دیدم که بعضی از پست ها رو update میکنید. من خودم چندبار قسمت های کوچکی از پست های سایتم رو تغییر دادم اما در گوگل کاملا با افت رتبه مواجه شدم! باید چطور ویرایش کنیم که مشکلی پیش نیاد؟ خیلی مقاله ها رو خوندم که شدیدا مخالف این کار هستن.نظر شما چیه؟


    • امیر قمصری

      سلام
      آخه در چه سایتی شما مقاله خوندید که با آپدیت مخالف بوده ؟!!!!
      لطفا دیگه وارد اون سایت ها نشید
      دبیر گوگل بارها و بارها گفته که پست هاتون رو بروز کنید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود