بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2018

استوری اینستاگرام,انواع روشهای بازاریابی اینترنتی,بازاریابی اینترنتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 11 امتیاز : 4.5]

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از انواع روشهای بازاریابی اینترنتی است که در آن از طریق برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان، توجه آنان به کسب و کار شما جلب شده و دیر یا زود به عنوان مشتری اقدام به خرید محصول شما خواهند نمود. 

سال جدید، چالش های جدیدی را هم برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به دنبال دارد. خوشبختانه، الان بهترین فرصت برای مرور استراتژی شبکه های اجتماعی است.

هر سال جدیدی که از راه می رسد، میبایست اطمینان داشته باشیم که به طور موثر از تمامی پلتفرم های اجتماعی استفاده می کنیم.

اگر بازاریابی شبکه های اجتماعی، برای شما در سال 2017 آن طور که انتظارش را داشتید پیش نرفته است، الان بهترین فرصت برای تحلیل اشتباهاتی است که انجام داده اید.

اگر هم با استراتژی شبکه های اجتماعی خود سال موفقی را سپری کرده اید، هنوز می توانید ایده های جدیدی را کشف کرده و سال 2018 موفق تری را برای خود رقم بزنید.

ما چک لیستی را تهیه کرده ایم که می تواند به شما کمک کند استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود را مرور کرده و با به روز ترین متدها همراه شوید.

  1. مخاطبین خود را تحلیل کنید

آیا به مخاطبین مناسبی دسترسی دارید؟ نگاهی دقیق به مخاطبین در هر پلتفرم، می تواند به شما کمک کند بفهمید آیا باید آنها را بیشتر کنید یا از تعدادشان بکاهید.

  1. شبکه های اجتماعی خود را با اهداف مورد نظرتان هماهنگ کنید

پلتفرم هایی که از آنها استفاده می کنید را تحلیل و بررسی نمایید.

از نتایج سال گذشته خود استفاده کنید و نقش هر پلتفرم را در رسیدن به اهداف تان ارزیابی کنید. مجبور نیستید در شبکه های اجتماعی که برای شما بدون بازدهی هستند، فعالیت داشته باشید. الان بهترین فرصت برای ارزیابی این شبکه های اجتماعی و تصمیم گیری برای ادامه فعالیت یا توقف فعالیت در آنهاست.

  1. ROI فعلی خود را محاسبه کنید

در حال حاضر نرخ بازگشت سرمایه یا ROI شبکه های اجتماعی شما چقدر است؟ آیا این همان میزانی است که می خواستید باشد؟ نرخ بازگشت سرمایه خود را تحلیل کنید و انتظارات خود را برای سال 2018 مشخص کنید.

  1. KPI یا شاخص های کلیدی عملکرد خود را مرور کنید

آیا شاخص های KPI شما با اهدافی که برای سال 2018 در نظر گرفته بودید هم خوانی دارد؟ اگر می خواهید بازاریابی شبکه های اجتماعی و استراتژی های خود را تغییر دهید، الان زمان خوبی برای به روز رسانی شاخص های KPI شماست. از سال گذشته خود به عنوان معیار استفاده کنید و اهداف بلندپروازانه اما واقعی برای خود مشخص کنید.

  1. برنامه زمان بندی شبکه های اجتماعی سال جدید خود را سامان دهی کنید

الان زمان خوبی برای برنامه ریزی سال پیش رو و به روز رسانی برنامه زمان بندی شماست. با مرور اتفاقات و برنامه های پیش روی خود، می توانید زمان مناسبی را ذخیره کنید.

  1. تناوب پست گذاری شبکه های اجتماعی خود را مرور کنید

آیا به اندازه کافی محتوا تولید می کنید؟ آیا بیش از حد محتوا تولید می کنید؟ باید ببینید که آیا بهتر است بر روی کیفیت تمرکز بیشتری داشته باشید یا بر روی کمیت.

برای مثال، Twitter نسبت به Facebook و Instagram نیاز به محتوای بیشتری دارد. اما باز هم باید کیفیت محتوای تولید شده خود را مورد سنجش قرار دهید. اگر محتوای شما کیفیت مطلوبی ندارد، بهتر است تعداد پست های خود را کاهش دهید تا افراد بیشتری با پست های شما ارتباط برقرار کنند.

  1. محتوای خود را ترکیب نمایید

آیا محتوایی که تولید می کنید انواع مختلفی دارد؟ شاید بتوانید در سال 2018 بیشتر بر روی تولید محتوای ویدئویی تمرکز کنید و یا برای برند مارکتینگ خود، از محتواهای GIF بیشتری استفاده کنید. ترکیب انواع مختلف محتوا می تواند حضور شما را در شبکه های اجتماعی بهبود بخشد. علاوه بر این، با این کار می توانید از اخبار و موضوعات داغ استفاده کنید و محتوای تصویری بیشتری را در وب تولید نمایید.

انجام این کار الزاما به معنی کار بیشتر برای شما نیست. با تغییر هوشمندانه محتوای موجود، می توانید آن را بدون زحمت خاصی به فرمت های دیگر تبدیل نمایید.

  1. تجربه کاربری یا UX خوبی برای شبکه های اجتماعی خود بسازید

اگر هدف شما از استفاده از شبکه های اجتماعی، سوق دادن افراد به وب سایتتان است، چه می خواهید این کار را به صورت پولی انجام بدهید و چه به صورت طبیعی، به یاد داشته باشید که اهمیت تجربه کاربر، به اندازه انتخاب سرویس پیام رسان مناسب است.

اگر می خواهید افراد جدیدی به صفحات فرود شما بیایند، باید رفتن به گام بعد را تا جای ممکن برای آنها ساده سازی کنید.

  1. محتوای خود را سئو و بهینه نمایید

شبکه های اجتماعی فاکتور رنک دهی رسمی برای سئو نیست، اما می تواند در چگالی سایت شما تاثیرگذار باشد. سعی کنید حضور خوبی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. هدف خود را ارتباط با کاربر بگذارید و محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید نمایید.

  1. شبکه های اجتماعی را در قیف بازاریابی خود منظور کنید

از آنجا که گزارش دهی شبکه های اجتماعی پیشرفته تر شده است، تحلیل تبدیل هایی که شبکه های اجتماعی برای شما به همراه دارند ساده تر شده است. ارتقاء ROI و تعداد تبدیل های شبکه های اجتماعی را به اهداف سال جدید خود اضافه کنید. نگاهی نزدیک تر به نقشه سفر مشتری های هدایت شونده می تواند به شما بگوید که شبکه های اجتماعی چطور شما را به اهداف بازاریابی تان می رسانند.

  1. شبکه های اجتماعی خود را با اهداف مورد نظرتان هماهنگ کنید

آیا حضور شما در شبکه های اجتماعی متناسب با اهدافتان است؟ اگر استراتژی بازاریابی شما امسال بیشتر از آگاهی کاربران، بر روی ارتباط با کاربران تمرکز دارد، چطور می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی به هدف خود برسید؟

همچنین، به این فکر کنید که چطور می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی، فروش های خود را افزایش دهید. اگر بازاریابی شبکه های اجتماعی را با اهداف کسب و کارتان هماهنگ نمایید، می توانید احتمال هدر رفتن زمانتان را کم کنید.

دوست عزیزم، جهت مشاهده ادامه این مقاله بسیار مفید، لطفا ایمیل خود را به دقت در فیلد ذیل وارد نمایید.

لطفا ایمیل خود را به دقت وارد نمایید :

خیالتون راحت ! از ایمیل شما به صورت محرمانه نگهداری میشه و فقط مقالات برتر نیوسئو براتون ایمیل میشه.
یک نظر در مورد مقاله “ بازاریابی شبکه های اجتماعی در سال 2018
  1. علیرضا پورعابدین

    ممنون از مطالب خوبتون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *