نکاتی که درباره سیستم همکاری در فروش نمی‌دانید!

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ چیست,درباره سیستم همکاری در فروش

کسب درآمد از اینترنت راه‌های مختلفی دارد، بسیاری تصور می‌کنند، برای کسب درآمد تنها باید محصولی تولید کنند و به روش‌های مختلف آن را در اینترنت به فروش بگذارند. با توجه به پیشرفت اینترنت راه‌های متنوعی برای کسب درآمد از طریق آن به وجود آمده است. یکی از بی‌دردسرترین روش‌ها سیستم همکاری در فروش است که می‌توانید طبق قراردادی با توجه به فروش محصول پورسانت دریافت کنید.

ما در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم:

  1. سیستم همکاری در فروش چیست؟
  2. همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟
  3. مزایای و معایب سیستم های همکاری در فروش
  4. انواع روش‌های همکاری در فروش
  5. بهترین سیستم‌های همکاری در فروش
  6. نکات مهمی که موفقیت شما را چند برابر می‌کند

سیستم همکاری در فروش چیست؟

عملکرد این سیستم بدین شکل است که شما محصول و خدمات دیگران را توسط تبلیغات و شبکه‌سازی یا روش‌های مختلفی به فروش می‌گذارید و از سود آن به شما درصدی بابت فروش کالا داده می‌شود.

این سیستم به صورت دو طرفه کار می‌کند. اگر محصولی دارید می‌توانید آن را به بازاریاب پیشنهاد دهید و طبق قراردادی از فروش محصول شما درصدی را برای خود برمی‌دارد و اگر محصول ندارید می‌توانید با سیستم سازی و شبکه سازی، در فروش کالای دیگران شریک شوید و طبق قرارداد درصدی از فروش برای خود بردارید.

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ چیست,درباره سیستم همکاری در فروش

آیا با همکاری در فروش می‌توان به درآمد خوبی رسید؟

باید دقت داشته باشید، این روش نیاز به صبر و انسجام دارد. در ابتدای کار باید صبر کنید تا با بهینه سازی سایت براساس اصول سئو، ترافیک زیادی را جذب کنید. به مرور زمان قطعاً می‌شود به درآمدهای چند 100 میلیونی رسید. سایت های بسیاری اکنون در حوزه های تخصصی و غیرتخصصی خود، این سیستم را برای سایت فروشگاهی خود راه اندازی کرده و می خواهند در کار جذب ترافیک بیشتر، فروش خود را چند 100 برابر کنند.

این سیستم اصول و قواعد خاص خود را دارد. ما در این محتوا سعی داریم در کنار آشنا کردن شما با سیستم های همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) نکات و تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم.

همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

همانطور که گفته شد، می‌توانید از دو روش این کار را انجام دهید:

1- فروش محصولات دیگران

معمولاً تمامی سایت‌ها این امکان را دارند در ابتدا جستجو کنید، صفحه به عنوان ثبت همکاری در فروش پیدا کنید، سپس در آن صفحه مشخصات شما را دریافت می کنند. در نهایت لینکی به شما داده می شود. هر کاربری که توسط لینک شما وارد و خرید کند، با توجه به قیمت محصول از آن درصدی در حساب شما قرار می‌گیرد. در پنل خود می‌توانید مشاهده کنید که توسط کاربران خریدی صورت گرفته است یا خیر.

با هر خرید پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید داخل حساب کاربری خود درخواست برداشت وجه را انجام دهید.

2- فروش محصول خود توسط دیگران

در ابتدا باید مشخص کنید، چه نوع محصولی داری. محصول فیزیکی یا محصول دانلودی. بعد باید در سایت‌های مرتبط اقدام به فروش محصول خود کنید.

فروشگاه‌سازهای زیادی وجود دارند که می‌توانید داخل آن حساب ایجاد کنید و محصول خود را قرار دهید. یکی از معروف ترین سایت هایی که این سیستم را راه اندازی کرده، دیجی کالا است. دیجی کالا اکنون به عنوان بزرگترین افیلیت مارکتینگ ایران معرفی شده و کاربران مختلفی را از درآمدهای چند 100 میلیونی خود، سهیم کرده است. البته بهتر است بدانید دیجی کالا اکنون رقبای جدی مانند ایمالز، ترب و… را دارد که در برخی مواقع بهتر از این برند بزرگ، در نتایج گوگل حضور دارند.

سیستم همکاری در فروش,سیستم همکاری در فروش چیست,مزایای افلینگ مارکتینگ

مزایای و معایب سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

هر کاری مزایا و معایب خود را دارد. در این قسمت می خواهیم مزایا و معایب این سیستم را بررسی کنیم:

مزایای سیستم همکاری در فروش

  1. نیاز به فضایی برای نگهداری محصول ندارید. (انبار)
  2. نیاز به هیچ گونه زحمتی در فرآیند تولید و ساخت محصول ندارید.
  3. شما با سرمایه اولیه تنها یک لپ تاب یا تلفن همراه می‌توانید شروع کنید و نیاز به سرمایه زیادی نخواهید داشت.
  4. در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید کار خود را شروع کنید و پایبند به ساعتی خاص نیستید.

معایب سیستم همکاری در فروش

  1. برای جذب مشتری در شروع کار باید ترافیک زیادی بدست آورید که آن را تبدیل به مشتری کنید. این کار ممکن است کمی زمانبر و دشوار باشد.
  2. باید با کسب‌وکارهای مطمئن و باکیفیت وارد کارشوید، زیرا مشتریان شما را می‌شناسند. برای فروش محصول حتماً قبل از همکاری تحقیقات لازم را انجام دهید.
  3. شما درباره کیفیت محصول هیچگونه اطلاعی ندارید.

جالب است بدانید دیجی کالا به خاطر عدم توجه به سابقه فروشگاه ها، کاربران وفادار زیادی را از دست داده است. در نتیجه نکته بسیار مهمی است که قبل از جذب فروشگاهی برای سیستم خود، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

انواع روش‌های همکاری در فروش

متداول‌ترین روش‌های همکاری در فروش؛

  1. همکاری در فروش خدمات
  2. همکاری در فروش محصولات دانلودی
  3. شبکه‌های اجتماعی
  4. وبلاگ نویسی
  5. وبسایت های تبلیغاتی

موارد گفته شده، روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید در این سیستم فعالیت کنید، برای مثال شما می‌توانید در وبلاگ خود محصولات دانلودی قرار دهید یا حتی وبلاگی راه اندازی کنید و با معرفی و مقایسه کالاهای مختلف، آن محصولات را نیز به فروش بگذارید (کاری که وب سایت بزرگ زومیت در حال انجام آن است و درآمدهای بالایی را از این طریق کسب می کند.)

بهترین سیستم‌های، همکاری در فروش دنیا

این روش ابتدا توسط سایت آمازون معرفی و ارائه شد. آمازون پس از معرفی و ارائه این سیستم، توانست مشتریان بسیاری را نسبت به قبل، جذب کند.

در ایران بهترین سیستم همکاری در فروش همان طور که گفتیم، وبسایت دیجی کالا است. این وبسایت با بازدید روزانه 3 میلیون، یکی از محبوب‌ترین سایت‌های ایرانی است که از این طریق آن می‌توان به درآمدهای بسیار زیادی رسید. این سیستم در سال 97 راه اندازی شد در حال حاضر حدود 30 هزار وبسایت از این روش در دیجی کالا، کسب درآمد می‌کنند.

تقریباً 20 سال است که این سیستم در دنیا راه اندازی شده و در سال‌های اخیر توسط وبسایت های ایرانی الگوبرداری و پیاده‌سازی شد.

نکات مهمی که موفقیت شما را چند برابر می‌کند

در ادامه 3 فاکتور بسیار مهم را بررسی می‌کنیم که اگر تمرکز خود را روی آن بگذارید، کمک می‌کند توسط سیستم همکاری در فروش موفقیت دو چندانی کسب کنید:

1-تمرکز خود را بر روی یک محصول و گروه خاص بگذارید

در ابتدا باید یک محصول با حاشیه سود بالا انتخاب کنید، به صورت کامل با آن آشنا شوید، در مرحله بعد شما باید گروهی خاص از مشتریان را هدف خود قرار دهید، که تقریباً سلایق یکسان و منحصربه‌فردی داشته باشند. در نهایت شما با بازاریابی درست به چندین مشتری یک محصول را می‌فروشید.

2-برند سازی کنید

در دنیای امروزه مردم بیشتر به برندها اعتماد می‌کنند، همزمان که در زمینه همکاری در فروش فعالیت می‌کنید، برند سازی نیز انجام دهید. به مرور زمان و با شناخته‌تر شدن برندتان می‌توانید فروشتان را چند برابر افزایش دهید. از برند سازی غافل نشوید. یکی از مهم ترین بسترها، برندسازی در اینستاگرام است. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و… به راحتی می توانید روی برندسازی و جذب مخاطب بیشتر، تمرکز کنید.

3-چندین استراتژی را همزمان پیاده سازی کنید

بعد از شناخت مخاطب و محصول خود، باید روش‌های گوناگونی برای عرضه محصول خود در نظر بگیرید. با طراحی استراتژی‌های مختلف برای فروش می‌توانید درآمدی چند برابر از تصورتان بدست آورید.

یکی از مهم ترین استراتژی ها داشتن یک سایت بهینه و سئو شده است. ما همیشه در دوره های آموزش سئو زمان معرفی روش های درآمدزایی از سئو، راه اندازی سیستم همکاری در فروش را یکی از بهترین روش ها معرفی می کنیم.

جمع بندی

ما در این محتوا سعی کردیم نکاتی را برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش بررسی کنیم. این نکات برگرفته از تجربیات اساتید بزرگ این حوزه است. در ایران سیستم های همکاری در فروش متعددی وجود دارد. اگر جز یکی از دو دسته ای که بررسی کردیم، هستید، با در نظر گرفتن این نکات بهترین زمان است که برای کسب درآمدهای باورنکردنی از این سیستم گام بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود