نکاتی که درباره سیستم همکاری در فروش نمی‌دانید!

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ چیست,درباره سیستم همکاری در فروش

کسب درآمد از اینترنت راه های مختلفی دارد، بسیاری تصور می کنند، برای کسب درآمد تنها باید محصولی تولید کنند و به روش های مختلف آن را در اینترنت به فروش بگذارند. با توجه به پیشرفت اینترنت راه های متنوعی برای کسب درآمد از طریق آن به وجود آمده است. یکی از بی دردسرترین روش ها سیستم همکاری در فروش است که می توانید طبق قراردادی با توجه به فروش محصول پورسانت دریافت کنید.

ما در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم:

  1. سیستم همکاری در فروش چیست؟
  2. همکاری در فروش چگونه کار می کند؟
  3. مزایای و معایب سیستم های همکاری در فروش
  4. انواع روش های همکاری در فروش
  5. بهترین سیستم های همکاری در فروش
  6. نکات مهمی که موفقیت شما را چند برابر می کند

سیستم همکاری در فروش چیست؟

عملکرد این سیستم بدین شکل است که شما محصول و خدمات دیگران را توسط تبلیغات و شبکه سازی یا روش های مختلفی به فروش می گذارید و از سود آن به شما درصدی بابت فروش کالا داده می شود.

این سیستم به صورت دو طرفه کار می کند. اگر محصولی دارید می توانید آن را به بازاریاب پیشنهاد دهید و طبق قراردادی از فروش محصول شما درصدی را برای خود برمی دارد و اگر محصول ندارید می توانید با سیستم سازی و شبکه سازی، در فروش کالای دیگران شریک شوید و طبق قرارداد درصدی از فروش برای خود بردارید.

افیلیت مارکتینگ,افیلیت مارکتینگ چیست,درباره سیستم همکاری در فروش

آیا با همکاری در فروش می توان به درآمد خوبی رسید؟

باید دقت داشته باشید، این روش نیاز به صبر و انسجام دارد. در ابتدای کار باید صبر کنید تا با بهینه سازی سایت براساس اصول سئو، ترافیک زیادی را جذب کنید. به مرور زمان قطعاً می شود به درآمدهای چند 100 میلیونی رسید. سایت های بسیاری اکنون در حوزه های تخصصی و غیرتخصصی خود، این سیستم را برای سایت فروشگاهی خود راه اندازی کرده و می خواهند در کار جذب ترافیک بیشتر، فروش خود را چند 100 برابر کنند.

این سیستم اصول و قواعد خاص خود را دارد. ما در این محتوا سعی داریم در کنار آشنا کردن شما با سیستم های همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) نکات و تکنیک هایی را به شما آموزش دهیم.

همکاری در فروش چگونه کار می کند؟

همانطور که گفته شد، می توانید از دو روش این کار را انجام دهید:

1- فروش محصولات دیگران

معمولاً تمامی سایت ها این امکان را دارند در ابتدا جستجو کنید، صفحه به عنوان ثبت همکاری در فروش پیدا کنید، سپس در آن صفحه مشخصات شما را دریافت می کنند. در نهایت لینکی به شما داده می شود. هر کاربری که توسط لینک شما وارد و خرید کند، با توجه به قیمت محصول از آن درصدی در حساب شما قرار می گیرد. در پنل خود می توانید مشاهده کنید که توسط کاربران خریدی صورت گرفته است یا خیر.

با هر خرید پورسانتی به شما تعلق می گیرد که می توانید داخل حساب کاربری خود درخواست برداشت وجه را انجام دهید.

2- فروش محصول خود توسط دیگران

در ابتدا باید مشخص کنید، چه نوع محصولی داری. محصول فیزیکی یا محصول دانلودی. بعد باید در سایت های مرتبط اقدام به فروش محصول خود کنید.

فروشگاه سازهای زیادی وجود دارند که می توانید داخل آن حساب ایجاد کنید و محصول خود را قرار دهید. یکی از معروف ترین سایت هایی که این سیستم را راه اندازی کرده، دیجی کالا است. دیجی کالا اکنون به عنوان بزرگترین افیلیت مارکتینگ ایران معرفی شده و کاربران مختلفی را از درآمدهای چند 100 میلیونی خود، سهیم کرده است. البته بهتر است بدانید دیجی کالا اکنون رقبای جدی مانند ایمالز، ترب و… را دارد که در برخی مواقع بهتر از این برند بزرگ، در نتایج گوگل حضور دارند.

سیستم همکاری در فروش,سیستم همکاری در فروش چیست,مزایای افلینگ مارکتینگ

مزایای و معایب سیستم همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ)

هر کاری مزایا و معایب خود را دارد. در این قسمت می خواهیم مزایا و معایب این سیستم را بررسی کنیم:

مزایای سیستم همکاری در فروش

  1. نیاز به فضایی برای نگهداری محصول ندارید. (انبار)
  2. نیاز به هیچ گونه زحمتی در فرآیند تولید و ساخت محصول ندارید.
  3. شما با سرمایه اولیه تنها یک لپ تاب یا تلفن همراه می توانید شروع کنید و نیاز به سرمایه زیادی نخواهید داشت.
  4. در هر ساعت از شبانه روز می توانید کار خود را شروع کنید و پایبند به ساعتی خاص نیستید.

معایب سیستم همکاری در فروش

  1. برای جذب مشتری در شروع کار باید ترافیک زیادی بدست آورید که آن را تبدیل به مشتری کنید. این کار ممکن است کمی زمانبر و دشوار باشد.
  2. باید با کسب وکارهای مطمئن و باکیفیت وارد کارشوید، زیرا مشتریان شما را می شناسند. برای فروش محصول حتماً قبل از همکاری تحقیقات لازم را انجام دهید.
  3. شما درباره کیفیت محصول هیچگونه اطلاعی ندارید.

جالب است بدانید دیجی کالا به خاطر عدم توجه به سابقه فروشگاه ها، کاربران وفادار زیادی را از دست داده است. در نتیجه نکته بسیار مهمی است که قبل از جذب فروشگاهی برای سیستم خود، حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.

انواع روش های همکاری در فروش

متداول ترین روش های همکاری در فروش؛

  1. همکاری در فروش خدمات
  2. همکاری در فروش محصولات دانلودی
  3. شبکه های اجتماعی
  4. وبلاگ نویسی
  5. وبسایت های تبلیغاتی

موارد گفته شده، روش هایی است که از طریق آن می توانید در این سیستم فعالیت کنید، برای مثال شما می توانید در وبلاگ خود محصولات دانلودی قرار دهید یا حتی وبلاگی راه اندازی کنید و با معرفی و مقایسه کالاهای مختلف، آن محصولات را نیز به فروش بگذارید (کاری که وب سایت بزرگ زومیت در حال انجام آن است و درآمدهای بالایی را از این طریق کسب می کند.)

بهترین سیستم های، همکاری در فروش دنیا

این روش ابتدا توسط سایت آمازون معرفی و ارائه شد. آمازون پس از معرفی و ارائه این سیستم، توانست مشتریان بسیاری را نسبت به قبل، جذب کند.

در ایران بهترین سیستم همکاری در فروش همان طور که گفتیم، وبسایت دیجی کالا است. این وبسایت با بازدید روزانه 3 میلیون، یکی از محبوب ترین سایت های ایرانی است که از این طریق آن می توان به درآمدهای بسیار زیادی رسید. این سیستم در سال 97 راه اندازی شد در حال حاضر حدود 30 هزار وبسایت از این روش در دیجی کالا، کسب درآمد می کنند.

تقریباً 20 سال است که این سیستم در دنیا راه اندازی شده و در سال های اخیر توسط وبسایت های ایرانی الگوبرداری و پیاده سازی شد.

نکات مهمی که موفقیت شما را چند برابر می کند

در ادامه 3 فاکتور بسیار مهم را بررسی می کنیم که اگر تمرکز خود را روی آن بگذارید، کمک می کند توسط سیستم همکاری در فروش موفقیت دو چندانی کسب کنید:

1-تمرکز خود را بر روی یک محصول و گروه خاص بگذارید

در ابتدا باید یک محصول با حاشیه سود بالا انتخاب کنید، به صورت کامل با آن آشنا شوید، در مرحله بعد شما باید گروهی خاص از مشتریان را هدف خود قرار دهید، که تقریباً سلایق یکسان و منحصربه فردی داشته باشند. در نهایت شما با بازاریابی درست به چندین مشتری یک محصول را می فروشید.

2-برند سازی کنید

در دنیای امروزه مردم بیشتر به برندها اعتماد می کنند، همزمان که در زمینه همکاری در فروش فعالیت می کنید، برند سازی نیز انجام دهید. به مرور زمان و با شناخته تر شدن برندتان می توانید فروشتان را چند برابر افزایش دهید. از برند سازی غافل نشوید. یکی از مهم ترین بسترها، برندسازی در اینستاگرام است. در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، تلگرام و… به راحتی می توانید روی برندسازی و جذب مخاطب بیشتر، تمرکز کنید.

3-چندین استراتژی را همزمان پیاده سازی کنید

بعد از شناخت مخاطب و محصول خود، باید روش های گوناگونی برای عرضه محصول خود در نظر بگیرید. با طراحی استراتژی های مختلف برای فروش می توانید درآمدی چند برابر از تصورتان بدست آورید.

یکی از مهم ترین استراتژی ها داشتن یک سایت بهینه و سئو شده است. ما همیشه در دوره های آموزش سئو زمان معرفی روش های درآمدزایی از سئو، راه اندازی سیستم همکاری در فروش را یکی از بهترین روش ها معرفی می کنیم.

جمع بندی

ما در این محتوا سعی کردیم نکاتی را برای راه اندازی سیستم همکاری در فروش بررسی کنیم. این نکات برگرفته از تجربیات اساتید بزرگ این حوزه است. در ایران سیستم های همکاری در فروش متعددی وجود دارد. اگر جز یکی از دو دسته ای که بررسی کردیم، هستید، با در نظر گرفتن این نکات بهترین زمان است که برای کسب درآمدهای باورنکردنی از این سیستم گام بردارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود