3 استراتژی بازاریابی درون گرا با ترکیب سئو و PPC

استراتژی بازاریابی,استراتژی های بازاریابی درون گرا,استراتژی های برند سازی
آخرین بروزرسانی : 25 فروردین ماه 1398
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 6 امتیاز : 5]

رایج ترین روش های بازاریابی اینترنتی، سئو و PPC می باشند. استراتژی ترکیب نیروهای سئو و PPC، برای پیروز شدن میان جدالی که در SERP ها وجود دارد، به کار می رود.

افسانه ای وجود دارد که یک قلعه مخوف در قلب صفحه دوم نتایج گوگل وجود دارد. یک هیولا به نام مرورگر در این قلعه زندگی می کند. هر از چند گاهی، این هیولا از خانه اش بیرون می آید و به لیست های بی گناه در صفحه اول (و حتی گاهی به شاه آن ها، یعنی سایت اول در لیست) حمله می کند و آن ها را با خودش به قلعه اش می برد… به جایی که تقریبا دیگر هیچ کسی آن ها را نمی بیند.

خب دوستان عزیز حاضرید با هم قارچ خور را دوباره بازی کنیم؟

در بازی امروز، ما یاد می گیریم که چطور می توان از سئو و PPC همراه با هم استفاده کرد تا تلاش های بازاریابی مان بیشترین نتیجه را ایجاد کند و دیگر هیولای صفحه دوم نتایج گوگل سراغ سایت ما نیاید! پس حالا کار را شروع می کنیم.

نقطه شروع!

امروز، ما می خواهیم تلاش کنیم تا آخرین قربانی های هیولای صفحه دوم گوگل را نجات دهیم. قارچ خور داستان ما، یک شرکت لوله کشی دارد که در یک بازار به شدت رقابتی در دنیای قارچ ها فعالیت می کند. کسب و کار او یک کسب کار خانوادگی است که در حال حاضر توسط خود آقای قارچ خور و برادرش لوییجی مدیریت می شود. پیش از این، پدر آقای قارچ خور این شرکت را مدیریت می کرد اما یک گیاه گوشت خوار او را میل کرد. حالا علاوه بر سایت آن ها، هیولا عشق آقای قارچ خور را هم دزدیده است!

درک سئو و PPC

قبل از این که بخواهیم نجات دادن قربانی ها را شروع کنیم، ما باید سئو و PPC را درک کنیم. این مفاهیم یعنی چه؟ سئو و PPC هر دو در دسته بندی استراتژی های بازاریابی درون گرا قرار می گیرند. بازاریابی درن گرا، نوعی از بازاریابی است که این امکان را به مشتری های احتمالی می دهد تا شما را پیدا کنند نه این که شما آن ها را پیدا کنید. PPC و سئو هر دو به این هدف اجرا می شوند که این تضمین ایجاد شود که وقتی کسی به دنبال نام، محصول یا سرویس شما می گردد، حتما بتواند شما را پیدا کند.

سئو چیست؟

سئوسایت، یا بهینه سازی موتور جستجو فعالیت ساختار بندی سایت همراه با حوزه های دیگر وبسایت می باشد که به این روش شما می توانید به موتور جستجو نشان دهید که چه کاری انجام می دهید و چه کسی هستید. در عوض، موتورهای جستجو نیز سایت شما را از طریق رتبه بندی ارگانیک، به مشتری های احتمالی ارائه می کنند (منظور از رتبه بندی ارگانیک، لیست هایی غیر از تبلیغات هستند). اگر چه ممکن است شما مجبور نباشید برای کلیک مشتری های خودتان پولی پرداخت کنید، اما به وقتش، سئو نیازمند سرمایه گذاری های زیادی است.

PPC چیست؟

PPC به معنی پرداخت به ازای هر کلیک است (که همچنین با نام SEM یا بازاریابی برای موتور جستجو نیز شناخته می شود). PPC فعالیتی است که در آن، شما یک بخش از صفحه اول در موتور جستجو را معمولا از طریق یک مزایده زنده برای کلمه کلیدی انتخاب شده، خریداری می کنید. بر خلاف سئو، PPC می تواند نتایج سریعی را برای شما فراهم کند. درست از همان لحظه ای که تبلیغات شما اجرا می شود، مشتری های احتمالی شما وقتی برای کلمه کلیدی مد نظر شما جستجو می کنند، شما را مشاهده می کنند.

استراتژی بازاریابی با سئو یا PPC؟

خب با این حساب، باید از کدام استراتژی بازاریابی استفاده کنیم؟

سوال قشنگی است!

در سال های قبل، برادران قارچ خور ما یک اشتباه رایج داشتند. ماریو و برادرش لوییجی همیشه با هم در رابطه با استفاده از PPC یا سئو بحث داشته اند. اولین گام برای این که آن ها بتوانند سایت خودشان را نجات دهند، درک این موضوع است که PPC و سئو هر دو دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است که به صورت مستقیم می توانند یکدیگر را تکمیل کنند. حالا می خواهیم استراتژی های ترکیبی این دو روش را بررسی کنیم و به شما نشان دهیم چرا شما باید از هر دوی این روش ها به صورت ترکیبی استفاده کنید.

3 استراتژی بازاریابی درونگرا با ترکیب سئو و PPC

استراتژی بازاریابی,استراتژی های بازاریابی درون گرا,استراتژی های برند سازی

بیشتر آژانس های بازاریابی، همین برنامه ترکیبی را به شما پیشنهاد می کنند:

  1. شما باید برنامه های PPC خودتان را خیلی قوی و رقابتی شروع کنید.
  2. شما باید تلاش کنید تا برای کلمات کلیدی موفق در PPC، از طریق سئو رتبه بندی دریافت کنید.
  3. سپس باید PPC را کنار بگذارید و مشتری های احتمالی را از طریق سئو ایجاد کنید.

زمانی که ما اندکی در رابطه با این روش فکر می کنیم، می بینیم که این روش ترکیبی، واقعا هم ترکیبی نیست! وقتی که شما به این روش بین سئو و PPC تفکیک ایجاد کنید، آن ها احتمالا فرصت های احتمالی خودشان را با هزینه کمتر، از دست می دهند. حالا می خواهیم یک استراتژی ترکیبی بهتری را بررسی کنیم که به نوعی تکیه بر نقاط قوت هر دو روش دارد.

  1. بهینه سازی موارد اولیه برای کمک به سئو و PPC

اولین گام برای رسیدن به یک استراتژی ترکیبی، ایجاد کردن تغییرات در تلاش های بازاریابی است که به صورت مثبت بر روی سئو و PPC تاثیر می گذارد.

  • بهینه سازی Google My Business

بسیاری از بازاریابان این اشتباه را انجام می دهند که مجموعه Google My Business را نادیده می گیرند! وقتی که شما نام شرکت و شهر خودتان را تایپ می کنید، این پنل، باید در صفحه اول گوگل نمایش داده شود.

اگر ما اینترنت را به عنوان یک دنیای مجازی در نظر بگیریم، مجموعه Google My Business در واقع ویترین مجازی شما است. این چیزی است که کاربران قبل از این که وارد سایت شما شوند و چیزی خریداری کنند، می بینند. ویترین شما چه ظاهری دارد؟ آیا باعث می شود که مشتری های احتمالی ترغیب به ورود به سایت شما شوند؟

بهینه سازی این پنل یکی از مهم ترین موضوعات برای سئو و PPC می باشد. در طرف سئو، بهینه سازی باعث می شود که موتور جستجو به سایت شما اعتماد پیدا کند و شرکت شما را به عنوان یک شرکت مشروع، تایید کند. در طرف PPC، اطلاعات بر روی مجموعه Google My Business می تواند از طریق توسعه های مکانی، بر روی تلاش های بازاریابی شما موثر باشد.

جدا از این که چه بهینه سازی انجام می شود، من معمولا پیشنهاد می کنم تا حدی که می توانید بهینه سازی ها را برای سایت خودتان انجام دهید. به عنوان مثال، یک لوله کش می تواند از یک دکمه مانند “همین حالا رزرو کنید” استفاده کند؛ اما یک فروشگاه شیرینی احتمالا نمی تواند از این ویژگی استفاده کند. مهم ترین موضوع این است که شما نام، آدرس و شماره تلفن خودتان را به دقت، مطابق با همان اطلاعاتی که در وبسایت شما ارائه شده است، در این قسمت وارد کنید.

  • بهینه سازی سرعت سایت در موبایل

بهینه سازی ترکیبی بعدی که ما به دنبال آن هستیم، مرتبط با عملکرد سایت شما در زمینه موبایل می باشد. سازگار بودن با موبایل یکی از عوامل رتبه بندی برای سئو و همچنین یکی از عوامل ارتقای کیفیت برای PPC به شما می آید. این بهبودها برای کسب و کارهایی که می خواهند در جستجوی صوتی نیز ظاهر شوند، اهمیت بسیار زیادی دارد.

  1. استفاده از سئو و PPC به عنوان یک تیم

در حالی که بیشتر افراد سئو و PPC را به عنوان دو نهاد جدا از هم می دانند، راه های بسیار مختلفی وجود دارد که آن ها می توانند دست در دست یکدیگر، موجب بهبود سایت شوند. با بررسی کردن نقاط قوت و ضعف سئو و PPC، ما می توانیم استراتژی های ترکیبی ایجاد کنیم تا بازاریابی آنلاین خودمان را به صورت گسترده، بهبود دهیم.

  • استفاده از PPC برای جستجوی کلمات کلیدی سئو

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی درون گرا,بررسی کلمات کلیدی

تنها 5.7% از تمام صفحات جدید در طول سال اول حضور خودشان می توانند به صورت ارگانیک، رتبه بندی خوبی دریافت کنند. به دلیل فرایند طولانی بهینه سازی که متناظر با این بازه زمانی می باشد، ما باید حتما از اطلاعات بسیاری قبل از سرمایه گذاری و صرف منابع برای رتبه بندی یک صفحه، استفاده کنیم. ما نمی خواهیم که مالکین وبسایت ها ساعت ها زمان خودشان را بر روی یک محتوا صرف کنند تا برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی شوند بدون این که این محتوا بتواند نرخ تبدیل خوبی را فراهم کند.

یکی از بهترین روش ها برای شناسایی این که کدام کلمات کلیدی مناسب هستند، می توان داده های PPC را بررسی کرد.

برای انجام این کار، شما خیلی راحت می توانید گرایش های موجود در PPC را بررسی کنید:

  • شما می توانید تبلیغاتی که نرخ تبدیل خوبی داشته را در نظر بگیرید و آن صفحه را تبدیل به صفحه فرود خودتان کنید.
  • شما می توانید ساختار های مختلف صفحه را از طریق تست های ارزیابی قسمت های مختلف بر روی PPC، بررسی کنید (مثلا طرح کلی پر کردن فرم ها، CTA ها، و غیره) و سپس یافته های خودتان را بر روی صفحه های فرود، اعمال کنید.
  • شما باید حجم جستجو و نرخ تعامل کلمات کلیدی خاص را قبل از بهینه سازی یک صفحه برای آن کلمات کلیدی در سئو، شناسایی کنید.
  • شما باید میزان رقابت موجود در طرف PPC را شناسایی کنید تا بتوانید متوجه شوید که چه چیزی انتظار شما را می کشد (رقابت در PPC ها همیشه همبستگی دقیق با هم ندارند اما می توانند نشان دهند که بازار سئو سایت برای آن کلمات کلیدی هم رقابت بالایی دارد).

همانطور که شما کار خودتان را ادامه می دهید تا بهینه سازی PPC را انجام دهید و بررسی می کنید که چه چیزی در سئو سایت شما کار می کند، ممکن است روش هایی را پیدا کنید تا با استفاده از آن بتوانید هزینه های PPC خودتان را کاهش دهید.

  • افزایش زمان باقی ماندن بازدید کننده در سایت

اصلا چیز عجیبی نیست که افراد در اینترنت، صبر کمی داشته و طیف توجه آن ها پایین می باشد. در حالی که همه ما می خواهیم بازدید کننده های ما بتوانند از محتوای ما ارزش به دست بیاورند، زمانی که بازدید کننده در سایت باقی می ماند هم یکی از عوامل رتبه بندی برای سئو می باشد. در صورتی که شما به سختی می توانید رتبه بندی برای یک محتوا به دست بیاوید و زمان ماندن بازدید کننده ها در سایت کم است، در این صورت PPC می تواند یک روش مناسب برای شما باشد تا بتوانید معیار های خودتان را بهبود بخشید.

برای انجام این کار، از داده های موجود استفاده کنید:

  • به قسمت Analytics بروید و میانگین زمان سپری شده در هر صفحه را بررسی کنید.
  • دوباره صفحات قدیمی را بررسی کنید (و در صورت نیاز آن ها را اصلاح کنید) و به دنبال کلمات کلیدی موجود در محتوا بگردید.
  • در صورتی که کاربران کافی به سایت شما دسترسی دارند، لیستی از کاربرانی که صفحات شما را دیده اند و زمان خوبی را برای محتوای مشابه در سایت سپری کرده اند، ایجاد کنید.
  • سپس تبلیغات را بر روی PPC برای صفحاتی که دچار مشکل هستند اجرا کنید. شما می توانید بر اساس صفحه های موفق و مخاطبین خودتان، دوباره هدف گیری خودتان را اصلاح کنید.
  • سپس می توانید در برنامه های تبلیغاتی اختصاصی برند خودتان، لینک صفحه هایی که عملکرد ضعیفی داشته اند را قرار دهید.

ایده پشت این استراتژی، قرار دادن محتوا پیش روی مخاطب درست می باشد. در صورتی که ما لیستی از افراد را داشته باشیم که پیش از این از محتوای ما استفاده کرده باشند و نسبت به آن علاقه مند باشند، احتمالا آن ها زمان بیشتری را در وبسایت ما سپری می کنند.

اگر شما هم یک کسب و کار دارید، احتمالا با خودتان می گویید : “من چرا باید تبلیغات پولی بخرم تا نام خودم را مطرح کنم در حالی که من از قبل باید در رتبه بندی های ارگانیک حضور داشته باشم که خودشان دنبال نام من باشند؟” این یک سوال بزرگ است. وقتی که کسی به دنبال نام شما باشد، این موضوع به راحتی قابل درک است که آن ها قصد بالایی برای تبدیل شدن به مشتری دارند. در نتیجه شما چطور می توانید به صورت موثر از PPC برای برندسازی خودتان استفاده کنید بدون این که کل پول خودتان را صرف این کار کنید؟

حالا شما باید اهداف برند سازی خودتان را به دقت مشخص کنید.

  • استفاده از سئو سایت برای برند سازی در بلند مدت

برای ابعادی از کسب و کار خود که احتمالا در طول زمان تغییر نمی کنند، از سئو سایت استفاده کنید و عبارات جستجو مربوطه را از PPC خارج کنید. شما باید برای موارد زیر، سئو را در نظر بگیرید:

  • نام شرکت خودتان
  • اعلامیه ماموریت کاری خودتان
  • اطلاعات موسس
  • مکان
  • استفاده از PPC برای برند سازی در کوتاه مدت

برای ابعادی که احتمالا در طول زمان تغییر می کنند از PPC استفاده کنید چرا که در واقع این ویژگی ها، ظواهر شخصیت شرکت شما را نشان می دهند. حتی اگر فکر کردید چیزی برای این قسمت ندارید، باز هم می توانید از PPC استفاده کنید تا یک شرکت رقیب را از صفحه اول کنار بزنید و خودتان در صفحه اول قرار بگیرید. می توانید برای موارد زیر، PPC را در نظر داشته باشید:

  • نشر اخبار
  • تبلیغات
  • جوایز
  • کار های خیریه ای و مشارکت های اجتماعی
  • پیشنهادهای فصلی
  • اخبار منفی

حالا، ما امید داریم که شما به این مشکلات دچار نشده باشید، اما اگر خبر یا شایعه بدی در رابطه با شما مطرح شده است (این مشکلات رخ می دهد و ما اصلا نمی خواهیم قضاوت کنیم)، PPC می تواند به شما کمک کند تا پیروز شوید! شما می توانید از جستجوی پولی به عنوان اولین خط دفاعی خودتان استفاده کنید.

نحوه انجام این کار به این صورت است:

  • شما باید لیستی از کلمات کلیدی برای مشتریان احتمالی خودتان داشته باشید که احتمالا آن ها با استفاده از آن کلمات کلیدی می توانند در اینترنت اطلاعات مد نظر خودشان را پیدا کنند و سپس یادداشت بردارید (آیا یک سوال مشترک در میان افراد وجود دارد که شما بتوانید به آن پاسخ دهید؟ آیا راه حلی وجود دارد که افراد زیادی بتوانند از آن استفاده کنند؟)
  • از این قسمت، شما باید محتوایی بنویسید که این سوالات را پاسخ دهد و راه حل شما را ارائه دهد و سپس باید یک برنامه تبلیغاتی برای آن کلمات کلیدی اجرا کنید.
  • شما باید سایت لینک هایی در دیگر تبلیغات خودتان داشته باشید که امکان شفافیت در برنامه های تبلیغاتی شما را فراهم می کند.
  • تبلیغات شما قبل از دیگر منابع نمایش داده می شود، در نتیجه مشتری های احتمالی شما می توانند داستان را از زبان شما بشوند نه کس دیگری.
  1. محافظت از وب سایت

درست مانند هر فعالیت دیگری در زمینه بازاریابی درون گرا، بهینه سازی مداوم برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم می باشد. نجات دادن رتبه بندی خودتان در این میدان رقابت زمان و تلاش بسیار زیادی نیاز دارد، به خصوص زمانی که مبحث سئو سایت مطرح می شود. معمولا، مرور کردن استراتژی ها حداقل به صورت هر سه ماه یک بار یا به صورت منظم می باشد و همچنین بررسی کلمات کلیدی، محتوا و زمان بندی برای تضمین این که شما از منابع موجود در سئو و PPC استفاده می کنید، ایده بسیار خوبی می باشد تا بتوانید بازاریابی خودتان را بهبود بخشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود