سه موتور جستجوگر مهم برای بازاریابی محتوا

جستجو در یوتیوب,جستجوگر گوگل,جستجوگر یوتیوب حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 4.4]

بازاریابی محتوا، نقش بسیار مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کارها دارد. اگر می خواهید بازاریابی محتوایی بهتری انجام دهید، بهتر است به بهینه سازی موتور­های جستجو فکر کنید. Rachel Lindteigen، چند مورد از بهترین کارهایی که بازاریاب های محتوایی می توانند برای سئو سایت خود انجام دهند، مطرح کرده است.  

وقتی ما درباره بهینه سازی موتور های جستجوگر صحبت می کنیم، بیشتر افراد به گوگل فکر می کنند. در حالی که وقتی ما از منظر بازاریابی محتوا به آن نگاه می کنیم، سه موتور جستجوگر می بینیم. محتوا به شکل های گوناگونی ارائه می شوند؛ نوشتار، فایل صوتی، عکس و فیلم. بخاطر همین موضوع لازم است که ما چند موتور جستجو را در نظر گرفته و وب سایت خود را برای این موتورهای جستجو بهینه کنیم.

سه موتور جستجو برای یک بازاریاب محتوا چه هستند؟

  • گوگل (Google)
  • یوتیوب (YouTube)
  • پینترست (Pinterest)

استراتژی های بهینه سازی پیشرفته گوگل

همه ما گوگل را برای سئو و بازاریابی محتوا حیاتی می دانیم. هر پست وبلاگی یا صفحه وب سایتی که ساخته می شود باید کاملا بهینه سازی شود تا به سادگی بررسی، فهرست و رتبه بندی شود. هرچه این کارها را برای گوگل راحت تر کنیم، احتمالا افراد بیشتری محتوای ما را خواهند دید و ترافیک بیشتری خواهیم داشت.

موتور جستجوگر گوگل چندین قسمت دارد. آیا وب سایت خود را برای جستجوی تصاویر بهینه می کنید؟ هر عکس یا فیلمی که شما بر روی سایت خود، در یک پست وبلاگی یا در یوتیوب (فقط ویدئو) قرار دهید توسط گوگل ایندکس شده و در بخش نتایج جستجوی مخصوص عکس یا ویدئو نمایش داده می شود. همچنین عموما ویدئو ها در نتایج جستجوی سنتی نیز ظاهر می شوند. 

چگونه از جستجو های تصویری و ویدیویی در گوگل استفاده می کنید؟

مهم ترین بخش، عبارات کلیدی هستند. استفاده از عبارات کلیدی مناسب برای اسم فایل عکس یا ویدئو، به شما در رتبه بندی جستجوی فیلم و عکس کمک می کند.

اگر می خواهید از ویدئوهایی که برای وبسایت یا وبلاگ خود ایجاد می کنید استفاده کنید و سعی دارید که ترافیک بیشتری را از طریق جستجوی ویدیویی در اختیار داشته باشید، پس باید در انتخاب عبارت کلیدی خود بسیار استراتژیک عمل کنید. از اصطلاحاتی استفاده کنید که مردم ممکن است برای جستجوی ویدئو و متن استفاده کنند.

اگر می خواهید در نتایج تصاویر هم رتبه بندی شوید، حتما اسم برند و کلمات کلیدی مورد نظر خود را بر روی فایل تصویری خود بگذارید. استفاده از این اطلاعات در فایل ها، به شما کمک می کند سهم قابل توجهی از نتایج جستجوی گوگل را به خود اختصاص دهید

تصاویر و ویدئوها، هم در صفحه نتایج جستجوی سنتی و هم در نتایج جستجوی مخصوص به خود نشان داده می شوند.

چرا باید به سراغ موتورهای جستجوگر یوتیوب و پینترست برویم؟

مگر یوتیوب و پینترست فقط کانال های اجتماعی نیستند؟ پس چرا آن ها را به عنوان موتور جستجوگر به حساب آوریم؟

بله، یوتیوب و پینترست کانال های اجتماعی هستند، اما علاوه بر این، سایت هایی با ترافیک بسیار بالا نیز هستند که روزانه هزاران جستجو در آن ها اتفاق می افتد. این دو شبکه، فرصت هایی عالی برای کشف و مصرف محتوا توسط خیل عظیمی از مخاطبان هستند.

یوتیوب بالغ بر میلیاردها کاربر دارد، یعنی بیشتر از یک سوم کاربران اینترنت جهان. این موتور جستجو پتانسیل بالایی از لحاظ جستجو دارد. به خصوص اگر جامعه مخاطب شما افراد بین 18 تا 34 سال باشد. دلیل این امر نیز آن است که در مخاطبین آمریکایی، افراد با این سن در گوشی های تلفن همراه خود فعالیت بیشتری نسبت به هر شبکه تلویزیونی دارند. پینترست هم هر ماه، بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد.

اگر شما از یوتیوب و پینترست برای بازاریابی محتوایی خود به عنوان بخشی از استراتژی سئو استفاده نکنید، به احتمال زیاد فرصت های خود را برای بیشتر کردن مخاطبین خود از دست می دهید.

کاربران یوتیوب و پینترست، به دنبال کشف محتوای تازه هستند. آنها به دنبال تصاویر، ویدئو ها، راهنمایی ها، الهامات، دستورالعمل ها و… هستند. آنها احتمالا هیچوقت چیزی درباره وبلاگ یا حتی برند شما نشنیده اند، اما اگر شما نحوه بهینه سازی محتوای خود را برای هر کانال به خصوصی بدانید، می توانید ترافیک بالایی در وب سایت یا وبلاگ خود داشته باشید.

گزینه های پیشنهادی در بخش جستجوی یوتیوب و پینترست

مانند گوگل، یوتیوب و پینترست هم گزینه های پیشنهادی برای جستجو دارند که به بازاریابان و تولید کنندگان محتوا کمک می کند نیازهای مخاطبین خود را بشناسند. این ویژگی پیشنهاد جستجو، به ما کمک می کند که ویدیو های خود را طوری نامگذاری و بهینه سازی کنیم که مناسب مخاطبین ما باشد. بسیار مهم است که به اصطلاحاتی که مخاطبان استفاده می کنند، توجه کنید.

جستجو در یوتیوب,جستجوگر گوگل,جستجوگر یوتیوب

یوتیوب فرصتی را برای شما جهت تگ کردن، افزودن عبارات کلیدی و نوشتن توضیحات (description) یا تبدیل گفتار به نوشتار (transcript) را برای ویدئویتان فراهم می کند. بهتر است از این سه فرصت استفاده کنید تا ویدئوهای شما بازدید کننده بیشتری داشته باشد. لینک کامل وب سایت را در صفحه ای که ویدئو در آن قرار دارد درج کنید.

چه چیزی در یوتیوب مهم است؟ هدف گذاری های بزرگ، عبارات کلیدی مختص یوتیوب، ویدئوهای آموزشی، تصاویر و رنگ های روشنی که جلب توجه می کنند.

با اینکه، عبارات کلیدی و توضیحاتی که استفاده می کنید در نتایج جستجوی پینترست اساسی و مهم هستند، اما تصاویر شما خود مهم ترین مورد در پینترست هستند. تصاویر عمودی با توضیحی کوتاه، پین هایی با چندین عکس بیشترین تاثیر را دارند، تصاویر رنگارنگ یا تصاویری که توجه مخاطب را جلب میکنند نیز بسیار مفید هستند.

جستجوی ویدیویی,روش جستجو در یوتیوب,سایت پینترست

بهتر است یک توضیح مشخص برای هریک از پین ها قرار دهید. صحبت هایی حاکی از آن است که هشتگ ها در جذب مخاطب در پینترست عملکرد خوبی دارد. در آخر، حتما به پست وبلاگ یا صفحه وب خود با تصویر لینک بدهید تا کاربران به راحتی آن را پیدا کنند.

پینترست و یوتیوب با گوگل متفاوت است

بهتر است بدانید که نحوه جستجوی مردم در یوتیوب و پینترست با روشی که در گوگل انجام می دهند متفاوت است، بنابراین عبارات کلیدی شما لازم است بر این اساس تنظیم شوند. وقتی که در حال تحقیق برای عبارات کلیدی برای پست وبلاگ یا صفحه وب سایت خود هستید، زمانی را در محیط پیش بینی جستجوی یوتیوب و پینترست سپری کنید.  

اگر تاکنون شما از یوتیوب و پینترست به عنوان کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کرده اید، زین پس سعی کنید درباره آنها به عنوان موتورهای جستجوگر فکر کنید، آنها را به برنامه ی سئو خود در سال 2018 بیفزایید و نتایج را بررسی کنید. ساختن محتوایی که قبلا ایجاد کرده اید کار را سخت تر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *