ضروری

نکات مهم در طراحی سایت

اصول طراحی سایت,اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,اصول طراحی سایت فروشگاهی

احتمالا تعدادی از شما عزیزان تصمیم گرفته اید که یک وب سایت جدید فروشگاهی و یا … برای کسب و کار خود راه اندازی کنید. اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید و چه نکاتی را باید در طراحی سایت فروشگاهی رعایت کنید تا بتوانید سایتی مدرن، قدرتمند و کاربرپسند داشته باشید. به همین منظور تصمیم گرفتم مقاله ای تهیه کنم و در آن اصولی را که باید در مراحل طراحی سایت به آنها توجه کنید را برای شما ذکر کنم. پس توصیه می کنم که این مقاله را با تمرکز کافی و در فرصتی که زمان آزاد دارید مطالعه کنید و نکات آن را به خاطر بسپارید.

  • داشتن هدف روشن و مشخص:

تقریبا همه کسب و کارها دارای وب سایت های متفاوتی هستند، زیرا هر کدام هدف متفاوتی دارند. برای مثال سایتی که می خواهد کالای خاصی را به کاربر بفروشد دارای ساختار متفاوتی است نسبت به سایتی که می خواهد یک سرویس را ارائه دهد و در زمینه خاصی تبدیل به مرجع شود. بنابراین ابتدا هدف خود را تعیین کنید تا بتوانید برنامه ها و ساختار سایت خود را در راستای همان هدف دنبال کنید. به یاد داشته باشید که هدف از مهمترین اصول برای شروع هر کاری است.

  • انتقال هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان:

باید محتوایی را برای سایت خود تهیه کنید که در آن هدف سایت به صورت سریع و واضح به بازدیدکنندگان انتقال داده شود و تمام اهدافی که سایت آن را دنبال می کند نیز در آن ذکر شود. سپس محتوای تولیدی را در صفحه درباره ما قرار دهید. طبق تحقیقات موسسه براکت، زمانی که بازدیدکنندگان با سایت جدیدی مواجه می شوند ابتدا به دنبال این می گردند که سایت چه کاری را انجام می دهد و بعد از آن به دنبال منافعی می روند که سایت برای آنها در نظر گرفته است.

  • استفاده از بلاگ:

سایت شما باید دارای بلاگ باشد تا در آن بتوانید محتوای تولیدی خود را قرار دهید و دانش افراد را در مورد حوزه ای که در آن فعالیت می کنید افزایش دهید و یا در مورد ساخت و طراحی محصولی جدید به آنها خبر دهید. در واقع بلاگ برای این منظور استفاده می شود که تخصصتان را به بازدید‌کننده نشان دهید. بازدیدکننده زمانی که متوجه شود شما در حوزه خود متخصص هستید، به شما اعتماد می کند.

  • از دامنه رایگان استفاده نکنید:

برای اینکه بتوانید اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید باید از دامنه ای استفاده کنید که صاحب آن شما هستید. این مهم به بازدیدکنندگان این اطمینان را می دهد که شما دارای برنامه و پشتوانه هستید و برای همین سایت را در دامنه ای که صاحب آن خود شما هستید قرار داده اید. همچنین این مسئله کمک می کند که آدرس اینترنتی شما آسان تر در ذهن بازدیدکنندگان بماند. فقط کافی است به این سوال پاسخ دهید که www.yoursite.com راحت در ذهن می ماند یا www.yoursite.wordpress.com . 

  • برای انتخاب هاست توسعه کسب و کار را در نظر بگیرید:

قبل از اینکه دامنه ای را انتخاب کنید باید به این مسئله فکر کنید که آیا می خواهید در آینده کسب و کار خود را گسترش دهید و یا اینکه کسب و کار شما کوچک باقی خواهد ماند. به عنوان مثال سایت هایی که بر روی پلتفرم wix و یا squarespace قرار می گیرند فقط برای کسب و کارهای کوچک مناسب هستند و نمی توان آنها را توسعه داد. بنابراین برای اینکه در آینده مجبور به انتقال سایت خود به هاستی جدید نشوید همین الان تصمیم بگیرید که می خواهید کار خود را توسعه دهید یا خیر. زیرا انتقال سایت از یک هاست به هاست دیگر می تواند آسیب به سایت وارد کند.

اصول طراحی سایت,اصول طراحی سایت فروشگاه اینترنتی,اصول طراحی سایت فروشگاهی

  • مدیریت سایت و محتوای آن را به وردپرس بسپارید:

وردپرس به دلیل اینکه بسیار ساده، سریع و نیز دارای نسخه فارسی است و همچنین می توان بر روی آن قالب ها و افزونه هایی را نصب کرد، بسیار انتخاب هوشمندانه ای است.

البته وردپرس برای همه سایت ها هم مناسب نیست. اگر بیزینس شما نیاز به ماژول های سنگین و حرفه ای مثل حسابداری، تحلیل تراکنش ها، امتیازدهی پیشرفته به کاربران و باشگاه مشتریان دارد بهتر است از وردپرس استفاده نکنید …

  • ساختار و قالب سایت مدرن و ساده باشد:

باید ساختار و قالب سایت خود را طوری در نظر بگیرید که بازدیدکننده بتواند راحت به قسمت های مختلف سایت دسترسی پیدا کند و دچار گیجی و سردرگمی نشود. دسته بندی صحیح و نمایش آدرس مکانی که بازدیدکننده در آن قرار دارد می تواند مفید باشد.

  • توسعه سلسله مراتب را فراموش نکنید:

شما باید سلسه مراتب ساده ای که شامل صفحه اصلی، صفحه درباره ما و صفحه تماس است را در نظر بگیرید. همچنین باید این سلسه مراتب برای دسته بندی کالاها و سرویس ها نیز وجود داشته باشد.

  • امکاناتی مناسب با وسعت کسب و کار خود برای سایت در نظر بگیرید:

امکانات سایت باید متناسب با وسعت کسب و کار شما باشد. در واقع باید امکاناتی را در نظر بگیرید که به آنها نیاز است و نه بیشتر. امکانات اضافه فقط باعث سنگین شدن سایت و گیجی و سردرگمی بازدیدکننده می شود.

  • بررسی سایت های معتبر در حوزه فعالیت خودتان:

برای اینکه بتوانید به الگوی مناسبی برای نحوه طراحی سایت برسید، بهترین راه مراجعه کردن به سایت های معتبر در زمینه کاری خودتان است. علاوه بر این اگر قرار است که طراحی سایت را به دست طراحی دیگر بسپارید باز هم این راه بهترین روش است تا بتوانید از طراحانی که این سایت های معتبر را طراحی کرده اند استفاده کنید و در واقع کار را به یک گروه متخصص و امتحان پس داده بسپارید. 

  • فرآیند فروش ساده:

فرآیند فروش کالا و سرویس خود را باید ساده و آسان طراحی کنید و از پیچیدگی بپرهیزید. این کمک می کند که بازدیدکننده ای که قصد خرید دارد ترغیب به خرید شود و در میانه فرآیند خرید منصرف نشود. 

  • عکس خود و تیم کاریتان را در سایت قرار دهید:

بازدیدکنندگان زمانی که با یک سایت جدید کسب و کار روبرو می شوند قبل از هر چیز می خواهند متوجه شوند که آیا واقعا صاحب سایت و کسب و کار وجود خارجی دارد یا خیر. پس برای اینکه اعتماد و اطمینان بازدیدکنندگان را جلب کنید تصویر خود و تیم کاری خود را در سایت قرار دهید و مختصری در مورد تخصص هر یک از آنها توضیح دهید.

  • نام برند را به عنوان نام دامنه قرار دهید:

این کار کمک می کند که بحث برند سازی را بهتر و ساده تر انجام دهید. کافی است به دامنه نیوسئو یا دیجی کالا توجه کنید تا متوجه شوید.

  • فرمی ساده برای صفحه تماس با ما در نظر بگیرید:

ساده ترین ساختار و فرم را برای بخش تماس با ما در نظر بگیرید تا بازدیدکننده بتواند خیلی ساده مسائل و ابهامات خود را با شما مطرح کند. همچنین فراموش نکنید که سایر راههای ارتباطی را هم در این صفحه ذکر کنید تا بازدیدکننده بتواند با روشی و راه که مورد دلخواه اوست با شما تماس بگیرد.

  • خبرنامه را فراموش نکنید:

برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان و مخاطبان خود را در مورد آخرین محصولات، سرویس ها، اخبار و مقالات خود آگاه کنید بهتر است فرم عضویت در خبرنامه را در ساختار خود در نظر بگیرید.

  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید:

باید تصاویر با کیفیت و واضحی را از کالاهای خود تهیه کنید تا مخاطب بتواند به راحتی جزئیات آن را با دقت ببیند و متوجه شود که با چه کالا و ساختاری مواجه است.

  • از فونت خوانا استفاده کنید:

فونت مورد استفاده در سایت باید دارای سایز مناسب و خوانا باشد تا کاربر بتواند به راحتی مطلب شما را بخواند و مشکلی از این بابت نداشته باشد.

  • بهینه سازی را فراموش نکنید:

برای اینکه سایت شما بیشتر در دید کاربران باشد و ترافیک و مخاطب بیشتری را داشته باشید باید به اصول بهینه سازی توجه کنید و آن را پیاده کنید. مهمترین مسئله در زمینه سئو سایت، رسپانسیو بودن سایت شما بویژه برای گوشی های همراه است. زیرا امروزه اکثر کاربران با استفاده از موبایل های خود اقدام به وب گردی و خرید می کنند. پس این نکته مهم را فراموش نکنید.

نکات و اصول طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی به پایان رسید. تاکید می کنم که حتما این مقاله را چندین بار بخوانید و سوالات و ابهامات خود را از من بپرسید. بی صبرانه منتظر شما هستم.

24 نظر در مورد مقاله “ نکات مهم در طراحی سایت ” ثبت شده است
  1. جعفر حق شناس

    سلام
    من به هیچ عنوان ازجملا و وردپرس و کلا قالبهای اماده استفاده نمیکنم . و به نظرم هر کسی هم استفاده میکنه در اشتباهه.صفر تا صد باید برنامه نویسی بشه.
    سپاس


  2. جعفر حق شناس

    سلام
    هر چند زیاد وردپرس نمیپسندم ولی مرسی از اطلاعات مفیدتون
    ممون


  3. مهندس مجید درویش زاده

    سلام ممنون از مطلب و سایت خوبتون. با ساده بودن فرایند فروش در سایت و معرفی تیم سایت به صورت تصویری کاملا موافقم


  4. امیر

    سلام
    خسته نباشید
    بابت موضوع خوبتون ممنون
    فقط یه سوال
    چه توصیه ها و راهکاری هست که مثلا از جوملا به وردپرس تغییر دهیم اما دچار کاهش رنک و ایندکس نشویم؟


    • امیر قمصری

      درود
      برای این مورد پیشنهاد می کنم حتما به برنامه نویسان قوی و معتمد مراجعه فرمایید.


  5. davood amini

    سلام آقای قمصری عکس اول این پست چقدر مفهومیه و معنای اصلی طراحی سایت هم در حال حاضر همینه. خیلی از شما ممنونم


  6. سایت ساز

    درود
    بنده طراح سایت هستم؛ این مقاله رو که خوندم واقعا لذت بردم و به دانشم اضافه شد. حتما از این متد و نکات در پروژهام کمک میگیرم.
    ممنونم


  7. Hey You

    سلام. به نظرتون برای سایت فروشگاهی که محدود به یک شهر هست، و مدیر سایت تمایلی به داشتن درگاه فروش اینترنتی نداره، استفاده از وردپرس مناسبه؟
    ب طور کلی برای فروشگاه بهتره از سی ام اس استفاده کنیم یا نه؟
    تشکر


    • امیر قمصری

      درود
      بله
      اگر فروشگاه بزرگی می خواهید بزنید بهتر است از cms قوی فروشگاهی استفاده کنید و یا از بیس سفارش cms اختصاصی بدهید


  8. پالت

    سلام مشکل Amp در چست؟ ارور های ما در عکس زیر معلوم هس برای رفع مشکل چه کاری باید انجام داد؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      تصویر شما را دیدم

      عزیزم حتما به یک برنامه نویس قوی که سئوکار هم هست مراجعه کنید. سایت شما با این تعداد ارور به مشکلات جدی برخواهد خورد


  9. درب اتوماتیک

    سلام دو تا سوال داشتم ممنون میشم پاسخ بدید
    تعرفه طراحی سایت وردپرسی و غیر وردپرسی حدودا چقدر میشه؟
    شما خودتون هم پروژه طراحی سایت قبول می کنید؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      به عوامل بسیار زیادی وابسته است دوست عزیزم
      ما فقط پروژه های بزرگ و خصوصی قبول می کنیم دوست عزیزم


  10. طراحی سایت مشهد

    چطوری تصاویر با کیفیت تو طراحی سایت استفاده کنیم که سرعت لود صفحه پایین نیاد ؟ وقتی حجم رو کم میکنیم کیفیت تصویر میاد پایین


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      با نرم افزارهای مخصوص حجم ان ها را کم کنید نه کیفیتشان را


  11. Ho3ein

    این روزا که آگهی میزنن طراحی سایت در یک دقیقه ! کی میاد دیگه این نکات رو بخونه


  12. مصطفی موسوی

    سلام آقای قمصری
    در مورد رنگ بندی سایت میشه توضیح بدین به نظر شما تو وب سایت ها از چه رنگی بهتره استفاده بشه ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما دوست عزیزم
      این مسئله کاملا تخصصی است و به نوع بیزینس و سلایق کاربران شما برمی گردد


    • امیر قمصری

      درود بر شما

      از این پست استفاده کنید حتما: https://www.newseo.ir/choose-color-website-designing


  13. محسن سقایی

    شما چه فونتی رو پیشنهاد میکنید تو سایت مون استفاده کنیم ؟


    • امیر قمصری

      با سلام
      yekan
      iransans


  14. yasamin

    سلام
    این که اول سایت رو روی یک دامنه رایگان قرار میدن بعدش منتقل می کنن به دامنه پولی این کار به نظرتون مشکل داره ؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. پس بهتر است اگر هم قرار است رایگان استفاده شود از سرویس های بلاگ دهی استفاده کنید


  15. قائمی

    سایت شما فوق العاده است.پاینده باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود