ضروری

هفت استراتژی بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش

استراتژی بازاریابی اینترنتی,استراتژی های بازاریابی اینترنتی,افزایش فروش در بازار رقابتی

بازاریابی اینترنتی بر روی افزایش فروش آنلاین محصولات شما تاثیر بسیار زیادی می گذارد. آیا به دنبال افزایش فروش هایتان هستید، اما نمی دانید چطور این کار را انجام دهید؟ این راهنما به هفت استراتژی بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش های شما می پردازد.

  1. یک تایمر به وب سایتتان اضافه کنید

این ترفند کوچک می تواند تغییرات شگفت انگیزی در فروش های شما ایجاد کند. همه ما آنها را دیده ایم؛ شمارش معکوس برای پایان فروش ها و کد تخفیف برای خرید در 5 دقیقه آینده و غیره.

این تایمرها بی دلیل بر روی سایت قرار نگرفته اند. دلیل آن ایجاد احساس فوریت و اضطرار است. تایمر به مردم می گوید زمان بسیار محدودی برای خرید دارند و آن ها را به خرید کردن زودتر از زمانی که می خواستند مجبور می کند.

ایجاد اضطرار یک روش امتحان شده برای افزایش فروش در بازار رقابتی است. در اینجا به عنوان مثال، تست A/B انجام شده در سایت conversionxl را با هم بررسی می کنیم.

آنها یک تست A/B بین دو صفحه فرود انجام دادند؛ تنها تفاوت این دو صفحه این بود که صفحه دوم تعداد خریدهای صورت گرفته را نشان می داد و یک تایمر شمارش معکوس نیز داشت. 

نتیجه آزمایش چه شد؟ نرخ تبدیل صفحه دوم تقریبا 3 برابر بیشتر از صفحه اول بود و از 3.5% به 10% رسیده بود.

به خاطر داشته باشید، انجام این تاکتیک به سادگی گذاشتن یک تایمر در گوشه صفحه نیست. برای اینکه از این قاعده اصلی جواب بگیرید، باید آن را با دیگر تاکتیک ها و قواعد ترکیب کنید.

برای مثال می توانید به مدل LIFT رجوع کنید. این مدل 6 فاکتور تبدیل را نشان می دهد که باید با هم کار کنند:

  1. ارزش
  2. مرتبط بودن
  3. وضوح
  4. اضطرار
  5. نگرانی
  6. حواس پرتی

استراتژی بازاریابی اینترنتی,استراتژی های بازاریابی اینترنتی,افزایش فروش در بازار رقابتی

  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – از ویژگی Login در فیسبوک استفاده کنید

فیسبوک کارهای زیادی برای بازاریابی آنلاین انجام داده است. حالا، می توانید از فیسبوک حتی در وب سایت خودتان نیز بهره ببرید.

اگر وب سایت یا اپلیکیشنی دارید که نیاز به ورود (Login) دارد، یکپارچه سازی ورود با فیسبوک (Login with Facebook) را در نظر بگیرید.

دکمه جایگزین به کاربران اجازه می دهد بدون ثبت اطلاعات وارد شوند و شما نیز می توانید اطلاعات آن ها مثل لایک ها، علاقه مندی ها، اطلاعات تصویری و غیره را بر اساس پروفایل فیسبوک شان جمع آوری کنید. 

سپس، بسته به اطلاعاتی که جمع آوری می کنید، می توانید صفحه فرود خاصی را به هر کاربر بفرستید، که می دانید به آن علاقه دارد.

فیسبوک به شما اجازه می دهد 50 مدل از اطلاعات مختلف را درخواست کنید. از موسیقی مورد علاقه افراد گرفته تا فعالیت هایی که در مدرسه داشته اند. به گرفتن اطلاعات بیش از حد وسوسه نشوید؛ فقط بر روی اطلاعات ضروری کسب و کارتان تمرکز کنید.

برای آن که ویژگی ورود با فیسبوک را به سایت خود اضافه کنید، باید درخواست خود را در فیسبوک ثبت کرده و منتظر تایید آن باشید. باید هدف خود را از کاربرد اطلاعات کاربران نیز ذکر کنید.

وقتی درخواست شما تایید شد و دکمه ورود با فیسبوک را اضافه کردید، می توانید پیشنهادات شخصی سازی شده به کاربران خود بدهید.

افزایش فروش در سایت,بازاریابی اینترنتی,بهترین راه برای بازاریابی

  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – برای ارسال سفارشات موقعیت شخص را تشخیص دهید

از این استراتژی خلاقانه بازیابی اینترنتی می توانید به همراه استراتژی بالا استفاده کنید، مخصوصا اگر از ورود فیسبوک استفاده کرده و بتوانید اطلاعات مکانی کاربران را بدست آورید.

این کار را می توانید با روشی قدیمی نیز انجام دهید. می توانید بخش “موقعیت” را به فرم ثبت نام وب سایت خود اضافه کنید. وقتی موقعیت مکانی افراد را داشته باشید، خیلی کارها می توانید انجام دهید.

البته، ساده ترین راه برای استفاده از موقعیت مکانی افراد، این است که به آنها پیشنهاد خرید از مغازه ها و فروشگاه های واقعی را بدهیم.

اما این روزها، همه کسب و کارها، فروشگاه واقعی و فیزیکی ندارند. البته این بدین معنا نیست که داشتن اطلاعات مکانی افراد کاربردی نیست.

برای مثال، اگر به صورت اینترنتی لوازم آرایشی می فروشید و متوجه شوید که یکی از مشتریان شما صاحب یک سالن آرایشی است، می توانید از این موقعیت استفاده کرده و تخفیفاتی را برای لوازم آرایش مو، شامپوها و نرم کننده ها در نظر بگیرید.

ما به این کار می گوییم تعیین محدوده جغرافیایی یا بازاریابی بر اساس موقعیت (Geofencing)، که از تکنولوژی GPS استفاده می کند تا متوجه شود چه زمانی کاربر به مرز مجازی نزدیک می شود.

  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – کاری کنید شما را به دوستانشان پیشنهاد دهند

بهترین راه برای بازاریابی چیست؟ پاسخ این سوال این است : استفاده از مشتریان خوشحال برای بازاریابی.

یکی از روش های نوین بازاریابی و فروش، استفاده از روش refer a friend است.

دوستان عزیزم، خوب فکر کنید. بیشتر امکان دارد شما بخاطر تبلیغات به یک فروشگاه بروید، یا بخاطر پیشنهاد دوستانتان؟

من حدس می زنم به خاطر پیشنهاد دوستان!

در واقع، مطالعاتی که Harris Poll انجام داد نشان می دهد که 82% از آمریکایی ها می گویند وقتی می خواهند خریدی را انجام بدهند، به دنبال پیشنهادات خانواده و دوستان خود هستند.

کار شما باید این باشد که در پیشنهادات افراد به اطرافیانشان حضور داشته باشید!

همین مطالعات نشان می دهند که 88% از آمریکایی ها گفته اند که برای پیشنهاد و اشتراک گذاری محصول از طریق شبکه های اجتماعی یا ایمیل به یک مشوق (پول، محصول یا خدمات، اشتراک ویژه مشتریان وفادار، دسترسی سریعتر، هدیه) نیاز دارند.

معمولا چنین چیزی را در اپلیکیشن های حمل ونقل مسافر مشاهده می کنید. برای مثال اپلیکیشن Uber را در نظر بگیرید. وقتی ثبت نام می کنید، به صورت خودکار کد پیشنهاد به دوست را دریافت می کنید.

در آینده، هر وقت یکی از دوستان شما با این کد ثبت نام کند، 5 دلار تخفیف برای خدماتشان دریافت خواهند کرد. در عوض، شما نیز یک سفر رایگان هدیه خواهید گرفت.

تست a/b,روش های نوین بازاریابی و فروش

البته دوستان شما نیز کد پیشنهاد به دوست مخصوص به خودشان را دریافت خواهند کرد، بنابراین این پروسه ادامه خواهد داشت.

وقتی استراتژی پیشنهاد به دوست را برنامه ریزی می کنید، تمرکز خود را بر روی مشوق های قوی و مرتبط به کسب و کارتان بگذارید و به صورت مداوم مشتریان خود را به مشارکت و همکاری دعوت کنید.

  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – پیشنهادهای هدف دار را به مشتریان برتر خود ارسال کنید

یک واقعیت جالب درباره بازاریابی این است که به دست آوردن و جلب یک مشتری جدید، هزینه ای 6 الی 7 بار بیشتر از حفظ مشتری موجود دارد.

مشتریان قبلی شما تا به حال از شما خرید کرده اند، بنابراین بهتر می توانید عادت های خرید کردن آنها را بفهمید. علاوه بر این، تا به حال توانسته اید آنها را به مشتری هدایت شونده تبدیل کنید.

یعنی اگر تمام زمان خود را صرف بازاریابی مشتری های هدایت شونده جدید بکنید، موقعیت ارزشمند خود را برای جذب خریداران قبلی از دست خواهید داد.

با استفاده از استراتژی های حفظ مشتری، این افراد را برای خود نگه دارید. برای مثال، به برترین خریداران خود در پنج سال گذشته نگاهی بیندازید. عادت های خرید و چرخه های خرید آنها را ارزیابی کرده و پیشنهادات هدف دار برایشان ارسال کنید.

علم روانشناسی می گوید: مردم دوست دارند به آنها پاداش داده شود. پیشنهادات خاص، راهی برای نشان دادن احساس قدردانی شماست.

  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – به منظور به دست آوردن لینک، در صفحه های فرود خود از شیرین کاری تبلیغاتی استفاده کنید.

شیرین کاری تبلیغاتی (PR Stunt) شباهت زیادی به بازاریابی ویروسی (viral marketing) دارد. گاهی اوقات هدف دار بوده و گاهی اوقات نه.

این تکنیک برای این طراحی شده است که شرکت شما را، شگفت انگیز، جذاب، تاثیرگذار، خبرساز و غیره معرفی کند.

برای شرکت های کوچک، این یک راه عالی برای جلب توجه و خبرساز شدن است.

بگذارید چند مثال بزنم:

  • لاک ناخن خوردنی KFC: طعم مرغ سوخاری، شما نمی خواین؟!
  • روز جمعه سیاه، بیرون رو انتخاب کن، از طرف شرکت REI: این شرکت در روز معروف جمعه سیاه تعطیل کرده و به تمام کارکنان خود مبلغی را برای بیرون رفتن پرداخت کرد
  • Airbnb: یک کلبه اسکیمویی را به اجاره گذاشت.

با اینکه برخی از شرکت ها نیاز به کار بیشتری دارند (و نیاز به بودجه و نیروی انسانی بیشتری دارند)، با داشتن خلاقیت به اندازه کافی، هر کسی می تواند شیرین کاری تبلیغاتی بکند.

به منظور افزایش مشتری های هدایت شونده و فروش ها، بر روی عبارات اصلی که می خواهید برای آنها رنک بگیرید کار کنید و صفحه فرودی را به صورت ویژه برای شیرین کاری تبلیغاتی در نظر بگیرید.

بنابراین، اگر یکی از اصلی ترین کلمات کلیدی شما “باغبانی” است، باید حول و حوش همین عبارت هم، شروع به شیرین کاری تبلیغاتی بکنید.

در زمان اجرای این استراتژی، خواهید دید که برای کلمات کلیدی مورد نظرتان رنک بالاتری گرفته اید و افراد بیشتری به صفحات فرود شما می آیند و اگر واقعا ایده خوبی را اجرایی کرده باشید، احتمالا این افراد شما را لینک می کنند.

می دانم! ساخت شیرین کاری تبلیغاتی می تواند سخت باشد. بنابراین به یاد داشته باشید:

  • چیزی که می سازید را باید بتوان به خاطر سپرد
  • شیرین کاری های تبلیغاتی موفق معمولا با رویدادهای اخیر بازی می کنند
  • این که چگونه می توانید این شیرین کاری تبلیغاتی را بر روی رسانه ها قرار دهید، را در نظر بگیرید.
  1. استراتژی های بازاریابی اینترنتی – برای تعطیلات، بسته محصولات تخفیف دار بسازید.

برای بسته های پیشنهادی تخفیف دار، هیچ زمانی بهتر از تعطیلات نیست.

مردم در این زمان، تصمیم برای خرج کردن های سنگین دارند. به تازگی Adobe گزارشی را منتشر کرد که در آن پیش بینی می شود فروش های آنلاین در زمان تعطیلات به رکورد 107.4 میلیارد دلاری خواهد رسید.

برای آنکه کسب و کار شما هم در زمان تعطیلات فروش بالایی داشته باشد، باید از استراتژی خاصی استفاده کنید.

این استراتژی را امتحان کنید: هر روز برای کل ماه، یک پیشنهاد بزرگ ارائه دهید.

در این استراتژی، ابتدا به لیست کالاهای خود نگاه کنید. کدام محصول را به تعداد زیاد دارید و می خواهید آن ها را رد کنید؟!

بعد، یک سری پیشنهادات را تنظیم کنید. برای مثال، یکی بخر دو تا ببر، تخفیف، پیشنهاد به دوست و… .

پیشنهاد مورد تایید خود را از طریق بلاگ، شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ، به مشتریانتان ارسال کنید. سعی کنید با ایجاد هیجان در بین کاربران، آنها را به خرید تشویق نمایید.

به خاطر داشته باشید، فراگیر شدن پیشنهادات شما، عنصر کلیدی است. پس به خوبی برای پیشنهادات خود تبلیغات انجام دهید و محصولات خوب و جالبی را پیشنهاد دهید.

هفت استراتژی خلاقانه بازاریابی اینترنتی در اینجا به پایان رسید. امیدواریم به کمک این تکنیک ها، شاهد افزایش فروش در کسب و کار خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود