هشت اشتباه رایج در ایجاد صفحات درباره ما

آموزش ساخت صفحه درباره ما,اطلاعات تماس,جلب اعتماد مشتریان

علی رقم اینکه صفحه درباره ما در اکثر وب سایت ها یکی از پربازدید ترین صفحات است و عمده بازدید کنندگان وب سایت به این صفحه نیز مراجعه می نمایند، اما بسیاری از صاحبان سایت ها و حتی یک متخصص در امور طراحی سایت توجهی چندانی به طراحی و بهینه سازی این صفحه از وب سایت ندارند و به نوعی نسبت به آن سهل انگاری و بی توجهی می کنند. اما جالب است بدانید که صفحه درباره ما یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین صفحات یک وب سایت است و اهمیت آن چندین برابر بیشتر از صفحات مربوط به محصولات مختلف وب سایت است و محتوای آن بارها و بارها توسط کاربران مورد مطالعه قرار می گیرد.

اهمیت ویژه صفحه درباره ما در هر وب سایت از آن جهت است که تجارت آن وب سایت، اسناد اعتباری آن وب سایت و بخش های مختلف آن وب سایت را به کابران معرفی می نماید. این صفحه از وب سایت کاربران را هدایت می کند و به آنها می گوید که به کدام بخش از وب سایت مراجعه نمایند و به نوعی اعتماد کاربران را جلب می نماید. پس می توان گفت که اگر این صفحه به خوبی طراحی شده باشد و در انتخاب مطالب آن دقت خوبی به کار گرفته شده باشد می تواند نرخ تبدیل کاربران به مشتریان بالایی را برای وب سایت به ارمغان بیاورد.

در زیر لیستی از اشتباهات رایجی که صاحبان وب سایت ها در ایجاد صفحات درباره ما در وب سایت خود مرتکب می شوند آورده شده است و شما می توانید با مطالعه و بکار گیری صحیح این نکات در صفحه درباره ما در وب سایت خود نرخ تبدیل کاربران به مشتریان وب سایت خود را بهبود دهید.

اگر شما هم در ایجاد صفحه درباره ما در وب سایت خود دقت چندانی به خرج نداده اید، خوب است با توجه به نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است بررسی کنید که آیا شما نیز اشتباهات رایج در زمینه ایجاد صفحات درباره ما را مرتکب شده اید یا خیر.

  • ایجاد توضیحات طولانی و غیر ضروری درباره صاحب وب سایت و عدم ایجاد مطالبی در رابطه با زمینه کاری و تجاری وب سایت.

بسیاری از افراد تصور می کنند که در صفحه درباره ما در وب سایت خود باید تمام نکات و جزییات مربوط به خودشان را ذکر کنند و تمامی داستان های زندگی خود را نقل نمایند. درست است که بسیاری از کاربران بسیار مشتاق هستند که مطالبی درباره سرگذشت و چگونگی شروع به کار صاحب وب سایت و تجارب کاری او بدانند اما این مطالب باید به گونه ای کاملا خلاصه و نکته به نکته ذکر شود و از ذکر جزییات بی اهمیت صرف نظر گردد.

به جای قرار دادن چنین مطالبی صاحبان وب سایت ها باید در صفحه درباره ما در وب سایت خود تاریخچه مختصری از کار و تجربه خود در زمینه مورد نظر بگویند و سپس به کاربران توضیح دهند که کار آنها چه منافعی می تواند برای کاربران داشته باشد و چه مزیت هایی به کار افراد دیگر در همین صنف کاری دارد. کاربران علاقه مند هستند بدانند شما چه کاری برای آنها انجام خواهید داد.

توضیحات خود را با زبان ساده و بدون پیچیدگی و بکار گیری زبان مخصوص به تجارت خود (زبانی که در آن از عبارات و اصطلاحاتی استفاده می شود که برای کاربران نا آشنا است) توضیح دهید سعی کنید اندکی مایه طنز و شوخی به توضیحات خود بیفزایید و در نوشتن تمامی مطالب منافع کاربران و اینکه کار شما چه سودی برای آنها خواهد داشت را لحاظ کنید. شما می توانید برای شروع سوالات زیر را از خود بپرسید و با توجه به پاسخ های آنها شروع به نوشتن نمایید:

  • کمپانی شما چه زمانی و چگونه شروع به کار نمود؟
  • موسسان این کمپانی چه کسانی هستند؟
  • چه مساله ای نقطه شروع و ایده آغاز این کار را به شما داد؟
  • ارزش های اصلی و مزایای کلی کار شما چه می باشند؟
  • انگیزه شما در تجارت چیست؟
  • عدم ایجاد توضیحات درباره هدف کلی وب سایت و نقاط قوت و برتری تجارت مربوطه.

در صفحه درباره ما صاحبان وب سایت ها باید به شیوه ای کلی و عمومی محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند و نقاط قوت آنها را برای کاربران بشمارند و بگویند که چه چیزی موجب می شود که محصولات و خدمات آنها از دیگر کمپانی ها متمایز باشد. صاحبان وب سایت ها باید اندکی مایه اغراق و بزرگ نمایی را در معرفی هدف ها و برتری های کار خودشان به کار دیگران، در صفحه درباره ما بکار بگیرند.

شما باید در صفحه درباره ما در وب سایت خود کاری کنید که کاربران تصور کنند که به وب سایت درستی مراجعه نموده اند و اینجا همان جایی است که می خواهند خرید های خود را انجام دهند. شما باید در این صفحه به گونه ای محصولات و خدمات خود را با رقبای خود مقایسه کنید و برتری های کار خود را بیشتر به معرض نمایش بگذارید تا بتوانید کاربران را از کیفیت کار خود مطمئن نمایید.

  • عدم وجود یک فرم “opt-in” مناسب در محل قابل دیدی از صفحه درباره ما.

حتی اگر صفحه درباره ما در وب سایت شما پر بازدید کننده ترین صفحه هم نباشد، باز هم اغلب کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند نگاهی به این صفحه می اندازند. اگر شما در صفحه درباره ما در وب سایت خود یک فرم “opt-in” در جایی که کاملا قابل دید باشد قرار ندهید، بسیاری از کسانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند تنها برای یک بار این کار را انجام خواهند داد و پس از آنکه از وب سایت شما خارج شوند و هیچ گاه مجددا به وب سایت شما باز نخواهند گشت.

با قرار دادن یک فرم “Opt- in” که پیشنهاد جذابی برای عضویت به کاربران می دهد شما می توانید کاربرانی را که تنها قصد داشته اند یک بازدید ساده از وب سایت شما انجام دهند به مشترکین مجله اینترنتی یا ماهنامه ایمیلی خود مبدل کنید و کاری کنید آنها مجددا به وب سایت شما مراجعه نمایند. شما می توانید برای این لیست ایمیلی خود مطالب مرتبطی ارسال نمایید و به مرور زمان اعتماد آنها را جلب نمایید تا آنها به مشتریانی مبدل گردند که از وب سایت شما خرید می نمایند.

  • قرار ندادن اطلاعات تماس و یا اطلاعات مربوط به سایر روش های ارتباطی مثل ایمیل و … در صفحه درباره ما.

این اشتباه می تواند برای صاحبان وب سایت ها بسیار گران تمام شود. صفحه درباره ما باید حد اقل حاوی یک آدرس ایمیل باشد که کاربران بتوانند در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری دارند از طریق آن اقدام نمایند. بسیار از افراد هنوز هم روش ارتباطی مثل ایمیل و تماس تلفنی را به عنوان راهی برای بررسی اعتبار یک تجارت و امکان اعتماد به آنها در نظر می گیرند.

  • قرار دادن اطلاعات اضافی و پر کردن صفحه با حجم عظیمی از اطلاعات.

در هنگام نوشتن مطالب در صفحه درباره ما شما باید به خاطر داشته باشید که در حال نوشتن رمان نیستید بلکه باید مطالب را به کوتاه ترین شکل ممکن بنویسید. تعداد کلمات مطالب موجود در صفحه درباره ما باید چیزی در حدود 300-400 کلمه باشد.

  • پر کردن صفحه با نوشته ها و عدم استفاده از المان های دیداری در صفحه درباره ما.

باید برای شما جالب باشد که بدانید مغز انسان المان های دیداری مثل تصاویر را 60000 بار سریع تر از متن ها آنالیز می نماید و از این رو افراد به المان های دیداری بیشتر از متن ها علاقه مند هستند و هنگامی که به صفحه درباره ما در یک وب سایت مراجعه می نمایند اولین چیزی که توجه آنها را جلب می کند و موجب می شود که احساس مثبتی نسبت به آن داشته باشند، المان های دیداری می باشد. بیشتر افراد زمان و انرژی خود را صرف خواندن مطالب شما نمی کنند و از این رو می توان گفت که استفاده از المان های دیداری می تواند آن ها را در یک نگاه به وب سایت شما جذب نماید.

  • ارجاع ندادن به صفحات پربازدید و محصولات پرطرفدار در وب سایت.

صفحات پربازدید و محصولات پرطرفدار وب سایت شما سرمایه های شما هستند و شما باید بتوانید از آنها به درستی استفاده نمایید. زمانی که کاربران به صفحه درباره ما در وب سایت شما مراجعه می نمایند اگر شما بتوانید آنها را به مطلب یا محصولی ارجاع دهید که توجه آنها را جلب نماید احتمال اینکه بتوانید آن کاربران را به مشتری تبدیل نمایید بسیار زیاد خواهد شد. حال کدام صفحات و محصولات هستند که می توانند توجه کاربران را جلب نمایید؟ پاسخ این سوال روشن است، صفحاتی و محصولات پرطرفدار تر شانس بیشتری برای جلب نظر کاربران دارند.

اگر شما کاربران خود را به این صفحات ارجاع ندهید ممکن است آنها به صورت احتمالی به هر یک از صفحات وب سایت شما مراجعه نمایند و آن صفحات نتوانند به قدر کافی نظر آنها را جلب نمایند و لذا کاربران از خرید کردن از وب سایت شما منصرف شوند.

  • استفاده نکردن از مستنداتی که نشان دهنده اعتبار اجتماعی و قابل اعتماد بودن مسئولین وب سایت می باشد.

داشتن اعتبار اجتماعی و قابل اعتماد بودن برای مشتریان یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین پارامترها در زمینه بازاریابی اینترنتی و فروش اینترنتی می باشد. اگر شما مستنداتی مبنی بر رضایت کاربران و یا معتبر بودن تجارت خود در صنف کاری خود دارید (مثلا پروانه کیفیت، لوح مشتری مداری و …) باید آنها را در صفحه درباره ما در وب سایت خود قرار دهید تا بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید و آنها را متقاعد کنید که وب سایت شما بسیار معتبر و قابل اعتماد می باشد.

دقت داشته باشید که می توانید به عنوان اسنادی برای جلب اعتماد مشتریان از لینک دادن به مقالات و مطالبی که در آنها از شما نام برده شده است و یا انجمن ها و کنفرانس هایی که در آنها شرکت داشته اید و یا حتی هر مدرکی که نشان دهند رضایت مشتریانی باشد که از شما خرید کرده اند، استفاده نمایید.

1 نظر در مورد مقاله “ هشت اشتباه رایج در ایجاد صفحات درباره ما ” ثبت شده است
  1. نگار یزدانی

    سلام بسیار مطلب خوبی بود

    بله صفحه درباره ما رو خیلی از ما جدی نمیگیریم

    موفق باشید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود