طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی – بازاریابی محلی

استراتژی محلی,بازاریابی محلی,تکنولوژی های صدا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 5]

در طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی، بازاریاب ها علاوه بر حوزه کلیدی اسنیپت ها که در مقاله گذشته بازاریابی اینترنتی نیوسئو مطرح شده است، بر روی بازاریابی محلی نیز تمرکز می کنند. 

موقعیت های محلی (Local opportunity) 

نیاز به سرمایه گذاری های جدی در زمینه بازاریابی محلی احساس می شود. می توانیم به صراحت ببینیم جستجوهایی از منظر گرایش به خرید و یا انجام عکس العمل کاربر چقدر اهمیت دارند.

تنظیم آدرس و موقعیت برای وب سایت، تنها کار لازم برای بازاریابی محلی نیست. برای دیده شدن حداکثری، باید برنامه بازاریابی محلی مشخصی وجود داشته باشد که نه تنها عناصر فنی را پوشش دهد، بلکه مناسب برای تمامی قابلیت های دستیارهای صوتی نیز باشد.

ما می دانیم که فاکتورهای ارتباط با کاربر، نقش بزرگی در الگوریتم های رتبه بندی صفحات وب سایت های محلی دارند، اما درک ما از معنی واقعی آن شاید کمی محدود باشد.

ارتباط با کاربر تنها یک معیار اجتماعی نیست، بلکه در واقع یک دنیای واقعی است. برای مثال، گوگل، نه تنها می داند شما چه چیزی را جستجو می کنید؛ بلکه می داند کجا هستید و کجا می روید (از طریق داده های Location)، چه چیزی تماشا می کنید (از طریق یوتیوب)، به چه چیزهایی علاقه دارید، و کجا می روید (از طریق جستجوی پروازهایی که انجام می دهید، و داده های Map). بنابراین باید به تمامی این داده ها دسترسی داشته باشیم تا بیشترین تاثیر را بگذاریم.

به عنوان مثال خوبی برای این بخش، قبلا به اهمیت و استراتژی نظرات مشتریان و کاربران اشاره کردیم. نظرات، اینجا، نقش پررنگی را در برنامه محلی ایفا می کنند. داشتن استراتژی برای به دست آوردن نظرات واقعا اهمیت دارد، بنابراین سعی کنید بازدیدکنندگان را علاقه مند به گذاشتن نظر کنید. برای این کار باید فعالانه تمامی سایت های کلیدی نظردهی را زیر نظر بگیرید، نه فقط سایت هایی که خودتان می پسندید!

از استراتژی ایمیل مارکتینگ خود نیز برای نیل به این هدف استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که خبرنامه و ایمیل های پیشنهادی شما، برنامه محلی کلی شما را پشتیبانی می کنند.

داشتن استراتژی محلی برای شبکه های اجتماعی نیز مهم است. سعی کنید بهترین مشتریان و بیشترین بازدیدکنندگان محلی خود را بشناسید و آنها را مجاب کنید از شما خرید کنند.

انجام چنین کاری ساده تر از آن است که فکرش را بکنید؛ می توانید از ابزارهای نظارت بر اشارات صورت گرفته (mention monitoring) در Twitter نیز استفاده کنید تا نه تنها عبارت های کلیدی را جستجو کنید، بلکه حتی طول و عرض جغرافیایی مورد نظر خود را نیز جستجو نمایید.

جستجوی پیشرفته به شما امکان جستجوی توییت ها با موقعیت مکانی یا موقعیت مکانی ذکر شده را می دهد. این قابلیت می تواند برای تحقیقاتی که پیرامون جستجوی موقعیت مکانی صورت می گیرد استفاده شود.

بازاریابی محلی

استراتژی محلی,بازاریابی محلی,تکنولوژی های صدا

اگر بخواهیم بیش از این از فرصت خود استفاده کنیم، باید جور دیگری به موضوع بازاریابی محلی نگاه کنیم. برای درک آن، باید به پروسه فکریمان درباره سفر کاربر بپردازیم.

تلاش برای مشخص کردن و ترسیم نقشه سفر تمامی کاربران بالقوه کسب و کار چالش بسیار سختی است.

بیایید دوباره به سراغ مثال ماشین چمن زنی برویم. این بار اما، می خواهیم از زاویه خرده فروشی به مسئله نگاه کنیم که 20 مایل آن طرف تر از جستجوکننده قرار دارد. در این سناریو، باید به این فکر کنیم که اگر مدل McCulloch را می فروشیم، چطور باید قبل از فروشندگان دیگر، نظر مشتری را جلب کنیم.

وقتی ما به عنوان مشتری، کالایی که می خواهیم را پیدا می کنیم، به دنبال فاکتورهای بعدی هستیم. 

طبیعتا نه تنها به دنبال فروشگاهی خواهیم بود که مدل کالای مورد نظر ما را می فروشد، بلکه به دنبال ساعات باز بودن این فروشگاه نیز خواهیم بود. شاید حتی سوالات خاص دیگری نیز داشته باشیم. برای مثال اینکه آیا این فروشگاه پارکینگ دارد یا نه و یا اینکه آیا در زمان های مورد نظر ما خلوت هستند یا شلوغ و یا اینکه کد تخفیفی ارائه می دهند یا خیر.

این فاکتورهای ثانویه، گامی منطقی هستند. به خصوص برای کسب و کارهایی که به این شکل کار می کنند. برای مثال دندانپزشک ها، پزشک ها، سالن های زیبایی و حتی بازرگانی. توانایی رزرو کردن لوله کش برای زمانی خاص از طریق صدا می تواند بازی را عوض کند.

محله خود را بشناسید

به عنوان یک کسب و کار محلی، ضروری است که به خوبی تمام محل های اطراف خود را بشناسید و بتوانید اثبات کنید که نسبت به اطراف خود شناخت کافی دارید. برای این مسئله می توانید به حرف زدن مردم درباره نشانه های کلیدی دقت کنید.

ما اغلب از اسامی مختصر و محاوره ای استفاده می کنیم که به صورت قراردادی آنها را میشناسیم. اگر یک مکالمه معمولی را در نظر بگیرید، شاید ببینید که به دلیل استفاده نکردن از این کلمات در محتوای سایت یا اپلیکیشن، برخی کاربران را از دست داده اید.

تکنولوژی صدا در تفریح و سرگرمی

جستجوی صوتی,جستجوی موقعیت مکانی,دستیارهای صوتی

حالا، نوبت به تفریح می رسد. مانند بخش بازی های App Store، به آن فکر کنید. اینگونه شاید کمی منطقی به نظر برسد، اما در واقع این بخش صنعتی جداگانه و با اهمیت است.

صدا، می تواند عصر جدیدی را در تفریح و سرگرمی بنا کند. با اینکه برخی از شما ممکن است با خود فکر کنید نمی شود از این مخاطبین پرشور و نشاط سود و منفعتی به دست آورد، اکثریت برندها آنقدر باهوش هستند که از این فرصت برای ارتباط با کاربر و ایجاد آگاهی نسبت به برند استفاده کنند.

برخی بازی سازها، ترجیح می دهند بازی ها و چیستان هایی بسازند که ذهن را ورزش دهد. اما برخی بازی سازهای دیگر نیز از این مسئله به نفع خودشان استفاده می کنند. به این فکر کنید صدا چطور می تواند مسئله را برای مربیان تغییر دهد و چطور می تواند داوری بازی ها را تغییر بدهد. فرصت استفاده از تکنولوژی های صدا برای بازی سازها بی نهایت است و می تواند حدودا 25% از کل ماجرای بازی سازی را، طبق آمار موجود تغییر دهد.

روش های کسب درآمد در این روش هنوز ناشناخته است، اما موقعیت هایی که برای تبلیغات در این روش وجود دارد قابل توجه است. چرا که تکنولوژی بلاک چین (Blockchain) می تواند پرداخت ها را نیز بسیار ساده تر کند.

معرفی استراتژی صدا (voice strategy) در بازاریابی محلی دستیارها و جستجوهای صوتی، در اینجا به پایان رسید. در قسمت بعدی این مقاله به معرفی فرصت ها و مهارت های لازم برای استفاده از رابط های صوتی در کسب و کارها میپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *