طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی – نتیجه گیری

بهینه سازی محتوای سایت,تکنولوژی صوتی,جستحوی صوتی حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 4.4]

طراحی پلن بازاریابی برای جستجوی صوتی، در مقالات گذشته نیوسئو در سه بخش مطرح شد. در اینجا قصد داریم به نتیجه گیری مطالب بپردازیم و کار طراحی مارکتینگ پلن را تمام کنیم تا شما دوستان عزیز بتوانید تیم بازاریابی اینترنتی خود را با مهارت های لازم برای دستیارها و جستجوهای صوتی آشنا کرده و خود را در صدر نتایج جستجوهای کاربران قرار دهید.

رسم نقشه سفر کاربر (User journey mapping)

چگونه می توانید یک برنامه یکپارچه با تمام پیچیدگی ها بسازید، که اهداف شما را برآورده کند؟ پاسخ این سوال با رسم نقشه کاربر شروع شده و پایان می یابد.

من به شخصه حالا به عنوان بخشی از چالش های بازاریابی این کار را انجام می دهم. مخاطبین متنوع و تعداد زیاد دستگاه ها و تکنولوژی های مختلف همگی به این معنی هستند که ساخت یک استراتژی یکپارچه از هر زمان سخت تر شده است. هدف قرار دادن کاربر و مرکزیت او، تنها راه فرار از این آشفتگی و هرج و مرج است.

خود صدا تفاوتی ایجاد نمی کند. تفاوت کلیدی در اینجا، این واقعیت است که در این دنیای جدید، سفر کاربر بستگی به مکالمه (یا مجموعه ای از مکالمات) دارد.

رسم نقشه سفر مکالمات (Conversation journey mapping)

با اینکه تکنولوژی هنوز آنقدر ها از مکالمات در صدا پشتیبانی نمی کند، اما بهتر است بدانیم که با توجه به شتاب پیشرفت تکنولوژی، مکالمات هم با سرعتی بیشتر از آنچه که فکرش را بکنیم پشتیبانی خواهند شد.

از برخی منظرها، زمان بندی این پیشرفت بی اهمیت است. پروسه ی کاری که شما بر روی مجموعه مکالمات با مشتری به خاطر محصولات و خدمات انجام می دهید نیز به همان اندازه برای یک جستجوکننده بی اهمیت است.

بهینه سازی محتوای سایت,تکنولوژی صوتی,جستحوی صوتی

حالا بیایید با استفاده از همان مثال ماشین چمن زنی که در قسمت قبلی این مقاله مطرح شد، تمرینی برای نقشه مکالمات انجام دهیم:

[من] بهترین ماشین چمن زنی با قیمت زیر 500 پوند چیست؟

[دستیار صوتی] اندازه چمن های شما چقدر است؟

[من] آنقدر بزرگ نیست.

[دستیار صوتی] بسیار خب. مدل سیلندر را ترجیح می دهید یا مدل روتاری را؟

[من] نمی دانم. چطور باید انتخاب کنم؟

[دستیار صوتی] اگر می خواهید چمن های شما خیلی صاف بشوند، مدل سیلندر بهتر است. اگر نه روتاری بهتر است.

[من] بسیار خب، پس قطعا روتاری را انتخاب می کنم!

[دستیار صوتی] انتخاب خوبی است. در این صورت، بهترین گزینه های پیش روی شما McCulloch M46-125WR یا BMC Lawn Racer است.

[من] کدام بهتر است؟

[دستیار صوتی] طبق سایت Trustpilot ،McCulloch 4.5 ستاره از 36 نظر به دست آورده است و BMC نیز 3.5 ستاره به دست آورده است. گزینه McCulloch ارزان تر هم هست. آیا می خواهید بهترین فروش یا فروشگاهی که در نزدیکی شما آن را می فروشد را پیدا کنم؟

[من] اگر ممکن است، می خواهم آنها را ببینم.

[دستیار صوتی] بسیار خب، محصولات ABC Lawn از شما 12 مایل فاصله دارد و ساعت 11 صبح هم باز است. آیا می خواهید به آنجا بروید؟

[من] عالی است.

فرصت های بهینه سازی یا تولید محتوا برای این تکنولوژی کدام ها هستند؟

به دقت به مطالب بالا نگاه کنید. می توانید ببینید چه موقعیت هایی ظریفی در مکالمات وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید. حال به وسیله تولید محتوا و یا دیگر روش های بهینه سازی.

برای آنکه منظورم را بهتر متوجه شوید، به لیست زیر نگاه کنید:

  • راهنمایی– بهترین ماشین چمن زنی با قیمت زیر 500 پوند
  • راهنمایی- ماشین چمن زنی سیلندر در مقابل ماشین روتاری
  • استراتژی نظرات مشتریان برنامه ای برای جمع آوری نظرات بیشتر بسازید
  • بهینه سازی- استراتژی بهینه سازی محتوای سایت برای استفاده بهتر از featured snippet
  • جستجوی محلی- لیست کسب و کار خود را به گونه ای بهینه کنید که شامل نظرات، تعداد دفعاتی که باز شده اند و غیره باشد.
  • قرارهای ملاقات- سیستم آنلاین برای تنظیم قرارهای ملاقات راه اندازی کنید و آن را برای صدا بهینه نمایید

برای توسعه چنین نقشه هایی، درنظر گرفتن موضوع و محتوای مکالمه نیز اهمیت دارد.

کمتر کسی با استفاده از صدا در مکان های شلوغ، مانند مکان های عمومی، اتوبوس، یا قطار راحت است.

در واقع، رابط های صوتی بیشتر در جاهای خصوصی، مانند خانه یا ماشین یا جاهایی کاربرد دارند که بخواهیم چند کار را در آن واحد انجام بدهیم.

درک این مسئله می تواند به شما کمک کند مکالمات ممکن را تشخیص دهید و برای چنین موقعیت هایی بهینه سازی انجام دهید.

برای انجام این بهینه سازی ها به چه افرادی نیاز داریم؟

انجام مواردی که بالا گفته شد، نیاز به کار و همت بالایی دارد و در حالی که برخی مشخصات بازاریابی صوتی هنوز نیاز به پیشرفت دارند، به مجموعه مهارت مشخصی برای اجرای استراتژی های منسجم نیاز داریم.

برای اکثریت کسب و کارها، این مسئله به معنی ساخت گروه پروژه، از همان افراد سابق است. اما آن دسته از سایت هایی که موقعیت های بزرگ تری برایشان فراهم است، احتمالا می خواهند تیم مجزایی برای انجام این کار تشکیل دهند.

من لیستی از نیازهای این تیم تهیه کرده ام:

  • توسعه دهنده- با مهارت های خاصی در ساخت Google Home Actions، Alexa Skills و غیره.
  • محقق- برای کار با گروه های مشتری و فهم اینکه آنها چطور از قابلیت های صوتی استفاده می کنند. همچنین به منظور شناخت موقعیت های موجود برای پیشرفت.
  • سئوکار- برای کمک به اولویت بندی تولید محتوا و ساختار بندی و بهینه سازی آن.
  • نویسنده- به منظور ساخت محتوای طولانی و راهنماهای ضروری.
  • کارشناس تجربه کاربری صوتی- متخصص رسم نقشه های مکالمه و اجرای آنها در نقشه سفر کاربر، برای محتوا و پلتفرم های متفاوتی که برند شما از آنها استفاده می کند.

دستیار صوتی,دستیار صوتی گوگل,دستیارهای صوتی

نتیجه گیری

اگر این مقاله را تا به اینجا دنبال کرده اید، احتمالا دست کم به این بخش از تکنولوژی علاقه مند هستید. تا به اینجا فهمیدیم که تکنولوژی صوتی پیشرفت سریعی داشته و مزیت های زیادی برای کاربران به همراه دارد.

وقتی این دو فاکتور کلیدی را ترکیب می کنیم، با توجه به قیمت پایینی که برای دسترسی به این تکنولوژی مورد نیاز است، فقط می توانیم به یک نتیجه برسیم: عصر و دوره جدیدی از فعالیت کامپیوترها را تجربه می کنیم.

این جمله هم برای دنیای دیجیتال، و هم برای دنیای بازرگانی مفهوم پیچیده و گسترده ای دارد. علاوه بر این، هر کس اولین گام ها را در این تکنولوژی بردارد، سود زیادی می کند.

در واقع، باید به اندازه کافی آموزش ببینیم و فکر کنیم که چطور رابط های صوتی می توانند کسب و کار ما را در آینده دگرگون نمایند. اما واقعا چه کسی می داند که این تکنولوژی در نهایت سر از کجا در می آورد؟

برای بعضی کسب و کارها، تغییرات کمی حاصل می شود، برای برخی دیگر این تغییرات زیاد است. اما خبر خوب برای بازاریاب های جستجویی این است که تاکتیک ها و مهارت های زیادی که در حال حاضر هم از آن ها استفاده می شود، نقش پررنگی را در آینده ایفا خواهند کرد.

مهارت های موجود

  • featured snippetها و answer Boxها، در آینده مهم تر از این هم خواهند شد. چرا که می توانند پاسخی برای میلیون ها جستجوی صوتی باشند.
  • جستجوی کلمات کلیدی نقش گسترده تری در شکل دهی به استراتژی های بهینه سازی برای تکنولوژی صوتی دارد . چرا که بازاریاب ها بیشتر به زبان طبیعی که مخاطبین شان از آن استفاده می کنند، تمایل خواهند داشت.
  • نقش سئو محلی بیشتر از تنها نشان داده شدن در موتورهای جستجو خواهد شد.
  • لحظه های طلایی بیشتر و خاص تر از قبل خواهند شد. اهمیت تحقیق و مطالعه بر روی این لحظات به منظور شناسایی آنها، بیشتر خواهد شد.

فرصت های جدیدی که می توانید از آنها استفاده کنید

  • افزایش استفاده از محتوا، به دلیل استفاده از این تکنولوژی به صورت روزانه؛ پس به این فکر کنید که از چه نوع محتواهای دیگری می توانید استفاده کنید تا از این فرصت ها بهره مند شوید.
  • به یکپارچگی اینترنت اشیاء فکر کنید و اینکه برند شما می تواند برای چنین دستگاه هایی محتوا تولید کند و به مردم برای استفاده بیشتر از آنها کمک کند.
  • به این فکر کنید که از چه مهارت ها یا اعمالی می توانید استفاده کنید تا در بخش “تفریح و سرگرمی” موفق شوید. این مسئله بیشتر مربوط به برقراری ارتباط و ایجاد آگاهی نسبت به برند است، تا این که مربوط به تبدیل و فروش باشد، اما باز هم بازار زیادی را به وجود خواهد آورد. به بازی های کوتاه، واقعیت های جالب، جوک ها و غیره فکر کنید.

نقشه سفر مکالمه، مهارت جدید و قدرتمندی است که می تواند برای انسجام محتوا از آن استفاده شود. امیدواریم بتوانید با طراحی پلن بازاریابی مناسب در نتایج جستجوی صوتی کاربران در دستیار صوتی گوگل و سایر دستیارهای صوتی قرار بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *