3 تغییر بازاریابی و تبلیغات در سال 2018

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی و تبلیغات,بازاریابی و تبلیغات 2018 حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 3.4]

بازاریابی و تبلیغات در سال 2018 چه تغییراتی خواهند کرد؟

بازاریابی اینترنتی، مدتی است که شاهد تغییرات شگرفی نبوده است. قطعا، ما مجبور به بهینه سازی وب سایت های خود برای به وجود آوردن تجربه کاربری بهتر بر روی موبایل و همچنین سئو سایت متناسب با جدیدترین الگوریتم های گوگل بودیم. شبکه های اجتماعی هم رونق بیشتری پیدا کرده اند؛ اما اتفاق خیلی خاصی هم در زمینه شبکه های اجتماعی نیفتاده است.

به نظر می رسد سال جدید، کمی متفاوت خواهد بود. اما نمی توانیم یک گوشه بنشینیم و منتظر آمدن تغییرات باشیم. ببینید در حال حاضر چه چیزی در حال اتفاق افتادن است؛ شبکه های اجتماعی در حال تغییر هستند، قانون در حال تغییر است. به سادگی می توان پیش بینی کرد که این صنعت شاهد تغییرات زیادی در سال 2018 خواهد بود. در زیر می توانید 3 جنبه ای که دورنمای جدید بازاریابی را شکل می دهد، ببینید.

  1. حریم خصوصی

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی و تبلیغات,بازاریابی و تبلیغات 2018

به سادگی می توانیم ادعا کنیم که اینترنت بیشتر مکانی برای آگهی و تبلیغات شده است. وب سایت ها از کوکی هایی استفاده می کنند که به کمپانی های مختلف اجازه می دهد مشتریان خود را از میان بازدیدکنندگان این وب سایت ها، بسته به اینکه با مرورگرهای خود بیشتر به کدام بخش های اینترنت می روند، انتخاب کنند. کاربران به صورت مداوم در حال تغییر دستگاه های خود هستند و به همین خاطر هم نظارت بر تمامی فعالیت های کاربران مشکل است. حتی بازاریاب های زیرک هم به سختی کار می کنند تا کانال های با بیشترین تاثیر را پیدا کرده و از طریق این کانال ها و روش های خاص خود، مشتریان مورد نظرشان را جلب کنند.

اما هنوز هم این کار شدنی است. بهترین ابزارهای بازاریابی می توانند بر داده های کاربران نظارت کرده، آنها را به هم مرتبط کنند و مشتریان مورد نظرشان را جذب کنند. اما محدودیت و ملاحظات خاص مربوط به حریم خصوصی، استفاده از این ابزارها را برای تبلیغات اینترنتی دشوار کرده است.

Ad blockerها یا مسدودکننده های تبلیغات، یکی از این چالش ها هستند. طبق گزارش PaigeFair report که در ژانویه منتشر شد، 11 درصد از کاربران اینترنت از ابزارهای مسدودکننده تبلیغات استفاده می کنند؛ این آمار نسبت به سال قبل 30 درصد افزایش داشته است. مصرف کنندگان می خواهند از حریم خصوصی، امنیت و زمان خود در برابر مزاحمت تبلیغات محافظت کنند. برای مقابله با این ابزارها، برخی وب سایت ها از wallهایی استفاده می کنند که به وب سایت هایی که از مسدودکننده تبلیغات استفاده می کنند، اجازه دیدن محتوای وب سایت را نمی دهند. این سایت ها از کاربران درخواست می کنند که به صورت دستی، ابزار مسدودکننده تبلیغات خود را غیرفعال کنند، اما 74درصد از افراد در گزارش PaigeFair گفته اند که پس از مواجهه با این پیغام، آن وب سایت را ترک کرده اند.

  1. ویدئو زنده

تبلیغات و بازاریابی,حریم خصوصی,هوش مصنوعی

محتوای تصویری، محبوبیت بیشتری در اینترنت پیدا کرده است و بسیاری از کمپانی ها قصد دارند از محتوای تصویری به عنوان ابزار اولیه ارتباطی خود در سال 2018 استفاده کنند. این بدین معناست که محتوای چندرسانه ای، ویدئوهای خلاقانه، GIFها، ممزگرافی و غیره امسال محبوبیت بیشتری پیدا خواهند کرد. البته دلیل بسیار خوبی هم برای این مسئله وجود دارد: کاربران با محتوای بصری بهتر ارتباط برقرار می کنند.

از بین تمامی این فرمت های تصویری، ویدئوها محبوبیت بیشتری دارند. مطالعه Buffer در سال 2016 نشان داد که بیش از 80 درصد از بازاریاب ها تمایل به ساخت ویدئوهای بیشتری داشتند. در آن زمان، 42 درصد از بازاریاب ها هم بر روی انتشار ویدئوهای زنده تمرکز داشتند. در همان سال، فیسبوک اعلام کرد که ویدئوهای زنده، حدودا سه برابر ویدئوهای عادی بازدیدکننده دارد. این ویدئوها همچنین، 10 برابر نظرات بیشتری به دست آورده بودند. ویدئو زنده طرفدار بیشتری دارد چون باورپذیر است، به دست انسان ساخته می شود و امکان به وجود آمدن خطای انسانی در آن وجود دارد. (و دیدن این خطای انسانی از سوی کاربران جذاب است!)

ویدیو زنده فقط در مقابل ویدئوی ضبط شده قرار ندارد، بلکه در مقابل همه چیز قرار دارد. طبق گزارش Livestream، حدود 82 درصد از کاربران ترجیح می دهند ویدئوی لایو و زنده یک برند را نگاه کنند تا اینکه پست های شبکه اجتماعی همان کمپانی را مطالعه کنند. نزدیک به 80 درصد نیز ترجیح می دهند ویدئوی زنده را نگاه کنند تا اینکه پست های وبلاگ را مطالعه نمایند.

  1. هوش مصنوعی (AI)

ویدئو زنده,ویدیو زنده

فکر می کنید هنوز برای تاثیر هوش مصنوعی بر روی بازاریابی و تبلیغات زود است؟ پس دوباره فکر کنید. هوش مصنوعی به زندگی روزمره ما وارد شده است و به زودی تبدیل به یک اجبار در بازاریابی خواهد شد. در سراسر جهان، 58 درصد از روسای بازاریابی باور دارند که کمپانی ها، برای موفقیت در پنج سال آینده، در زمینه هوش مصنوعی با هم بجنگند.

به بازاریابی هوش مصنوعی ورود پیدا کنید. با این کار می توانید خلاء بین علم داده ها و بازاریابی را پر کنید. با استفاده از تکنولوژی، بازاریاب ها می توانند حجم زیادی از داده را تفسیر کرده و بینشی به دست آورند که به آنها کمک می کند علاوه بر بازگشت سرمایه، مشتریان مناسبی را هدف قرار دهند. این مدل بازاریابی، به صورت تمام وقت شما را لازم ندارد، بلکه شما می توانید بسیاری از کارها را تنظیم کنید تا به صورت خودکار در پشت زمینه اجرا شوند. با این همه منفعتی که هوش مصنوعی دارد، باید حتما در استراتژی های بازاریابی شما گنجانیده شود.

به شما بستگی دارد!

خوب یا بد بودن سال 2018 برای کسب و کار شما، کاملا بستگی به بازاریابی شما دارد. متخصصین باید از اخبار و موضوعات داغ با خبر باشند (اگر هنوز نیستند!) و با توجه به آنها استراتژی های خود را اتخاذ کنند. شاید استراتژی فعلی آنها، قادر نباشد آنها را حتی از یک چهارم امسال که گفته می شود سالی پر رقابت خواهد بود، عبور دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *