افزایش اعتماد کاربران و بازاریابی محتوا

افزایش اعتماد کاربر,افزایش ترافیک سایت,بازاریابی محتوا

برای رشد کسب و کار و برند حضوری قدرتمند در عرصه بازاریابی اینترنتی بسیار مهم است. اما تا زمانی که افراد تنها به مواردی مثل تعداد دنبال کنندگان صفحه فیسبوک فکر می کنند و نکات مهم دیگر مانند وفاداری مخاطب و میزان مشغول شدن او با محتوا را فراموش می کنند، امکان حضور قدرتمند در عرصه بازاریابی اینترنتی ممکن نخواهد بود.

همه ما می دانیم که تعداد دنبال کنندگان نیز مهم هستند. اما نتایج خوب و مفید به کیفیت علاقه مندی کاربران نسبت به شما وابسته هستند. به زبان ساده، هم راستا بودن کاربر با اهداف و ارزشهای شما و نیز میزان اشتیاق او به محتوای شما مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بهبود کسب و کار و برندسازی شما است.

در این مقاله به بیان راه های افزایش اعتماد کاربران نسبت به کسب و کار و برند از طریق بازاریابی محتوا خواهم پرداخت. حتما با تمام تمرکز و دقت این مقاله را دنبال کنید.

پیدا کردن هدف 

هر کدام از ما الگوهایی را برای خود در زندگی انتخاب کرده ایم، و احساس می کنیم که اگر مانند آن ها عمل کنیم موفق خواهیم شد.

اما متاسفانه این روش برای داشتن دنبال کننده وفادار و علاقه مند جواب نخواهد داد. جان لی دوماس که یکی از پادکسترهای بسیار معروف و پرکار است، اعتقاد دارد که “کاربران علاقه مند به دنبال کردن افرادی نیستند که دست به تقلید می زنند. بلکه آن ها به دنبال یک شخص منحصر به فرد می گردند، نه شخصی که مدام از یک نفر دیگر تقلید، تعریف و تمجید می کند.”

اگر بخواهم راحت تر بیان کنم، فردی که مدام از یک نفر دیگر تعریف و تمجید می کند، یعنی اینکه خودش هدف ویژه ای در ذهن ندارد و چیز جدیدی برای ارائه به مخاطبان و کاربران ندارد. بنابراین چنین فردی ارزش دنبال کردن توسط کاربر را نخواهد داشت.

دوستان من اگر شما هم فردی هستید که کاملا از روی یک شخص دیگر تقلید می کنید، مطمئن باشید که کاربران علاقه مندی و اعتماد خود را نسب به شما از دست خواهند داد. بنابراین حتما به دنبال هدف منحصر به فرد و ویژه خود بگردید و سعی کنید آن را با واقعیت های خود تطبیق دهید. تنها کافی است این گونه فکر کنید که اگر امیر قمصری هم هدفی ویژه و مختص به خودش نداشت، تا این حد در کسب و کار خود موفق نبود.

تمرکز بر روی برندی که بزرگتر از شما است

به چالش کشیدن یک برند بزرگتر از خودتان، حس شور و اشتیاق در کاربران ایجاد می کند. آن ها دوست دارند که یک برند کوچک احتیاط را رها کند و از طریق محتوایی که منتشر می کند میزان مهارت خود را به دیگران نشان دهد و ایده های نو و جدید خود را بیان کند. این کار سبب می شود که کاربران علاقه بیشتری به شما پیدا کنند و اعتماد آن ها نسبت به شما افزایش یاید.

هیچ وقت تصور نکنید که کاربران شما علاقه مندی های یکسانی دارند

تمام ایده هایی که در قالب محتوا مطرح می کنید، به موضوع اصلی و هدفی که در ذهن دارید برمی گردند. اما دوستان عزیزم این را بدانید که هر فردی از دنبال کردن شما هدف خاص خود را دارد و منافع مختص به خود را در نظر می گیرد. این موارد بر روی میزان علاقه و اعتماد کاربر نسبت به محتوای شما بسیار تاثیر گذار است.

این که تصور کنید علاقه مندی زیاد و اعتماد بالای کاربران نسبت به یک محتوا فقط بخاطر قدرت آن است، کاملا اشتباه است. شما باید کاربران خود را در گروه های مختلف از نظر نوع انگیزه، علاقه و فاکتورهای روانشناسی دسته بندی کنید. بعد از آن برای تولید و انتشار یک محتوا این موارد را در نظر بگیرید و برای هر گروه محتوایی که انتظار دارد را تولید کنید.

به عنوان مثال شما دستگاه تصفیه آب به فروش می رسانید. انگیزه بعضی از افراد از تهیه این دستگاه برای حفظ سلامتی است، یا عده ای فقط بخاطر کنجکاوی و تست کردن، دستگاه تصفیه آب را تهیه می کنند و عده ای نیز برای صرفه جویی دستگاه را می خرند. همان طور که متوجه شدید، تمام آن ها به موضوع اصلی که دستگاه تصفیه آب است علاقه مند هستند. اما هر کدام علاقه مندی های متفاوتی دارند.

بنابراین باید برای هر دسته، محتوایی که دوست دارند و انتظار دارند را تهیه کنید. تا نشان دهید که برند شما برای همه کاربران احترام و ارزش یکسانی قائل است. این نکته یکی از کلیدی ترین و موثرترین روش های افزایش اعتماد کاربر است.

تمرکز 100 درصد بر روی کیفیت محتوا

بعضی از افراد این گونه تصور می کنند که هر چه محتوای بیشتری را تولید کنند، کاربر بیشتری را جلب خواهند کرد و دنبال کننده بیشتری بدست می آورند. اما گذاشتن زمان بیش از حد بر روی تولید محتوا، یعنی مرتکب شدن یک اشتباه بزرگ؛ گذاشتن تمرکز بر روی مقدار.

بجای آن، باید تمرکز خود را بر روی تولید محتوای باکیفیت که نشان دهنده میزان تخصص و مهارت شما است، بگذارید. یک زمان بندی مشخص برای تولید محتوا تهیه کنید و فقط محتوای باکیفیت و منحصر به فرد خود را در صفحه یا وبسایت خود منتشر کنید. این روند تولید محتوا کمک می کند که حس وفاداری در کاربرانتان تقویت شود و اعتماد بیشتری به شما پیدا کنند.

بهترین راه این است که موضوع مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید. سپس بر روی پنج مورد اول نمایش داده شده کلیک کنید. بعد از آن، نقاط قوت و ضعف و نکات خوبی که در هر محتوا می بینید را یادداشت کنید تا بتوانید یک الگوی مناسب برای تولید محتوا خود به دست بیاورید تا محتوای تولیدی شما کیفیت بیشتری از قبل پیدا کند.

افزایش اعتماد کاربر,افزایش ترافیک سایت,بازاریابی محتوا

بیشتر زمان خود را بر روی بهبود محتوا بگذارید

دوستان عزیزم، بهبود و به روز رسانی محتوای سایت بسیار مهم تر از تولید محتوا است. کاربر دوست دارد تا همیشه با محتوای جدید و به روز روبرو شود. همان طور هم که می دانید، گوگل بسیار بر روی کاربر و رضایت او تمرکز دارد. بنابراین محتوای همیشه سبز و به روز کمک می کند تا علاوه بر اینکه در صفحات شبکه های اجتماعی دنبال کننده بالایی داشته باشید باعث افزایش ترافیک سایت شوید. همچنین محتوای بروز شده نشان دهنده این است که شما با آخرین تغییرات در حوزه فعالیت خود کاملا همگام هستید و از آن ها اطلاع کامل دارید. واقعا چه چیزی بیش از این می تواند در افزایش اعتماد کاربر تاثیرگذار باشد؟!

استفاده از داستان سرایی در تولید محتوا

داشتن یک محتوای باکیفیت و منحصر بفرد بسیار عالی است. اما اگر این محتوا را با نگارش رسمی و بدون شبیه سازی موقعیت بیان کنید، کاربر نمی تواند به درستی با آن ارتباط برقرار کند. این مسئله باعث می شود تا شما همیشه توجه کاربر را داشته باشید اما وفاداری او را نه!

برای اینکه کاربر بتواند با محتوا ارتباط برقرار کند، ایده ها، تجربیات شخصی و مسائل را در قالب داستان بیان کنید تا کاربر بتواند با قرار دادن خود در موقعیت فرضی با محتوا ارتباط برقرار کند و آن را درک کند. استفاده از این تکنیک به کاربر نشان می دهد که شما کاملا او را درک می کنید و به انتظارات او توجه دارید.

کمک به افراد

شما باید زمانی را برای پاسخ گویی به سوالاتی که در ذهن کاربر پیش می آید، اختصاص دهید. همچنین باید او را به طور کامل هدایت و راهنمایی کنید تا بتواند مطلب را به درستی درک کند. بنابراین یکی از نکات کلیدی در افزایش اعتماد کاربران، پاسخ گویی به آن ها است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که باید در راهنمایی که انجام می دهید صداقت داشته باشید.

در این مقاله نحوه افزایش اعتماد کاربران را به صورت کامل بیان کردم. علاقه مند هستم که اگر تجربه ای در این زمینه دارید با من و تیم همراهم در نیوسئو مطرح کنید، تا در پربار شدن این مقاله از آن ها استفاده کنیم.

5 نظر در مورد مقاله “ افزایش اعتماد کاربران و بازاریابی محتوا ” ثبت شده است
  1. ما برتریم

    با سلام خدمت جناب قمصری عزیز
    خیلی سپاسگزارم از اینکه به راحتی میتوانیم با شما در ارتباط باشیم
    سوال بنده این است که در صورتی که نتورکر بخواهد جذب بیشتری داشته باشد چکند؟ البته از این نظر که شبیه به سایر نتورکرای دیگه نباشه، از این خاطر که افراد امروزه بدون اطلاع وارد نتورک میشن و سطح مارو میارن پایین. سپاس موفق باشید و سربلند


  2. کاربر دائم

    سلام
    آقای قمصری یکسری از نظراتتون خیلی عالی هستن ولی بنظرم باید یک تحلیل کامل و جامع از کاربر امروزی قرار بدین، چون واقعا در شغل بنده بشخصه کاربران خیلی حرفه ای تر شدن و نمیدونم چطور باید اون ها رو جذب و نگهداری کنم.


  3. مونا120mz00

    salam. kheili mer30 az matalebe khobetom


  4. پرستو

    سلام.متشکرماز سایت خوبتون.از مطالب مفیدتون و برنامه های ارائه شونده به ما مرسی


  5. رضا اعتمادی

    بنظر شما همه ی آدم ها میتونن تقلید نکنن و یک فرد جذاب یا خلاق باشن؟ آخه چجوری همچین چیزی میشه. بنظر من این خاصیت همه افراد نیست


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود