قابلیت خرید در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام,استیکر های استوری اینستاگرام,تگ خرید در اینستاگرام

امروزه امکان خرید در استوری اینستاگرام نیز فراهم شده است. قابلیت خرید اینترنتی در اینستاگرام از ویژگی های بسیار خوب بازاریابی اینترنتی اینستاگرام می باشد.

خرید، خرید و خرید! این فقط یک شعر کوتاه نیست که در فصل تعطیلات زیر لب زمزمه کنید، بلکه الان ماه هاست که شعار منتخب دنیای بازاریابی دیجیتال شده است. گوگل در ماه جولای، Smart Shopping را معرفی کرد که آن نیز، تبلیغات تصویری از محصولات را، معرفی کرد. حالا، بعد از معرفی shopping global در ماه مارس و اعلام امکان خرید در استوری اینستاگرام در ماه ژوئن، اینستاگرام به طور رسمی این قابلیت را به تمامی کسب و کارهایی که خرید و فروش انجام می دهند، معرفی کرد.

جمله قبل از آنچه که می خواستم سنگین تر شد! بگذارید توضیح دهم چه کسانی می توانند از قابلیت خرید در استوری اینستاگرام استفاده کنند و چرا این مساله برای پیشرفت برند ها مهم خواهد بود.

قابلیت خرید در اینستاگرام

خرید کردن در اینستاگرام از ماه مارس سال 2017 آغاز شد. اینستاگرام قابلیت خرید اینترنتی را طراحی کرد که کمتر وابسته به اعداد و نوشتار و بیشتر دارای تصاویر و جلوه های بصری باشد. پست های فروش محصول اینستاگرام، شبیه پست های معمولی دیده می شوند اما برای آنها گزینه “کلیک کنید تا محصول را ببینید” در نظر گرفته شده که نام و قیمت محصول را نمایش می دهد. 

با کلیک کردن روی اسامی و قیمت های محصولات مورد نظر، به صفحه ای با اطلاعات کامل راجع به محصول، منتقل می شوید که اگر قصد خرید قطعی داشته باشید، شما را به یک صفحه فرود می فرستد.

استوری اینستاگرام,استیکر های استوری اینستاگرام,تگ خرید در اینستاگرام

خرید در اینستاگرام موثر، شگفت انگیز و همگانی است، به طوری که ماهانه بیش از 90 میلیون کاربر، بر روی گزینه نمایش قیمت پست های خرید، کلیک می کنند.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی

به نکته ای که اول مقاله گفتم دقت کردید؟ “اینستاگرام به طور رسمی این قابلیت را به تمامی کسب و کارهایی که خرید و فروش انجام می دهند، معرفی کرده است.” و همان طور که حتما حدس زدید، قبل از این که بخواهید در استوری های اینستاگرام شرکت کنید، باید مراحلی را طی کنید تا از طرف اینستاگرام تایید شوید. در ادامه این مراحل را توضیح می دهیم:

  1. مطمئن شوید که آخرین نسخه اپلیکیشن اینستاگرام را نصب کرده اید و حساب کاربری خود را به حساب تجاری اینستاگرام تغییر داده اید.
  2. مطمئن شوید که شما مدیر پیج فیسبوک و یا Business Manager مربوط به اکانت اینستاگرام خود هستید.
  3. کاتالوگ محصول خود را در فیسبوک قرار دهید.
  4. مطمئن شوید که آنچه می فروشید یک کالای فیزیکی است، نه یک سرویس خدماتی.

این مراحل را انجام دهید و اینستاگرام خود به خود حساب کاربری شما را بررسی می کند. گرفتن تاییدیه ممکن است چند روز زمان ببرد، اما صبور باشید، به محض تایید شدن، اطلاعیه ای از سمت اینستاگرام دریافت خواهید کرد.

بعد از تایید شدن و قبل از این که شروع به تگ کردن محصولات خود در پست هایتان کنید، لازم است گزینه امکان تگ خرید در اینستاگرام را، فعال کنید.

برای این منظور، روی گزینه “Get Started” در بالای صفحه پروفایلتان ( این گزینه وقتی تایید شده باشید، نمایش داده می شود)، کلیک کنید. اگر تایید شده اید، اما اگر قادر به دیدن این گزینه نیستید، به قسمت Options>Products>Continue بروید. کاتالوگ محصولی که می خواهید به پروفایل خود وصل کنید را، انتخاب کرده و گزینه “Done” را کلیک کنید. حالا شما آماده اید تا محصولات خود را در پست هایتان تگ کنید.

استفاده از تگ خرید محصول در استوری اینستاگرام

اگر مراحل بالا را با موفقیت انجام داده اید، به شما تبریک می گویم! شما وارد بازار کسب و کار شده اید. حالا شما قدرت این را دارید تا از خرید و فروشی بهره ببرید، که آنقدر خاص و منحصر به فرد است که مدیران اجرایی فیسبوک در کنفرانس ها، از محبوبیت رو به رشد و بی رقیب آن حرف می زنند. حدود 400 میلیون حساب کاربری در اینستاگرام، از استوری استفاده می کنند. نمای خلاق، تمام صفحه و عمودی این قابلیت، با امکان این که حتی بدون حرکت دادن انگشت، محتوایی ادامه دار را ببینید، باعث می شود تا اضافه کردن ایده خرید به این ترکیب بسیار جالب شود.

تگ کردن محصول در استوری اینستاگرام، در کنار استیکر های استوری اینستاگرام ممکن می شود. پس کافی است تا آهنگ محبوبی را در پس زمینه اجرا کنید، استیکر های استوری را اضافه کنید، نام مدل خود، که بهتر است اینفلوئنسری با فالوئرهای زیاد باشد، منشن کنید و در انتها استیکر معرفی محصول خود را اضافه کنید و کار تمام است!

خرید در اینستاگرام,قابلیت خرید اینترنتی در اینستاگرام,قابلیت خرید اینستاگرام

یکی از محدودیت ها در این قسمت، امکان تگ کردن تنها یک محصول در هر پست است، اما حتی این هم ایجاد محدودیت نمی کند. کافی است آن را به استوری اضافه کنید! وقتی کاربر شما بر روی استیکر محصول کلیک کند و متعاقبا بر روی گزینه نمایش جزئیات محصول کلیک کند، به همان صفحه ای می رود که در ابتدا از آن صحبت کردیم. از آن قسمت، کاربر می تواند روی صفحه فرود شما کلیک کند، تصاویر بیشتری از محصول ببیند و یا محصولات مشابه را بررسی کند.

خرید کردن در بخش Explore اینستاگرام

آن چه گفتیم تنها نوآوری اینستاگرام، در زمینه خرید کردن نبود. به سربرگ Discover (ذره بین کوچک بالای صفحه) در صفحه پیشخوان بروید و آنگاه، نوعی از شبکه دیسکاوری، که مخصوص خرید کردن است، را می بینید که اینستاگرام در حال امتحان کردن آن است.

در اینجا نکته این است که اگر شما کاربری باشید که مایل به خرید است، اینستاگرام شما را در معرض دید برند هایی که فکر می کند ممکن است از آنها خرید کنید، قرار می دهد. اگر یک برند هستید، تا جایی که می توانید محتوای با مضمون خرید، تولید کنید تا بیشتر توسط مصرف کننده ها دیده شوید.

سود کنید

خوب حالا تمام این ها چه معنایی دارند؟ اگر شما محصول قابل قبولی دارید که مصرف کننده می تواند به طور فیزیکی آن را لمس کند، این بهترین فرصت برای شما است. قابلیت های خرید کردن، روز به روز در حال افزایش است و دست آورد اخیر اینستاگرام، می تواند فروش شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. پس از این امکان استفاده کنید.

2 نظر در مورد مقاله “ قابلیت خرید در استوری اینستاگرام ” ثبت شده است
  1. علی آقایی

    من موفق شدم این کار رو برای فروشگاهمون انجام بدم. چیزی که برام سواله این هست که دیجیکالا و بامیلو چطور کالا ها رو با واحد پولی تومان توی اینستا نشون میدن؟ تومان و ریال اصلن توی لیست نیست


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      تگ محصولات اینستاگرام یا همون تگ خرید اینستاگرام کلا به تومان نداره و کشور ما تحریم هست، اما کسب و کار ها از کشور هایی که واحد پولی آنها T هست برای نشان دادن تومان در تگ خرید اینستاگرام خود استفاده می کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود