برنامه پینترست چیست؟

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

برنامه پینترست یک شبکه‌ی اجتماعی است که محوریت کار آن اشتراک گذاری عکس و فیلم های کوتاه می باشد. همچنین قابلیت جستجو بین موارد ارسال شده توسط سایر کاربران بر اساس معیار های مختلف، در آن وجود دارد. در این مقاله‌ی آموزش پینترتست، به نحوه کار با این شبکه اجتماعی بسیار محبوب خواهیم پرداخت.

پینترست دقیقا چیست؟

شبکه اجتماعی پینترست، یک پلتفرم مشابه تابلوی اعلانات است که می توان محتوای آن را به وسیله ابزار های نشانه گذاری، سازماندهی کرد. برای مثال، اگر به موضوعاتی مانند طراحی های گرافیکی یا ورزش علاقه دارید، می توانید در پینترست تصاویر مربوط به آن ها را پیدا کنید، سپس برای هر موضوع یک Board ایجاد کرده و هر یک از آن تصاویر را در برد مربوط به خود، ذخیره کنید. شما می توانید چندین برد جهت دسته بندی تصاویر مورد علاقه خود بر اساس موضوعات مختلف ایجاد کنید.

همچنین در برنامه پینترست می توانید با کلیک کردن روی تصاویر، اطلاعات جزئی تری در ارتباط با آن ها را مشاهده کنید. (البته در صورتی که کاربر منتشر کننده تصویر، آن اطلاعات را درج کرده باشد). برای مثال با کلیک کردن روی تصویر یک غذا، می توانید اطلاعاتی مانند دستور پخت یا مواد لازم برای تهیه آن را مشاهده کنید. علاوه بر این شما می توانید اطلاعات ذکر شده را پین کنید تا هرزمان که بخواهید به آن ها دسترسی داشته باشید.

در برنامه ی پینترست کاربران می توانند با یکدیگر از طریق فالو کردن، لایک کردن و کامنت گذاشتن روی تصاویر، همانند فیس بوک و اینستاگرام، تعامل داشته باشند. امکان ارسال پیام خصوصی در این شبکه اجتماعی نیز وجود دارد.

آموزش کار با برنامه پینترست

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

ایجاد حساب پینترست

برای ایجاد حساب پینترست طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. به آدرس pinterest.com مراجعه کنید.
  2. در قسمت بالا سمت راست صفحه، گزینه Sign up را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبور حساب پینترست خود را بسازید. در فیلد Age نیز سن خود را وارد کرده، سپس گزینه Continue را بزنید.
  4. پس از مشاهده پیام خوش آمد پینترست، دکمه Next را بزنید.
  5. در قسمت بعد باید جنسیت خود را مشخص کنید.
  6.  زبان مدنظر خود را انتخاب کنید.
  7. در بخش بعدی می توانید زمینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. همچنین این گزینه ها را می توانید پس از ساخت اکانت، ویرایش کنید.

آموزش صفحه اول پینترست

پس از ساخت حساب کاربری، وارد صفحه اول پینترست خواهید شد. در این صفحه محتوا هایی بر اساس علایقی که هنگام ایجاد حساب تعیین کرده اید، به نمایش در می آیند که تحت عنوان پین ها (Pins) شناخته می شوند. شما می توانید با کلیک روی هر پین، اطلاعاتی مانند کامنت های آن، حساب کاربری صاحب پین و… را مشاهده کنید.

همچنین در این صفحه می توانید با زدن گزینه های Save و Follow جهت ذخیره کردن تصویر و دنبال کردن حساب کاربری مربوط به آن پین، اقدام کنید.

آموزش ایجاد برد در پینترست

برنامه پینترست چیست,برنامه ی پینترست,پست گذاشتن در پینترست

هنگامی که برای اولین بار جهت ذخیره کردن یک تصویر یا همان پین اقدام می کنید، برنامه پینترست از شما می خواهد اولین Board خود را ایجاد کنید تا تصویر مدنظر در آن برد ذخیره شود. برای نام بُرد، گزینه های پیشنهادی نیز وجود دارند که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

همچنین بعد از آن، اگر مجددا اقدام به ذخیره کردن یک پین کنید، هم برد هایی که قبلا ایجاد کرده اید نمایش داده می شوند و هم می توانید در همان قسمت یک برد جدید ایجاد کنید.

اما روش اصلی برای ایجاد برد در پینترست، این است که ابتدا به حساب کاربری خود رفته، در سمت راست صفحه علامت بعلاوه را انتخاب کنید، سپس با زدن گزینه Board، یک برد جدید ایجاد کنید.

نمایش پین ها در پینترست

در شبکه اجتماعی پینترست، هر زمان که به صفحه اصلی بروید، پین هایی که بر اساس علایق شما دسته بندی شده اند را مشاهده خواهید کرد که به طور مداوم بروزرسانی می شوند. همچنین برای مشاهده موضوعات پرطرفدار مرتبط با علایق خود، گزینه Today، در گوشه سمت چپ بالا صفحه را انتخاب کنید.

ذخیره تصاویر خارج از پینترست

برای ذخیره سازی تصاویر در برنامه پینترست، شما محدود به تصاویر موجود در این برنامه نیستید. بلکه می توانید با کلیک بر گزینه بعلاوه موجود در پایین سمت راست تصویر و انتخاب گزینه Get our browser button to save ideas even faster، افزونه پینترست را روی مرورگر خود نصب کنید. با استفاده از افزونه پینترست، می توانید تصاویر موجود در هرکجای وب را در حساب کاربری پینترست خود ذخیره کنید.

همچنین اگر نمی خواهید از افزونه برنامه پینترست برای این کار استفاده کنید، می توانید پس از زدن گزینه بعلاوه، گزینه Create a Pin را انتخاب کرده و سپس در فیلد Save from site آدرس سایت مورد نظر تایپ کرده و فلش موجود در سمت راست آن فیلد را بزنید. حال تمامی عکس های موجود در آن صفحه نمایش داده خواهند شد که شما می توانید هرکدام را که مدنظر دارید جهت ایجاد پین یا ذخیره سازی، انتخاب کنید.

چگونه در پینترست پست بگذاریم

برای پست گذاشتن در پینترست وارد صفحه اصلی این برنامه شوید و علامت بعلاوه در پایین سمت راست صفحه را انتخاب کنید. سپس گزینه Create a Pin را انتخاب کنید تا وارد محیط ایجاد پین شوید. در این قسمت می توانید تصویر را از طریق دستگاه خود یا از سایتی دیگر (به روشی که قبلا ذکر شد) آپلود کنید. از طریق گزینه Select موجود در این صفحه، می توانید برای پست خود Board نیز تعیین کنید، همچنین در این قسمت امکان ایجاد برد جدید وجود دارد.

ادامه…

چگونه در پینترست پست بگذاریم,شبکه اجتماعی پینترست,کاربرد پینترست

پینترست برای افزایش ترافیک سایت راه بسیار موثری می باشد اما چطور می توانیم به صورت خودکار با استفاده از پینترست ترافیک زیادی را به سایت خود وارد کنیم؟

با اینکه بسیاری از سئوکارها و بازاریابان، از پینترست استفاده نمی کنند، تحلیلگر Jessica Foster پیشنهاد می کند قبل از آنکه رقبایتان از این فرصت استفاده کنند، شما این کار را بکنید.

“مگر پینترست فقط برای بلاگرها نیست؟”

وقتی از بازاریابی پینترست صحبت می کنم، این سوال به خصوص از جانب متخصصین بازاریابی اینترنتی و سئو و کسانی که از پینترست متنفر هستند مطرح می شود.

معمولا پاسخ من به این سوال با این عبارت شروع می شود…

“گیرم اینطور باشد…خب؟!”

به طور کلی، اکثر وب سایت ها وبلاگ دارند و استفاده مداوم از محتوا معمولا یکی از بخش های مهم استراتژی سئو بسیاری از کسب و کارها است. اگر پینترست “فقط” برای بلاگرها باشد و تقریبا تمامی کسب و کارها هم یک وبلاگ دارند، پس چرا کسب و کارهای دیگر از آن استفاده نکنند؟!

پینترست به عنوان ابزار بازاریابی محتوا

من به عنوان کسی که در دنیای دیجیتال و در جمع بلاگرها بزرگ شده ام، دیده ام که بلاگرها اولین موفقیت های خود را با استفاده از بازاریابی پینترست به دست آورده اند.

ساخت یک وبلاگ موفق، موضوع بحث بسیار داغی در گروه های فیسبوکی و انجمن ها است. پینترست معمولا به دلیل آنکه منبع خوبی (و حتی بهترین منبع) برای جذب ترافیک است، به سئو چسبیده است.

اما پینترست چه وسعتی دارد؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم.

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط پینترست، در سال 2017، 175 میلیون کاربر فعال پینترست در سراسر دنیا وجود داشت و 75 میلیارد ایده “پین” شدند (نام پست پینترست).

نود و سه درصد از پینرها (کاربران پینترست) با استفاده از پینترست تصمیم می گیرند چه چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنند و 67 درصد از آنها نیز گفته اند با چیزهایی که در پینترست دیده اند، محصولات جدیدی را کشف کرده اند.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

هر روزه بیش از 14 میلیون مقاله پین می شود و 80 درصد از پینرها از اپلیکیشن موبایلی پینترست برای یافتن چیزی که به دنبالش هستند استفاده می کنند.

پینترست تاثیر غیرقابل انکاری دارد، به خصوص برای کاربران زن. البته 50 درصد از ثبت نام های جدید پینترست در سال 2017 مرد بوده است.

گذشته از همه اینها، چیزی که حیرت آور است، حجم خالص محتوا و ترافیک پیرامون پینترست است و اینکه بلاگرها چطور از آن به عنوان ابزار بازاریابی محتوا یاد می کنند. اینجا می توانید یک مورد مطالعاتی (Case Study) را برای درک بهتر این مسئله ببینید.

مورد مطالعاتی: پینترست در عمل

من در حال حاضر طرفدار پروپاقرص پینترست هستم، اما پیش از این اینگونه نبودم. اگر از داده ها و اعداد و ارقام استفاده نمی کردم هیچوقت از پینترست خوشم نمی آمد. اما تصمیم گرفتم با انجام مطالعات موردی نگاه دقیق تری به پینترست بیندازم، چرا که مدام چیزهای خوبی درباره آن می شنیدم.

در نوامبر 2016، من محتوایی در یک سایت مرتبط با مسافرت منتشر کردم و آن را با حساب کاربری پینترست همان سایت مسافرتی، در پینترست منتشر کردم. نتایج مرتبط با ترافیک و برقراری ارتباط و تعامل با کاربر خیره کننده بود! یک پست وبلاگی بیش از 5000 بار دیده شد (impressions)، بیش از 3000 بار ریپین شد و بیش از 1500 بازدیدکننده را طی مدت سه ماه به وب سایت هدایت کرد.

این وب سایت، انتشار محتوا و تبلیغات را در فوریه 2017 متوقف کرد. این وب سایت در ماه گذشته (آوریل 2018) و بدون بازاریابی توانست بیش از 600 کاربر تنها با استفاده از پینترست (با هدایت ترافیک طبیعی) به دست آورد. خود اکانت پینترست هر روزه بیش از 3900 بار دیده می شود.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

مطالعه موردی من نشان می دهد حتی یک تازه کار نیز می تواند نتایج واقعی از بازارایابی پینترست به دست آورد.

چرا سئوکارها و بازاریاب های محتوایی بیشتری به پینترست نمی پیوندند؟

سوال خوبی است. شاید به خاطر این فرضیه که پینترست برای بلاگرهای هنری است و افرادی که می خواهند همه کار را خودشان انجام دهند از آن استفاده می کنند، پینترست کمی دچار عقب ماندگی شده است. اگر شما هم به پینترست بیایید، می بینید بیشتر محتوای موجود در آن در همین دسته بندی ها است.

اما من فکر می کنم پینترست فراتر از اینهاست. من معتقدم پینترست یک موتور جستجو است.

شاید صفحه اولیه پر از تصاویر مرتبط با استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و آشپزخانه و اینچنین چیزهایی باشد. اما وقتی فراتر از صفحه اول می روید و کمی جستجو می کنید، موضوع عوض می شود.

پینترست طیف گسترده ای از صنایع را نشان می دهد. تنوع محصولات در پینترست می تواند تمامی کاربران را جذب کرده و پاسخگوی سوالاتی پیرامون موضوعات و محصولات گسترده باشد.

بازاریاب ها هنوز آنچنان که باید با پینترست آشنا نیستند. آنها با فیسبوک، توییتر و حتی لینکدین برای انتشار محتوا آشنایی دارند اما پینترست هنوز یک قلمرو تسخیر نشده باقی مانده است. البته قطعا بهتر است قبل از آنکه در پینترست نیز یک فضای رقابتی سنگین برای بازاریابی محتوا به وجود آید، به آن بپیوندید.

چطور می توانیم از پینترست به عنوان ابزاری برای داشتن ترافیک بالا استفاده کنیم

“راز” پینترست در واقع اصلا “راز” نیست چرا که آمار و ارقام خود گویای همه چیز هستند. راز واقعی پشت پینترست این است که بلاگرها مدت طولانی است که از پینترست به عنوان منبع ترافیک استفاده کرده اند در حالی که سئوکارها و بازاریاب های محتوا همچنان از پینترست استفاده نمی کنند.

اگر عزم خود را جزم کرده اید که بدون تلاش جدی و بدون صرف هزینه های زیاد ترافیک را به سایت خود یا سایت مشتریان خود منتقل کنید، این راهنما برای شماست.

ادامه…

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

استراتژی محتوایی در پینترست به شما کمک می کند تا در بازاریابی پینترست موفق باشید و به صورت خودکار، ترافیک زیادی به دست آورید (حتی مدت طولانی پس از قطع بازاریابی). در این قسمت از مقاله ی افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست، دستورالعمل هایی برای موفقیت در پینترست ارائه می شود:

  1. اطمینان حاصل کنید محتوای تخصصی شما برای پینترست مناسب است

چطور می توانید تشخیص دهید وب سایت شما برای بازاریابی پینترست مناسب هست یا خیر؟ به این توجه کنید که از قبل چه چیزهایی در پینترست وجود دارد.

با اینکه پینترست داده ای برای نشان دادن میزان جستجوها ندارد، شما می توانید خودتان کمی جستجوی عبارت کلیدی انجام دهید.

ابتدا، به سراغ گزینه Explore بروید تا محبوب ترین دسته بندی های پینترست را مشاهده کنید. اگر کسب و کار شما در یکی از این دسته بندی ها جا دارد، احتمالا مردم به دنبال محتوایی پیرامون این موضوعات هستند.

سپس، موضوع خود را در search box تایپ کنید و ببینید چه محتوایی نشان داده می شود. اگر محتوای نشان داده شده در ردیف محتوایی که شما مدنظر دارید قرار دارد، احتمالا وب سایت های هم موضوع با شما محتوای خود را در پینترست منتشر می کنند.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

در آخر، پایین search Box می توانید پیشنهادات موضوعی را نیز مشاهده کنید. این موضوعات به ترتیب نزولی مرتب شده اند بنابراین عبارت های سمت چپ محبوب ترین موضوعات هستند. این عبارات به شما در استراتژی سئو برای پینترست کمک خواهند کرد.

اگر در هرکدام از این سه مرحله، محتوای زیادی مرتبط با موضوع تخصصی خود دیدید، می توانید مطمئن باشید موضوع سایت شما همان چیزی است که کاربران جستجو می کنند.

کلید موفقیت شما این است که محتوای “خود” را در مقابل دیدگان کاربران پینترست بگذارید پیش از آنکه رقبایتان این کار را انجام دهند.

  1. محتوای عالی بنویسید و آن را برای پینترست بهینه نمایید

مانند هر استراتژی بازاریابی محتوای دیگر، موفقیت کمپین تبلیغاتی شما بستگی به خود محتوایی که تولید می کنید دارد. پیش از آنکه به سراغ بازاریابی در پینترست بروید، اطمینان حاصل کنید که کاربر با محتوای شما ارتباط برقرار می کند و می تواند موفقیت را برای سئو شما رقم بزند.

به طور خاص، عناوین و متا دیسکریپشن پست یا صفحات شما باید SEO friendly و جذاب باشند. این عناصر در پین های شما وجود دارند بنابراین بهینه کردن آنها، میزان انتشار و نرخ کلیک (CTR) محتوای شما را افزایش می دهد.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

بعد از گرافیک پین های شما، عنوان و دسکریپشن آنها چیزهایی هستند که کاربران با توجه به آنها متوجه می شوند به محتوای شما علاقه دارند یا خیر. بنابراین عنوان و دسکریپشن هایی که می نویسید باید با چیزی که آنها جستجو می کنند و پین هایتان همخوانی داشته باشند. باید بدانید چه چیزهایی برای نوشتن محتوای سئو شده مهم هستند تا بتوانید پین های خود را در جهت موفقیت بسازید.

  1. ساخت حساب کاربری در پینترست

گام بعدی ساخت حساب کاربری در پینترست برای وب سایت هایی است که می خواهید برای آنها بازاریابی انجام دهید. با این کار می توانید در حساب کاربری خود به تحلیل داده ها دسترسی داشته باشید.

بهتر است که برای هر وب سایت یک حساب کاربری داشته باشید، به جای آنکه از طریق حساب کاربری شخصی خود برای تمام مشتریانتان تبلیغ کنید. پینترست هم الگوریتم های خاص خودش را دارد و اگر شما در حوزه های تخصصی متفاوتی محتوا منتشر کنید می تواند استراتژی شما را خدشه دار کرده و منجر به تعامل کمتر با کاربر شود.

حتما لینک وبسایت و لوکیشن خود را (در صورت وجود) درج کنید و تصویر پروفایل و تصویر کاور جذابی هم برای پروفایل خود انتخاب کنید.

  1. Rich Pin ها را فعال کنید

در گام بعدی، Rich Pin ها را برای وب سایت خود فعال کنید. با این کار به پینترست اجازه می دهید عناوین و متا دسکریپشن های بهینه شده شما را استفاده کند. انجام این کار بسیار ساده است و پینترست به شما بسته به موضوع تخصصی که دارید اجازه استفاده از فرمت های متفاوت پین را می دهد. انجام این کار ضروری است!

  1. پروفایل پینترست خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

بهینه کردن حساب کاربری پینترست احتمالا پیچیده ترین قسمت این پروسه است. پس بیایید این مرحله را به چند مرحله ساده تر تقسیم کنیم.

ابتدا، به سراغ جستجوی عبارت کلیدی که در گام اول انجام دادید بروید. به محبوب ترین دسته بندی ها و موضوعات، حوزه تخصصی خود توجه کنید. شاید حتی بخواهید به حساب کاربری پینترست رقبای خود نیز دقت کنید تا ببینید آنها چه عبارت های کلیدی را هدف قرار داده اند.

اگر در جستجوی عبارت کلیدی مهارت لازم را کسب کرده اید، همان کارها را برای این قسمت هم انجام دهید.

اما اگر تازه شروع به جستجوی عبارت کلیدی کرده اید، پیشنهاد می کنم در ابزاری مانند SEMRush یا Ahrefs برای شروع ثبت نام کنید.

سپس، این عبارت های کلیدی را با نام پروفایل و دسکریپشن خود ترکیب کنید. آن را به شکل روان و قابل خواندن بنویسید و مانند پروفایل دیگر شبکه های اجتماعی، از تکرار بیش از حد عبارت کلیدی پرهیز کنید. ( بهترین کار این است که نام کاربری دقیقا مشابه با نام برند یا شبکه بازاریابی برای حساب کاربری خود انتخاب نکنید.) به جای آن که نام حساب کاربری خود را “بهترین کمپانی سئو در سیاتل” بگذارید، بهتر است نام حساب خود را “نکات وبلاگ نویسی و ترفندهای هک” بگذارید.

با چنین نام گذاری، حساب کاربری شما تقاضاهای بیشتری خواهد داشت.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

در گام سوم، بردهای مرتبط به حوزه تخصصی خود بسازید. برای مثال، برای محتوای خود برد “بهترین ها” بسازید و حداقل 10 برد دیگر نیز برای محتوایی که ریپین می کنید بسازید.

نام هر برد باید مطابق با مبحثی که می خواهید پوشش دهید انتخاب شود.

برای مثال، اگر در حساب کاربری خود می خواهید محتوایی در رابطه با بازاریابی دیجیتال منتشر کنید، می توانید نام بردهای خود را “نکات شبکه های اجتماعی”، “ایده هایی برای طراحی گرافیکی” و “ترفندهای بازاریابی” بگذارید.

در عنوان و دسکریپشن هر برد، از عبارت های کلیدی استفاده کنید (می توانید در دسکریپشن از چند عبارت کلیدی استفاده کنید).

به هر برد، حدودا 20 پین مرتبط با موضوع اضافه کنید (البته به جز برد “بهترین ها”) تا برد شما تکمیل شود. با این کار الگوریتم های پینترست بهتر متوجه می شوند شما به چه نوع محتوایی علاقه مند هستید و در طی زمان چه چیزهایی را به اشتراک می گذارید.

در آخر، پیشنهاد می کنم برای هر برد یک تصویر کاور انتخاب کنید. مانند کاری که من برای حساب کاربری بالا انجام دادم. این کار حساب کاربری شما را جذاب تر کرده و کاربران ساده تر می توانند تشخیص دهند محتوای شما در رابطه با چه چیزی است.

احتمالا با توجه به اینکه طی زمان داده ها و اطلاعات بیشتری در رابطه با موفقیت پین ها دریافت می کنید، استراتژی سئو پینترست شما نیز پیشرفت خواهد کرد. در رابطه با پروفایل خود تجدید نظر کنید تا بتوانید پاسخگوی نیاز مخاطب هدف خود باشید.

  1. حساب کاربری Tailwind بسازید

آیا برای جذب خودکار ترافیک به سایت خود آماده هستید؟ Tailwind کلید تبدیل این رویا به واقعیت است!

توجه کنید که من به هیچ وجه در قبال معرفی Tailwind پولی دریافت نمی کنم و معرفی آن صرفا به دلیل علاقه من به این ابزار و به این دلیل است که این ابزار می تواند این استراتژی را به بهترین شکل اجرایی کند!

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

Tailwind نیز بسیار شبیه به Hootsuite یا Buffer، به شما امکان زمان بندی محتوا (مثل پین ها) برای بردهای مختلف را می دهد. البته برخلاف دیگر اپلیکیشن ها، این ابزار منحصرا با پینترست کار می کند و با هم یکپارچه شده اند.

جالب ترین قسمت این اپلیکیشن این است که می تواند به طور منظم اجرا شده و زمان های ارسال پست را برای شما بهینه کند. این ابزار گزینه ای تحت عنوان “Tailwind Tribes” نیز دارد که می توانید با استفاده از آن محتوای خود را با گروه های مختلف به اشتراک گذارید و آن را در دسترس افراد بیشتری قرار دهید.

ادامه…

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

با پینترست میتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در مقالات گذشته بخش بازاریابی اینترنتی سایت نیوسئو، چند تکنیک افزایش ترافیک سایت با پینترست را مطرح کردیم و در این مقاله به ادامه آن مبحث می پردازیم.

  1. تصویر پین های خود را به نحوی طراحی کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند

تصاویری (گرافیک) که برای پین های خود می سازید، اگر مهم ترین فاکتور برای افرادی که محتوای شما را ریپین می کنند نباشد، یکی از مهم ترین فاکتورها است. اگر تصاویر و گرافیک پین های شما توجه کاربران را جلب نکند، به شکلی که می خواهید با کاربران خود نمی توانید ارتباط برقرار کنید.

حتی اگر محتوای تخصصی خسته کننده ای داشته باشید، چند نکته وجود دارد که می توانید با توجه به آنها تصاویر خود را جذاب تر کنید.

برای مثال، اگر عنوان پست شما “30 سایت برتر سفر کم هزینه” است، می توانید از یک تصویر آرشیوی استفاده کرده و متن خود را بر روی آن بیندازید. حتی می توانید پایین تصاویر خود از لوگو و URL سایت خود در راستای برندسازی استفاده کنید.

دستورالعمل هایی برای ساخت تصاویر پینترست

اینجا چند دستورالعمل پایه برای ساخت تصاویر بهتر مشاهده می کنید:

  1. تصاویر عمودی و بلند، ترجیحا با اندازه 735 در 1102 پیکسل بسازید.
  2. از تصاویر روشن و جذاب استفاده کنید.
  3. از عنوان پست یا صفحه در تصاویرتان استفاده کنید.
  4. از رنگ هایی استفاده کنید که در برند خود نیز از آنها استفاده می کنید.
  5. خیلی واضح و روشن، برندسازی نکنید. برای مثال از لوگوهای بزرگ یا نام کمپانی خود استفاده نکنید.
  6. برای هر پین، حداقل دو تصویر بسازید تا بتوانید تست کرده و تصویر بهتر را انتخاب کنید.

برای افرادی که آموزش های DIY (مخفف Do It Yourself یا خودت انجام بده) دارند، استفاده از Canva را برای ساخت تصاویرتان پیشنهاد می کنم. می توانید از قالب های آماده آن استفاده کنید. اگر برای مشتری خود تصویر می سازید، به شدت پیشنهاد می کنم یک گرافیست استخدام کرده و تصاویر جذاب و حرفه ای بسازید.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

اغلب اوقات، طراحان دو یا سه قالب برای شما می سازند تا هر زمان که می خواهید آن را ویرایش کرده و از آن استفاده کنید. کافی است تصویر جدیدی را انتخاب کنید، برای آن یک عنوان در نظر گرفته و بعد همه چیز آماده است!

توجه کنید که داشتن چند طرح گرافیکی برای هر پین به شما اجازه می دهد موثر بودن پین های خود را طی زمان بسنجید. به این ترتیب می توانید ببینید کدام طرح های گرافیکی عملکرد بهتری دارند (از طریق داشبورد Pinterest Analytics) و قالب های خود را ویرایش و اصلاح کنید.

وقتی برای پین های خود، طرح های گرافیکی تهیه کردید، می توانید آنها را به عنوان تصویر برجسته استفاده کنید یا در خود محتوا از آنها بهره بگیرید. نکته مهم این است که وقتی پین های شما به اشتراک گذاشته می شوند، با تصاویر و طرح های گرافیکی جدیدتان بالا می آیند.

  1. به بردهای گروهی و Tailwind Tribe ها بپیوندید.

با پیوستن به بردهای گروهی و Tailwind Tribe ها درون این اپلیکیشن، می توانید دسترسی خود را به حساب های کاربری موجود در حوزه تخصصی خود افزایش دهید.

مشابه با الگوریتم های اینستاگرام که به کاربران محتوایی مرتبط با حساب هایی که دنبال می کنند نمایش می دهد، بردهای گروهی دیگر حساب های کاربری را تشویق به اشتراک گذاری محتوای خود با مخاطبین و حساب هایی می کند که آنها را دنبال می کنند.

در واقع، تعداد دنبال کننده های حساب کاربری شما بسیار کم اهمیت تر از این است که از طریق group Sharing چند نفر به طور منظم محتوای شما را می بینند.

منابع زیادی بر روی اینترنت هستند که به شما نشان می دهند چطور بردهای گروهی را تشخیص داده و به آنها بپیوندید اما سایت مورد علاقه من در این زمینه، PinGroupie یا خود Pinterest است.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

برای آن که در پینترست بردهای گروهی را پیدا کنید، باید ابتدا به برد دیگر حساب های کاربری حوزه تخصصی خود نگاهی بیاندازید. اگر مشاهده می کنید که چند برد با آن در ارتباط است، احتمالا یک برد گروهی را پیدا کرده اید. برای پیوستن به آن، بر روی description برد کلیک کرده و مطابق دستورالعمل خاص آن رفتار کنید.

شما محتوای خود را اینجا به اشتراک خواهید گذاشت و محتوای دیگر حساب های کاربری فعال در حوزه تخصصی خود را ریپین خواهید کرد.

پیوستن به Tailwind Tribes نیز پروسه مشابهی دارد و شما می توانید برای پیدا کردن آنها از گزینه “Find a Tribe” استفاده کنید. البته طبیعتا باید به سراغ گروه هایی بروید که فعال هستند و به طور روزانه پین و ریپین می کنند.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

وقتی یک Tribe پیدا می کنید، به دستورالعمل آنها در رابطه با پست گذاشتن توجه کنید چرا که برخی از آنها ممکن است از شما بخواهند هر روز تعداد مشخصی از پین ها را ریپین کنید. هرچه یک Tribe محدودیت ها و الزامات کمتری داشته باشد، بهتر است.

این بردهای گروهی در شروع برنامه ریزی پین ها با Tailwind اهمیت پیدا کرده و کاربرد دارند.

  1. پین های (محتوا) خود را زمان بندی کنید

وقتی پست یا صفحه شما منتشر شد، زمان است که آن را با Tailwind زمان بندی کنید. شما می توانید این کار را یا با افزونه Tailwinds در کروم انجام دهید و یا از طریق خود اپلیکیشن دسکتاپی.

Tailwind گزینه ای در اختیار شما قرار می دهد که می توانید انتخاب کنید محتوای خود را برای چه بردهایی و چه زمان هایی زمان بندی کنید. می توانید بازه زمانی اضافه کنید، به صورت یکجا چند پین را زمان بندی کنید و پین های دیگر حساب های کاربری را نیز زمان بندی کنید.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

بهتر است ابتدا محتوای خود را در برد “بهترین ها” پین کنید و بعد آن را در هر بردی که مرتبط به موضوع شما هستند، مانند بردهای گروهی پین کنید.

قانونی کلی وجود دارد که طبق آن، 80 درصد محتوایی که پین می کنید باید از دیگر حساب های کاربری باشد و 20 درصد آنها باید محتوای خود شما باشد. به شما پیشنهاد می کنم حداقل 30 پین را برای هر روز زمان بندی کنید.

اپلیکیشن Tailwind محتوای شما را بسته به برنامه ای که تنظیم می کنید منتشر می کند اما به شما پیشنهاداتی برای زمان های بهینه اشتراک گذاری نیز ارائه می دهد. هدف این است که به صورت منظم محتوای خود را پین کنید تا بیشترین کاربران ممکن آن را مشاهده نمایند.

  1. بر روی تحلیلگر خود نظارت کنید

داشبورد Pinterest Analytic به شما می گوید پین هایتان چه تعداد impression دارند، چند بار ذخیره می شوند، چقدر ریپین می شوند، چند بار بر روی آنها کلیک می شود و غیره. اطلاع از داده های مربوط به impression به شما کمک می کند متوجه شوید کدام محتوای شما عملکرد خوبی دارد و شما را برای موفقیت در استراتژی محتوا کمک می کند.

آموزش برنامه پینترست,آموزش کار با برنامه پینترست,برنامه پینترست

اگر Google Analytics را بر روی سایت خود فعال کرده اید، می توانید ببینید چه میزان ترافیک از پینترست به سایت شما هدایت می شود. با این کار می توانید موفقیت تبلیغات خود را تایید یا تکذیب کنید.

گذشته از بررسی داده ها و ارقام و اعداد، همیشه خوب است ببینید رقبایتان در پینترست چه کار می کنند. اگر مشاهده می کنید محتواهای خاصی بیشتر ریپین شده یا کامنت دریافت می کنند، بهتر است محتوای خود را شبیه به آنها بنویسید. خوب است به استراتژی عبارت کلیدی آنها نیز دقت کنید و ببینید از چه نوع طرح های گرافیکی و تصاویری استفاده می کنند.

خلاصه

پینترست یکی از قوی ترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی محتوایی است که می توان از آن استفاده کرد. البته همیشه همینطور بوده است اما سئوکارها و بازاریاب های دیجیتالی به سراغ آن نمی رفتند. بلاگرها سالها از پینترست به خاطر هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کردند و می دانستند به کمک ابزارهایی مانند Tailwind، استراتژی محتوایی خود را می توانند تقریبا به صورت اتوماتیک اجرا کنند.

کلید موفقیت در اجرای این استراتژی این است که منظم و ثابت قدم باشید. به صورت مداوم محتوای خود را برنامه ریزی کنید، به خوبی داده جمع آوری کنید و محتوای باکیفیت ارائه کنید. من مطمئن هستم که در آینده ای نزدیک، بدون شک پینترست تبدیل به یکی از ابزارهای مورد علاقه انتشار محتوا برای شما و مشتریان شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود