افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست – قسمت سوم

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بردهای گروهی پینترست حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 4 امتیاز : 5]

با پینترست میتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. در مقالات گذشته بخش بازاریابی اینترنتی سایت نیوسئو، چند تکنیک افزایش ترافیک سایت با پینترست را مطرح کردیم و در این مقاله به ادامه آن مبحث می پردازیم.

  1. تصویر پین های خود را به نحوی طراحی کنید که توجه کاربران را به خود جلب کند

تصاویری (گرافیک) که برای پین های خود می سازید، اگر مهم ترین فاکتور برای افرادی که محتوای شما را ریپین می کنند نباشد، یکی از مهم ترین فاکتورها است. اگر تصاویر و گرافیک پین های شما توجه کاربران را جلب نکند، به شکلی که می خواهید با کاربران خود نمی توانید ارتباط برقرار کنید.

حتی اگر محتوای تخصصی خسته کننده ای داشته باشید، چند نکته وجود دارد که می توانید با توجه به آنها تصاویر خود را جذاب تر کنید.

برای مثال، اگر عنوان پست شما “30 سایت برتر سفر کم هزینه” است، می توانید از یک تصویر آرشیوی استفاده کرده و متن خود را بر روی آن بیندازید. حتی می توانید پایین تصاویر خود از لوگو و URL سایت خود در راستای برندسازی استفاده کنید.

دستورالعمل هایی برای ساخت تصاویر پینترست

اینجا چند دستورالعمل پایه برای ساخت تصاویر بهتر مشاهده می کنید:

  1. تصاویر عمودی و بلند، ترجیحا با اندازه 735 در 1102 پیکسل بسازید.
  2. از تصاویر روشن و جذاب استفاده کنید.
  3. از عنوان پست یا صفحه در تصاویرتان استفاده کنید.
  4. از رنگ هایی استفاده کنید که در برند خود نیز از آنها استفاده می کنید.
  5. خیلی واضح و روشن، برندسازی نکنید. برای مثال از لوگوهای بزرگ یا نام کمپانی خود استفاده نکنید.
  6. برای هر پین، حداقل دو تصویر بسازید تا بتوانید تست کرده و تصویر بهتر را انتخاب کنید.

برای افرادی که آموزش های DIY (مخفف Do It Yourself یا خودت انجام بده) دارند، استفاده از Canva را برای ساخت تصاویرتان پیشنهاد می کنم. می توانید از قالب های آماده آن استفاده کنید. اگر برای مشتری خود تصویر می سازید، به شدت پیشنهاد می کنم یک گرافیست استخدام کرده و تصاویر جذاب و حرفه ای بسازید.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بردهای گروهی پینترست

اغلب اوقات، طراحان دو یا سه قالب برای شما می سازند تا هر زمان که می خواهید آن را ویرایش کرده و از آن استفاده کنید. کافی است تصویر جدیدی را انتخاب کنید، برای آن یک عنوان در نظر گرفته و بعد همه چیز آماده است!

توجه کنید که داشتن چند طرح گرافیکی برای هر پین به شما اجازه می دهد موثر بودن پین های خود را طی زمان بسنجید. به این ترتیب می توانید ببینید کدام طرح های گرافیکی عملکرد بهتری دارند (از طریق داشبورد Pinterest Analytics) و قالب های خود را ویرایش و اصلاح کنید.

وقتی برای پین های خود، طرح های گرافیکی تهیه کردید، می توانید آنها را به عنوان تصویر برجسته استفاده کنید یا در خود محتوا از آنها بهره بگیرید. نکته مهم این است که وقتی پین های شما به اشتراک گذاشته می شوند، با تصاویر و طرح های گرافیکی جدیدتان بالا می آیند.

  1. به بردهای گروهی و Tailwind Tribe ها بپیوندید.

با پیوستن به بردهای گروهی و Tailwind Tribe ها درون این اپلیکیشن، می توانید دسترسی خود را به حساب های کاربری موجود در حوزه تخصصی خود افزایش دهید.

مشابه با الگوریتم های اینستاگرام که به کاربران محتوایی مرتبط با حساب هایی که دنبال می کنند نمایش می دهد، بردهای گروهی دیگر حساب های کاربری را تشویق به اشتراک گذاری محتوای خود با مخاطبین و حساب هایی می کند که آنها را دنبال می کنند.

در واقع، تعداد دنبال کننده های حساب کاربری شما بسیار کم اهمیت تر از این است که از طریق group Sharing چند نفر به طور منظم محتوای شما را می بینند.

منابع زیادی بر روی اینترنت هستند که به شما نشان می دهند چطور بردهای گروهی را تشخیص داده و به آنها بپیوندید اما سایت مورد علاقه من در این زمینه، PinGroupie یا خود Pinterest است.

تصاویر پینترست,زمان بندی پست ها در پینترست,زمان بندی پین ها

برای آن که در پینترست بردهای گروهی را پیدا کنید، باید ابتدا به برد دیگر حساب های کاربری حوزه تخصصی خود نگاهی بیاندازید. اگر مشاهده می کنید که چند برد با آن در ارتباط است، احتمالا یک برد گروهی را پیدا کرده اید. برای پیوستن به آن، بر روی description برد کلیک کرده و مطابق دستورالعمل خاص آن رفتار کنید.

شما محتوای خود را اینجا به اشتراک خواهید گذاشت و محتوای دیگر حساب های کاربری فعال در حوزه تخصصی خود را ریپین خواهید کرد.

پیوستن به Tailwind Tribes نیز پروسه مشابهی دارد و شما می توانید برای پیدا کردن آنها از گزینه “Find a Tribe” استفاده کنید. البته طبیعتا باید به سراغ گروه هایی بروید که فعال هستند و به طور روزانه پین و ریپین می کنند.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بردهای گروهی پینترست

وقتی یک Tribe پیدا می کنید، به دستورالعمل آنها در رابطه با پست گذاشتن توجه کنید چرا که برخی از آنها ممکن است از شما بخواهند هر روز تعداد مشخصی از پین ها را ریپین کنید. هرچه یک Tribe محدودیت ها و الزامات کمتری داشته باشد، بهتر است.

این بردهای گروهی در شروع برنامه ریزی پین ها با Tailwind اهمیت پیدا کرده و کاربرد دارند.

  1. پین های (محتوا) خود را زمان بندی کنید

وقتی پست یا صفحه شما منتشر شد، زمان است که آن را با Tailwind زمان بندی کنید. شما می توانید این کار را یا با افزونه Tailwinds در کروم انجام دهید و یا از طریق خود اپلیکیشن دسکتاپی.

Tailwind گزینه ای در اختیار شما قرار می دهد که می توانید انتخاب کنید محتوای خود را برای چه بردهایی و چه زمان هایی زمان بندی کنید. می توانید بازه زمانی اضافه کنید، به صورت یکجا چند پین را زمان بندی کنید و پین های دیگر حساب های کاربری را نیز زمان بندی کنید.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بردهای گروهی پینترست

بهتر است ابتدا محتوای خود را در برد “بهترین ها” پین کنید و بعد آن را در هر بردی که مرتبط به موضوع شما هستند، مانند بردهای گروهی پین کنید.

قانونی کلی وجود دارد که طبق آن، 80 درصد محتوایی که پین می کنید باید از دیگر حساب های کاربری باشد و 20 درصد آنها باید محتوای خود شما باشد. به شما پیشنهاد می کنم حداقل 30 پین را برای هر روز زمان بندی کنید.

اپلیکیشن Tailwind محتوای شما را بسته به برنامه ای که تنظیم می کنید منتشر می کند اما به شما پیشنهاداتی برای زمان های بهینه اشتراک گذاری نیز ارائه می دهد. هدف این است که به صورت منظم محتوای خود را پین کنید تا بیشترین کاربران ممکن آن را مشاهده نمایند.

  1. بر روی تحلیلگر خود نظارت کنید

داشبورد Pinterest Analytic به شما می گوید پین هایتان چه تعداد impression دارند، چند بار ذخیره می شوند، چقدر ریپین می شوند، چند بار بر روی آنها کلیک می شود و غیره. اطلاع از داده های مربوط به impression به شما کمک می کند متوجه شوید کدام محتوای شما عملکرد خوبی دارد و شما را برای موفقیت در استراتژی محتوا کمک می کند.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بردهای گروهی پینترست

اگر Google Analytics را بر روی سایت خود فعال کرده اید، می توانید ببینید چه میزان ترافیک از پینترست به سایت شما هدایت می شود. با این کار می توانید موفقیت تبلیغات خود را تایید یا تکذیب کنید.

گذشته از بررسی داده ها و ارقام و اعداد، همیشه خوب است ببینید رقبایتان در پینترست چه کار می کنند. اگر مشاهده می کنید محتواهای خاصی بیشتر ریپین شده یا کامنت دریافت می کنند، بهتر است محتوای خود را شبیه به آنها بنویسید. خوب است به استراتژی عبارت کلیدی آنها نیز دقت کنید و ببینید از چه نوع طرح های گرافیکی و تصاویری استفاده می کنند.

خلاصه

پینترست یکی از قوی ترین و مقرون به صرفه ترین ابزارهای بازاریابی محتوایی است که می توان از آن استفاده کرد. البته همیشه همینطور بوده است اما سئوکارها و بازاریاب های دیجیتالی به سراغ آن نمی رفتند. بلاگرها سالها از پینترست به خاطر هدایت ترافیک به سایت خود استفاده می کردند و می دانستند به کمک ابزارهایی مانند Tailwind، استراتژی محتوایی خود را می توانند تقریبا به صورت اتوماتیک اجرا کنند.

کلید موفقیت در اجرای این استراتژی این است که منظم و ثابت قدم باشید. به صورت مداوم محتوای خود را برنامه ریزی کنید، به خوبی داده جمع آوری کنید و محتوای باکیفیت ارائه کنید. من مطمئن هستم که در آینده ای نزدیک، بدون شک پینترست تبدیل به یکی از ابزارهای مورد علاقه انتشار محتوا برای شما و مشتریان شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *