افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست – قسمت دوم

Rich Pin های پینترست,استراتژی محتوا در پینترست,افزایش ترافیک سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 2 امتیاز : 5]

استراتژی محتوایی در پینترست به شما کمک می کند تا در بازاریابی پینترست موفق باشید و به صورت خودکار، ترافیک زیادی به دست آورید (حتی مدت طولانی پس از قطع بازاریابی). در این قسمت از مقاله ی افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست، دستورالعمل هایی برای موفقیت در پینترست ارائه می شود:

  1. اطمینان حاصل کنید محتوای تخصصی شما برای پینترست مناسب است

چطور می توانید تشخیص دهید وب سایت شما برای بازاریابی پینترست مناسب هست یا خیر؟ به این توجه کنید که از قبل چه چیزهایی در پینترست وجود دارد.

با اینکه پینترست داده ای برای نشان دادن میزان جستجوها ندارد، شما می توانید خودتان کمی جستجوی عبارت کلیدی انجام دهید.

ابتدا، به سراغ گزینه Explore بروید تا محبوب ترین دسته بندی های پینترست را مشاهده کنید. اگر کسب و کار شما در یکی از این دسته بندی ها جا دارد، احتمالا مردم به دنبال محتوایی پیرامون این موضوعات هستند.

سپس، موضوع خود را در search box تایپ کنید و ببینید چه محتوایی نشان داده می شود. اگر محتوای نشان داده شده در ردیف محتوایی که شما مدنظر دارید قرار دارد، احتمالا وب سایت های هم موضوع با شما محتوای خود را در پینترست منتشر می کنند.

Rich Pin های پینترست,استراتژی محتوا در پینترست,افزایش ترافیک سایت

در آخر، پایین search Box می توانید پیشنهادات موضوعی را نیز مشاهده کنید. این موضوعات به ترتیب نزولی مرتب شده اند بنابراین عبارت های سمت چپ محبوب ترین موضوعات هستند. این عبارات به شما در استراتژی سئو برای پینترست کمک خواهند کرد.

اگر در هرکدام از این سه مرحله، محتوای زیادی مرتبط با موضوع تخصصی خود دیدید، می توانید مطمئن باشید موضوع سایت شما همان چیزی است که کاربران جستجو می کنند.

کلید موفقیت شما این است که محتوای “خود” را در مقابل دیدگان کاربران پینترست بگذارید پیش از آنکه رقبایتان این کار را انجام دهند.

  1. محتوای عالی بنویسید و آن را برای پینترست بهینه نمایید

مانند هر استراتژی بازاریابی محتوای دیگر، موفقیت کمپین تبلیغاتی شما بستگی به خود محتوایی که تولید می کنید دارد. پیش از آنکه به سراغ بازاریابی در پینترست بروید، اطمینان حاصل کنید که کاربر با محتوای شما ارتباط برقرار می کند و می تواند موفقیت را برای سئو شما رقم بزند.

به طور خاص، عناوین و متا دیسکریپشن پست یا صفحات شما باید SEO friendly و جذاب باشند. این عناصر در پین های شما وجود دارند بنابراین بهینه کردن آنها، میزان انتشار و نرخ کلیک (CTR) محتوای شما را افزایش می دهد.

بازاریابی پینترست,پروفایل پینترست,حساب کاربری پینترست

بعد از گرافیک پین های شما، عنوان و دسکریپشن آنها چیزهایی هستند که کاربران با توجه به آنها متوجه می شوند به محتوای شما علاقه دارند یا خیر. بنابراین عنوان و دسکریپشن هایی که می نویسید باید با چیزی که آنها جستجو می کنند و پین هایتان همخوانی داشته باشند. باید بدانید چه چیزهایی برای نوشتن محتوای سئو شده مهم هستند تا بتوانید پین های خود را در جهت موفقیت بسازید.

  1. ساخت حساب کاربری در پینترست

گام بعدی ساخت حساب کاربری در پینترست برای وب سایت هایی است که می خواهید برای آنها بازاریابی انجام دهید. با این کار می توانید در حساب کاربری خود به تحلیل داده ها دسترسی داشته باشید.

بهتر است که برای هر وب سایت یک حساب کاربری داشته باشید، به جای آنکه از طریق حساب کاربری شخصی خود برای تمام مشتریانتان تبلیغ کنید. پینترست هم الگوریتم های خاص خودش را دارد و اگر شما در حوزه های تخصصی متفاوتی محتوا منتشر کنید می تواند استراتژی شما را خدشه دار کرده و منجر به تعامل کمتر با کاربر شود.

حتما لینک وبسایت و لوکیشن خود را (در صورت وجود) درج کنید و تصویر پروفایل و تصویر کاور جذابی هم برای پروفایل خود انتخاب کنید.

  1. Rich Pin ها را فعال کنید

در گام بعدی، Rich Pin ها را برای وب سایت خود فعال کنید. با این کار به پینترست اجازه می دهید عناوین و متا دسکریپشن های بهینه شده شما را استفاده کند. انجام این کار بسیار ساده است و پینترست به شما بسته به موضوع تخصصی که دارید اجازه استفاده از فرمت های متفاوت پین را می دهد. انجام این کار ضروری است!

  1. پروفایل پینترست خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

بهینه کردن حساب کاربری پینترست احتمالا پیچیده ترین قسمت این پروسه است. پس بیایید این مرحله را به چند مرحله ساده تر تقسیم کنیم.

ابتدا، به سراغ جستجوی عبارت کلیدی که در گام اول انجام دادید بروید. به محبوب ترین دسته بندی ها و موضوعات، حوزه تخصصی خود توجه کنید. شاید حتی بخواهید به حساب کاربری پینترست رقبای خود نیز دقت کنید تا ببینید آنها چه عبارت های کلیدی را هدف قرار داده اند.

اگر در جستجوی عبارت کلیدی مهارت لازم را کسب کرده اید، همان کارها را برای این قسمت هم انجام دهید.

اما اگر تازه شروع به جستجوی عبارت کلیدی کرده اید، پیشنهاد می کنم در ابزاری مانند SEMRush یا Ahrefs برای شروع ثبت نام کنید.

سپس، این عبارت های کلیدی را با نام پروفایل و دسکریپشن خود ترکیب کنید. آن را به شکل روان و قابل خواندن بنویسید و مانند پروفایل دیگر شبکه های اجتماعی، از تکرار بیش از حد عبارت کلیدی پرهیز کنید. ( بهترین کار این است که نام کاربری دقیقا مشابه با نام برند یا شبکه بازاریابی برای حساب کاربری خود انتخاب نکنید.) به جای آن که نام حساب کاربری خود را “بهترین کمپانی سئو در سیاتل” بگذارید، بهتر است نام حساب خود را “نکات وبلاگ نویسی و ترفندهای هک” بگذارید.

با چنین نام گذاری، حساب کاربری شما تقاضاهای بیشتری خواهد داشت.

زمانبندی پست ها در پینترست

در گام سوم، بردهای مرتبط به حوزه تخصصی خود بسازید. برای مثال، برای محتوای خود برد “بهترین ها” بسازید و حداقل 10 برد دیگر نیز برای محتوایی که ریپین می کنید بسازید.

نام هر برد باید مطابق با مبحثی که می خواهید پوشش دهید انتخاب شود.

برای مثال، اگر در حساب کاربری خود می خواهید محتوایی در رابطه با بازاریابی دیجیتال منتشر کنید، می توانید نام بردهای خود را “نکات شبکه های اجتماعی”، “ایده هایی برای طراحی گرافیکی” و “ترفندهای بازاریابی” بگذارید.

در عنوان و دسکریپشن هر برد، از عبارت های کلیدی استفاده کنید (می توانید در دسکریپشن از چند عبارت کلیدی استفاده کنید).

به هر برد، حدودا 20 پین مرتبط با موضوع اضافه کنید (البته به جز برد “بهترین ها”) تا برد شما تکمیل شود. با این کار الگوریتم های پینترست بهتر متوجه می شوند شما به چه نوع محتوایی علاقه مند هستید و در طی زمان چه چیزهایی را به اشتراک می گذارید.

در آخر، پیشنهاد می کنم برای هر برد یک تصویر کاور انتخاب کنید. مانند کاری که من برای حساب کاربری بالا انجام دادم. این کار حساب کاربری شما را جذاب تر کرده و کاربران ساده تر می توانند تشخیص دهند محتوای شما در رابطه با چه چیزی است.

احتمالا با توجه به اینکه طی زمان داده ها و اطلاعات بیشتری در رابطه با موفقیت پین ها دریافت می کنید، استراتژی سئو پینترست شما نیز پیشرفت خواهد کرد. در رابطه با پروفایل خود تجدید نظر کنید تا بتوانید پاسخگوی نیاز مخاطب هدف خود باشید.

  1. حساب کاربری Tailwind بسازید

آیا برای جذب خودکار ترافیک به سایت خود آماده هستید؟ Tailwind کلید تبدیل این رویا به واقعیت است!

توجه کنید که من به هیچ وجه در قبال معرفی Tailwind پولی دریافت نمی کنم و معرفی آن صرفا به دلیل علاقه من به این ابزار و به این دلیل است که این ابزار می تواند این استراتژی را به بهترین شکل اجرایی کند!

Rich Pin های پینترست,استراتژی محتوا در پینترست,افزایش ترافیک سایت

Tailwind نیز بسیار شبیه به Hootsuite یا Buffer، به شما امکان زمان بندی محتوا (مثل پین ها) برای بردهای مختلف را می دهد. البته برخلاف دیگر اپلیکیشن ها، این ابزار منحصرا با پینترست کار می کند و با هم یکپارچه شده اند.

جالب ترین قسمت این اپلیکیشن این است که می تواند به طور منظم اجرا شده و زمان های ارسال پست را برای شما بهینه کند. این ابزار گزینه ای تحت عنوان “Tailwind Tribes” نیز دارد که می توانید با استفاده از آن محتوای خود را با گروه های مختلف به اشتراک گذارید و آن را در دسترس افراد بیشتری قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *