افزایش ترافیک سایت به کمک پینترست – قسمت اول

اپلیکیشن پینترست,اپلیکیشن موبایلی پینترست,افزایش ترافیک سایت حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 5]

پینترست برای افزایش ترافیک سایت راه بسیار موثری می باشد اما چطور می توانیم به صورت خودکار با استفاده از پینترست ترافیک زیادی را به سایت خود وارد کنیم؟

با اینکه بسیاری از سئوکارها و بازاریابان، از پینترست استفاده نمی کنند، تحلیلگر Jessica Foster پیشنهاد می کند قبل از آنکه رقبایتان از این فرصت استفاده کنند، شما این کار را بکنید.

“مگر پینترست فقط برای بلاگرها نیست؟”

وقتی از بازاریابی پینترست صحبت می کنم، این سوال به خصوص از جانب متخصصین بازاریابی اینترنتی و سئو و کسانی که از پینترست متنفر هستند مطرح می شود.

معمولا پاسخ من به این سوال با این عبارت شروع می شود…

“گیرم اینطور باشد…خب؟!”

به طور کلی، اکثر وب سایت ها وبلاگ دارند و استفاده مداوم از محتوا معمولا یکی از بخش های مهم استراتژی سئو بسیاری از کسب و کارها است. اگر پینترست “فقط” برای بلاگرها باشد و تقریبا تمامی کسب و کارها هم یک وبلاگ دارند، پس چرا کسب و کارهای دیگر از آن استفاده نکنند؟!

پینترست به عنوان ابزار بازاریابی محتوا

من به عنوان کسی که در دنیای دیجیتال و در جمع بلاگرها بزرگ شده ام، دیده ام که بلاگرها اولین موفقیت های خود را با استفاده از بازاریابی پینترست به دست آورده اند.

ساخت یک وبلاگ موفق، موضوع بحث بسیار داغی در گروه های فیسبوکی و انجمن ها است. پینترست معمولا به دلیل آنکه منبع خوبی (و حتی بهترین منبع) برای جذب ترافیک است، به سئو چسبیده است.

اما پینترست چه وسعتی دارد؟ بیایید نگاهی به اعداد و ارقام بیندازیم.

طبق آمار و اطلاعات منتشر شده توسط پینترست، در سال 2017، 175 میلیون کاربر فعال پینترست در سراسر دنیا وجود داشت و 75 میلیارد ایده “پین” شدند (نام پست پینترست).

نود و سه درصد از پینرها (کاربران پینترست) با استفاده از پینترست تصمیم می گیرند چه چیزی را به صورت آنلاین خریداری کنند و 67 درصد از آنها نیز گفته اند با چیزهایی که در پینترست دیده اند، محصولات جدیدی را کشف کرده اند.

اپلیکیشن پینترست,اپلیکیشن موبایلی پینترست,افزایش ترافیک سایت

هر روزه بیش از 14 میلیون مقاله پین می شود و 80 درصد از پینرها از اپلیکیشن موبایلی پینترست برای یافتن چیزی که به دنبالش هستند استفاده می کنند.

پینترست تاثیر غیرقابل انکاری دارد، به خصوص برای کاربران زن. البته 50 درصد از ثبت نام های جدید پینترست در سال 2017 مرد بوده است.

گذشته از همه اینها، چیزی که حیرت آور است، حجم خالص محتوا و ترافیک پیرامون پینترست است و اینکه بلاگرها چطور از آن به عنوان ابزار بازاریابی محتوا یاد می کنند. اینجا می توانید یک مورد مطالعاتی (Case Study) را برای درک بهتر این مسئله ببینید.

مورد مطالعاتی: پینترست در عمل

من در حال حاضر طرفدار پروپاقرص پینترست هستم، اما پیش از این اینگونه نبودم. اگر از داده ها و اعداد و ارقام استفاده نمی کردم هیچوقت از پینترست خوشم نمی آمد. اما تصمیم گرفتم با انجام مطالعات موردی نگاه دقیق تری به پینترست بیندازم، چرا که مدام چیزهای خوبی درباره آن می شنیدم.

در نوامبر 2016، من محتوایی در یک سایت مرتبط با مسافرت منتشر کردم و آن را با حساب کاربری پینترست همان سایت مسافرتی، در پینترست منتشر کردم. نتایج مرتبط با ترافیک و برقراری ارتباط و تعامل با کاربر خیره کننده بود! یک پست وبلاگی بیش از 5000 بار دیده شد (impressions)، بیش از 3000 بار ریپین شد و بیش از 1500 بازدیدکننده را طی مدت سه ماه به وب سایت هدایت کرد.

این وب سایت، انتشار محتوا و تبلیغات را در فوریه 2017 متوقف کرد. این وب سایت در ماه گذشته (آوریل 2018) و بدون بازاریابی توانست بیش از 600 کاربر تنها با استفاده از پینترست (با هدایت ترافیک طبیعی) به دست آورد. خود اکانت پینترست هر روزه بیش از 3900 بار دیده می شود.

بازاریابی اینترنتی,بازاریابی پینترست,بازاریابی محتوا

مطالعه موردی من نشان می دهد حتی یک تازه کار نیز می تواند نتایج واقعی از بازارایابی پینترست به دست آورد.

چرا سئوکارها و بازاریاب های محتوایی بیشتری به پینترست نمی پیوندند؟

سوال خوبی است. شاید به خاطر این فرضیه که پینترست برای بلاگرهای هنری است و افرادی که می خواهند همه کار را خودشان انجام دهند از آن استفاده می کنند، پینترست کمی دچار عقب ماندگی شده است. اگر شما هم به پینترست بیایید، می بینید بیشتر محتوای موجود در آن در همین دسته بندی ها است.

اما من فکر می کنم پینترست فراتر از اینهاست. من معتقدم پینترست یک موتور جستجو است.

شاید صفحه اولیه پر از تصاویر مرتبط با استفاده مجدد از وسایل دور ریختنی و آشپزخانه و اینچنین چیزهایی باشد. اما وقتی فراتر از صفحه اول می روید و کمی جستجو می کنید، موضوع عوض می شود.

پینترست طیف گسترده ای از صنایع را نشان می دهد. تنوع محصولات در پینترست می تواند تمامی کاربران را جذب کرده و پاسخگوی سوالاتی پیرامون موضوعات و محصولات گسترده باشد.

بازاریاب ها هنوز آنچنان که باید با پینترست آشنا نیستند. آنها با فیسبوک، توییتر و حتی لینکدین برای انتشار محتوا آشنایی دارند اما پینترست هنوز یک قلمرو تسخیر نشده باقی مانده است. البته قطعا بهتر است قبل از آنکه در پینترست نیز یک فضای رقابتی سنگین برای بازاریابی محتوا به وجود آید، به آن بپیوندید.

چطور می توانیم از پینترست به عنوان ابزاری برای داشتن ترافیک بالا استفاده کنیم

“راز” پینترست در واقع اصلا “راز” نیست چرا که آمار و ارقام خود گویای همه چیز هستند. راز واقعی پشت پینترست این است که بلاگرها مدت طولانی است که از پینترست به عنوان منبع ترافیک استفاده کرده اند در حالی که سئوکارها و بازاریاب های محتوا همچنان از پینترست استفاده نمی کنند.

اگر عزم خود را جزم کرده اید که بدون تلاش جدی و بدون صرف هزینه های زیاد ترافیک را به سایت خود یا سایت مشتریان خود منتقل کنید، این راهنما برای شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *