تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها و اهمیت آن در بازاریابی محتوا

اینفلوئنسرها,بازاریابی تاثیرگذار,بازاریابی محتوا حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 15 امتیاز : 4.7]

یکی از استراتژی های بازاریابی محتوا این است که از اینفلوئنسرها برای تولید محتوای خود استفاده کنید. هدف از انجام فعالیت های بازاریابی محتوایی، تقریبا هیچوقت به معنای افزایش فروش نیست؛ افرادی که می خواهند اطلاعاتی را تحلیل کرده و منتشر کنند، معمولا تمایل به خرید ندارند. بازاریابی محتوایی بیشتر درباره تاثیرگذاری اینفلوئنسرها که می توانند بر روی مشتریان شما تاثیر بگذارند و آنها را تشویق به خرید کنند، می باشد.

بنابراین تاثیرگذارترین استراتژی برای بازاریابی محتوا، استراتژی است که در آن به اینفلوئنسرها توجه می شود، مخصوصا تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها. بر طبق تحقیقات صورت گرفته، 57 درصد از بازاریاب ها گزارش کرده اند که تولید محتوا توسط اینفلوئنسرها، بازده بیشتری نسبت به تولید محتوا توسط برند دارد:

اینفلوئنسرها,بازاریابی تاثیرگذار,بازاریابی محتوا

  • اینفلوئنسرها، افرادی هستند که از قبل اعتماد مشتریان شما را جلب کرده اند. بنابراین، محتوایی که توسط اینفلوئنسرها تولید شده است، بیشتر از محتوایی که توسط برند تولید شده قابل اعتماد است.
  • به طور طبیعی، مردم ترجیح می دهند با افراد ارتباط برقرار کنند تا با برندها. بنابراین محتوایی که توسط اینفلوئنسرها ساخته شده است، بیشتر از محتوایی که توسط برند تولید شده است با مخاطب ارتباط برقرار می کند.
  • با توجه به موارد بالا، واضح است که محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها، منجر به ROI بالاتر شده و بیشتر منتشر می شوند.

اما باید چکار کنیم تا اینفلوئنسرها برای وبلاگ شرکت ما محتوا تولید کنند؟ یکی از موثرترین روش ها، برگزاری مسابقه برای نویسندگی است: با این کار آنها تشویق می شوند برای بردن جایزه یا مجموعه جوایز در نظر گرفته شده، برای بلاگ شما مطلب بنویسند.

مزایای برگزاری مسابقه تولید محتوا

پشت این ایده، موقعیت های بسیاری برای بازاریابی تاثیرگذار پنهان شده است:

  • انتشار مطالبی در وبلاگتان که توسط افراد گوناگون نوشته می شود، کلیک های بیشتری خواهند گرفت. همچنین انتشار این مطالب می توانند لیست ایمیل شما را بزرگتر کرده و رنک شما را بالا ببرند.
  • انتشار این محتوا در شبکه های اجتماعی، نسبت به برند شما آگاهی ایجاد خواهد کرد.
  • همکاری با دیگر کسب و کارهایی که در حوزه شما مشغول به فعالیت هستند، به منظور فراهم کردن هدایای وعده داده شده، منجر به ساخت ارتباطات کاری مهمی خواهد شد.
  • با استفاده از اینفلوئنسرها در حوزه خاص خودتان و رسانه های محبوب، به منظور اعلام اسامی برندگان مسابقه، می توانید اعتماد سازی کنید.

علاوه بر اینها، به این فکر کنید که در زمان اعلام برندگان مسابقه در خبرنامه وب سایت و کانال های شبکه های اجتماعی، چند مشتری با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که شما را قانع می کند، از این تاکتیک استفاده کنید، آن قدر که ممکن است با خود بگویید چرا تا به حال این روش را امتحان نکرده ام! البته این روش سخت و زمان بر است، اما گام های زیر به همراه برخی ابزارهای کاربردی، انجام این کار را برای شما ممکن می سازد.

  1. بارش فکری و موضوعات تحقیق و بررسی

مسلما، میزبانی از یک مسابقه بازاریابی محتوایی با همان چیزی شروع می شود که هر تاکتیک بازاریابی محتوایی باید با آن شروع شود: بارش فکری و جستجو برای کلمات کلیدی. برای این بخش، می توانید از دو روش استفاده نمایید.

  • بر روی تمامی پتانسیل های برند خود تمرکز کنید:

مشتریان فعلی خود را دعوت کنید و از آنها بخواهید محتوایی درباره محصولات شما بنویسند. مشتریان شما چگونه از محصولاتتان استفاده می کنند؟ این محصولات چه مشکلی را از آنها رفع می کند؟ با این کار می توانید بلاگ خود را با محتوایی که کاربران می نویسند تغذیه کنید. به این ترتیب کاربران دیگر شما تشویق می شوند از محصولات شما استفاده کنند. مسلما با این کار می توانید با کاربران خود ارتباط برقرار کنید، اما از طرفی، با انجام این کار، تنها مشتریان فعلی شما شرکت کنندگان مسابقه خواهند بود.

  • بر روی تمامی پتانسیل های محتوای مهم و ویژه خودتان تمرکز کنید:

 می توانید این محتوا را با تعطیلات پیش رو بسازید (برای مثال، “هدایای نوروز خود را بخرید”) تا موضوعات خود را به کاربرد محصولاتتان مرتبط کنید. بهتر است لیستی از عناوینی را تهیه کنید، که با جستجوی کلمات کلیدی، این عناوین نشان داده شوند.

وقتی برای بازاریابی محتوایی برنامه ای دارم، همیشه با دسته بندی کلمات کلیدی شروع می کنم. بازی با گروه کلمات کلیدی همیشه دیدگاهی باز به من داده و به من برای بارش فکری کمک می کند.

در اینجا می توانید مشاهده کنید که چگونه وب سایت Serpstat، یک دسته بندی عنوان را به دسته بندی های کوچکتری شکسته است تا یکی از آنها را انتخاب کند:

تولید محتوا,مسابقه تولید محتوا

  1. همکاری خود را آغاز کنید

حالا که می دانید می خواهید بازاریابی محتوایی خود را بر روی چه عناوینی متمرکز کنید، زمان آن فرا رسیده است که به سراغ نویسنده ها و وبلاگ نویس های مشغول به فعالیت در حوزه خود بروید. البته افرادی را انتخاب کنید که فکر می کنید مشتاق به همکاری با شما هستند.

اگر روی محتوای مرتبط با محصول تمرکز کرده اید، خوب است بدانید که انجام این کار به سادگی دسترسی به مشتریانتان است. به طور کلی برای برگزاری مسابقه محتوا نویسی، باید لیستی از اینفلوئنسرهایی بنویسید که:

  1. تمایل به همکاری دارند.
  2. احتمالا آنقدر مشغول هستند که نمی توانند شرکت کنند، اما قبول می کنند که به شما برای گسترش کارتان کمک کنند.

من از ابزار  Buzzsumo، برای یافتن محتوا نویسان فعال در حوزه خودم استفاده می کنم. این ابزار فیلترهای کاربردی دارد که به من اجازه می دهد وبلاگ نویسانی که قبلا چنین فعالیت هایی داشتند، یا مشتاق به انجام آن هستند را پیدا کنم.

  1. منظم باشید!

شما با افراد زیادی سر و کار خواهید داشت: احتمالا اینفلوئنسرهایی که با شما همکاری میکنند، مطبوعات؛ رسانه ها، حامیان مالی و غیره. بنابراین اگر منظم نباشید، موقعیت های بسیار زیادی را از دست خواهید داد.

می توانید از پلتفرمی که در حال حاضر برای مدیریت مشتری استفاده می کنید، برای نظم دهی به تمامی مخاطبین و مشتری های هدایت شونده ای که برای مسابقه به دست می آورید بهره بگیرید. علاوه بر این، ابزار Hubspot’s CRM را امتحان کنید: این ابزار رایگان بوده و به شما تمامی ویژگی های مورد نیازتان را برای ثبت، نظم دهی و پیگیری تمامی مخاطبین جدیدتان را می دهد.

من از ابزار Cyfe نیز برای مرتبط کردن همه چیز با یک داشبورد استفاده می کنم. می توانید از این داشبورد برای نظارت بر اشاره های صورت گرفته بر برندتان، ساخت لینک های سریع به دیگر ابزارهایی که باید روزانه بر آنها نظارت کنید، استخراج پیام های Gmail و بسیاری دیگر از کارها استفاده کنید.

  1. استانداردهای کیفیت محتوای خود را بالا نگه دارید.
  • باید از شرکت کنندگان بخواهید زمانی که نام دیگر سایت ها را ذکر می کنند، هرگونه ارتباط با آنها را انکار کنند.
  • از شرکت کنندگان خود بخواهید به رقبای مستقیمتان اشاره ای نکنند.
  • از شرکت کنندگان بخواهید محتوای منحصر به فردی برای شما تولید کنند و آنرا هیچ وقت جایی دیگر منتشر نکنند.
  • شرکت کنندگان باید از دستورالعمل های کیفی مشخصی پیروی کنند (طول، فرمت و کاربرد تصاویر مشخص)
  • باید شرکت کنندگان شما پروسه و روند قضاوت را به خوبی بفهمند (پیشنهاد می کنم از فاکتورهای کلیشه ای مانند “مقاله هایی که بیش از همه منتشر شده اند”، استفاده نکنید. بهتر است از فاکتورهای پیچیده تری استفاده کنید. برای مثال، برنده ها با پنل قضاوت بی طرفانه و با شاخص های واضحی سنجیده شده و اعلام می شوند. همچنین، شفاف سازی در کل پروسه را فراموش نکنید: لیست داورها باید برای عموم نشان داده شود و رای آنها نیز باید اطلاع رسانی شود.)
  • باید به شرکت کنندگان، روشی که برای پرداخت استفاده می کنید را اطلاع بدهید. (اگر می خواهید جایزه نقدی در نظر بگیرید.)

تمامی این موارد باید در یک توافقنامه رسمی لیست شده و شرکت کنندگان باید آن را مطالعه کرده و امضا نمایند، تا از هرگونه سوءتفاهمی جلوگیری به عمل آید. از اپلیکیشن KeepSolid Sign، که در حال حاضر رایگان است استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمامی شرکت کنندگان از موارد لازم اطلاع دارند.

  1. برای مسابقه خود، شرکت کننده جمع آوری کنید

چند راه برای جمع آوری شرکت کننده در مسابقه وجود دارد. می توانید از Google Forms استفاده کنید و یا از فرم های Contact Us پیشرفته بهره ببرید. این فرم ها شرکت کنندگان را مجبور می کنند که از دستورالعمل ها پیروی کنند (برای مثال حداقل میزان کلمات مورد نیاز را مشخص کنید، شامل قسمت های اضافی و اجباری مثل لینک به پروفایل شبکه اجتماعی نویسنده و مقاله های قبلی).

علاوه بر این، ابزاری وجود دارد که مخصوصا برای جمع آوری شرکت کننده برای مسابقات بازاریابی محتوایی طراحی شده است. نام این ابزار Easy Promos است. این ابزار ویژگی های بیشتری در خود دارد که می تواند کار شما را کمی ساده کند، مثل رای دهی یکپارچه، عکس و بارگذاری تصاویر.

با این پلتفرم می توانید برنده را با رای گیری عمومی، هیئت داوری، یا با انتخاب تصادفی بر اساس صلاحیت و شایستگی انتخاب کنید.

وقتی صحبت از جمع آوری و نمایش شرکت کنندگان می شود، می توانید در حد و اندازه تصوراتتان، خلاقیت به خرج بدهید. برای مثال، ابزار Gleam به شما اجازه می دهد برای برگزاری مسابقه ویجت های بلاگ را ساخته و embed نمایید (این کار به جذب شرکت کنندگان بیشتر کمک می کند).

علاوه بر این می توانید با استفاده از ابزار Haikudeck، تمامی شرکت کنندگان خود را در قالب اسلایدهایی معرفی کنید، یا اینکه با استفاده از ابزار Flipsnack، می توانید flipbook بگیرید. می توانید برای اطلاع رسانی به برندگان نیز از هردوی آنها در وبلاگ خود استفاده نمایید.

اینفلوئنسرها,بازاریابی تاثیرگذار,بازاریابی محتوا

  1. محتوای وب سایت خود را ارتقاء دهید و بهتر کنید

مسلما می خواهید محتوایی که شرکت کنندگان در مسابقه برای شما می نویسند، در شبکه های اجتماعی عملکرد خوبی داشته باشند، چرا که اگر چنین بشود سایت شما ترافیک بالایی به دست خواهد آورد. من برای تمام شبکه های اجتماعی، از ابزار Drumup استفاده می کنم، چرا که مدیریت محتوایی که به ارتقاء احتیاج دارد، با این ابزار ساده تر است.

از ویژگی Content Library این ابزار استفاده کنید و تمامی شرکت کنندگان را در یک دسته بندی نگه دارید، تا به سادگی بتوانید همه آنها را دیده و به آنها نظارت کنید. به علاوه، می توانید ابزار را به نحوی تنظیم کنید که هر مقاله را چندین بار در شبکه های اجتماعی منتشر کند تا به این ترتیب بتوانید دنبال کننده های بیشتری داشته باشید.

همچنین بهتر است محتوای خود را فراتر از شبکه های اجتماعی خود پخش کنید! برای انجام این کار، می توانید تمامی شرکت کننده ها را در ابزار  ViralContentBee ثبت کنید.

ابزار  ViralContentBee به شما امکان می دهد تمامی شرکت کنندگان را در بخش  “RT” تگ کنید، تا شرکت کنندگان شما با تمامی tweetها در ارتباط باشند.

امیدوارم این ابزارها شما را تشویق کرده باشند که یک مسابقه نویسندگی برای اینفلوئنسرها برگزار کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *