مراحل ایجاد برند شخصی

اصول ساخت برند شخصی,ایجاد برند شخصی,برند سازی شخصی 100ها نکته آموزشی رایگان در اینستاگرام نیوسئو

برند شخصی در کسب و کار های نوین می تواند به اندازه برند تجاری شرکت تاثیر گذار و مهم باشد. برندسازی شخصی باید نقاط قوت شما را برجسته کرده، ویژگی های منحصر به فرد شما را به اشتراک بگذارد و همچنین در صنعت فعلی یا مورد نظر شما شهرت و اعتماد ایجاد کند. در این فرآیند داستان های شخصی هم می توانند دخیل شوند که به شما مزیت رقابتی خواهند داد.

برند شخصی چیست؟

 یک برند شخصی از بسیاری جهات شبیه به یک برند شرکتی است و بیان کننده این می باشد که شما چه کسی هستید، چه فعالیتی می کنید، چه هدفی دارید و چه ارزشی را ارائه می کنید.

همانطور که نام تجاری یک شرکت به انتقال ارزش آن به مشتریان و متمایز شدن از رقبا کمک می کند، یک برند شخصی نیز همین کار را برای افراد انجام می دهد و به ایجاد هویت منحصر به فرد و انتقال ارزش به کارفرمایان یا مشتریان بالقوه کمک می کند.

توسعه برند شخصی ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما ما در این مقاله مراحل ساخت برند شخصی و توسعه آن را که می توانند جهت ایجاد اعتبار در حوزه کاری شما کمک کننده باشند، ذکر خواهیم کرد و تا حدامکان این فرآیند را برای شما ساده و روشن خواهیم ساخت.

ساختن برند شخصی یک شبه اتفاق نمی افتد و این فرآیند نیازمند تلاش زیاد و یک برنامه خوب می باشد. در این مقاله چند مورد از مهمترین مراحل و اصول ساخت برند شخصی موفق را ذکر خواهیم کرد.

1. مشخص کردن حوزه کاری و جایگاه

اصول ساخت برند شخصی,ایجاد برند شخصی,برند سازی شخصی

اولین قدم برای ساختن برند شخصی موفق، انتخاب یک بازار هدف است.”اگر بخواهید همه چیز را به دست آورید در نهایت هیچ چیز کسب نخواهید کرد” به همین دلیل است که ابتدا باید بر روی یک جایگاه خاص تمرکز کنید تا یک برند شخصی موفق بسازید. در ادامه سوالاتی مطرح می شوند که می توانند به شما برای انتخاب جایگاه، کمک کنند:

  • محصول یا خدمات شما برای چه نوع مشتریانی بیشتر جذاب است؟

از دیدگاه برندسازی شخصی، یک برند قوی نمی تواند برای تمام مشتریان جذاب باشد. نوع مشتریانی را که هسته اصلی تجارت شما را تشکیل خواهند داد، شناسایی کرده و سپس برند شخصی خود را بر اساس اطلاعات به دست آمده بنا کنید.

  • وجه تمایز شما با رقبا چیست؟

برای اینکه خود را در یک بازار به طور موثر  قرار دهید، باید مشخص کنید که چه ویژگی هایی شما را از دیگران متمایز می کند. کسب و کار شما چه چیزی را ارائه می دهد که هیچ کس دیگری در بازار نمی تواند ارائه دهد؟ با پاسخ به این سوال، می توانید ارزش های منحصر به فرد خود را برجسته کنید و برند شخصی خود را بسازید.

  • کسب و کار شما چه مشکلات یا نیازهایی را برطرف می کند؟

دانستن مواردی که در مشتریان شما ایجاد ناامیدی و نیاز می کنند، بخش مهمی از برندسازی شخصی شماست. از مشتریان هدف در مورد کسب و کار خود بازخورد بگیرید سپس از اطلاعات حاصل شده برای بهبود برندسازی شخصی خود و ارائه موارد لازم استفاده کنید.

  • چه میزان رقابت در حوزه شما وجود دارد؟

قبل از قرار گرفتن در یک جایگاه خاص و ایجاد یک برند شخصی برای رسیدن به آن بازار، باید تعیین کنید که با چه میزان رقابت روبرو خواهید بود. اگر جایگاه شما در این رقابت پایین بود، بر متمایز کردن خود از رقبا تمرکز کنید.

اگر به این چهار سوال پاسخ دهید، می‌توانید جایگاه و روش مناسبی را برای ساخت برند شخصی خود انتخاب کنید. برخی ممکن است به دلیل ترس از محدود کردن خود، برای انتخاب یک جایگاه خاص تلاش کنند. با این حال، بهتر است وقت و انرژی خود را روی مخاطبانی سرمایه گذاری کنید که به احتمال زیاد به شما نتیجه دلخواه را می دهد.

2. استفاده از افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر ها)

جلب توجه مخاطبان توسط برندهای جدید در اینترنت دشوار است. به همین دلیل تقریباً همه مشاغل آنلاین، در ابتدای کار خود سر و صدای زیادی در فضای مجازی ایجاد می کند و این کار را به وسیله برخی از اینفلوئنسرها انجام می دهند.

اینفلوئنسرها افرادی هستند که در جایگاه خود مورد شناخت و بعضا احترام قرار گرفته و معمولاً مخاطبان زیادی دارند. شما نیز برای ایجاد شناخت سایرین نسبت به برند خود می توانید از این افراد استفاده کنید و برند شخصی خود را در معرض دید قرار دهید.

3. ارائه محتوای با کیفیت

برند سازی شخصی چیست,برند شخصی,برند شخصی چیست

برای کسب ثروت با ساخت برند شخصی و دیده شدن به عنوان یک متخصص در یک جایگاه خاص، باید تخصص خود را به نمایش بگذارید. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد محتوای رایگان و غیر رایگان با کیفیت است. سه راه اصلی برای ارائه این محتوا وجود دارد:

  • خدمات: توانایی خود را برای کمک به افراد ارائه دهید و نتایج به دست آمده را بررسی کنید، اما باید بدانید برخی افراد برای تایید شما معیار های سختگیرانه ای دارند. با ظاهر شدن در قامت یک مربی و مدرس می توانید به هدف خود بسیار نزدیک شوید و این امر برای شروع بسیار مناسب است زیرا سرمایه‌گذاری مالی اولیه زیادی نیاز ندارد و تنها لازمه آن صرف زمان است.
  • دوره های آموزشی: برای اینکه دوره آنلاین خود را با موفقیت راه اندازی کنید، به یک قیف فروش و بودجه مناسب جهت تبلیغات نیاز دارید. بنابراین، دوره های آنلاین معمولاً در اولویت دوم قرار می گیرند.
  • فروش الکترونیکی: این مورد به شما اجازه می دهد خدمات و محصولات اطلاعاتی خود را بفروشید. اما در صورتی که محصولات به صورت انحصاری و خصوصی ارسال شوند. برای فروش الکترونیکی، شما به صرف زمان بیشتری نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که می توانید نیازهای موجود را برآورده سازید.

4. مسلط شدن به هنر داستان سرایی

قوی‌ترین برندهای شخصی توسط روایاتی قدرتمند شکل گرفته اند. مخاطب هدف شما می خواهد داستان شما را بداند. داستان سرایی به حضور و هویت آنلاین شما کمک می کند. علاوه بر این، داستان ها ابزارهای قدرتمندی در امر ایجاد ارتباط انسانی هستند.

بنابراین، اگر برند شخصی شما داستانی را تعریف نکند، ممکن است تعداد زیادی از مخاطبان بالقوه خود را از دست بدهید. بهترین راه برای گفتن داستان از طریق محتوای ویدیویی، صوتی یا نوشتاری می باشد. اما برخلاف محتوای نوشتاری، یک ویدیوی آنلاین به شما این امکان را می دهد با مخاطبان خود ارتباط شخصی برقرار کنید که برای برندسازی شخصی شما کاملاً مفید است.

5. انتخاب یک پلتفرم مناسب

برندسازی شخصی,توسعه برند شخصی,ساخت برند شخصی

مهم است که رسانه مناسب برای برند شخصی خود انتخاب کنید. برخی از افراد پلتفرم‌های جدید و نوظهور را برای پیشرفت در جایی که رقابت کمی وجود دارد، مانند TikTok انتخاب می‌کنند. ولی در هر صورت شما باید مطمئن شوید که از پلت فرم مناسب برای ساخت برند شخصی خود استفاده می کنید.

شما باید پلتفرمی را برای برند سازی شخصی خود انتخاب کنید که مورد علاقه اکثریت مخاطبان هدفتان باشد. برای مثال یوتیوب و اینستاگرام گزینه های مناسبی هستند، همچنین فیس بوک و وب سایت شخصی شما بستر بسیار مناسبی جهت وبلاگ نویسی و ارائه محتوا متنی می باشند.

6. ترویج و اشتراک گذاری مداوم محتوا

ساختن برند شخصی فرآیندی مداوم است. برای جذب مخاطبان جدید، فعال باقی ماندن در شبکه های اجتماعی و استفاده از ابزارهایی برای افزایش نتایج مثبت خود، باید دائماً محتوا تولید کنید، به اشتراک بگذارید و آن ها را تبلیغ کنید. این به شما کمک می کند تا مخاطبانی را که به شما اعتماد دارند و به دنبال تخصص شما هستند، افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود