ضروری

هشتگ در توییتر

آموزش استفاده از هشتگ در توییتر,اصول استفاده از هشتگ در توییتر,روش استفاده از هشتگ توییتر

هشتگ در توییتر، کاربران متفاوتی که در مورد یک موضوع مشترک بحث می کنند و ارتباطی با یکدیگر ندارند را به یک جریان مشترک هدایت می کند. در واقع شما می توانید با جست وجوی یک هشتگ که مورد علاقه شما است تمامی پست های مرتبط با آن را ببینید و یا پستی را در مورد آن منتشر کنید. بنابراین هشتگ بسیار با ارزش است و لازم است که قبل از هرکاری بدانیم که در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توییر از آنها چگونه کمک بگیریم. پس شروع می کنیم!

من در توییتر به دنبال مطالب مربوط به بهینه سازی سایت هستم. بنابراین در قسمت جست و جوی توییتر عبارت “سئو سایت” را وارد می کنم.

همانطور که مشخص است، توییتر روش های مختلفی را برای اتصال به هشتگ در اختیار گذاشته است.

آموزش استفاده از هشتگ در توییتر,اصول استفاده از هشتگ در توییتر,روش استفاده از هشتگ توییتر

Top: جریانی از یک هشتگ که بیشترین بازدید را داشته است. معمولا توییت های این جریان متعلق به افراد یا برندهای قدرتمندی  است که فالوورهای فراوانی دارند.

Latest: جدیدترین توییت های به اشتراک گذاری شده را نمایش می دهد.

People: توییت هایی که توسط افراد مختلف به اشتراک گذاشته اند نمایش می دهد.

News: یک جریان زنده از توییت ها که از هشتگ مورد نظر شما استفاده کرده است. اما با این تفاوت که توسط منابع خبری و منتشران رسمی انتشار پیدا کرده است.

Photos: شامل گروهی از عکس ها که از هشتگ مورد نظر شما برای انتشار استفاده کرده است.

Videos: شامل ویدئوهایی است که از هشتگ مورد نظر شما در آن استفاده شده است.

More: یک منوی پایین رونده است که شامل گزینه های from people you follow (افرادی که شما آنها را دنبال می کنید) و near you (افراد نزدیک به شما از نظر منطقه جغرافیایی)

شما می توانید با استفاده از گزینه save this search جست و جوی خود را ذخیره کنید تا بتوانید بعدا خیلی سریع به آن دسترسی داشته باشید.

روش استفاده از هشتگ در توییتر,کاربرد هشتگ در توییتر,هشتگ در توییتر

روش استفاده از هشتگ در توییتر

می خواهید رویداد و یا کمپینی را شروع کنید؟ مشکلی نیست. این کار بسیار ساده است.

کافی است به مثال زیر دقت کنید تا به سادگی بتوانید از هشتگ ها در پست خود استفاده کنید. برای مثال:

نیوسئو برگزار می کند. اولین همایش #بازاریابی_اینترنتی با حضور برترین متخصصان #بازاریابی و #کسب_و_کار_اینترنتی درمشهد. برای کسب اطلاعات به وب سایت نیوسئو مراجعه کنید.

تنها کافی است که توییت خود را به صورت عمومی منتشر کنید تا هر کاربری که هشتگ های مورد استفاده شما را در توییتر جست و جو کرد، پست شما را نیز به عنوان یکی از نتایج به کاربران نشان دهد.

چگونه هشتگ ها را در توییتر پیدا کنید

چندین روش برای پیدا کردن هشتگ ها در توییتر وجود دارد. اگر شما می دانید که دنبال چه هشتگی هستید، می توانید از این چند راه آنها را جست و جو کنید:

جست و جوی ساده (simple search): که به صورت ساده فقط عبارت مورد جست و جو را در نوار جست و جو وارد می کنیم.

 جست و جوی پیشرفته(advanced search): از این روش زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم به دنبال نتایج خاصی از یک جریان بگردیم. به عنوان مثال، من به دنبال مطالبی هستم که در آن دو کلمه بازاریابی اینترنتی و ایمیل مارکتینگ وجود داشته باشد.

آموزش استفاده از هشتگ در توییتر,اصول استفاده از هشتگ در توییتر,روش استفاده از هشتگ توییتر

advanced search در زیر منوی more قرار دارد.

استفاده از ابزارهای کمکی یا شخص ثالث: با استفاده از ابزارهای شخص ثالث (مانند Hub spot’s social inbox) می توانید اطلاعات بسیار با ارزشی را بدست آورید:

مانند اینکه رقبای شما از چه هشتگ هایی برای انتشار توییت های خود بهره می برند.

آخرین روش جست و جوی هشتگ، تایپ کردن در قسمت url است. مانند مثال زیر:

Twitter.com/#کسب و کار اینترنتی

به صورت پیش فرض، توییتر موضوعاتی را نمایش می دهد که در منطقه جغرافیایی شما رایج است و مردم آنها را دنبال می کنند. اگر می خواهید آن را تغییر دهید، بر روی دکمه change در سمت راست trends کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده دوباره بر روی change کلیک کنید و در آخر اطلاعات مکانی را که مورد نظر شما است را آن وارد کنید.

آموزش استفاده از هشتگ در توییتر,اصول استفاده از هشتگ در توییتر,روش استفاده از هشتگ توییتر

هشتگ ها در چت توییتر

کاربرد هشتگ در توییتر برای آگاهی در مورد رخدادها، کمپین ها و تبلیغات است. توییتر یک بخش بی نظیر دارد به نام twitter chat که کاربرد آنها برای برگزاری جلسات زنده پرسش و پاسخ برنامه ریزی شده در مورد یک هشتگ هستند.

شما کافی است که یک رویداد تجاری را تصور کنید که کاربران در آن درخواست های خود را مطرح می کنند. این بهترین راه است تا در آن بتوانید با افراد جدید که علایق یکسانی با شما دارند آشنا شوید و با آنها به بحث و تبادل نظر بپردازید.

اگر علاقه مند به استفاده از twitter chat هستید، قسمت twitter reports’ twitter chat schedule را بررسی کنید. شما می توانید بر اساس تاریخ، هشتگ و موضوعاتی مثل نویسندگی، شبکه های اجتماعی، بازاریابی اینترنتی و … آنها را دسته بندی کنید. همچنین شما می توانید توییت چت مخصوص خودتان را در آن ثبت کنید تا بتوانید کاربران را به چت خود دعوت کنید.

آموزش استفاده از هشتگ در توییتر به پایان رسید. من تا جایی که می توانستم تمامی اصول استفاده از هشتگ در توییتر را در این مقاله با شما در میان گذاشتم. در قسمت نظرات، سوالات و ابهامات خود را بیان کنید تا تیم نیوسئو بتواند با پاسخ گویی به آنها به کامل تر شدن این مقاله کمک کند. همچنین می توانید مقاله آموزش توییتر را نیز مطالعه کنید.

21 نظر در مورد مقاله “ هشتگ در توییتر ” ثبت شده است
  1. هستی

    باسلام
    لطفاً توضیح بدید تعداد هشتک مجاز در یک توییت چند هشتک هستش


    • مهدی گنجعلی

      درود بر شما. 4 هشتگ میتونه براتون مثمر ثمر باشه


  2. محمد

    با سلام و احترام
    اگر در هنگام توئیت زدن از هشتگ نام خود در پایین اشعارمان استفاده ‌کنیم آیا کار غیر حرفه ای است؟
    با سپاس


    • محمد نصیری

      درود بر شما
      خیر شما با این کار Personal Branding انجام می دهید.


  3. سیاوش رنجبر

    سلام
    هشتک توئیتر با فیس بوک و بقیه شبکه های اجتماعی چه فرقی دارن؟
    ممنونم


    • ناظر سایت

      سلام. هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کاربرد مشابه دارند و بیشتر نحوه استفاده از آنها متفاوت است.
      هشتگ در فیسبوک را از اینجا مطالعه نمایید :
      https://www.newseo.ir/internet-marketing/hashtags-in-facebook


  4. مهندس مجید درویش زاده

    ممنون از مطلب عالیتون. استفاده کردم. به ویژه اشاره به twitter chat


  5. مرتضی علیزاده

    سلام
    آیا هشتک کاربردهای دیگه ای غیر این موارد که اشاره کردید هم داره یا نه؟
    سپاس


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      برای هشتگ کاربردهای زیادی می توان براساس نیاز ساخت


  6. علی رضا

    سلام
    مرسی از مطالب جامعی که میگذارید.
    ممنونم


  7. قاریزاده

    سلام
    چرا توئیتر به نسبت سایر شبکه های اجتماعی دیگه مهم تره؟
    ممنونم


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      به نوع نگاه شما بستگی دارد دوست عزیز.
      توئیتر به لحاظ دریافت بک لینک از ارزش بالاتری برخوردار است اما تعداد آیپی های کمتری نسبت به فیسبوک می دهد


  8. علی

    سلام
    مرسی از مطالب آموزنده شما


  9. Arrow#

    سلام
    ببخشید به نظر شما برای شروع یک کمپین، از کدوم یک از شبکه های اجتماعی استفاده کنیم بهتره؟
    توییتر، فیسبوک و یا بقیه؟


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      برای این مورد شما باید بررسی کنید که کاربران مخاطب شما در کدام شبکه اجتماعی بیشتر حضور دارند


  10. احسان حُسنی

    بسیار جامع و کاربردی بود این پست. متشکرم
    نکته خوب در مورد هشتگ ها اینه که در فیسبوک، tumblr و اینستاگرام هم تقریبا روش همینه با یک سری تغییرات جزئی.


  11. رضا خسروخاور

    سلام. من هر چی اکانت توییتر ساختم اسپم شدن نمیدونم چرا. اونقدرها هم زیاد فعالیت نکردم


  12. محمود

    آموزش تون عالی بود مخصوصا این که با عکس توضیح دادین. مرسی


  13. محمد رستمی

    آقای قمصری من هر کاری کردم نتونستم تو توییتر ثبت نام کنم . میشه بگید چه کار کنم که ثبت نامم تایید بشه اس ام اس اش نیومد واسم. تکنیک هایی هم که تو نت هست قدیمی شده توییتر پیشرفته شده با اونها جواب نمیده.


    • امیر قمصری

      درود بر شما
      بهترین پیشنهاد بنده این است که حضوری از یکی از دوستانتان که در توییتر ثبت نام کرده است راهنمایی بگیرید

      پیروز باشید


  14. ali mahdavi

    سلام
    کلی نکات تازه و جدید در مورد هشتگ ها از این مقاله یاد گرفتم
    مطالب بینظیری که مطمئن ام هیچ سایتی به اون ها اشاره نکرده
    مخصوصا استفاده از هشتگ ها تو چت
    و یا تو URL
    عاااااالی بود جناب قمصری
    خیلی ممنونم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود