معرفی ابزار گوگل برای بازاریابی محتوا

آموزش سئو,ابزار تولید محتوا گوگل,ابزار سئو سایت گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 7 امتیاز : 4.7]

همه شما دوستان عزیز نیوسئو خوب می دانید که چقدر در مقالات آموزش سئو تاکید کرده ام که مهمترین اصل و پایه برای انجام سئو سایت، تولید محتوا است. به واقع سلاح اصلی شما برای اینکه از نظر گوگل جزء برترینها شناخته شوید، محتوا است.

بازاریابی محتوا با تولید محتوای منحصر به فرد گره خورده است. اما باید به یاد داشته باشید که محتوای تولیدی شما باید بهینه شده باشد و اصول سئو در آن رعایت شده باشد. به همین منظور در این مقاله قصد دارم تا به معرفی بهترین ابزار گوگل برای بازاریابی محتوا بپردازم.

بهترین ابزار گوگل برای بازاریابی محتوا

  • گوگل ادورز (Google AdWords)

یکی از عواملی که در بهینه سازی محتوا به شما کمک می کند، استفاده از کلمات کلیدی برتر در متن مقاله است. بدون شک یکی از بهترین ابزار گوگل برای انجام این کار Google Adwords است.

کلمات کلیدی به شما به عنوان بازاریاب محتوا کمک می کند تا هم در رده های برتر گوگل قرار بگیرید و هم ترافیک بیشتری را از آن خود کنید. بدون شک اگر من جای شما بودم از ابزار keyword planner گوگل ادورز نمی گذشتم!

  • گوگل آنالیز (Google Analytics)

این ابزار گوگل به شما کمک می کند تا بتوانید سایت خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. در واقع این ابزار یک نگاه آماری از وب سایت شما را در یک بازه زمانی خاص به شما ارائه می دهد. اطلاعاتی مانند برترین صفحه سایت، متوسط میزان زمان ماندگاری کاربر در صفحه، میزان ورودی، تعداد دفعات باز شدن صفحه، درصد محتوای بی ارزش و آمارهایی از این قبیل.

به وسیله آمار ارائه شده توسط گوگل آنالیز می توانید پی ببرید که کاربران کدام محتوا را دوست دارند و یا اینکه کدام محتوا نیاز دارد که مورد ارزیابی مجدد قرار بگیرد.

  • گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

گمان نکنم نیازی باشد که در مورد اهمیت گوگل سرچ انجین یا همان گوگل وبمستر تولز دوباره صحبتی کنم. همه ما می دانیم که گوگل تمام بررسی هایی که در مورد وب سایت انجام می دهد را در این ابزار به ما ارائه می دهد. در واقع به وسیله این ابزار می توانید نقاط قوت و ضعف و خطاهایی که در سایت رخ داده است را متوجه شویم.

شما در قسمت search traffic می توانید برترین کلمات کلیدی سایت خود را پیدا کنید و جایگاه آنها را در رتبه بندی گوگل متوجه شوید.

  • گوگل ترند (Google Trends)

به وسیله گوگل ترند می توانید موضوعات داغ و محبوب را در حوزه کاری خود پیدا کنید. این ابزار گوگل در واقع می تواند این ایده را به شما بدهد که در مورد چه موضوعی مطلب بنویسید. همین طور می توانید با استفاده از این ابزار کلمات کلیدی محبوب را در مورد یک موضوع خاص پیدا کنید و از آنها برای تولید محتوای خود استفاده ببرید.

گوگل ترند یکی از ابزار بسیار مورد علاقه و استفاده من است!

  • موتور جست و جوی گوگل (Google Search)

شاید باور نکنید اما من عاشق این ابزار گوگل هستم. در واقع بیشترین کلمات کلیدی که در مقالاتم استفاده می کنم را به وسیله این ابزار بسیار ساده گوگل بدست می آورم. پس اگر به امیر قمصری اعتماد و  اطمینان دارید، حتما از آن استفاده کنید.

به طور مختصر و مفید شما می توانید به وسیله این ابزار به این نکته پی ببرید که کاربران اینترنت چه کلمات یا عبارات کلیدی را در مورد موضوع مورد بحث شما جست وجو می کنند، تا از همان کلمات در متن محتوای خود استفاده کنید.

  • گوگل پلاس (Google Plus)

در مقاله تاثیر رنک نویسنده در سئو به این موضوع اشاره کردم که به وسیله اشتراک گذاری محتوا توسط گوگل پلاس نویسنده، می توانید محبوبیت خود را به عنوان یک نویسنده خبره در حوزه کسب و کار خود افزایش دهید. در نتیجه گوگل به نوشته هایی که توسط شما منتشر می شود نگاه خاصی پیدا خواهد کرد و آنها را در رده های بالاتری در نتایج جست و جو قرار خواهد داد. درست است که این ابزار برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه است اما با توجه به اینکه از کوچک ترین فاکتورهای گوگل نیز نمی توان به راحتی عبور کرد، حتما از گوگل پلاس برای به اشترک گذاری محتوای خود استفاده کنید.

  • جی میل (Gmail)

یک بازاریاب حرفه ای و موفق همواره با مخاطبان خود در ارتباط و تماس است. بنابراین اگر می خواهید اعتماد و رضایت مخاطب را جلب کنید حتما از سرویس جی میل برای برقراری ارتباط با آنها بهره ببرید.

  • اسناد گوگل (Google Docs)

اگر می خواهید تبدیل به یک بازاریاب حرفه ای برای تولید محتوا شوید حتما از ابزار اسناد گوگل برای تولید محتوا بهره  ببرد. به ویژه اگر از وبلاگ برای انتشار محتوا استفاده می کنید، این ابزار گوگل بسیار کارآمد است. حتما با خود می گویید وقتی که نرم افزار مایکروسافت ورد در دسترس است، چرا باید از این ابزار استفاده کنیم؟ جواب بسیار ساده است: چون Google Docs یک ابزار حرفه ای و ساده برای تولید محتوا است. از جمله قابلیت های این ابزار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شمارش تعداد کلمات محتوای نوشته شده
  • نمایش غلط های املایی
  • قرار دادن تصاویر در داخل متن به سادگی
  • به اشتراک گذاری آسان با دیگران

به این ترتیب مهمترین ابزار گوگل برای بازاریابی محتوا را به شما معرفی کردم. حالا نوبت شما است که از این ابزار گوگل برای تولید محتوا و بازاریابی آن استفاده کنید و به صورت حرفه ای کار بازاریابی و تولید محتوا را انجام دهید. طبق قولی که به شما داده ام، به سوالات و نظرات و پیشنهادات شما عزیزان توجه خواهم کرد.

7 نظر در مورد مقاله “ معرفی ابزار گوگل برای بازاریابی محتوا ” ثبت شده است
  1. mahmoud

    سلام از گوگل ادورز تا به حال استفاده کردم ولی کاربرد اون رو تو بخش بازاریابی محتوا نمیدونستم. در کل مقاله تون خوب بود. مرسی


  2. مهران خانی

    با سلام و احترام خدمت جناب قمصری
    من در ارتباط با بازاریابی محتوا مقالات زیادی مطالعه داشتم ولی کمتر اسمی از این ابزارها برای این کار شنیدم
    مقاله جامع و اطلاعات بسیار کاربردی ارائه کردید
    سپاسگزام


  3. هانی

    از انتشار این مقاله واقعا تشکر می کنم. واقعا عالی بود


  4. نیما وحیدی

    گوگل پلاس خیلی عالیه اما حیف که فیلتره و به سختی میشه از اون استفاده کرد


  5. سیاوش مفیدی

    سلام علیکم
    ممنون میشم بازم ابزار معرفی کنید
    سپاس


  6. حسین ارزومندی

    سلام
    کدوم ابزار به نظر شما مفیدتر و قوی تره؟
    مرسی


    • ناظر سایت

      سلام تمامی این موارد شامل مهمترین ابزار های گوگل می باشند و برای هر محتوایی مناسب و قابل استفاده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *