17 ابزار بازاریابی گوگل برای کسب و کارها – قسمت دوم

ابزارهای بازاریابی,بازاریابی اینترتی,بازاریابی اینترنی در گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 8 امتیاز : 4.4]

از ابزارهای بازاریابی گوگل میتوانید برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنید. در مقاله گذشته نیوسئو تعدادی از این ابزارهای گوگل را برای شما دوستان عزیز معرفی نمودیم. در اینجا نیز قصد داریم به معرفی ادامه سرویس های گوگل بپردازیم.

  1. Google Drive

به عنوان یکی از خدمات ذخیره سازی آنلاین رایگان شرکت گوگل، می توان گوگل درایو (Google Drive) را نام برد. این ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا آن ها بتوانند تا سقف 15 گیگابایت از فضای ابری رایگان برای ذخیره اسنادی مانند عکس، فیلم، مستندات، طراحی ها و دیگر موارد استفاده کنند.

می خواهید یک تصویر بزرگ یا یک فایل پاورپوینت را به اعضای تیم خود بفرستید؟ Google Drive به شما امکان ارسال و اشتراک گذاری فایل ها و فولدرها با دیگران را می دهد. با استفاده از این سرویس می توانید به سادگی با اعضای تیم خود همکاری کنید و خودتان را از دردسر ایمیل های با Attachment حجیم راحت کنید.

  1. Google Alerts

با استفاده از سرویس گوگل آلرت Google Alerts می توانید در جریان عبارات، عبارت های کلیدی یا اشاراتی که در وب وجود دارند شوید. وقتی در این سرویس ثبت نام کنید، هر زمان که در اینترنت به عبارت های کلیدی شما اشاره ای شود، از طریق ایمیل یا به وسیله RSS به شما اطلاع رسانی خواهد شد. برای مثال، می توانید در این سرویس ثبت نام کنید تا هر زمان که کسی از شرکت، محصولات، خدمات یا رقیبان شما نامی ببرد شما مطلع شوید.

استفاده از این ابزار روابط عمومی، راهی عالی برای افزایش محبوبیت کسب و کارتان می باشد و با استفاده از آن می توانید به خوبی، نسبت به اشاراتی که به برند و کمپانی شما می شود عکس العمل نشان دهید.

  1. Google News

موج سواری خبری، نیوزجکینگ (Newsjacking) یا سرمایه گذاری بر روی یک خبر همه گیر، به منظور افزایش فروش ها و انجام بازاریابی، راهی عالی برای سوار شدن بر روی امواج موفقیت یک خبر است. اگر می خواهید از موج سواری خبری در استراتژی بازاریابی محتوایی خود بهره ببرید، از سرویس Google News استفاده کنید و اخبار مرتبط با کسب و کار خود را که قابلیت نیوزجکینگ دارند پیدا کنید.

  1. Google Voice

ابزارهای بازاریابی,بازاریابی اینترتی,بازاریابی اینترنی در گوگل

در عصری که مردم از تلفن هایشان برای جستجوی وب استفاده می کنند، طبیعی است که برخی افراد از موبایل های خود تنها برای مدیریت مکالماتشان استفاده کنند گوگل ویس (Google Voice) که البته تنها در آمریکا قابل استفاده است به شما امکان انجام این کار را می دهد. این سرویس مدیریت چند خط تلفن، ساخت پیام های Voicemail بسته به فردی که به آن تلفن می کنید و تبدیل پیام های Voicemail به نوشتار را انجام می دهد.

  1. Google Calendar

با برنامه بودن و منظم بودن، از ویژگی های مهم صاحبان کسب و کار محسوب می شود. گوگل کلندر (Google Calendar) ابزاری مناسب برای برنامه ریزی روزانه و ملاقات ها محسوب می شود.

اگر شما در کسب و کار خود از Google Apps For Work استفاده می کنید، اعضای مجموعه شما میتوانند به طور اتوماتیک از گوگل کلندر برای رزرو اتاق های کنفرانس و بررسی تایم آزاد همکاران برای جلسات شان و نیز سایر موارد استفاده کنند.

اما وقتی صحبت از بازاریابی می شود، Google Calendar هم می تواند ابزاری عالی برای ساخت یک برنامه زمان بندی جهت سامان دهی بلاگ و بازاریابی محتوایی باشد. تیم تولید محتوا می توانند همگی به صورت همزمان از این ابزار استفاده کنند.

  1. Google Analytics

ارزیابی این که چه مقدار از بازدیدکنندگان در وب سایت شما جدید هستند و چه مقدار به کرات از وب سایت بازدید کرده‌ اند، از جمله کارهای Google Analytics به شمار می رود. این ابزار به صورتی کاملا هوشمند، میزان بازدید وب سایت ها را بررسی می کند و به شما کمک می کند تا بدانید کاربران چطور سایت شما را پیدا می کنند.

تجزیه و تحلیل وب سایت (website analytics) قطعا جایگزینی برای تجزیه و تحلیل بازاریابی (marketing analytics) نیست. Web analytics مواردی که یک وبمستر به آنها اهمیت میدهد، مانند مدت زمان بارگذاری صفحه، دیده شدن صفحه در هر بازدید و مدت زمان ماندن در صفحه را اندازه گیری و تحلیل کند. از سوی دیگر، Marketing Analytics نیز معیارهای کسب و کار مانند ترافیک، مشتری های هدایت شونده و فروش ها را مورد سنجش قرار می دهد. همچنین به شما می گوید چه رخدادهایی بر روی تبدیل مشتری های هدایت شونده به خریدار موثر هستند.

 شما همچنان به یک نرم افزار یکپارچه تحلیل بازاریابی، مانند HubSpot نیاز دارید تا به شما برای ارزیابی قیف بازاریابی و نظارت بر بازدیدکننده های شما در طی مدتی که به مشتری هدایت شونده و خریدار تبدیل می شوند کمک کند. این نرم افزار می تواند معیارهایی که بازاریاب ها با توجه به آنها سنجیده می شوند را اندازه گیری نماید.

  1. Google FeedBurner

اگر به فکر شهرت در دنیای وب هستید، باید این امکان را به مخاطبان خود بدهید تا مطالب وب سایت شما را با استفاده از فیدها (Feeds) دنبال کنند.

با ایجاد حساب کاربری در Google FeedBurner، می توانید مخاطبین خود را قادر سازید تا با دنبال کردن (subscribe) محتوای سایت، از آخرین تحولات وب‌ سایت، از طریق مرورگرهای وب و خبرخوان های آر اس اس (RSS readers) یا ایمیل، با خبر شوند. از آنجایی ارائه گزینه های عضویت و دنبال کردن (subscription) محتوا، امری ضروری در رشد و توسعه تجارت و کسب و کار محسوب می شود، نباید از آن چشم پوشی کرد.  

  1. YouTube

درست است! سایت یوتیوب (YouTube) از سال 2006 ساخته شد و یکی از تولیدات کمپانی Google می باشد. با توجه به این واقعیت که بیش از 1 میلیارد کاربر YouTube صدها میلیون ساعت ویدئو را در YouTube مشاهده می کنند، بازاریاب های ویدئویی نمی توانند از YouTube به عنوان یک ابزار قدرتمند بازاریابی صرف نظر کنند.

اگر هنوز در این شبکه اجتماعی حساب کاربری خود را ایجاد نکرده‌اید، پیشنهاد می شود، حتما در این خصوص اقدام کنید و از مزایای تبلیغات مجازی در آن، بهره مند شوید.

  1. Google AdSense

مسلما گوگل ادسنس (Google AdSense) ابزاری است برای کسانی که از کسب و کار آنلاین خود نمی توانند ایجاد درآمد داشته باشند. اگر در شبکه اجتماعی YouTube حساب کاربری دارید، می توانید در Google AdSense نیز حساب کاربری ایجاد کنید، چراکه این دو ابزار، با یکدیگر نوعی شریک محسوب می شوند و با هم تلفیق شده اند. از طریق Google AdSense به شبکه ها و دیگر صاحبان کسب کار متصل می شوید که تبلیغات وب سایت شما را برای مخاطبین وب سایت خود در معرض نمایش قرار می دهند. پس اگر در شبکه هایی هم چون YouTube و Google AdSense عضو هستید و تبلیغات شما همانند تبلیغات برخی دیگر از کسب و کارها می باشد، Google AdSense تلاش می کند تا با قراردادن تبلیغات شما در وب سایت کسب و کارهای مشابه و بالعکس، به رونق کسب و کار شما و دیگران بپردازد. این ابزار، در واقع، برای گذاشتن تبلیغات دیگر کسب و کار ها در وب سایت شما، به شما هزینه پرداخت می کند و اگر خواهان ایجاد تبلیغات از طریق AdSense Google در دیگر وب سایت ها هستید، باید هزینه آن را به این شبکه پرداخت کنید.

همه افراد، به تمامی ابزارهایی که در این لیست معرفی شد نیازی ندارند، اما حتی ابتدایی ترین محصولات؛ زمانی که به خوبی از آن استفاده شده باشد، می تواند در زمان ارتباط با مشتریان، آن را بهتر، هوشمندانه تر و موثرتر نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *