17 ابزار بازاریابی گوگل برای کسب و کارها – قسمت اول

ابزارهای گوگل,امکانات گوگل,انواع سرویس های گوگل حتما در کانال تلگرام نیوسئو عضو شوید (در کانال محتوایی هست که در سایت نیست!)
لطفا به این مطلب رای دهید
[رای ها : 5 امتیاز : 4.2]

بازاریابی اینترنتی از طریق ابزارهای بازاریابی گوگل برای کسب و کارها بسیار موثر بوده و استفاده از آن موجب افزایش بهره وری در کسب و کار اینترنتی می شود. در اینجا قصد داریم به معرفی سرویس های گوگل پرداخته و 17 ابزار بازاریابی گوگل را برای شما دوستان عزیز معرفی نماییم.

اما در پاسخ به این سوال که ما چگونه میتوانیم در گوگل به بازاریابی بپردازیم، به 4 روش رایج و مهم اشاره میکنیم و سپس در ادامه مقاله به طور کامل به معرفی ابزارهای بازاریابی اینترنتی در گوگل می پردازیم.

  1. از ابزار Google My Business استفاده کنید و از فضای تبلیغاتی رایگان آن برای کسب و کار خود استفاده کنید.
  2. سئو سایت خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل ارتقا دهید.
  3. از طریق سرویس Google Adwords برای خودتان در گوگل تبلیغات بخرید.
  4. ویدئوهای خود را در YouTube بارگذاری کنید. YouTube بزرگترین مجموعه ویدئویی دنیاست.

شاید تا به حال چیزهایی راجع به گوگل شنیده باشید. گوگل جایی است که 3.5 میلیارد نفر، روزانه برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود به آن مراجعه می کنند.

اما گوگل چیزی فراتر از یک موتور جستجو است. خیلی بیشتر!

در واقع، گوگل علاوه بر موتور جستجو، ابزارهای عدیده ای برای کسب و کار دارد که برای بازاریاب ها بسیار کاربردی هستند.

به همین دلیل، تصمیم گرفیتم لیستی از ضروری ترین ابزارهای بازاریابی گوگل ارائه کنیم تا اطمینان حاصل کنید کسب و کار شما تا جای ممکن از امکانات گوگل استفاده کرده است.

  1. Google My Business

اگر به دنبال تبلیغات مجانی در گوگل هستید، ابزار گوگل مای بیزینس (Google My Business) می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در Google My Business ثبت نام کنید و اطلاعات خود را وارد کنید تا نام کسب و کار شما در نتایج جستجو گوگل پدیدار شود. بهترین ویژگی این ابزار این است که در ازاء رتبه بالا کسب و کارها در نتایج جست و جو، هیچ هزینه‌ای از شما دریافت نمی شود و شما قادر هستید که این کار را به صورت کاملا رایگان انجام دهید. به خاطر داشته باشید که به هنگام ثبت نام در Google My Business، گوگل به طور اتوماتیک برای شما یک حساب کاربری در Google+ ایجاد می کند که خود این نرم افزار، یکی از ابزارهای بازاریابی گوگل محسوب می شود. 

  1. Google+ Business pages

با از بین رفتن Google Authorship وحذف Google+ 1s از صفحات نتایج جستجو، Google+ Business pages مدتی است که خودنمایی می کند. البته این ابزار مناسب کسب و کارهای محلی نمی باشد. Google+ Business Pages، نوعی امپراطوری قدرتمند در تبلیغات مجازی کسب و کار ها محسوب می شود و به تمامی کسب و کارها این اجازه را می دهد تا در محیطی امن، به تبلیغات تجاری خود بپردازند. از آنجایی که Google+ به گونه ای باGoogle My Business در ارتباط است، شانس شما برای بیشتر دیده شدن کسب و کارتان، بسیار بالاست. هم چنین، لینک کسب و کار شما در Google My Business ذخیره می شود و از این طریق، بازدیدکنندگان بسیار بیشتر از حالت معمول از کسب و کار شما بازدید خواهند کرد.

در آخر، اگر مخاطب شما در Google+ فعالیت دارد، می توانید دکمه ای برای اشتراک گذاری در Google+ نیز در وب سایت خود در نظر بگیرید- به خصوص برای مقالات وبلاگ خود. چرا که یکی از معیارهای گوگل برای رتبه بندی وب سایت، معیار اجتماعی است، یعنی اگر مخاطبین شما، مطالب وب سایت را در Google+ منتشر کنند، گوگل رتبه وب سایت شما را افزایش می دهد.

  1. google Webmaster Tools

می خواهید بهتر نظر گوگل را درباره سلامت وب سایت خود بدانید؟ کافی ست برای وب سایت خود حساب کاربری گوگل وبمستر تولز ایجاد کنید. گوگل وبمستر تولز هرگونه مشکلی که مانع یافتن وب سایت شما در نتایج جستجو می شود را به شما اطلاع خواهد داد.

این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی و هر چه بیشتر در گوگل دیده شوید. هم چنین می توانید میزان بازدید کنونی وب سایت خود را مشاهده و تحلیل کنید تا از این طریق متوجه شوید که بازدیدکنندگان، چگونه وب سایت شما را در دنیای وب جستجو می ‌کنند.

  1. Google suite

آیا با دیگر بازاریابان و صاحبان کسب و کار در حال انجام پروژه ای مشترک هستید؟ Google suite شامل بهترین ابزارهای مشارکتی می باشد که می توانید از آن ها به عنوان برخی نرم افزارهای روزمره در صفحه دسکتاپ کامپیوتر خود استفاده کنید. این ابزارها عبارت اند از:

– Google Docs : برای مدارک با فرمت  Word

– Google Sheets : برای شیت های گسترده با فرمت  Excel

– Google Slides : برای فایل های پاورپوینت

– Google Forms : برای جمع آوری ساده تر پاسخ های نظرسنجی

از آنها به منظور تجزیه و تحلیل و اشتراک گذاری تحلیل داده ها، کتاب های الکترونیکی یا پست وبلاگی، بازاریابی یا ساخت اسلایدها یا انجام نظرسنجی استفاده کنید.

تمامی پروژه ها در این نرم افزارها ذخیره می شود و می توانید برای دسترسی هرچه آسان‌ تر به آنها، علاوه بر دسکتاپ، بر روی گوشی هوشمند خود نیز نصب کنید.

  1. Google AdWords

ابزارهای گوگل,امکانات گوگل,انواع سرویس های گوگل

اگر قصد دارید آمار بازدید وب سایت کسب و کار خود را افزایش دهید، پیشنهاد می شود از گوگل ادوردز (Google AdWords) استفاده کنید. این ابزار بر حسب هر کلیک بر روی لینک، رتبه وب سایت را دست خوش تغییرات قرار می دهد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این ابزار، قسمت زیر را مطالعه فرمایید:

اگر با کلمات کلیدی خاص مربوط به کسب و کارتان، در Google AdWords تبلیغات کنید، Google AdWords تبلیغات شما را در قسمت سمت راست نتایج جست و جو نمایان می کند. هزینه این تبلیغات نیز بستگی به میزان پرکاربرد بودن کلمات کلیدی دارد. البته باید باید خاطرنشان کرد که Google AdWords در صورتی از شما هزینه خواهد گرفت که بازدیدکنندگان روی تبلیغات شما کلیک کنند.

به یاد داشته باشید که استفاده از این ابزار روزانه از هزینه های بیشتری برخوردار می شود، پس هرچه سریع تر اقدام به ثبت نام در Google AdWords کنید. به طور کلی سرمایه گذاری در تبلیغات کلیکی، می تواند بسیار مثبت تر از استفاده از دیگر ابزار ها باشد. با استفاده از کلیدواژه های مختلف در تبلیغات کلیکی، به خوبی می توانید متوجه شوید که با کدام کلیدواژه ها بازدید وب سایت افزایش خواهد یافت. هم چنین از این روش می توانید برای بهینه سازی محتوا در وب سایت خود نیز بهره مند شوید.

  1. Google AdWords Keyword Planner

اگر می خواهید سئو سایت خود را ارتقاء بخشید، باید قبل از هر چیز تحقیقاتی برای انتخاب عبارت کلیدی انجام دهید. تحقیق برای انتخاب عبارت کلیدی به شما کمک می کند عبارت های کلیدی را در زمان ساخت محتوای وبلاگ یا وب سایت تشخیص دهید، بر روی سئو و تولید محتوا برای سایت خود تمرکز کنید تا در نهایت جستجوگران بتوانند شما را پیدا کنند.

کیورد پلنر گوگل  (Keyword Planner) به شما کمک می کند تا عبارات کلیدی مرتبط به کسب و کار خود را بهتر و راحت تر پیدا کنید که این مسلما روشی آسان و مناسب برای بیشتر دیده شدن توسط مخاطبان است. Google AdWords Keyword Planner می تواند گزینه ی خوبی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای شما باشد. به یاد داشته باشید که برای استفاده از Keyword Planner، ابتدا باید در Google AdWords ثبت نام کنید اما این بدان معنا نیست که شما مجبور هستید یک تبلیغ ایجاد کنید.

  1. Double Click Search By Google

اگر Google Adwords به شما برای انتخاب عبارت های کلیدی کمک می کند، Double Click Search بخش دیگری از استراتژی بازاریابی موتور جستجو یا SEM می باشد.

سرویس دابل کلیک گوگل از دیگر ابزارهای گوگل می باشد که شما را در تحلیل و ارزیابی تبلیغات تان کمک می کند. هدف از خلق این ابزار این بود که کسب و کار تبلیغ کنندگان به سهولت در نتایج گوگل دیده شوند. با استفاده از Double Click Search می توانید کلمات کلیدی هدف را پیدا کنید و از گرایش مخاطبان به جستجو عبارات مختلف، آگاه شوید.

  1. Google Trends

از دیگر ابزارهایی که به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب کمک می کند، میتوان گوگل ترندز (Google Trends) را نام برد. با استفاده از این ابزار قادر خواهید بود از میزان جستجوی کلمات کلیدی در زمان ها و کشورهای مختلف آگاه شوید و همین ‌طور انواع کلمات کلیدی را با یکدیگر مقایسه و کلمات کلیدی متشابه را نیز پیدا کنید. اگر نمی دانید کدام کلمه کلیدی بیشتر از بقیه جستجو شده است، می توانید در Google Trends، به مقایسه کلمات کلیدی بپردازید. این ابزار، همچنین در پیدا کردن داغ ترین مباحث و اخبار روز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.  

در بخش بعدی این مقاله به ادامه معرفی ابزارهای بازاریابی گوگل می پردازیم. تیم نیوسئو همواره منتظر پاسخ دهی به سوالات شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *