معرفی 3 سرویس تبلیغات گوگل

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

سرویس های تبلیغاتی گوگل، دیگر با سرویس هایی نظیر DoubleClick و Adwords خداحافظی میکند. گوگل برندسازی خود را با پلتفرم های تبلیغات و بازاریابی اینترنتی نظیر گوگل ادز (Google Ads)، پلتفرم بازاریابی (Marketing Platform) و اد منیجر (Ad Manager) ساده تر می کند.

از زمان راه اندازی ادوردز (Adwords) هجده سال می گذرد و زمان تغییر برای گوگل فرا رسیده است. در این دو دهه خیلی چیزها عوض شده اند. تلفن های همراه زندگی مردم را زیر و رو کرده، هر یک از ما به کمک رسانه های اجتماعی به یک انتشار دهنده محتوا تبدیل شده ایم و تقاضا برای محتوای ویدیوئی بسیار زیاد است. این تغییرات باعث می شود صاحبان کسب و کار در استراتژی دیجیتالی خود بازنگری کنند و به همین دلیل است که گوگل تصمیم به بازسازی برند پلتفرم های سفارش تبلیغات، بازاریابی و نمایش تبلیغات خود گرفته است.

هدف این کار آن است که تبلیغات و بازاریابی اینترنتی ساده تر شده و در عین حال همکاری و یکپارچه سازی نیز تا حد امکان تسهیل گردد.

وقتشه اینو بخونیحالا وقتشه! اینو بخون: کسب درآمد اینترنتی | 100% کارسازپیشنهاد نویسنده این است که اول مقاله بالا را خوانده و سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

از این به بعد نام گوگل ادوردز به گوگل ادز تبدیل می شود و سرویس دابل کلیک گوگل برای سفارش دهندگان تبلیغات (DoubleClick advertiser products) بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل خواهد بود، در حالی که دابل کلیک برای نمایش دهندگان تبلیغات (DoubleClick for Publishers) و دابل کلیک تبادل آگهی (DoubleClick Ad Exchange) زیر مجموعه Ad Manager گوگل محسوب می شوند. در ادامه به معرفی سرویس های گوگل می پردازیم:

تبلیغات گوگل ادز

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

گوگل ادز (Google Ads) یکی از سرویس های مهم گوگل، حاصل تلاش گوگل برای بازسازی برند و ادغام همه امکانات تبلیغاتی اش در یک پلتفرم واحد است. ادوردز به زودی بازنشسته می شود تا کسب و کارها از کلمات فراتر بروند و ثابت شود که تبلیغات از روش های سنتی عبور کرده است.

هدف سرویس تبلیغات گوگل Google Ads این است که امکانات و قابلیت های تبلیغاتی را ساده تر کرده و بیشتر بر رابط کاربری و بهترین راه های ارائه فرصت های جدید تبلیغات برای کسب و کارها متمرکز شود.

گوگل ادز یک کمپین جدید هم خواهد داشت تا در راه اندازی تبلیغات آنلاین به کسب و کارها کمک کند. این بخش از گوگل ادز به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا پتانسیل تبلیغات آنلاین را بشناسند بدون این که با انبوهی از دستورالعمل های گوناگون سردرگم شوند.

ما منتظر جزئیات بیشتری درباره این تغییرات هستیم، ولی با توجه به چیزهایی که تا به حال خوانده ایم به نظر می رسد فرصتی عالی برای همه کسب و کارهای کوچک و بزرگ فراهم شود تا از قدرت و توان تبلیغات آنلاین برای یافتن مشتریان جدید استفاده کنند.

حتی متخصصان حرفه ای ادوردز هم می توانند همان کارهای سابق خود را در این محیط جدید راحت تر انجام دهند.

Marketing Platform گوگل 

سرویس ad manager google,سرویس دابل کلیک گوگل,سرویس های تبلیغاتی گوگل

پلتفرم بازاریابی گوگل (Google’s Marketing Platform)، سرویس دابل کلیک گوگل (DoubleClick) برای سفارش دهندگان تبلیغات را با بسته گوگل آنالیتیکس 360 تلفیق می کند. در این برند جدید تبلیغات و تحلیل داده ها (آنالیتیکس) با یکدیگر ترکیب شده اند تا بازاریابان بتوانند همه نتایج تبلیغات خود را در یک جا و در کنار هم داشته باشند.

به این ترتیب لازم نیست برای سنجش عملکرد و بازده تبلیغات خود، از پلتفرم های مختلفی استفاده کنید. به نظر می رسد گوگل قصد دارد از پیچیدگی تمام محصولاتش بکاهد.

هر چه فرآیند کار ساده تر باشد نتایج بهتری به دست می آید و جذابیت تبلیغات آنلاین برای کسب و کارهای کوچک تر هم افزایش خواهد یافت.

سرویس تبلیغات گوگل Marketing Platform، تمام قابلیت های DoubleClick Digital Marketing و Analytics 360 suite را با یکدیگر ترکیب خواهد کرد و بعلاوه با معرفی Display & Video 360 (که مجموعه ای از امکانات DoubleClick Bid Manager، مدیریت کمپین (Campaign Manager)، استودیو (Studio) و Audience Centre را در بر دارد)، مدیریت کمپین ها را ساده تر خواهد نمود. انتظار می رود که به این ترتیب همکاری بین تیم خلاق و تیم بازاریابی تقویت شود و همه چیز یک جا کنار هم قرار گیرد.

سرویس های مهم گوگل,معرفی سرویس های گوگل

علاوه بر این، حالا DoubleClick Search به Search Ads 360 تبدیل شده است که تمام امور مربوط به آنالیز و برنامه ریزی کمپین های جستجو را پوشش می دهد.

چیزی که واقعا کاربردی است این واقعیت است که اضافه کردن بیش از 100 مورد از محصولات و خدمات شرکت های ثالث در حوزه تبلیغات و سنجش و اندازه گیری عملکرد است که ثابت می کند گوگل تنها بر محصولات خودش متمرکز نیست.

قرار است معرفی و ارائه برندهای جدید تا اواخر ماه جاری شروع شود و اصلا هم جای نگرانی نیست چون این تغییرات به تدریج اعمال خواهد شد تا کاربران فرصت هماهنگ شدن با آنها را داشته باشند.

سرویس Ad Manager گوگل

استراتژی بازاریابی گوگل,بازاریابی گوگل,تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

گوگل به دنبال یک راه حل جدید برای ترکیب کردن سرویس های نمایش تبلیغات و کسب درآمد خود در یک پلتفرم واحد بود. سرویس ad manager google در واقع ترکیبی از DoubleClick for Publishers و DoubleClick Ad Exchange است.

تقاضای فزاینده برای دسترسی به سرویس های برنامه ریزی شده (programmatic) در کنار نیاز روزافزون به مصرف محتوا، منجر به ارائه این پلتفرم جدید شد که به نمایش دهندگان تبلیغات، شرکت های تولید محتوای رسانه ای و شرکای تبلیغاتی کمک خواهد کرد تا هر چه بیشتر با آینده حوزه محتوا و فرصت های تجاری مربوط به آن آشنا شوند.

پلتفرم ترکیبی جدید، کسب درآمد از محتوا و همچنین بررسی موفقیت و اثرگذاری آن در انواع سیستم های مختلف (اعم از تلفن همراه، دسکتاپ و …) را برای نمایش دهندگان محتوا آسان تر خواهد نمود. این پلتفرم نقطه تکامل تبلیغات و کسب درآمد است و می تواند هم کار سفارش دهندگان و هم کار نمایش دهندگان تبلیغات را تسهیل کند.

یکی از نتایج جالبی که می توانیم از این تغییر و تحولات بگیریم آن است که راه های کسب درآمد رسما در حال متنوع شدن است و این ماییم که باید همگام با این روند پیش برویم. گوگل قصد دارد به ما کمک کند تا راحت تر محتوای خود را در کانال های مختلف، انواع سیستم ها، AMP ها (Accelerated Mobile Places)، بازی ها، اپلیکیشن های موبایل و تلویزیون های هوشمند متصل به وب عرضه کنیم. اینها گامی دیگر به سوی آینده تبلیغات برنامه ریزی شده (programmatic) است و حالا وقت آن رسیده که کار را تا حد امکان آسان و کارآمد کنیم.

گام بعدی چیست؟

با وجود تمام این تحولات، نباید در مورد برنامه های دیجیتال خود نگران باشید چون استراتژی بازاریابی گوگل این است که تا جایی که ممکن است این تغییرات را به صورت تدریجی به اجرا درآورد ولی پلتفرم های قبلی هم فعلا از دور خارج نمی شوند.

گوگل همچنین قصد دارد در آینده ای نزدیک اطلاعات بیشتری درباره پلتفرم های جدید و امکانات و قابلیت هایشان و نیز بهترین راه های استفاده از آنها در اختیار کاربران قرار دهد.

اگرچه به نظر می رسد این تغییرات عمدتا بر برندسازی گوگل تمرکز دارد، ولی عاملی که آنها را جذاب تر می کند سادگی و نگاه شان به آینده است. یک تجربه کاربری (UX) رضایت بخش می تواند عملا فرصت های جدیدی را در اختیار برندهای کوچک و بزرگ مختلف قرار دهد.

گوگل ضرورت نگاه به آینده و توجه به تمام تحولاتی که ظرف یک دهه گذشته در حوزه تبلیغات اینترنتی رخ داده اند را باور دارد.

از این به بعد بنگاه های بیشتری قادر خواهند بود با کسب درآمد از محتوا و ارزیابی کمپین های تبلیغاتی، از رابط های کاربری ساده جدید سود ببرند.

کسب و کارهای کوچک نیز مشکلات کمتری در مدیریت تبلیغات و سنجش راندمان کمپین خود خواهند داشت و از طرف دیگر هم تمرکز بر یکپارچه سازی می تواند به بهره برداری حداکثری از ظرفیت هر یک از طرفین منجر شود.

ما هنوز منتظریم تا جزئیات بیشتری در مورد این تغییرات به دست آوریم، ولی با توجه به اطلاعات موجود می توان گفت که این تحولات ممکن است آغاز دوران سادگی و در عین حال بهبود کارایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود