3 بخش مهم تبلیغات گوگل ادز

آموزش گوگل ادز,تبلیغ در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل ادز (Google Ads) یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی بوده و به طور مستقیم بر روی نتایج جستجوی طبیعی گوگل تاثیری ندارد. در این مقاله قصد داریم 3 بخش مفید تبلیغات در گوگل ادز که احتمالا تا به حال از آن ها استفاده نکرده اید را بررسی می کنیم. 

زمانی که این مطلب را مطالعه کردید متوجه می شوید که چه ابزارهایی را در اختیار داشتید ولی نسبت به کارایی آن ها مطلع نبوده اید. این 3 قسمت آموزش گوگل ادز به شما کمک می کنند که کمپین های تبلیغات گوگل ادز خود را بسیار راحت تر مدیریت کنید و علاوه بر این به نتایج بهتری از تلاش های خود برسید.

  1. Auction Insights

گوگل ابزارهای زیادی را برای طرح ریزی و مدیریت کمپین های تبلیغاتی موفق ارائه کرده ولی برای ارزیابی رقابت، ابزارهای زیادی را طراحی نکرده است اگرچه که ارزیابی یک رقابت هم اهمیت بسیار زیادی دارد. Auction Insights یکی از معدود ابزارهایی محسوب می شود که برای انجام این کار طراحی شده است. اگر که به طور مستمر از این ابزار استفاده کنید، می توانید نتایج بسیار خوبی را در دراز مدت از تبلیغات خود دریافت کنید. Auction Insights به شما اجازه می دهد که کمپین های خود را با کمپین های موجود در رقابت مقایسه کنید و همچنین شما را نسبت به نقاط ضعف و نقاط قوت کمپین تان آگاه می کند. نشان دادن فرصت های جدید و استفاده نشده، قابلیت برجسته دیگر این ابزار کارآمد است.

Auction Insights شش KPI را در اختیارتان می گذارد تا بتوانید کمپین خود را با کمپین رقیبانتان مقایسه کنید. این KPI ها عبارتند از:

آموزش گوگل ادز,تبلیغ در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل 

  1. Impression Share: معیاری برای دانستن این که آگهی برند شما چند بار در یک مزایده (Auction) گوگل ادوردز نشان داده شده است.
  2. Average Position: رنک میانگین آگهی تبلیغاتی شما
  3. Overlap Rate: معیاری برای دانستن این که چند بار آگهی تبلیغاتی یک آگهی دهنده دیگر در یک Auction یکسان همان تاثیری را دریافت می کند که آگهی شما دریافت کرده است.تبلیغات در گوگل ادز,تبلیغات گوگل ادز
  4. Position Above Rate: معیاری برای دانستن این که چند بار آگهی تبلیغاتی یک آگهی دهنده دیگر در یک Auction نسبت به آگهی شما در رتبه بالاتری نشان داده شده است، علی رغم این که هر دو آگهی در زمان یکسانی منتشر شده اند.
  5. Top of Page Rate: معیاری برای دانستن این که چند بار آگهی شما (یا آگهی یک آگهی دهنده، بسته به ردیف مورد نظر شما) در نتایج جستجو در بالای صفحه نشان داده شده است.
  6. Outranking Share: معیاری برای دانستن این که چند بار در یک Auction، آگهی شما نسبت به آگهی یک آگهی دهنده دیگر در رتبه بالاتری قرار گرفته یا آگهی شما نشان داده شده ولی آگهی فرد دیگری نشان داده نشده است.

فهمیدن اطلاعات Auction Insights

Auction Insights می تواند به روش های زیر شما را نسبت به کمپین هایی که طراحی کرده اید، آگاه کند. این روش ها موقعیت هایی را که به بهینه سازی نیاز دارند به شما نشان می دهند و علاوه بر این تصویری از موقعیت رقابتی موجود را هم به شما نشان می دهد:

  • تعیین این که رقبایتان بر مبنای شاخص impression share چقدر سرمایه گذاری کرده اند. برای مثال اگر می دانید که impression share آگهی شما 50 درصد و impression share آگهی رقیبتان 75 درصد است، می توانید تخمین بزنید که رقیبتان 50 درصد بیشتر از شما سرمایه گذاری کرده است. فاکتورهای دیگری هم مانند امتیاز کیفیت، بالاترین پیشنهاد و … در این قضیه سهیم هستند ولی این راهکار هم می تواند ابزار خوبی برای شما باشد.
  • دریافت یک دیدگاه کلی با در نظر گیری average positions در مورد این که چقدر خوب کمپین خود را راه اندازی کرده اید. در تصویر اسکرین شات فوق average positions مقدار 1.2 نمایش داده شده است؛ این شاخص نشان می دهد که average positions این کمپین نسبت به سایر کمپین ها عملکرد بسیار بهتری داشته است. (در این تصویر pointers-school.co.uk از نظر عملکرد در رتبه دوم قرار دارد.)
  • شناسایی بزرگ ترین رقبا با استفاده از شاخص overlap rate (نرخ همپوشانی)؛ برای مثال در تصویر فوق می توان دید که آگهی energy-kids.co.uk اغلب در همان زمانی که آگهی ما نمایش داده شده، نشان داده شده است؛ این امر نشان دهنده این است که این شرکت هم در همان مزایده هایی که ما پیشنهاد داده ایم، حضور داشته است.
  • شناسایی کمپین های رقبایی که عملکرد بهتری نسبت به کمپین شما داشته اند با در نظر گیری Position Above Rate؛ در مثال فوق آگهی pointers-school.co.uk نسبت به آگهی ما در نیمی از جستجوها که دو آگهی در زمان یکسانی نشان داده شده اند، در مکان بالاتری نمایش داده شده است.

نکته: Auction Insights تنها برای کمپین های Google Search Network و Shopping قابل استفاده است. این ابزار برای کمپین های Shopping سه شاخص Impression Share و Outranking Share و Overlap Rate را ارائه می کند.

  1. Drafts & Experiments

Drafts & Experiments احتمالا کم کاربرد و در عین حال ارزشمندترین بخش تبلیغ در گوگل ادز است. این بخش می تواند ROI شما را به میزان زیادی افزایش دهد. Drafts & Experiments شما را قادر می سازد تا آگهی هایی چند قسمتی را به منظور بررسی فاکتورهایی مانند عوامل زیر تست کنید:

  • استراتژی های مزایده ای
  • صفحات فرود
  • گزینه های (آپشن ها یا ویژگی ها) انطباق با عبارت کلیدی
  • تبلیغ نویسی
  • عبارت های کلیدی جدید

چرا باید از Drafts & Experiments استفاده کنیم؟

اجرای تست های چند قسمتی مزایای زیادی را به همراه دارد؛ بهترین مزیت های این راهکار عبارتند از:

  • شما می توانید بدون اثرگذاری بر روی عملکرد کمپین های تبلیغاتی اصلی خود، کمپین های جدیدی را راه اندازی کرده و آنها را آزمایش کنید.
  • می توانید به سادگی عناصر جدیدی مانند صفحات فرود را آزمایش کنید. این صفحات می توانند با کمترین ریسک و خطر و با تخصیص درصد کمی از ترافیک کلی تبلیغاتی شما، کل کمپین را بهبود بخشند.

در تصویر زیر قدرت Drafts & Experiments نشان داده شده است:

آموزش گوگل ادز,تبلیغ در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل

یک تست انجام شده روی یک صفحه فرود جدید نشان داده است که نرخ تبدیل این صفحه 500 درصد بیشتر و هزینه آن 75 درصد کمتر بوده است. مقیاس بندی چنین اطلاعاتی برای یک دوره شش ماهه و آزمایش کوچکی مانند این مورد، می تواند هزاران دلار در هزینه های شما صرفه جویی کند.

برخی از محدودیت های Drafts & Experiments عبارتند از:

  • دسترس پذیری تنها برای کمپین های Google Search و Display
  • عدم امکان استفاده برای کمپین های Shopping و نداشتن قابلیت نصب برنامه و پشتیبانی یوتیوب
  • نمی توانید از بودجه های اشتراکی استفاده کنید
  • تغییراتی که در کمپین های اصلی اعمال می کنید در آزمایشات شما منعکس نشده اند
  • نمی توانید از استراتژی های مزایده خودکار استفاده کنید
  • نمی توانید یک آزمایش در حال اجرا را به طور موقت متوقف کنید- باید برای همیشه آن را متوقف کنید!
  • نمی توانید آزمایش پیشین را مجدد راه اندازی کنید- باید به کلی یک آزمایش جدید انجام دهید

برای اجرای یک آزمایش باید راهنمایی های زیر را هم در نظر بگیرید:

  • اگر بودجه شما محدود است، ایده خوبی است که به جای تخصیص بخش کوچکی از ترافیک به آزمایش، ترافیک را به طور 50/50 تقسیم کنید تا لازم نباشد برای دیدن نتایج ملموس آماری، مدت زمان زیادی را صبر کنید.
  • ابتدا مهمترین عوامل را تست کنید؛ صفحه فرود و استراتژی مزایده ای (در دو کمپین جداگانه) انتخاب های خوبی برای کمپین های کوچک تا متوسط هستند.
  • در هر کمپین باید در یک تست تنها یک عامل را بررسی کنید. این راهکار برای اجرای تست های چند فاکتوری تدوین نشده است.
  • اگر KPI مورد نظر شما به نرخ تبدیل ربطی ندارد، قبل شروع کمپین خود در مورد ماهیت آن تصمیم بگیرید.
  1. Google Ads Scripts

آموزش گوگل ادز,تبلیغ در گوگل ادز,تبلیغات در گوگل

Scripts یکی دیگر از ابزارهای تبلیغات در گوگل ادز است که می تواند به میزان زیادی حجم کار شما را کم کند با این حال نادیده گرفته می شود. این ابزار مجموعه ای از کدهای JavaScript است که طراحی شده اند تا برخی از ویژگی های کمپین شما را کنترل کنند یا عملکردی خودکار را در آن ها ایجاد سازند. شما به سطح پایه ای از دانش کد نویسی نیاز دارید تا بتوانید کدهای Scripts را مدیریت کنید. زمانی که اولین Script را ایجاد کردید می توانید راحت تر Script های دیگر را به آن اضافه نمایید.

از اسکریپت های گوگل ادز اغلب می توانید در موارد زیر استفاده کنید:

  • انجام کارهای یک مرحله ای بسیار زمان بر مانند تغییر دادن نام همه کمپین های یک حساب یا بروزرسانی پیشنهادهای خرید مرتبط با همه عبارت های کلیدی
  • حذف زمان کپی سازی با انتقال راحت اطلاعات از حساب گوگل ادز به صفحات گسترده Google Sheets یا اکسل
  • ایجاد هشدارهای مهم برای چک کردن فرآیندهایی مانند این که آیا صفحات فرود شما کار می کنند یا برای اطلاع رسانی در مورد وجود تناقض بین عبارت های کلیدی (برخی از عبارت های کلیدی منفی از نمایش دادن آگهی های مهم جلوگیری می کنند.)
  • خودکارسازی فرآیندها، مثلا در هنگام محدود بودن شدید بودجه یا زمانی که می خواهید کمپینی را در هنگام رسیدن بودجه به حد معینی متوقف سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیام شما بلافاصله پس از ثبت برای مدیران سایت ارسال می شود